Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Za uvolněné kolo sanitky při jízdě nemůže sabotáž, policie viní řidiče

Kriminalisté vyhodnotili říjnovou nehodu sanitky, které se při převozu pacienta uvolnilo kolo, jako přestupek. Podle policejního vyšetřovatele totiž v první řadě chyboval řidič, který si šrouby nezkontroloval. Původně zkoumala policie dál i možnost cizího zavinění, nakonec ale případ odložila.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M62i29c80h52a53l 33M26i37n72a23ř41í17k 9702136539158

Klasika, lzivy nadpis.

V clanku je pak napsano, ze policie nevi kdo to kolo uvolnil a pripad odlozila. Ten kdo vymyslel ten nadpis ma asi velky problem chapanim.

0/0
25.12.2016 9:49

L82u45b86o44š 77V29o49s58e33c11k13ý 9254487753821

viník nebyl nalezen, tak byl určen [>-]

+6/0
22.12.2016 10:23

M12i35l86o37š 63P38a94l48u59d12a 2836496915698

Úžasně napsaný článek, redaktor asi zřejmě nemá policii vůbec v lásce a nebo neví o čem píše!!! Možná oboje. Jen tu lidem blbnete hlavy. Celá věc má dvě roviny, dopravní nehodu, která byla způsobena povoleným kolem, což by řidič kontrolou zjistil. Samozřejmě je nereálné, aby to pokaždé šlo a proto také předpokládám, že správním orgánem nebude potrestán. Policie ovšem jinou možnost než oznámení na odbor dopravy nemá. Druhá rovina je prověřování kdo kolo povolil a tam to stále běží. Tak o co pane Vám pane redaktore jde????

0/0
21.12.2016 10:40

M35a62r40i83a89n 17K82r50a90l 6514842984417

U sanitky jde pri kazdem vyjezdu o krajni nouzi. Toho si meli vsimnout i policiste a vyhodnotit, ze o prestupek nemuze jit.

+3/0
22.12.2016 10:12

T93o29m32á22š 22Ž34i46t58n14ý 6441260251501

No geniální rozhodnutí hodné policajta...

Takže řidič si musí před každou jízdou zkontrolovat vozidlo (jestli mu během přestávky na kafe někdo neukradl šroubky)

Takže reálná situace:

záchranka má výjezd k infarktu - řidič přijde k autu a přesně dle požadavku zákona obejde všechna kola, přetáhne si šrouby momentovým klíčem, změří tlak, pak ukontroluje hladiny provozních kapalin, zkontroluje osvětlení vozidla a pak teprve vyjíždí. Teda vlastně už ne, to už na místo jedou havrani ;-D

R^

+9/−3
21.12.2016 9:29

J53i49ř47í 84K74ü45h98r 2650636750506

No nemusí. Měl by dle zákona vyrážet do provozu s vozidlem, které neohrožuje svým technickým stavem ostatní. Jak to řidič udělá je jeho věc.

Pokud máte automobil uzamčen v garáži, tak máte dost dobrou šanci, že vám ty kola náhodný kolemjdoucí nepovolil. Např.....

+1/0
21.12.2016 14:51

S83t64a85n75i29s84l95a85v 78C38h63y54t39r79a 3704373677329

Vyhláška mluví jasně. Řidič musí před jízdou zkontrolovat stav vozidla. Navíc je snad někdo zodpovědný za vozový park záchranky.

Představte si, že by vás to uvolněné kolo trefilo a zranilo. Přejdete to s tím, že řidič za to nemůže? To asi těžko.

0/0
22.12.2016 9:58

J75i57ř94í 66K73ü65h38r 2110526660196

Jaká vyhláška? Dle vyhlášky se po cestách nejezdí. Na to máme zákon.

0/0
22.12.2016 11:22

B63o41h37u65s56l71a37v 68K60r82á84l59í29k 2391700249846

Ve vyhlášce máte tak maximálně význam a podobu dopravních značek.

0/0
23.12.2016 21:41

P92e54t93r 73B71a97č40a98v91č87í96k 3213198891829

Tak to rozhodl opravdový znalec! To snad je možné jen v Bananistánu, Kokršpanělských ostrovech a v Čechii!

+2/−4
20.12.2016 23:44

P53a28v68e74l 32J27e72ř33á98b98e98k 7711922714457

Kdyby zadní kolo u tohoto typu vozidlo upadávalo i u jiných aut, jak ve službách zdravotnictví, tak přepravy zboží apod., dalo by se říci, že je to z nedbalosti řidiče. Protože přiznejme si, šrouby na kolech prakticky nikdo nekontroluje, Utáhnou je v servisu, či při domácí výměně a jen výjimečně někdo šrouby překontroluje třeba po stu kilometrech od montáži kol.

