Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Praha plánuje zrychlit vybrané trasy MHD, někde až o desítky minut

Nové pruhy a změny v semaforech pomohou autobusům a tramvajím v Praze na deseti problematických trasách, kde nabírají až půlhodinové zpoždění. Vyplývá to z dokumentu, který vypracoval organizátor pražské MHD Ropid. Dokument v úterý schválili pražští radní.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

I52v21a76n22a 60N64o92v51á 2792102499448

MHD by mělo začít využívat zalomení časoprostoru a červí díry.

0/0
15.11.2016 8:51

I49v49a74n44a 71N81o70v20á 2562342959218

Strakonická je typický příklad diletantismu radnice. Jezdím zde 13 let skoro denně a do otevření Blanky se dalo projet celkem vždy, ráno občas zdržení do 10-15 min., velmi výjimečně zásadní kolona. Nyní po Blance a prouhu u Barrandovského mostu jsou kolony každé ráno. Pokud ještě seberou v Chuchli jeden pruh, zastaví se to tu úplně. Prostě, kdyby úřednická netáhla raději nedělala nic a táhla pryč, bylo by to lepší pro všechny.

+3/0
15.11.2016 8:45

P94e94t50r 84V73e10s91e64l27ý 6751476489570

Oni si nedají pokoj, nedají a nedají a pak jim najednou lidi zvolí "Trumpa" a oni se diví. RvEURv

+4/0
15.11.2016 4:46

T39o53m59á13š 71H62u18d49e18č97e75k 3983673349563

Vy, řidiči, kteří za každý ujetý kilometr (nebo odestátou minutu v koloně) platíte brutální daně, vyližte si perdele! Proč? Protože my, úředníci a melouni, víme, co je pro vás nejlepší!

+3/0
14.11.2016 23:03

V42i68k80t10o29r 87Š63e52d96i56v38ý 8256741440576

Průmyslová nebo Strakonická - asi tak deset autobusů MHD za hodinu. Kvůli tomu vyhrazený pruh? Tohle už opravdu je čistá sabotáž dopravy ve městě. ;-€

+2/0
14.11.2016 9:29

M83a56r67t33i42n 23M80a13l73o91s 6485423851116

no tak pokud bude P+R a rychly bus, treba stoupne poptavka a frekvence.

0/0
14.11.2016 14:03

V75i75k33t92o96r 92Š28e74d16i88v57ý 8526391250186

To by asi stálo za to začít stavět nejdřív P+R, ne? Vyhrazený pruh se potom dá udělat za pár dní - když opravdu busů přibude.

+2/0
14.11.2016 15:46

M20a20r92t78i82n 10T64e20s49a98ř 2155181355677

Takže teď tam všici stojí 20 minut. Jeden pruh dají autobusům a levej pruh bude parkoviště na hodinu. Super ;-D

+4/0
11.11.2016 10:15

R29a26d24e71k 13J64a69n36a48t98a 9205636854632

Proč myslíte? Příčinou zácp v Praze není to, že někde na jedné z ulic na okraji města je jeden pruh místo dvou. Úzkým hrdlem je samotné centrum, kam se všichni tlačí, se všech směrů.

Pokud bude pruh pro autobusy, tak to víc lidí motivuje k použití bus+metra, protože se to stane rychlejší, než když auto/autobus trčí v zácpě.

+1/−2
11.11.2016 11:03

P48e58t36r 33Č33e60r43m76á40k 9318755189950

Nesmysl, nikoho to nijak nenamotivuje, trend je právě opačný a lidé z mhd utíkají do aut, takže to skutečně ty nůžky rozvírá a přidává to prostor přesně na té druhé straně než je potřeba.

+1/0
12.11.2016 12:34

P92a33v38e86l 52S29l68a97m62a 9889332231107

Darmojedi z Ropidu objevili Ameriku ;-D Tohle jim x let říká kde kdo. Teď si to můžou nechat patentovat[>-]Rv

0/0
10.11.2016 14:09

P46e16t55r 32Š52k44o11d53a 5557620454650

Petrovice - Háje nezrychlí. To by se musela rozšířit silnice o další pruh, což je nereálné.

Průmyslová - zřejmě zaberou pravý pruh pro autobusy. A v levém bude "parkoviště".

Buď jsou to výkřiky do tmy, nebo se na Magistrátu rodí další šílený plán.

