Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Při nehodě tří aut na dálnici D10 záchranáři oživovali batole

Dálnici D10 ve směru na Turnov blokovala ve středu vážná nehoda tří osobních aut. Při srážce utrpěli zranění čtyři lidé včetně malého dítěte.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

D33a65n 19Č69e28r53n37o63h33o86r36s97k12ý 1752688409797

Je docela sranda si číst kktiny, které jste všichni v této diskusi namleli. Hlavně aby řeč nestála a každej se ukázal jako ten nejchytřejší. ;-O

Dnes obviněn a vzat do vazby řidič BMW, vybržďovač.

0/0
23.1.2017 14:38

V79á73c20l60a76v 55Š41u64b66r49t 9307403158477

Řeší se tady taky rychlost jízdy po dálnici. Co je nebezpečnější, jestli jezdit rychle, nebo pomalu. Nejnebezpečnější je jezdil jako vůl, tedy buď pomalu v levém pruhu, nebo rychle v pravém. Pokud někdo jede v levém nižší než povolenou rychlostí, omezuje plynulost a bezpečnost provozu, totéž ale platí, když mě někdo na tříproudé dálnici podjíždí zprava vyšší než povolenou rychlostí. Obojí se v Česku děje zcela běžně a obojí by mělo být pokutováno. Další rozšířený nešvar je nepoužívání blinkru.

0/0
29.12.2016 14:25

J98a54n 69J21o90r75d51a65n 5671197319

Nechápu jak se někdo může takto srazit na dálnici!!

0/−1
29.12.2016 9:50

K63a74r73e10l 35F85i15l34i10p 3548455760170

Mne osobně by zajímalo kde bylo to batole usazené a v jakém typu sedačky - vája. Používíme cybex a malého jsme měli vždy vzadu na prostředku kde to je "nejbezpečnější".

0/−1
29.12.2016 6:55

J56a20n 77J14o61r14d16a32n 5281497379

Vzadu uprostred??? No nevim, az ti jednou celá sedačka vyletí předním oknem ven...

Daleko nejbezpecnejsi to je za sedadlem spolujezdce.

+3/0
29.12.2016 9:50

K52a41r64e76l 63F38i24l15i11p 3398225800660

Proč by měla vyletět i prostředek zadní sedačky "trpí" isofixem a z pohledu bočních a čelních nárazů je to nejbezpečnější místo.

0/0
30.12.2016 0:09

P64e40t62r 25M16i15c91h63a77l 2620644801972

Audi i BMW jsou o třídu vyšší auta. A Oktávka se dostala mezi ně. I tak je ale nějak moc pomuchlaná. Moc bych za to nedal, že byla možná už po jedné nehodě posvařovaná a deformační prvky byly narušené. A majitel to ani nemusel vědět.

+1/0
28.12.2016 21:12

T46o13m62á12š 97D45o35m45i56n93i31k 7375695704405

S nárazem zezadu se karoserie vyrovnává nejhůře, o deformačních prvcích vzadu nemůže být moc řeč. EuroNCAP ani většina obdobných organizací jej netestují, a tak automobilky dávají přednost nízké ceně a hmotnosti před vysokopevnostními materiály. Většina moderních aut by nedopadla dobře.

0/0
28.12.2016 23:48

B39l75a76ž43e38j 20M48o30t50y90č26k22a 8567737735770

ta škodovka má předek rozsekanej asi o svodidla (podle srolovane kapoty). A rošmelcovaný zadek od nějaké pevné překážky, tohle by ta audina nikdy neudělala.;-)

0/−2
28.12.2016 19:51

R98o95m65a91n 20H52a97n40u76s 8555317179464

Tak ten zadek jestli jste si nevšiml je od stromu ;-D má tam ještě zelenou kuru.

0/−2
28.12.2016 18:12

P41a87v45e44l 60N33o12v85á31k 2515867962822

A ty máš asi zelený zákal...

0/0
28.12.2016 19:17

P22a21v81e32l 77N71o82v25á31k 2405147772302

prohnutí prostředku je "vinou" tažného zařízení, kdy jeho "vyčnívající" část je po deformaci zadní části v rovině se zbytkem zadní deformované části vozidla...

0/0
28.12.2016 19:19

R86o76m46a65n 82H88a41n83u18s 8125807779944

Tak rovina vypadá jinak, ale i kdyby se třeba plasty pak vrátily dál naž je tažný, asi by ta Audina to tažný musela mít zaražený v předku a to dost značně, že by byl chladič tvrdší než tažný jsem ještě neslyšel.

0/−1
28.12.2016 19:36

P49a70v91e77l 54N77o93v37á39k 2855577542762

Ty jsi toho ještě neviděl a neslyšel, bys koukal a čučel...

