Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Nechci pražský expres. Metro D bude mít stanice, říká náměstek Dolínek

Postavit metro D z Písnice na Pankrác bez zastávek je podle náměstka primátorky Petra Dolínka ten nejhorší scénář. Přesto je příprava i této varianty stavby podle něj pro Prahu prospěšná, uvedl v rozhovoru pro MF DNES.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M46a75r31t23i56n 89R90u76z75i84c48k97a 1972188246847

Proc se nerealizovala trat Hl.Nadr.-Kacerov-Nem.Krc-Lhotka-Pisnice-Vestec-Jinonice-Velke Popovice...?

0/0
9.12.2016 17:05

M58a98r97t48i48n 34R72u58z70i78c74k83a 1782738956487

http://www.zelpage.cz/clanky/zeleznicni-trat-praha-jesenice-velke-popovice?lang=cs

0/0
9.12.2016 17:06

V40í56t 94K39o26u47b14a 6486380944268

Pro vstup do metra stačí díra do země o par stech metrech čtverečních. nechápu proč se v této zemi po vzoru dob velkého Ruska pořád budují ty gigantické paláce, vestibuly o tisících metrech čtverečních s třemi nadzemními patry a architektonické "skvosty" které po pár letech vypadají jak z hororového filmu.

0/0
25.11.2016 23:31

P69e81t82r 32V52i22m48r 9720494671

Z Kačerova se měly radši protáhnout vlakové koleje a mělo jezdit "S" v 15 minutovém taktu z Hlavního naštěstí, Vršovic, Nemocnice Krč , Libuš, Písnice a Vestec.

0/0
25.11.2016 8:10
Foto

J72o78s67e10f 47P43a81v92l51í45k 2283880187801

Politici a úředníci se s oblibou vyjadřují slovy: JÁ chci/nechci... Zastupují snad samotného nejvyššího hybatele?

0/0
24.11.2016 10:08

M59a14r74t55i62n 81K37ř65í65ž 9123302460327

ne, tuto funkci má výhradně Ovčáček.

+3/−1
24.11.2016 10:08

M15a35r26t16i93n 38K47ř92í23ž 9223452730117

Jó, metro D. Když jsme se v roce 1983 stěhovali do Modřan, už se mělo začít kopat. Je pěkné, že se některé věci v čase nemění a slouží tak jako takový záchytný bod v jinak nejisté době plné změn.

+7/0
24.11.2016 10:03

J65a65k17u36b 69K69ř83í82z 4164477473360

Pokud jedna firma vyhraje ražbu tunelu a druhá začne o rok později se stanicemi, můžou oba projekty dokončit ve stejný čas a tím celkově ušetřit 1 rok

+1/0
24.11.2016 9:53
Foto

B58o39h42u59m61i49l 98P86r77o79c47h75á71z71k85a 9342799694580

:D :D :D Vy naivo. Technologie na tuhle akci stejně mají pouze tři firmy a jejich subdodavatelé, které vždy budují v součinnosti. SOutěž je jen taková reality show pro diváky.

+3/0
24.11.2016 10:07

K82a56r17e17l 46L90a11n31a 54I22n33g76. 9156871732

Postaví současná vláda opravdu to Déčko nebo metro stavět opravdu uměli jen komunisti ? Už se o něm mluví a píše někdy od roku 1987 ? A to tehdy stála jízdenka dvě koruny ! Navíc dnes už vyjde levněji cesta autem ...

+2/−4
24.11.2016 9:52

M17a62r87t52i56n 50K88ř41í80ž 9293512910467

Mýlíte se snad ve všech bodech, co jste napsal:

1) po revoluci se postavilo více stanic metra než před ní

2) projekt metra D je o hodně staší

3) jízdenka byla za korunu

4) v žádném případě není levnější jet autem než metrem.

+9/0
24.11.2016 10:06

L98u49k42á77š 40Š18m34a66h37e20l 2157494252314

Byl jste rychlejší.:-)

+1/0
24.11.2016 10:09

M81a89r16t39i22n 83K28ř38í83ž 9903382760597

:-)

0/0
24.11.2016 10:09

K40a64r69e17l 95L58a32n89a 46I86n65g48. 9936811332

Celkem máte pravdu, pane Kříži, ALE

1. do revoluce otvírali stanice metra komunisté 16 let (1973 - 1989), od listopadu 1989 je to už roků 26...

