Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Tramvajoví veteráni budou mít vlastní linku, začne jezdit na jaře

Po vzoru londýnské linky dvoupatrových autobusů, bude mít také Praha pro vyřazené tramvaje speciální trasu. Linka s číslem 23 se stane útočištěm historických „té trojek“ a jejich modernějších variant. Ze všech ostatních linek tyto typy tramvají zmizí.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

T10o94m11á65š 21M49a17j71e52r 6404285525601

Pokud linka 23 šla protáhnout až na Kubánské náměstí jak jezdila kdysi, byla by to pecka. To by pak šlo o historickou liku.

+1/0
12.12.2016 20:18

R39o16b42e82r79t 54P80r19a86ž74á84k 4408286845590

Historicky jezdila 23 ze Záběhlic do Podbaby.

+1/0
13.12.2016 8:59

M87a54r37t84i16n 82R73u19z91i95c13k49a 1382328146697

Ano, :-) do Zbehlic uz trat nevede, ale na Sporilov ano, historicky koncila i na Nam. bratri Synku, coz se nabizi misto te Zvonarky...

+1/0
13.12.2016 9:07

M24a58r27t31i61n 25R20u87z20i66c29k22a 1302258356927

do Zabehlic ;-D

0/0
13.12.2016 9:14
Foto

P63a56v83l97í13n42a 46K77o65h95o50u85t75o15v51á 3862827159709

Nejen sedačky, ale hlavně má tato tramvaj okna. V létě to neocenitelnou pomůcku k dýchání a aby člověk horkem nezkolaboval.

+5/0
12.12.2016 0:46

L80i11b62o96r 71M44o49h74o49u63t 3606887758702

Navíc má poklopy ve střeše což je absolutně dokonalý vynález.A protože okna nejsou vytažená až ke stropu,je tam i trochu víc stínu.

+1/0
13.12.2016 16:50

R20i84c80h48a15r65d 80H22l48a65d64í74k 2335213159259

S intervalem 30 minut odlehcit pretizene lince 22? To si autor clanku musel vymyslet :)

0/0
11.12.2016 21:05
Foto

M41a38r25t54i53n 90Š11u59b21r63t 1635671954245

V pracovní dny už by linka centrum přetížila ve špičkách moc, v době kdy 22 má interval 4 minuty potřeba není. Proto interval 30 minut. Ale o víkendu, kdy 22 jezdí v intervalu 7,5 minuty, má tato linka od IPP po Hrad již často problémy. Snížení intervalu na 6 minut by rozhodilo proložení spojů v Hostivaři a na Bílé Hoře s linkami 25 a 26, proto o víkendu bude mít 23 interval 15 minut a pojede vždy v půlce intervalu linky 22 ob jeden spoj. Takže pomůže každé druhé dvaadvacítce. Postupně v dalších letech, až začnou být vyřazovány i vozy T3RP je možné, že se interval ještě zahustí těmito vozy. Zatím by nebylo efektivní ponechávat větší rezervu starších vozů.

+4/0
11.12.2016 21:45

M14a17r74t24i64n 30R69u48z77i48c88k68a 1612968416967

Porad mi tak nejak neni uplne jasne ukonceni na Zvonarce, to uz by lepsi byla smycka na Otakarove?

Sice je to jedna z neobsluhovanych zastavek a trojuhelnik neni na frekventovane silnici, ale i tak... mj. neni tam mozne udelat kompletni smycku? Je tam teda hodne tesno...

0/0
13.12.2016 9:01

P20a37t68r34i31k 32E73g30e27r 2288820319361

Skvělý sice se mi šotouš nelíbí, ale patřím mezi ně. Vrátil bych také linku 19 do trasy Kubánské náměstí - Lehovec a nebo ji vedl až na Radlickou, což by znamenalo zkrácení nebo zrušení linky 7, ale tu bych raději viděl místo linky 13.

