Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Na letiště začal jezdit nejdelší autobus v Česku. Je to zážitek, říká řidič

Cestující na Letiště Václava Havla vozí od pondělí 25 metrů dlouhý autobus Van Hool AGG 300, do kterého se vejde až dvě stě lidí. Zajímavostí je, že má motor před druhou nápravou a sedačky v kloubech, takže se za jízdy pohybují.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

C40h51a78r39l69e77s 27W33i85e42n10e37r 7378107181552

Nejlepší by bylo prodloužení metra. Nejen, že by turisté nemuseli tahat kufry, Praha se veřejně zostouzet neexistujícím eskalátorem ve Veleslavíně, ale také by to umožnilo mnohým zaměstnancům, kteří dnes používají auto, je nechat doma.

Nevím, do jaké míry jsou pravdivé fámy o lobby txikářů, kteří zaplatili či dokonce stále platí těm, kteří prozatím s úspěchem blokují řešení METRO, ale nechce se mi věřit, že v naprosto neutrální analýze by nesmyslnosti, které Praha prozatím implementovala, měla šanci. Otázka, na kterou mnozí by rádi znali odpověď, je kdo platí/platil a kdo bere/bral.

0/0
23.11.2016 12:58

A42n32t50o98n25í38n 45S22c87h50i68n95d48l66e89r 8563877775849

jak čteme jinde - autobus dojezdil - no pochopitelně - před týdnem jsem psal, že je takový autobus blbost, a někdo se tomu tady smál...

0/−2
16.11.2016 10:56

E16d89a 89D13r74á27b22e46k 7319702293177

jasně, autobus je blbost protože mu kleklo topení ;-D ještě nějakej fór?

+1/0
17.11.2016 22:40

J43i33ř56í 78P29r82a10ž37á11k 9160662501292

místo 148 „klasických kloubových busů" linky 119 pro max. 156 lidí by každým směrem denně jezdilo "pouze" 128 těch "velkokapacitních" pro max. 181 lidí. To není řešení.

0/0
16.11.2016 8:50

J18o31z83e28f 51K53o48s59t25e12l64a51n28s75k80ý 8125902239516

Pekná mašinka. Len ma trochu prekvapilo, že v tej otoči nie je žiadne ochranné zábradlie ako bolo napr. v Ikarusoch. Ja som mal najradšej práve toto miesto. Alebo potom hneď vedľa vodiča.

0/0
15.11.2016 21:09

J68i42ř35í 72P91r87a70ž73á87k 9500822981332

Komu prospěje nákup několika úplně odlišných busů? Zkuste hádat. Kapacita pouze o 17% vyšší, než má normální kloubový bus, tedy nepatrné zlepšení. Určitě bude pomalejší, tkže se vykompenzuje ta vyšší kapacita.

Což kdyby se radní konečně odhodlali postavit železnici? Komu prospívá, že železnice není?

0/−3
15.11.2016 18:57
Foto

P48a83v65e95l 37F28r79u27m79e57r28t 5317904367118

Velké plus za předsuvné dveře. R^ Tedy ty, co se otvírají vně podél vozu jako např. v metru či nových tramvajích.

Není nic horšího, než dveře u současných nízkopodlažních busů, které se otvírají dovnitř. Jinak autobus je to pěkný i po designové stránce.

A to, že se cestující chovají stádovitě, to je jejich problém. Vidím to každý den v metru. Muzeum A ve špičce směr Dejvice, první 3 vagóny narvané k prasknutí a v posledním vagonu spousta volného místa. Hlavně, že si všichni naivně myslí, že budou první u eskalátorů, ale opak je pravdou.

0/0
15.11.2016 15:34

J16a28n 34V19a91l24o81u86c82h 6582917408790

Však pokud by došlo ke koupi, pořídily by se dveře levnější otočné (jako v současných busech):-(.

