Diskuse k článku

Praha upřednostní autobusy, plynulý průjezd zajistí preferenční pruhy

Autobusy uvízlé v kolonách budou brzy minulostí. Praha v dubnu chystá zvýšit počet pruhů určených autobusům na problematických místech v centru. jenže tím sníží počet pruhů pro auta například ve vytížené Průmyslové ulici nebo za výjezdem z Blanky.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

D70a41v65i44d 61R59y73c13h48e44t59s28k66ý 9676961960730

může mi někdo vysvětlit proč je neobolševik a ekoterorista v čele dopravního odboru?

0/0
22.1.2017 9:09

T63o75m 39P70á37l35e79k 1221376449328

No problemo, já je ignoruju a policajty jsem tam viděl jen jednou. Chce to mít oči otevřené. A pokud žádný bus neblokuju, tak nevím, proč bych tam nemohl jet. 8-o

0/0
20.1.2017 21:59

M24a39r27t31i76n 26Š81t37ě88p10á62n53e71k 3527403193731

Ted si ti, co je volili stoupnou pekne pred zrcadlo a plivnou si do obliceje.

0/0
18.1.2017 9:55

T29o76m78á84š 33H93u30d50e97č82e42k 3163843319333

Aha, tak tak se řeší problém s dopravními zácpami! Omezí se počet průjezdných pruhů. To by snad nevymyslel ani pacient psychiatrické léčebny až po uši napíchaný "dobrůtkami". Nechcete ty psychopaty na radnici poslat buďto do Bohnic nebo do kytek?

+1/0
17.1.2017 22:28

S25l51á88v18e26k 38J51i50n84d69ř18i72c11h 7317673289969

Preferenční pruh "pomohl" už na mnoha místech, dříve bezproblémový Veleslavín je nyní pravidelně ucpaný (po zřízení pruhu pro autobusy)... Rv

+1/0
17.1.2017 18:38
Foto

J26a15r92o59s65l47a89v 44D95o79u78š42a 3482314134776

no jestli udělají vyhrazený pruh pro busy na Chlumecké do Horních Počernic, tak se budou auta štosovat už od Rajské Zahrady a autobusy do něj ani nevjedou.

+2/0
11.1.2017 13:12

J39a38k30u63b 31F91e45i76f36a93r 7249259306299

MHD nevyužívám, nicméně proti preferenčním pruhů nic nemám. Avšak pouze v případě, že není tento pruh vytvořen na úkor již existujícího průběžného pruhu. To se potom kolony osobních aut akorát prodlouží a posunou někam dál a ten autobus v nich stejně někde skončí. Někde je možné vozovku rozšířit, jinde však ne. Tam by stálo za úvahu např. pruhy pro osobní auta zúžit. Např. v UK je více užších pruhů a pak je i místo pro MHD.

+2/0
8.1.2017 10:28

Z29d40e64n45e89k 78K38o72z58á13k 1981721293587

Jestli je pan Šubrt z firmy Ropid tak se nedivím že má tak propracované návrhy jak udělat BUS pruhy. A co pane Šubrt se přijet podívat třeba na tu křižovatku Náchodská x Božanovského protože tato křižovatka byla předělána aby z Božanovské odjely BUSY jako preference a to brzdí ulici Náchodskou nechte lépe seřídit jednu křižovatku a nemusíte dělat BUS pruh. Jezdím tudy dost často protože bydlím v Zelenči.Jedte třeba na Harfu kde mají tramvaje přednostní vjezd a když jedete od Kbelské po Poděbradské do centra tak je zde kolona jen proto že MHD má přednost a na ostatní již nezbývá čas.

+4/0
7.1.2017 23:44

J71o18s45e48f 14S94c71h92m47i64d74t 5333697253332

Extrémně mě baví sledovat, jak tu místní automobilový mozky (Čermák, Zababa, Horten,...) spřádaj ty svoje fantasmagorický teorie o tom, že auta jsou spásou světa. Přeci jediný, co způsobuje, že to tak nějak nefunguje, je to, že všichni neustále tý IAD hážou klacky pod nohy. A pak přijde Martin Šubrt a všechny ty jejich blbosti vyvrátí naprosto chirurgickou argumentací podloženou skutečnejma vědomostma a tvrdejma datama.