Protože se uvolňuji kola jen na jedné nápravě a na jednom kole, je to dost zajímavé. Buď na Černém Mostě mají nějaký zajímavý servis (může se uvolnit první matice / šroub, který se při montáži dává, protože ten se zpravidla na poprvé nedotahuje napevno), nebo je to konstrukční problém (staří řidiči mí říkávali, abych si levou stranu víc hlídal) a nebo je tam skutečně nějaká magor, který si hraje. Jinak k rozumbradům - nikde není napsáno, že musím obíhat před jízdou kola s klíčem. Ale, že mám vozidlo před jízdou prohlédnout. Takže dle mě stačí vizuální kontrola matic kol.

Mimochodem - mohou mi říci ti, co tu komentují prohlídky auta před jízdou, kdy si naposledy například kontrolovali, zda jim svítí brzdová světla?

Obávám se, že sami to ani nedokáží.

Kdo to sám neumí, tak malá rad:

musíte být rychlejší než světlo. Sešlápnu pedál brzdy a jak ho pustím, musím doběhnou za auto tak rychle, než světla zhasnou. Chce to jen cvik a trénovat ;-)

+6/−3
20.12.2016 22:57

J46a44r93o24s25l58a21v 25K89a68d38l35e56c 5781499702481

Je to chyba řidiče, jednoznačně i jen optickým pohledem před nasednutím do vozu poznám povolené matice. Za chvíli se to nestane...

+1/−5
21.12.2016 9:11

Z72d94e76n75ě20k 11H49á62j75e80k 6707732720983

Tak to bude tím optickým pohledem.

+5/0
21.12.2016 9:22

J68a15n 29S52e59d75l25á75ř 7677937167535

Tak třeba Superman měl i rengtenový pohled :-P

+1/0
21.12.2016 13:48

V84l63a87d47a 75M29u58s37i32l 9290756688703

Ads Kadlec..

Moc bych tomu neveril...

0/0
22.12.2016 10:15

P34a91v73e62l 82Š40í53p 8250949398658

Drazí přispívající, plkáte tady jeden, přes druhého a je zbytečné cokoliv z příspěvků od většiny respondentů číst. Každému z vás, negativistů, přeji nehodu, způsobenou vlivem technické závady, bez škody na čemkoliv, bez zranění!!! Následné vyšetřování nehodovkou, kriminálkou, úsudek státním zástupcem a trestní příkaz, případně rozsudek samosoudcem! Nikdo o problémech z těchto, nemá jakoukoliv zkušenost, jen tabulkové výklady k tzv. trestnému činu! Soudní znalci řeší situaci podle předlohy nehodovky, ale zkuste se odvolat!?! Čili, přesvědčí mě někdo z šoférů, navíc od záchranky, že chodí kontrolovat utažení kol? Obecně víme, že čím víc utahujeme, tím více se štefty natahují... A pokud jedete zachraňovat kohokoliv, nemáte čas kontrolovat cokoliv! Kluci z RLP, serte na kybicy z webu a dělejte dál svoji, myslím, že záslužnou práci! Pavel Šíp.

+4/−2
20.12.2016 21:25

J51i58ř95í 20Š71t57ě29d18r81a 5140572641987

Tak na náklaďáku a autobusu jsem utažení matic kontroloval ráno (na každém kole alespoň tři matky) a pak obvykle ještě jednou v průběhu dne. Kvůli vytahavani steftu se to dělá jen klíčem proti směru utažení. Bez prvního ranního vyzkoušeni, bych ven nevyjel.

0/0
21.12.2016 22:59

P87a43v93e54l 24T70v46r84d53o83ň 7881519324116

Ten Kühr je nasazený provokatér?

+5/0
20.12.2016 20:24

J14i20ř75í 98K69ü67h57r 2810346690616

Ano.

+1/0
20.12.2016 20:28

H26o59n71z56a 59F87á30t44o19r 2639945954590

Já se nasměju, až se tohle někdy stane na autě PČR.

+1/−2
20.12.2016 20:17

V69á80c67l29a65v 15P22o30u30s34t28k14a 3700371572

Čemu se budete smát?

+2/0
20.12.2016 20:20

H93o40n39z61a 69F83á61t54o85r 2239955334110

Jak si budou sami sobě říkat, že si měli zkontrolovat šrouby u kol před výjezdem.

