Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Prahu čekají zřejmě škrty tramvajových spojů kvůli hluku

Praze a dopravnímu podniku (DPP) hrozí to, že budou muset redukovat počet tramvajových spojů. Důvodem jsou nová hygienická pravidla pro výpočet hlukových limitů. Týká se to tratí, které čeká rekonstrukce, nebo už ji mají za sebou, ale neprošly ještě kolaudací.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J57a18n 73B33á35r69t55a 3760856958

Proč je vlastně Praha tak strašně proti trolejbusům když jinak jezdí v každém větším městě?

Trolejbusy jsou podle mě operativnější než tramvaje (vyhnou se překážkám, stavba nové tratě nebo přeložka je mnohem rychlejší a levnější atd) a jsou tišší.

Tramvaje jezdící v Praze jsou opravdu neuvěřitelně hlučné. V každé zatáčce díky pevným nápravám a malým poloměrům zatáček příšerně kvílí, nové tramvaje od Škody při jízdě rachotí jako žebřiňák naložený železným šrotem proloženým skleněnými lahvemi jedoucí po hrbolaté dlažbě (u starých jen občas klapne kolo ve spáře mezi kolejemi). To opravdu nešlo vyrobit tramvaj s odpruženými podvozky (to ty staré jsou) bez pevných náprav s každým kolem (nebo každým druhým) poháněným nezávisle? V Rakousku takové tramvaje jezdí, proč se tedy nekoupily tam?

0/0
29.12.2016 21:07

K50a29r97e97l 32D86r18d84a 6283375677799

15T mi přijdou vcelku fajn. Konečně po T3 trochu změna k civilizaci. Až na ten český šlendrián. Třeba ty chlazené sedačky, co mají za zády větrání z ulice. V zimě soda. Pak ty dřevěné sedačky a padání z nich... atd.

Podle mě 15T umí sportovní jízdu jak osobáky. Jízdu stylu brzda plyn. Sami o sobě asi nejsou hlučnější, ale umožňují ostřejší styl jízdy, která působí větší hluk. Podle mě to mají v ruce řidiči a těm je nějaké rušení okolí trati ukradené. Tak hlavně že mají radost ze života. ;-D

A 15T v Praze mají jasnou logiku. Je to reklama na české výrobky a vcelku vydařený český byznys. Každý, kdo chce tuto reklamu hatit, že hygienici, by si měl uvědomit jaké dalekosáhlé důsledky pro českou ekonomiku tím páchá. ;-D

0/−1
30.12.2016 4:58

J39i12ř90í 49K46r74e43j23č23í91k 2407348194536

Trolejbusy už dávno netáhnou a nikde se nestaví jako nový systém. Tam kde jsou spíš dožívají z podstaty...

Kombinují v sobě totiž nevýhody tramvají i autobusů.

Z tramvají v Praze mají pevné nápravy jen ty nejstarší typy a zrovna ty v obloucích jezdí nejtišeji.

Podvozky odpružené pochopitelně jsou, ale díky nízkopodlažnosti zbývá na kvalitnější odpružení příliš málo místa. Systém pohonu vozů 15T a Ulf je velmi podobný, ani jeden typ nemá klasické nápravy.

0/−1
30.12.2016 22:04

K40a24r11e11l 68D50r24d49a 6293155747789

To je kolorit DPP, nadávat na bezbariérovost kdykoliv se to hodí. Rv

Minule mi tady někdo vysvětloval pojízdné železářství. Prudkým brzděním se vybrousí na kole ploška, která se další jízdou musí rozklepat do kulata. Proto tramvaje za jízdy pořád klepou. Protože bylo třeba před tím zprudka brzdit.

A 15T se jezdí stylem brzda plyn, kde o prudké brzdění není nouze. Pohledem laika, to je hlavní důvod proč 15T za jízdy připomínají rachtající železářství. Je to ale vůz od vozu jiné. Má to tedy v ruce konkrétní řidič.

