Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Praha upřednostní autobusy, plynulý průjezd zajistí preferenční pruhy

Autobusy uvízlé v kolonách budou brzy minulostí. Praha v dubnu chystá zvýšit počet pruhů určených autobusům na problematických místech v centru. jenže tím sníží počet pruhů pro auta například ve vytížené Průmyslové ulici nebo za výjezdem z Blanky.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

D95a66v64i92d 20R73y68c30h49e74t33s45k30ý 9246801970270

může mi někdo vysvětlit proč je neobolševik a ekoterorista v čele dopravního odboru?

0/0
22.1.2017 9:09

T47o14m 21P61á17l58e42k 1381466709358

No problemo, já je ignoruju a policajty jsem tam viděl jen jednou. Chce to mít oči otevřené. A pokud žádný bus neblokuju, tak nevím, proč bych tam nemohl jet. 8-o

0/0
20.1.2017 21:59

M72a44r85t68i13n 66Š54t58ě26p46á45n60e40k 3347713903961

Ted si ti, co je volili stoupnou pekne pred zrcadlo a plivnou si do obliceje.

0/0
18.1.2017 9:55

T42o84m79á98š 66H13u70d70e43č31e66k 3303933669463

Aha, tak tak se řeší problém s dopravními zácpami! Omezí se počet průjezdných pruhů. To by snad nevymyslel ani pacient psychiatrické léčebny až po uši napíchaný "dobrůtkami". Nechcete ty psychopaty na radnici poslat buďto do Bohnic nebo do kytek?

+1/0
17.1.2017 22:28

S61l45á17v78e86k 13J77i45n47d85ř22i41c29h 7637743739619

Preferenční pruh "pomohl" už na mnoha místech, dříve bezproblémový Veleslavín je nyní pravidelně ucpaný (po zřízení pruhu pro autobusy)... Rv

+1/0
17.1.2017 18:38
Foto

J38a78r66o63s12l10a63v 11D82o72u86š22a 3862634824256

no jestli udělají vyhrazený pruh pro busy na Chlumecké do Horních Počernic, tak se budou auta štosovat už od Rajské Zahrady a autobusy do něj ani nevjedou.

+2/0
11.1.2017 13:12

J33a55k84u87b 29F95e47i92f86a34r 7839169946689

MHD nevyužívám, nicméně proti preferenčním pruhů nic nemám. Avšak pouze v případě, že není tento pruh vytvořen na úkor již existujícího průběžného pruhu. To se potom kolony osobních aut akorát prodlouží a posunou někam dál a ten autobus v nich stejně někde skončí. Někde je možné vozovku rozšířit, jinde však ne. Tam by stálo za úvahu např. pruhy pro osobní auta zúžit. Např. v UK je více užších pruhů a pak je i místo pro MHD.

+2/0
8.1.2017 10:28

Z68d37e50n36e13k 43K38o28z59á62k 1431911733257

Jestli je pan Šubrt z firmy Ropid tak se nedivím že má tak propracované návrhy jak udělat BUS pruhy. A co pane Šubrt se přijet podívat třeba na tu křižovatku Náchodská x Božanovského protože tato křižovatka byla předělána aby z Božanovské odjely BUSY jako preference a to brzdí ulici Náchodskou nechte lépe seřídit jednu křižovatku a nemusíte dělat BUS pruh. Jezdím tudy dost často protože bydlím v Zelenči.Jedte třeba na Harfu kde mají tramvaje přednostní vjezd a když jedete od Kbelské po Poděbradské do centra tak je zde kolona jen proto že MHD má přednost a na ostatní již nezbývá čas.

+4/0
7.1.2017 23:44

J24o61s31e62f 66S55c40h44m78i35d67t 5513547823572

Extrémně mě baví sledovat, jak tu místní automobilový mozky (Čermák, Zababa, Horten,...) spřádaj ty svoje fantasmagorický teorie o tom, že auta jsou spásou světa. Přeci jediný, co způsobuje, že to tak nějak nefunguje, je to, že všichni neustále tý IAD hážou klacky pod nohy. A pak přijde Martin Šubrt a všechny ty jejich blbosti vyvrátí naprosto chirurgickou argumentací podloženou skutečnejma vědomostma a tvrdejma datama.

