Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Přehled dopravních problémů: Prahu je problém projet včas autem i MHD

Cesta autem do centra Prahy znamená, že skončíte v koloně. Při následném parkování zjistíte, že zřízení zón sice pomohlo, ale jen někomu. A sednout raději do MHD? V minulých letech nebylo zaznamenáno tolik zpožděných linek jako letos. Deník Metro vybral největší dopravní problémy metropole.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Host

Burani platit

Kazdy buran by mel na prijezdu u cedule Praha zaplatit 200kc za den a bylo by vyreseno

0/0
24.11.2016 9:13

Host

Re: Burani platit

Každý cajzl by měl na odjezdu z cedule Praha zaplatit 300 Kč na den a bylo by to vyřešeno..

0/0
29.11.2016 18:14

J14i91ř31í 71Č44e34r44m81á91k 5440805358117

Milí dojížděči, jste vůbec schopni nějak logicky zdůvodnit tu dvěstěšedesátpětkrát opakovanou lež, že se situace s parkováním po zavedení zón pro rezidenty VŮBEC NEZMĚNILA, že se jim údajně parkuje stejně špatně? Pominu nyní fakt podepřený vlastní dennodenní zkušeností, že to není pravda, a že parkování předtím a nyní je nebe a dudy. Ale k té logice - jestliže předtím tvořila cizí auta zhruba polovinu parkujících v oblasti dnešních zón, a nyní tvoří 10-15%, tak již prostý selský rozum napovídá, že se asi něco změnit muselo. Pořád se tu argumentuje, že samotných rezidentů s vydaným povolením je více než míst v zónách, takže se údajně opět nezaparkuje. Já se ptám - předtím snad těch rezidentů bylo méně nebo co? To nám najednou po zavedení zón spadli z nebe nějací noví rezidenti, kteří předtím (když nemuseli mít povolení) parkovali někde za Prahou v polích, a nyní (když musejí mít povolení) svá auta konečně přemístili ke svým domůmv zónách, aby nahradili "vyhnané" dojížděče a postarali se tak o to, že se opět nezaparkuje? Jak jinak lze chápat vaši pseudoargumentaci?

Pravda bude mnohem prostší. Jestliže zóny například v Praze 6 zabírají asi pětinu rozlohy této městské části, ovšem nárok na parkovací oprávnění má každý obyvatel Prahy 6, tak je vcelku logické, že vydaných povolení je více než míst v zónách.To ovšem není žádný problém, protože obyvatelé jiných částí Prahy 6 do zónové oblasti nejezdí všichni naráz. Spousta z nich má zařízené povolení jen proto, aby si tam občas něco zařídili, a téměř nikdo z nich tam neparkuje přes noc. Proto se tedy dá nyní parkovat bez problémů, ačkoli byste byli rádi, aby tomu bylo naopak a aby ti zlí a oškliví rezidenti trpěli za to, že si dovolili vás vyhnat.

0/0
17.11.2016 1:44

P16e61t35r 88Č58e18r77m84á79k 9268745859840

Nejsem sice dojížděč ale rezident, ale vaše mylné domněnky rád vyvrátím. Vytvořením zón se nevytvoří žádné nové parkovací místo, jestliže tedy v nějaké lokalitě byl nedostatek parkovacích míst, tento problém samozřejmě trvá nadále a nezmizí přes noc. Je pravda že v prvotní fázi po zavedení zón se sníží průměrný čas pro hledání místa (což je porovnatelný údaj se stavem předtím, narozdíl od subjektivních dojmů jednotlivce co mu "přijde" že se nyní parkuje zrovna před jeho domem lépe), což je ten wow efekt.

Nutno říct že v tomto pořád nehrajou žádnou zásadní roli dojížděči, protože ti ráno přijedou a odpoledne zmizí, takže s rezidentnem který má ten stejný program inverzně nejsou v kolizi.

Po několika měsících až roce se však stav vrací velmi blízko výchozímu (tedy průměrný čas na najití místa se zase prodlouží), a to z několika důvodů.

Jednak si lidé a firmy najdou cesty jak karty legálně získat (což by samo o sobě netrvalo tak dlouho, ale často to rozhodnutí padne až po vyhodnocení variant řešeni - stěhování se, pronájmy garáží nebo ploch atd.,).

Druhá skupina naopak začne zóny ignorovat (zcela přímá úměra v tom že při každém rozšíření zón klesne jejich respektovanost), protože už např. absolvovali podobné martyrium před časem ve snaze získat kartu v zóně kde pracují, a druhou mít zcela nepochopitelně nemůžou, a nebo je pro ně jednoduše riziko pokuty přijatelnější než náklady na jině řešení.

No a posledním přírůstkem jsou samotní stávající rezidenti, protože aut neustále přibývá, méněčastí řidiči zase využijí té dočasné relativní volnosti a auta začnou parkovat blíže domovu, atd.

Ve výsledku je tedy ta situace po nějakém čase obdobná jako před zavedením, s tím rozdílem že rezidenti za ro musí platit a naopak se jim omezuje okruh částí Prahy kde nezaparkují oni.

Takže dojížděčům je to relativně jedno, buď absolvují jeden přestup navíc a auta nechají více za Prahou, a nebo spíše jezdí ještě více do centra Prahy a zbytečně se tak zahustí doprava. Za čas se postaví

0/0
17.11.2016 11:56

P29e52t27r 38Č28e29r65m53á25k 9168365889570

P+R a jsou v klidu. Naopak rezidenti trpí, platí za nic protože místo na ulici jim nikdo negarantuje, a postupně se ve vlastním městě stávají vězni protože se za chvíli nedostanou nikam, ani do práce. Ještě že stávající systém potrvá jiź jen 2 roky a zatím se nikdo z politické reprezentace nehlásí k tomu že by ho chtěli v identickém režimu provozovat dále. R^

0/0
17.11.2016 11:58

J90i16ř15í 29Č24e57r33m67á28k 5860555918887

Jestli vy jste rezident, tak já jsem čínskej bůh srandy. Papouškujete tady pořád dokola ty oblíbené mantry dojížděčů (nevytvořila se žádná nová místa) bez znalosti toho, jak to v zónách ve skutečnosti vypadá. Kromě toho, že níže máte příspěvek p. Turnovce z Prahy 2, který vaše vývody o návratu ke starým pořádkům zrovna nepotvrzuje, jste pořád ještě věrohodně nezodpověděl, kde se jako vzali či vezmou ti další parkovači, kteří nahradili či v brzké době nahradí vyhnané dojížděče, aby se parkovalo stejně špatně jako předtím.

