- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
No a kolik vlaků do Vídně po té dráze dneska jezdí?? Před třiceti lety jsem tudy jel do Vídně a docela jsem se divil. Na české straně rychlík s elektrickou lokomotivou a na rakouské straně se z rychlíku stal courák který stavěl na každé mezi.. A Franz - Josef Bahnhof?? To je taková špinavá díra pod jedním barákem ve Vídni.....Nutno vidět!!
Ale treba se to už změnilo a už to tam trochu po evropsku sviští.... Nebo ne????
Před 145 lety postavena v polích, severní část Václaváku ústila do širých vinic a polí... Dnes se to považuje za centrum a ještě nedávno to bylo za hranicí města. Těžko v té době mohl někdo tušit jak se Praha rozroste, protože v té době se moc hranice a hradby staletí neměnily. Aby mohly mnohé vlaky na Masarykovo nádr., musely se otevřít městské brány, které se na noc zavíraly.
Pane, v době, kdy se otevírala "dražeň" Praha, existovaly samostatné obce Karlín, Libeň apod..
Ty staré fotky jsou dobré. Jen by u kazde z nich nemuslo byt napsano ...na dobove fotografii. Je jasne ze ta fotografie je dobova a ne z budoucnosti.
Rok nebo aspon desetileti vzniku fotky by byl k veci.
"Historická budova hlavního nádraží v Praze na dobové fotografii | foto: Grandi Stazioni"
Já sice vím, že na stavbě českých železnic pracovala spousta Italů, včetně pana Negrelliho - ale že by fotku Fridrichovy budovy fakt pořídila firma Grandi Stazioni?
Ty staré fotky Prahy (ne jen tyto, ale celkově) jsou úžasné. Neříkám, že tehdy byla Praha hezčí nebo ošklivější, ale prostě je úžasné (pravda, někdy negativně, někdy pozitivně) sledovat tu proměnu okolí, lidí a všeho v čase.
To byly krásné nádražní budovy! Kdo to nádraží pak zpras...tedy pokazil????
Ona ta Fantova budova pořád stojí. Jen otevřením nové haly poněkud ztratila využití.
Za tu magistralu by mel nekdo visetPohroma pro centrum Prahy!
Ať Pražané zajistí aby tam bylo živo, hlavní průjezd městem ať tam postaví......