+1/−1
7.1.2017 18:53

P32e73t23r 76Č60e47r77m13á40k 9338495659780

Tak bavit se můžete, to je tak všechno. Fakta jaksi nelze měnit.

Lidí z oboru je nás tu více, ať už laiků (zdravím Grossmanna) nebo skutečných jako je zástupce ROPIDU p. Šubrt. Ten sice nic chirurgicky neříká, pouze z pohledu toho kdo pochopitelně prosazování zájmů MHD má v popisu práce, uvádí věci z důvodových zpráv ropidu. Zcela legitimní činnost, nicméně nijak neměnící fakta v dopravě, která se skutečně netočí jen okolo MHD (byť podle peněz a medií to tak asi je). R^

+3/0
7.1.2017 21:27

J26a64k57u71b 86F14e28i57f75a20r 7359569366929

Na Strži....no to je taky pecka. Tam jezdí 2 linky tak jednou po 20 minutách. To bude kolona až ke kojeneckému ústavu.

+4/0
7.1.2017 12:26

G10a69b65r19i22e49l 86H80o34r58t52e97n 9341399413174

"(...)v jednom autobuse se přepraví násobně větší počet lidí než v jednom automobilu(...)"

Na vyhrazený pruh na Milady Horákové koukám z okna. Ve špičce tam projíždí cca deset autobusů za hodinu. I kdyby byly plné, jde o cca 2000 lidí. Těchto 2000 lidí blokuje jízdní pruh, kudy by se za stejný čas v klidu mohlo přepravit cca 20000 lidí auty.

Vím, že zelení smradi mozek na matematiku nepoužívají, takže se na Matěje Stropnického nemohu zlobit, ale v diskuzi na internetu bych očekával trochu racionálnější uvažování.

+11/−1
7.1.2017 9:54

M79a54r15t23i30n 10Č27a61p82e20k 6150231557624

Váš odhad ohledně aut je hondně nadnesený. 20000 míst nabízí 4000 aut. A ukažte mi jízdní pruh, hlavně ve městě, který má takovou kapacitu.

+2/0
7.1.2017 10:14

Ř87e29h33o54ř 76V43l73a24s36á26k 2904444391976

20000 lidí v automobilech skrz jeden pruh je mimo současnou realitu. To by muselo v každém sedět pět lidí a a musel by provoz pěkně odsýpat.

0/0
7.1.2017 12:58
Foto

M29a87r79t87i26n 68Š40u79b51r22t 1715101524145

Ehm. Tak celková intenzita automobilů na ulici Milady Horákové za den ve směru do centra činí cca 16 000 vozidel. Z tohoto počtu zde za hodinu projede 7 % vozidel, tedy 1 120 vozidel. Kapacitu komunikace neurčuje počet pruhů v nějakém úseku, ale kapacita návazných křižovatek a následně počet pruhů na návazných úsecích - aby to mělo kam odjíždět.

Hlavní hodnotou je tzv. saturovaný tok vozidel, které maximálně projedou přes stopčáru následné křižovatky. Ten se v jednom pruhu pohybuje maximálně od 1 600 do 2 000 vozidel za hodinu. A pokud navazuje jen jeden jízdní pruh, nemá smysl před křižovatkou honit auta pruhy dvěma, protože stejně dál nedojedou. Pokud je Vaší představou, že může za hodinu po ulici Milady Horákové projet dvěma pruhy 20 000 vozidel, tak nejen že jste zcela mimo dopravní matematiku, ale i zcela mimo fyzikální zákony.

Omezujícím faktorem pro automobily jsou zásadně automobily samy a jediný faktor, který může komunikační sítí bez jejího funkčního zastavení protáhnout více lidí, je něco, co veze pokud možno co nejvíc lidí najednou. Při 20 000 aut za hodinu by konec kolony začínající na Letné byl někde u Kladna a vozidlo z Kladna, které by vyjelo ráno, by na Letné bylo snad večer. Aby auta alespoň nějak jezdila, jaksi je potřeba aby nějací lidé jezdili MHD. V New Yorku také nemá každý auto a jede na Manhattan metrem či taxíkem, protože jinak by to tam nešlo ani smysluplně zásobovat.