0/0
28.12.2016 19:39

R58o34m30a20n 56H40a65n40u46s 8345487649674

Ten třetí viníkem rozhodně není. Protože jestli do Škodovky narazil tak až potom co vyletělo z příkopu zpět na silnici. Ten zadek je od stromu.!!!

0/−1
28.12.2016 18:09

P97a65v97e13l 18N10o54v81á32k 2215337522852

Ty si slepej a nebo jen hloupej?

0/0
28.12.2016 19:16

R35o83m91a56n 90H87a21n15u39s 8165627979554

LIBÍ SE MI, ŽE DLE VĚTŠINY DISKUTUJÍCÍCH JE NA VINĚ AUDI ;-D

Osobně si myslím, že Octavia škrtla o BMW dostala smyk vlétla mimo silnici zadní částí narazila do stromu, (prostředen je promáčklý víc než kraje a má zelenou kůru na nárazníku) strom se asi zlomil nebo ohnul, protože střecha od něj není promáčklá. Vylétla zpět na silnici možná i do svodidel a až pak do ní narazilo AUDI, které se ještě snažilo vyhnout proto je až u středových svodidel. Možná se trefili čumákama tam by deformace odpovídaly mnohem víc. Kdyby byly záběry ze shora nebo z větší dálky bylo by to jasnější.

0/−3
28.12.2016 18:05

P49a21v63e13l 45B53e22r85a79n 9385387360

Jel jsem tam, a pokud ten strom neuměl odlevitovat na silnici a zase zpátky, tak se ta Octavia se stromem potkat nemohla...;-)

+2/0
28.12.2016 18:32

R76o57m10a94n 36H23a96n66u69s 8155817489894

Tak ta AUDI by musela mít vpředu špičatý pluh, aby takhle promáčkla zadek a posunula zadní kola až do zadních dveří. A samotný se jí jen pocuchal předek. Pokud by ta Octava jela jenom 100km/h tak by AUDI muselo jet asi 300km/h.

0/−2
28.12.2016 18:45

P43a59v53e62l 67N58o44v15á62k 2595427282292

že by tím, že vzadu uprostřed auta je jen nápravnice a na krajích je její uchycení, je tam podběh, kolo, takže kam se to asi tak mohlo pohnout? Že by doprostřed nejméně pevné části???

0/0
28.12.2016 19:13

R74o78m39a10n 54H55a62n29u23s 8405207209134

AUDI má lehce promáčklý chladič a Octava od toho nárazník, blatník, zadní dveře a kola na zadních sedačkách. ;-D;-D;-D

0/−2
28.12.2016 19:32

P92a64v40e84l 43N39o25v22á12k 2925687322212

Audi ho nabrala o trochu více levou přední částí a koukni na kapotu, ta je totálně zmuchlaná. Je vidět, že jsi nikdy neviděl na vlastní oči dopravní nehodu a nevíš, co jim předcházelo a jak se co deformuje dle nárazu, síly apod.

0/0
28.12.2016 19:35

R78o92m30a24n 96H67a75n17u47s 8285367699594

Tak to by tu Audinu odhodilo nebo roztočilo a nezůstala by takhle stát

0/−2
28.12.2016 19:51

S36t84a69n 30N29o42v52á64k 5657785735764

Oktávka stojí na 50.3150247N, 14.8638108E a okolo je plot. Pokud by šla "na strom" a zpět, to pletivo by muselo být rozpárané.

Bylo?

0/0
29.12.2016 9:13

P25a13v12e16l 72N84o70v76á43k 2765687982972

Aha, vlétla do stromu, a kterého, když z fotek i videa je vidět, že plot na pravé straně ve směru jízdy je nepoškozený? Asi ho přelétli? :-D

0/0
28.12.2016 19:10

R42o52m43a95n 54H46a14n25u83s 8125397529804

Aha Vy vidíte i skrz policejní auto, za kterým může být klidně 20m plotu pryč. A proč má na tom zadním nárazníku zelenou barvu buď strom nebo sloupek Audina je stříbrná

0/−2
28.12.2016 19:18

P73a35v79e55l 22N23o55v47á80k 2635737112742

Kde tam vidíš co zeleného od stromu bo čeho? To zelené je buď něco z kufru a nebo zelený zadní nosník nárazníku nebo tak něco a ne od stromu...

+1/0
28.12.2016 19:21

P42a65v91e26l 59N25o69v31á85k 2895187682212

To zelené je od nějaké tekutiny, je tam i kousek střepu na fotce 3 a je tam i trocha zelené kapaliny na silnici... Ty strome...

