Diskuse k článku

Autobusy MHD pražskými tunely nepojedou. Kvůli bezpečnosti i efektivitě

V pražském tunelu Blanka nebo Strahovském tunelu nebudou jezdit autobusy pražské MHD. Rozhodl o tom dnes magistrátní výbor pro dopravu. Důvodem je mimo jiné bezpečnost, ekologie nebo nesouhlas některých dotčených městských částí.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M43a45r14t50i17n 84R90u46z35i14c37k40a 1802638106687

Co je tunel Blanka, kdyz ofiko se jmenuji tunely Zlichovsky, Mrazovka, Strahovsky, Brusnicky, Dejvicky, Bubenecsky?

0/0
18.1.2017 12:51
Foto

D83a35v49i20d 31Z33á79p77a57l 9565575697422

Rozhodně bych zrušil tramvaj 22, vůbec celé metro a všechny nevytíženější autobusové linky. Jsou populární a tudíž jsou nákladné...

Argumentace dotyčných mi připadá jako z nějaké humoristické knížky...

+1/0
18.1.2017 12:31

J61a44n 79S24l79o83v56í81k 3499497480898

A od kdy zakážou jezdit tunelem metro ? Kvůli bezpečnosti.

0/0
18.1.2017 11:53
Foto

V85o89j21t26ě75c89h 16P94a15v26l73í40k 5814661324238

Asi by někdo měl založit podobnou galerii jako jsou oblíbené "Kim se dívá na ...", nebo "Rusko popírá, že ...", která by se jmenovala "Praha 6 nesouhlasí s ...".

+1/0
18.1.2017 11:32

P80a69v39e36l 44R87e65z71n74i95c10e49k 3295844364522

Podle původních plánů Ropid přitom měly autobusy jezdit Blankou hned po otevření. Ukázalo se ale, že by byly příliš oblíbené a jejich provoz by byl pro město nákladný

Zdroj: praha.idnes.cz

Zprovoznili MHD, ale chteli jim tam jezdit lidi ... co dodat

+3/0
18.1.2017 10:21

P10e69t81r 42C93i86h46l40á81ř 6790361667389

„Ve Strahovském tunelu pak je horší osvětlení a viditelnost, není tam světlojako v Blance, tudíž je tam snížena bezpečnost cestujících,“ řekl Tomčík....to jako autobusy nemají světla? nebo není v autobusech osvětlení? nebo se chystá zrušení těch linek, které jezdí za tmy, protože prostě tma? ;-D

+5/0
18.1.2017 9:54

P63a50v48e11l 89R59e35z68n78i60c58e55k 3325594134242

asi je tam vetsi sance osahavani peknych slecen.. jinak si to neumim vysvetlit..

anebo asi byla planovana zastavka v tunelu.. pak to slabsi osvetleni asi muze byt nebezpecim pro cestujici co vystoupi...

0/0
18.1.2017 10:22

J20o93s65e95f 87K14o38m65á62r41e47k 5744522884149

Ta poslední věta mluví za vše ;-D

+1/0
18.1.2017 9:28

M16i85l44o18s66l46a98v 79P82r45o92c73h10a12z81k45a 7404248796778

To je dobře, aspoň tam nebudou překážet, jako v ostatních částech města.

0/−1
18.1.2017 8:12

R64a26d71e72k 66N61o44v71a33k 9954933309130

Důvody pro nezavedení linek v článku jsou zástupné a nesmyslné.

Město prostě NECHCE aby existovalo kapacitní rychlé spojení MHD.

Ono by to totiž mj příliš vyčnívalo v porovnání rychlosti jízdy a výkonů oproti drtivé většině linek.

Jen se podívejte místo aby se hledaly způsoby jak to udělat, hledají se stále důvody proč by to nemělo jít. Ono by stačilo třeba kopnout RENCAR konečně do pozadí a spravovat si reklamu na vozech sami a hned by byly zaplacené dvě tunelové linky.

A to není jediná nevýhodná smlouva v DPHMP...

+3/0
18.1.2017 7:07

M17a68r51t26i72n 68R15u52z57i66c25k15a 1672448916617

Radsi rozsirte tramvajovou sit smerem na jih mesta... Pankrac, Krc, Lhotka, Kamyk, Sporilov, Jizni mesto...

