Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Metro až do středních Čech, hejtmanka chce linku D prodloužit do Jesenice

Do Jesenice u Prahy by mohlo být protaženo pražské metro, které by v tomto úseku jezdilo po povrchu. S návrhem přišla hejtmanka Jaroslava Pokorná Jermanová (ANO), podle které je metro jednodušší volba, než prodloužení tramvajové tratě, o které uvažovalo předešlé vedení kraje.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P44a74t24r41i74k 70Š94e13b84e83s67t85a 4113962186145

Hejtmanka středočeského kraje, jen vybrakovala můj nápad, který říkám ještě od dob, kdy jsem v Jesenici působil kdy jsem šel proti zamýšleným tzv. metrobusům jako nesmyslu, který bude jen obtěžovat občany.

Můj nápad byl - a samozřejmě lze dohledat na internetu i FB, kde jsme to psal mnohokrát - prodloužit metro do Jesenice, konkrétně až k okruhu, kde se zřídí terminál pro autobusy a obrovské P+R parkoviště (obé jsou v ochranném pásmu dálnice, kde nelze stavět bytové domy). A několik cesto do Prahy by přestalo být tak ucpané, tedy by se mnohonásobně zklidnila doprava v Jesenici, Vestci, a pražských Kunraticích, Šeberově, Písnici, a čtvrtích Chodov a částečně i Lhotka.

.

JERMANKA jen zkombinovala nápad metra do Jesenice se zhůvěřilostí "metrobusu" jedoucího na povrchu (hluk, ochranné nezastavitelné pásmo.... přinášející jen stížnosti a komplikace).

+1/−1
5.1.2017 10:44

V65á98c46l17a52v 88S55v52o87b84o36d89a 5456928589

To je ta Jesenice,kam přijel František Koudelka na taneční zábavu se slovy: "tak kde je ten prďola,co tady čepuje to pivo?" ;-D

+5/0
4.1.2017 11:25

P40a32t66r72i17k 75Š78e10b34e20s59t88a 4703512826585

Vzhledem k tomu, že ve Středočeském kraji jsou Jesenice dvě, tak se to neví :-)

0/0
5.1.2017 10:45
Foto

B23o63h41u14m73i68l 19P49r54o28c71h53á89z44k15a 9672909344370

Skvělé. Takto bude v budoucnu Praha mít metro v Brně dřív než Brno :)

+12/0
4.1.2017 0:10

J62i43ř33í 10B37o85č98e22k 6951914105843

kapacita soupravy metra je cca 1000 lidí. i když budu brát interval 10 minut, vychází mi 6000 lidí za hodinu, což asi bude celá Jesenice. nejsem dopravní expert, ale nebude efektivnější prodloužit tu tramvaj. stejné to je s prodloužením metra na letiště

+1/−1
3.1.2017 23:32

T11o14m35á23š 35Z13e87m84a71n 3235278274875

Prodloužit tramvaj kam? Resp. odkud?

Z Modřan? Skrz Modřanskou rokli?

Nebo snad z Hostivaře skrz Jižňák?

Z depa Písnice je to na okraj Jesenice jen 3,5 km a mimo zástavbu.

0/−1
4.1.2017 0:03

R14o35m20a88n 15P91o96l45á24č29e25k 5886639145

Plán na to taky existuje;-) Dokonce to myslím bylo i tady. První fáze Depo - Jesenice jako trat bez napojení na sít.

0/0
4.1.2017 0:05

P28a73t56r22i56k 54Š43e69b48e63s31t78a 4633122496645

to byl "metrobus"....

0/0
5.1.2017 10:47

M49a26r15t21i32n 60R88u32z90i98c12k48a 1862838206337

Samostatna trat s vlastni vozovnou od konecne metra do Jesenice... o prodlouzeni nejde, ... Pripadne pak propojeni s modranskou trati.