Lidé a firmy, co tam bydlí či sídlí, ale z různých důvodů nemohou oprávnění získat nebo nechtějí dát tolik peněz, tam parkovali už předtím, takže ti těmi náhradníky určitě nebudou, i pokud si to levné povolení časem seženou.

Pokud jde o nelegály, tak jistě takoví budou, ale vzhledem ke způsobu kontroly (kamerové auto) bude šance na pokutu násobně vyšší než při dřívějším náhodném objevení měšťáky. Takže to určitě nebude masový jev, o němž by se dalo říci, že nahradí dojížděče.

Přírůstek aut mezi rezidenty bych také nepřeceňoval. Dnes už má auto prakticky každý, kdo ho chtěl, a vzhledem k tomu, že počet bytů v každém domě a domů v každé ulici je daný, a další v zónové oblasti (až na nepatrné výjimky) nemají kde vzniknout, tak i toto bude zcela marginální jev.

Další oblíbenou mantrou je dřívější každodenní, údajně nádherně symbiotické, střídání rezidentů a dojížděčů. Kdybyste byl opravdu rezident, tak byste dobře věděl, že to tak nefungovalo. Aby člověk předtím měl jistotu, že už bude dostatečný počet dojížděčů pryč, tak musel čekat až do večerních hodin (nejméně taková šestá sedmá). Když si rezident dovolil přijet třeba už ve čtyři, tak parkoval při troše štěstí cca. půl kiláku od baráku, takže buďto musel večer přeparkovat nebo ten půlkilák pro auto jít ráno. Děkuji, nechci, a jsem rád že je pryč doba, kdy náplavy rezidentům určovaly, kdy se smějí vrátit z práce domů.

0/0
17.11.2016 21:05

P60e68t22r 55Č82e52r86m64á17k 9688955179250

Hned z kraje je potřeba pogratulovat vám k titulu boha srandy. R^

Dále se budeme držet faktů - to že se žádná nová místa nevytvoří je holý fakt, s tím vaše demagogie nic nenadělá. To že se stav vrací po čase opět do obdobně situace je opět fakt - stačí trochu sledovat data organizací co to sledují a zpracovávají, tsk počínaje a dopravnímy inženýry konče. Ve všech doposud zavedených zónách se porovnatelné údaje po čase přiblíží těm původním. To že si tu franta omáčka a spol myslí něco jiného je naprosto jedno, čísla jsou čísla R^

Pal pořád melete svou mantru o dojížděčích, ale ti zásadním problémem nebyli a nejsou, problém je nedostatek míst vůči jejich potřebě. A kde se berou po čase ty auta znovu máte jasně rozepsané, stačí číst.

Firmy a lidé kteří nemají ten primární nárok na kartu jsou právě to gró co ze zón z počátku zmizí a analyzují tu situaci, a po vyhodnocení se velmi často vracejí i za cenu těch vysokých nákladů (což jsou až desítky tisíc ročně) získání karty.

Nelegálové byli jsou a budou, souhlasím že míra rizika odhalení je v novém systému vyšší, stále však přijatelná a ve výsledných nákladech nižší než ta legální verze.

Přírůstek aut je kontinuální, čím dál více lidí opouští mhd a jezdí autem jako hlavním dopravním prostředkem, a jelikož jsme stále daleko za západem, tak ten potenciál je velký.

Jinak nikdo nepsal nádherné symbiotické střídání rezidentů a těch co dojíždí, ale to že nejsou v kolizi, což je pravda. Velké procento lidí (zcela jistě většina) začíná a končí +- hodinu stejně, takže se střídají. Pokud někdo odjíždí v 19 tak to značí že přijíždí až kolem 10, takže se střídá s jinou skupinou než ten dělník co je ve tři doma. Navíc půl km je podle všech norem normální docházková vzdálenost, pokud chcete mít garantované místo a ještě ke všemu blíže,

0/0
18.11.2016 0:54

P38e18t72r 86Č42e69r44m43á12k 9508945319340

Musíte si ho zaplatit. Což je zcela v pořádku, veřejné komunikace nejsou totiž garáže rezidentů, takže pokud je někdo chce zdarma nebo téměř zdarma takto používat, musí se holt přizpůsobit těm možnostem. Je tedy dobře že ve stávajícím modelu nechce nikdo pokračovat a bude v dohledně době jiný a zcela jistě spravedlivější. Ideálně takový kde každý bude moci parkovat kdekoliv si to zaplatí, nevím proč bych kdokoliv (tím spíš člověk křtěný Vltavou) neměl mít možnost se normálně pohybovat po městě jenom proto že někdo chce parkovat svoje auto před domem a odmítá za to platit adekvátní sumu. R^

Takže konec demagogiím co tu píšete, každý gramotný běloch má oči a vidí že nikde kde jsou zóny se dobře neparkuje a čára na silnici to neřeší.

0/0
18.11.2016 1:02

J68i79ř65í 14Č94e93r70m98á41k 5200605358547

Děkuji za potvrzení mých slov. Melete tady totiž dokola pořád ty samé teoretické blbiny bez špetky skutečné znalosti poměrů v zónách. Dopravní inženýři vypočítali a zpracovali, organizace sledují ...

Sorry, ale já mnohem spíše věřím vlastním očím a vyprávění známým, kteří v zónách v různých částech Prahy bydlí, než teoretickým kecům opsaným z nějaké internetové "brožurky nespokojeného dojížděče".

Dnes a denně tady dojížděči v diskuzích kvičí, že je pro ně potřeba zřídit desetitisíce parkovacích míst v P+R, a vy tady budete mektat o tom, že dojížděči (zvlášť dokud byli do srpna z velké části koncentrováni na P5 a P6) zásadním problémem nebyli a nejsou, srandisto?

No a k těm firmám a lidem, kteří nakonec budou ochotni "po důkladné analýze" zacvakat desetitisíce ročně za parkování. Kolik procent z celkového počtu to bude? Odpověď vám dá pouhý selský rozum.