+2/0
11.12.2016 20:02

M51a12r22t25i34n 61R57u10z19i55c84k54a 1922608756647

Tak s cislama linek by jsme si mohli hrat dlouho, treba 7 je puvodni 27, 16 jezdi z Hloubetina do Kosir a to byla drive 15 i kdyz pres centrum, 14 z Hloubetina na Sporilov, to byla drive take 19 a treba 26 jedouci z Veleslavina na Zizkov a Vinohrady, to byla drive 11...

Me by se libila spise 10 jako tangenta z Dablic do Hostivare, vratit 7 cislo 27 a 15 precislovat na 7, take historicky jezdila na Smichove, Male Strane a Zizkova, a dvojice linek 15-16 z Motola na Floru odtud 15 do Hloubetina a 16 na Cernokosteleckou nebo na Kuban...

Ale vice mi spise chybi investice do novych trati, klidne by mohli vest na Jizni Mesto, Lhotku/Kamyk pres Kacerov a Pankrac, Dvorecky most, prodlouzeni z Cernokostelecke k Outletu a do Prumyslove, do Mecholup, most z Ulice Komunardu do Karlina/Invalidovny, z Vysocan od Kolbenovy kratkym tunelem a zahloubena do Letnan, do Bohnic a do Suchdola... a po vyreseni dopravy v ulici V Holesovickach take v teto ulici

Doufam, ze po rekonstrukcich trati se zacnou stavet dalsi trate..

Skoda jen, ze se ceka pouze na metro D, jiz drive mohla uzemi obslouzit tramvaj a zeleznice od Hl.Nadr./Kacerova pres Pisnici dal do Jesenice a Popovic. Metro D pak stacilo vest od Zalesi/nem. Krc spise smerem k Modranum.

0/0
13.12.2016 8:57

L83i39b13o27r 23V53a35v98ř71í91k 7813432533962

Nějak se mi to nelíbí...

0/−6
11.12.2016 19:40

P45a46v48e21l 35R45ů75ž52i36č45k83a 5969108803838

Jako fanda T3 jsem rozhodně pro. :-)

+8/0
11.12.2016 17:41

F79i38l70i96p 65H42e88r79c13í23k 9979752237535

Skvělá zpráva. Jsou to nejlepší tramvaje. Posílí se navíc 22, takže to má jenom výhody :-)

+4/0
11.12.2016 17:39

R42o79b24e55r22t 20P48r16a81ž34á40k 4878416135670

Proč ty nejlepší tramvaje jezdily pouze v zemích RVHP a nevyvážely se na západ za valuty?

0/0
11.12.2016 18:18

J43i26ř52í 54K25r91e63j20č46í87k 2637568654446

To by ego západu neuneslo. Krom toho by to ČKD ani nezvládalo vyrobit...

+1/−1
11.12.2016 18:29

M96a37r68t62i98n 92R65u68z50i87c70k44a 1722568456657

Na zapade tramvaje koncepce PCC jezdily, tedy treba v USA ano, vsak CKD koupilo licenci... jenze zatimco tam se tramvaje rusili temer uplne a tam kde zustali sel vyvoj dal... u nas nikoliv, u nas se s ruznyma modifikacema vyrabeli stale, u nas se vyvoj zastavil...

V 90. letech byl uz rozdil obrovsky a myslim, ze jeste dnes jsme tak uplne se nedostali v kvalite a usporadanim na uroven jinych tramvaji na zapade... 15T jako asi nejmodernejsi je porad vychytavana a musim rict, ze na krizenich je o dost hlucnejsi nez jejich konkurenti o prostoru uvnitr a treba o zakryvanem informacnim panelu dvermi radeji nemluvim... jinak uz je to celkem sovnatelna tramvaj, uvital bych v jednom voze jen jednu radu sedadel...