2. - 3. zase bohužel plusové body pro minulost, To déčko by komunisti postavili v letech 1992 - 1998. Najděte si Večerní Prahu z doby před rokem 1989... Cena lístku byla nízká právě proto, že byl mj. zájem na ochraně ovzduší a podpoře rozvoje dopravní infrastruktury...

4. Od Libušské sokolovny na Budějárnu projedu autem necelý litr PHM (tak za cca 26 Kč) a lístek stojí 40 Kč. (Neuvažuji variantu jízdy načerno, o které možná přemýšlíte, to pak samozřejmě je MHD levnější !) Ale tím nechci rozhodně shazovat dnešní dobu, jen holt nyní je spíše podpora automobilové dopravy !

+2/−2
24.11.2016 10:41

J90a41n 15Č61e50k20a75l 7569615894674

Komunisti a zájem na ochraně ovzduší... ;-D;-D;-D

+1/0
24.11.2016 12:40

J11a17n 31V89a11l23o69u10c37h 6182157308680

No plány soudruhů a realita byly taky někdy hodně vzdálené. Takže plány sice byly (vč. termínů v tisku), ale už tehdy byla proti původním záměrům výstavba zpožděna.

Navíc je trochu rozdíl stavět metro v centru, kde už bez něj vše (i s tehdejší mnohem menší mírou motorizace) kolabovalo a mimo centrum, kde "už to tak nehoří".

A jízdné za korunu je taky trochu zavádějící, neboť bylo nepřestupné. Takže busem k metru, z něj tramvají do cíle už byly 3Kč, tedy s ohledem na kupní sílu cenově srovnatelné s dneškem (kdy si za těch 90 minut navíc kdekoli vystoupíte, něco nakoupíte a vlezete do dalšího spoje).

To, že je blbost stavět metro bez zastávky a navíc lidi na Pankráci "vyplivnout" do céčka, které už je teď na hranici kapacity (D má smysl jen pokud bude min. až na nám. Míru s přestupem na A a tramvaje), a přesto se o tom uvažuje, je bohužel smutný fakt. O téměř nutnosti o něm uvažovat jako o automatickém bez "fíry" nemluvě (kromě mzdových úspor to umožňuje operativně vložit vlak při nějaké monstr-akci či při nějakém problému na přibližně souběžné trase a pak odsud organizovat náhradní dopravu - což v praxi může třeba být jen odklon busů od stanic trasy C k D).

0/0
24.11.2016 13:03

K62a58r81e87l 18L81a47n80a 78I66n87g72. 9246811252

Zcela souhlasím s většinou, ale stavět metro v centru je přeci jen složitější než na poli (viz trasa na Černý Most, část Béčka...). Hlavní ale je STAVĚT !!!

0/0
24.11.2016 14:41

L68u72k63á62š 84Š16m57a19h29e45l 2587574432724

a) Hodně částí metra bylo postaveno po roce 1989, např. většina béčka.

b) Jízdenka na metro stála v roce 1987 jednu korunu, do 10 let pro seniory bylo metro zdarma.

c) Cesta autem zasekanou Prahou vyjde levněji tak do 3 zastávek metra, a to ještě musíte srovnávat s jednotlivou jízdenkou (a ne ročním kuponem).

0/0
24.11.2016 10:07

M23a70r42e58k 27M53a68l71ý 1942778931120

Ještě by to chtělo (když už je pan Dolínek tak obratný v multitaskingu) věnovat se paralelně taky dostavbě vnějšího okruhu, spojit D1 s hradeckou a boleslavskou dálnicí jako první krok a pak pokračovat dál na teplickou a nakonec to protáhnout až na letiště. Protože jet ze severního okraje Prahy na Plzeň nebo Příbram centrem Prahy je nesmysl :-(

+4/0
24.11.2016 9:49

K94a85r34e16l 30N38o59v17o24t31n60y 4957114322132

Nevím zda je pan náměstek tak obratný v konání více věcí najednou, avšak dle mé osobní zkušenosti, pokud za něj něco nevyřeší jeho asistenti či podřízení, tak to není hodno jeho pozornosti;-D;-D;-D

0/0
25.11.2016 8:32

P11e48t24r 93B20a15u31d60i23š 7289101296146

"Maličký" rozdíl je v tom, že dálnice staví stát, ne Praha. Zrovna v tomhle Dolínek asi už víc tlačit nemůže. Spíše nevím, proč se až teď začíná hýbat dostavba MO.

