Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Praha je na zimu připravena, má přes sto sypačů a tramvaj s radlicí

Zatímco minulý rok vyráželi silničáři do ulic až 31. prosince, letos se zima přihlásila o měsíc a půl dříve. Na boj se zimou chystají pražští silničáři až 123 sypačů. Dopravní podnik se zase vybavil speciální tramvají s radlicí, která bude v případě kalamity prohrnovat koleje.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M75i78r14o37s68l71a35v 83S46u60c66h37y 5140129940120

Ten článek stojí za to si dobře uložit. Alespoň do první opravdové sněhové nadílky. 5 cm sněhu a uvidíme. O připravenosti na zimu jsem slýchával každým rokem, a každým rokem byli silničáři sněhem zaskočeni. Pak se vymlouvají, že podle normy mají vyjet až x minut poté, co přestane sněžit. Jenže to už je všude kalamita a nikam nedojedou.

0/0
12.11.2016 22:38

T65o87m29á64š 87C81h38r55a63s53t50n82ý 2591754391293

Koukám---koukám, sjezd z Budějovické na Modřany, sníh. Asi jim to nehrne a nesype...

0/−2
12.11.2016 8:16

P46a72t97r48i61k 40E70g94e16r 2208460739701

Všichni teď myslí, že sníh nebo spíše začátek z 10. listopadu nic neznamenalo. Teprve uvidíme zda se nebude opakovat situace z roku 2014. Udeřit silné mrazy opět mohou, ale už by to nemělo být tak hrozné díky mazácí tramvaji. Silničáři vždy přednostně protahují nejdůležitější úseky. Pamatuji si také dopravu při stávce v roce 2011 kdy nejezdilo metro a na lince 213 jezdil ČSAD Polkost.

0/0
12.11.2016 7:46

J40a64n 87H46o14z40á64k 2821285714117

Jen aby je zima nepřekvapila tím, že bude padat sníh !

+1/0
12.11.2016 6:53

R51o43m91a28n 24N23o19v56a93k 6689361832676

haha. to si povime az napadnou 2 cm snehu a v Praze bude tyden kalamita ;-D

0/−2
11.11.2016 20:38

P37e73t45r 26N92e21t90o52l47i19c96k62ý 4478906554755

Opravdu je nutné to číst v každé diskuzi o sněhu v Praze pětkrát?

+1/0
12.11.2016 8:41

M44i53r53o55s32l29a17v 97G93r27o49s93s74m83a63n95n 8352679644

Solení sběrných komunikací je v pořádku, jinak to nejde. Nerozumím však solení stovek kilometrů nevýznamných obslužných komunikací se slabým provozem bez MHD v rovině. Škoda soli a zbytečně poškozování materiálů i okolní zeleně.

0/0
11.11.2016 19:59

P87a78v25e71l 17J58e57ř83á85b48e12k 7561982704717

Mimo Prahu solí skoro i v chatových oblastech. Štěrk by zanesl kanály, kamínek propíchal pneumatiky - tak raději sůl, aby si řidiči nestěžovali.

0/0
11.11.2016 20:24

M43i21r51o72s26l53a79v 81G61r14o84s10s54m78a70n43n 8342779524

Kdo mluví o štěrku?

0/0
11.11.2016 20:39

P11e50t84r 69Č93e33r57m89á50k 9768385659630

Je to nejefektivnější a nejekonomičtější způsob, tak proto. Močovina je velmi drahá na to jí používat plošně, drť se zase musí na jaře uklízet.

0/0
12.11.2016 12:54

M32i57r70o80s19l37a72v 67G18r96o62s66s31m57a13n15n 8252149774

A kdo mluví o močovině nebo o drti?

0/0
12.11.2016 20:09

P31e57t50r 56Č48e68r63m38á14k 9338485309770

Jiný inertní ani neinertní materiál se běžně nepoužívá ;-)

0/0
12.11.2016 20:43

J95i17ř88í 33P96r15a83ž92á53k 9310132721752

Nové tramvaje T15 prý projedou max 6 cm sněhu. Od jejich nasazení do provozu pořádně nenasněžilo. To jsem zvědav, jestli ta jedina tramvaj s radlicí prohrne všechny koleje až začne pořádně sněžit.

