Diskuse k článku

Metro až do středních Čech, hejtmanka chce linku D prodloužit do Jesenice

Do Jesenice u Prahy by mohlo být protaženo pražské metro, které by v tomto úseku jezdilo po povrchu. S návrhem přišla hejtmanka Jaroslava Pokorná Jermanová (ANO), podle které je metro jednodušší volba, než prodloužení tramvajové tratě, o které uvažovalo předešlé vedení kraje.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P10a80t19r49i22k 45Š81e55b11e90s17t78a 4343642906315

Hejtmanka středočeského kraje, jen vybrakovala můj nápad, který říkám ještě od dob, kdy jsem v Jesenici působil kdy jsem šel proti zamýšleným tzv. metrobusům jako nesmyslu, který bude jen obtěžovat občany.

Můj nápad byl - a samozřejmě lze dohledat na internetu i FB, kde jsme to psal mnohokrát - prodloužit metro do Jesenice, konkrétně až k okruhu, kde se zřídí terminál pro autobusy a obrovské P+R parkoviště (obé jsou v ochranném pásmu dálnice, kde nelze stavět bytové domy). A několik cesto do Prahy by přestalo být tak ucpané, tedy by se mnohonásobně zklidnila doprava v Jesenici, Vestci, a pražských Kunraticích, Šeberově, Písnici, a čtvrtích Chodov a částečně i Lhotka.

.

JERMANKA jen zkombinovala nápad metra do Jesenice se zhůvěřilostí "metrobusu" jedoucího na povrchu (hluk, ochranné nezastavitelné pásmo.... přinášející jen stížnosti a komplikace).

+1/−1
5.1.2017 10:44

V67á43c54l34a75v 50S18v54o84b79o55d35a 5326568569

To je ta Jesenice,kam přijel František Koudelka na taneční zábavu se slovy: "tak kde je ten prďola,co tady čepuje to pivo?" ;-D

+5/0
4.1.2017 11:25

P83a60t29r80i57k 64Š10e14b90e32s73t87a 4473942866985

Vzhledem k tomu, že ve Středočeském kraji jsou Jesenice dvě, tak se to neví :-)

0/0
5.1.2017 10:45
Foto

B49o64h47u95m49i73l 31P17r58o71c64h63á42z89k55a 9322539434330

Skvělé. Takto bude v budoucnu Praha mít metro v Brně dřív než Brno :)

+12/0
4.1.2017 0:10

J27i15ř82í 43B66o67č38e62k 6121124615703

kapacita soupravy metra je cca 1000 lidí. i když budu brát interval 10 minut, vychází mi 6000 lidí za hodinu, což asi bude celá Jesenice. nejsem dopravní expert, ale nebude efektivnější prodloužit tu tramvaj. stejné to je s prodloužením metra na letiště

+1/−1
3.1.2017 23:32

T58o97m80á16š 69Z84e60m17a19n 3385218314845

Prodloužit tramvaj kam? Resp. odkud?

Z Modřan? Skrz Modřanskou rokli?

Nebo snad z Hostivaře skrz Jižňák?

Z depa Písnice je to na okraj Jesenice jen 3,5 km a mimo zástavbu.

0/−1
4.1.2017 0:03

R10o46m70a11n 75P50o43l13á71č68e93k 5656319795

Plán na to taky existuje;-) Dokonce to myslím bylo i tady. První fáze Depo - Jesenice jako trat bez napojení na sít.

0/0
4.1.2017 0:05

P38a20t21r29i15k 95Š11e15b65e61s82t85a 4473922366235

to byl "metrobus"....

0/0
5.1.2017 10:47

M88a92r60t57i66n 31R66u60z35i60c28k66a 1862388866507

Samostatna trat s vlastni vozovnou od konecne metra do Jesenice... o prodlouzeni nejde, ... Pripadne pak propojeni s modranskou trati.