To, že nelegálové budou i v novém systému ochotni riskovat pokutu a že jim to přijde výhodnější, to jsou stále ještě ta vámi slibovaná fakta nebo už se jedná o vaše dojmy? Mohu posloužit příkladem. Kolega z práce v jedné takové nově zřízené zóně od léta celkem čtyřikrát parkoval. Ve fialové nebylo místo, tak to na tu třčtvrtěhoďku až hoďku šoupnul do modré. Ve dvou případech z těch 4 byl odtažen. Pokaždé za nějakých 2 500, takže s tou rentabilitiou bych to moc neviděl. Uznávám, že to není velký statistický vzorek, ale pořád lepší, než ty vaše dojmy.

Přírůstek aut v rámci celé ČR možná kontinuální je, ale jinak platí, co jsem psal výše. Nové baráky nebo byty si tam prostě nikde nevymyslíte.

A konečně pokud jde o tu "symbiózu", tak opět platí to, co jsem napsal výše a jak jsem to denně zažíval z pozice rezidenta. Co proti tomu stavíte vy? Opět jen nějaké teoretické kecy o dobách příjezdu a odjezdu, a jak by to asi mělo fungovat. Jenže nefunguje, resp. nefungovalo, vážený.

0/0
18.11.2016 3:14

J67i75ř12í 17Č63e28r64m17á87k 5360595138587

Jinak půl kiláku jistě není dlouhá vzdálenost, pokud jdete v neděli na procházku. Horší je to tehdy, když zrovna nesete těžké tašky s nákupem nebo potřebujete odvézt třeba monitor nebo barevnou laserovku k zákazníkovi. Zkuste si to cvičně u vás v Horní Dolní, parkovat půl kiláku od baráku, jak dlouho se vám ty procházky budou líbit. Za mě je tedy mnohem lepší ta současná docházková vzdálenost, tzn. v drtivé většině případů do 50 metrů.

0/0
18.11.2016 3:14

P46e28t11r 28Č98e76r21m80á12k 9908425819100

Tak slova že jste čínskej šašek nebo jak jste se to sám označil asi není problém potvrdit klidně opakovaně, vaše komické domněnky v podstatě ani jinou možnost nedávájí.

K vaší smůle jste narazil právě na člověka z toho oboru, z těchto institucí (o kterých si patrně myslíte že neexistují), takže to že absolutně netušíte o čem píšete je patrné okamžitě a stejně snadno se to tím pádem vyvrací.

Zóny fungují v Praze letos právě 20 let a jejich zavádění proběhlo v několika vlnách, takže zkušenosti s tím jak se to kde chová jsou víc než důkladné. To že vy si myslíte že váš subjektivní dojem po pouhých 3 měsících je víc než tyto data, je tak nějak váš problém, na těch faktech to skutečně nic nemění. Odvolávání se na virtuální známe se stejnou zkušeností je také liché, každý gramotný člověk co má auto na ježdění na zóny nadává, a ten kdo v nich bydlí dvojnásob, vím o čem mluvím.

Pak zase ukázka vašeho absolutního mimoňství, problém prahy je málo parkovacích míst, nikoliv hodně dojížděčů, když se zaváděli zóny na Praze 1 2 3 tak si myslíte že to bylo kvůli středočechům co dojíždí za prací a auto odloží v centru a pak jedou dál od středu pracovat??? Vtipálku;-D

Zóny se zavádí kvůli "ochraně" rezidentů, nikoliv kvůli řešení problémů dojížděčů. Ti zásadním problém skutečně nejsou - je jich sotva pár desítek tisíc, kdežto samotných pražanů co jezdí autem statisíce, to je ten hlavní problém.

Subjektů kteří nejprve chvíli čekají (nebo neví že mají tu legální možnost) a řeší to až po čase je kolem 15-20%, ono když na každém blbém panelovém sídlišti stojí venkovní parkoviště 1500 měsíčně a je to taky půl km daleko, tak to pak poněkud ztrácí ten glanc.

S nelegálama je to jak jsem psal - určení míry toho rizika je na individuálním rozhodnutí každého, odtah stojí všude stejně, že by správa služeb posilovala nové odtahovky jsem nezaznamenal stejně jako posílení městské policie

0/0
18.11.2016 21:16

P26e51t20r 43Č24e12r87m10á58k 9838175569820

(která jediná může o tom odtahu rozhodnout), takže není důvod domnívat se že v nových zónách to bude fungovat jinak než v těch původních, kde je pravděpodobnost odtahu minimální (podle lokality a doby trvání v řádu jednotek až desítek %). Váš virtuální příběh je nesmyslný, protože právě v těch nových zónách jde krátkodobě parkovat i na modré, takže nechat se odtáhnout kvůli hodině by znamenalo že je ten člověk naprostý blbec.

Přírůstek je, a nejsou k tomu potřeba nové domy, ale pouze přirozený vývoj kdy společnost bohatne a standardem se stává více vozů v rodině a nebo fluktuace lidí - důchodce bez auta nahradí mladá rodina se dvěma auty.

Jinak proti vaším bludům není potřeba nic stavět, to je nesmysl sám o sobě, dojížděči prostě nepracují o třetinu déle než rezidenti, to je nesmysl, takže to gro lidi se skutečně bez kolize vyměňuje, pochopitelně v těch nárazníkových pásmech to částečně koliduje.

A další příklad ukazuje že vy fakt vůbec nevíte která bije, kdybyste se někdy skutečně vyskytoval v místech kde problém s parkováním je, věděl byste že na vyložení nákupu a podobné situace se auto zcela normálně postaví na blikačky a věc se vyřídí a pak se jede zaparkovat. To je akorát vaše maloměštácké myšlení (tak typické pro náplavy v Praze) kdy chcete mít svoje teplé místečko přímo před vchodem ale na veřejné komunikaci a blokovat tak tento prostor pro běžné využítí

naštěstí už jen ty 2 roky ;-) R^

0/0
18.11.2016 21:32

J28i28ř26í 14Č61e11r95m16á66k 5200945828727

Aha, takže přecházíme na další level, označíme se za experta z nejpovolanějších. Navíc takového "experta", který svá slova podepírá kromě jakýchsi virtuálních dat zdrcujícími argumenty ve stylu "všichni řidiči to přece vědí". ;-D

Jinak ty mé "subjektivní dojmy" nejsou zdaleka jen z Prahy 6. Jezdím často do Holešovic, a občas na Prahu 2, takže i tam vidím, co vidím. Jestli v těch holešovických poloprázdných modrých zónách má někdo z místních po těch osmi letech od zavedení problém najít místo u baráku, tak snad jedině proto, že má tiráka se dvěma přívěsama.