0/0
11.11.2016 19:51

M53i84r35o72s60l86a17v 61G36r22o40s61s88m13a14n78n 8912389284

T15 je tank, to by Vám Vladimir Vladimirovič dal.

Tramvaj 15T zvládne i více než 6 cm. Ve skutečnosti to není často třeba, protože intervaly jsou krátké, takže tramvaje si hrnou samy. Na to ostatní je pluh. A pozornějšímu čtenáři neuniklo, že pluhů je 9.

+3/0
11.11.2016 20:09

J10i78ř16í 96P35r79a80ž72á72k 9750762361472

Dík za info. Ale vyhodnotil jsem si to i tak, že když bude přes noc sněžit, kdy intervaly jsou cca 45 min, tak tramvaje ráno nevyjedou.;-(

0/0
11.11.2016 21:15

J83i71ř25í 77P13r41a72ž60á23k 9250692941572

Obávám se, že nemáte pravdu:

https://www.novinky.cz/ekonomika/225354-nove-prazske-tramvaje-budou-mit-ve-snehu-problem-rika-zastupitel-top-09.html

0/0
12.11.2016 8:10

M70i17r12o78s24l61a91v 83G71r96o46s86s98m92a78n24n 8432859584

Věříte 5 let starému článku, nebo pětileté praxi? Pokud se v zimě zastaví tramvaje, je to většinou kvůli zapadaným vyhýbkám, které nejde stavět. Ještě jsem neviděl, aby tramvaj neprojela sníh na volné trati.

+2/0
12.11.2016 12:20

P85e92t77r 26Č87e36r75m59á65k 9678865629460

Vzhledem k tomu že za 5 let pořádně nesněžilo tak ;-) Faktem je že novodobým problémem je spíš namrzání trolejí, superhypermoderní tramvaje za stovky milionů korun mají totiž oproti starším tramvajím menší odběr.

0/0
12.11.2016 12:57

M12i76r18o72s70l93a60v 25G43r62o22s74s77m89a13n48n 8922469784

To úplně není pravda. Ale budiž. Namrzání trolejí je problém spíše výjimečný než novodobý. Nejnižší spotřebu mají vozy T3R.P (modernizace T3), navíc vlak má dva pantografy. 15T má spotřebu mírně vyšší a vše jedním sběračem. Navíc mají trochu vyšší přítlak, takže při kalamitě nějakou dobu držely. Ale když už byla trolej místy obalená, odmítala citlivá technika fungovat. Starým tramvajím stačil i kousek kontaktu, aby se hnuly. Navíc stačil kontakt na jednom sběrači. A pokud přece zastavila, dalo se manuálně pantografem mlátit o dráty, aby led trochu opadal. Ale nevím, jestli Vás to zajímá. Většinou si melete to své :-)

+1/0
12.11.2016 20:35

P18e64t92r 90Č23e51r48m11á36k 9268835439100

Neříkám že je to plošný nebo častý problém, nicméně novodobý skutečně ano (narozdíl od sněhu který se naopak stává v podstatě historií) a ten důvod je právě v tom poklesu příkonu který vedením prochází, a tudíž to potom snadněji namrzá. K těm problémům se pak skutečně přidává i jiná technika a celkově to ústí v ty situace co byly k vidění v posledních pár letech.

Jinak nejde o to co koho zajímá, ale co je realita, když tu tak často píšete úplný bludy zrovna z mého oboru tak je holt potřeba to uvádět na pravou míru, nic osobního ;-)

0/0
12.11.2016 20:52

M93i22r24o80s56l51a22v 24G16r46o37s40s77m15a80n63n 8852929394

Skladník ve šroubárně? Pardon, na Institutu dopravního inženýrství? Ta situace nastala v posledních pár letech jednou, trvala 2 dny, postihla celou Prahu bez rozdílu příkonu v sekcích, které jsou velmi odlišné. Důvodem bylo výjimečné počasí. Postižena byla i jiná města a železniční síť. Trochu lépe na tom údajně byla jen jižní polovina Česka, kde je železnice napájena střídavým proudem 25 kV 50Hz. Třeba znáte důvod.

