- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Škoda, že jsem byl celou dobu na T2.
Asi jako sdělení, že letoun potřebuje opravu, protože mu chybí křídla a vrtule...
Myslím, že oprava je nutná z jiných důvodů, než opětovná montáž dílů sejmutých pro transport .
Máte pravdu, letoun totiž není letuschopný (a nebyl ani když byl kompletní - s křídly a vrtulemi). Letoun byl zakoupen v roce 1991 a do Prahy se dostal jako letuschopný (přeletěl s přídavnými nádržemi z New Foundlandu s registrací N143J). V roce 1991 v Roudnici nad Labem ještě létal na Memorial Air Show.
Poté seděl několik let v Kbelích a chátral, následně byl přemístě na Ruzyň, kde zase chvíli stál a následně byl rozmontován a uložen v hangaru E. ČSA si jej dle různých zdrojů pronajala za "údržbu."
Letoun byl smontován, opatřen stříbrnomodrým nátěrem a registrační značkou OK-XDM (Dakota s touto registrací koupená z válečných zásob skutečně jeden čas u ČSA létala). Má sice na oknech stejné záclonky, jako kdysi měli Dakoty u ČSA, nicméně interiér letadla je nekompletní. Pokud oprava bude znamenat nejenom montáž křídel a vrtulí, ale návrat do vzduchu (popřípadě i rekonstrukce interiéru), bude to super. Letuschopných Lisunovů a Dakot v našich končinách dnes už není a ty co dneska lítají bývají většinou upravené stran motorů a podobně.