Mimochodem, několik takových "virtuálních" lidí se stejnými zkušenostmi, jako mám já, je i tady v diskuzi. Ale asi se jedná jen o mnou zinscenovaný komplot proti mému jmenovci. Nicméně jednu celkem trefnou věc tady napsali. Ten, kdo má zkušenosti s parkováním z pozice rezidenta, tak většinou napíše "bydlím v té a té Praze", případně to určí i přesněji, a napíše své zkušenosti. Naproti tomu teoretik-kecálista jen zopakuje mnohokrát omleté mantry, načež to uzavře svým skálopevným přesvědčením, že se parkuje (nebo brzo bude parkovat) stejně špatně jako předtím, a je s tím hotov. Kam patříte vy, si posuďte sám.

Vytrvale se snažíte bagatelizovat vliv dojížděčů, s odkazem na to, že jsou jich "jen" desetitisíce. Ovšem až do srpna většina z těch desetitisíců byla kvůli absenci zón na P5 a P6 koncentrovaná právě tam, a pochopitelně do oblasti dnešních zón. Kdyby jich na Prahu 6 připadlo dejme tomu 15 000, tak to je jistě tak zanedbatelný počet, že se to v těch 17 000 parkovacích místech v dnešních zónách Prahy 6 úplně ztratí. ;-D

0/0
19.11.2016 0:56

J42i33ř36í 67Č98e89r36m60á36k 5310345868207

Co se týče toho mého známého, tak ten dle svých slov myslel, že to tam tu "chvíli" vydrží bez úhony a buď neměl tu mobilní aplikaci nebo se mu s ní nechtělo párat, to už nevím. Že mi jeho existenci nevěříte, mi neskutečným způsobem trhá žíly.

Dojížděči sice v průměru nepracují o třetinu déle než Pražáci, ale to vás "v tom institutu" nenapadlo, že spousta z nich se ještě před odjezdem zdržela? Že mohli jít po nákupech, za zábavou, něco si zařídit atd? Jestli vy máte něco společného s nějakým takovým institutem, tak jste maximálně párkrát navštívil jeho stránky.

Maloměšťácké myšlení, teplé místečko před vchodem, blokovat prostor ... ještě mi řekněte, že tohle je typický slovník rezidenta a nikoliv vzteklého dojížděče, kterému zpoplatnili parkoviště. :-)

Závěrem jedno jednoduché počítání. Když vezmu za bernou minci to, co tvrdíte, tedy že pravděpodobnost pokuty pro nelegála je řekněme 10%, tak když se budu držet hodně při zemi a uvažovat jen 200 parkovacích dní v roce, tak mi to vychází na 20 odtahů ročně, tedy nějakých 50 000 peněz. Nevím jak vy, ale já mám o rentabilním počínání poněkud jiné představy.

Ale jinak díky, pobavil jste, "experte" z Horní Dolní.

0/0
19.11.2016 0:59

P18e92t25r 32Č26e23r27m49á92k 9148335289710

Příběh vašeho známého je nesmyslný v tom že i kdyby se mu teoreticky taková věc stala, tak by jí za chvíli nezopakoval znovu ;-)

Samozřejmě že se můžou zdržet, úplně stejně jako kdokoliv z těch rezidentů, takže pořád žádný rozdíl, to vás nenapadlo? ;-)

Nejde o slovník ale o toho kdo do toho popisu zapadá. Jelikož dojížděči jsou ti z měnších měst a obcí, je nasnadě že ti by lidem z Prahy maloměšťák říkat nemohli, naopak já coby rozený pražan si vás takto mohu dovolit označit naprosto s klidem protože na náplavy co jim čouhá sláma z bot to sedí jak... ;-)

Koukám že matematika také nebude z nejsilnějších. Možná se příště nejdřív podívejte kolik je cena karty když na ní nemáte žádný nárok z pozice rezidenta, a pak porovnávejte.

Ale bavím se dobře, lidí co nic neví ale dělají ze sebe chytré je na diskuzích hodně, ale zpravidla když jsou konfrontování s realitou tak se poučí a nebo alespoň zmlknout. Pak se samozřejmě najde pár méně inteligentnějších jedinců, kteří budou tvrdit že voda teče do kopce, protože se jim to tak zrovna teď zdá. Vyberte si sám kam se zařadíte ;-)

0/0
20.11.2016 11:37

P23e64t94r 64Č50e23r36m56á90k 9918275859510

Nikdo tu neříkal nic o expertech a nejpovolanějších, jen se usazovaly do reality vaše virtuální teze na kterých ty vzdušné zámky stavíte. ;-)

Dojmy z Prahy 6 vám lze odpustit, jednak jsou subjektivní a především to tam funguje skutečně velmi krátkou dobu na nějaké hodnocení, jestli tu ale budete tvrdit něco o tom že to pomohlo Praze 2, tak jste buď totální ignorant nebo normální lhář. Zrovna Praha 2 je dlouhodobý vzorový příklad toho jak zóny nefungují.

To že máte oporu ve svých tvrzeních v dalších osobách zde, jen potvrzuje tu virtuálnost ;-) Takže to zatím vypadá na komplot všech dopravních faktů, dat a institucí proti vám ;-)

A váš pohled na to co má jak kdo psát je dojemný - já jsem zde neprezentoval žádné své zkušenosti, protože ty jsou vždy silně zatíženy subjektivním vnímáním, já zde prezentuji právě objektivní fakta která existují, denně s nimi pracuji a k vaší smůle zcela popírají vaše domněnky. A jasně jsem napsal že jsem rezident, tedy občan Prahy. Narodil jsem se zde a celý život tu žiju.

Vliv dojížděčů nikdo nebagatelizuje, jen jim nedávám nesmylnou váhu v souvislosti se zaváděním modrých zón. Ty zkrátka existují ze zcela jiných důvodů než aby eliminovali zrovna tuto skupinu řidičů. Koneckonců oni z toho vychází ve výsledku nejlépe. A ty čísla si koukám taháte jak králík z klobouku, takže do srpna parkovalo v místech dněšních zón na šestce 15tis dojížděčů a na chudáky ostatní zbývalo jen 2tis? Tak určitě ;-D

0/0
20.11.2016 11:25

J82i30ř25í 29Č38e89r53m34á78k 5710295568127

Milý "experte" z Horní Dolní, to vás nenapadlo, že mnozí rezidenti (na rozdíl od dojížděčů), pojedou nejprve domů i za cenu zaparkování 0,5 km od baráku, a teprve potom vyrazí třeba do města za zábavou, protože na rozdíl od dojížděčů se pak v pohodě mohou vrátit MHD domů a mohou třeba ve městě i něčeho popít? Vidím, že kromě matematiky vám moc nejde ani logika.

