Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

VIDEO: Radnice vypnula semafory. Řidiči zmatkují, chodcům jde o zdraví

Vypnout semafory usazené před lety kvůli budování Městského okruhu se rozhodla minulý měsíc radnice Prahy 6. Slibovala si od toho zklidnění provozu na rušné křižovatce, sklidila však tvrdou kritiku. Řada místních raději přestala pouštět děti přes přechod samotné.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P15a43t46r29i18k 17E21g12e73r 2848500139891

Vážená redakce, semafor který znázorňujete byl opět zařazen do provozu!

0/0
4.11.2016 23:40

M71a59r45t23i97n 59P68a32š96e39k 8809346715835

Kterého de*ila tohle napadlo? Dneska jsem viděl, jak tam auto srazilo chodce, pohled teda nic moc...

0/0
31.10.2016 22:39

M25a42r23t40i33n 62K60a12r34á10s77e44k 1738274329354

Tak při sražení chodce jsou co se debilů týče možnosti jen dvě. Když nepočítám že to byla jen něčí nepozornost a debil tam vůbec nemusel být.

Né samozřejmě jsem vás pochopil, ale chci tím říct, že vypnutý semafor nemůže za sražení chodce, protože i bez semaforu máme pravidla, jak se má chovat chodec a řidič, aby se nestrazili. Jen je potřeba je znát a používat, což je povinnost každého kdo je účastníkem silničního provozu.

+3/0
31.10.2016 22:45

J36a84n 72B19u34l19v38a46s 5267981122351

Myslet bolí, radši se necháme řídit a ovládat...lidstvo degeneruje. Jinak ten nadpis článku jak z bulváru...radnice by měla vyvěsit na úřední desce na FB výtah z vyhlášky jak se řídit na takovéto křižovatce.

+2/0
31.10.2016 21:08

V17í13t 65M93r46h32a94l 1685599533260

Tohle dělat častěji, alespoň to řidiče a řidičky donutí opět přemýšlet nad dopravními předpisy.

+8/−3
31.10.2016 17:06

J39a69n 35B45a45r63t84ů50n10ě70k 9122958619613

Bohužel kroky na pražském magistrátu resp. na radnici P6 vzbuzují dojem, že e tam banda nevzdělanců nebo parta třináctiletých dětí.

1.) "překvápko" příbytku aut po spuštění Blanky

2.) různá zužování a snižování počtu pruhů (např. u Kulaťáku)

3.) nevybudování podchodu na tramvaj Dejvická na Svatovítské (i přesto, že došlo k zúžení průjezdnosti na jeden pruh a přitom přibyly auta viz bod 1.

4.) nesmyslná umísťování semaforů, vypínání semaforů, zavírání výjezdů z Blanky a jiné diletantské úkony, jejiž cena převyšuje například viz bod 3.

5.) vykašlání se na P+R a radši vytáhnout z lidí prachy formou placení zón

6.) spuštění zón za nesmyslných podmínek, cen a kapacity vs. počet oprávnění.

7.) ??? bojím se co přijde dál ???

+11/0
31.10.2016 17:01

R58o16b13e76r23t 33H60o34m93o31l44k82a 2960502322621

Co je na bodu 6) myšleno nesmyslnými podmínkami? Jakože "jsi rezident, můžeš tu parkovat, máš přednost před cizími" vám přijde nesmyslné?

0/−4
31.10.2016 18:33
Foto

M75a81r67t33i79n 64P83i92š10t62o23r60a 8358468116689

Ano i to. Ale zjevné je to u řadového nárůstu ceny pro podnikatele a další vozidla.

0/0
31.10.2016 19:34

R42o83b72e87r65t 82H39o92m88o14l74k14a 2100612662441

Myslíte menší slevu? Standardní cena je 30k na rok. Na první a druhé auto má rezident slevu. Podnikatel jen na první.

0/0
31.10.2016 19:50
Foto

M28a46r94t29i38n 37P81i93š32t19o75r60a 8198108986579

O ceně tu nemůžeme hovořit, je to uměle stanovený poplatek. Stejně uměle je stanovena i ta sleva. A je pravděpodobné, že se to bude korigovat. Stejně jako řada dalších parametrů (hodinové poplatky, separace městských částí).

