Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Po nosičích přijdou strkači. Doprava na letiště stále drhne

Do autobusů na letiště se pravidelně nevejdou všichni cestující a situace se tak stává již neúnosnou. „Máme obavu, abychom pro linku 119 nemuseli najímat natlačovače a nevzbudili pak podobný světový ohlas jako s nosiči kufrů na Veleslavíně,“ říká s mírnou nadsázkou Martin Fafejta, vedoucí odboru projektování dopravy Ropidu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Host

metro

[>-][>-];-D

0/0
29.11.2016 4:02

P25a88v86e83l 28R50i76c69h43t80e90r 5441643455780

A co takhle. Metro Nádraží Veleslavín a odtud nová větev na letiště. Metro z Motola by pokračovalo na Řepy a dále.... Výstavba záchytných parkovišť musí být samozřejmostí. MHD nepobere všechny, kteří jezdí do Prahy za prací a stávající parkoviště vlastně neexistují

0/0
15.11.2016 8:57

K73a51r88e25l 35N59o85v41o28t37n79y 4457984272972

Stále nechápu, proč se neprodlouží metro z Petřin na Dědinu a stále se preferuje tramvaj na Dědinu? Dál by pak metro už jako nadzemka mohlo spojit nyní skomírající Šestku , Staré letiště a LVH. Pacienty do Motola by z Petřin zvládly autobusy. Za Chalupoidu by měli oba aktéři (Bém a Chalupa) dostat pálku jako za sabotáž!

0/0
14.11.2016 16:27

M88a98r31t17i85n 98R55u22z83i28c82k44a 1632568176847

Natlacovaci uz existuji v Japonsku...

0/0
13.11.2016 11:32

J23a37n 37D94l87o56u54h98ý 8536380573680

Co se vrátit k myšlence metra?

+3/0
12.11.2016 13:03

P55a47t15r77i51k 45E90g90e23r 2578580799271

Rychlodráha Masarykovo nádraží - Letiště Ruzyně - Kladno je lepší pojede sem CityElefant který má 3 vagóny a jedno patro. To je daleko lepší než metro. Tramvaj by měla být dalším přístupem MHD s autobusy, ale vlak pak část autobusů zruší a tramvaje možná také.

0/−2
13.11.2016 6:36

M39a14r96t52i24n 32R83u20z51i66c17k70a 1322198426547

Souhlasim s vlakem, esus muze byt 2x 3 vagony se dvema patry, a od Veleslavina stavbe prakticky nic nebrani... Tramvaj jako doplnkova doprava nebo pri vyluce bude zadouci...

Dle meho by bylo i vhodne, aby tam zajizdely i dalskove vlaky...

0/−2
13.11.2016 11:37

K31a62r56e51l 86N66o45v22o15t91n27y 4657254712642

A jaké intervaly vlakové soupravy pan odborník doporučuje? 1x za hodinu? To je lepší metro.

0/0
14.11.2016 16:29

P77a57v76e58l 51O56b56d38r16ž72á57l13e79k 6976164298352

Na to už je pozdě - Metro se stočilo do kopce v Motole a odtamtud se pěkných pár let nehne. A i kdyby, bude to už na letiště pořádný výlet.

Reálnější je železnice, proti té jsou ovšem až fanaticky obyvatelé a vedení Prahy 6, kteří zablokují jakoukoliv reálně postavitelnou variantu.

0/−1
14.11.2016 11:24

P58a46v90e93l 12R38i39c72h68t83e47r 5311143275940

Milý příteli neznalý věci. Tramvaj na Dědinu bude končit hned za sídlištěm v polích. O napojení na letiště nikdo nikdy nemluvil. A zároveň si nedovedu představit jakou frekvenci by musela tramvaj mít. Její kapacita zdaleka nedosahuje kapacity metra.....

0/0
15.11.2016 8:48

R79a12d38i22m 55S59i89m96u74n33e49k 2770390626644

a přitom stačilo metro postavit na letiště a na šestce vybudovat velké záchytné parkoviště... ale to je moc logické...

+9/0
12.11.2016 12:54

P24a97v72e91l 16O78b79d69r75ž29á46l85e82k 6716194178122

Logické a taxikáři by přišli o výdělky. Proto Bém i Chalupa dělali dlouhá léta vše pro to, aby na letiště nevedlo ani metro, ali železnice.

0/0
14.11.2016 11:25

M54i62c33h77a68l 93H72u75s67e49k 9264693620604

Za to může Tonda Blaník :-P

+1/0
12.11.2016 12:25

R10i19c13h69a48r57d 22H20l26a98d41í62k 2925183729179

Je to ostuda vsech primatoru,primatorky a jejich nevzdelanych namestku,ze vsech politickych stran,ze jiz,alespon na N.Veleslavin, nejezdi nova a zmodernizovana zeleznicni trat. Ono i prodlouzeni tramvaji z Divoke Sarky pres Dedinu, ukoncene v polich,misto rovnou u Terminalu 3,mluvi samo o sobe.

+3/−2
12.11.2016 8:49

P34a65v26e47l 32R75i38c86h55t14e98r 5251483385630

Tramvaj končící v polích je nesmysl, který jen zahustí dopravu na sídlišti kudy už teď jezdí kamiony, autobusy a řídiči se vyhýbají věčně přecpané Evropské ulici.