Když už jsme u toho početního příkladu, tak podle ceníku parkovacích oprávnění pro Prahu 6 jsou všechny ceny (i třeba pro druhé vozidlo abonenta) hluboko pod 50k ročně. Pro toho, kdo není ani rezident ani abonent, existují také garáže či místa v komerčních parkovacích domech k pronájmu, a za 50k ročně by si dotyčný mohl vybírat a ještě by mu zbylo. Kromě toho těch 50k byl samozřejmě jen základ (opřený o vaše údaje, podotýkám) daný počtem odtahů. Pak si k tomu ještě připočtěte počet "obyčejných" pokut vygenerovaných kamerovým autem, které jaksi nevyžadují přítomnost měšťáků u auta, a kterých bude násobně více.

Co se týče Prahy 2, tak tam občas jezdím za příbuznými poblíž železničního mostu, a volných míst na modré je tam pokaždé dost. Tím ale neříkám, že je to na celé P2 stejné, a že nemohou být části, kde problém mají. Ovšem pročpak jste se velikým obloukem vyhnul reakci na situaci v Holešovicích? Že by vám do "institutu" nedodali data? ;-D

Už jsem poznal, že počítání není vaší silnou stránkou, ale snad i vám dojde, že když se bude 15000 dojížděčů snažit rozmístit do oblasti o kapacitě 17000 míst, tak se ti šťastnější upikolují přímo v (dnešní) zóně, někteří o kousek dál, ale tak či tak to bude znamenat, že v zóně nebude k hnutí.

Nicméně opět jste pobavil. Všichni diskutující rezidenti, kteří mají zkušenosti ze svých částí Prahy, prý podporují virtuálnost, jedině vy, který jste vyzbrojen imaginárními daty z neexistujícího institutu, jste letadlo. Ovšem v tom posledním odstavci v 11:37 jste se popsal přesně.

0/0
20.11.2016 13:39

P12e66t49r 25Č20e18r27m16á85k 9128425639170

Je vidět že jste holt z té vesnice. Kdo jezdí autem, opravdu si ho nejede zaparkovat tomu aby pak mhd vyrazil na nákupy nebo do restaurace. A pokud si v ní dá skleničku, domu ho vezou želvy. Chápu že to jste u váš na vsi neměli, ale tady tuto vymoženost už používáme dlouho ;-)

Nejenom že neumíte počítat, ale ani číst, není tu řeč o abonentech (kteří stále mají možnost jak kartu získat z nějakého titulu), ale o lidech kteří nemají žádný takový titul nebo zvýhodnění. Tam je pak cena cca 3600 měsíčně. A to opravdu hluboko pod 50tis není ;-)

A 50tis jste dal za příklad vy a proto jsem s ním pracoval, jinak jsem ještě neslyšel o člověku kterému by odtáhly auto 20x za rok, i hodně velký smolař měl tak 4-5 odtahů za rok. Takže toliko k vaším výpočtovým teoriím.

Opět se budu opakovat, ale subjektivní dojmy jsou jen subjektivní dojmy, argumentovat tím že někam občas jedu na návštěvu a tak to znám opravdu nelze. A reagoval jsem primárně na Prahu 2 především proto že tam jste si naběhl neuvěřitelně, to je skutečně ta ukázka jak to nefunguje. R^

Vídim že jste asi u vás na vsi chodil do malotřídky a holt ta elementární matematika je tím poznamenaná, ale nevadí. Žádná situace když by se 15tis dojížděčů snažilo obsadit 17tis míst nikdy nebyla a není, kdyby na rezidenty zbývalo jen 2tis míst tak už je tu dávno revoluce a nebo x garážových domů. Ani jedno se nedělo, ta situace zdaleka takto vyhrocená nikdy nebyla.;-)

Bavíte dobře, to je pravda, všichni rezidenti nadávají, akorát vy jste ten genius co to pochopil a jste spokojen, budiž vám to přáno, my ostatní se s tím

0/0
22.11.2016 15:17

P69e90t54r 66Č78e87r75m34á30k 9108635519300

smíříme. A bohužel vy jste jedinec co vyvrací i léty zažitá tvrzení že hloupého stačí trknout, vám ta vaše do očí bijící neznalost zkrátka nedojde ani tak ;-)

0/0
22.11.2016 15:19

Host

Re:

Ale copak copak, "experte"? K těm poloprázdným Holešovicům stále nemáme co říci? ;-D

Ono co taky říct, aniž byste se zesměšnil ještě více, že? ;-D (pokud to tedy ve vašem případě ještě vůbec jde). Co jsem napsal o Praze 2, za tím si stojím, ovšem vy jste napsal, že ty vaše nesmysly o nezaparkování po roce a více od zavedení platí ve VŠECH dosud zavedených zónách, tak si to teď vyžerte i v Holešovicích.

Pokud jde o těch 3600 měsíčně pro úplné cizince, tak Praha 6 nic takového nenabízí. Jestli to mají někde jinde, tak i v takovém případě do něčeho podobného půjde jen totální magor, protože nabídka garáží či podzemních stání je hluboko pod těmi 50 000. Například u nás Garáže Dejvice http://www.garazedejvice.cz/ nabízejí od 2 500,- měsíčně s daní, a podobných či levnějších nabídek je hafo. Ale proč stát za levno pod střechou, když můžu za draho na ulici, žejo? Jak jsem k částce 50 000 došel, je patrné z předchozích příspěvků, takže pro osoby pomalejšího myšlení znovu. Cena jednoho odtahu i s pokutou je okolo 2 500 Kč. Těch 20 odtahů ročně bylo spočteno na základě vámi dodaných procent (10% pravděpodobnost odtahu jsem vzal jako průměr z těch vašich "jednotek až desítek procent", tzn. držel jsem se ještě při zemi), takže pokud se nyní vztekáte, že to není možné, nadávejte jen sobě. Počet parkování ročně totiž pod 200 moc nestlačíte, pokud tam pracujete, spíš to bude víc. Pokud se vám to nezdá, tak si příště rozmyslete, než zase plácnete nějaké číslo.