A jen tak mimochodem, buspruh na ulici MIlady Horákové u Hradčanské je tuším od července 2016 zrušen. Právě v důsledku snížení intenzit provozu busů.

+5/0
7.1.2017 13:07

M36i12r43o73s35l70a70v 32G73r78o62s96s42m65a27n88n 8322859694

20 000 lidí jedním pruhem? Zelený smrad jste Vy. Protože matematiku nepoužíváte.

+2/0
7.1.2017 13:31

M28i42l93a40n 27N95o85v32á17k 2770215825765

Praha 6 by se nepotýkla s dlouhodobým zahlcením dopravou, kdyby se již 26 let nebránila výstavbě Veleslavínské radiály. Za tuto dobu mohla být již několikrát postavena a problémy vyřešeny. Občané Prahy 6 zahlcení dopravou chtějí, jinak by nevolili polickou reprazintaci, kterou mají a v minulosti měli.

+2/0
7.1.2017 7:42

J90a69n 87N34o81v26ý 5183685379952

Autobus který veze ve špičce třeba i ke stovce lidí, nemůže být blokován osobními auty. Kdyby všichni z busu šli do auta, tak se v koloně nehne vůbec nikdo. Místo aby ti v autech byli vděční za to, že díky lidem, kteří jedou v buse MHD, mají sami lepší průjezdnost, tak ještě někteří zcela nepochopitelně prskají, že je to upřednostňovaní někoho na úkor druhého. Argumentace úplne mimo mísu.:-P

+9/−7
6.1.2017 23:10

R24o10m35a28n 35P73o62l61á88č84e40k 5346709415

Já si myslím, že tu nikdo není pruhům, ale to provedení je na nic i pro tu MHD... viz můj výpis níže...

Navíc cpát pruh na Průmyslovou bez dokončeného MO je prasárna...

+6/0
6.1.2017 23:12

J71a26n 76N48o47v63ý 5533615959842

No proti pruhům jsou tu zcela evidentně pánové Čermák a Hrbek. Z jejich příspěvků si je představuji jako velice důležité jedince jezdíci sami v autíčku, kterým by ještě měli autobusy s plebsem uhýbat.

0/−3
6.1.2017 23:22

P16e72t77r 92Č17e15r76m10á89k 9458785399910

Jak si vy co představujete je vcelku vaše věc, to že nerozumíte dopravě také. V situaci kdy počet lidí používající mhd klesá a naopak počet aut roste, kdy klesá cena jízdného v mhd a roste silniční daň, v situaci kdy se z veřejných rozpočtu dotuje MHD 15 miliardami, je opravdu šílené aby auta měla uhýbat mhd. R^

+2/−11
6.1.2017 23:33
Foto

M77a60r58t54i25n 31Š96u46b66r97t 1555621654485

Ve většině uvedených pruhů auta MHD neuhábají. Na Ústecké se využije vyšrafovaného pruhu, na Chlumecké volného pruhu k předjetí, na Úvalské jde o část komunikace před bezpečnějším přechodem, kam z návazné křižovatky jedou auta vždy jedním pruhem, na Tupolevově, jde o pět o využití vyšrafované části komunikace, na Svatovítské jízdu po kolejích a úpravu vjezdu na Kulaťák, aby auta autobus objela. Na Evropské se řeší, aby se auta po zařazení do jednoho pruhu nemusela rozjet znovu do dvou a zas zipovat, takže zdržují sama sebe. Pokud MHD bude stát v kolonách aut, tak ty kolony aut budou za chvilku vypadat tak, že použití auta bude téměř nemožné. Kdokoliv jede MHD, tak přece pomáhá tomu, že provoz automobilů ve městě je snesitelný. Lidé, co dojedou busy na metro C, a v Nuseláku jich je na cestě do centra 140 000 denně, jaksi pomáhají tomu, že těch 45 000 aut nad tím vůbec do centra projede. Kdyby jen 10 000 lidí z těch busů a pak metra vzalo auto, stojí magistrála ráno od Opatova a popojíždí naprosto minimální rychlostí, někdy by stála zcela a použití auta by ztratilo smysl.