0/0
16.11.2016 7:08

P79e60t18r 41F12o41j13t44a 2202841745720

Tak kdy ho nasadí na linku 191, která jezdí pořád plná!!!!!!!!!!!;-)

0/0
15.11.2016 13:15

J42a33n 87K84a17r50l10í61č69e66k 5698251739178

Do autobusu se vejde až 200 lidí, kteří si mohou svá zavazadla za menší poplatek nechat poslat poštou. U linky z letiště bych čekal, že se s kufry bude počítat.

A sedačky v kloubech jsou tam proto, aby se tudy hůř procházelo?

0/0
15.11.2016 12:04

J18a65n 96V81a46l44o87u98c47h 6292487858290

Kloub není kolonáda, v každém článku jsou dveře. Ale chápu, že nalézt po schodech do KT8, v druhém článku lézt dolů a nahoru a ve třetím si sednout (ač volno je i v prvním) je oblíbeným "sportem" cestovatelů s taškami na kolečkách a berlemi.

Ale celkem mne překvapuje, jak málo je v 2. a 3. článku sedaček bez podesty, když pohon je v prvním. Pokud by tam podesta nebyla, není problém (i v zapůjčeném busu) vyhodit pár sedaček a místa by bylo dost. Ale pokud je tam podélný schod, už to z hlediska bezpečnosti tak jednoduché není. Nicméně i to by v případě zakázky asi výrobce dokázal řešit.

+1/0
15.11.2016 12:22

J59a32n 65K95a42r58l46í58č90e93k 5118751179908

Nikdy se Vám nestalo, že je v jednom článku busu nebo tramvaje narváno a chcete si proto přejít do sousedního, volnějšího? Mně (např. na lince 184) běžně...

0/0
15.11.2016 12:25

R77a20d22e89k 92S67k94l32á46d47a38l 4477397842438

To už je rezavý teď? 6. foto.

0/0
15.11.2016 10:16

J85a67n 45Č30e31k50a38l 7139705374654

Kdyby radši pracovali na zprovoznění trati...

+1/0
15.11.2016 9:51

O36n57d27r71e94j 15P39a53t19e87k 5340390559281

Výborně a místo kamionů teď mohou Prahou jezdit roadtrainy jako v Austrálii.

Lidé na TSK z tohoto nápadu DP šílí, na autobus nejsou uzpůsobeny zastávky, dojde k olamování a vyvracení obrub v křižovatkách atd... Prostě další skvělý nápad hned po zatravnění trati na Průbežné ve Strašnicích! Co bude další? Autobus šitroký přes dva jízdní pruhy? No - Alespoň pro řidiče je to zážitek! Rv!!

+1/−1
15.11.2016 9:40
Foto

L34u36k85a28s 67Z93m29i61z25i14k 8352653550858

proto se to nyní testuje, aby se vědělo víc... ty chytrá hlavo

+1/0
15.11.2016 10:47

O49n49d17r51e61j 36P40a46t15e74k 5520320189851

Mám 10 let znalostí o tom jak autobusy a těžká nákladní doprava devastuje v Praze komunikace. Netřeba testovat co se ví už dávno.

A tu hlavu si nechte, spravuji komunikace na území HMP.

0/0
15.11.2016 12:09

J74a54n 60V38a89l11o96u24c52h 6832137438460

Vzhledem k natáčecí 3. a 4. nápravě, které skoro kopírují 2. je průjezd snazší než u kloubáků s motorem vzadu.

+2/0
15.11.2016 12:16

O74n41d22r45e38j 58P52a13t69e80k 5820760299871

Natáčecí souprava je jedna věc, řidič druhá.

Řada křižovatek se dnes projektuje tak aby tam projela pohodlně lecjaká obluda s návěsem a přesto si to leckde kamiony jedou zadkem po obrubách nebo po vnějších prstencích kruháčů...

0/0
15.11.2016 14:39

J86o31z21e75f 44K84o43s85t70e52l96a75n53s87k35ý 8955332489286

Pokiaľ viem, ten autobus bude jazdiť len na jednej linke - na letisko.