0/0
28.12.2016 19:22

K42a69r60e41l 10F71i62l90i20p 3448955860630

Mohl bych každý den dát na youtube několik videozáznamů počítám na průměr 5-10 z kamer v našich autech co dokáží řidiči Audin. Bohužel 1 ze 100 majitelů této značky se chová normálně. Ostatní jak říkám. Minulý týden úterý, středa cesta Pha - Ova jsem cestou napočítal 6 řidičů Audi co neměli problém předjíždět na dvojité plné a v křižovatce, vybrždovat a v závěru se mne nalepit na zadek auta s odstupem 1 metru na tříproudé dálnici. Jinak v městském provozu mají řídiči těchto aut nejčastěji tendence jezdit na červenou, předjíždět kde se nemá a hlavně rvát se před vás do mezery kterou máte na brždění. S většinou lidí kteří mají větší nájezd km se shodnu na tom, že toto auto je diagnóza.

+1/0
29.12.2016 6:38

J54i52ř60í 61J87i69r93č78í14k 3488321672522

Deformace octavie je zcela v pořádku. Deformační zóny jsou vpředu, ne vzadu. Výrobci nebudou zvyšovat bezpečnost nad rámec svých povinností. Myslím tím tedy např. euroncap, kde je důležité obstát v jasně definovaných testech. Jeden z mála, kdo se s tím snaží něco dělat, je Adac. Ukazuje jasně, kde jsou slabiny. A je jich dost. A než se začne testovat i náraz zezadu, uplyne ještě hodně vody..

+3/0
28.12.2016 17:28

S24t81a59n 87N45o71v86á10k 5807855855494

Podle malého pravého zrcátka je to Oktávka vyrobená do roku 2000, takže deformační zóny byly poplatné své době. 16 let staré auto nemůže v tomhle soupeřit s novými.

0/0
28.12.2016 18:03

K63a11r47e83l 31F30i94l38i94p 3698275700340

Jel jste v III oktávce a v I oktávce? Já ano a můžu Vám sdělit, že lehkost konstrukce v kombinaci s rychlostí 130 km u mne v III oktávce vyvolávala dost nepěkné pocity. Ono jak je to s bezepčností stačí jednoduchá věc. Já když vystupuji tak se rukou chytám za rám okna u dveří. Za všimnutí stojí jedna věc u I oktávky nedám prsty tak abych je na skle viděl všechny pokud mám konec palce uvnitř na okně. Prostě prsty rukou neobejmete sloupek okna / dveří. U III oktávky jej obejmete hravě. A prstů vidíte více než chcete. Pak stačí jít do techničáku a kouknout na váhu. Kam se podělo těch X desítek kilo zmizelých z III řady oproti té I? Snížila se tlouštka plechů, výztuže, váha motoru a co šlo se nahradilo místo plechu a železa hliníkem nebo kompozity. Ubyla i váha motoru a ejhle jezdíme o 1-3 litry méně ovšem za cenu menší bezepčnosti auta. Připomělo mne to jednu nehodu při záplavách v Praze na Botiči. Uzavřená silnice na Košík nevím co mne to napadlo vycouvat místo se otočit. Oktávka I nabouraný nárazník zadní formou praskliny o délce 5 cm. Oktávka III zrušený předek stylem, že jsem nechápal z čeho se to dělá. Světlo pryč, blatník pryč, nárazník pryč na výměnu. Rychlos couvání max 5-10 km.

0/0
29.12.2016 6:47

S11t48a73n 41N37o31v38á73k 5567575805404

To jste mne sice potěšil, protože já sám mám "jedničku" z roku 2000. :-)

Ale v tom případě si nedokážu vysvětlit od čeho je tak "zbouraná" oproti ostatním zúčastněným.

+1/0
29.12.2016 9:19

K32a98r34e10l 62F73i66l73i21p 3348685560930

Podle tvaru zadní části bych si to typl na svodidla. Příčina smyk a hodiny. Na videu je tam vidět u policejních aut stopa k svodidlům. Bohužel video není 360°takže taky nemusím mít pravdu. Občas bych ocenil pokud by se pak doplnila zpětná vzaba jak nehoda vznikla bylo by to minimálně pro vlastní potřebu dost poučené.

0/0
30.12.2016 0:14

J82a27n 37H38á57j53e64k 2886636443325

Bohužel, nemáte pravdu. Pokud by jste srovnával tloušťku sloupků vozů, vyrobených ve stejném roce, budiž. Ale Oiii má použité jiné materiály, než Oi. Ano, je snaha odlehčit vůz, ale ne za cenu snížení bezpečnosti. Naopak, tuhost karoserie je někde jinde.

16 let je ve vývoji znát.

Osobně si myslím, že kdyby misto Oi z roku 2000, tam byla Fabka z roku 2015, je hodně věcí jinak.