Autobusy by mely spise ubyvat...

0/0
18.1.2017 5:44
Foto

T38o65m39á22š 74A33n37d31e28r46l93e 2782461454207

Autor téhle hlášky by měl v práci rezignovat a svěřit se do ústavní péče. Nebo se aspoň projet nočním busem.

"Ve Strahovském tunelu pak je horší osvětlení a viditelnost, není tam světlo jako v Blance, tudíž je tam snížena bezpečnost cestujících"

Zdroj: praha.idnes.cz

+2/0
18.1.2017 1:57

M22a95r79t79i98n 73Š75t87r97o16s 4199587720248

Proč se neřekne skutečný důvod, a sice, že by autobusy odebíraly cestující kolejové dopravě, která je levnější. A taky, že podporovat MHD je potřeba hlavně na relacích, kde není dostatečně kapacitní silniční síť - a pražské okruhy právě jsou tou kapacitní komunikací. Nadto, problém okruhů je, že na nich busy nemohou mít moc časté zastávky...

+4/−1
17.1.2017 22:31

T15o51m56á76š 36Z41e44m64a63n 3725948934275

Souhlas

za obdobný názor jsem nasbíral kupu mínusů.

0/0
17.1.2017 23:22

M87i51c49h68a58l 77H29i79r93k55a 4477216810393

Argument ... byly by příliš oblíbené ... jsem ještě u MHD nezažil 8-o, Praha chce asi raději vozit vzduch ...přitom tento argument zase používají při rušení spojů ...Rv

+3/0
17.1.2017 20:21

G91a63b33r75i27e27l 71H54o32r87t37e89n 9671829793614

Je to jeden z argumentů, navíc chybně formulovaný - prostě jste naletěl tomu, čemu novináři říkají "licence" a slušní lidé "překrucování faktů".

+3/0
17.1.2017 20:33
Foto

M25a25r35t78i80n 69Š19u63b69r89t 1245451854715

Aktuálně máme od městských částí 50 požadavků na posílení autobusových spojů cca v nákladech za 230 milionů korun ročně. Peníze by problém v těchto dnech nebyly, ale problém je, že všichni dopravci začali narážet na kapacitní možnosti vozového parku a počet řidičů. Řidiči jsou v předdůchodovém věku a noví nepřicházejí, výběrová řízení na nové vozy se táhnou a ani obnovy vozidel se moc plynule nedaří. Takže reálně můžeme letos a příští rok posílit provoz v objemu za cca 70-80 milionů korun, na to ještě jsou vozy a řidiči, i když část posil už budou večery, noc a víkendy. Bus v jednom z tunelů, Blanka, nebo Strahovský, je za 30-40 milionů Kč ročně, v obou za cca 60-70 milionů. Tj, kromě věcí uvedených v článku je to o volbě. Máme zahodit 50 požadavků městských částí, kde často jde o zřízení základního spojení, které nemá alternativu, a zavést busy v tunelech, které alternativu mají? Nebo máme začít řešit často velmi oprávněné požadavky téměř všech městských částí a busy v tunelech zatím odložit?

+2/0
17.1.2017 21:27
Foto

B62r31o87n29i62s35l71a19v 70G27a10b70r79y93š 2462699501

Pane Šubrte, mám Vás za člověka na svém místě, snad jako jednoho z mála. :-) Opravdu Vám nechci dávat nic za vinu. Za finanční problémy v dopravě však mohou ti, kterým se zodpovídáte.

Už jsem dříve psal, že by se vám teď hodila ta suma, kterou kdosi utratil za červenou kartu a kterou dnes nahrazuje zelená.

Ale zajímá mě, z jakého důvodu dochází ke snižování počtu spojů během pracovního dne. Loni v říjnu bylo v Praze v pracovním dni vypravováno 28 696 spojů, dnes je to "pouhých" 27 407 spojů. Zhubly především autobusy. Zmizelo cca 1 100 spojů. Většinou autobusy mizí, když se rozšíří jiný kvalitativně vyšší druh dopravy, ale tady to moc nechápu.

