Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Pražská MHD v novém roce: posílení metra i více spojů na letiště

Po letošní revoluci v jízdních řádech tramvají i autobusů čekají příští rok městskou hromadnou dopravu v Praze jen drobné změny. V metru lze očekávat kratší intervaly, do ulic vyjede legendární tramvaj T3 a příměstské spoje budou rozšířeny do další oblasti Středočeského kraje.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M57i62l67o35š 87Ž61a36t71e98č39k44a 9706767622

Zruseni pasma do Motola po cely den a do Letnan jen rano? Letnany by si to zaslouzili minimalne i v odpoledni spicce..

0/0
29.12.2016 19:09

M18a41r55t62i83n 51R52u35z76i77c34k29a 1322538836987

Ja nevim, jezdim casto a prijde mi, ze to metro pobira uz ted... posileni vikendoveho provozu a prodlouzeni spicek ano, ale to pasmovani se dle meho moc nevyplati, zatim. Jedine Becko je silene natriskane a cecko ve spickach nestaci.

0/0
30.12.2016 5:37

P67a74t91r16i54k 25E93g68e13r 2158320359791

Metro s vlaky pojme nejvíce cestujících, pak následují tramvaje a kloubové autobusy. Minibusovou linku 148 bych však prodloužil do trasy Náměstí Míru (A) - I.P. Pavlova (C) - Lazarská - Karlovo náměstí (B) - Újezd - Nemocnice pod Petřínem. Linky 100 a 119 bych propojil do trasy Nádraží Veleslavín (A) - Divoká Šárka - Terminál 1 - Terminál 2 - Zličín (B) přičemž úsek U Hangáru - K Letišti by byl obsluhován již pouze v tomto směru linkami 100, 119 a linkou 191 obousměrně.

0/0
29.12.2016 18:48

L65u49k91á70š 95K21l18i20n57k81á90č46e73k 3211259108

Zajímalo by mě, jak to bude s integrací Kladna. Už se o tom mluví docela dlouho a pořád se to odkládá. Nevíte jestli je aktuální termín spuštění ten červen 2017 a jak to pak bude s expresama na Kladno? Budou dál jezdit soukromý přímý autobusy nebo budou nahrazený nějakou Ropidem objednávanou linkou?

0/0
29.12.2016 18:42

Z21d83e11n52ě76k 85K60o70v19á86ř 9258359109475

Já vyjadřuji údiv nad tím, že se ROPID chystá snížit 7,5 minutový interval metra o víkendu. Takto racionální krok, po nejrůznějších přečíslovávání busů a tramvají, prohazovaní tras a vracení tras do původního stavu, bych nečekal. Super.

Snad interval dají na 5 minut.

0/0
29.12.2016 18:31

M88a82r49t29i53n 52Š54t63r81o60s 4229137560668

spíš to bude jen 6 minut, ale i to je úspěch

0/0
29.12.2016 21:27

J81i57ř72í 34P56r93a91ž89á32k 9230942631962

Z busů na lince 119 by měli odstranit nějaké sedačky a udělat tak více místa na zavazadla. Na část sedadel si stejně nikdo nesedá, protože jso obsazena kufry, které se nikam nevejdou.

+5/0
29.12.2016 16:52
Foto

M25a84r45t50i97n 32Š41u56b89r98t 1835381744795

Zatím jezdí na letiště autobusy, které byly vysoutěženy v rámci velkého kontraktu na nákup autobusů a podmínky výběru obsahují i počet sedaček. Výraznější úprava vozidel je pak v tomto ohledu složitá, protože by pak podoba vozidla neodpovídala podmínkám a to by mohlo vyvolat stížnosti neúspěšných uchazečů. Proto se letos testovaly dva nové autobusy, aby bylo možné zjistit spotřebu a parametry a lépe připravit menší výběrové řízení na autobusy určené právě pro potřeby dopravy na letiště. A v něm už nepochybně bude zohledněn vhodný počet sedaček i rozmístění úložných prostorů. I nyní zkoušený dvoukloubový autobus má spíše parametry dálkového spoje s mnoha sedačkami, ale testuje se z hlediska spotřeby a možností průjezdnosti. Také v podobném typu vozidla jako nově dodaném by bylo sedaček podstatně méně a více prostorů pro zavazadla.

