Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Budova hlavního nádraží slouží 145 let, stanici přezdívali „zámecká“

Na stavbu jižní tratě z Prahy na Vídeň dlouho nebyly peníze. Premiérový vlak přisupěl na parostrojní stanici Františka Josefa 14. prosince 1871, ale stačilo pár desetiletí a nádraží přestalo kapacitně stačit. Tak se novorenesanční budova dočkala začátkem 20. století secesní přestavby.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

F48r78a33n27t10i43š71e76k 92Š31i10m91ů22n82e31k 5396712360291

No a kolik vlaků do Vídně po té dráze dneska jezdí?? Před třiceti lety jsem tudy jel do Vídně a docela jsem se divil. Na české straně rychlík s elektrickou lokomotivou a na rakouské straně se z rychlíku stal courák který stavěl na každé mezi.. A Franz - Josef Bahnhof?? To je taková špinavá díra pod jedním barákem ve Vídni.....Nutno vidět!!

Ale treba se to už změnilo a už to tam trochu po evropsku sviští.... Nebo ne????

0/0
19.12.2016 11:10

T56o92m74á61š 60M47o27r54a19v10č95í26k 3387936793755

Před 145 lety postavena v polích, severní část Václaváku ústila do širých vinic a polí... Dnes se to považuje za centrum a ještě nedávno to bylo za hranicí města. Těžko v té době mohl někdo tušit jak se Praha rozroste, protože v té době se moc hranice a hradby staletí neměnily. Aby mohly mnohé vlaky na Masarykovo nádr., musely se otevřít městské brány, které se na noc zavíraly.

+1/0
17.12.2016 22:31

R71o91b24e80r38t 40P78r70a91ž51á35k 4938406945900

Pane, v době, kdy se otevírala "dražeň" Praha, existovaly samostatné obce Karlín, Libeň apod..

0/0
17.12.2016 22:47

T66o58m79á69š 45M54o13r70a66v61č26í27k 3667916343825

Ano, po celém Rakousku - Uhersku existovaly samostatné obce, co tím chcete říct?

0/0
17.12.2016 22:49

R62o27b12e54r66t 78P21r48a28ž62á94k 4908686955900

Chci tím říci, že tam nebyla širá pole, ale rozvíjející se města.

0/0
17.12.2016 22:50

T59o78m15á15š 58M79o24r20a39v27č88í52k 3237756243605

Tak to se mýlíte, mrkněte na druhé vojenské mapování. Tam máte zaznamenaný každý šutr, pole, barák.......

+1/0
17.12.2016 22:52

T13o98m26á52š 40M22o91r45a10v78č67í30k 3277916173795

https://mapy.cz/19stoleti?x=14.4353253&y=50.0805757&z=15

0/0
17.12.2016 22:56

D97a64v35i67d 87K85o28s33t82e13l90n25í48k 9895686341

Ty staré fotky jsou dobré. Jen by u kazde z nich nemuslo byt napsano ...na dobove fotografii. Je jasne ze ta fotografie je dobova a ne z budoucnosti.

Rok nebo aspon desetileti vzniku fotky by byl k veci.

+5/0
17.12.2016 19:24

B51o47h44u86s68l79a48v 29K65r22á69l58í10k 2551880229356

"Historická budova hlavního nádraží v Praze na dobové fotografii | foto: Grandi Stazioni"

Já sice vím, že na stavbě českých železnic pracovala spousta Italů, včetně pana Negrelliho - ale že by fotku Fridrichovy budovy fakt pořídila firma Grandi Stazioni? ;-D

+2/0
17.12.2016 15:20

R80o72b25e20r88t 92K25o22c97i28á57n 5199117306607

Ty staré fotky Prahy (ne jen tyto, ale celkově) jsou úžasné. Neříkám, že tehdy byla Praha hezčí nebo ošklivější, ale prostě je úžasné (pravda, někdy negativně, někdy pozitivně) sledovat tu proměnu okolí, lidí a všeho v čase.

+1/0
17.12.2016 11:58

P88e98t95r 74S53v72o91b38o84d86a 6474312726573

To byly krásné nádražní budovy! Kdo to nádraží pak zpras...tedy pokazil???? ;-€

0/−1
17.12.2016 9:19

R74o81b57e12r12t 23P18r94a19ž41á58k 4508706555800

Ona ta Fantova budova pořád stojí. Jen otevřením nové haly poněkud ztratila využití.

+2/0
17.12.2016 22:49

M29a70r56e21k 49S97a21j55d92a 2465810186798

Za tu magistralu by mel nekdo viset!!Pohroma pro centrum Prahy!

+10/0
17.12.2016 9:04

T85o34m11á55š 93H49a49t53a75n 3609983279470

Ať Pražané zajistí aby tam bylo živo, hlavní průjezd městem ať tam postaví......

0/0
17.12.2016 11:33

R79o14b86e43r93t 32K31o82c13i66á75n 5739617186767

Auta do města patří, můžete se rozčilovat, může se vám to hnusit, ale to je tak vše, co s tím můžete dělat. Magistrála je potřeba. Měla být lépe řešena okolo muzea, ale celkově jí odsuzovat je nesmyslné a laciné.

+3/−9
17.12.2016 12:00

T70o11m18á65š 40M10o24r32a16v57č94í76k 3167416753945

Máte pravdu v tom, že odsuzovat něco, co ve své době plnilo určitou funkci je laciné. Byla to právě magistrála, která odlehčila historické centrum Prahy. Měla vzniknout už před 100 lety jako obdoba Ringstrasse a nikdo netvrdí, že by se po dokončení okruhů nemohla nějak humanizovat.

+1/0
17.12.2016 22:47

T94o22m32á59š 40M51o15r13a87v85č58í13k 3307446783305

Jediný problém magistrály je neexistence dokončených okruhů. Ve své době, kdy byla poprvé naplánovaná měla vést po okraji města, místo zrušených hradeb a i ti komunisti ji stavěli jen z toho důvodu, aby odvedli dopravu z centra (ano, magistrála je/byla na okraji centra) Bohužel doba pokročila a negativně se projevuje neexistence okruhů.

+1/0
17.12.2016 22:42

R87o41b76e15r59t 89P61r16a79ž88á63k 4368466365540

Ale magistrála vede po bývalých hradbách.

0/0
17.12.2016 22:44

T75o71m89á80š 77M48o84r26a39v58č12í61k 3527236643295

A já tvrdím, že ne?

+1/0
17.12.2016 22:49

R84o22b26e56r28t 98P98r89a45ž31á70k 4538606615510

No, píšete, že, cituji "měla vést". A ona vede.

0/0
17.12.2016 22:52

T76o51m58á14š 36M58o53r96a51v48č55í59k 3747116863985

Je to trošku kostrbaté, ale ta naplánovaná "Ringstrasse" v 19. století se nakonec nepostavila, stejně tak padly plány i z první republiky. Postavilo se to až v 70. letech.

0/0
17.12.2016 22:54







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.