+1/−1
7.1.2017 18:53

P17e40t93r 73Č41e46r83m77á58k 9448335619880

Tak bavit se můžete, to je tak všechno. Fakta jaksi nelze měnit.

Lidí z oboru je nás tu více, ať už laiků (zdravím Grossmanna) nebo skutečných jako je zástupce ROPIDU p. Šubrt. Ten sice nic chirurgicky neříká, pouze z pohledu toho kdo pochopitelně prosazování zájmů MHD má v popisu práce, uvádí věci z důvodových zpráv ropidu. Zcela legitimní činnost, nicméně nijak neměnící fakta v dopravě, která se skutečně netočí jen okolo MHD (byť podle peněz a medií to tak asi je). R^

+3/0
7.1.2017 21:27

J62a21k71u15b 43F25e40i29f77a52r 7709259436119

Na Strži....no to je taky pecka. Tam jezdí 2 linky tak jednou po 20 minutách. To bude kolona až ke kojeneckému ústavu.

+4/0
7.1.2017 12:26

G85a95b52r55i36e96l 33H85o30r96t18e94n 9661789383684

"(...)v jednom autobuse se přepraví násobně větší počet lidí než v jednom automobilu(...)"

Na vyhrazený pruh na Milady Horákové koukám z okna. Ve špičce tam projíždí cca deset autobusů za hodinu. I kdyby byly plné, jde o cca 2000 lidí. Těchto 2000 lidí blokuje jízdní pruh, kudy by se za stejný čas v klidu mohlo přepravit cca 20000 lidí auty.

Vím, že zelení smradi mozek na matematiku nepoužívají, takže se na Matěje Stropnického nemohu zlobit, ale v diskuzi na internetu bych očekával trochu racionálnější uvažování.

+11/−1
7.1.2017 9:54

M72a13r44t68i39n 45Č20a37p31e75k 6400851907964

Váš odhad ohledně aut je hondně nadnesený. 20000 míst nabízí 4000 aut. A ukažte mi jízdní pruh, hlavně ve městě, který má takovou kapacitu.

+2/0
7.1.2017 10:14

Ř92e86h45o93ř 38V51l60a20s47á41k 2914544251156

20000 lidí v automobilech skrz jeden pruh je mimo současnou realitu. To by muselo v každém sedět pět lidí a a musel by provoz pěkně odsýpat.

0/0
7.1.2017 12:58
Foto

M35a15r55t67i26n 43Š82u41b79r32t 1725631304215

Ehm. Tak celková intenzita automobilů na ulici Milady Horákové za den ve směru do centra činí cca 16 000 vozidel. Z tohoto počtu zde za hodinu projede 7 % vozidel, tedy 1 120 vozidel. Kapacitu komunikace neurčuje počet pruhů v nějakém úseku, ale kapacita návazných křižovatek a následně počet pruhů na návazných úsecích - aby to mělo kam odjíždět.

Hlavní hodnotou je tzv. saturovaný tok vozidel, které maximálně projedou přes stopčáru následné křižovatky. Ten se v jednom pruhu pohybuje maximálně od 1 600 do 2 000 vozidel za hodinu. A pokud navazuje jen jeden jízdní pruh, nemá smysl před křižovatkou honit auta pruhy dvěma, protože stejně dál nedojedou. Pokud je Vaší představou, že může za hodinu po ulici Milady Horákové projet dvěma pruhy 20 000 vozidel, tak nejen že jste zcela mimo dopravní matematiku, ale i zcela mimo fyzikální zákony.

Omezujícím faktorem pro automobily jsou zásadně automobily samy a jediný faktor, který může komunikační sítí bez jejího funkčního zastavení protáhnout více lidí, je něco, co veze pokud možno co nejvíc lidí najednou. Při 20 000 aut za hodinu by konec kolony začínající na Letné byl někde u Kladna a vozidlo z Kladna, které by vyjelo ráno, by na Letné bylo snad večer. Aby auta alespoň nějak jezdila, jaksi je potřeba aby nějací lidé jezdili MHD. V New Yorku také nemá každý auto a jede na Manhattan metrem či taxíkem, protože jinak by to tam nešlo ani smysluplně zásobovat.