0/0
29.12.2016 17:42

J66i40ř55í 88P94r34a47ž67á61k 9290432761372

Obdobný 2kloubový bus jezdí v Hamburgu. Podívejte se na video, kde v době okolo 3 min. vybočuje zadní část busu nad chodník. Jestli je zkoušený bus obdobný, tak bude kosit chodce, nebo zábradlí. Vypadá to, že tato obluda je určena spíš na pojíždění po letištní ploše.

https://vimeo.com/58064898

0/0
29.12.2016 17:47
Foto

M23a41r87t57i39n 31Š38u58b98r83t 1455361674165

Parametry dvouklobového busu z hlediska průjezdnosti zatím řidiči shledávají lepšími, než u prodloužených kloubových autobusů (viz vůz, co byl v Praze v létě). Vybočení druhého kloubu obecně je zcela shodné s vybočením druhého kloubu běžného kloubového busu. Navíc dvoukloubový autobus má poslední nápravu řiditelnou, takže v některých ohledech vybočuje i méně než běžný kloubový autobus a stopu drží lépe. Testovalo se při průjezdu nejen na Veleslavíně, ale dvoukloub projel bez problémů i obratiště na druhé straně ulice, stejně jako obratiště na Suchdole. Řidiče to vozidlo spíše pozitivně překvapuje, ale testování stále probíhá. Teoreticky se dá navrhnout dvoukloubový bus s takovou délkou svých částí, že jsou obě kratší než běžný druhý článek kloubového busu. A z toho vyplývá i menší vybočení.

0/0
29.12.2016 17:57

M67a59r25t25i44n 57R20u62z24i52c56k64a 1172188296607

Mel jsem tu cest, dvoukloubaky by se obecne hodily mozna i na jinych linkach, ale co jsem si vsiml, je problem s delkou zastavek - zalivu, nevejde se... i u Terminalu 2 - vystup je problem zajet k hrane obrubniku, kdyz v nastupni stoji jiny bus.

0/0
30.12.2016 5:42

J97i81ř46í 12P97r79a61ž84á51k 9490272491452

Budou busy na linku 119 na CNG? Prý Pražská plynárenská nabídla, že zdarma postaví plničku, ale DP to odmítl... :-(

Ono je to na Evropské s emisemi hodně špatné, jsou překračovány limity dané legislativou. Měřicí stanice byly přesunuty od Evopské do Suchdola, takže formálně jsou limity znečištění splněnyy, ale skutečnost je jiná. Už jsou na Praze 6 i "rakovinové domy" u jisté výpadovky, kde prý je vyšší limit úmrtnosti.

Uvažovali "odborníci" z DP při vypisování výběrového řízení o ceně provozu, jiných náhradních dílech, jiném vybavení dílny pro pár busů,...?

0/0
29.12.2016 17:54
Foto

M12a96r88t20i87n 20Š10u55b60r83t 1605211784835

Proto se ta vozidla zkouší, aby pro případné výběrové řízení byly všechny podklady o provozních nákladech známé. Právě u plynového pohonu je potřeba velmi pečlivě zvažovat odlišné technické vlastnosti vozidel, cenu, pravidla bezpečnosti a další věci, které při vozovém parku o 1000 busech a průběžné obnově nejsou jednoduché. DP se aktuálně orientuje především na elektrický pohon, nejperspektivnější se zdají projekty hybridních trolejbusů, pro něž je možné rozvíjet napájení z existující napájecí sítě tramvají.

0/0
29.12.2016 18:08

J76i93ř25í 77P81r93a90ž75á25k 9750692331312

U vozidla, které často zastavuje a rozjíždí vozit těžké baterie, tedy mrtvou zátěž, z toho plyne požadavek na robustnější konstrukci vozidla, více energie na rozjezdy a výfuk tohoto busu ve tvaru komína někde v Tušimicích.... Životnost baterií je omezená, při započtení životního cyklu elektrobusu nevychází příznivě ani vliv na živ. prostředí. Vzpomeňte na NiCd baterie ve vozech metra.

0/0
29.12.2016 18:19

M56a27r45t81i71n 67R23u95z12i20c61k20a 1282188716867

Po hybridnich trolejbusech volam dlouho - at uz dostupnejsi nafta-elektrina nebo dle meho jeste neprilis vhodne baterie-elektrina, elektrobusy jsou sice budoucnost, ale pro prazsky teren to neni uplne vhodne, nektere linky by prakticky mohli byt cele trolejbusove, takova 176 z Karlaku na Strahov, 137 v useku Andel - Waltrovka nebo treba 191 od Andela na Petriny... I treba stoupani v prosecke je dlouhe...

A trolejbusy jsou velmi tiche a neprodukuji emise primo v ulicich mesta... U Prahy je skoda, ze se je nepodarilo vratit na nektere narocne linky uz v 90 letech. Nemyslim si, ze by byl problem v menirnach a napajeni, tedy v jejich cene. Rad bych videl srovnani mezi cenou menirny a klasickym trolejbusem (ev. hybrid klasika) a cenou za elektrobus na baterie napajeny z tram site.

Take si myslim, ze klasicky trolejbus bude mnohem prostornejsi. Soucasny elektrobus, ktery jezdi na 124 ze Zelivskeho je tak nejak malo prostorny a opet se vracime k mene dverim.