0/−1
31.12.2016 8:31

J44i51ř25í 72K60r34e49j30č49í93k 2937338774166

To není nadávání, ale konstatování faktu, jste-li ovšem schopen rozpoznat ten rozdíl...

Prudká brždění má skutečně na svědomí řidič, jen je to v 90% řidič souběžné IAD a ve zbytku mají prsty chodci, takže vaše házení bláta zase nenašlo očekávaný cíl.

Ale nedělám si iluze, že to nebudete zkoušet znova.

Hezký den ;-)

0/0
31.12.2016 13:23

K39a21r61e36l 15D15r67d96a 6763635537139

Přínosná diskuse, schválně jsem si dnes v Olšanské překontroloval, co zbylo po přejetém chodci. Sprejová značky už pomalu smyl déšť. Pár dnů a už není poznat, kde tramvaj přejela chodce. Jde to mizení rychle. A to se krev umývá rovnou po nehodě.

Tak se otočím a na mém oblíbeném přejezdu jsou čerstvé sprejové značky a shrnuté žbrdlení. Tramvaj tady naprasila nějaké auto do zábradlí. Je to pěkně čerstvé, sváteční... Presovaný plech také počítají hygienici do hlukových limitů? ;-D

Ulice plná nehod. To je tady fakt krvelečná trať nebo je to tak po celé Praze? Jako že je třeba plnit plán na 100 metrů tramvajové trati nejméně 2 nehody za čtvrtletí? ;-D

0/−1
29.12.2016 19:47

J36i66ř20í 88K86r51e30j41č98í64k 2787708764666

Polkni prášek... ;-)

0/−1
30.12.2016 22:05

K73a84r13e19l 74D16r17d45a 6713185197179

Mňo, vysoká nehodovost tramvají je jejich hlavní nevýhodou.

0/−1
31.12.2016 8:34

J52i47ř73í 38K83r27e95j96č79í46k 2937828834146

Máte nějaké vlastní použitelné statistiky ? ;-D

Samozřejmě oproti metru mají tramvaje nehodovost vyšší, naproti tomu oproti okolní dopravě, autobusy nevyjímaje, řádově nižší.

0/0
31.12.2016 13:24

M45a36r84t97i21n 96K57u43b38í11k 9337919606433

Za takový nápad je odpovědná EU a celÁ současné mašinérie, která převrací všechno na ruby. Jenom miláčků aut se nic nedotkene, že jezdí středem prahy již od roku 1973 dálnice nikoho nezajímá, ale chudáci tramvaje vadí. PATRNĚ ZA TÍM STOJÍ TAXÍKÁŘSKÉ A AUTOBUSOVÉ SOUKROMÉ FIRMY. Nevymlouvejte se na hluk a navíc ve středu Prahy již dávno skoro nikdo nebydlí, domy vlastní většinou italští spekulatni.

+1/−1
28.12.2016 18:22

P38a29v59e73l 27N78o41v22á87k 2613903496860

Podporuju.Tramvaji je zbytečně moc a brzdí dopravu:-)

0/−4
28.12.2016 14:38

A58d70a75m 14P66o25c90h32e 7128106440325

Zbytečně moc, takže jich dáme méně. Budou ještě narvanější. A jak konkrétně brzdí jakou dopravu?

+2/0
28.12.2016 15:00

T21o95m55a89s 39K98o81h92o13u45t 7469171737322

Děsivý svět děsivých lidí. Jak jen se to mohlo stát, že s příchodem "demokracie" ovládli náš svět děsivý lidé, kteří ho den za dnem dělají děsivějším a děsivějším. Tu nemůžeme toto a onde nemůžeme něco jiného. To je ta svoboda, co jsme jaksi čekali?

+2/0
28.12.2016 13:44

J20i86ř66í 94Č72e19r59n15ý 7172556781

Hlučné tramvaje... k smíchu ! Dříve byly staré tramvaje na kliku a s vlečňákem. Nikomu to nepřipadalo hlučné.

