Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

VIDEO: Tramvaj zdemolovala auto, srážka poslouží jako odstrašující případ

Pražský dopravní podnik natočil simulaci srážky auta s tramvají jedoucí rychlostí 40 km/h. Video má posloužit jako odstrašující příklad řidičům, kteří leckdy nevědí, jak se v provozu s tramvají zachovat. Stoupá také počet nehod s chodci, kteří si neuvědomují, že tramvaj má na přechodu přednost.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

M96a93r66t91i39n 70R54y24š18a16v17ý 1726415593972

schází mi záběry zevnitř vozidla od spolujezdce. Škoda, že je tam nedali

+2/0
24.10.2016 13:01
Foto

S11t53a45n60i41s59l23a65v 75T24e32s56a97ř 9747204332904

test stupidní, článek taky

- z tramvaje udělali obrněný vlak, aby byla větší destrukce

- ani tu kameru do auta neumějí přidělat

- a tendenční novinář video nazve "Tramvaj sešrotovala auto", protože kdyby po pravdě napsal "Tramvaj napíchla a odsunula auto", tak by asi nedostal prémie za kliknutí.

PR RvRvRv Novinařina RvRvRv

+1/−2
24.10.2016 11:21

M31a52r25t27i12n 68R40u46z24i52c31k62a 1212578726617

Videl jsem srazku tramvaje s autem na vlastni oci a to od zacatku, kdy ridic vjel primo pred ni, vypadalo to stejne, uvnitr zranene dite a ridic, auto musel vyprostovat specialni vuz. Presto dost casto vidim, jak nekdo s autem vjede na tramvajovy pas, kde ridic tramvaje musi prudce brzdit, nehlede na to, ze jednou jsem take musel pomahat pani co se zranila pri prudkem brzdeni uvnitr vozu.

Nechapu co je na tom k nepochopeni a ani proc ridici, navic s detmi, takto riskuji.

Proc jsou zapojeny 3 vozy je snad jasne, jeden vuz predstavuje cestujici (hmotnost) navic berte to tak, ze tramvaj T3 je nejlehcim vozem v provozu a privarene sprahlo, pokud narazi kolmo, nebo pokud se vuz vzprici, tak projede dovnitr... neni tak tezke si to domyslet.

+1/0
24.10.2016 16:18

A51l76o19i14s 39S10l19á46m80e10č26k24a 2476972252422

Něco podobného jsem viděl před lety v Liberci na Šalďáku. Tramvaj proti trabantu...

Řidič tramvaje byl pohotový a zastavil poměrně rychle. Jen řidič v trabantu se divil, proč má díru ve dveřích a na kolenou položené spřáhlo. :-P

+1/0
22.10.2016 12:31

J83a81n 19N17o81v83á50k 4766307943449

A jak to dopadne, když se crash test dělá s náklaďákem máme zde: https://goo.gl/nW2Mte

+1/0
21.10.2016 13:44

J69a44n 22N12o74v82á45k 4336437233859

A jak to dopadne při crash testu tramvaje s náklaďákem máme zde: https://www.novinky.cz/krimi/418268-v-modranech-se-srazila-tramvaj-s-nakladnim-autem-dva-zraneni-omezena-doprava.html

+1/0
21.10.2016 13:43

L90u52k15á79š 31O67m24á31č75k53a 5151294251736

Co tohle je? To se natáčelo nějakým prehistorickým GoPro? Kameru přišroubovat a nastavit na vysoké FPS, aby se záznam dal dobře zpomalit. Tohle je naprosto k ničemu.

+1/0
21.10.2016 9:31

M90a51r43t93i35n 63H62r79o24u12d20n65ý 5137212724247

Video naprosto ho o h...

a) kamera uvnitř měla být napevno přišroubovaná, aby destruktivní účinek na bok vozidla bylo možno sledovat po celou dobu nárazu.

b) měli ukázat i záběry zevnitř i zvenku vozidla po nárazu, jak to vypadá "po".

+3/0
20.10.2016 22:00

J79a19n 61C69i94g28l64e75r 7148291180164

Trestný čin vyhrožování... :-P

+1/−1
20.10.2016 18:30

M72i67c25h38a92l 86J10a91r93o88š 7484870322385

Viděl jsem podobnou nehodu na vlastní oči v 80. letech na Letné, ta destrukce ale nebyla to nejhorší - táhlo propíchlo nádrž a auto okamžitě blaflo. Řekl bych, že na vystoupení měli tak 10 sekund, kdyby bývali dokázali otevřít dveře.