0/0
17.1.2017 21:42
Foto

M39a21r20t74i85n 95Š65u14b22r81t 1625661624575

Ale právě dneska problémem nejsou peníze, ty by byly. Ale problémem je stav, kdy řidiči jsou v průměrném věku před důchodem a nové shání složitě i DP. A také výběrová řízení na nová vozidla, která se táhnou a jsou samá odvolání, takže busů ne že nepřibývá, ale sotva se obnovují. Tj. ač máme požadavky na posily za 230 milionů, odjezdit už můžeme jen za 80 a neradi bychom to projezdily jen v tunelech a celý zbytek města nechali na holičkách.

Přemýšlím, jak jste přišel na ty počty spojů. Včetně třístovek v Praze denně je vypraveno cca 23 000 autobusových spojů. Od října platí stejné jízdní řády, naopak pár spojů jsme na základě připomínek cestujících přidávali. Tj. kolísání počtu spojů může být řádově +-100. Ale nedokážu posudit, z jakých dat vycházíte. V Ropidu žádná redukce spojů neproběhla. 15.10.2016 došlo naopak k mírnému navýšení a na základě žádostí MČ jde do Rady tisk, který obsahuje posílení výraznější.

+2/0
17.1.2017 21:49
Foto

B81r40o85n12i65s37l46a94v 59G97a89b52r25y17š 2622699481

Rozumím.:-)

Čtyřikrát ročně si prohlížím výkony pomocí aplikace IDOS, které jsou běžně dostupné. Sleduju stále stejný balík linek, čili metro, tramvaje a městské autobusy linek 100 - 299, dále lodě a lanovku. Nic víc. A právě v tomto balíku jsem objevil tento rozdíl.

Odchylka zhruba 100 spojů je během roku jasná - hlavně prázdniny a vysokoškoláci, kterých ke konci akademického roku zpravidla ubývá.

0/0
17.1.2017 22:01
Foto

M83a74r52t54i94n 56Š59u51b55r12t 1335951304585

Jinak suma za Opencard, která se považuje za ztracenou, je asi 1,5 miliardy. Samozřejmě by se hodila, ale MHD v Praze stojí ročně 18 miliard, tj. zmizela by na nějaké turistické nebo předvánoční výraznější posílení, ale dlouhodobě by systému moc nepomohla. Bohužel. Přes 32 500 spojů denně veškeré MHD v Praze prostě něco stojí a těch 18 miliard tomu odpovídá, byť se to zdá strašně moc.

0/0
17.1.2017 21:51
Foto

B36r18o60n47i22s97l63a60v 67G83a12b73r25y24š 2872169221

Nemám důvod té částce nevěřit.

Ale za těch 1,5 mld. Kč by bylo něco nových tramvají nebo autobusů, případně nových nebo rekonstruovaných tratí.

Ta suma je vysoká, ale na velkoměsto typu Praha je to asi normální. A myslím, že nižší už asi nebude. Podle mě je však lepší dávat peníze na kvalitní MHD.

0/0
17.1.2017 22:05
Foto

M87a15r28t92i28n 78Š82u38b85r90t 1555151844895

Cca 1 km tramvajové trati, 23 nových tramvají a cca 200 autobusů. Na druhou stranu šlo o peníze, které investovalo do systému město, které DP autobusy a tramvaje koupit nesmí. Takže DP si na busy i tramvaje musí vydělat svou činností sám. Na tramvajovou trať by ty peníze ale užitečné byly.

+1/0
17.1.2017 22:10

M91i36c11h68a93l 87H98i12r31k35a 4847216910853

Díky za vysvětlení.

0/0
18.1.2017 15:46

K20a53r85e36l 41Č24e26r83n42ý 6535183252411

"Byly by příliš oblíbené" je pozoruhodný argument.

+2/0
17.1.2017 20:14
Foto

J68i39ř68í 77K68r22á78k26o82r32a 9879853

"Ukázalo se ale, že by (autobusy) byly příliš oblíbené..."

Udělali si autobus, ale lezli jim tam lidi.

+5/0
17.1.2017 20:13

D47a28v98i16d 26Z70a92j92d71á46k 8985802110291

Jednoznacne jsou vic efektivni okruzni jizdy na hodinu nez paterni spoje mezi castmi.Jeste ze je to tam samej odbornik.