+2/0
28.12.2016 10:49

T39o56m87a93s 27K46o96h57o72u81t 7559301257412

Ani ty tramvaje/lanovky v San Franciscu nejsou na točnách tišší... - a přesto stále mohou jezdit, přestože to je v mnoha směrech šílená Kalifornie.

0/0
28.12.2016 13:45

T70o60m49a14s 65K66o40h67o58u51t 7679211247422

A jak se brzdilo? Sypal se na koleje písek takovou trubicí od řidiče. Primitivní, ale účiné. Když jedeta z Mt. Washington dolů vláčkem, pořád tam brzdí tak, že na koleje v kvaltu dávají dřevěná břevna... - obdoba našeho sypání písku na koleje. Stýská se mi po starém světě.

0/0
28.12.2016 14:14

P49a58t12r46i49k 81E83g30e51r 2458240519281

Na úseku I.P. Pavlova - Bruselská - Nuselské schody - Otakarova resp. Náměstí Bratří Synků má jezdit 6 a 11 JŘ však přes den dodržovány nejsou. Myslím si, že 14 by nemusela jezdit na Spořilov protože cestující mohou využít autobus 136 jeho odklonění z Ďáblic a Kobylis přes Letňany do Čakovic také nechápu když sem jezdí metro C a šlo to navést na linku 183. To je jako by linku 177 odklonili na Palmovku. Jenže raději nic nepsat jinak to skutečně tak bude! Tramvají s přidáním linek 2, 15 a 21 jezdí více, v příštím roce se mluví o historické 23, ale ne a ne zavést zpět 19. 16 dříve přitom jezdila na úseku Nádraží Braník - Spojovací.

0/−1
28.12.2016 9:00

J69o76s74e46f 14K20a74r56f76í87k 7542675506230

Aktivista, ekolog, hygienik, památkář, sdružení přátel brouka hovnivála... Všechno je to jenom banda "korektní výraz":-P

+3/0
28.12.2016 8:27

J72a26n 30T44a75r78a84b42a 4406426969289

On nekdo bere hygieniky vazne? Stavebni urad muze kolaudovat i bez nich.

+1/0
28.12.2016 8:15

K78a90r88e76l 29D61r29d52a 6873485887739

Mám kancelář nad přejezdem přes trať. Co deset minut tady řidič tramvaje vyšiluje a zběsile cinká na auta, co mu "jako" nedala přednost. Fakt je ten hluk otravný. Co je druhým lidem do nějakých tramvajáckých problémů? Ale vědět o nich musí. O to se tramvajáci usilovně starají. Občas rána a zastavený provoz. Ať mi někdo vykládá, jak skvěle tichou a bezproblémovou městskou dopravou jsou tramvaje.

Minule jsem tady měl barevnou hudbu. Blikalo mi to modře do monitoru snad tři hodiny. Otrava otravná. Pak jsem vykoukl ven. Vyndavali pro změnu chodce zpod tramvaje. Zase někdo... Rv

Hlavně že chodec nemá přednost před tramvají... Ale zkuste si ve špičce v centru přejít Vodičkovu nebo Národní. Skřípějící a rachtající tramvaje se hrnou neustále z obou stran a chodec nemá na přechodu šanci. Štvaná zvěř. ;-)

Musí se nechat jediné. Kultura cestování je sestupná v pořadí metro, tramvaj, autobus. Tramvaj má svůj smysl. Ale chápal bych jí jako menší metro. Tedy na trasách, kam se metro nevyplatí. To zběsilé hemžení tramvají centrem mi přijde samoúčelné. Snaha ukrást metru, co nejvíc cestujících. Rv

Škrty tramvají v centru vítám. ;-)R^ (A místo toho mi je lupnou na Háje. Rv;-D)

0/−15
28.12.2016 6:46

K91a74r19e32l 74D11r34d57a 6943245427169

A do Opletalky. Rv;-D Je to jako mor...