Ale co se tyce tramvaji, tak jih Prahy je uplne zavisly na autobusech a metru C... tramvaj by se mohla vratit ve smeru od Pankrace na Kacerov a dal k nemocnici Krc, klidne az do Jesenice ev. i dal na Novodvorskou, Kamyk, Modrany... stejne tak i na Jiznim Meste by dost tramvaje pomohli.

+1/0
6.1.2017 15:45

R48o14m32a95n 97P18o15l35á82č93e79k 5196279895

Největší problém u letiště je ten, tramvaj se nedostane k Terminálům 1+2... Leda pod zemí a pak už je celkem jedno co tam pod tou zemí stavím...

+2/0
4.1.2017 0:04

P13a50t76r58i79k 10Š14e72b23e17s52t59a 4923532776435

nejste dopravní expert - přes Jesenici dojíždí asi 250tis. lidí do práce, tj. 500tis. cestujících denně...

+1/0
5.1.2017 10:46

Ř28e36h74o42ř 47V42l69a40s24á79k 2864354741716

Tak k tomuto číslu bych opravdu rád viděl zdroj. :-)

0/0
5.1.2017 21:32

V50a57c43l45a57v 76N89a37v58r85a45t74i90l 7241529481258

Jesenice sice je mala vesnice ale okolo je spousta satelitu které dohromady mají vic obyvatel nez Brno

0/0
5.1.2017 14:17

P61e56t49r 75N53o44v84o52t69n79y 1461430981

To střízlivění po novoročních oslavách je náročné, někdo to nedá ani do 3. ledna.

+4/0
3.1.2017 23:12

P23e77t97r 50M65a94c25h56á95č11e53k 9897764883

Tož já bych to protáhl až do Holomóca ...

+5/0
3.1.2017 22:37

D96a71n51i55e86l 75P64a35n78e35k 6952961232580

Kazde poradne mesto, ktere disponuje metrem ma propojene metro s letistem. To jen u nas ho navrhujeme na propojeni do Jesenice a predhazujeme nejakou nesmyslnou rychlodrahu. Aneb jak rikal Tonda Blanik. To nebude na ho**o jen dopoledne to bude na ho**o cely den!

+6/−6
3.1.2017 22:23

P92e87t95r 52N93o58v72o66t75n49y 1571560321

Tak za metro do Motola přece Blaník může. :-)

+1/0
3.1.2017 23:13
Foto

B67o65h55u94m84i75l 55P86r79o27c34h58á67z44k86a 9982729544680

Metro na letiště? Když jsou terminály co by kamenem dohodil od nádraží v Hostivici? Tak jo, no.

+2/0
4.1.2017 0:08

M81a66r63t17i15n 10P94a27j25t39l 3951121965393

Každé pořádné město nemá metro až na letiště. Např. Amsterdam má vlak, kterým jsme byli za pár minut v centru s jednou zastávkou. A to je trošku větší letiště než tenhle pražský prďola.

+2/0
4.1.2017 0:28

V52a96c69l32a39v 20K30u67b70i23s 5691701939357

Naopak vetsina ma na letiste vlaky expresy nebo busy. Dublin Londyn Pariz Rim Barcelona Viden

+3/0
4.1.2017 2:54

J24a84r67o13s94l88a74v 64J13o57s50e94f 5882570390574

Třeba se u Jesenice připravuje výstavba letiště!

0/0
4.1.2017 8:24

M25a37r29i25u47s27z 75H42u43d48e24c95z49e46k 8430169691134

Co to tam huli za matroš?

+2/0
3.1.2017 22:10

J40i70ř92í 17N17o63v86á92k 8214811449301

No jémine! Když to bába chce, ať si ho postaví. Ale ZA SVÝ!!

Nebo může poprosit Bureše, třeba by přispěl a možná by ho protáhli až k Čapímu hnízdu. ;-D

+6/−2
3.1.2017 21:35

M72i37c22h39a54l 42K74o20n75e66č90n69ý 8609502602681

Máte nějaký konkrétní návrh, nebo jen prudíte?