+1/0
17.1.2017 20:01

F57i58l77i19p 27G36a49l79a82š 2707627944268

Tak moment.. Jako náklady jsou jedna věc, ale "Himl hergot, donr vetr, krucajs element!" to si dělaj už srandu ne? Napřed vyhlašují jak chtějí aby lidi více jezdili MHD, že zavedou vyhrazené pruhy aby byla plynulejší atd. ale když zjistí, že by se mohlo stát, že by se nějaká linka a tedy postupně i celá MHD mohli stát pro lidi lákavější než jízda autem tak to stopnou kuli nákladům? ;-D;-D

+3/0
17.1.2017 19:32

G42a32b73r41i36e12l 14H53o37r78t64e42n 9471909533484

Konkrétně u Kulaťáku je ten důvod složitější - pokud by ta linka byla tak oblíbená, jak se předpokládá, tak by se tam potřebné autobusy prostě nevešly.

0/0
17.1.2017 20:01

D74a67v31i77d 87Z21a58j68d34á53k 8775672210771

Kulatak je totalni spunt diky svedeni do jednoho pruhu a prechodu kazdych pet metru.

+4/0
17.1.2017 20:05

G28a32b54r17i96e76l 38H24o35r48t73e27n 9531159493394

To myslíte Svatovítskou. Ano - ti samí zelení smradi, kteří dnes nejvíc vřeští na dané téma, vymysleli zúžení výjezdu z Kulaťáku tak, že tam mají zdaleka největší problémy autobusy. A to i přesto, že jsou Pražané zvyklí je pouštět.

+3/0
17.1.2017 20:09
Foto

M61a92r12t87i39n 31Š86u37b93r64t 1435611814675

Jak je uvedeno výše, je tu také limit počtu vozidel a řidičů. Pokud by byly zavedeny busy v tunelech, je to zavedení spojení, které metrem existuje, mírně se zrychlí, ale stojí desítky milionů. Peníze problém nejsou, ale tyto busy v tunelech spotřebují všechny zbylé zdroje vozidel a řidičů a v žádné městské části 2-3 roky neposílí Praha busy ani o spoj, Přitom existuje seznam 50 prioritních požadavků v objemu 230 mil. Kč ročně. A ani ty nejde splnit všechny, odjezdit se dá tak třetina. Každé řešení má i své fyzikální souvislosti.

+1/0
17.1.2017 21:30

D76a59v74i69d 67H85e23l25l46e46r 6506973390176

Teda nezavést trasu autobusů, protože by hrozilo, že by jí Pražané využívali, to bych nečekal. ;-D

+12/0
17.1.2017 19:22
Foto

M51a48r46t41i25n 28Š13u47b15r27t 1755391914335

Nikoliv, vzhledem ke kapacitám, které Praha má (busy, řidiči), se Praha rozhodla pomoci posilovat spojení plošně v rámci celého města a neinvestovat všechny zbylé zdroje vozidel a řidičů na jedno místo. Zvláště když nemá plnou podporu okolních čtvrtí.

+2/0
17.1.2017 21:32

R30o69b81e72r79t 72M66á15s49l92o 1401791717757

Už dávno jsem pochopil, že Magistrát nenávidí auta a chce je z Prahy vyštvat. Ale, že chce ještě při tom sabotovat MHD, to už mi fakt hlava nebere.

+1/0
17.1.2017 19:14

T78o86m51á91š 79Z87e97m85a22n 3935248504525

Nahradit metro autobusem by bylo sabotování MHD..

0/0
17.1.2017 19:23

T58o55m36á63š 49C20h83r32a22s26t80n25ý 2651364771813

No, jakože tím metrem je to nesmyslně dlouhé a navíc s přestupem...

+2/0
17.1.2017 19:28

G40a90b31r87i33e75l 39H47o87r86t98e52n 9411719943604

Můžete jet dvacítkou tramvají bez přestupu.

+2/0
17.1.2017 19:59

M84i57r25o62s90l46a13v 26Z31i64k94m64u39n75d 6978712417588

No kolik to dělá metrem s přestupem ? 17 minut, tram 20 jede 16 minut, za jak dlouho by "TO" projel autobus ? Vyhledávač mapy.cz ukazuje 5,1 km za 6 minut - ten BUS by "asi" někde stavěl, takže řekněme 10 minut.