0/−7
28.12.2016 6:50

J78a29n 93V17a51l90o91u42c16h 6712237558770

A zkoušel jste si spočítat, zda by se v centru cestující z tramvají do metra (i když by se interval snížil až na hranici propustnosti trati, ale to by pak i metro kolabovalo, když by nějaký blbec nemohl 90s počkat na další vlak a rozrážel už zavírající se dveře a na toto 10s zpoždění už by při tom intervalu musely zpomalovat následné vlaky?) vůbec vešli? Mimochodem - vyhnat tramvaj z centra měli už soudruzi, ale i ti si to nakonec rozmysleli (a právě díky tramvajím se Praha po povodních 2002 nezastavila).

Ano, Praha má předimenzované linkové vedení - moc linek, aby bylo méně přestupů, ale tím vzniká mnohem více směrových požadavků na jednotlivých křižovatkách a pak už tramvaje zdržují samy sebe; zapráskává tratě sólo vozy (z hlediska průjezdu křižovatkou či odbavení ve stanici vyjde nastejno, zda jede sólo či souprava/kloubová tramvaj, takže sice sólo vůz pár lidem ušetří přestup, ale mnohonásobně více jich zdrží), ale jen se 3 linkami metra (navíc v centru se dvěma hodně hlubokými) to bez tramvají nejde.

+7/0
28.12.2016 7:29

K98a76r47e87l 92D30r37d80a 6543125857199

Já spíš mířím na tramvajové filozofy, co si z upřednostňován povrchové MHD dopravy dělají koníček. V Praze lze volit cestu MHD mnoha způsoby. Sportem je metro ignorovat, a to i u mladých "sportovců".

Přitom doprava po povrchu obtěžuje ostatní obyvatele víc, a je jedno zda se jede autem, autobusem nebo tramvají, případně na kole.

Osobně si umím představit třeba linku Barandov - Motol, co bude pouze navážet lidi k Andělu. Apod. Skutečně je třeba vyhlídková jízda Lazarskou a Vodičkovou jako bonus? Bezdomovci, co neplatí jízdné, a jezdí z konečné na konečnou, by to asi neunesli. ;-D

0/−3
28.12.2016 11:24

A32d17a67m 94P92o30c95h73e 7448226820105

Stále netušíte, čím tramvaj tedy nahradit...

0/−1
28.12.2016 14:08

J57i79ř96í 97K81r59e67j47č18í28k 2327488584276

OK, přistoupím na vaši hru, tedy čím konkrétně chcete tramvaje nahradit ?

Metro to zjevně být nemůže, busy nemají potřebnou kapacitu, navíc jsou hlučnější a mají větší exhalace.

+2/0
28.12.2016 21:04

A75d53a22m 58P90o22c61h49e 7158816190975

Marná otázka, zkoušel jsem ji na něj již minimálně dvacetkrát..

0/−1
28.12.2016 21:15

K14a28r62e57l 88D34r42d35a 6153925717569

Já nikde o žádné nahrazování neuvažuji. Tak nechápu o čem diskutujete?

Téma je škrtnutí spojů pro dodržení hlukových limitů. Jsem pro. Ona musí tramvaj ve špičce projíždět Vodičkovou každou minutu?

Když diskutovat, tak jak z toho udělat 2-3 minuty? Asi tak jak jezdí metro? Při tom množství linek, co se cpou centrem...

Vybudovat Václaváky, Opletalky, další Ječnou a provoz centrem jen rozptýlit? To je řešení? To je jen kosmetická úprava nesmyslného stavu.

Šel bych cestou linek, co se centru vyhnou v kombinaci s linkou, co bude centrem projíždět. To by Praze ulevilo. Ale bylo by to možná v praxi příliš komplikované.

0/0
29.12.2016 6:24

J83i56ř29í 35K51r84e98j48č71í54k 2717778974896

Jelikož tramvaje jezdí v centru na pokraji své kapacity, tak každé jejich omezení musí nutně znamenat náhradu něčím jiným a metro to díky hlubokému založení a dlouhým mezistaničním úsekům, být nemůže.

Takže by to nutně musely být hlučné a neekologické autobusy...