Ale co se tyce tramvaji, tak jih Prahy je uplne zavisly na autobusech a metru C... tramvaj by se mohla vratit ve smeru od Pankrace na Kacerov a dal k nemocnici Krc, klidne az do Jesenice ev. i dal na Novodvorskou, Kamyk, Modrany... stejne tak i na Jiznim Meste by dost tramvaje pomohli.

+1/0
6.1.2017 15:45

R71o98m69a20n 25P11o69l72á54č43e85k 5556679355

Největší problém u letiště je ten, tramvaj se nedostane k Terminálům 1+2... Leda pod zemí a pak už je celkem jedno co tam pod tou zemí stavím...

+2/0
4.1.2017 0:04

P37a93t95r58i79k 98Š83e51b80e66s84t33a 4303572526935

nejste dopravní expert - přes Jesenici dojíždí asi 250tis. lidí do práce, tj. 500tis. cestujících denně...

+1/0
5.1.2017 10:46

Ř82e63h52o96ř 16V64l42a38s49á48k 2554424661886

Tak k tomuto číslu bych opravdu rád viděl zdroj. :-)

0/0
5.1.2017 21:32

V73a42c63l65a71v 17N52a37v14r21a49t30i28l 7121349901798

Jesenice sice je mala vesnice ale okolo je spousta satelitu které dohromady mají vic obyvatel nez Brno

0/0
5.1.2017 14:17

P22e30t59r 60N32o12v69o28t72n61y 1661180411

To střízlivění po novoročních oslavách je náročné, někdo to nedá ani do 3. ledna.

+4/0
3.1.2017 23:12

P52e51t84r 91M92a51c69h64á84č44e51k 9547594413

Tož já bych to protáhl až do Holomóca ...

+5/0
3.1.2017 22:37

D57a85n45i39e13l 58P67a43n21e16k 6382511392930

Kazde poradne mesto, ktere disponuje metrem ma propojene metro s letistem. To jen u nas ho navrhujeme na propojeni do Jesenice a predhazujeme nejakou nesmyslnou rychlodrahu. Aneb jak rikal Tonda Blanik. To nebude na ho**o jen dopoledne to bude na ho**o cely den!

+6/−6
3.1.2017 22:23

P46e97t54r 84N29o72v67o97t44n35y 1191820311

Tak za metro do Motola přece Blaník může. :-)

+1/0
3.1.2017 23:13
Foto

B24o36h84u17m15i72l 70P21r42o36c31h62á58z72k19a 9392789634500

Metro na letiště? Když jsou terminály co by kamenem dohodil od nádraží v Hostivici? Tak jo, no.

+2/0
4.1.2017 0:08

M21a74r28t86i88n 66P35a85j73t59l 3501191305303

Každé pořádné město nemá metro až na letiště. Např. Amsterdam má vlak, kterým jsme byli za pár minut v centru s jednou zastávkou. A to je trošku větší letiště než tenhle pražský prďola.

+2/0
4.1.2017 0:28

V37a52c16l36a97v 32K78u68b81i13s 5701331329697

Naopak vetsina ma na letiste vlaky expresy nebo busy. Dublin Londyn Pariz Rim Barcelona Viden

+3/0
4.1.2017 2:54

J98a58r67o65s71l68a70v 55J95o49s94e50f 5782850960614

Třeba se u Jesenice připravuje výstavba letiště!

0/0
4.1.2017 8:24

M90a26r11i41u31s29z 12H12u79d40e70c51z92e24k 8250659431644

Co to tam huli za matroš?

+2/0
3.1.2017 22:10

J85i24ř90í 83N47o60v59á81k 8564661419561

No jémine! Když to bába chce, ať si ho postaví. Ale ZA SVÝ!!

Nebo může poprosit Bureše, třeba by přispěl a možná by ho protáhli až k Čapímu hnízdu. ;-D

+6/−2
3.1.2017 21:35

M52i92c71h29a22l 54K31o89n47e79č56n64ý 8859412962281

Máte nějaký konkrétní návrh, nebo jen prudíte?