Proti TRAM 20 opravdu převratná časová úspora. Nehledě na to, že BUS by patrně nestavěl u Anděla v Nádražní, ale jinde, čili + docházková vzdálenost a výsledek bude stejný ...

+2/0
17.1.2017 21:01

G43a22b83r59i31e69l 32H60o33r11t31e95n 9321689833194

Plus čas na projetí Kulaťáku.;-)

0/0
17.1.2017 21:12
Foto

M29a14r51t29i66n 77Š98u83b84r16t 1535741524335

Když jsme počítali zrychlení v minutách při busech ve všech tunelech, tak to za 70 milionů nestojí. Busy čistě na busy v tunelech ještě jsou, ale pak už by nebyly ve městě na cokoliv jiného. A to je podstatný problém. Vyměnit mírné zrychlení dojezdové doby autobusem za metro za to, že ve městě už nebudou žádné busy a řidiči na další plošná posílení. To je velmi složité rozhodnutí. Proto jsou ke schválení ty plošné posily a ty zdroje budou použity tam.

+2/0
17.1.2017 21:35

P57a33v53e68l 39S46l26a72d73o65v41n31í24k 6517913297426

Radnici Prahy 6 asi nenapadlo, že zavedením autobusu do tunelu by mohlo v danou chvíli zmizet z Vítězného náměstí asi 10 aut.:-/

Ale určitě bude vhodné objednat si na to u spřátelené firmy studii za několik miliónů.

+1/0
17.1.2017 19:10

T98o41m69á91š 88Z51e37m17a23n 3545158594465

Spíše by zmizeli lidé z metra a tramvají.

Autem tuhle trasu asi jede málokdo..

+1/0
17.1.2017 19:18

P83e25t17r 58H58a97n47z98a25l 6252796820870

Pokud by bylo spojení Vítězné náměstí - Holešovice, tak tam jezdí lidé téměř výhradně autem! Ono to rozumným způsobem ani jinak nejde :(

+1/0
17.1.2017 20:31
Foto

M77a55r11t45i77n 68Š43u24b33r42t 1525901874415

Tak bus by z tunelu určitě nevyjel tak, aby směřoval do Holešovic. Ty jsou z Vítězného nám. pak i s přestupem dostupné snadněji tramvajemi. Bus byl zvažován pro vazbu na Prosek, Letňany, Ládví či Bohnice, kde se zrychlení jízdní doby už dá využít lépe.

+2/0
17.1.2017 21:37

P64a26v12e38l 12K27u67n15c 9932469978448

Pan Dolínek opět ukázal svou schopnost zdůvodnit cokoli čímkoli.

+1/0
17.1.2017 19:08

P43a70v43e60l 42S53l75a18d68o48v38n67í53k 6697803767506

Aha, tak jsem se dozvěděl, že osvětlení strahovského tunelu je pro řidiče nebezpečné. Tak proč se tudy jezdí?8-o

+5/0
17.1.2017 19:04
Foto

M11a82r25t15i16n 58Š67u59b98r77t 1545841604865

Pro řidiče ne, ale on je rozdíl, když se tam pak začne v případě poruchy pohybovat 110 lidí z kloubového busu. To je skoro 2x víc než u běžného zájezdového busu a v takovou chvíli je už osvětlení poměrně zásadní problém, protože MHD potřebuje dovézt záložní bus, zajistit přestup lidí a další věci. Zvyšuje se tak celková doba, kdy by tunely byly zavřené, a to až násobně.

+1/0
17.1.2017 21:54

R94a50d41e70k 97N79o62v97a90k 9584433649550

A co teprv těch 80tis projíždějících vozidel za den, těm bych zakázal jízdu také! Mohli by se bát...to jsou mi výmluvy. Je tak těžké trochu přisvítit?

Není špatné když něco nejde, ale když se nechce. V tomto případě asi ne u vás ale na straně ROPID/MHMP

0/0
18.1.2017 6:55

J57a62n 98S44v72a97t34e27k 4958966608276

S autobusy v Blance je to jako v Hospodě na mýtince (pravděpodobná velká oblíbenost autobusového spojení ze strany cestujících).

Čili - pořídil si hospodu a vadí mu, že mu tam lezou lidi...;-D

+6/0
17.1.2017 18:59



Najdete na iDNES.cz