+12/−1
6.1.2017 23:49

J69a31n 72N52o62v13ý 5493215629952

počkejte, teď Vám taky napíše, že nerozumíte MHD, a já se uprskám smíchy.;-D

+1/−2
6.1.2017 23:54

M69i54l83o17s39l43a35v 61H41r34b98e87k 7875196375390

Tak už prskej...

+1/−1
6.1.2017 23:58

P98e48t49r 74Č31e39r50m65á17k 9788265929260

Jak taky, tenhle člověk narozdíl od Vás alespoň která bije ;-)

+1/−1
7.1.2017 0:45

P35e51t65r 97Č62e84r70m47á88k 9168325719930

Ve většině těchto nových možná nikoliv, což stále však znamená že ve velké části ano, a v těch stávajících téměř vždy. Je krásné jak si berete příklady které vyhovují vaší verzi příběhu, ale vraťme se do reality. Takže jak je to s tou Průmyslovou? Tady se nebude ubírat polovina kapacity komunikace??

Pak Vám evidentně uniká smysl příběhu - důležité je aby v kolonách nestála auta, pak nebude ani povrchová MHD, opačne to nefunguje.

Rozhodně neplatí že kdekoliv jede MHD je provoz automobilů snesitelnější. Opět učebnicově diletanský přístup k řešení provozu na Průmyslové je toho příkladem - zde MHD pojede a auta budou naopak stát o mnoho nesnesitelněji, v čase s přibývajícím provozem to bude ještě markantnější.

A pohádky na závěr vynechte - nikdo si nemyslí že 100% stávajích uživatelů MHD přejde na osobní dopravu, to logicky není možné, ono bude bohatě stačit až to jenom přiblíží té úrovni západu, takže 40tis lidí z toho nuseláku nebude dole ale nahoře, a bude už pozdě řešit jak s tím naložit, protože když to šlo tak někdo bláhově řešil buspruhy...

+1/−4
7.1.2017 0:44

M31a40r49t80i42n 63Č24a32p14e11k 6710871737394

Ano, někdo tam "bláhově" udělal BUS pruhy, aby zabránil propadu počtu cestujících v MHD. Ten začarovaný kruh je známý: Lidé přesedají do aut proto, že je MHD pomalá. A MHD je pomalá kvůli autům a jejich kolonám. Takže každý další člověk co přesedne do auta MHD zpomalí a to přesvědčí další lidi k přesednutí do auta a to MHD znovu zpomalí a kruh pokračuje dál.

Takže nevím proč si stěžujete, když se někdo snaží tenhle kolotoč zastavit. Žádné jiné možnosti, než vyhrazené pruhy a preference na křižovatkách nejsou.

+2/0
7.1.2017 9:56

J13a27n 10Z59a26b42a44b15a 8814434898354

Na několika z jmenovaných míst je ten pruh je pro tu zmíněnou čárku a ničemu to nepomůže. Na jiných mám za cíl ne pomoci MHD, ale znepříjemnit situaci řidičům, protože ani nyní tam problém není.

+1/0
7.1.2017 10:04

J33a66n 90Z20a41b26a12b37a 8174204268354

A ještě jedna poznámka. Když po rekonstrukci tramvají a semaforů na Švehlově třídě zavedli téměř absolutní přednost MHD, tak se totálně ucpali příjezdy na ní. Poté co se nastavil zpět normální režim, tak není problém nikde...

+1/0
7.1.2017 10:06
Foto

M46a62r77t93i31n 50Š93u20b87r54t 1665301884555

To je zajímavé, preference po rekonstrukci Švehlovy právě na místě nějaký čas nebyla, byly tam pevné cykly řízení. Až cca po roce se preference spustila, tj. zlepšení tedy nastalo až poté...

+1/0
7.1.2017 13:11

M16i39r58o25s58l15a90v 16G39r57o40s93s68m54a84n45n 8312929104

Na Švehlově je v současné době preference tramvají na všech SSZ, kromě sjezdu ze spojky. Jsem rád, že "problém nikde". Protože preference nefungovala pouze několik měsíců ihned po rekonstrukci trati, kdy světla běhala v pevných programech.