+1/0
31.10.2016 19:58

R29o75b49e22r77t 43H95o91m52o73l44k74a 2890792922471

Cena se teď pár let měnit nebude. Zvyšovala se v dubnu, takže další nárůst zas až tak za 5 let, spíš později. Až odpadnou emoce. Hodinové poplatky se taky měnit nebudou, minimálně podobně dlouho. A netuším, co máte na mysli separací MČ. V únoru 2018 už najedou i poslední MČ (3, 7) na nový systém, který je na 5,6,8. 1 a 2 jsou momentálně v přechodné fázi, kdy dožívají parkovací karty (na 2 ode dneška). A pak už bude mít všechno kompletně v rukou magistrát... Myslíte, že si to zas nechá vzít?

0/0
31.10.2016 20:17

K95a78r41e87l 51N80o39v14o12t78n65y 4557164782822

A to máte odkud?

0/0
7.11.2016 14:03

R88o14b27e83r34t 21H53o65m84o49l12k76a 2630922162131

Z ceníku.

0/0
7.11.2016 14:06

P52a26v37e64l 40O67b21d16r48ž45á45l20e97k 6766504858732

V jiných městech si může roční parkovací kartu koupit klidně i Pražák.

+1/0
31.10.2016 20:39

R90o55b70e72r95t 67H36o51m22o56l47k48a 2130752212941

Jenže v Praze je problém, že sem jezdí víc aut, než je parkovacích míst. Čili kdyby si všichni koupili kartu, vrátí se stav na to, co bylo před zónami = nebude moct zaparkovat nikdo.

0/−2
31.10.2016 20:41

M74a23r38t77i23n 52K30a92r20á44s88e75k 1438674179984

Když má někdo v místě firmu, nebo tam bydlí (kupodivu v bytech po Praze bydlí i jiní lidé, než samotní majitelé) tak tam stejně někde zaparkují. Je úplně jedno, jestli má firma slevu na jedno auto, nebo na tři. Když budu potřebovat k podnikání zrovna tři auta, tak budu mít a budu parkovat tři auta. Jen mě to bude stát víc peněz, ale parkovacích míst tím nepřibude. Řešení je budování parkovacích míst a né vyhánění aut pryč z míst kde parkovat potřebují. Ty auta nikam nezmizí jen proto, že není kde zaparkovat. jen se přelijí na místa bez modrého pruhu a zaparkují tak zoufale, že tím zkomplikují život dalším řidičům. A to za to ještě zaplatí daleko vyšší cenu, než kolik stojí nájem srovnatelné výměry bytu i s energiema a vodou.

0/0
31.10.2016 23:02

K26a13r72e47l 45N40o56v58o11t22n27y 4207724662442

Ne ale třeba to, že si radnice uzurpuje právo mi diktovat, jaký mám používat vůz. Pro info- mám dvě auta a jde o to, že za jedno místo v zónách, chtějí jednou ode mne 1200 Kč a pokud si dovolím přijet druhým tak už 12000- ač jako rezident mám právo parkovat za 1200! A to jsem psal jak na magistrát P6 tak panu Dolínkovi na MHMP a zatím nic! Takže snad ještě mail Krnáčové, pak ombudsman a že by to nechali dojít až ÚS?