+1/0
20.10.2016 18:11

J71o90z76e21f 11D20u20h13a39c35e20k 7631140943330

spatne, zaujimavy by bol detail na to ako ta tyc na predku saliny napichla figurinu vodica ako maso na spajlu

+1/0
20.10.2016 16:14
Foto

P78e27t31r 44Č53e72r50n43i93c36k20ý 6345717320

Podle mého názoru mělo být použito vozidlo Audi Q7, případně BMW X5 a ne Mitsubishi Lancer z doby, kdy ještě Vyšehrad byl "dřevěnej".

Takhle se na to nějaký majitel SUV podívá a řekne si, že jeho se to netýká, protože on nemá přeci starou, odepsanou "pikslu".

Navíc všechna tato videa jsou zbytečná, protože každý, kdo má v hlavě mozek a ne jogurt, si je vědom toho, že "přetahovat" se z tramvají prostě automaticky znamená prohru...o vlacích ani nemluvě...

I Jeremy Clarkson na to poukazuje: https://www.youtube.com/watch?v=q0GWIwFjrcE

+6/0
20.10.2016 13:22
Foto

P85e29t22r 80Č71e89r91n83i36c17k17ý 6945627640

Chyba...;-D

...s tramvají.

+1/0
20.10.2016 13:22

M85a13r81t32i95n 95R69u20z31i66c87k83a 1982508436267

No, ono prave bohuzel tech kdo ma mozek ubyva a casteji pribyva tech, co si mysli, ze se v tom Audi, BMW mohou s 60t vlakem + nekolik tun cestujicich rovnat...

0/−1
24.10.2016 16:21

J74i10ř85í 40C16á49s89e50k 7329337439853

Se asi v dopravním podniku nudí.

+1/0
20.10.2016 13:13

V42á93c36l46a77v 86H78o17s32c37h 8116758352251

amaterismus, to tam tam kamerka byla v aute na suchac? me zajima hlavne prubeh destrukce v aute!!! No nic, jdu pracovat a potom na obed.

+1/−2
20.10.2016 12:06

D19e90j24a83n 15T92a43d92i89c 7412936767347

25 let stare auto, jedna kamera v interieru ktera spadne, crash test o nicem. Ten crash test by byl super kdyby byla pouzita aspon Octavia II, minimalne 3 GoPro kamery, ktere nespadnou a klidne i modernejsi salina, i kdyz je pravda ze tyto stare hruzy porad brazdi nase "silnice".

+2/−2
20.10.2016 10:54

R78a63d91o81v72a72n 35M33a87l71í61n46s30k62ý 1640195517728

Chybí mi tam dvě postatné věci: pohled zevnitř, kde až to táhlo bylo a jak se promáčkly dveře, a pohled zvenku ze strany nárazu.

+2/0
20.10.2016 10:33
Foto

R83a63d80e33k 79K59o18n48e37č92n98ý 8115453141828

Za takové natočení crash testu bych se sakra styděl! Čekal jsem hlavně záběry z interiéru auta, to jsem ještě nezažil. Z venku to znám. Video k ničemu. Rv

+2/−1
20.10.2016 9:44

J20a53n 37B68o45h29a12t62ý 7887850138512

Oni se tím ještě chlubí, že předpotopními spřáhly s 50 let starou koncepcí napichují lidi v autech. To snad není možné. Ta spřáhla v téhle nebezpečné podobě by tam samozřejmě už dávno neměla být. Když pojedete se snímatelným tažným zařízením bez vozíku, dostanete flastr. Tramvajáci si točí filmy. 8-o

+4/−6
20.10.2016 8:34

M31i68l71a79n 38V80o89l31e91k 5699973406219

Tak ještě odmontovat nárazníky u vlaků?

+2/0
20.10.2016 8:59

J31i64ř33í 96Š39t87ě69d26r41a 5460522201807

Důležité slovo v příspěvku je "SNÍMATELNÝ". Pevná tažná zařízení se stále vyrábějí a montují.

+5/0
20.10.2016 9:42

M81a36r64t61i28n 43R93u55z65i26c68k30a 1292728636247

A tramvaje jezdi i 40 let stare...

+1/0
24.10.2016 16:23

D61a27l83i39b38o33r 96M47a38t90y55á24š 1816156377348

Ano a víc krve.

+1/0
20.10.2016 6:12

A36l27e98š 17L93i37p18o79w95s26k75ý 6982161382183

Souprava kolem 40 tun se brzdí asi špatně a při použití kolejové brzdy zraníte mnohem více lidí, vlastně téměř všechny v tramvaji. Hlavně ty stojící. Je to dilema.....