0/0
7.1.2017 13:38

P73e23t63r 64Č50e83r41m49á78k 9468785989700

Přesněji řečeno nikoliv aby zabránil propadu počtu cestrujicích, ale aby pouze zpomalil to tempo propadu, o zvratu trendu nelze uvažovat ani omylem.

Pak vycházíte ze špatné logiky - lidé nepřesedají do aut z mhd jen kvůli rychlosti (ta je totiž velmi závislá na konkrétní trase, způsobu užívání, a také době, nelze plošně říci že by auto bylo rychlejší), ale především kvůli komfortu, praktičností a také stále větší dostupnosti - vše souvisí s rostoucí životní úrovní. Tudíž celá následná konstrukce je mylná, o rychlosti to primárně není.

Tudíž nikdo tím že někdo brzdí to co nezvratně roste nijak žádný kolotoč nezastaví, což vidíme dnes a denně - přes všechny tyto omezení počet uživatelů aut roste na úkor počtu lidí v mhd (v relativních počtech).

0/0
7.1.2017 20:18
Foto

M30a84r19t71i78n 91Š60u20b44r39t 1325291624375

Na Průmyslové došlo loni k úpravě signalizace u Černokostelecké, která překvapivě pomohla zkrátit kolony aut od Hostivaře. Tudíž se ukázalo, že by vyhrazení buspruhu mohlo být zkušebně realizováno, protože parametry návazného SSZ a modelové výpočty ukázaly, že se tato realizace kvůli té úpravě semaforu na kapacitě pro ostatní dopravu neprojeví. Opět platí, že kapacitu zajišťuje návazný semafor, ne počet pruhů na úseku před ním. Když buspruh skončí před semaforem tak, aby tam byly stále 2 řadící pruhy, autům z hlediska délky stání v koloně taková úprava nevadí. Stojí opticky dál, ale časově stejně dlouho. Ale busu o 3 až 5 minut pomůže. Každé opatření tohoto typu vždy projednává pečlivě Policie a někdy se i pečlivě modeluje v mikrosimulacích.

40 tisíc lidí z Nuseláku nemůže být z metra nahoře nikdy, to by bohužel magistrálu nebylo pro průjezd autem 24 hodin možné použít. Taková kapacita tam není fyzikálně možná, už jen 10 000 aut navíc by znamenalo naprostý kolaps.

+1/0
7.1.2017 13:17

P80e48t34r 52Č32e72r29m24á42k 9528745179400

Opět chyba hned v úvodu - kapacitu nezajišťuje semafor, ten pouze řeší propustnost. Tudíž samotnou úpravou SSZ lze dosáhnout pouze toho že se dá regulovat jak je který úsek z hlediska kapacity vytížen a kde se tedy vytvoří kolony v případě překročení této kapacity. Tudíž pakliže se někde nastaví SSZ tak jak píšete, ovlivní to navazující křižovatky tím že se ty kolony posunou tam, resp. dále než jsou nyní.

Tudíž doprava bude stát časově rozhodně déle (už jen samotné napojení bus pruhů před křižovatkou znamená vždy komplikaci a tedy potenciální časovou prodlevu, to samé způsobují reakce řidičů, a v neposlední řadě do toho vstupuje situace na dalších křižovatkách).

Modelace vynechte, ty děláme dnes a denně a vždy záleží co kdo dodá za vstupní data a co z nich (ne)chce získat za výstup. Vyjádření policie je v té samé rovině - řeší to pouze ve formální rovině.

A k nuseláku - utíkáte z příběhu zdatně ale marně, nejde o to co se kam kde fyzicky vejde, ale jaká bude fyzicky ta poptávka - a to těch 40tis představuje velmi optimistické číslo, realita může být daleko horší, takže je otázka jak tento nápor pojmout aby ten kolaps nenastal. A buspruhy to opravdu nejsou R^

0/−1
7.1.2017 20:38

P27a65v22e68l 60J57e69ř72á83b44e23k 7661392424897

Nedokončený MO si musíme vyřešit s těmi, co dali povolení k výstavbě v Běchovicích, přestože věděli, že v blízkosti té výstavby povede trasa okruhu.