0/0
1.11.2016 18:12

R68o33b25e33r63t 21H17o59m47o34l76k61a 2600772592181

No, mohli by po vás rovnou chtít plnou cenu = 30000,- za rok. Buďte rád, že máte alespoň na první dvě auta slevu. Osobně nevidím důvod, proč by člověk měl mít dvě auta - když má jen jeden zadek. A jestli nutně musíte mít dvě, napište to druhé na manželku nebo někoho podobného. Každopádně myslím, že za 20 let od zavedení zón nejste první, kdo se rozčiluje, protože se mu to nelíbí. Každopádně na tom není nic protiprávního, takže si můžete klidně stěžovat třeba na lampárně. Nebo zatím můžete ještě pár let auto odložit někde dál, kde zóny zatím nejsou. Ale věřte mi, že do 20 let je má celá Praha bez výjimky. Zrovna dneska cestou na oběd jsem okolo Budějovické slyšel místní lidi nadávat, že od rozšíření zón se tam hodně zahustily ulice a nemají kde parkovat... Udělat zóny jen někde je totiž dost nekoncepční a vždycky to mnohem víc vytočí lidi kteří bydlí mimo zóny, než ty kteří bydlí v zónách. (4 roky bydlím na Praze 7 v modré zóně a vím o čem mluvím.)

0/0
1.11.2016 18:32

K54a49r47e32l 10N12o72v59o43t65n79y 4767104352202

Pokud mi zákon nezakazuje vlastnictví více aut, tak mě nemůže MČ či MHMP vydírat svojí vyhláškou, jasné? A co když bych byl vdovec, na koho ten druhý vůz mám napsat? Díky za radu;-D

0/0
7.11.2016 14:06

R29o53b98e29r51t 27H43o52m87o18l53k34a 2230672772941

Ale nikdo vás přeci nevydírá... Jen není nutné, aby jeden fyzický zadek zabíral dvě parkovací stání ve městě, kde je jedno stání na 3 obyvatele (přibližně).

0/0
7.11.2016 15:32

R79o51b14e71r69t 34H43o44m65o60l65k88a 2970402392581

Jo, a když už jste u toho... Kdyby vám zákon zakazoval vlastnictví dvou a více aut, asi vy nemělo smysl tohle všechno vůbec řešit... :-D

0/0
7.11.2016 16:09

T22o23m56á18š 60B57l17a89ž21e96k 4598242561

Tak hlavně bych nasadil radary na měření rychlosti...;-)

0/−4
31.10.2016 16:56

D76a59v90i64d 70C98e35r95u62t49t94i 6198641620900

Ty už to hulení normálně fakt přeháněj ;-D;-D;-D;-D;-D. A pak,že tady lidi málo hulej!! Ještě bych sundal vvrámci zkvalitnění života všechny. Pravidlo pravé ruky by jistě ke zklidnění také přispělo..

+3/0
31.10.2016 16:03

V61l53a54s56t77i93m22i98l 20H69a43l32b43i24c60h 8723735296878

Udělejte to jako v USA.Na všechny ulice jdoucí do křižovatky nainstalujte STOP.Tím pádem všechna vozidla musí před křižovatkou zastavit.Pokud se rozjedou dvě najednou,tak to nikdy nebude velká rána.

+2/0
31.10.2016 14:44

M88a10r73t33i37n 41Š14v62o59r73c 9619973958930

Bohužel na Praze 6 vládnou dopravní tataři. Rozvrtali kulaťák a tím celou tuto oblast a dále svoje geniální metody uplatňují i v jiných částech Prahy 6. Starosto, prober se a něco s tím udělej !

+5/0
31.10.2016 14:34

J25a37n 66N52o13t45a 6612645603790

teď ať chrápe, jeho napády jsou naprosto šílené

+1/0
31.10.2016 16:55

P93e36t76r 90S81e11d75l30á89k 1751734902877

Až páté auto je pustilo na přechodu?!?! Škandál!!!!!! :-D :-D

+4/0
31.10.2016 13:55

J30i27ř25í 72K41ü62h34r 2570716470376

Policie to ovšem vůbec neřeší. Nebo jste někdy slyšel o někom, kdo by dostal pokutu, za omezení chodce na přechodu?

+1/−3
31.10.2016 15:18

D27u85š93a30n 70P82e35š34e49k 3925389104630

Opětovné zapnutí může trvat i dva měsíce ...

A to, proboha, proč?8-o8-o8-o?!

+4/0
31.10.2016 13:54

T23o79m57á96š 41M17a29t29ě34j 9495468343872

Protože jak to bylo chvíli bez proudu, tak se záhadně vypařily měděné kabely.

