- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Proč je vlastně Praha tak strašně proti trolejbusům když jinak jezdí v každém větším městě?
Trolejbusy jsou podle mě operativnější než tramvaje (vyhnou se překážkám, stavba nové tratě nebo přeložka je mnohem rychlejší a levnější atd) a jsou tišší.
Tramvaje jezdící v Praze jsou opravdu neuvěřitelně hlučné. V každé zatáčce díky pevným nápravám a malým poloměrům zatáček příšerně kvílí, nové tramvaje od Škody při jízdě rachotí jako žebřiňák naložený železným šrotem proloženým skleněnými lahvemi jedoucí po hrbolaté dlažbě (u starých jen občas klapne kolo ve spáře mezi kolejemi). To opravdu nešlo vyrobit tramvaj s odpruženými podvozky (to ty staré jsou) bez pevných náprav s každým kolem (nebo každým druhým) poháněným nezávisle? V Rakousku takové tramvaje jezdí, proč se tedy nekoupily tam?
15T mi přijdou vcelku fajn. Konečně po T3 trochu změna k civilizaci. Až na ten český šlendrián. Třeba ty chlazené sedačky, co mají za zády větrání z ulice. V zimě soda. Pak ty dřevěné sedačky a padání z nich... atd.
Podle mě 15T umí sportovní jízdu jak osobáky. Jízdu stylu brzda plyn. Sami o sobě asi nejsou hlučnější, ale umožňují ostřejší styl jízdy, která působí větší hluk. Podle mě to mají v ruce řidiči a těm je nějaké rušení okolí trati ukradené. Tak hlavně že mají radost ze života.
A 15T v Praze mají jasnou logiku. Je to reklama na české výrobky a vcelku vydařený český byznys. Každý, kdo chce tuto reklamu hatit, že hygienici, by si měl uvědomit jaké dalekosáhlé důsledky pro českou ekonomiku tím páchá.
Přínosná diskuse, schválně jsem si dnes v Olšanské překontroloval, co zbylo po přejetém chodci. Sprejová značky už pomalu smyl déšť. Pár dnů a už není poznat, kde tramvaj přejela chodce. Jde to mizení rychle. A to se krev umývá rovnou po nehodě.
Tak se otočím a na mém oblíbeném přejezdu jsou čerstvé sprejové značky a shrnuté žbrdlení. Tramvaj tady naprasila nějaké auto do zábradlí. Je to pěkně čerstvé, sváteční... Presovaný plech také počítají hygienici do hlukových limitů?
Ulice plná nehod. To je tady fakt krvelečná trať nebo je to tak po celé Praze? Jako že je třeba plnit plán na 100 metrů tramvajové trati nejméně 2 nehody za čtvrtletí?
Za takový nápad je odpovědná EU a celÁ současné mašinérie, která převrací všechno na ruby. Jenom miláčků aut se nic nedotkene, že jezdí středem prahy již od roku 1973 dálnice nikoho nezajímá, ale chudáci tramvaje vadí. PATRNĚ ZA TÍM STOJÍ TAXÍKÁŘSKÉ A AUTOBUSOVÉ SOUKROMÉ FIRMY. Nevymlouvejte se na hluk a navíc ve středu Prahy již dávno skoro nikdo nebydlí, domy vlastní většinou italští spekulatni.
Podporuju.Tramvaji je zbytečně moc a brzdí dopravu:-)
Zbytečně moc, takže jich dáme méně. Budou ještě narvanější. A jak konkrétně brzdí jakou dopravu?
Děsivý svět děsivých lidí. Jak jen se to mohlo stát, že s příchodem "demokracie" ovládli náš svět děsivý lidé, kteří ho den za dnem dělají děsivějším a děsivějším. Tu nemůžeme toto a onde nemůžeme něco jiného. To je ta svoboda, co jsme jaksi čekali?
Hlučné tramvaje... k smíchu ! Dříve byly staré tramvaje na kliku a s vlečňákem. Nikomu to nepřipadalo hlučné.
Ani ty tramvaje/lanovky v San Franciscu nejsou na točnách tišší... - a přesto stále mohou jezdit, přestože to je v mnoha směrech šílená Kalifornie.
Na úseku I.P. Pavlova - Bruselská - Nuselské schody - Otakarova resp. Náměstí Bratří Synků má jezdit 6 a 11 JŘ však přes den dodržovány nejsou. Myslím si, že 14 by nemusela jezdit na Spořilov protože cestující mohou využít autobus 136 jeho odklonění z Ďáblic a Kobylis přes Letňany do Čakovic také nechápu když sem jezdí metro C a šlo to navést na linku 183. To je jako by linku 177 odklonili na Palmovku. Jenže raději nic nepsat jinak to skutečně tak bude! Tramvají s přidáním linek 2, 15 a 21 jezdí více, v příštím roce se mluví o historické 23, ale ne a ne zavést zpět 19. 16 dříve přitom jezdila na úseku Nádraží Braník - Spojovací.
Aktivista, ekolog, hygienik, památkář, sdružení přátel brouka hovnivála... Všechno je to jenom banda "korektní výraz"
On nekdo bere hygieniky vazne? Stavebni urad muze kolaudovat i bez nich.
Mám kancelář nad přejezdem přes trať. Co deset minut tady řidič tramvaje vyšiluje a zběsile cinká na auta, co mu "jako" nedala přednost. Fakt je ten hluk otravný. Co je druhým lidem do nějakých tramvajáckých problémů? Ale vědět o nich musí. O to se tramvajáci usilovně starají. Občas rána a zastavený provoz. Ať mi někdo vykládá, jak skvěle tichou a bezproblémovou městskou dopravou jsou tramvaje.
Minule jsem tady měl barevnou hudbu. Blikalo mi to modře do monitoru snad tři hodiny. Otrava otravná. Pak jsem vykoukl ven. Vyndavali pro změnu chodce zpod tramvaje. Zase někdo...
Hlavně že chodec nemá přednost před tramvají... Ale zkuste si ve špičce v centru přejít Vodičkovu nebo Národní. Skřípějící a rachtající tramvaje se hrnou neustále z obou stran a chodec nemá na přechodu šanci. Štvaná zvěř.
Musí se nechat jediné. Kultura cestování je sestupná v pořadí metro, tramvaj, autobus. Tramvaj má svůj smysl. Ale chápal bych jí jako menší metro. Tedy na trasách, kam se metro nevyplatí. To zběsilé hemžení tramvají centrem mi přijde samoúčelné. Snaha ukrást metru, co nejvíc cestujících.
Škrty tramvají v centru vítám. (A místo toho mi je lupnou na Háje. )