+1/−1
3.1.2017 21:37

P61e80t33r 38H16e24l98l81e69r 5163786504814

Návrh snad zazněl, ne? Konečná stanice - Čapí hnízdo!

+9/−1
3.1.2017 21:41

J49a72k44u70b 32K86o77r78e72c 6124700441533

To je teda hloupý výkřik do tmy

0/0
3.1.2017 23:08

A26n16t66o35n97í15n 63S41v29o74b43o12d49a 3384923899592

obchvat Prahy je v nedohlednu a již se plánuje metro do Jesenice, to snad není pravda, Krnáčová s Jermanovou, to je dvojka :-(

+3/0
3.1.2017 21:21

M15i74c80h18a97l 16K22o93n62e53č29n48ý 8879782622931

Jak souvisí obchvat u Běchovic, s metrem na povrchu?

+4/0
3.1.2017 21:27

A62n96t91o24n43í18n 72S86v50o29b96o10d68a 3824573839882

protože si plánuje metro blíž k domovu, na západ, sever a východ .....

0/0
3.1.2017 21:31

M23i96c95h63a45l 28K10o54n41e45č61n43ý 8919412952801

A to je špatně?

0/0
3.1.2017 21:38

D18a86n41i10e74l 25P96a11n93e67k 6782191212340

Spatne to neni, ale v dobe kdy neni hotovy obchvat, dustojne propojene letiste s centrem je to dost mimo misu...

+3/0
3.1.2017 22:24

M79a94r44k58é73t81a 66Ž40e27m78l91i68č12k71o21v52á 1574860113293

Od nápadu po realizaci, uplyne v české kotlině několik desetiletí.

0/0
3.1.2017 22:35

P60a94v26e82l 24J97e10ř93á68b76e48k 7901432164657

Zásadní otázkou je, proč není obchvat. Alespoň propojení na východní straně okolo Běchovic.

+1/0
3.1.2017 22:51

P65a98v42e66l 24N24o77v68á62k 7181156239343

Tak na to je celkem jednoduchá odpověď. Protože Běchovičští občané

0/0
4.1.2017 6:16

A89n51t19o90n17í90n 73S83v78o60b44o75d81a 3714703499392

A do tunelů auta dávkují, aby nebyla fronta v tunelu :-(

0/0
3.1.2017 23:57

M11i35c94h16a54l 52K24o30n86e15č81n35ý 8639742182841

Určitě. V Londýně prodloužené vnější linky metra jezdí po povrchu. Standardně může být prodloužení linek povrchem do Kladna, Říčan, Brandýsa, Mělníka.

Jen je třeba si přestat hrát na to, že metro musí být vždycky pod zemí.

První, co bych udělal je spojení Prahy a Středočeského kraje do jednoho administrativního celku.

+1/−1
3.1.2017 21:20

J75a13k27u67b 56K82o51r41e80c 6864480971903

Propojení do jednoho administrativního celku je nesmysl. Možna by mohly fungovat nějaké společně orgány ale to je tak vse.

0/0
3.1.2017 23:10

F41i51l16i29p 32G16a78l28a27š 2447977944708

A proč je to nesmysl? Většina, ne-li všechny správní orgány SČK sídlí v Praze. Ubylo by úřadů a tím i úředníků...

0/0
4.1.2017 8:50

J30a85k91u57b 25K84o36r90e16c 6684520811823

Protože se jedná o dva zcela rozdílné celky, které mimochodem se řídí odlišnými předpisy (Praha zákonem o hl. městě Praze, středočeský kraj zákonem o krajích). Hlavní problém je ale ten, že jsou to zcela odlišné celky s úplně jinýma potřebami. Možnost by byla vytvořit orgány pro správu společných věcí, kterým je třeba doprava. Možné by bylo uvažovat o orgánech, které kraj a magistrát vykonává v rámci přenesené působnosti (což by ale znamenalo pouze sloučení některých celků bez snížení počtu úředníků).