+7/0
31.10.2016 14:37

V71í29t11ě35z31s32l88a49v 72S94c17h54m58i16t50t 5490519939903

Neberte jména Božího nadarmo!

#

0/0
31.10.2016 21:57

J26i60n59d60ř15i36c26h 63H27r17a92b45e57c 6943827211162

Neschvalují ale takový tranzistorový Adolf by to vyřešil za 24 hodin:-)

0/0
1.11.2016 12:32
Foto

M32a23r70t16i21n 24P49i83š50t52o81r11a 8788798826559

Je to dobrá finta, jak vyřešit přechod přes dva pruhy. Např. u Kulaťáku se kvůli přísnému předpisu vjezdy zredukovaly na jeden pruh, což zásadně omezilo průjezdnost.

Takže lze ponechat dva pruhy, zřídit semafor a trvale ho vypnout.

+3/0
31.10.2016 13:45

J54a18n 36N21o67t95a 6982155673710

tohle mohl vymyslet jen duševně chorý

+2/−2
31.10.2016 13:44

M41a79r59e58k 59J75a94n44e27č37k32a 1837156463201

Inu je vidět, že úředníci ve státní správě jsou odborníci jeden vedle druhého a pak to taky podle toho dopadá. Když už jim zdravej rozum a nohy neslouží, aby aspoň v průběhu dne si osobně ověřili dopravní situaci a nebo se aspoň poradili s Policií, která určitě dopravní situaci v místě dobře zná, natož aby je napadlo pouze zkušebně na nějakou dobu odstavit semafory a situaci nejdříve vyhodnotili, pak tam takový lidé nemají opravdu co dělat. Kdyby nějaký zaměstnanec v soukromém sektoru způsobil svoji neznalostí nebo hloupostí kolaps provozu ve firmě, natož vznikla nějaká škoda na majetku nebo dokonce zdraví, jistě by se to nepřešlo bez patřičné "odměny" takového zaměstnance a provoz by se zaměstnavatel snažil co nejrychleji obnovit. Ale tady si musí každý počkat, než úředník nechá vše laskavě dát do původního stavu s patřičným počtem razítek a podpisů a pak za to bude i povýšen a odměněn za dobře vykonanou "práci". Takže občané mějte prosím trpělivost, úředníci vašeho města se snaží, ale nesmíte na ně moc spěchat ;-)

+2/0
31.10.2016 13:41

M76a63r83t44i62n 47K37a19r89á12s86e56k 1988474369244

Především nebezpečné situace nezpůsobují úředníci, ale samotní řidiči, nebo chodci. I s vypnutými semafory je situace naprosto bezpečná, když se dodržují pravidla. Tady navíc nejde o žádnou nepřehlednou křižovatku, kde někdo nečekaně vyjede z poza rohu. Problém je ten, že řidiči i chodci jsou se zvyšujícím se počtem semaforů čím dál míň schopni používat jiná pravidla, než na červenou stůj a na zelenou jeď. I tahle nedavno vzniklá kritizovaná situace je především o špatně cvičených opicích za volantem.

Semafory můžou být užitečné v dopravních špičkách a když už tam jsou, tak bych je rozhodně nevypínal úplně, protože to může způsobovat zdržení právě ve špičkách, ale těžko to může způsobit nebezpečnou situaci.Začal bych snižovat každodenní dobu jejich zapnutí, až by se ukázalo, kolik hodin denně jsou užitečné (mají pozitivní vliv na plynulost provozu). Opačná extrémní situace je třeba na pankráci, kde jsou semafory co fungují i přes noc, kdy tam projede jedno auto za několik minut, ale semafor namísto toho aby zůstal vypnutý, má všude červenou a podle přijíždějících aut dává zelenou. Jde mu to ale jako psovi pastva, takže namísto užitku pouze zdržuje a auta která by křižovatkou plynule projížděla, musí zastavit, protože se semafor ještě nevzpamatoval z průjezdu předchozího auta.

