Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Dlouho nic, pak dva autobusy najednou. Na delších linkách běžný jev

Marně čekáte na zpožděný autobus. Když ale konečně dorazí, je narvaný lidmi k prasknutí a v těsném závěsu za ním přijíždí tentýž spoj, téměř prázdný. Tento fenomén opakovaně zažívá čtenářka Lucie Krupičková.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Host

Preference i pro tramvaje

Bydlím na Radlické a do práce na Smíchov jezdím MHD, tedy tramvají č.7Kromě toho, že by asi bylo vhodné zkrátit intervaly , alespoň ve špičce, je další problém křižovatka Radlická - Křížová, kde je na kolejích současně levý odbočovací pruh pro auta, kde je velký provoz.Důsledkem je , že se zde tramvaj zdrží dvě až tři červené. Na tomto místě by chtělo poslat auta jen do jednoho pruhu a preferovat tramvaje. Jinak jízda dvou tramvají na lince 7 je běžné, prý se s tím nedá nic dělat

0/0
22.12.2016 20:11

J67o31z78e77f73a 93N87o10v22a32k64o31v89a 7866615490294

Ja take nechapu, proc linka c 180 stale jezdi z Dejvic az na Zlicin, kdyz mezi tim Motol, jako spadova stanice na Metro. A naopak projeni Nove Butovice-Repy je po prekopani 164 tragedie.

0/−2
18.11.2016 14:17

J57a75n 41J79o42r73d48a36n 5841647409

Tak to dopada, kdyz jizdni rady navrhuji dementi!

Na stejne trase jedou dve linky, kazda interval 15 minut a nejde to nastavit tak, aby se cca po 7 az 8 minutach stridaly.

Je "lepsi", kdyz jedou po minute a pak cestujici 14 minut cekaji.

To je jasne, ze pak jeden z nich je narvany k prasknuti a druhy prazdny.

Chce to premyslet pri sestavovani jizdnich radu a ne se trapne a hloupe vymlouvat na kolony.

0/0
9.11.2016 23:28

J66a89n 63P52r35i89c66h26y43s65t64a97l 8231128183

Reseni problemu existuje:

Ten druhy poloprazdny autobus predjede ten preplneny. Sice pokracuji ve dvou, ale nesjedou se 4.

+1/0
9.11.2016 22:52

Host

Re: [Trol]

A při tom by stačilo vykašlat se na formalismus, šaškárny a bílou stávku. R^

V předpisech je pravidlo, že se v zastávce na znamení musí zastavit pokud.... stojí tam jiný bus..... Spousta řidičů zastavuje i protože tam stojí jiný bus stejný linky, který není přeplněn na dveře/nechání lidí v zastávce.

0/0
15.1.2017 20:53

D34a87v47i77d 45D15o76b79e96š 3855972897

Když se začaly zavádět metrobusy, tak spousta lidí argumentovala tím, že budou nabírat zpoždění a bude se dít přesně toto řetězení. Tento argument nebyl příliš přijímán. Nehledě na to, že DP se chlubí minimálním množstvím zpožděných spojů. Neuvádí ale, že mají svoje tabulky, kde je uvedená tolerance oproti jízdnímu řádu - čím déle od vyjetí z konečné, tím může být zpoždění delší - semafory, kočárky, skupina lidí, která spoj zdrží atd. Odjet dříve nesmí nikdy. Já to chápu, a v podstatě souhlasím, aby řidiči neriskovali kvůli dohnání jedné, dvou minut. Nicméně při dlouhé trase je "dovolené zpoždění", které se ještě nebere jako zpoždění i k deseti minutám. Prakticky to znamená, že extrémně dlouhé, rizikové metrobusy nejezdí vůbec podle JŘ a docela často se sjíždějí. Podle mě jediným řešením je tyto busy rozdělit. Například 125 a bývalá 271 na Skalku mohly zůstat jako dvě linky. Lidí, kteří by potřebovali např. na Hájích přestoupit, je minimum. http://zpravy.aktualne.cz/regiony/praha/autobusum-125-a-183-se-od-zari-vyhnete-hrozi-potize/r~i:article:755396/