+1/0
4.1.2017 9:22

P28e83t62r 34K67a14c26a39f54í62r74e16k 2409689383662

..a metro nebo vlak na letiště ��

+1/0
3.1.2017 23:38

M57i67c29h71a85l 62Z65e49l33e71n62ý 6704983355826

Ona neni zla, je jen hloupa

0/0
3.1.2017 21:07

P63e46t49r 87N94o64v91o76t93n77ý 9411749320265

A zrusej na okruhu Tu stovku vymenou za metro?

+2/0
3.1.2017 20:54

M50a83r26t96i34n 57K10ř33í19ž 9963652280227

možná by to chtělo nejdřív začít stavět, aby bylo co prodlužovat....

+2/0
3.1.2017 20:41

M11i94c50h54a39l 28K79o21n68e90č80n42ý 8119652902341

Možná by se chtělo prodlužovat, aby se pak rychle mohlo stavět. Když bude něco (levně ) postaveno, budou úředníci, kteří všechno brzdí postaveni do kouta.

0/0
3.1.2017 21:29

M93a54r86t42i33n 82H86e46i72s74l77e81r 4404376522319

Trochu drahá sranda. Po zemi furt znamená tubusem. Nebo aspoň chránit ty vysokonapěťové vedení při zemi, ze kterých bere proud. I kdyby mělo pantografy (to znamená dražší soupravy), tak furt je problém výšky nástupiště - v Amsterdamu mají jednech kolejích metro a tramvaj - nedokáží sdílet zastávky (-; Nemluvě o nutnosti budovat všechna křížení výhradně mimoúrovňově. Navíc metro je vysoce kapacitní doprava, kterou nemá cenu táhnout mimo hustě obydlenené zóny.

Tramvaj je pro Jesenici mnohem lepší a mnohem lacinější řešení. Jen holt pozemky v Jesenici nezískají větší hodnotu (-;

+5/0
3.1.2017 20:40

Ř76e52h90o80ř 52V33l11a56s51á14k 2804924441646

Ale jo, i ta tramvaj by je zvedla. Momentálně by si bydlení v Jesenici pořídil asi jen šílenec.

Nevýhody vesnice a města v jednom. Hluk, smrad, do přírody daleko, ovšem ke kultuře, na větší úřad nebo vysokou školu taky daleko.

+7/−1
3.1.2017 21:24

D32a90v19i97d 25P52o77k84o87r28n17ý 1134809633492

Nevíte, o čem mluvíte. Hluk a smrad nepřítomen. Do Průhonického parku do 15 minut pěšky, Do Milíčovského lesa do 15 minut na kole, na OC Chodov mimo špičku do 15 minut autem (2 supermarkety v obci na běžné nákupy), do kina na Hájích nebo Hostivaře do 15 minut autem (večer), do divadla do centra večer autem do 30 minut.

0/0
4.1.2017 0:32

Ř96e79h41o47ř 58V64l57a73s19á80k 2704524391896

Všiml jste si, kolikrát jste použil "autem"?

+1/0
5.1.2017 6:09

M28i11c93h11a18l 51K85o72n41e21č10n52ý 8909632722721

Tak jste nám vysvětlil, že nic nejde. Nejde o Jesenici. Časem by to mohlo vést do Jílového.

0/0
3.1.2017 21:24

M49a51r46t16i53n 34H48e54i85s98l74e26r 4984266542989

Nepíšu, že to nejde, jen že to bude zbytečně drahé. Metro je určené pro kapacitní dopravu ve zastavěných centrech, Mělo by cenu myslet o spojení s 10x větším Kladnem, kde bydlí mnohem více lidí a jsou i možnosti, že bude využito oběma směry. A kde bude výhodné organizovat místní dopravu směrem od/k stanici metra.

Na periférii či dokonce do satelitu se opravdu více hodí tramvaj. Lacinější na stavbu a provoz a u které nevadí větší množství zastávek, případně větvení.

+5/0
3.1.2017 23:27







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.