A jen tak mimochodem, buspruh na ulici MIlady Horákové u Hradčanské je tuším od července 2016 zrušen. Právě v důsledku snížení intenzit provozu busů.

+5/0
7.1.2017 13:07

M68i44r10o40s97l83a13v 79G53r15o67s89s37m79a58n29n 8622139394

20 000 lidí jedním pruhem? Zelený smrad jste Vy. Protože matematiku nepoužíváte.

+2/0
7.1.2017 13:31

M63i69l15a41n 56N53o20v73á30k 2330255815685

Praha 6 by se nepotýkla s dlouhodobým zahlcením dopravou, kdyby se již 26 let nebránila výstavbě Veleslavínské radiály. Za tuto dobu mohla být již několikrát postavena a problémy vyřešeny. Občané Prahy 6 zahlcení dopravou chtějí, jinak by nevolili polickou reprazintaci, kterou mají a v minulosti měli.

+2/0
7.1.2017 7:42

J16a60n 79N49o56v88ý 5743715109662

Autobus který veze ve špičce třeba i ke stovce lidí, nemůže být blokován osobními auty. Kdyby všichni z busu šli do auta, tak se v koloně nehne vůbec nikdo. Místo aby ti v autech byli vděční za to, že díky lidem, kteří jedou v buse MHD, mají sami lepší průjezdnost, tak ještě někteří zcela nepochopitelně prskají, že je to upřednostňovaní někoho na úkor druhého. Argumentace úplne mimo mísu.:-P

+9/−7
6.1.2017 23:10

R24o28m86a66n 23P30o37l49á67č13e57k 5876649255

Já si myslím, že tu nikdo není pruhům, ale to provedení je na nic i pro tu MHD... viz můj výpis níže...

Navíc cpát pruh na Průmyslovou bez dokončeného MO je prasárna...

+6/0
6.1.2017 23:12

J34a35n 20N73o68v30ý 5213465539872

No proti pruhům jsou tu zcela evidentně pánové Čermák a Hrbek. Z jejich příspěvků si je představuji jako velice důležité jedince jezdíci sami v autíčku, kterým by ještě měli autobusy s plebsem uhýbat.

0/−3
6.1.2017 23:22

P50e79t89r 83Č57e61r45m25á45k 9818475289360

Jak si vy co představujete je vcelku vaše věc, to že nerozumíte dopravě také. V situaci kdy počet lidí používající mhd klesá a naopak počet aut roste, kdy klesá cena jízdného v mhd a roste silniční daň, v situaci kdy se z veřejných rozpočtu dotuje MHD 15 miliardami, je opravdu šílené aby auta měla uhýbat mhd. R^

+2/−11
6.1.2017 23:33
Foto

M25a69r15t26i74n 36Š26u52b80r35t 1695741874675

Ve většině uvedených pruhů auta MHD neuhábají. Na Ústecké se využije vyšrafovaného pruhu, na Chlumecké volného pruhu k předjetí, na Úvalské jde o část komunikace před bezpečnějším přechodem, kam z návazné křižovatky jedou auta vždy jedním pruhem, na Tupolevově, jde o pět o využití vyšrafované části komunikace, na Svatovítské jízdu po kolejích a úpravu vjezdu na Kulaťák, aby auta autobus objela. Na Evropské se řeší, aby se auta po zařazení do jednoho pruhu nemusela rozjet znovu do dvou a zas zipovat, takže zdržují sama sebe. Pokud MHD bude stát v kolonách aut, tak ty kolony aut budou za chvilku vypadat tak, že použití auta bude téměř nemožné. Kdokoliv jede MHD, tak přece pomáhá tomu, že provoz automobilů ve městě je snesitelný. Lidé, co dojedou busy na metro C, a v Nuseláku jich je na cestě do centra 140 000 denně, jaksi pomáhají tomu, že těch 45 000 aut nad tím vůbec do centra projede. Kdyby jen 10 000 lidí z těch busů a pak metra vzalo auto, stojí magistrála ráno od Opatova a popojíždí naprosto minimální rychlostí, někdy by stála zcela a použití auta by ztratilo smysl.