+1/−1
9.11.2016 15:11

P92a82v51e92l 18R62o31d20r 6571786398411

Pane Dobeš lžete ani u jedne linky není dojezdovy čas 10 minut maximalne 4 min. a to u 177. tak laskavě nelžete když o tom nic nevíte

+1/0
10.11.2016 12:10

Host

Re: [Trol]

ROPID má toleranci pro přesnou jízdu autobusů -59 až +179 sekund, tedy minuta náskok až tři minuty zpoždění. Co je mimo, to je ve statistikách.

Myslím, že máte na mysli vyrovnávačku, tedy předepsaný čas na konečné nad rámec zákonného odpočinku a bezpečnostní přestávky. Z té vyplývá ale akorát to, že dispečer má ulehčenou práci, ne že někdo bude tvrdit že se jelo přesně.

Propojení 271 Skalka-Hostivař-Petrovice-Háje a 125 Háje-Litochlebák-Chodovec-(ryhlík)-Smícháč bylo řešení požadavku MČ Petrovice(chtěli spojení Sídliště Petrovice-Smícháč, nechtěli platit km navíc pro souběh 125-271 Petrovice-Háje). A já to spojení považuji za docela dobré, za nesmyslné naopak považuji protisměrné ukončení linek, jak to ROPID předváděl s 217 na Stadion Strahov.

0/0
15.1.2017 21:09

L32u70k27á82š 63O58b62e39r70m17a85j11e57r 6489580624850

Řešení je, a to velmi jednoduché. Rozdělení nesmyslně dlouhé linky na dvě kratší, které se v kritickém, nejvytíženějším místě budou překrývat. Většina cestujících stejně nejede z konečné na konečnou, ale z okraje města do centra, či naopak. Tohle už se v praxi nekolikrát osvědčilo - například když jedna chytrá hlava sloučila linky 207 a 133. Po asi dvou letech se vrátil původní stav, protože prodloužená 133 při cestě ze Staroměstské jezdila běžně po dvojicích už okolo Ohrady.

Ještě mě napadlo, proč teď Ropid udělat takový binec v linkách na severovýchodě Prahy. Místo nesmyslné snahy naplnit metro C v úseku z Letňan do Ládví, mohla být spádovost z Čakovic mířená spíše právě k Ládví a na Kobylisy. Stačilo k tomu protáhnout linku 144, z Kobylis přes Ládví, Štěpničnou, pak po Liberecké ulici a Kostelecké ulici, s ukončením někde v Čakovicích. Hodně by to urychlilo dopravu z Čakovic do centra, vždyť by to ušetřilo minimálně polovinu jízdní doby. A linky z Letňanského sídliště by vozili cestující k metru do stanice Letňany, tak jako dnes.

+1/0
9.11.2016 9:47

M91i77c54h45a95l 83C73h50a56l12u76p12a 6538390949553

Že předělávají linky bych ještě pochopil, ale k čemu je dobré nechat linku a jenom jí změnit číslo, to fakt nevím. Udělali to asi u třech linek.

+1/0
9.11.2016 21:33

B24o17h27u32s23l30a43v 56K36r81á17l81í93k 2531590109446

Pokud jste si nepřečetl zdůvodnění těch změn, tak se nedivte, že nevíte.

0/0
18.11.2016 17:32

M27i79c34h92a45l 48C96h76a35l61u81p60a 6848410229393

A to zdůvodnění je kde?

0/0
18.11.2016 17:45

Host

Re:

Chystají se změny v číselných řadách.

Dneska platí 100-299 Praha, 3XX příměsto, 4XX mimo Prahu, 5XX noční Praha + několik účelových linek(školáci, jeden spoj ráno), 6XX noční příměsto, 7XX zvláštní linky(na výstaviště když tam je akce, při výlukách,...)