Dnes naštěstí se trochu změnila legislativa - kdo bude chtít stavět v blízkosti třeba dálnice (i jen u trasy navržené dálnice) , bude muset zajisti odhlučnění výstavby (napsal jsem to hodně zjednodušeně)

+1/0
6.1.2017 23:52

R38o82m41a44n 87P55o59l10á54č93e56k 5356519165

MO vs Pražský okruh;-)

+2/0
7.1.2017 0:14

M52i66l96o70s60l43a54v 32H70r70b71e91k 7645966135210

To budou fronty až k vysočanskýmu Tesku...

+1/−1
7.1.2017 0:17

P84e91t40r 39Č85e58r21m40á29k 9838665649660

Absurdní a mimo mísu je max. Vaše logika - tím že seberu polovinu komunikace pro MHD se průjezdnost aut jednoznačně zhorší, takže vděčnost by cítil opravdu jen blázen. Do MHD nikdo díky tomu nepřibude, naopak aut bude stejně víc, protože to je dlouhodobý trend. Takže nejde o to že to je upřednostňování jednoho na úkor druhého, to je jasné jako facka, ale o to že to jde naprosto druhým směrem než by mělo - tam kde potřeba kapacity roste se ubere a tam kde klesá se přidá - zkrátka kocourkov Rv

+4/−5
6.1.2017 23:27

P74a13v31e27l 66J40e77ř25á95b77e97k 7441162224697

Používání osobních aut na dopravu do práce (ne pro ty, kteří převážejí materiál apod.), z míst kde je dobré spojení hromadnou dopravou je nesmysl.

Zatížení prostředí okolo silnice, respektive v obcích odkud auta vyjíždějí a třeba Prahy se dostává na nepříjemnou úroveň.

Takže omezování osobní dopravy ve prospěch hromadné je celkem logický přístup společnosti pro ochranu prostředí a úsporu strategické, neobnovitelní suroviny jako je benzin, nafta, plyn.

Ale protože to slovy omezit nejde, tak lze jen podpořit tu přepravu, která je pro prostředí příznivější.

Takže - víc pruhů pro MHD, ať ti co využívají hromadnou přepravu, mají od společnosti podporu v tom, že se včas dostanou k cíli své cesty.

My v autech si prostě nějakou chvilku počkáme, protože nic, s výjimkou pohodlnosti, nám nebrání jet hromadnou přepravou.

+9/−5
6.1.2017 23:48

P72e94t90r 62Č96e43r19m63á93k 9228305929550

Používání automobilu jako prostředku dopravní přepravy je zcela legitimní nástroj 21.století.

Tato zátěž je stále hluboko pod průměrem bežným v EU, takže problém není na straně počtu aut, ale nepřipravenosti infrastruktury.

Tudíž jakékoliv omezování osobní dopravy ve chvíli kdy nedosáhla ani toho bežného průměru EU je zcela liché (čehož jsme dnes a denně svědky), a naopak preference MHD která svou kvalitou patří už dnes do TOP 5 Evropy a obsluhuje stále nadstandardní procento obyvatel je pouze vyhazování peněz z oken (žádné další % obyvatel není možné přívést) a především prostoru.

Takže pokud současná ekoteroristická lobby bude pokračovat ve svém činění, tak až se v počtu aut dostaneme na tu západní úroveň, nastane totální kolaps dopravy... Rv

+4/−7
7.1.2017 0:07

M66a51r75t75i88n 64Č94a67p49e73k 6970651357944

Je zajímavé, že v EU se snaží o omezování individuální dopravy a snaží se dostat na naše čísla obsazenosti hromadné dopravy. Oni už na západě pochopili, že preference individuální dopravy je pro celou společnost jen nekonečnou černou dírou na peníze, jelikož jí infrastruktura nebude stačit nikdy.

Takže by bylo dobré neopakovat jejich chyby a propad počtu cestujících v MHD zastavit už teď, kdy to bude ještě levné, než ho nechat spadnout na dno a začínat od nuly.

+1/0
7.1.2017 10:03

P88e24t42r 93Č78e46r51m66á33k 9928145679330

To není zajímavé ale logické. Sice se teda nesnaží dostat na "naše čísla", ale obecně dostat více lidí z aut do mhd a to jak restriktivní tak motivační formou.