+12/−1
6.1.2017 23:49

J62a34n 56N78o72v47ý 5953825659672

počkejte, teď Vám taky napíše, že nerozumíte MHD, a já se uprskám smíchy.;-D

+1/−2
6.1.2017 23:54

M91i34l32o31s19l68a38v 98H64r29b92e97k 7415136675640

Tak už prskej...

+1/−1
6.1.2017 23:58

P27e28t75r 91Č31e30r32m15á66k 9528965849640

Jak taky, tenhle člověk narozdíl od Vás alespoň která bije ;-)

+1/−1
7.1.2017 0:45

P62e67t33r 45Č82e94r65m67á87k 9538265169750

Ve většině těchto nových možná nikoliv, což stále však znamená že ve velké části ano, a v těch stávajících téměř vždy. Je krásné jak si berete příklady které vyhovují vaší verzi příběhu, ale vraťme se do reality. Takže jak je to s tou Průmyslovou? Tady se nebude ubírat polovina kapacity komunikace??

Pak Vám evidentně uniká smysl příběhu - důležité je aby v kolonách nestála auta, pak nebude ani povrchová MHD, opačne to nefunguje.

Rozhodně neplatí že kdekoliv jede MHD je provoz automobilů snesitelnější. Opět učebnicově diletanský přístup k řešení provozu na Průmyslové je toho příkladem - zde MHD pojede a auta budou naopak stát o mnoho nesnesitelněji, v čase s přibývajícím provozem to bude ještě markantnější.

A pohádky na závěr vynechte - nikdo si nemyslí že 100% stávajích uživatelů MHD přejde na osobní dopravu, to logicky není možné, ono bude bohatě stačit až to jenom přiblíží té úrovni západu, takže 40tis lidí z toho nuseláku nebude dole ale nahoře, a bude už pozdě řešit jak s tím naložit, protože když to šlo tak někdo bláhově řešil buspruhy...

+1/−4
7.1.2017 0:44

M75a55r64t94i68n 38Č60a95p55e74k 6620421617344

Ano, někdo tam "bláhově" udělal BUS pruhy, aby zabránil propadu počtu cestujících v MHD. Ten začarovaný kruh je známý: Lidé přesedají do aut proto, že je MHD pomalá. A MHD je pomalá kvůli autům a jejich kolonám. Takže každý další člověk co přesedne do auta MHD zpomalí a to přesvědčí další lidi k přesednutí do auta a to MHD znovu zpomalí a kruh pokračuje dál.

Takže nevím proč si stěžujete, když se někdo snaží tenhle kolotoč zastavit. Žádné jiné možnosti, než vyhrazené pruhy a preference na křižovatkách nejsou.

+2/0
7.1.2017 9:56

J80a34n 45Z54a16b69a74b28a 8454974428734

Na několika z jmenovaných míst je ten pruh je pro tu zmíněnou čárku a ničemu to nepomůže. Na jiných mám za cíl ne pomoci MHD, ale znepříjemnit situaci řidičům, protože ani nyní tam problém není.

+1/0
7.1.2017 10:04

J25a24n 47Z21a51b10a45b66a 8354634768154

A ještě jedna poznámka. Když po rekonstrukci tramvají a semaforů na Švehlově třídě zavedli téměř absolutní přednost MHD, tak se totálně ucpali příjezdy na ní. Poté co se nastavil zpět normální režim, tak není problém nikde...

+1/0
7.1.2017 10:06
Foto

M56a50r20t12i30n 15Š97u64b57r58t 1205601284775

To je zajímavé, preference po rekonstrukci Švehlovy právě na místě nějaký čas nebyla, byly tam pevné cykly řízení. Až cca po roce se preference spustila, tj. zlepšení tedy nastalo až poté...

+1/0
7.1.2017 13:11

M96i69r77o42s81l48a80v 30G27r19o95s20s17m36a77n84n 8292339824

Na Švehlově je v současné době preference tramvají na všech SSZ, kromě sjezdu ze spojky. Jsem rád, že "problém nikde". Protože preference nefungovala pouze několik měsíců ihned po rekonstrukci trati, kdy světla běhala v pevných programech.