0/0
15.11.2016 21:11

O88n64d15r91e38j 23P72a65t81e15k 5720770609691

Zatím...;-)

0/0
15.11.2016 21:15

T23o20m91á41š 17Ž67i57t13n88ý 6691680481621

Jako nouzovka - než se dostaví železnice - je to lepší než to co je ted.

+1/0
15.11.2016 9:30

M14i63c76h72a57l 43G57r39i32v80a38l81s62k70ý 8293602797965

Kdy se začne stavět žel. trať na letiště a opravovat do Kladna.

+1/0
15.11.2016 8:17

M74a45r15t40i77n42a 64L25e79v69á 6856758449

Nikdy, už se to plánuje od 80. let a neudělalo se vůbec nic.

+5/0
15.11.2016 8:33

P33a88v59e68l 11O14b42d25r43ž13á40l90e38k 6636584548962

Až proti tomu přestanou protestovat obyvatelé Prahy 6.

0/0
15.11.2016 22:18
Foto

M38i52r19o71s93l12a57v 73S85t43e17i41n63e86r 6528554463155

Samozřejmě musí mít takový autobus vyhrazený jízdní pruh a patřičně dimenzované zatáčky, otočný kruh na obou koncích trasy, jako tramvaj. Pak s ním jistě žádný problém nebude. Na provinční letišťátko jako Ruzyně se metro opravdu nevyplatí.

0/−4
15.11.2016 7:58

J91i12ř12í 28V55o46n81d40r42á73č49e49k 5786154700814

Jestli má řiditelné všechny nehnané nápravy, tak to s tou otočkou nebude tak hrozné

+3/−1
15.11.2016 9:19

P41a43t66r71i38k 85E12g93e24r 2698350839791

Dnes v 7:16 hod. autobus nejel, vyjel standardní 1. v pořadí.

Na celé trase nebyla vidět žádná nehoda jen ve směru do centra kolona.

0/0
15.11.2016 7:47

M25i86l44a91n 58V65o51l94e20k 5959713896639

Z technického hlediska není délka kloubových autobusů nijak omezena, ale pro ostatní účastníky provozu může být nepříjemným překvapením i tento.

+1/0
15.11.2016 7:30

J69i82ř34í 45V64o11n70d80r55á19č88e73k 5756164100184

Zvědav bych byl, co se stane až zasněží a bude mět jet tochu do kopečka.

0/−3
15.11.2016 6:22

M13a84r21t96i59n 27V85o14j57á29č49e29k 9863307461936

do jakýho kopečka ?

+5/0
15.11.2016 9:07

J81i73ř26í 28V68o78n15d33r23á97č68e77k 5546284810594

To je, když se silnice trochu zvedne;-)

0/−4
15.11.2016 9:20

E50d86a 17D21r60á92b13e52k 7969292873447

mezi letištěm a Kulaťákem (pro mimopražské to je Vítězné náměstí vizte googlemaps) se silnice zpravidla nezvedá

+1/0
17.11.2016 22:44

O61n50d93ř34e71j 94Č90a11p88k81a 6481331793864

Jestli má dost silný motor, pojede líp, než normální kloubák (nebude se lámat).

0/0
15.11.2016 11:13

J83a61n 57V18a59l38o47u88c77h 6102237358420

Cestující se naženou nad hnanou nápravu jako svého času v Ikarusech;-D.

+1/0
15.11.2016 12:23

M88a70r72t30i49n 89N69e70b71e14s44k15ý 7586360797702

Tak se v klidu zamyslete, co asi tak dělá normální kloubový autobus s hnacím agregátem ve "vlečňáku".

0/0
15.11.2016 14:28

E67d47u82a41r73d 18B51r94e87j69c58h96a 7728723925213

Když taxikářská loby dokázala odklonit trasu metra z letiště do Motola, jak si myslíte, že dopadne test takového autobusu ?

+2/−1
15.11.2016 6:08

R46a62d12e40k 25N60o98v43a19k 9254213569230

Ten je dlouhej jak obchvat Brna!