0/0
29.12.2016 17:16

K98a33r18e45l 28D57r91d10a 6503695427899

Pohybuji se centrem zpravidla kolem 17-18 hodiny. V centru je přetramvajováno a přitom často jezdí poloprázdné tramvaje. To má být provoz na hraně kapacity?

Večer zajíždím do centra mezi 21-24 hodinou. Pokud by byl interval dlouhý, může si Praha MHD strčit za klobouk. Minule jsem se svezl 15T sám. Jindy jedeme 3-4. Tomu říkám ekonomická MHD. Rv

0/0
29.12.2016 19:34

J65i74ř58í 33K84r50e47j29č86í43k 2387158294786

Tvé pozorování se zjevně neshoduje s pozorováním ostatních cestujících, ale to už mě u tebe ani nepřekvapí...

0/0
29.12.2016 21:11

K40a33r98e64l 56D17r85d21a 6353515357819

Zkuste ty své bajky doložit. Pokud možno bez urážek druhých.

0/0
30.12.2016 5:03

J83i36ř38í 36K63r29e84j80č51í18k 2827958944476

Jelikož se linky v centru před nedávnem posilovaly, tak dokládat nic nemusím, ber to prostě jako fakt.

0/0
30.12.2016 16:14

K92a57r51e79l 45D74r16d22a 6373235697269

A když nahrazování, trasy metra A a B pro nedostatek cestujících nejezdí na svém maximu. Tak hlavně, že paralelně k nim jezdí po povrchu po stejné trase tramvaje za miliardy.

0/0
29.12.2016 6:26

A69d77a43m 57P87o47c96h42e 7248656440605

Ano, jediná použitá kapacitní doprava v ulici je mor. Bohužel jen pro Káju, fanatického tramvajofoba.

+1/−1
28.12.2016 10:01

J14i12ř50í 10F92o58g80e89l 2800591226482

A co bylo dříve? Kancelář pisatele nebo tramvajová trať?

Řešení je nabíledni...:-P

+2/−1
28.12.2016 7:57

K28a77r10e54l 45D19r29d25a 6973505597679

Hloupost.

0/−2
28.12.2016 11:34

A21d73a74m 35P17o57c49h59e 7428856450845

Nojo, Drda, čekal jsem, jak se té hovadiny jako jediný chytne. Sice netuší, kde konkrétně a čím tramvaj nahradit, neumí ani říct, kde ta jeho strašlivě hlučná a krvelačná trať stojí, ale lézt do diskuze, to jo

0/−1
28.12.2016 9:59

K69a14r71e37l 29D20r44d78a 6963835447499

Olšanská. Chodce tady vyprošťovali asi před třemi nedělemi.

Co mě může dostat, na Olšanském náměstí teď komplet rekonstruovali semafory. Stálo to miliony z veřejných peněz. A co na to tramvajáci? V klidu spí. Stav, kdy auta a tramvaj dostanou zelenou a auta se nahrnou na trať před rozjíždějící se tramvaj, která musí brzdit a řidič cinkat ne celé náměstí, zůstal.

To byl takový problém zajistit tady nekolizní tramvajovou dopravu, když se to tady jednou za 50 let předělává? To nepochopíš. Rv:-P

Přitom by stačilo, aby tramvaj vyjela 5 vteřin před auty a byl by navěky klid.

Jo, ochranné pásmo veřejného prostoru proti hluku, znamená leda tak plošný zákaz tramvají v Praze. Když to tramvajáci jinou cestou, než přes zvonek, neumí. Rv

0/−2
28.12.2016 11:33

A28d29a42m 69P29o34c41h87e 7138106490355

Jasně, já vím, jiné dopravní prostředky nikdy nebourají a tramcajáci bourají naschvál. A těší je vraždit, proto to dělají. Jasně.

0/−1
28.12.2016 14:07

J47i17ř25í 54K51r63e97j67č44í23k 2197608484246

Hezké.

