Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Autobusy MHD pražskými tunely nepojedou. Kvůli bezpečnosti i efektivitě

V pražském tunelu Blanka nebo Strahovském tunelu nebudou jezdit autobusy pražské MHD. Rozhodl o tom dnes magistrátní výbor pro dopravu. Důvodem je mimo jiné bezpečnost, ekologie nebo nesouhlas některých dotčených městských částí.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M64a30r97t33i93n 74R27u56z71i62c84k17a 1372328796407

Co je tunel Blanka, kdyz ofiko se jmenuji tunely Zlichovsky, Mrazovka, Strahovsky, Brusnicky, Dejvicky, Bubenecsky?

0/0
18.1.2017 12:51
Foto

D84a93v39i98d 69Z72á52p72a66l 9615805627632

Rozhodně bych zrušil tramvaj 22, vůbec celé metro a všechny nevytíženější autobusové linky. Jsou populární a tudíž jsou nákladné...

Argumentace dotyčných mi připadá jako z nějaké humoristické knížky...

+1/0
18.1.2017 12:31

J93a52n 52S32l40o69v36í90k 3769827540658

A od kdy zakážou jezdit tunelem metro ? Kvůli bezpečnosti.

0/0
18.1.2017 11:53
Foto

V87o18j12t86ě64c51h 94P63a91v12l25í13k 5414621934568

Asi by někdo měl založit podobnou galerii jako jsou oblíbené "Kim se dívá na ...", nebo "Rusko popírá, že ...", která by se jmenovala "Praha 6 nesouhlasí s ...".

+1/0
18.1.2017 11:32

P54a59v36e22l 46R93e18z68n42i64c15e90k 3195134934272

Podle původních plánů Ropid přitom měly autobusy jezdit Blankou hned po otevření. Ukázalo se ale, že by byly příliš oblíbené a jejich provoz by byl pro město nákladný

Zdroj: http://praha.idnes.cz/autobusy-mhd-v-tunelu-blanka-nepojedou-dyx-/praha-zpravy.aspx?c=A170117_161226_praha-zpravy_rsr

Zprovoznili MHD, ale chteli jim tam jezdit lidi ... co dodat

+3/0
18.1.2017 10:21

P55e53t14r 83C44i70h78l96á39ř 6660101117499

„Ve Strahovském tunelu pak je horší osvětlení a viditelnost, není tam světlojako v Blance, tudíž je tam snížena bezpečnost cestujících,“ řekl Tomčík....to jako autobusy nemají světla? nebo není v autobusech osvětlení? nebo se chystá zrušení těch linek, které jezdí za tmy, protože prostě tma? ;-D

+5/0
18.1.2017 9:54

P36a29v98e17l 42R43e31z32n28i52c51e23k 3925284324852

asi je tam vetsi sance osahavani peknych slecen.. jinak si to neumim vysvetlit..

anebo asi byla planovana zastavka v tunelu.. pak to slabsi osvetleni asi muze byt nebezpecim pro cestujici co vystoupi...

0/0
18.1.2017 10:22

J89o71s81e98f 31K85o84m19á88r72e20k 5874562254169

Ta poslední věta mluví za vše ;-D

+1/0
18.1.2017 9:28

M37i18l66o91s38l84a90v 12P70r60o94c32h35a60z41k30a 7764608736528

To je dobře, aspoň tam nebudou překážet, jako v ostatních částech města.

0/−1
18.1.2017 8:12

R75a37d28e50k 14N43o24v97a52k 9694213439710

Důvody pro nezavedení linek v článku jsou zástupné a nesmyslné.

Město prostě NECHCE aby existovalo kapacitní rychlé spojení MHD.

Ono by to totiž mj příliš vyčnívalo v porovnání rychlosti jízdy a výkonů oproti drtivé většině linek.

Jen se podívejte místo aby se hledaly způsoby jak to udělat, hledají se stále důvody proč by to nemělo jít. Ono by stačilo třeba kopnout RENCAR konečně do pozadí a spravovat si reklamu na vozech sami a hned by byly zaplacené dvě tunelové linky.

A to není jediná nevýhodná smlouva v DPHMP...