0/0
15.11.2016 6:01

P13e10t12r 66J28a20n61s39a 8938684794285

Sedadla se pohybují!!!! No to jste objevil neskutečnou věc. Pane novináři. U autobusu. Bez místa na zavazadla.....

0/−6
15.11.2016 4:51

J77i42ř78í 40V71o97n98d20r32á67č95e33k 5496544160484

V kloubu sedačky u jiných vozů nebývají.

+7/0
15.11.2016 6:18

K49a31r57e95l 93F80i84l68i56p 3398535620410

Proč si také myslím, že bude lepší vlak než autobus. stačí se kouknout z okna. V zimě tedy pokud nenamrznout dráty jak předloni ten vlak tam dojede spíš jak bus kde stačí trochu namrznout a je konec. Vlak si může zapískovat dojede. Metro by pak bylo nejlepší.

0/0
15.11.2016 3:44

A80n52t92o32n21i46n 28B29l12a46z26e22k 4468892447141

Prazaci maji postavene metro skoro ke kazdemu panelaku, ale postavit metro k letisti, jak je to bezne v kazdem vetsim civilizovanem meste.....tak to ne.

0/−9
15.11.2016 0:58

J78a27n 73M13o22t89ů71r20e82k 7340962571209

budete se divit, ale prazaci vice oceni metro k panelaku kde bydli, nez k letisti, kam jedou jednou rocne....;-)

+10/0
15.11.2016 7:15

J83i41r53k46a 78V50o25j12v10o37d17i87n 6291467837405

To je jste ale vyblil kravinu, co? ;-D;-D

+5/0
15.11.2016 8:51

R83o57b89e49r64t 76P22r79a58ž28á90k 4798826495860

Je to starý Blažkový syn.

+1/0
15.11.2016 11:05

R49o70b18e27r14t 71P75r66a49ž29á11k 4778886655250

V kterém třeba? Pokud vím, do Schwechattu metro nejezdí, do Frankfurtu, Heathrow ani Roissy (CDG) taky ne.

+1/0
15.11.2016 11:05

J92a52n 86V78a98l75o16u17c55h 6172297738860

Ono ve světě meter k letišti až zase tolik nejezdí. K obsluze letiště by stačil interval max. 10 minut, spíš 15 minut, takže zase by se muselo pásmovat (a když pak po 3 poloprázdných vlacích dejme tomu na Dejvickou přijede plný s cestujícími z letiště, dělá to bordel v celém úseku; stejně tak když cestující v opačném směru ucpávají nástupiště čekáním na vybraný vlak). A na takový interval je drahá jak stavba, tak zejména provoz (světla, větrání a schody musí být v provozu, ať je interval 1,5 nebo 15 minut). Spíš vlak, ale tam (kromě odporu P6) je problém, jak to zaústit do hlaváku (Masna je kvůli ne-přestupu na dálkové vlaky na nic).

+1/0
15.11.2016 12:31

K60a58r44e29l 60N50o66v27o20t29n78y 2671175899500

A co takhle aspon predelat ten vjezd na autobusovy terminal Nadrazi Veleslavin, aby ty autobusy mohly sjizdet z Evropske jeste PRED tou krizovatkou?? Mista je tam dost, aby se usetrilo minimalne 300 m vyhrazeneho pruhu pred svetlama, na kterych by navic ty autobusy timpadem nemusely vubec cekat, nehrozilo by jim, ze se zaseknou diky zacpe pred zavorami, a nadto by se ty dlouhe autobusy nemusely na par metrech otacet temer o 180 stupnu...

Ale to by asi moc davalo smysl...

+3/−2
15.11.2016 0:30

J29o63s98e33f 23N43o34v48a92k 5138492206438

Jedná se o Prahu 6. Tam když rozdávali rozum, tak nikdo nedorazil...

+12/0
15.11.2016 1:23

A62n62t20o84n97í88n 16S89c84h80i26n47d98l97e82r 8323187215909

neuvěřitelná blbost

+1/−13
14.11.2016 22:54







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.