0/0
7.1.2017 13:38

P35e52t85r 64Č75e63r87m48á32k 9238955459490

Přesněji řečeno nikoliv aby zabránil propadu počtu cestrujicích, ale aby pouze zpomalil to tempo propadu, o zvratu trendu nelze uvažovat ani omylem.

Pak vycházíte ze špatné logiky - lidé nepřesedají do aut z mhd jen kvůli rychlosti (ta je totiž velmi závislá na konkrétní trase, způsobu užívání, a také době, nelze plošně říci že by auto bylo rychlejší), ale především kvůli komfortu, praktičností a také stále větší dostupnosti - vše souvisí s rostoucí životní úrovní. Tudíž celá následná konstrukce je mylná, o rychlosti to primárně není.

Tudíž nikdo tím že někdo brzdí to co nezvratně roste nijak žádný kolotoč nezastaví, což vidíme dnes a denně - přes všechny tyto omezení počet uživatelů aut roste na úkor počtu lidí v mhd (v relativních počtech).

0/0
7.1.2017 20:18
Foto

M50a72r66t62i27n 54Š42u59b95r60t 1405121744515

Na Průmyslové došlo loni k úpravě signalizace u Černokostelecké, která překvapivě pomohla zkrátit kolony aut od Hostivaře. Tudíž se ukázalo, že by vyhrazení buspruhu mohlo být zkušebně realizováno, protože parametry návazného SSZ a modelové výpočty ukázaly, že se tato realizace kvůli té úpravě semaforu na kapacitě pro ostatní dopravu neprojeví. Opět platí, že kapacitu zajišťuje návazný semafor, ne počet pruhů na úseku před ním. Když buspruh skončí před semaforem tak, aby tam byly stále 2 řadící pruhy, autům z hlediska délky stání v koloně taková úprava nevadí. Stojí opticky dál, ale časově stejně dlouho. Ale busu o 3 až 5 minut pomůže. Každé opatření tohoto typu vždy projednává pečlivě Policie a někdy se i pečlivě modeluje v mikrosimulacích.

40 tisíc lidí z Nuseláku nemůže být z metra nahoře nikdy, to by bohužel magistrálu nebylo pro průjezd autem 24 hodin možné použít. Taková kapacita tam není fyzikálně možná, už jen 10 000 aut navíc by znamenalo naprostý kolaps.

+1/0
7.1.2017 13:17

P30e78t40r 73Č33e67r74m63á11k 9438815399200

Opět chyba hned v úvodu - kapacitu nezajišťuje semafor, ten pouze řeší propustnost. Tudíž samotnou úpravou SSZ lze dosáhnout pouze toho že se dá regulovat jak je který úsek z hlediska kapacity vytížen a kde se tedy vytvoří kolony v případě překročení této kapacity. Tudíž pakliže se někde nastaví SSZ tak jak píšete, ovlivní to navazující křižovatky tím že se ty kolony posunou tam, resp. dále než jsou nyní.

Tudíž doprava bude stát časově rozhodně déle (už jen samotné napojení bus pruhů před křižovatkou znamená vždy komplikaci a tedy potenciální časovou prodlevu, to samé způsobují reakce řidičů, a v neposlední řadě do toho vstupuje situace na dalších křižovatkách).

Modelace vynechte, ty děláme dnes a denně a vždy záleží co kdo dodá za vstupní data a co z nich (ne)chce získat za výstup. Vyjádření policie je v té samé rovině - řeší to pouze ve formální rovině.

A k nuseláku - utíkáte z příběhu zdatně ale marně, nejde o to co se kam kde fyzicky vejde, ale jaká bude fyzicky ta poptávka - a to těch 40tis představuje velmi optimistické číslo, realita může být daleko horší, takže je otázka jak tento nápor pojmout aby ten kolaps nenastal. A buspruhy to opravdu nejsou R^

0/−1
7.1.2017 20:38

P68a52v44e79l 76J45e38ř56á88b81e45k 7351322724527

Nedokončený MO si musíme vyřešit s těmi, co dali povolení k výstavbě v Běchovicích, přestože věděli, že v blízkosti té výstavby povede trasa okruhu.