0/0
13.12.2016 9:14

L76i11b84o21r 68M96o55h31o97u61t 3786687778672

Nelíbila se mi 14T a bohužel 15T také není zrovna moc tramvaj,spíše polovlak nebo TRAK-trmavaj/vlak? Příliš těžká do města,málo "stavebnicová aby dokázala jako Combino od Bombardiera kombinovat počet článků,uvnitř zbytečně vysoká,špatně větraná,pro řidiče šílená sluneční víheň kde není kousek stínu a klima nic nezachrání,sedačky oproti laminátkám horší,navíc od T3 přes T6 i KT měly stejně rozmístěné venkovní osvětlení,hlavně blinkry a to je také dost zásadní.Tramvaj má být lehká,obratná,uvnitř prostorná a úměrně pohodlná,solidně větraná a konstrukčně nepřekombinovaná.

0/0
13.12.2016 17:07

M57a62r81t70i83n 96R70u35z41i19c12k74a 1742638836797

no ja s vami tak nejak souhlasim, navrzena i kvalitou prace je proste porad o dost pozadu... tedy ty prazske, jine nemohu soudit...

14T prevlecena vektra aneb jak udelat z neprodejne tramvaje atraktivni - dat ji novy design - a ve spolupraci s politiky ziskat pro ni zakazku...

U ni je velky problem s tim, ze zatizeni na napravu je na hrane pro tramvajove vozidlo a spolu s neotocnymi podvozky velmi velmi nevhodna pro tramvajovou sit..., 15T je tezsi, ale ma zatizeni nizsi...

0/0
14.12.2016 19:41

J28a16n 73V79a21l61o70u53c74h 6102817478630

Že by se při exportu na Západ musely do USA platit licenční poplatky (třeba za podvozky či komponenty silové výzbroje), na které se za Železnou oponou nějak "pozapomnělo"?

Navíc T3 byla moderní pár let po svém vzniku, pak už prudce zastarávala, ale vyráběla se bez podstatných změn, protože hlavní odběratel, SSSR, upřednostň́oval možnost oprav šroubovákem a kladivem. A ony zmiňované SU(CS) jsou jen lehce upravené "neodebrané" exportní vozy (protože oficiálně se pro ČSSR mohly od r.1976 dodávat jen vozy s polovodičovou regulací, ale ty se jaksi nedařilo dotáhnout do sériové výroby, tak se to "neodebraným" exportem obešlo, aby po té, co padla koncepce "v centru Prahy pouze metro, přebytečné tramvaje ptodat do zbyrku republiky", bylo vůbec čím jezdit).

+3/0
11.12.2016 21:09

R47o24b95e90r81t 40P18r62a12ž71á48k 4948506685750

To jsem měl přesně na mysli. Zase tak úžasné ty T3 nebyly. Navíc urychlily devastaci pražské tramvajové infrastruktury, která na tak těžké vozy (s takovým odběrem elektřiny) nebyla stavěna.

0/0
13.12.2016 8:58

M19a93r31t90i47n 28R42u71z93i97c56k95a 1902378946827

Tak devastaci trati zpusobila jako obvykle zanedbana udrzba, opravovalo se az kdyz to bylo temer neunosne... po T3 prisli o dost tezsi KT8 a T6...

0/0
13.12.2016 16:20

P25a33t70r93i94k 15E82g91e33r 2748270259431

Myslíte, že pojede třeba jen v trase Radošovická - Vypich?

0/0
11.12.2016 20:04

R35o83m69a91n 94P44o79l77á89č98e45k 5146519115

Zapomnělo se jaksi napsat, že to půjde z peněz na běžný provoz... Takže obyvatelé Prahy, kde mají busy o víkendu po 30 -40 mnutách opět utřou, hlavně aby se turista náhodou nemačkal a nebo měl atrakci...

0/−10
11.12.2016 15:40

J92o34s43e26f 34C16h88o32d70o78u74n79s14k21ý 4381676719110

To si zjistil kde? Nic takovýho není pravda, je na to odklepnutý speciální rozpočet.

+5/0
11.12.2016 17:40

R27o37m68a23n 86P13o94l92á24č14e35k 5336359895

A? Jsou to pořád peníze města;-)

0/−6
11.12.2016 18:28

A52d13a89m 66P88o58c91h18e 7548126230895

A u jiných linek to nevadí, zato u téhle ano?