+3/0
18.1.2017 7:07

M37a45r85t84i60n 39R57u14z80i79c37k70a 1892618826377

Radsi rozsirte tramvajovou sit smerem na jih mesta... Pankrac, Krc, Lhotka, Kamyk, Sporilov, Jizni mesto...

Autobusy by mely spise ubyvat...

0/0
18.1.2017 5:44
Foto

T40o89m21á95š 50A62n60d80e48r51l33e 2512761144287

Autor téhle hlášky by měl v práci rezignovat a svěřit se do ústavní péče. Nebo se aspoň projet nočním busem.

"Ve Strahovském tunelu pak je horší osvětlení a viditelnost, není tam světlo jako v Blance, tudíž je tam snížena bezpečnost cestujících"

Zdroj: http://praha.idnes.cz/autobusy-mhd-v-tunelu-blanka-nepojedou-dyx-/praha-zpravy.aspx?c=A170117_161226_praha-zpravy_rsr

+2/0
18.1.2017 1:57

M89a83r87t62i33n 95Š43t91r10o44s 4949707560488

Proč se neřekne skutečný důvod, a sice, že by autobusy odebíraly cestující kolejové dopravě, která je levnější. A taky, že podporovat MHD je potřeba hlavně na relacích, kde není dostatečně kapacitní silniční síť - a pražské okruhy právě jsou tou kapacitní komunikací. Nadto, problém okruhů je, že na nich busy nemohou mít moc časté zastávky...

+4/−1
17.1.2017 22:31

T22o43m52á61š 24Z24e39m30a32n 3755858814355

Souhlas

za obdobný názor jsem nasbíral kupu mínusů.

0/0
17.1.2017 23:22

M13i22c86h33a61l 13H75i19r80k16a 4737306140443

Argument ... byly by příliš oblíbené ... jsem ještě u MHD nezažil 8-o, Praha chce asi raději vozit vzduch ...přitom tento argument zase používají při rušení spojů ...Rv

+3/0
17.1.2017 20:21

G28a95b16r67i88e34l 10H39o89r98t24e89n 9131609623644

Je to jeden z argumentů, navíc chybně formulovaný - prostě jste naletěl tomu, čemu novináři říkají "licence" a slušní lidé "překrucování faktů".

+3/0
17.1.2017 20:33
Foto

M86a46r24t18i88n 86Š56u71b18r52t 1715121624455

Aktuálně máme od městských částí 50 požadavků na posílení autobusových spojů cca v nákladech za 230 milionů korun ročně. Peníze by problém v těchto dnech nebyly, ale problém je, že všichni dopravci začali narážet na kapacitní možnosti vozového parku a počet řidičů. Řidiči jsou v předdůchodovém věku a noví nepřicházejí, výběrová řízení na nové vozy se táhnou a ani obnovy vozidel se moc plynule nedaří. Takže reálně můžeme letos a příští rok posílit provoz v objemu za cca 70-80 milionů korun, na to ještě jsou vozy a řidiči, i když část posil už budou večery, noc a víkendy. Bus v jednom z tunelů, Blanka, nebo Strahovský, je za 30-40 milionů Kč ročně, v obou za cca 60-70 milionů. Tj, kromě věcí uvedených v článku je to o volbě. Máme zahodit 50 požadavků městských částí, kde často jde o zřízení základního spojení, které nemá alternativu, a zavést busy v tunelech, které alternativu mají? Nebo máme začít řešit často velmi oprávněné požadavky téměř všech městských částí a busy v tunelech zatím odložit?

+2/0
17.1.2017 21:27
Foto

B87r93o19n93i74s14l79a79v 24G45a78b21r57y43š 2622889851

Pane Šubrte, mám Vás za člověka na svém místě, snad jako jednoho z mála. :-) Opravdu Vám nechci dávat nic za vinu. Za finanční problémy v dopravě však mohou ti, kterým se zodpovídáte.

Už jsem dříve psal, že by se vám teď hodila ta suma, kterou kdosi utratil za červenou kartu a kterou dnes nahrazuje zelená.