0/0
15.11.2016 8:51

J98i23ř67í 45P76r79a12ž69á58k 9880432461342

25 let se plánuje modernizace železnice do Kladna a naletiště. Také „to nejde“. Ptám se: Cui bono? Rychlá doprava na letiště by pomohlacestujícím, ale taxikáři by přišli o výnosná ryta. O vazbách taxikářů namagistrát ví asi každý. Praha 6 dokázala, že byla dána přednost stavbě metrapřed železnicí. Železnice na letiště a do Kladna by výrazně pomohla ozdravitživotní prostředí v Praze a snížila by i potřebný počet parkovacích míst vPraze, protože mimopražští by zaparkovali u nejbližší žel. stanice a dojeli doPrahy vlakem. Jen z letiště jedou do Prahy stovky busů každým směrem denně.Cestování je nekomfortní, protože busy nejsou uzpůsobeny na převozzavazadel.

Nyní se prosazuje nereálná verze železnice z Dejvic do Veleslavína v tunelu,což by mnohonásobně zdražilo investiční i provozní náklady oproti povrchovétrati. Může za tím být snaha developerů o získání lukrativních pozemků v místěsoučasné jednokolejky. Těch pozemků je hodně, protože železnice má ochrannépásmo 30 metrů na každou stranu.

Ještě pár let by mohla být stavba modernizované železnice financovánaz dotací EU. Zvítězí konečně zdravý rozum a potřeba obyvatel icestujících, nebo zájem menšiny prospěšnou stavbu na další desetiletíznemožní?

V současné době ve Veleslavíně dochází k 1004 pohybů busů (MHD +regionální), emise překračují zákonem dané limity. Měřicí stanice ČHMÚ bylypřemístěny do klidnějších oblastí Suchdola aBřevnova, takže „papírově“ naměřené hodnoty emisí vyhovují zákonu. Lidé ale veskutečnosti žijí ve více znečištěném prostředí.

Metro bylo nesmyslně odkloněno z Veleslavína do Motola,kde většinu času vozí pouze vzduch.

Z letiště ve špičce odjíždí každou minutu busdo centra, větší kapacitu letištní terminál dle sdělení ROPIDu nemá. Úvahy okoupi velkokapacitních, 25 metrů dlouhých, 3 článkových busů jsou takénereálné. Tato monstra jedou pomaleji, než klasický kloubový bus, navíc by bylproblematický výjezd ve Veleslavíně a hlavně by byl drahý servis, nutnost držetjiné náhradní díly na pár busů,...

+1/−2
12.11.2016 8:15

J45a16n 10D64l12o60u24h60ý 8536240373330

Ono by nebyl problém prodloužit metro do Řep a pak už po povrchu na letiště.

0/0
12.11.2016 13:06

J80i25ř24í 44P58r95a71ž86á44k 9410492341712

To by problém byl z několika důvodů: délka trasy by byla neúměrná - podívejte se na mapu. Byla by to jedna serpentina za druhou, takže by to nepřineslo zrychlení jízdní doby. Investiční náklady by byly extrémní. Do Řep by prodloužení asi mělo cenu, ale dál by jelo nezastavěným územím. Bylo by lepší spojit konečné tras, ale to už dnes asi nepůjde - s tím se mělo počítat před posledním prodloužením B a A.

+1/0
12.11.2016 14:35

P95a37t32r94i66k 58E87g39e13r 2508480139441

Ano metro mělo být propojeno i v jiných přestupcích stanicích než Muzeum (A/C), Můstek (A/B), Florenc (B/C) jsem pro propojení Nemocnice Motol - Nové Butovice důvod možná stavba vysuté dráhy Sídliště Barrandov - Nové Botovice. Určitě bych zvažoval propojení Letiště pomocí tramvaje když se má prodlužovat na Dědínskou což moc nepodporuji vedení přímo po Evropské by bylo lepší. Sliby jsou na rok 2020. Dále si myslím, že metro mělo vést s odbočkou Českomoravská na Prosek a až do Bohnic. Zde se dokonce v roce 2003 uvažovalo s návratem trolejbusů do Prahy, ale tramvaje sem snad povedou a přes most pojedou až na Suchdol.Uvidíme zda na povrchu pojede metro až do Počernic. Místo tramvají do Hostivaře povede metro a bude prodlouženo až do Petrovic zde by bylo dobré propojení s linkou z Hájů a ještě stanice Uhříněves. Také by bylo dobré spojení Štěrbohol a sídliště Rohožník. Budoucnost je v rozšíření tramvajové sítě. Škoda, že tramvaje nejezdí také pod zemí, ale třeba se to změní. Tramvaje pod zemí nemusejí být v takové hloubce a navíc cestující nebudou padat do kolejiště z takové výšky bylo by to jednodušší.

0/0
13.11.2016 6:31

J23i87ř24í 13P55r97a40ž22á94k 9630872351102

Postavit klasickou přestupní stanici je o hodně dražší, než kdyby propojili koncové stanice smyčkou, takže vlaky by pokračovaly plynule z konečné jedné trasy na druhou.

0/0
13.11.2016 7:04







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.