Ohledně dojížděčů snažících se obsadit všechna zbylá volná místa v zóně jsem to předtím napsal dost srozumitelně i pro osoby rozumu mdlého. Že jste to stále nepochopil, není moje chyba.

Ale jinak děkuji, bavím se stále skvěle. ;-)

0/0
23.11.2016 14:03

P12e13t52r 84Č74e51r39m70á51k 9178985879890

A koukám že na vsi už nemají ani internet a rázem tu z bodrého "rezidenta - náplavy" máme anonymní profil aby se pod ty bludy nemusel už ani podepsat ;-) Ale nevadí, holt sláma v botech se nezapře.

Kdybys uměl číst, tak by si zjistil že jsem psal že stav ve všech zónách je po čase stejný v tom smyslu že průmerná doba najití místa se přiblíží té před zavedením zón. To je holt statistika a čísla z dlouholetých provozů, takže plácání bludů o tom jak se ti zdá že to na Praze 2 funguje jsou opravdu zbytečné. ;-)

Praha 6 umožňuje samozřejmě parkování za 3600 také, lépe hledej. Navíc jsi se ztratil v tom proč se o tom bavíme - a to je pravě to že ta cena je vysoká, proto se tolika lidem vyplatí to ignorovat a parkují bez karty.

Další v čem ses zamotal do vlastní sítě je tě tvých 50tis. To je zcela tvá konstrukce vycházející z toho nesmyslného počtu 20ti odtahů za rok. Což je blbost která se nikomu nestane. Pravděpdobnost odtahu opravdu neznamená že vydělíš počet dní, ale chápu že zatěžovat tě nějakou odbornou terminologií je házení hrachu na zeď ;-)

Jsem rád že ses dobrovolně přihlásil kromě titulu čínského šaška i k osobě mdléhlo rozumu, tvrdit že 88% míst využívali dojížděči je opravdtu stupidita prvního řádu že i dítě by trklo o očí že to asi přehnalo. ;-)

Takže prosím bavte dál, konverazci už zálohuji a dávám k dobru kolegům, zatím úspěch velký tak prosím ještě o nějakou perlu ;-D

0/0
25.11.2016 22:23

Host

Re:

No páni, tak já už mám dokonce takovou moc, že dokáži způsobit, že se článek přesune z iDnesu na Metro. ;-D

Človíčku, človíčku, ty bys měl fakt vyhledat nějakou odbornou pomoc.

Co ty HOLEŠOVICE, "experte"? Pořád nic? ;-D;-D;-D

S těmi 3600 na Praze 6 se rád podívám na "dobře vyhledaný" odkaz. Pokud ovšem existuje, že?

Jinak s těmi odtahy se už jenom opakuješ a mlátíš prázdnou slámu. Čísla jsi sem dodal sám, takže se už jen plácáš chycen do vlastní sítě. Ale docela by mě zajímal ten novátorský způsob počítání pravděpodobnosti pomocí "odborné terminologie" z pera dopravního "experta" Petra Čermáka. ;-D

Kde tvrdím, že 88% míst zabírali dojížděči? Pro osoby mdlého rozumu jsem snad dost jasně napsal, že dojížděči obsadili všechna volná místa v zónách (kterých asi nebylo k dispozici 100%, když tam v tu chvíli parkovali rezidenti) a zbylí se přesunuli o kus dál. Že to nepochopil dopravní "expert" Petr Čermák a další osoby ultramldého rozumu, již není můj problém. ;-)

0/0
28.11.2016 14:42

P59e46t35r 72Č22e96r22m52á86k 9218705719120

Jo tak on za to že se tobě nezobrazuje podpis může idnes... nepovídej ;-D

S holešovicema jsem ti odpověděl, jestli nechápeš co je psáno tak čti znovu a pomaleji druhý odstavec, pokud neumíš číst tak požádej baču od vedle ať to přečte.R^

Na Prahu 6 se klidně podívej, já ti žádné odkazy dávat nebudu, chápu že u vás na vsi je to jediný spojení ze světem, ale světe div se né všechno na něm je, protože městké části k tomu nic nenutí, mají povinnou pouze úřední desku.

Chápu že v síti do který ses lapil jsi v koncích a snažíš se kopat nožičkama jak to jde, nic platný ti to nebude, čísla sis vycucal z prstu ty, 20 odtahů je tvoje číslo. Za to že nerozumíš běžným dopravním termínům já nemůžu, nebylo by to ani nic divného, kdyby tomu měl rozumět každý vesničan tak se kvůli tomu nemusí studovat školy a dělat úřady a instituce, jen je pak s podivem jak se v té vlastní neznalosti plácáš.

A nejen že ti nejde matematika, ty už fakt ani nevidíš do pusy...;-D Takže napsal jsi zcela jasně toto:

"Kdyby jich na Prahu 6 připadlo dejme tomu 15 000, tak to je jistě tak zanedbatelný počet, že se to v těch 17 000 parkovacích místech v dnešních zónách Prahy 6 úplně ztratí."

Chápu že pro lidi s vesnickou malotřídkou to je složitá matika, takže proto raději rozepíšeme - 15000 ze 17000 je 88%. Plácáš bludy a vymýšlíš si, a když jsi chycen při lži tak zapíráš a utíkáš do kouta.

Takže díky za další tisk, nástěnka má zatím velký úspěch ;-DR^

0/0
30.11.2016 16:36

Host

Re:

Aha, takže já mám za povinnost se u článku přesunutého na Metro podepisovat a Péťa Čermáků nikoliv? Ale neboj se Peťulko, až bude zase nějaká zajímavá diskuze s tvojí i mojí účastí, tak na tenhle článek a diskuzi rád odkážu, ať se ostatní také zasmějí.

S těmi poloprázdnými Holešovicemi jsi mi neodpověděl, což jsem pochopitelně ani neočekával, jen mě zajímalo, jak se z té vlastní pasti budeš snažit vyklouznout. Popravdě, čekal jsem trochu inteligentnější úhybné manévry. ;-)

Dále děkuji za potvrzení toho, že si oněch 3600 pro Prahu 6 cucáš z prstu.