+4/0
31.10.2016 14:20
Foto

M65a48r49t81i68n 34P90i91š16t16o44r61a 8548328706139

Pokud by to fungovalo, priority by byly v pořádku:

1. chodci

2. hlavní = Bělohorská

3. vedlejší

Protože většina nedodržuje předpisy přesně, tak to prakticky asi moc nefunguje.

+1/−1
31.10.2016 13:41

P88a11v90e41l 24O70b14d33r14ž69á68l55e71k 6286944958902

Pokud byste dodržoval předpisy přesně (zejména "neomezit" a podobně), tak v Praze mimo nočních hodin daleko nedojedete.

Ostatně na tom končí i všechny pokusy o automatizované řízení aut, kdy se robot drží předpisů a za hodinu ani nevyjede z parkoviště.

+3/0
31.10.2016 14:38

A23l66e45x64a64n50d51r 72Š90í38r 5551130743

"Nikdo si nesmí troufnout semafory zapnout."

"Řešení se plánuje až za dva měsíce." Cože?. že je tam napsáno za dva roky? to snad určitě né.

+2/0
31.10.2016 13:38
Foto

P64e67t41r 82P66r97o55c93h98á94z43k25a 3772986642444

Na jednu stranu je to nesmysl. Měla být připravená úprava křižovatky a ta měla být provedena před vypnutím semaforů. Na druhou stranu to zase naučí řidiče a ostatní účastníky provozu koukat po značkách a chovat se ohleduplně. Pokud jim to nedojde, nakonec tam neprojede a nepřejde nikdo. Ale testovat takové experimenty na rušné křižovatce v Praze to chce mít opravdu odvahu..

+2/0
31.10.2016 13:37

V30e86r20o47n70i41k65a 34V47o34l59h49e68j33n42o57v30á 9380152113249

Tohle fakt mohl vymyslet jen někdo, kdo na té křižovatce osobně v životě nebyl. Ani autem, natož pěšky.;-€

+3/−2
31.10.2016 13:04

R87a60d96o50m95í23r 70J11e49d85l51i85č37k70a 2507446640130

Pojem "zklidnění dopravy" by měli úředně zakázat. Jakmile se tohle spojení někde objeví, tak výsledkem jsou jen kolony, nehody, hluk od retardérů a ohrožení všech účastníků provozu :-(

+18/0
31.10.2016 12:41

M32i11c16h45a42l 47V16í35t75e62k 4845947487927

Tak na tyhle krizovatce vypnout svetla, to uz je na napichnuti na vidle.

+2/−7
31.10.2016 12:38
Foto

V63l30a41d35i23m96i74r 27V93o33j97a47c18e62k 5406614909222

I bez semaforu se dá žít,ale musíte být ukáznění ŘIDIČI.

+5/−5
31.10.2016 12:31

R64o35m81a98n 17P52o28l58á44č69e47k 5186269535

Za to chodci jsou svatoušci ;-)

Ohleduplnost je potřeba na obou stranách

+5/0
31.10.2016 12:35

M47o57j32m17í39r 25M31o67t37y15č17k82a 3472945394520

ukáznění ÚČASTNÍCI SILNIČNÍHO PROVOZU !!!

+3/0
31.10.2016 12:52

M94i23c70h71a39l 23V20í63t23e87k 4165647617157

Stejna logika, jako ze zamky jsou uplne zbytecne, kdyby lidi nekradli.

+2/−1
31.10.2016 12:58

D78a84v17i53d 98R59y40c33h32e74t90s96k96ý 9756911330150

Zavolejte duševnímu bolševikovi a dotačnímu parazitovi z Auto*Matu s jakýmkoliv problémem.

+2/−1
31.10.2016 12:30

J33a28n 90T73o33m46a53s24e34k 3471678933501

Co znamena duševní bolševik?

0/0
31.10.2016 14:13

D18a66v15i32d 36R31y75c92h94e79t22s71k90ý 9946801420260

To je člověk který jezdí na kole i v lednu a auto "nepotřebuje" (ačkoliv mu nějaké auto přivezlo všechno, co k životu denně potřebuje). Tím pádem považuje za nezbytné auta zakázat.

+1/0
31.10.2016 14:38







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.