Tento systém tak trochu přesává stačit, tak pro příměto chtějí uvolnit řadu 270-299. Já sem proti tomu.

0/0
15.1.2017 21:16

P85e50t31r 36P49e65t58r 6303282628873

Já hlavně doteď nepochopil, proč, když teda přijede ten první naplněný a druhý prázdný...tak proč řidič nezapne mozek a nepustí jej před sebe! Neříkám, že mu má dát náskok 10 minut ale dobrá minuta bohatě stačí na to, aby se lidi přestali cpát do toho přeplněného a nastupovali do poloprázdného. to jim doteď nedošlo?

+6/0
9.11.2016 9:42

M12a79r96t96i11n 41S83t73a14n11ě19k 3741203500957

problem je v tom , ze by pak ten "zpozdeny " byl jeste vice zpozdeny a ten co ho predjede odjede z konecne driv nez ten zpozdeny

0/0
18.11.2016 13:05

C60h47r82i71s93t69i76a94n 52M32o32r59g77e68n59s15t39e56r46n 5265786376594

Staci aby alespon na hlavnich zastavkach byl displej s aktualnim casem prijezdu autobusu. Kdy cestujici uvidi ze za minutu prijede dalsi, tak pockaji na ten dalsi, prazdnejsi.

+3/−1
8.11.2016 20:23

M50i75l21a36n 20V30e20s40e79l39ý 1878281743586

i když budou stát v jedné zastávce za sebou, tak lidi vezmou útokem ten první, naprosto perfektně je to vidět u tramvají, třeba 9 a 22, stojí dvě soupravy za sebou, první je narvaná, že řidič nemůže zavřít dveře, v druhé jsou i volné sedačky. A lidi klidně běží zezadu kolem prázdné, aby se nasardinkovali do té první narvané. No a za chvíli už jsou za sebou tři, čtyři,.... ;-D

+1/0
9.11.2016 1:17

M34a92r21e16k 36T74u74r50n62o25v24e98c 7715622380926

No takhle jak jste to napsal, tak to asi moc jasné není... :-) Když třeba na Národní uvidím, že tam stojí 22 a 9, tak se nebudu cpát do té 9 jen proto, že je prázdnější. Protože já potřebuji většinou tam, co jede ta 22. :-)

Ale jo, asi jste tím myslel buď dvě 22 nebo dvě 9... Je fakt, že zrovna u těchto linek to "sjíždění" vídám docela často. Na té Národní jsem pravidelně míval smůlu, že třeba 9 jely asi tři a 22 pořád nikde...

0/0
18.11.2016 12:36

A70n68t11o95n17í60n 66N58o56v83á22k 7511917710597

To by nejdřív musely mít všechny busy a i tramvaje GPS a průběžně hlásit polohu. Pak by se dalo informovat o poloze a zpoždění a lidi by se podle toho mohli zařídit, v Brně už to zvládli.

+1/0
10.11.2016 17:33

C93h10r80i45s45t39i88a14n 62M18o87r60g96e37n48s66t81e47r18n 5705856316674

Tramvaje GPS maji.

0/−1
11.11.2016 2:25

Host

Re:

Technicky vzato, z družic to není, GPS nemají.

(Ne že by to vadilo. V skutečnosti mají zastávky, které hlásí na dispečink průjezd, na nových tratích prostá většina, kde je úsek bez kontrolního bodu delší, tam to doplní hlásič zastávek.) Tedy dispečer DPP má ty data v reálném čase, jenom je odmítá sdělit. Busy ostatních dopravců jsou vidět na https://ropid.cz/zastavkova-tabla/ .

0/0
15.1.2017 21:39

J97a66r44o64s32l24a33v 81T78o12m30a23n 6286359270977

A co takhle nedělat ty linky tak nemožně dlouhé, jako je třeba totálně zhůvěřilá 149, která prostě nikdy nejede včas!