0/−2
20.12.2016 20:26

J31i87ř91í 50K25ü78h49r 2980866880616

To jim bude říkat GIBS.

+1/0
20.12.2016 20:29

O68n64d48ř94e39j 46N38o55v27á91k 9867244329649

No, nějak si neumím představit, že naloží pacienta a řidič - místo toho, aby odjel co nejrychleji do nemocnice - vezme klíč a začne obcházet sanitku a bude dotahovat jednotlivé šrouby na kolech ......

+8/0
20.12.2016 19:19

J44i89ř85í 29K23ü42h51r 2180886290976

Stačí aby je zkontroloval před začátkem směny a po celou směnu hlídal, ať mu je nikdo nepovolí.

+3/−4
20.12.2016 19:26

V46á35c62l54a57v 17P94o52u49s98t10k29a 3220581552

Jo jasně. ;-D

+4/−1
20.12.2016 19:27

O76n67d77ř83e39j 10N76o28v59á44k 9597224679759

Vždyť o tom píšu - výjezd, sanitka odstavená na ulici / chodníku = bez dozoru, naloží pacoše - a řidič jde kontrolovat šrouby .....

+2/−2
20.12.2016 19:28

J28i26ř55í 59K74ü41h98r 2120916710436

Buď to a nebo řidič musí vozidlo hlídat.

+1/−1
20.12.2016 19:34

V78á29c78l25a44v 88P66o16u63s86t74k50a 3200451672

Řidič IZS je součástí zdravotnického personálu při zásahu, asistuje školenému zdravotníkovi, nebo lékaři při výkonu zásahu, skutečně nemůže hlídat auto, nebo měnit žárovky, zachraňuje životy.

+5/−1
20.12.2016 19:37

J46i58ř44í 93K23ü57h81r 2840736790836

No tak potom musí dotahovat šrouby.......

+1/−2
20.12.2016 19:42

V73á61c82l24a76v 65P84o22u94s31t57k48a 3440981692

No to rozhodně nemusí.

+2/−1
20.12.2016 19:48

J55i60ř21í 41K51ü14h48r 2390726620526

Ano. Musíte jen dvě věci a dotahování šroubů mezi ně rozhodně nepatří.

+1/−1
20.12.2016 19:51

J57a76n 30B30i46r93e51š 9646144918534

Platit daně a chcípnout?

0/−1
20.12.2016 19:52

J79i71ř96í 83K34ü33h72r 2250116940596

Platit daně nemusíte, umřít ano.

+1/−1
20.12.2016 20:15

V23á86c35l33a61v 47P42o68u22s53t50k24a 3220371442

Nejprve se musíte narodit, abyste mohl zemřít.

0/0
20.12.2016 20:18

J74i10ř20í 54K92ü44h64r 2620166410696

Narodit se nemusíte. A takhle do minulosti sem to brát nechtěl. To by se pak museli narodit i vaši rodiče, poznat se.....To samé prarodiče.....člověk musel vynalézt oheň.

Prostě v životě musíte jen umřít a stárnout. Daně fakt platit nemusíte.

0/0
20.12.2016 20:33

P53a30v24e16l 10J47e51ř61á27b16e43k 7201692884267

Člověk oheň nevynalezl, jen se naučil ho využívat a následně využít přírodní mechanismy k jeho založení.

0/0
20.12.2016 22:45

J71i33ř41í 36K30ü82h70r 2960876960246

No jo.....máte pravdu. Ale to není podstatné. Důležité je, že se jedná o věci budoucí a ne o to, co se kdy muselo stát.

Resp. co se stalo a ne že muselo.

+1/0
20.12.2016 22:59

J89i50r65i 78O31s72v26a30l77d 2885484976467

Řidič IZS je pořád řidič, na kterého se vztahuje Zákon o provozu na pozemních komunikacích.

Zákon o provozu na pozemních komunikacích: Řidič je povinen užít vozidlo, které splňuje technické podmínky stanovené zvláštním právním předpisem. Zvláštní předpis je Zákon o podmínkách provozu vozidel na pozemních komunikacích který říká: Silniční vozidlo je technicky nezpůsobilé k provozu na pozemních komunikacích, pokud pro závady v technickém stavu bezprostředně ohrožuje bezpečnost provozu na pozemních komunikacích.