+1/−1
3.1.2017 21:37

P62e20t16r 88H29e53l97l85e89r 5173296644374

Návrh snad zazněl, ne? Konečná stanice - Čapí hnízdo!

+9/−1
3.1.2017 21:41

J54a15k93u97b 23K74o85r83e20c 6904100411583

To je teda hloupý výkřik do tmy

0/0
3.1.2017 23:08

A37n73t79o32n55í66n 13S28v39o10b74o55d10a 3284393359482

obchvat Prahy je v nedohlednu a již se plánuje metro do Jesenice, to snad není pravda, Krnáčová s Jermanovou, to je dvojka :-(

+3/0
3.1.2017 21:21

M47i23c19h82a31l 60K95o70n47e74č74n83ý 8529292162571

Jak souvisí obchvat u Běchovic, s metrem na povrchu?

+4/0
3.1.2017 21:27

A70n26t34o16n67í60n 61S60v18o25b14o28d52a 3224553559572

protože si plánuje metro blíž k domovu, na západ, sever a východ .....

0/0
3.1.2017 21:31

M71i53c86h31a75l 15K22o82n61e18č91n38ý 8439852802681

A to je špatně?

0/0
3.1.2017 21:38

D96a39n12i15e29l 80P85a60n58e73k 6162551772270

Spatne to neni, ale v dobe kdy neni hotovy obchvat, dustojne propojene letiste s centrem je to dost mimo misu...

+3/0
3.1.2017 22:24

M34a28r28k36é80t74a 28Ž35e94m20l21i32č15k51o69v32á 1744380333583

Od nápadu po realizaci, uplyne v české kotlině několik desetiletí.

0/0
3.1.2017 22:35

P54a82v53e50l 38J89e67ř36á71b11e98k 7651152434837

Zásadní otázkou je, proč není obchvat. Alespoň propojení na východní straně okolo Běchovic.

+1/0
3.1.2017 22:51

P72a19v17e15l 16N50o71v43á90k 7931966749433

Tak na to je celkem jednoduchá odpověď. Protože Běchovičští občané

0/0
4.1.2017 6:16

A89n35t98o76n32í28n 72S51v73o77b97o89d17a 3914633929212

A do tunelů auta dávkují, aby nebyla fronta v tunelu :-(

0/0
3.1.2017 23:57

M54i26c71h67a95l 22K66o32n26e18č82n48ý 8629562402251

Určitě. V Londýně prodloužené vnější linky metra jezdí po povrchu. Standardně může být prodloužení linek povrchem do Kladna, Říčan, Brandýsa, Mělníka.

Jen je třeba si přestat hrát na to, že metro musí být vždycky pod zemí.

První, co bych udělal je spojení Prahy a Středočeského kraje do jednoho administrativního celku.

+1/−1
3.1.2017 21:20

J34a45k46u12b 31K42o85r69e42c 6974410191243

Propojení do jednoho administrativního celku je nesmysl. Možna by mohly fungovat nějaké společně orgány ale to je tak vse.

0/0
3.1.2017 23:10

F98i57l17i49p 78G48a79l12a74š 2927227414548

A proč je to nesmysl? Většina, ne-li všechny správní orgány SČK sídlí v Praze. Ubylo by úřadů a tím i úředníků...

0/0
4.1.2017 8:50

J15a20k88u12b 21K30o66r74e82c 6564260901883

Protože se jedná o dva zcela rozdílné celky, které mimochodem se řídí odlišnými předpisy (Praha zákonem o hl. městě Praze, středočeský kraj zákonem o krajích). Hlavní problém je ale ten, že jsou to zcela odlišné celky s úplně jinýma potřebami. Možnost by byla vytvořit orgány pro správu společných věcí, kterým je třeba doprava. Možné by bylo uvažovat o orgánech, které kraj a magistrát vykonává v rámci přenesené působnosti (což by ale znamenalo pouze sloučení některých celků bez snížení počtu úředníků).