Je tedy potřeba si zrekapitulovat výchozí situaci - bylo tam vesměs dosaženo téměř saturovaného stavu infrastruktury, kdy na mnoha místech už není možný její další zkapacitnění aby nedošlo k znatelnému omezení funkčnosti a životního prostředí. A naopak stav MHD je průměrný až podprůměrný. Tudíž to není vůbec o tom že by někdo něco pochopil, ale že se snaží vylepšit to co má rezervy. R^

Tedy zcela opačná situace než u nás.

Tudíž při současné situaci (tedy poměru toho kolik lidí kteří používají auta a mhd) vůbec nemůže být řeč o tom že by se v Praze dal propad cestujících mhd zastavit, v maximu možného se dá pouze zpomalit, což stejně nezabrání tomu nárustu uživatelů aut. Tudíž nyní naší skvělou mhd nechat jak je, masivně investovat do dokončení infrastrukury, a až bude obojí na podobné úrovni, pak se dá rozumně dělat nějaká politika preferencí, do té doby je to pouze zbožné přání a boj s větrnými mlýny,

0/−1
7.1.2017 20:48

M65a49r36t15i46n 47Č32a58p53e12k 6310551517264

Takže když shrnu váš názor: Máme nejdřív investovat do podpory individuální dopravy, abysme pak mohli investovat do hromadné dopravy. Tedy zbytečně promrhat peníze a opakovat chyby jiných i když víme jak to dopadne. Nebylo by lepší investovat rovnou do hromadné dopravy a zbytečně nevyhazovat velké množství peněz do kanálu?

Doprava se nesmí řešit manažerským plánováním, to nepokrývá dostatečně dlouhou dobu. To řeší problémy dneška, protože počítají s tím, že ta firma tady za pár let nemusí být. Kdežto to území tady bude i za 50 - 100 let. Takže nemá smysl podporovat a mohutně investovat do něčeho, o čem víme že je neudržitelné, jako je právě individuální doprava v takovém měřítku jako je dneska.

+1/0
8.1.2017 11:57

M12i32r30o92s95l71a47v 29G49r61o28s50s56m14a98n27n 8822719314

Preference MHD je nástrojem, který vede ke zvýšení kapacity komunikace pro osobní dopravu, aniž by se přitom zvýšil zábor plochy. Důvodem je vysoká efektivita a výkonnost MHD. A prosím, nepleťte si pojmy osobní a individuální doprava.

Kolapsové situace v dopravě vyvolává mimo jiné budování dalších a dalších silničních komunikací, které zvyšují atraktivitu individuální dopravy. Má i jiné důsledky, nepříjemné pro širokou veřejnost, včetně motoristické, jako různá "zpomalovací" opatření, která vznikají na komunikacích méně významných, či dokonce obslužných, protože i tam v důsledku dopravní indukce narůstají intenzity do hodnot, které ovlivňují kvalitu života a vedou k tlaku na místní samosprávu a státní správu.

Nástup automobilismu a ústup MHD ve městech nesouvisel primárně s růstem životní úrovně, ale s kvalitou dopravní politiky měst a celých regionů. A rovněž otázkou, do jaké míry dopravní politika podlehla byznysu. Před necelými 100 lety mělo LA jeden z nejlépe fungujících systémů veřejné dopravy. Pak městské dopravní podniky skoupil místní autoprůmysl, prakticky je zlikvidoval a přiměl lidi jezdit autem, které jim prodával. Kopodivu zabírala auta násobně více místa než tramvaje. Na nedostatek kapacity se reagovalo další a další výstavbou. LA je dnes známo jako město, kde polovinu plochy tvoří dopravní stavby, má největší dopravní zácpy v USA, a MHD realizuje mizivé výkony. Děkuji, ale raději oddělené koleje na ulici a vyhrazené pruhy pro autobusy.

+1/0
7.1.2017 14:00

P40e39t27r 22Č68e61r28m13á45k 9448225209470

Pro začátek - dojmy s pojmy si nepleťte vy - preference MHD formou bus pruhu vede ke snížení efektivity využití kapacity komunikací, protože jak již bylo řečeno, jen málokde dokáže výkon mhd v bus pruhu předčit výkon osobní dopravy bez ní (a tedy zcela lhostejno zdali osobní a nebo individuální!).