+2/−1
20.10.2016 0:18

L96e61o27š 84L34i36t51e53r13á66k 5249886511482

Jojo, je to vždycky chyba řidičů automobnilů, že? Když auto odbočuje doleva přes koleje a nemůže pokračovat, co udělá tramvaják? Začne cinkat a vůbec nezpomalí. Auto buď uhne, nebo je řidič mrtvý. Vinohradská. Být to dvě auta, řešilo by se, proč řidič na hlavní nezastavil, když měl spoustu času. Ale tramvaják, to je pán, ten nebrzdí.

+8/−7
19.10.2016 23:03

M41a83r20t40i95n 91S55t63a16c66h 7891751592

Nejsem sice tramvaják, ale pokud se nemýlím, tak při určitém stupni brždění se spustí zvonek automaticky ...

+3/0
19.10.2016 23:10
Foto

P41a16v31e48l 31P62o46k55o83r53n20ý 2496124900572

Když řidič nemůže pokračovat za křižovatkou v jízdě, nesmí do ní vjíždět. Možná že to řidiči v Praze někdy pochopí a neblokují třeba jízdu autům, co vyrazí na zelenou a nemohou dál, křižovatku blokují ti, co nemohou odjet, protože dál je to ucpané. A tak stojí všichni.

+5/−1
20.10.2016 8:24

M63a90r69t93i89n 53M77a43t24o94u96š22e76k 9516967206288

To máte sice pravdu, ale jen z části. Jsou nepřehledné úseky, kam bez najetí nemáte šanci vůbec zjistit zda je volno. Typicky směr Vokovice - Dejvice odbočka do Studentské. Až nájezdem na koleje zjistíte, zda z protisměru můžete bezpečně projet. Když nemůžete zůstanete stát na kolejích. Někdy hodně dlouho, že stihne dojet tramvaj, jejíž řidič zvoní jako blázen, byť stojí v zastávce a k jakémukoli ohrožení nedochází, stejně tak řidič nemá moc šancí se odtud dostat jinak.

+3/−1
20.10.2016 11:47

J44i59ř91í 21K95r45e74j67č88í11k 2847988664306

Jojo, vždycky je to chyba řidiče automobilu, nedat přednost vlaku se prostě nevyplácí...

Fyziku nepřečůráš !

+2/−2
20.10.2016 9:26

P55e89t63r 16Č52e75r29m81á68k 9878385869330

Nejde o fyziku, ta je právě tak jasná že tomu rozumí i ten tramvaják, jde o to jejich duševno, tedy že to "mají na háku". ;-)

+2/−2
20.10.2016 11:16

J35i64ř33í 78K42r56e98j31č66í40k 2657518934346

Kdyby to bylo jak píšete, mám každý den asi 100 sestřelů, takže prosím přestaňte šířit bludy. ;-)

+1/0
20.10.2016 12:33

J28i32ř64í 75E58r25b38e76n 1653854866897

"Když auto odbočuje doleva přes koleje a nemůže pokračovat", tak si jeho řidič zaslouží flastr za porušení zákona o provozu na pozemních komunikacích - ten takové jednání přímo zakazuje!!!

.

§ 21 Odbočování

(5) Řidič odbočující vlevo musí dát přednost v jízdě protijedoucím motorovým i nemotorovým vozidlům, (...), tramvajím jedoucím v obou směrech a vozidlům jedoucím ve vyhrazeném jízdním pruhu, pro něž je tento jízdní pruh vyhrazen, a cyklistům jedoucím v jízdním pruhu pro cyklisty.

.

§ 22 Jízda křižovatkou

(3) Řidič nesmí vjet do křižovatky, nedovoluje-li mu situace pokračovat v jízdě v křižovatce a za křižovatkou, takže by byl nucen zastavit vozidlo v křižovatce.

+2/0
20.10.2016 10:41

P67e52t25r 77Č32e33r66m57á51k 9418345769160

Vůbec nechápete o co tu jde - nikdo nijak nezpochybňoval že ty auta tam nemají v ten okamžik být, řešilo se chování tramvajáků v takové situaci!!!!!!

+1/0
20.10.2016 11:19

J65i19ř31í 34K32r32e49j10č80í94k 2627468324626

Takže se řeší následek a nikoli příčina ? Že si vás někdo dovolí upozornit, že pácháte přestupek a zdržujete půlku Prahy ?

Směšné...

+5/0
20.10.2016 12:35
Foto

R38a18d95e87k 67K91o55n65e41č78n51ý 8615433281378

Říkal jsem si, že musíte být tramvaják, za ty mínuska ;-)

No, tramvajáci v Brně zase zdržují půlku Brna tím, že vjedou do křižovatky i když vidí že neprojedou a tak ji ucpou. Nebo často jezdí když už svítí signál stůj. Pak taky ty nehody. Auto už může doleva ale tramvaj jede a většinou rychle a tak to logicky nemůže ubrzdit. Ne všichni jsou stejní ale pár blbů se najde na obou stranách.