+8/0
10.11.2016 10:28

A58l98e43n95a 65P80r93o71c42h92a28z51k16o86v35a 8986207297883

mně by zajímalo, jak budou autobusy jezdit po zatravněných tramvajových pásech ;-D

+1/0
10.11.2016 9:51

R38a70d43i36m 29J75a93n25o30t84a 5534571312830

Mate nekdo povedomi o tom, proc byla vybudovana zastavka (tramvajovy ostruvek) na Stvanici, kdyz tam neni zadny prechod a je prakticky nemozne prejit nekam? Je to jen aby se clovek zastavil, spocital si auta a zase nasedl a jel dal? ;-)

0/0
10.11.2016 9:16

R41a89d82e13k 48J63a54n36a57t29a 9515446224382

Abyste se dostal na ostrov Štvanice přece (který byl jinak špatně z MHD dostupný). Že tam není přechod, neznamená, že nesmíte silnici přejít.

0/0
10.11.2016 18:13

R33a92d94i66m 29J63a35n45o68t69a 5724611382600

OK. Az to nekdo vyzkousi, at da vedet. Pracji v tom dome, co je primo vedle a provoz tam je zbesilost, vbehnout tam muze jen blazen ;-)

+1/0
11.11.2016 15:06

V28i77k27t72o42r 96Š57e64d50i67v30ý 8466851880166

A že na Štvanici proudí davy ve dne v noci, že?

+1/0
14.11.2016 9:21

P87e10t71r 55Č51e79r17m55á30k 9648365269210

Tento nebezpečný nesmysl si vymyslel starosta Prahy 7, a funkční není právě kvůli tomu že se řeší ta nebezpečnost pro provoz, kdy je každému soudnému jasné že zastávka uprostřed magistrály nemá co dělat, ale pár ekoteroristů má jiný názor...

+1/0
12.11.2016 12:37

H57e67l78e92n81a 73A28p68o33l65í93n64o90v94á 2463124774955

A co takhle aspoň skloubit inteligentní semafor pro tramvaje se semaforem pro vedle jedoucí auta? U Tančícího domu vyjedu na zelenou rovně k Mánesu. Tam při dojezdu na semaforu padne červená, vedle jedoucí tramvaj jede rovně dál a my ostatní stojíme ze všech směrů jak blbci.

Po změně tramvajových linek opravdu nehodlám MHD jezdit - tramvaj č. 4 jede ze zastávky Minská, aspoň je to napsané na jízdním řádu. Ale když se podíváte pořádně a s pomocí lupy, tak zjistíte, že některé spoje jezdí z úplně jiné zastávky za rohem na Moskevské a tam pro změnu žádný jízdní řád pro tramvaj č. 4 není. Navíc jezdí jen v pracovní dny a pouze ve špičce. Tramvaj č. 24 pro změnu taky nejezdí o víkendu. To je skutečně motivace pro používání MHD, když se bez přestupu nedostanu dál než o pár zastávek.

0/−2
10.11.2016 8:47

J14o98s82e80f 66J73ů38z87a 1718358463657

V článku 9. listopadu večer vidím: Strakonická (Sedlec - Dejvice). Autor zjevně Prahu nezná, jinak by něco takového nenapsal, ani kdyby to v původním materiálu bylo. A tam to není, je tam jeden řádek s osou PO-05 Strakonická a další řádek PO-06a Sedlec-Dejvice.

+6/0
10.11.2016 8:23

J86a76k91u37b 34F55e93i87f28a19r 7229169356529

Ubrat pruh autům a vyhradit pro MHD není řešení. To je stejné jako se zónama. Jen se problém posune dál, avšak ten autobus v tom bude stát stejně.

Bohužel vedení Prahy se stále bojuje s následky a neřeší příčiny. Ale to by se museli soudruzi zamyslet.....

0/0
10.11.2016 8:17

J85a28r24o22s89l39a69v 89K24a42d39l52e67c 5951229242101

Tak hlavně aby cestující stačili nastupovat a vystupovat; a udrželi se na tyči.

+1/0
10.11.2016 8:07

K89a79r60e40l 57D98r13d28a 6544732537

Chybí zde zásadní opatření. Povinnost zaměstnance přestěhovat se ke svému pracovišti na docházkovou vzdálenost do 2 měsíců od získání pracovní smlouvy. ;-D

Tady se pořád preferuje MHD. Auta se v Praze fakticky zrušila. Ale celé je to o přejíždění za prací na nesmyslné vzdálenosti. Tak když už ten bolševický fašismus tak hezky zavádíme, tak proč ne komplet? ;-D

(Pokud nějaký šťoura hodlá řešit, že žena a muž pracují jinde. I to má řešení. Nová práce, nová žena bydlící ve správném místě, a ze zákona.) ;-D

+2/−2
10.11.2016 7:10

P49a20v21e64l 70Š53e66b12e45k 8844173322520

Že by štěrk a tráva v kolejišti byl omyl?