0/0
8.11.2016 17:57

P13a66t15r91i18k 55E63g39e20r 2888120749421

Praha 11 a Praha 15 už na ROPID odeslali žádost o vedení linky 125 v oblasti Jižního Města po trase linky 170 a linku 154 přečíslovat na 126 a vést v trase Háje - Volha - Dědinova. Místo 175 by měla jezdit 154. Linka 197 by měla být zkrácena na Chodov. Zda tomu ROPID vyhoví v roce 2017 se uvidí. Linka 170 měla být zkrácena na sídliště Spořilov za to linka 118 prodloužena na Jižní Město.

0/0
8.11.2016 14:14

S31t84a37n 35N12o23v11á80k 5177745795794

"Je to však náročnější na dispečerskou práci dopravce"

Poslední věta vysvětluje vše...

+4/−3
8.11.2016 11:49

R39e84n39é 82C18v22r49k82a43l 9516649926236

Není to jen o lenosti dopravce. Třeba u jmenované 125: zpoždění si veze od Jižní spojky před Barrandovským mostem. Kde ji chcete následně otočit, mimo Smíchov? A to nemluvě o naštvání velkého počtu lidí nutným přestupem - otočit totiž musíte ten první, nejvíc plný bus...

+6/−1
8.11.2016 12:35

J21o44s37e33f 74C29h49o89d60o92u73n94s21k14ý 4331456909380

U některých linek by se vlastně stávalo, že by téměř žádný spoj nedojel na konečnou, kdyby se měli otáčet neustále do času.

+1/0
8.11.2016 13:44

P85a35t62r32i26k 79E30g97e48r 2298400909651

Mě není jasná trasa linky 136 Sídliště Čakovice - Jižní Město. Kratší je linka 195 Krasova / Avia Letňany - Jesenická. Takže si říkám linka 177 a 152 to by šlo 177 mít v trase Poliklinika Mazurská - Jesenická a 195 Krausova / Avia Letňany - Chodov. Cestující z Čakovic nepojede 136 až na Jižní Město k tomu využije metro C. Proto bych prodloužil ze Smíchova linku 118 na Jižní Město a 170 měl v trase Radotín - Barrandov - Budějovická - Spořilov. Strakonická často také stojí a tak přes Barrandov by to mohlo být lepší. Pal by se dalo pohrát ještě s linkou 120 která by mohla doplnit linku 230. U DP mám kolegy a tak zhruba vím co cestují chtějí. Linka 277 Opatov - Skalka také nebyla špatná.

0/0
8.11.2016 14:26

Host

Re:

Vynechání několika zastávek(což má speciální případ zmiňované otočení před konečnou) je jedno z řešení, samozřejmě při něm musí dispečer použít mozek.

Další varianta je rozdělení spoje. (Z Hájů vyjede dispečerská záloha na

125, některý z později projíždějích busů 125 tam může skončit. Dispečerskou zálohou myšlen bus i s řidičem.)

Další varianta je - představme si, že podle plánu měl bus přijet na konečnou, tam stát nějaký čas(zatímco by řidič měl odpočinek). Člověk si odpočinout musí, ale bus může jet dál(taky to funguje jenom někdy, je potřeba aspoň volný řidič.)

Ne vždycky platí, že první bus je ten nejvíc zpožděný, někdy se předjedou. Na narovnání do intervalu není potřeba držet se pořadovek. Naopak, při rovnání metra po mimořádnosti je běžné, že se napřed rovná do pravidelného intervalu a pak se prohodí pořadová čísla vlaků. Jasně, pro dopravce je lepší, když se km vozu ujeté za den blíží plánu(i kvůli plánování prohlídek a údržby), ale párkrát do roka se to odchýlit může, pokud se nepřetáčí tachometry.

0/0
15.1.2017 22:01







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.