0/0
8.12.2016 21:53

K30a65r77e76l 38V78a84c28h59u22t 9313372969473

Praha si staví "expres" odněkud-někam? - No jo, Praha, jiný svět ležící MIMO celý zbytek ČR! - Nedivím se, že se lidé žijící v zahraničí ptají, zda Praha sousedí s ČR?

Ono to tak opravdu vypadá, že Praha a ČR jsou dva úplně rozdílné pojmy... :-/

Ca takhle postavit metro i jinde? ;-) Myslím, že jinde by to nemusely být vyhozené peníze...

0/−10
24.11.2016 9:10

K71a90r66e41l 20V13a58c57h65u72t 9263802829933

Třeba by to pomohlo, třeba by pak už nemuseli všichni chtít bydlet jen v Praze... ;-)

+4/0
24.11.2016 9:12

J66o29s85e63f 59K81a77r45f45í41k 7462875106750

Btw - by mě zajímalo, kde jinde v republice je potřeba přepravit takové kvanta lidí, aby se metro alespoň v náznacích vyplatilo;-)

+9/0
24.11.2016 9:13

K13a11m51i12l 53P73y21t57e63l70a 8442550871499

Jedině snad metro Ostrava - Praha, Brno - Praha, případně Bratislava - Praha ;)

+2/0
24.11.2016 9:17

J82o82s20e18f 91K31a68r76f43í85k 7902655106830

Praha Ostrava jezdí tramvaj (LeoExpres) Mno a do Brna to sou 2 stanice autobusem;-D;-)

+4/−1
24.11.2016 9:42

D90a90n37i19e61l 56T14e90n61č68l 1265220581201

na Sněžce :-D

+1/0
24.11.2016 9:17

J41a46n 80Č76e70k69a52l 7249725684544

Tam prosadí Zeman přístav na průplavu Dunaj-Labe...

0/0
24.11.2016 9:33

J23o83s47e10f 67M21i61š46k12o95v17s66k52ý 6932296323701

O tom, že Praha je trochu jiný svět než zbytek Česka, netřeba polemizovat. Na druhou stranu nevím, kde jinde byste v Česku chtěl stavět metro.

+5/0
24.11.2016 9:34

L33u10k75á55š 49Š90m15a72h42e76l 2927414382764

http://necyklopedie.wikia.com/wiki/Brn%C4%9Bnsk%C3%A9_metro

;-D;-D;-D

+1/0
24.11.2016 10:11
Foto

B16o89h18u93m45i51l 54P59r71o18c54h16á26z22k23a 9202529704920

Nikdo nikomu nebrání postavit si metro jinde.

+3/0
24.11.2016 10:16

P96e73t80r 62N80e80t16o53l68i38c43k54ý 4558926124715

Praha by měla za své peníze postavit metro někde v Horní Dolní, jo? Vtipná myšlenka

0/0
24.11.2016 12:22

P24e96t43r 56N23e25t27o83l63i41c39k48ý 4448796454135

Měli by okamžitě rovnou razit až na náměstí Míru, jinak udělají C v centru pro smrtelníky nepoužitelné, ostatně i dost vytížené A může zažít nemalý nápor. Tak to dopadá, když se metro staví z okraje do centra a ne obráceně.

+2/−1
24.11.2016 9:06

J22o77s57e95f 10K45a49r64f11í95k 7972665696460

...Tak to dopadá, když se metro staví z okraje do centra a ne obráceně. ...

To metro bude jednosměrné a nebo jak by se mělo stavět metro z centra na okraj?:-P

+3/0
24.11.2016 9:15

M39a18r81t65i98n 94K34ř85í39ž 9643442410277

Ne, jen z Písnice do centra. Tam se budou hromadit přebytečné vlaky.

+4/0
24.11.2016 10:02

J11o44s13e41f 89K79a47r54f20í52k 7462695286980

;-DR^

0/0
24.11.2016 10:12

K76a85r76e84l 18L12a96n42a 43I24n57g49. 9806681792

Tak už řešil dopravu horníků Jára Cimrman, že chtěl, aby dolů jezdilo více osob než nahoru, bohužel ale časem zjistil, že v dole se hromadí horníci...

0/0
24.11.2016 11:01

P59e56t61r 96N13e59t83o63l51i87c23k33ý 4768216194145

Také jste naprosto nepochopil můj příspěvek, evidentně

0/0
24.11.2016 12:23

P79e32t19r 25N83e41t32o10l26i69c60k62ý 4438616404335

Kupodivu jsem to myslel tak, že se má začínat centrálními úseky

+1/0
24.11.2016 12:21

K84a57r16e92l 61N15o75v20o62t61n98y 4727984962272

No tak se sám pochválil co se mu povedlo např."zavést parkovací zóny tam, kde si to vyžádaly městské části!Proč neřekl zavést PASKVIL zvaný parkovací zóny!!