+6/−1
10.11.2016 6:06

J95a47n 32H47e19r23o64u44d59e23k 9108902343611

Ono by stacilo kdyby autobusy jezdili podle jízdního řádu a nevynechavali časy.

+1/−5
10.11.2016 5:53

M16a66r83e64k 90T35u50r44n49o87v88e42c 7565412500706

Jasně, ony ty autobusy schválně nejezdí podle jízdního řádu a proto jezdí až s půlhodinovým zpožděním... Četl jste ten článek? Často zůstávají někde v kolonách a proto pak nezvládnou do některých stanic přijet na čas, který by odpovídal jízdnímu řádu...

A mimochodem, autobus je podstatné jméno mužského rodu a neživotné. Víte, co to znamená?

+10/0
10.11.2016 6:19

J42a87n 44K75o33ť35á55t17k80o 9315365442369

Neví :-)

0/0
10.11.2016 6:23

J54a75r15o57s53l74a76v 82K78a49d48l87e14c 5211819122681

Tak stává se běžně, že některý vynechá úplně. Není řidič, není záloha nebo točí kvůli zpoždění dřív. Tady má management stále velké mezery.

0/0
10.11.2016 8:09

R34a74d11i12m 81J58a30n90o73t71a 5904591392440

R^;-D Zvlast za ten konec ;-D

+2/0
10.11.2016 9:48

M27i68c23h23a53l 62P86r80o36k92š 6261674202602

Tak ona se tahle situace asi moc nevylepsi tim, ze se kvuli vyhrazenym pruhum pro busy ty kolony vyrazne prodlouzi.

0/0
11.11.2016 8:03

J95a82k85u66b 12M68a49t33ě74j11ů 5795732121755

By me zajimalo, jak chteji ztychlit usek Prosek - Vysocanska, kde jede autobus vlastnim pruhem

0/0
10.11.2016 2:06

T93o53m85á19š 17C58h87r58a69s93t22n88ý 2541804211233

Díru na estrádě využijí jako vstup do metra?

+2/0
10.11.2016 5:40

T31o55m65a13s 33C63e20r93n76y 8523770243103

Na Belohorske jsou nesmyslne vytvorene odbocovaci pruhy do okolni stare zastavby a tim snizena kapacita prujezdu. Radnice Prahy 6 neodpovida na dotazy a tvari se, ze se ji problem netyka (starosta a radni za ANO). Tez nechapu cemu pomohou dalsi pruhy pro autobusy, ktere dale zuzi propustnost hlavnich tepen. Ze by tam byl zajem "sikovne" utratit penize z EU?

0/0
10.11.2016 1:48

M72a89r77e60k 17T16u33r27n32o23v34e51c 7885342970176

Čemu ty pruhy pomohou? No přeci těm autobusům. Zrovna na nějakém namalování nějakého horizontálního značení a přidání pár značek se zase tolik nikdo nenakapsuje.

0/−1
10.11.2016 6:21

J42a74n 37V43a29l30o67u60c79h 6292377508610

Ničemu. O to delší budou kolony pro ostatní , které pak ucpou třeba místo ještě před bus pruhem. To samé tramvaje - "milion" linek, které na křižovatce posílají požadek na preferenci do všech možných odbočení (a zdržují se navzájem). Při polovině hustěji jezdících linek by byl požadavek na méně směrů, častěji by mohly projet dvě soupravy najednou i s nekolizním dalším směrem a celková kapacita křižovatky by se zvýšila. Ale když chce každý jet raději 40min. bez přestupu než 30 i s přesrupem a pak si stěžovat na pomalost, je to těžké...

+1/−2
10.11.2016 7:17

J54a95n 63B20u16b90i78k 9212261642127

byste se divil. Tam létají statisíce za jednu namalovanou křižovatku. Za značku 20 až 50 tisíc.

+1/−1
10.11.2016 9:27

S60t16a25n31i48s80l20a39v 68N15ý51v53l69t 2814355443

Prazaci, volici Karla a zelenych pomatencu. At si to tam vystojej hezky a priste zase volte zelene.

Tramvajove pasy zatravni, dvouproudovky zuzi na jeden, vsude vysoky obrubniky a ostruvky pro chodce.

A kdyz uz to trosku jede tak vymetate jámy a propadle kanaly.

+3/−9
10.11.2016 0:01
Foto

M55a58r40i49e 55M52e96t93l72i71c95k91á 9701864111502

Ty si musíš nahonit ego za každou cenu, že.....

+3/0
10.11.2016 0:05

M94i25c27h64a27l 17K53r64e97j88č68a 5508256376583

Na cem? Vzdyt ma pravdu.