Počet odtahů - velké díky, královsky se opět bavím. ;-D

S těmi 15 000 dojížděči to sem Peťulko nemusíš kopírovat znova. Rád ti potvrdím, že jsem to takto psal. Přiznávám, že jsem udělal chybu v tom, když jsem předpokládal, že to bude číst čtenář s IQ alespoň přejetého pejska, kterému bude jasné, že na podstatné části těch 17 000 míst již stáli rezidenti, takže dojížděči v takovém počtu tím pádem spolehlivě zaplácli každé volné místo v zóně a zbylí parkovali o kus dál. Nebo jsi mě podezříval z toho, že jsem všechny rezidenty odstěhoval na Mars? ;-D

Tak zase někdy, Péťo. ;-)

0/0
2.12.2016 12:09

E37r11i45k 33M77u72l89l88e18r 2639641646981

A zase za to mohou ti zlí řidiči, ne jenom že vlastní auto a dokonce si s ním dovolují jezdit, ba navíc až 1 z 10 řidičů si dovolí projet autobusovým pruhem, čímž zásadně narušuje chod MHD. Někdy je situace tak vážná, že pomalu i metro se kvůli takovému prevítovi zastaví.

Naopak za zhoršující situaci v Praze rozhodně nemohou: pražský magistrát s Krndou a pumpičkářem Dolínkem, ani podpora různých racionálních hnutí typu Auto*mat, ani osvícené radnice P5 a P6, jejichž dopravní zklidňování vede k pravidelným komplikacím na Evropské, Vítězném náměstí, Korunovační, vjezdu do Blanky, Strakonické, Plzeňské a celé oblasti od Anděla až po Újezd.

Snad nějakého osvíceného politika napadne, zakázat auta, protože potom již nebude žádný problém s parkováním a nebudou ani zácpy.

+1/0
16.11.2016 21:45

L38u20k32á93š 49B25r94a36n80d75e46j40s 2493265251561

140 - Čakovice - Palmovka. Dle jízdního řádu 26 min. Od zavření Vysočanské, rozkopání silnice před Letňany a u Proseka, jsem se nedostal pod 40-45 min. Extrémní případ byla 1 hod. 15 min. Já autem jezdit nechci, zaparkovat před prací nemám kde, ale abych jel do práce déle, než kdybych bydlel v Kolíně..

0/0
16.11.2016 12:16

E89v15a 39K42a87p40l68a98n49o78v96a 4523661805728

Řadu let již nejsem ani řidič, ani majitel auta. Měli jsme s manželem i sloupek se značkou pro invalidy. Nebylo to k ničemu. Lituji ty, které postihuje šíření "modré" chobotnice po Praze.

Mě spíše zajímá MHD. Po uvedení nových tras tramvají a autobusů, jsem byla celkem spokojená. Ovšem jen do té doby, než jsem potřebovala linku č.15, která všech 7 dní v týdnu jezdí s jedením vozem.V monetě, kdy linka přijede k VŠE, k Hlavnímu a Masarykovu nádraží, nastane katastrofa. Psala jsem na ROPID. Odpověď byla obsáhlá ( A4), ze které jsem se dozvěděla, že by se dva vozy na trasu nevešly. Nerozumím tomu. Autor této změny by měl nastoupit třeba na Floře a jet do Dlouhé třídy a pokud možno s kufrem. Pak by mluvil jinak.Výmluva, že trasu v části Žižkov - centrum kopírují další linky - např. 9 a 26, neobstojí.

0/0
16.11.2016 11:58

J44a83n 13B43a57r86t86ů81n59ě49k 9172878859493

Opět a znovu: zóny NEPOMOHLY ani rezidentům, ba naopak. Jsem rezidentem a rozdíl od stavu před zónami je v tom, že musím platit za oprávnění stát ve svojí městské části, nemohu parkovat v jiné. Se služebním autem nemohu parkovat pod 500,- Kč/noc před barákem, nemůže mi přijet návštěva, aniž by "legálně" zaparkovala. A počet míst se samozřejmě namalováním čar nezměnil.

Naopak se jen problém přesunul jinam, v částech, kde sídlí firmy je spousta zbytečně volných míst, kde nemůže nikdo zaparkovat, zhnusily se chodníky rozřezáním asfaltu, vyndáním dlažby a umístěním parkovacích automatů velmi nešetrným způsobem.

Negativa: 10+ (i pro rezidenty)

Pozitiva: čistá 0

+3/−2
15.11.2016 19:53

P95e96t96r 53P57e67t46r 6483182198323

Já tam rezidentem jsem, najednou mohu parkovat firemním autem blízko domu (a ne kilometr a půl jak předtím). Návštěvy mi jezdí o víkendu, takže zaparkují, v týdnu mi jezdí jen kamarádi z Prahy a ti používají MHD (taky jezdit si v Praze jen tak autem je rozežranost a vůbec se nedivím, že to chtějí omezit a zpoplatnit). A to bydlím v kousek od kulaťáku mezi stanicemi metra. Že tu nezaparkují firmy mi absolutně nevadí, můj zaměstnavatel nám taky poskytuje parkovací místa na pozemku firmy a nepožaduje to po státu. Jejich zákazníci tu ovšem zaparkovat můžou, myslím, že zaplatit těch 40kč/hod není zas takovej problém pokud sem jdu jen něco vyřídit a fialových zón je spousta takže místo si vždy najdou.

A že se problém přesunul jinam? No logicky, aut je násobek toho, co můžou Pražské ulice pojmout (jak ohledně provozu tak parkování) a zakázat vjezd do města nelze. Vlaková spojení jsou do Prahy velice dobrá (vlaky každých 20minut na všech S linkách) takže řidiči mohou zaparkovat na nádraží za Prahou a zbytek dojet vlakem...a že tam nejsou parkovací místa? no tak to ať si stěžují u svých zástupců, kteří na jejich hlavy berou peníze od státu a ne v Praze, která z nich nic nemá.