Pak žijete úplně mimo realitu, tím že postavíte více čističek na odpadní vodu budete motivovat lidí jí více vytvářet??? Asi nikoliv, lidé jí budou vytvářet stejně, a je na vás včas se tomu přispůsobit. Takže tyto laické argumenty z dílny automatu nechte zase spát. ;-) Důsledky pro veřejnost to má tedy pouze takové, že když někdo tu infrastrukturu včas nepřizpůsobí, tak pak musí trpět tím kolapsem. R^

Pak další minela - nástup automobilismu a ústup MHD v Praze souvisí zcela primárně se životní úrovní, kvalita MHD se systematicky zvedá neustále, průběžně se staví nové tratě metra, tramvají, zavádí nové linky, přesto % lidí které jí využívá setrvale klesá, i přes všechny možné motivační (a ryze politické) kroky.

A ano myšlenka propojení businessu je jistě na místě - kauzy jako reklama, jízdenky (Rittig) a další jasně ukazují že těch dnes již téměř 15miliard ročně co spolkne DPP je velmi lákavá příležitost. Není se čemu divit - blbá blanka co stála ročně sotva 4mld byla mediálně přetřásána neustále, zato nákupy nových tramvají a busů za desítky miliard jsou vlastně potichu rozpuštěny a všichni jsou spokojeni.

Takže souhlas - mhd je z hlediska businessu mnohem zajimavější. R^

0/0
7.1.2017 21:06

M37i29r49o44s13l98a18v 95G85r45o98s74s86m94a89n28n 8592359284

Jak říkám, raději oddělené koleje na ulici a vyhrazené pruhy pro autobusy. A více staveb pro veřejnou dopravu.

+1/0
7.1.2017 23:36

P59e34t20r 86Č83e20r61m41á77k 9688115839370

To je samozřejmě obecná fráze se kterou se v zásadě dá souhlasit. Sice povrchová MHD by měla být obecně omezována ve prospěch té podpovrchové (což se kdysi v souvislosti se stavbou metra dělo, dneska to je bohužel opět porušováno), ale v zásadě nemám problém s investicemi pro hromadnou dopravu. Nesmí to však nikdy být na úkor té veřejné.

0/0
8.1.2017 0:11

M51a79r23t37i63n 64Č24a82p62e34k 6540921277474

Povrchová hromadná doprava by se neměla radikálně omezovat jen proto, že tam vede ta podpovrchová. Jednak slouží pro dokrytí oblasti, ale také slouží jako "reklama" - ono tu něco jezdí. To metro není tolik vidět, kdežto tramvajová trať je vidět hned. To samé s auty, jsou všude, ze všech stran se na nás valí reklamy, které nám vnucují názor, že se bez něj neobejdeme - různé požitky z jízdy, svobody atd. To hromadná doprava nabízí také, jen se při jejím využívání musí člověk používat hlavu a ctít základní principy demokracie - tedy, že menšina se musí podřídit většině a ta zase možnostem.

A také si trošku porovnejte pojmy - doprava se dělí na individuální a hromadnou a tyto dvě skupiny se následně dělí na veřejnou a soukromou. Hromadná doprava je většinově veřejná - soukromé jsou jenom zájezdy, kdežto automobilová doprava je většinově soukromá - veřejné je jenom taxi. Takže investice do automobilové dopravy jdou na úkor té veřejné, což jak říkáte nesmí být.

0/0
8.1.2017 12:24

P80e65t37r 84M85u18d92r59y23c26h 7414642337503

Žiji v Irsku a věřte v Dublinu jsou bus line zcela přirozená a funkční záležitost ale také si umím představit že než si na ně zvyknou někteří pražští i mimo pražští "jezdci " tak bude veselo.

+6/−7
6.1.2017 23:03

P67e39t37r 83M60u71d33r17y80c62h 7634932217453

Ještě bych doplnil že právo využívat tyto pruhy samozřejmě krom záchranného systému mají také taxi což je fajn záležitost pokud spěcháte na letiště. ;)

+1/−3
6.1.2017 23:08



Najdete na iDNES.cz