Dnes naštěstí se trochu změnila legislativa - kdo bude chtít stavět v blízkosti třeba dálnice (i jen u trasy navržené dálnice) , bude muset zajisti odhlučnění výstavby (napsal jsem to hodně zjednodušeně)

+1/0
6.1.2017 23:52

R32o77m44a43n 96P33o23l24á64č48e42k 5446169675

MO vs Pražský okruh;-)

+2/0
7.1.2017 0:14

M43i56l93o74s20l61a82v 60H31r82b23e91k 7165946565660

To budou fronty až k vysočanskýmu Tesku...

+1/−1
7.1.2017 0:17

P30e11t88r 39Č29e14r19m68á24k 9558305199980

Absurdní a mimo mísu je max. Vaše logika - tím že seberu polovinu komunikace pro MHD se průjezdnost aut jednoznačně zhorší, takže vděčnost by cítil opravdu jen blázen. Do MHD nikdo díky tomu nepřibude, naopak aut bude stejně víc, protože to je dlouhodobý trend. Takže nejde o to že to je upřednostňování jednoho na úkor druhého, to je jasné jako facka, ale o to že to jde naprosto druhým směrem než by mělo - tam kde potřeba kapacity roste se ubere a tam kde klesá se přidá - zkrátka kocourkov Rv

+4/−5
6.1.2017 23:27

P73a18v11e81l 61J23e71ř82á51b71e51k 7681182844387

Používání osobních aut na dopravu do práce (ne pro ty, kteří převážejí materiál apod.), z míst kde je dobré spojení hromadnou dopravou je nesmysl.

Zatížení prostředí okolo silnice, respektive v obcích odkud auta vyjíždějí a třeba Prahy se dostává na nepříjemnou úroveň.

Takže omezování osobní dopravy ve prospěch hromadné je celkem logický přístup společnosti pro ochranu prostředí a úsporu strategické, neobnovitelní suroviny jako je benzin, nafta, plyn.

Ale protože to slovy omezit nejde, tak lze jen podpořit tu přepravu, která je pro prostředí příznivější.

Takže - víc pruhů pro MHD, ať ti co využívají hromadnou přepravu, mají od společnosti podporu v tom, že se včas dostanou k cíli své cesty.

My v autech si prostě nějakou chvilku počkáme, protože nic, s výjimkou pohodlnosti, nám nebrání jet hromadnou přepravou.

+9/−5
6.1.2017 23:48

P48e49t66r 91Č23e74r18m23á40k 9968985299100

Používání automobilu jako prostředku dopravní přepravy je zcela legitimní nástroj 21.století.

Tato zátěž je stále hluboko pod průměrem bežným v EU, takže problém není na straně počtu aut, ale nepřipravenosti infrastruktury.

Tudíž jakékoliv omezování osobní dopravy ve chvíli kdy nedosáhla ani toho bežného průměru EU je zcela liché (čehož jsme dnes a denně svědky), a naopak preference MHD která svou kvalitou patří už dnes do TOP 5 Evropy a obsluhuje stále nadstandardní procento obyvatel je pouze vyhazování peněz z oken (žádné další % obyvatel není možné přívést) a především prostoru.

Takže pokud současná ekoteroristická lobby bude pokračovat ve svém činění, tak až se v počtu aut dostaneme na tu západní úroveň, nastane totální kolaps dopravy... Rv

+4/−7
7.1.2017 0:07

M73a65r20t87i73n 58Č49a30p98e29k 6320521837254

Je zajímavé, že v EU se snaží o omezování individuální dopravy a snaží se dostat na naše čísla obsazenosti hromadné dopravy. Oni už na západě pochopili, že preference individuální dopravy je pro celou společnost jen nekonečnou černou dírou na peníze, jelikož jí infrastruktura nebude stačit nikdy.

Takže by bylo dobré neopakovat jejich chyby a propad počtu cestujících v MHD zastavit už teď, kdy to bude ještě levné, než ho nechat spadnout na dno a začínat od nuly.

+1/0
7.1.2017 10:03

P61e91t14r 11Č80e63r52m75á11k 9808215949680

To není zajímavé ale logické. Sice se teda nesnaží dostat na "naše čísla", ale obecně dostat více lidí z aut do mhd a to jak restriktivní tak motivační formou.