+2/−4
10.11.2016 0:20

T67o61m31á96š 85M80o18r53a29v66č69í77k 3507856473665

Na ty ostatní zapomněl. Třeba ANO nebo ČSSD, kteří to tam teď ovládají.

0/0
10.11.2016 0:35

J72i22ř80í 65P68r40o40c28h 6388934227413

To jsou stupidní nápady. Všude kde udělali BUS pruhy a zúžili silnice kvůli cyklistům, kteří tam projedou v létě jeden za hodinu a v zimě jeden za měsíc, se kolony extrémně prodloužili stojí v nich i MHD. Mám pocit, že tam někdo řeší: čím hůře, tím lépe.

+8/−1
9.11.2016 23:57

B11o87h97u14s13l31a79v 64K22r28á48l29í96k 2391450559736

Kvůli cyklistům nikde vozovku nezúžili. Cyklopruh se maluje zásadně jen na přebývající plonkový prostor, do kterého už by se stejně nevešel druhý jízdní pruh pro auta. Nehledě na to, že většina cyklopruhů je navržena tak, že jsou stejně pro cyklisty naprosto nevhodné.

+2/−8
10.11.2016 0:07

K86a86r94e29l 48J82u13r58d63a 6459861958628

Skutecne?? A co treba v bubenske kde zrusili cely a pruh a namalovali cyklisticky dvojpruh !!!!! Kdo nevidel neuveri. Aby starosta mohl dobre jezdit protoze na praze 7 nikdo jiny na kole nejezdi :-((

+8/0
10.11.2016 0:26

M65a55r62t78i59n 16M34a68l89o51s 6805433451916

To je presne ten pripad. Cyklista by tam musel jet z Hlavkova mostu po magistrale v levym pruhu po kostkach. Uzitek pro cyklisty minimalni. Namalovano pry kvuli PCR a vyhledum na svetelnou signalizaci. Jinak by tam byly jen pricne pruhy.

0/0
14.11.2016 14:01

J56i68ř46í 29P21r42o87c92h 6478474537233

Teď jste mě fakt pobavil. Asi žijeme každý v jiném městě.

+4/0
10.11.2016 9:10

J92a78n 65B30u27b30i10k 9752411522657

to je otázka, co si kdo představuje pod pojmem "plonkový prostor". Lidé jako Vy zdá se třeba i celou ulici.......

+4/0
10.11.2016 9:28

P41e83t82r 76P24o80s62p35í39c95h11a68l 7238714887272

to jsou jenom pořád kecy, že někde neprojedu. No jo, jenže to je ten účel tohohle, že se omezí automobilová doprava a podpoří se MHD. Rád jedu autem, často sem línej a nebydlim v dobře dostupný části Prahy, ale autem jezdim hlavně o víkendu nebo mimo špičku, nejsem blázen abych se nervoval někde v kolonách a vůbec mi to nevadí. Prostě si musme zvyknout, že žijeme v historickém městě, které nikdy nebylo a nikdy nebude car-friendly. Máme jednu z nej MHD a já sem pro ji podporovat i na úkor aut, většina lidí autem jezdit nepotřebuje je jenom strašně líná navíc manžel jede jednim, manželka druhým a syn třetím apod. Je prostě doba, že každý musí mít auto (taky ho mám žejo). Neříkám, že nikdo nepotřebuje jezdit autem, ale minimálně polovina určtě ne. Jezdit autem je rozhodnutí ne, a pokud se tak někdo rozhodne a bude stát v koloně jeho problém, pokud mu to za to stojí. Nevidim důvod proč jakkoli podporovat automobilovou dopravu, protože většna z nich nemusí, pokud chtějí ať stojí. Auta v Praze jsou jenom zlo, hluk, smrad, nehody.. proto máme v praze tramvaje a metro, kdyby se místo stavby blanky postavilo déčko za tu cenu, prospělo by to městu mnohem víc.

+10/−3
9.11.2016 23:56

J55a95n 72K24o23ť27á71t55k92o 9155765552109

Dobře :-)

0/0
10.11.2016 6:27

J14a20r70o33s72l59a66v 48K69a28d57l17e38c 5851239922321

R^R^R^

0/0
10.11.2016 8:12

J86a70n 19B90u13b22i81k 9792421322857

lidi by auty do města tolik nejezdili, kdyby:

1/ byl dostatek míst na P+R

2/ byly dokončeny okruhy jak vnější tak městský a nebylo nutno městem projíždět

3/ Ropid neustále nešachoval s linkami ve snaze ušetřit

4/ vlakové linky S nebyly ve špičkách poddimenzované

5/ peníze dané do zbytečných cyklostezek by se použily na rozšiřování sítě metra a tramvají

+1/0
10.11.2016 9:33







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.