0/0
30.12.2016 5:58

K81a89r50e24l 28N49o16v67o71t33n34y 2661305129970

Hlavne by meli ale vylepsit prijezd a odjezd autobusu z terminalu na Nadrazi Veleslavin, aby se ty autobusy nemusely aspon pri prijezdu probijet pres svetelnou krizovatku, za kteoru jsou navic casto zavory.

Stacilo by udelat sjezd z Evropske tam, kde driv byval sjezd na benzinovou pumpu, a bylo by to vyresene - navic by se mohl o 300-400 m zkratit vyhrazeny pruh pro autobusy, tudiz by byly mensi zacpy a celkove by bylo provoz plynulejsi.

+2/0
29.12.2016 16:48

J44i71ř43í 39P32r38a36ž43á75k 9950212191802

Také jsem si to myslel, ale nejde to - vznikl by větší problém. Busy by museli zajíždět rovnou na odjezdové stání, což by podstatně zmenšilo kapacitu obratiště a neumožnilo přesné dodržení jízdního řádu. Když je zacpaná křižovatka, tak řidič otvírá už na Evropské, kde lidi mohou vystoupit.

0/0
29.12.2016 16:55

T28o75m70á42š 79S56o16u14k81u50p 4413155120270

Ten terminál vypadá, že je nakreslený naopak. Ale chápu projektanta, že nechtěl aby 4 autobusy stály nad vestibulem metra a zastávka byla 100 metrů od vchodu.

0/0
29.12.2016 17:03

K42a64r98e50l 72N77o52v41o18t30n73y 2981535519660

No kdyz ridic nechava vystoupit lidi rovnou z Evropske, tak to stejne tech 100m od vchodu je.

0/0
29.12.2016 17:26

K21a87r84e73l 20N55o62v52o15t90n58y 2681275879640

On cely ten terminal vypada, ze ho kreslil nekdo, kdo vubec netusil, jaky druh provozu tam bude. Uz jen ty vystupy z metra bez eskalatoru, bezbarierovy vytah v tom uplne nejmene exponovanem rohu krizovatky, a nadavkem jeste kloubove autobusy probijejici se pres zacpu na Evropske a svetelnou krizovatku kde musi udelat na par metrech obrat o 180 stupnu a casto je to tam jeste zacpane kvulu zarovam na te vedlejsi silnici hned za krizovatkou... Stupidneji uz to snad vyresit neslo... :-(

+1/0
29.12.2016 17:30

K39a57r81e96l 30N40o58v63o56t19n39y 2541965279110

To neni nic, co by neslo vyresit zmenou usporadani toho terminalu.

0/0
29.12.2016 17:25

J71i35ř42í 14P38r97a73ž93á24k 9410682541532

Jak? Výjezd musí být do stávající křižovatky, musí být výstupní zastávka, pak místo kde busy čekají až do doby než mají dle jízdního řádu odjet, což je třeba u kladeňáků někdy dost dlouho a čeká jich tam několik. Takže aby se využil celý prostor terminálu, tak jiné řešení není. Obratiště bylo navrhováno na busy MHD a pár regionálních. Většina regionálních měla mít konečnou na Dlouhé Míli, ale vliven neschopnosti radních, zastupitelů i úředníků ke stavbě P+R a terminálu bus na Dlouhé Míli nedošlo. Dnes ve Veleslavíně pojíždí a smrdí přes 1000 busů!

0/0
29.12.2016 17:43
Foto

M86a30r71t61i81n 48Š13u84b43r23t 1935841244665

Bohužel změna uspořádání opravdu tento problém nevyřeší. Pokud byste vjel s busem do terminálu na západní straně, musíte mít výstupní zastávky někde v současných nástupních modrých busů za nástupní busu 119. Pak se bus musí otočit zpět do prostoru terminálu, v místě současného výjezdu by musela být vybudována otočka. Pak musí bus odjet do odstavných stání, kterých by třetina ubyla, pak se vzadu musí znovu otočit, projet kolem výstupních, znovu se otočit a najet do nástupních v současné výstupní, ale ještě o dost vpředu, aby nástupních zastávek bylo dost. Následně by u nového vjezdu musela vzniknout další řízená křižovaka pro výjezd busů.

Samozřejmě by bylo možné teminál překlopit vlastně zrcadlově a všechny odstavy přesunout co nejblíže k metru, přičemž ale výstupní a nástupní zastávky by pak byly od metra pekelně daleko. Výstupní někde u nejzápadnější otočky v terminálu, nástupní naproti. O cca 150 metrů dál než dnes. Obecně by to znamenalo terminál kompletně zbourat a postavit zcela znovu, přičemž celkový výsledek by pravděpodobně byl funkčně horší než ten dnešní...byť ten samozřejmě také není ideální.

+1/0
29.12.2016 17:50







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.