+5/0
20.12.2016 20:40

V50á76c70l74a27v 68P66o98u83s13t28k92a 3390741142

Takže nic o povinné kontrole šroubů, že? :-P

0/−1
21.12.2016 5:53

J48a70n 58B26i28r13e32š 9616204608374

Doufám, že ve Vašem případě uzná za vhodné, že je momentálně potřeba vyměnit i vstřiky a palivový filtr + rovnou vyměníme i žhavicí svíčky.....

+2/−2
20.12.2016 19:51

J21a47n 52B68i47r82e84š 9426894798154

Vy jste Rimmer jak vyšitej :-) ;-D;-D;-D

0/0
20.12.2016 19:41

T10o31m70á37š 57Ž89i66t61n60ý 6381420511251

No právě že tady je problém že mu to možná nějaký **** povolil během směny. Nebo to u toho auta musí stát stráž i když jde na záchod??

0/0
21.12.2016 9:31

J39i27r88i 81O28s47v53a19l63d 2655414556607

Koblihožvýkalové se toho potřebovali zbavit před koncem roku, přece je nějaký psychopat který "jenom" uvolňuje kola na sanitkách nepřipraví o roční prémie. Doufám že až toho policajta který to překonvertoval na přestupek a hodil to řidiči na hlavu postihne infarkt tak zásah začne pečlivou půlhodinovou kontrolou technického stavu sanitky.

+3/−4
20.12.2016 19:04

A40n43t79o19n53i42n 24C68h64a57l93o56u74p74k70a 8538986759810

Třeba se jim příště povolovač odvděčí a povolí kola u kamionu mířícího na vánoční trh...

0/0
20.12.2016 19:07

M15i11r53o17s64l94a60v 70B41u60č90e67k 6143953121394

Spousta příspěvků, propadá spravedlivému, ale mylnému hněvu ! Je vytvářen dojem, že řidič sanitky je vytížen, jako letec 2 sv. války RAF. Tedy, že se vrátí z mise, nedopije svou kávu a opět letí ...

1) Za stav vozidla - šrouby, je odpovědný řidič - nemůže to být ani nikdo jiný ...

2) V případě DN, zastavení PČR je pokutován on - nemůže to být ani nikdo jiný ...

3) Je otázkou další, jak je pojištěn, jaký ve vnitřní řád technického zázemí ...

4) Nemůže nastat situace, že jede zachraňovat. ale pobije sebe, lékaře, pacienta - či jiného účastníka, bez ohledu na akutnost situace - stále nese odpovědnost ...

+6/−6
20.12.2016 18:59

A35n27t79o28n88i18n 11C70h62a40l86o70u72p78k48a 8198666649720

Tak dobře. Sanitka parkuje na dvoře. Řidič sedí v baráku. Je hlášen výjezd. Řidič běží (aspoň já si to tak představuji), aby byl u pacienta co nejdříve. Má kontrolovat šrouby? Ano, má mít vozidlo v pořádku. Ale odmítám potírat řidiče sanitky za to, že mu to někdo v mezidobí povolil. A pak jsou další situace. Sanitka na chodníku při zásahu. Sanitka v nemocnici při odevzdání pacienta. Povolené šrouby nejsou vidět na první pohled, jako prázdná pneumatika.

+9/−4
20.12.2016 19:06

J55i39ř89í 72K54ü57h81r 2520366130666

A koho chcete trestat, když ne toho, co za vozidlo nese zodpovědnost a má dle zákona před jízdou zkontrolovat vše podstatné?

+3/−1
20.12.2016 19:24

V36á51c77l72a40v 28P80o95u63s25t91k51a 3460111632

Tak konkrétně. Který zákon? Který paragraf a co konkrétně má kontrolovat?

0/−3
20.12.2016 19:28

O72n10d68ř81e52j 57N47o41v38á82k 9957374169739

Provozovatel vozidla nesmí

a) přikázat ani dovolit, aby bylo v provozu na pozemních komunikacích užito vozidlo, které nesplňuje podmínky stanovené zvláštním právním předpisem

Silniční vozidlo je technicky nezpůsobilé k provozu na pozemních komunikacích, pokud

a) pro závady v technickém stavu bezprostředně ohrožuje bezpečnost provozu na pozemních komunikacích,

b) poškozuje životní prostředí nad míru stanovenou prováděcím právním předpisem,

c) provozovatel vozidla neprokáže jeho technickou způsobilost k provozu na pozemních komunikacích způsobem stanoveným tímto zákonem,

d) byly na vozidle provedeny neschválené změny anebo zásahy do identifikátorů vozidla, například VIN.

+2/0
20.12.2016 19:30







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.