0/0
12.11.2016 21:33

P14e77t65r 35Č38e49r13m16á75k 9888635949760

Ale kdeže, nastala vícekrát akorát že ne v takovém rozsahu jako ta jedna mediálně známá ;-) Jelikož trasy linek jdou křížem krážem Prahou tak se to může stát a taky stává kdekoliv, nesouvisí s to kterou sekcí ale s tím že už holt jezdí čím dál víc moderních nebo zmodernizovaných tramvají.

A na skladníka ze šroubárny máte ty (ne)znalosti ještě docela dobré, ale jak říkám, chce to pilovat a pro večerní studium používat odborné materiály, minimálně tím odpadnou to nesmysly, časem třeba přijde i pochopení o co jde ;-)

0/0
12.11.2016 21:44

M20i74r90o19s68l35a95v 97G21r28o45s92s36m20a41n39n 8892579844

:-D

0/0
12.11.2016 22:05

J37i77ř28í 57P37r85a85ž41á52k 9440462341512

Během těch posledních 5 let v Praze víc než těch 6 cm sněhu nenapadlo. Byl bych rád, abyste měl pravdu. Věřil bych odkazu na technický list, nebo podobný dokument, ale ten jsem na webu nedohledal. Motory a ostatní výzbroj musí být hodně nízko nad kolejí a jaké to má krytí (IP) ?

Pro vaši info svědčí, že jezdí v Rize a tam asi sněží více.

0/0
12.11.2016 14:32

M50i60r29o13s24l70a93v 60G96r40o91s58s30m41a11n38n 8712759844

Samozřejmě že napadlo. A musím se opakovat. Problém nastává v první řadě se zapadanými výhybkami. Pokud se někde nanafouká závěj.

0/0
12.11.2016 20:23

J41i78ř67í 97P91r26a62ž32á81k 9920522621742

Máte nějaké podklady, z nichž tak soudíte?

0/0
12.11.2016 20:45

M92i92r51o75s89l38a24v 28G62r33o39s47s35m97a17n54n 8842129804

Nemám. Ale každý, kdo se v dráze orientuje, ví, že sníh působí problémy hlavně v pohyblivých částech výměn. Mezi jazyk a opornici se dostane sníh, velmi často se v případě tramvají jedná o znečištěnou břečku, kterou tam nahrnou auta nebo radlice. I když si topení se sněhem poradí, nečistoty zůstanou. Jazyk po přestavení nedolehne, výhybka se neuzamkne. Jedinou pohotovou pomocí je šťourátko, kterým je obvykle možné sníh a nečistoty manuálně vyškrábat. Má ho každá tramvaj.

0/0
12.11.2016 21:44

J67i60ř92í 72P81r61a37ž85á61k 9480222671532

To je jasné, výhybky v Praze jsou navíc vyhřívané, nebo ne?

Ale víc než těch 6 cm skutečně v Praze nenapadlo. Uvidíme, jestli to nebude letos.

0/0
12.11.2016 21:46

K76a27r64e36l 89M34a48r42t60i65n78e54c 6378608656284

Výborně, jen si počkám až napadne prvních pár cenťáků sněhu, a potom jako obvykle zkolabuje MHD a rádio a TV bude plné zpráv o sněhové kalamitě v Praze;-D;-D;-D

0/0
11.11.2016 19:28

P54a77v96e89l 71J93e24ř10á29b68e24k 7611522624797

Ale kolaps není o technice na prohrnování, ale o řidičích, kteří ujedou tu vrstvičku na ledovku do chvíle, než se tam dostane sypač a pluh.

Na venkově se jezdí v pohodě ve sněhu po nárazníky, ale v Praze, protože to jede auto za autem, centimetr sněhu je během chvilky změněn ujetou klouzačku. A tam nepomůže nic, než počkat na štěrk, písek nebo sůl.

+3/0
11.11.2016 20:22

M50i65r85o69s18l43a79v 63G59r63o47s17s93m24a28n53n 8102719664

Dalším vlivem je, že zatímco na venkově je snížení rychlosti při sněhu neškodné, v Praze zpomalením dopravy klesne kapacita komunikace pod poptávku a vytvoří se abnormální zácpa.

+1/0
12.11.2016 12:23

J16a69r24o76s81l81a12v 63Č16a30n20ě85k 8897976858378

Na ty 4 cm sněhu u muzea to bude stačit ;-D

+2/0
11.11.2016 19:23







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.