+1/0
4.1.2017 9:22

P21e39t12r 35K97a80c57a17f27í59r74e97k 2829179603222

..a metro nebo vlak na letiště ��

+1/0
3.1.2017 23:38

M58i51c33h69a76l 37Z75e80l39e86n21ý 6524493255116

Ona neni zla, je jen hloupa

0/0
3.1.2017 21:07

P90e58t88r 36N49o10v48o94t41n83ý 9461879600235

A zrusej na okruhu Tu stovku vymenou za metro?

+2/0
3.1.2017 20:54

M13a37r22t16i61n 33K14ř92í30ž 9223832630307

možná by to chtělo nejdřív začít stavět, aby bylo co prodlužovat....

+2/0
3.1.2017 20:41

M94i20c69h15a67l 11K58o83n49e92č80n20ý 8219192552901

Možná by se chtělo prodlužovat, aby se pak rychle mohlo stavět. Když bude něco (levně ) postaveno, budou úředníci, kteří všechno brzdí postaveni do kouta.

0/0
3.1.2017 21:29

M84a39r49t25i66n 36H58e97i45s86l91e95r 4974376762529

Trochu drahá sranda. Po zemi furt znamená tubusem. Nebo aspoň chránit ty vysokonapěťové vedení při zemi, ze kterých bere proud. I kdyby mělo pantografy (to znamená dražší soupravy), tak furt je problém výšky nástupiště - v Amsterdamu mají jednech kolejích metro a tramvaj - nedokáží sdílet zastávky (-; Nemluvě o nutnosti budovat všechna křížení výhradně mimoúrovňově. Navíc metro je vysoce kapacitní doprava, kterou nemá cenu táhnout mimo hustě obydlenené zóny.

Tramvaj je pro Jesenici mnohem lepší a mnohem lacinější řešení. Jen holt pozemky v Jesenici nezískají větší hodnotu (-;

+5/0
3.1.2017 20:40

Ř84e78h53o83ř 71V78l77a85s12á39k 2624434411956

Ale jo, i ta tramvaj by je zvedla. Momentálně by si bydlení v Jesenici pořídil asi jen šílenec.

Nevýhody vesnice a města v jednom. Hluk, smrad, do přírody daleko, ovšem ke kultuře, na větší úřad nebo vysokou školu taky daleko.

+7/−1
3.1.2017 21:24

D50a24v57i11d 45P81o44k48o63r68n61ý 1704689803192

Nevíte, o čem mluvíte. Hluk a smrad nepřítomen. Do Průhonického parku do 15 minut pěšky, Do Milíčovského lesa do 15 minut na kole, na OC Chodov mimo špičku do 15 minut autem (2 supermarkety v obci na běžné nákupy), do kina na Hájích nebo Hostivaře do 15 minut autem (večer), do divadla do centra večer autem do 30 minut.

0/0
4.1.2017 0:32

Ř61e85h21o26ř 38V34l42a65s71á29k 2164604621236

Všiml jste si, kolikrát jste použil "autem"?

+1/0
5.1.2017 6:09

M36i72c24h65a49l 46K76o48n96e91č93n17ý 8469252832321

Tak jste nám vysvětlil, že nic nejde. Nejde o Jesenici. Časem by to mohlo vést do Jílového.

0/0
3.1.2017 21:24

M10a20r96t75i49n 53H51e27i13s70l17e57r 4854806382309

Nepíšu, že to nejde, jen že to bude zbytečně drahé. Metro je určené pro kapacitní dopravu ve zastavěných centrech, Mělo by cenu myslet o spojení s 10x větším Kladnem, kde bydlí mnohem více lidí a jsou i možnosti, že bude využito oběma směry. A kde bude výhodné organizovat místní dopravu směrem od/k stanici metra.

Na periférii či dokonce do satelitu se opravdu více hodí tramvaj. Lacinější na stavbu a provoz a u které nevadí větší množství zastávek, případně větvení.

+5/0
3.1.2017 23:27

Najdete na iDNES.cz