Takže ve výsledku valné většině místních zóny pomohly. Poplatek 1200 ročně je směšný a zaparkuji v blízkosti domu. Za mě a sousedy jednoznačně +

+1/−1
16.11.2016 9:05

L79u89d16e18k 55N94e86c12h78l92e73b67a 1533799711851

DP v Praze není řešením dopravních problemů v Praze, ale jejich součástí a v mnoha případech I jejich tvůrcem !!! Právě ony vyhrazené pruhy pro autobusy omezuji nesmyslně kapacitu komunikací a vytváří zcela zbytečné zácpy. V civilizovaném světe mohou být tyto pruhy běžnbě využívany i automobily vezoucími vice pasažéruů než jen řidiče. Navíc kdyby Praha nevrážela každý rok nesmyslsné dotace (14 mld Kč) do zcela neefektivního fungování DP, mohli by jsme mít každé 3 roky novou dopravní stavbu srovnatelnou s Blankou a za pár let po problémech .... ale my jsme řekli ne Rv

+2/0
15.11.2016 13:29

M71a81r54e10k 58T18u59r41n89o20v13e69c 7835752900366

Jasně, zrušíme dopravní podnik - všichni se přesunou do aut a pak nastane co? Totální kolaps. Ušetřené peníze to fakt nevytrhnou - okruh nestojí kvůli tomu, že by na něj nebyly peníze, ale kvůli různým obstrukcím...

To co popisujete s těmi vyhrazenými pruhy - to je tzv. car pooling. Osobně jsem to zatím viděl hlavně v místech, kde ani nejezdí tolik autobusů - např. v Los Angeles. Ono vyhradit z pěti pruhů jeden pro něco takového asi také není takový problém. Ale když je pak opravdu zácpa, tak pak často může být i v takovémto pruhu...

Mám ale hlavně zkušenost, že proti vyhrazeným pruhům pro MHD nejvíc křičí lidi, co do té "socky" ani nejsou schopni vlézt a denodenně jezdí sami autem někam do kanclu. Ani sebou každý den nevozí bednu s nářadím, které potřebují ke své práci, ani 10 šanonů nějakých spisů, ani nerozváží 3 děti do školek a škol... Ne, když takové vidím třeba na Plzeňské, tak mi jich líto fakt není. Když mají pocit, že prostě musí autem, tak ať si postojí. Ti, co tam třeba denně musí jezdit linkou 167 jsou za ten vyhrazený pruh náramně vděční.

0/−2
15.11.2016 18:00

P45e95t19r 78P77e58t78r 6583112788393

V ostatních zemích je taky běžné, že je do tohohle pruhu zákaz vjezdu tak tam nikdo nevjede. To jen v čr si každý myslí, že měli nadbytek barvy.

Jen idiot si může myslet, že když tam dají podmínku 2+ lidí v autě tak, že to bude někdo dodržovat.

0/0
16.11.2016 9:07

O53n19d93ř27e60j 82N10o92v67á45k 9327604979449

Nové parkovací zony NEPOMOHOU ani rezidentům ... je to jen otázka času, než na to rezidentni přijdou ... až odezní první efekt .... obyvatelé Prahy 2 by mohli vyprávět ....

+5/−2
15.11.2016 12:54

O15n59d47ř45e54j 21N67o89v13á82k 9767884459509

Dokonce spoustě z nich uškodí ... proč?

Parkovacích karet bude vydáno více, než je parkovacích míst.

Na spoustě míst lidi odstaví svá auta a týdne, dva s nimi nepohnou.

Takto, když ráno rezident odjel, přijel ne-rezident (do práce) a postavil se na místo. Odpoledne / podvečer se vymění, ne-rezident odjede a místní si zaparkuje na noc.

Současný stav bude takový, že modré zony budou - z větší části - obsazeny ne-jezdícími rezidenty ...

+4/−1
15.11.2016 12:57

M74a72r75e32k 98T38u10r40n21o79v58e60c 7895572390526

No když už tu mluvíte za ty obyvatele Prahy 2, tak se musím taky ozvat, protože tam bydlím. Sice systém zón nepovažuji za dokonalý a při jeho zavádění jsem také dost nadával - ale když to po těch několika letech zpětně vyhodnotím, tak je fakt, že když už potřebuji poblíž místa bydliště zaparkovat (není to tak často, protože jinak máme auto většinou v garáži), tak většinou zaparkuji buď přímo před domem, nebo alespoň v rámci bloku (tzn. tak maximálně o 2 domy vedle). To dříve zdaleka nebylo pravidlem. To člověk musel kroužit v čím dál tím zvětšujících se kruzích a někdy taky zaparkoval třeba půl kilometru daleko. Nejhorší to pak bylo třeba večer před blokovým čištěním ulic.

+2/−1
15.11.2016 17:53

P45e13t50r 42P54e97t80r 6243942298913

To tady nevysvětlíte, taky si zavedení zón chválím...a říkám to stejně jako vy - mají jisté nedostatky ale situace se tu zlepšila a celkově to pro rezidenty vychází pozitivně. Nadávají jen ti, kteří si nejsou schopní vyřídit kartu nebo ti, kteří dojížděli.

Všimněte si, že nikdy nenapíšou "mám kartu ale nezaparkuji" ale vždycky něco jako "je vydáno víc karet než je míst" ale pak sám přizná, že do Prahy dojíždí takže o reálné situaci nemá ponětí.

Jsem zvědavý, na co se budou vymlouvat až Praha zprovozní parkoviště pod Letnou a u Prašného mostu. Cena tam bude snad do 3000k na měsíc a je to na mhd. A stejně to pro ně bude drahé, protože "zadarmo" bylo přece lepší.

+1/0
16.11.2016 9:11

P18a63t82r59i70k 79E26g25e77r 2988800849351

Vůbec nerozumím změnám v MHD na severu Prahy. Sice odpověď na vedení linky 136 do Čakovic jsem dostal kloubový autobus, ale jsem asi hňup jestli 152, 183 není kloubová. Není mi pak vůbec jasné metro C Háje - Kačerov - Pražského povstání - I.P. Pavlova - Muzeum (A) - Hlavní nádraží - Florenc (B) - Nádraží Holešovice - Ládví - Letňany. Já bych uvítal úpravy 136 dříve jezdila pouze na úseku Sídliště Ďáblice - Sídliště Spořilov a jistě zpoždění 60 minut neměla. Linka 136 by měla být doplněna ještě o linku 186 v trase Roztyly (C) - Ohrada - Balabenka - Prosecká - Vysočanská (B) - Spojovací - Skalka (A). Vložené spoje měl ROPID nasadit také na 177 v úsecích Poliklinika Mazurská - Kobylisy (C) a Opatov (C) - Skalka (A) hlavně ve špičkách pracovních dnů.

+1/−1
15.11.2016 12:18







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.