Ale zajímá mě, z jakého důvodu dochází ke snižování počtu spojů během pracovního dne. Loni v říjnu bylo v Praze v pracovním dni vypravováno 28 696 spojů, dnes je to "pouhých" 27 407 spojů. Zhubly především autobusy. Zmizelo cca 1 100 spojů. Většinou autobusy mizí, když se rozšíří jiný kvalitativně vyšší druh dopravy, ale tady to moc nechápu.

0/0
17.1.2017 21:42
Foto

M16a29r53t18i42n 67Š29u46b38r18t 1585941804805

Ale právě dneska problémem nejsou peníze, ty by byly. Ale problémem je stav, kdy řidiči jsou v průměrném věku před důchodem a nové shání složitě i DP. A také výběrová řízení na nová vozidla, která se táhnou a jsou samá odvolání, takže busů ne že nepřibývá, ale sotva se obnovují. Tj. ač máme požadavky na posily za 230 milionů, odjezdit už můžeme jen za 80 a neradi bychom to projezdily jen v tunelech a celý zbytek města nechali na holičkách.

Přemýšlím, jak jste přišel na ty počty spojů. Včetně třístovek v Praze denně je vypraveno cca 23 000 autobusových spojů. Od října platí stejné jízdní řády, naopak pár spojů jsme na základě připomínek cestujících přidávali. Tj. kolísání počtu spojů může být řádově +-100. Ale nedokážu posudit, z jakých dat vycházíte. V Ropidu žádná redukce spojů neproběhla. 15.10.2016 došlo naopak k mírnému navýšení a na základě žádostí MČ jde do Rady tisk, který obsahuje posílení výraznější.

+2/0
17.1.2017 21:49
Foto

B37r36o37n62i35s95l92a65v 86G59a17b65r98y72š 2192749981

Rozumím.:-)

Čtyřikrát ročně si prohlížím výkony pomocí aplikace IDOS, které jsou běžně dostupné. Sleduju stále stejný balík linek, čili metro, tramvaje a městské autobusy linek 100 - 299, dále lodě a lanovku. Nic víc. A právě v tomto balíku jsem objevil tento rozdíl.

Odchylka zhruba 100 spojů je během roku jasná - hlavně prázdniny a vysokoškoláci, kterých ke konci akademického roku zpravidla ubývá.

0/0
17.1.2017 22:01
Foto

M37a55r62t85i95n 42Š91u79b61r51t 1735371744705

Jinak suma za Opencard, která se považuje za ztracenou, je asi 1,5 miliardy. Samozřejmě by se hodila, ale MHD v Praze stojí ročně 18 miliard, tj. zmizela by na nějaké turistické nebo předvánoční výraznější posílení, ale dlouhodobě by systému moc nepomohla. Bohužel. Přes 32 500 spojů denně veškeré MHD v Praze prostě něco stojí a těch 18 miliard tomu odpovídá, byť se to zdá strašně moc.

0/0
17.1.2017 21:51
Foto

B31r28o63n96i83s31l16a10v 62G89a22b63r65y57š 2342119301

Nemám důvod té částce nevěřit.

Ale za těch 1,5 mld. Kč by bylo něco nových tramvají nebo autobusů, případně nových nebo rekonstruovaných tratí.

Ta suma je vysoká, ale na velkoměsto typu Praha je to asi normální. A myslím, že nižší už asi nebude. Podle mě je však lepší dávat peníze na kvalitní MHD.

0/0
17.1.2017 22:05
Foto

M73a29r42t58i67n 35Š28u50b39r93t 1695551444505

Cca 1 km tramvajové trati, 23 nových tramvají a cca 200 autobusů. Na druhou stranu šlo o peníze, které investovalo do systému město, které DP autobusy a tramvaje koupit nesmí. Takže DP si na busy i tramvaje musí vydělat svou činností sám. Na tramvajovou trať by ty peníze ale užitečné byly.

+1/0
17.1.2017 22:10

M90i58c84h45a44l 80H18i21r90k76a 4317546100953

Díky za vysvětlení.

0/0
18.1.2017 15:46

K83a77r36e32l 36Č50e53r63n55ý 6385713602381

"Byly by příliš oblíbené" je pozoruhodný argument.

+2/0
17.1.2017 20:14
Foto

J78i42ř91í 21K39r17á54k70o72r16a 9729873

"Ukázalo se ale, že by (autobusy) byly příliš oblíbené..."