0/0
24.11.2016 9:05

J19a34n 97Č72e17k58a68l 7629895944974

Osm kilometrů tunelu bez zastávek je samozřejmě vzdáleno od ideálu, ale dovedu si představit situaci, kdy se začne kutat tunely už ve chvíli, kdy se nahoře budou teprve vykupovat pozemky, protože to pořád neznamená, že se obojí nezprovozní najednou...

+3/0
24.11.2016 8:39

T62o51m28á60š 78T93r80á30v71n71í45č98e50k 9278325461263

Jak toho cloveka nemam rad, tak tohle je rozumne.. Cekat az spekulanti prijdou k rozumu, jezdime dodnes konskym povozem..

+9/0
24.11.2016 8:35

K86a23r22e75l 28L95a52n14a 74I97n49g37. 9866931632

Dříve ale na veřejné dopravě byl zájem... Dnes se podporuje automobilová doprava.

0/0
24.11.2016 9:55

R73a11d36i81m 38J42a89n37o37t98a 5564101852860

Cas od casu si ctu rozhovory s politiky, nedelam to casto, to je pravda, takovy masochista nejsem. Ale temer vzdy, kdyz ctu "cekame, nejde, nevime, sestavujeme tym, bla bla bla", tak si rikam, ze kdybych ja takhle liknave pristupoval v praci k ukolum, jak by to asi resil muj management? Asi vsichni tusime. To je to opravdu tak, ze do statni spravy chodi takovy loseri, ze neumi vzit za praci a nekam se posunout?

0/0
24.11.2016 8:26

J80a85r92o46s91l44a93v 52K92a86d53l78e32c 5901989272551

R^R^R^

0/0
24.11.2016 8:24

P70a44t62r69i17k 37E94g19e26r 2398230359871

Pan Veselovský položil zajímavé otázky panu Dolínkovi který se vyjádřil k tomu jak to bylo myšleno, že metro D bude mít jen stanice Depo Písnice a Pankrác. Šest stanic Písnice - Libuš - Nové Dvory - Nemocnice Krč - Nádraží Krč - Olbrachtova může vzniknout později. Dolínek si však myslí, že se dohodne. Stanice mají vzniknout podobně jako je tomu na Národní třídě tedy v budově developera. Na Můstku vznikne nový vstup. Při černém scénáři by doopravdy metro na 8 kilometrovém úseku nezastavilo. Mluví se i o možné stavbě až do sranice Náměstí Míru. V současné době jezdí přeplněné autobusy 193, 215 ke stanicím metra Kačerov nebo Budějovická a úsek Kačerov - I.P. Pavlova - Muzeum - Hlavní nádraží - Florenc je nejvytíženější. Částečně se Dolínek pokusil metru C ulehčit zavedením tramvajové linky 6. Proto si myslím, že linka 215 by měla vést přes zst. Jemnická - Michelská - Kloboučnická - Nádraží Vršovice - Náměstí Bratří Synků / Otakarova.

0/0
24.11.2016 8:20

R47o19m58a67n 81K62r55a84t92o16c20h94v77í44l 6816217856294

Myslíte linku 215 prodloužit až za Kačerov?

0/0
24.11.2016 8:42

P91a73t39r48i71k 90E77g63e55r 2798200149951

Linka 215 je v současné době vedena v trase Sídliště Libuš - Chýnovská / Nové Dvory - Sídliště Krč - Nemocnice Krč - Kačerov je tak vedena částečně po plánované trase metra D myslím si však, že prodloužení o úsek Jemnická - Michelská - Kloboučnická - Nádraží Vršovice - Náměstí Bratří Synků / Otakarova by byl lepší už z důvodů přestupu na tramvaje 6, 7, 11, 14, 18, 24, vlaky S a autobusy 124, 139, 150, 188, 193.

+1/0
24.11.2016 10:07

K83a92r35e15l 89N32o46v96o91t16n60y 4917104792572

No a pak se naskýtá dotaz, kolika komu developer vysolil za ten vlez?

0/0
26.11.2016 16:29

P30a18t13r44i86k 90Š51e44b20e82s62t78a 4563772666705

jsem myslel, že je to tragéd... ale vyklubal se z něj tragikomik....

0/−4
24.11.2016 8:20







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.