Je tedy potřeba si zrekapitulovat výchozí situaci - bylo tam vesměs dosaženo téměř saturovaného stavu infrastruktury, kdy na mnoha místech už není možný její další zkapacitnění aby nedošlo k znatelnému omezení funkčnosti a životního prostředí. A naopak stav MHD je průměrný až podprůměrný. Tudíž to není vůbec o tom že by někdo něco pochopil, ale že se snaží vylepšit to co má rezervy. R^

Tedy zcela opačná situace než u nás.

Tudíž při současné situaci (tedy poměru toho kolik lidí kteří používají auta a mhd) vůbec nemůže být řeč o tom že by se v Praze dal propad cestujících mhd zastavit, v maximu možného se dá pouze zpomalit, což stejně nezabrání tomu nárustu uživatelů aut. Tudíž nyní naší skvělou mhd nechat jak je, masivně investovat do dokončení infrastrukury, a až bude obojí na podobné úrovni, pak se dá rozumně dělat nějaká politika preferencí, do té doby je to pouze zbožné přání a boj s větrnými mlýny,

0/−1
7.1.2017 20:48

M75a19r80t80i87n 57Č61a93p77e22k 6120471197654

Takže když shrnu váš názor: Máme nejdřív investovat do podpory individuální dopravy, abysme pak mohli investovat do hromadné dopravy. Tedy zbytečně promrhat peníze a opakovat chyby jiných i když víme jak to dopadne. Nebylo by lepší investovat rovnou do hromadné dopravy a zbytečně nevyhazovat velké množství peněz do kanálu?

Doprava se nesmí řešit manažerským plánováním, to nepokrývá dostatečně dlouhou dobu. To řeší problémy dneška, protože počítají s tím, že ta firma tady za pár let nemusí být. Kdežto to území tady bude i za 50 - 100 let. Takže nemá smysl podporovat a mohutně investovat do něčeho, o čem víme že je neudržitelné, jako je právě individuální doprava v takovém měřítku jako je dneska.

+1/0
8.1.2017 11:57

M15i94r65o51s40l30a70v 16G42r75o53s32s28m29a61n69n 8512219644

Preference MHD je nástrojem, který vede ke zvýšení kapacity komunikace pro osobní dopravu, aniž by se přitom zvýšil zábor plochy. Důvodem je vysoká efektivita a výkonnost MHD. A prosím, nepleťte si pojmy osobní a individuální doprava.

Kolapsové situace v dopravě vyvolává mimo jiné budování dalších a dalších silničních komunikací, které zvyšují atraktivitu individuální dopravy. Má i jiné důsledky, nepříjemné pro širokou veřejnost, včetně motoristické, jako různá "zpomalovací" opatření, která vznikají na komunikacích méně významných, či dokonce obslužných, protože i tam v důsledku dopravní indukce narůstají intenzity do hodnot, které ovlivňují kvalitu života a vedou k tlaku na místní samosprávu a státní správu.

Nástup automobilismu a ústup MHD ve městech nesouvisel primárně s růstem životní úrovně, ale s kvalitou dopravní politiky měst a celých regionů. A rovněž otázkou, do jaké míry dopravní politika podlehla byznysu. Před necelými 100 lety mělo LA jeden z nejlépe fungujících systémů veřejné dopravy. Pak městské dopravní podniky skoupil místní autoprůmysl, prakticky je zlikvidoval a přiměl lidi jezdit autem, které jim prodával. Kopodivu zabírala auta násobně více místa než tramvaje. Na nedostatek kapacity se reagovalo další a další výstavbou. LA je dnes známo jako město, kde polovinu plochy tvoří dopravní stavby, má největší dopravní zácpy v USA, a MHD realizuje mizivé výkony. Děkuji, ale raději oddělené koleje na ulici a vyhrazené pruhy pro autobusy.

+1/0
7.1.2017 14:00

P77e67t42r 51Č67e37r74m71á23k 9238825479950

Pro začátek - dojmy s pojmy si nepleťte vy - preference MHD formou bus pruhu vede ke snížení efektivity využití kapacity komunikací, protože jak již bylo řečeno, jen málokde dokáže výkon mhd v bus pruhu předčit výkon osobní dopravy bez ní (a tedy zcela lhostejno zdali osobní a nebo individuální!).