Udělali si autobus, ale lezli jim tam lidi.

+5/0
17.1.2017 20:13

D66a48v64i17d 50Z80a45j79d27á54k 8555252430331

Jednoznacne jsou vic efektivni okruzni jizdy na hodinu nez paterni spoje mezi castmi.Jeste ze je to tam samej odbornik.

+1/0
17.1.2017 20:01

F17i10l46i93p 38G17a71l30a79š 2427587844208

Tak moment.. Jako náklady jsou jedna věc, ale "Himl hergot, donr vetr, krucajs element!" to si dělaj už srandu ne? Napřed vyhlašují jak chtějí aby lidi více jezdili MHD, že zavedou vyhrazené pruhy aby byla plynulejší atd. ale když zjistí, že by se mohlo stát, že by se nějaká linka a tedy postupně i celá MHD mohli stát pro lidi lákavější než jízda autem tak to stopnou kuli nákladům? ;-D;-D

+3/0
17.1.2017 19:32

G25a92b50r22i15e29l 58H48o83r15t98e48n 9871909253584

Konkrétně u Kulaťáku je ten důvod složitější - pokud by ta linka byla tak oblíbená, jak se předpokládá, tak by se tam potřebné autobusy prostě nevešly.

0/0
17.1.2017 20:01

D61a87v46i94d 94Z82a47j70d35á21k 8435792940281

Kulatak je totalni spunt diky svedeni do jednoho pruhu a prechodu kazdych pet metru.

+4/0
17.1.2017 20:05

G84a74b91r95i34e63l 34H13o42r20t24e73n 9671269413944

To myslíte Svatovítskou. Ano - ti samí zelení smradi, kteří dnes nejvíc vřeští na dané téma, vymysleli zúžení výjezdu z Kulaťáku tak, že tam mají zdaleka největší problémy autobusy. A to i přesto, že jsou Pražané zvyklí je pouštět.

+3/0
17.1.2017 20:09
Foto

M89a29r80t15i30n 80Š69u48b25r29t 1195121504785

Jak je uvedeno výše, je tu také limit počtu vozidel a řidičů. Pokud by byly zavedeny busy v tunelech, je to zavedení spojení, které metrem existuje, mírně se zrychlí, ale stojí desítky milionů. Peníze problém nejsou, ale tyto busy v tunelech spotřebují všechny zbylé zdroje vozidel a řidičů a v žádné městské části 2-3 roky neposílí Praha busy ani o spoj, Přitom existuje seznam 50 prioritních požadavků v objemu 230 mil. Kč ročně. A ani ty nejde splnit všechny, odjezdit se dá tak třetina. Každé řešení má i své fyzikální souvislosti.

+1/0
17.1.2017 21:30

D17a25v67i88d 85H24e73l94l94e89r 6946363830136

Teda nezavést trasu autobusů, protože by hrozilo, že by jí Pražané využívali, to bych nečekal. ;-D

+12/0
17.1.2017 19:22
Foto

M83a80r19t78i54n 93Š26u53b60r23t 1235631924315

Nikoliv, vzhledem ke kapacitám, které Praha má (busy, řidiči), se Praha rozhodla pomoci posilovat spojení plošně v rámci celého města a neinvestovat všechny zbylé zdroje vozidel a řidičů na jedno místo. Zvláště když nemá plnou podporu okolních čtvrtí.

+2/0
17.1.2017 21:32

R56o19b43e25r10t 91M40á16s58l10o 1371541807257

Už dávno jsem pochopil, že Magistrát nenávidí auta a chce je z Prahy vyštvat. Ale, že chce ještě při tom sabotovat MHD, to už mi fakt hlava nebere.

+1/0
17.1.2017 19:14

T33o85m24á35š 53Z84e45m40a48n 3985338954835

Nahradit metro autobusem by bylo sabotování MHD..

0/0
17.1.2017 19:23

T90o70m16á74š 72C59h79r72a47s80t60n21ý 2831214531733

No, jakože tím metrem je to nesmyslně dlouhé a navíc s přestupem...