+1/0
29.12.2016 16:00

K22a68r53e63l 57F74i17l52i65p 3528985310690

Přestože fyzika není a nebyla nikdy mým oblíbeným předmětem na škole tak jisté zákonitosti si pamatuji. První a základní fyzika a její zákonitosti platí. Pokud mám jedoucí vozidlo určitou rychlostí o určité váze tak při nárazu musím energii tohoto nárazu někde zmařit, aby energie z nárazu byla co nejdříve pryč na to u aut slouží deformační zony. Ty jsou konstruovány na určitou váhu rychlost a nějaké základní podmínky. Vše co je mimo tyto podmínky je problém. Tím chci říct, že ač tu dohonestuji III Oktávku tak mne tyto fotografie dost překvapili, protože doposud jsem žil v omylu, že pro nižší rychlosti je Oktávka celkem bezpečným autem. Samozřejmě chápu, že pokud chci bezpečí na 99% tak si holt musím koupit třebas OT nebo tank. Každopádně pokud sedám do auta je určitě dobré vědět o svém autě víc než jen kde je zapalování a kde se řadí a leje benzín. Znát vlastnosti svého auta je také dobře.

K těm sloupkům pokud je zmenším tak prostě mám méně plochy na zmaření jakékoliv energie která se do těchto sloupků zmařit má a to mne při jakémkoliv nárazu prostě chybět bude. spoléhat na to, že pokud by tam byla Fabia z roku 2015 dopadlo by to jinak si nemyslím. Ze zkušenosti bych řekl, že právě spíše hůř.

0/0
30.12.2016 0:26

J37a41n 95H59á95j22e76k 2796266463545

Jenže sloupky neslouží k deformační zóně, jejich úkol je přesně opačný. Kabina se nesmí zmačkat. Navštivte muzeum Škody, mají tam auto v řezu, s barevně vyznačenými součástkami - deformační a pevnostní.

A právě A skoupek musí být pevnostní a co nejtenčí, aby neomezoval výhled. Tj. oproti Oi větší pevnost a tenčí.

0/0
30.12.2016 8:50

R13o11m44a98n 13H26a51n67u64s 8125877939294

Nevím kdo testuje auta na srážku se stromem, na zadním nárazníku má zelenou kůru.

0/−1
28.12.2016 18:16

P12a26v46e26l 25N89o51v82á95k 2665117252572

Tady je zase odborníků :-D včele s p. Báčou :-D

+4/−1
28.12.2016 16:56

P14a91v51e66l 52N94o31v98á59k 2565407172492

Prej Fabie :-D

Táhnoucí se Báča za každým kloboučníkem :-D

Škodovka je jako Dacia :-D

"Nesmysl. Nehody mivaji tragicky nasledky diky tomu, ze tady ma ridicak kazdej vyjukanej tocvolant pan Báča." :-D

+3/−1
28.12.2016 17:03

P49e10t40r 65M67i48c47h75a56l 2790744591632

Báča není žádný točvolant. ... Playstation volant nemá. ;-)

+1/−1
28.12.2016 21:24

P36e94t70r 17B43á42č83a 8555216595265

Tak někdo být odborník musí v té záplavě svatecních řidičů. :-P

0/−2
28.12.2016 17:58

K96r58y92š72t30o52f 68M16a19l75i49n50k52a 3397973611773

Audi ? ..... tak to je jasné, kdo to do koho napral

+1/−3
28.12.2016 16:29

P80e56t21r 75B16á88č68a 8355376525225

Neskutečně kolik se vyroji mindracku když vidí bmw nebo audi;-D a úplně nejlepší , že za to určitě může ta škodovka ;-D

0/−5
28.12.2016 16:34

R96o33m92a38n 50H24a68n19u55s 8735547149204

Akorát ta Octavia vylétla z lesa má tam ještě kůru. A audi je těsně u levého svodidla takže se vyhýbal co mohl.

0/−1
28.12.2016 18:14

P68a50v87e85l 54N28o76v45á79k 2155737642472

Ty jsi jasnej...

0/0
28.12.2016 19:15
Foto

J49a89r69o33m47i92l 98G56i18l84l81á21r 9105381705889

Policajti mají snadné vyšetřování. Stačí si přečíst diskusi a "znalci už to vyřešili za ně. A od stolu.;-D

+2/−2
28.12.2016 16:18

P16e13t35r 51S11t17e65j11s81k80a19l 3759768264276

Klasika, Audina v levem, tempomat na 150ti. Jedine stesti, ze Octavia byla combi a kufr ztlumil naraz. Byt to nejaky hatchback, tak se zastavi az u ridice.

+3/−1
28.12.2016 15:59

P29e72t12r 73B77á49č31a 8365616155635

pry klasika ;-D

0/−5
28.12.2016 16:04

J59i65ř15í 73E54r89b15e55n 1733124476237

Být to hatchback s lehkým zadkem, tak ho to zvedne a audina se zastaví až o nápravu, ne o zadní sedačky...

0/0
28.12.2016 19:12







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.