+1/0
20.10.2016 13:24

M75a75r89t39i97n 51R58u29z54i40c63k63a 1502668706297

O brnu mi nemluvte, to co si tam dovoli ridici je fakt masakr... ted nemluvim jen o ridicich aut, ale hlavne o nich...

+1/0
24.10.2016 16:25

M25a85r10t14i29n 42M44a46t19o24u20š53e89k 9556807706168

A teď co s křižovatkou, ze které jinak, než najetím na koleje nezjistíte, zda máte volný průjezd? ano, i takové v Praze jsou...

+2/0
20.10.2016 11:49

M81a52r28t85i55n 92R63u86z58i76c42k36a 1382908256737

Ano jsou, ale prednost musite dat, az pak tam vjet, ...

+1/0
24.10.2016 16:27

P17a31v46e56l 27D32r56o43t55á92r 7883364489754

Šíří se tu v diskuzi zvěsti o tom, že řidiči tramvají schválně narážejí do aut, která dostatečně dlouho dopředu vidí na svém kolejovém pásu. Argumentuje se tím, že když to řidič udělá, tak pak dostane 3 dny placeného volna na psychické zotavení.

Je to stejná blbost jako konspirační teorie o NEpřistání na Měsíci.

1. V tramvaji jsou cestující. Ti mohou svědčit o tom, že auto stálo na kolejišti už dlouho a a tramvaj do něj schválně narazila. To by byl takový skandál, že si to dopravní podniky netroufnou.

2. Všude kolem se pohybují další auta, část z nich už s palubními kamerami. Je nereálné myslet si, že by takové počínání nikdo nenatočil.

3. Ve městech jsou bezpečnostní kamery také. První řidič auta, kterému by se něco takového stalo, by se pídil po tom, která kamera to mohla vidět.

4. Kdyby se to dělo v takovém měřítku, jak tu někteří popisují, byly by desítky svědectví v reportážích různých televizních stanic. V téhle zemi se vykecá naprosto všechno.

+11/−3
19.10.2016 23:03

J64i84ř81í 92K44r83e27j11č38í40k 2177498414836

No jo, ale když ty historky jsou tak oblíbený a každej má nějakou tetu, co má sestřenici, jejímuž starýmu se to jednou málem stalo... :-P

+7/0
19.10.2016 23:10

J67a13n 82C85e28l37l25e48r 4589336583644

Pravda nikoho nezajímá:-)

+1/0
20.10.2016 8:53

R30a70d52i98m 98S74i59m20u11n76e51k 2550960806884

já tedy nevím, ale už se mi stalo, že tramvaj nezpomalila ani trochu a sázela na to, že z těch kolejí sjedu bez ohledu na následky...

+3/−2
19.10.2016 23:55

P88e29t18r 26Č20e81r24m59á87k 9888155509290

Pšt, pravda se tu říkat nesmí, hned budete mít na krku 4-5 cinkalů co budou tvrdit že se to nikdy nemůže stát. Rv

+2/−1
20.10.2016 11:18

P47a49v45e32l 69Š84v29a96r39c84e40r 1180748812727

Asi 3 dny zpět (Praha) - auto zasahovalo do kolejiště tramvaje, řidič tramvaje ho viděl už zdaleka. Nezpomalil, začal zvonit a až to bylo nutný, prudce zabrzdil. Proč?

+2/−2
20.10.2016 8:13

J65a36n 41C40e31l56l35e59r 4399246423544

Takže se vlastně nikomu nic nestalo.

+1/0
20.10.2016 8:42

P47a56v92e21l 19D68r19o90t63á36r 7153324379944

A jak to souvisí s mým příspěvkem? Pokud chcete rozporovat můj příspěvek, měl byste uvést zdokumentované případy tramvají, které nebrzdily.

+2/−1
20.10.2016 9:54

P69e90t88r 32Č84e12r17m42á85k 9318625739190

Těch má policie a pojišťovny desítky za každý rok, takže není potřeba nic rozporovat, vy jste napsal svůj názor, on svou zkušenost.

+1/−1
20.10.2016 11:21

J96i89ř23í 85K92r54e51j74č59í82k 2917288974156

Desítky každý rok ? Kam ve své ubohosti chcete ještě zajít ?

Kdyby byl jediný takový případ, tak je okamžitě ve zprávách na Nově.

+3/0
20.10.2016 12:36

J71o80z12e98f 35D17u92h61a65c67e49k 7911560523390

tipujem na ego

+1/0
20.10.2016 16:16







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.