+2/0
11.12.2016 23:30

A27d24a39m 68P48o31c37h44e 7858246420795

No a co? Ta linka se nezřizuje jen kvůli historickým vozům.

+3/0
11.12.2016 17:50

F47i40l31i41p 91K83a96d47e53ř83á37b10e31k 6714783235185

Poslední měsíce čtu pouze o tom, jak se legendární T3ky šrotují, prodávají na Ukrajinu a že na jaře dojezdí - a teď tahle skvělá zpráva. Děkuji! Legenda a červený symbol Prahy a pražských ulic musí alespoň takhle zůstat.

+6/0
11.12.2016 13:40

M18a82r65c98e95l84a 79H62o55r65á13č95k89o13v38á 7707192293578

Nechápu proč ty laminátové sedačky nemohou zase zavést? Byly opravdu nejlepší. Pamatuji si to z mládí, krásně topily a perfektně se do nich vklouzlo. Navíc to bylo hygienické, určitě víc než nějaký hadr co je dnes v autobusech. Škoda, třeba se to jednou vrátí, pořád doufám.

+12/0
11.12.2016 12:21

J36i60ř26í 70P15r75a45ž43á86k 9390472761522

Sedačky byly klouzavé, nepohodlné. Ty nové plastové jsou lepší, i když také trochu kloužou. Neškodilo by zdrsnění povrchu výstupky, nebo měkčím potahem z pěnového plastu, jako např. ve Vídni.

0/−8
11.12.2016 13:07

P23a35v77e41l 75S79l50a54d50o77v46n28í92k 6507633797986

Klouzavé jsou ty dřevěné v T15. Tam se zase dala přednost designu před funkčností.

0/0
12.12.2016 21:58

J39i21ř51í 30P85r57a90ž21á60k 9330602511922

Ty jsou ještě horší než laminátové.

0/0
12.12.2016 22:01

R33o17b87e60r81t 63P34r95a94ž38á77k 4138856825790

Nemohou je zavést kvůli autorským právům. Je to patentovaný design.

0/0
11.12.2016 18:17

L51i21b34o80r 62V86a98v35ř34í31k 7373772863292

V nových tramvajích se zavádějí sedačky plastové. Co se týká hygieny tak jsou na tom stejně jako sedačky laminátové. Sedadlo bylo hygienické, ale ta kulatá noha pod nimi ve, které bylo vámi vyzdvihované topení neumožňovala dobré vyčištění podlahy kolem celé sedačky. Proto se dne nejnovější sedadla montuj ke stěnám.

+3/0
11.12.2016 19:43

M24a55r89t13i57n 53R38u40z41i67c10k54a 1122438816737

Prvni sedacky byly calounene? Nebyla to nahodou cervena kozenka?

Novinkou take nebylo sezeni podelne, to uz bylo i u nekterych starsich tramvaji, dokonce i nektery z vozu ma prehazovani operadel tak, aby byly vzdy po smeru jizdy...

0/0
11.12.2016 11:13

G27a10b74r20i69e48l 97H78o88r15t33e80n 9621389543844

Čalouněné červenou koženkou...?

+8/0
11.12.2016 11:40

V47í76t 79P81r86č10í37k 9388510214780

Přiznám se, že bych mnohem víc uvítal, kdyby tramvajoví veteráni zůstali v provozu na více linkách jako dosud. Plánovaná linka je svou trasou předurčena stát se spíš turistickou atrakcí, než aby sloužila běžným Pražanům. Ale "pokrok" se nedá zastavit; je dobře, že tyto krásné stroje úplně nezmizí z pražských ulic.

+15/0
11.12.2016 9:34

P65a80v17e83l 65J52o60n14á37š 5131755599755

Klobouk dolů!

+3/0
11.12.2016 9:20

J57o21s23e52f 29K56o76m13á23r24e17k 5354632984859

Pecka! Absolutní pecka! Děkujeme :)

+8/0
11.12.2016 9:09







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.