A jak prosím "tramvajáci" ovlivní signální plány SSZ, aby IAD nedostávala volno před nimi ?

Ostatní bláboly snad není ani nutno komentovat...

0/−1
28.12.2016 21:09

K53a70r30e48l 33D41r76d90a 6893675397309

Ona se, blábole, křižovatka v Praze projektuje bez názoru a prosazení zájmu MHD? Jako vážně? Tomu říkám spaní tramvajové lobby. Nejspíš ten spící projektant v pracovní době leda tak nadává tady na diskusích, ale svoji práci očividně nedělá. Rv

0/0
29.12.2016 6:11

J27i72ř65í 20K53r81e11j71č86í93k 2727378634516

Asi překvapivě pro tebe není Dopravní podnik investorem křižovatek v Praze a do nastavení signalizací tak nemá příliš šancí zasahovat. To nemá nic společného se spaním nějaké lobby.

Evidentně se v tom dost plaveš...

0/0
29.12.2016 17:22

K41a80r51e59l 83D28r59d68a 6853265447419

Tedy máme řešení, co aby se DPP konečně zapojil do budování dopravních opatření?

0/0
29.12.2016 19:36

J78i11ř11í 15K40r33e63j83č34í77k 2507718564986

A jste to schopen zařídit ?

Protože toho dlouhodobě není schopen ani zřizovatel jeho zřizovatel, TSK ani Eltodo si do toho mluvit nenechají.

0/0
29.12.2016 21:16

K16a66r23e81l 83D35r75d94a 6763345587199

Moje práce to není.

Minule tady Proběhla rekonstrukce zastávek ve Vysočanech. Všechny ty protesty. Radnice, TSK, policie, aktivisté, spolky vozíčkářů a nevidomých... Nakonec vídeńské zastávky rozštípl snad Martin Šubrt. (Co tady býval pravidelně na diskusi.)

O tom to bude, aby ředitel DPP neřešil jen odměny pro odboráře, ale uměl prosadit své zájmy i do této práce. (Resp. když bezbariérovou zastávku potopí neurčitý názor nevidomých, tak se na řešení křižovatky nikdo neptá lidí odpovědných za provoz tramvají? Jako vážně?)

0/0
30.12.2016 5:19

J25i78ř45í 97K22r96e34j37č47í68k 2917858914666

Neptá. DPP pochopitelně formuluje své požadavky, ale ty nezřídka nejsou akceptovány, viz třeba stav preference na Evropské, Prašném mostě, ve Vršovicích, na Palackého náměstí, atd.

0/0
30.12.2016 16:17

K95a40r86e57l 55D72r19d21a 6713595617289

Odporujete si. Tedy ptá, názor je, ale není prosazen. Chyba toho, kdo to má v popisu práce. Bere naše prachy za nic. ;-)

0/0
31.12.2016 8:21

J12i61ř57í 52K35r16e38j15č73í54k 2677558414516

Nikoliv, to jen vaše mozková kapacita nestačí na pochopení psaného textu.

Zkuste to znova, času máte dost.

0/0
31.12.2016 13:26

T58o59m74a78s 29K54o88h96o43u18t 7979461477112

Zběsilé tramvaje? - zběsilí jsou především cyklisti a všichni jejich pomahači. A jen o zlomek méně zběsilí jsou řidiči aut (osobních, dodávkových, nákladních). Do města patří 1) chodci, 2) metro, 3) tramvaje, 4) trolejbusy a pokud není vyhnutí 5) autobusy. Nikdy cyklisti (ti patří na stezky podél Vltavy) a už vůbec nikdy segwaye.

+1/−1
28.12.2016 13:53

P62a51v68e33l 36N61o44v15á34k 4843208485601

Dopr. Jestli někomu vaší tramvaj, tak ať odstěhuje. Stejně tak ti, kteří otravuji s hlukem z magistrály. Věřím tomu, že jak magistrála, tak tramvajové tratě byly na svém místě dřív, než většina stěžovatelů.

+6/−3
28.12.2016 3:18







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.