Pak žijete úplně mimo realitu, tím že postavíte více čističek na odpadní vodu budete motivovat lidí jí více vytvářet??? Asi nikoliv, lidé jí budou vytvářet stejně, a je na vás včas se tomu přispůsobit. Takže tyto laické argumenty z dílny automatu nechte zase spát. ;-) Důsledky pro veřejnost to má tedy pouze takové, že když někdo tu infrastrukturu včas nepřizpůsobí, tak pak musí trpět tím kolapsem. R^

Pak další minela - nástup automobilismu a ústup MHD v Praze souvisí zcela primárně se životní úrovní, kvalita MHD se systematicky zvedá neustále, průběžně se staví nové tratě metra, tramvají, zavádí nové linky, přesto % lidí které jí využívá setrvale klesá, i přes všechny možné motivační (a ryze politické) kroky.

A ano myšlenka propojení businessu je jistě na místě - kauzy jako reklama, jízdenky (Rittig) a další jasně ukazují že těch dnes již téměř 15miliard ročně co spolkne DPP je velmi lákavá příležitost. Není se čemu divit - blbá blanka co stála ročně sotva 4mld byla mediálně přetřásána neustále, zato nákupy nových tramvají a busů za desítky miliard jsou vlastně potichu rozpuštěny a všichni jsou spokojeni.

Takže souhlas - mhd je z hlediska businessu mnohem zajimavější. R^

0/0
7.1.2017 21:06

M84i97r11o45s79l19a15v 62G91r32o86s62s60m35a86n20n 8822239444

Jak říkám, raději oddělené koleje na ulici a vyhrazené pruhy pro autobusy. A více staveb pro veřejnou dopravu.

+1/0
7.1.2017 23:36

P43e15t67r 96Č77e30r93m37á27k 9478325199560

To je samozřejmě obecná fráze se kterou se v zásadě dá souhlasit. Sice povrchová MHD by měla být obecně omezována ve prospěch té podpovrchové (což se kdysi v souvislosti se stavbou metra dělo, dneska to je bohužel opět porušováno), ale v zásadě nemám problém s investicemi pro hromadnou dopravu. Nesmí to však nikdy být na úkor té veřejné.

0/0
8.1.2017 0:11

M77a52r86t47i19n 55Č17a58p88e76k 6240171177634

Povrchová hromadná doprava by se neměla radikálně omezovat jen proto, že tam vede ta podpovrchová. Jednak slouží pro dokrytí oblasti, ale také slouží jako "reklama" - ono tu něco jezdí. To metro není tolik vidět, kdežto tramvajová trať je vidět hned. To samé s auty, jsou všude, ze všech stran se na nás valí reklamy, které nám vnucují názor, že se bez něj neobejdeme - různé požitky z jízdy, svobody atd. To hromadná doprava nabízí také, jen se při jejím využívání musí člověk používat hlavu a ctít základní principy demokracie - tedy, že menšina se musí podřídit většině a ta zase možnostem.

A také si trošku porovnejte pojmy - doprava se dělí na individuální a hromadnou a tyto dvě skupiny se následně dělí na veřejnou a soukromou. Hromadná doprava je většinově veřejná - soukromé jsou jenom zájezdy, kdežto automobilová doprava je většinově soukromá - veřejné je jenom taxi. Takže investice do automobilové dopravy jdou na úkor té veřejné, což jak říkáte nesmí být.

0/0
8.1.2017 12:24

P57e54t60r 37M78u18d24r50y28c64h 7134722287423

Žiji v Irsku a věřte v Dublinu jsou bus line zcela přirozená a funkční záležitost ale také si umím představit že než si na ně zvyknou někteří pražští i mimo pražští "jezdci " tak bude veselo.

+6/−7
6.1.2017 23:03

P86e94t16r 23M78u10d25r50y78c79h 7604922457293

Ještě bych doplnil že právo využívat tyto pruhy samozřejmě krom záchranného systému mají také taxi což je fajn záležitost pokud spěcháte na letiště. ;)

+1/−3
6.1.2017 23:08







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.