+2/0
17.1.2017 19:28

G60a78b27r49i45e37l 37H37o97r38t48e45n 9201789943254

Můžete jet dvacítkou tramvají bez přestupu.

+2/0
17.1.2017 19:59

M76i95r56o25s86l92a61v 80Z30i45k59m47u43n73d 6428112347868

No kolik to dělá metrem s přestupem ? 17 minut, tram 20 jede 16 minut, za jak dlouho by "TO" projel autobus ? Vyhledávač mapy.cz ukazuje 5,1 km za 6 minut - ten BUS by "asi" někde stavěl, takže řekněme 10 minut.

Proti TRAM 20 opravdu převratná časová úspora. Nehledě na to, že BUS by patrně nestavěl u Anděla v Nádražní, ale jinde, čili + docházková vzdálenost a výsledek bude stejný ...

+2/0
17.1.2017 21:01

G73a48b53r77i44e54l 43H78o46r73t30e40n 9361369123654

Plus čas na projetí Kulaťáku.;-)

0/0
17.1.2017 21:12
Foto

M94a16r25t96i57n 73Š85u64b68r24t 1915761894645

Když jsme počítali zrychlení v minutách při busech ve všech tunelech, tak to za 70 milionů nestojí. Busy čistě na busy v tunelech ještě jsou, ale pak už by nebyly ve městě na cokoliv jiného. A to je podstatný problém. Vyměnit mírné zrychlení dojezdové doby autobusem za metro za to, že ve městě už nebudou žádné busy a řidiči na další plošná posílení. To je velmi složité rozhodnutí. Proto jsou ke schválení ty plošné posily a ty zdroje budou použity tam.

+2/0
17.1.2017 21:35

P64a16v43e85l 91S30l76a33d27o21v70n53í24k 6257163987146

Radnici Prahy 6 asi nenapadlo, že zavedením autobusu do tunelu by mohlo v danou chvíli zmizet z Vítězného náměstí asi 10 aut.:-/

Ale určitě bude vhodné objednat si na to u spřátelené firmy studii za několik miliónů.

+1/0
17.1.2017 19:10

T33o20m41á18š 46Z94e18m88a25n 3735678224745

Spíše by zmizeli lidé z metra a tramvají.

Autem tuhle trasu asi jede málokdo..

+1/0
17.1.2017 19:18

P39e51t12r 56H19a65n34z91a49l 6192446280820

Pokud by bylo spojení Vítězné náměstí - Holešovice, tak tam jezdí lidé téměř výhradně autem! Ono to rozumným způsobem ani jinak nejde :(

+1/0
17.1.2017 20:31
Foto

M96a84r86t30i71n 49Š61u24b86r52t 1785331554685

Tak bus by z tunelu určitě nevyjel tak, aby směřoval do Holešovic. Ty jsou z Vítězného nám. pak i s přestupem dostupné snadněji tramvajemi. Bus byl zvažován pro vazbu na Prosek, Letňany, Ládví či Bohnice, kde se zrychlení jízdní doby už dá využít lépe.

+2/0
17.1.2017 21:37

P48a76v12e14l 12K64u14n46c 9402119218688

Pan Dolínek opět ukázal svou schopnost zdůvodnit cokoli čímkoli.

+1/0
17.1.2017 19:08

P96a43v79e40l 69S31l72a28d22o21v14n38í53k 6957723237256

Aha, tak jsem se dozvěděl, že osvětlení strahovského tunelu je pro řidiče nebezpečné. Tak proč se tudy jezdí?8-o

+5/0
17.1.2017 19:04
Foto

M63a58r76t85i19n 64Š53u71b17r39t 1255271924485

Pro řidiče ne, ale on je rozdíl, když se tam pak začne v případě poruchy pohybovat 110 lidí z kloubového busu. To je skoro 2x víc než u běžného zájezdového busu a v takovou chvíli je už osvětlení poměrně zásadní problém, protože MHD potřebuje dovézt záložní bus, zajistit přestup lidí a další věci. Zvyšuje se tak celková doba, kdy by tunely byly zavřené, a to až násobně.

+1/0
17.1.2017 21:54

R56a28d59e79k 64N80o16v22a18k 9114813499360

A co teprv těch 80tis projíždějících vozidel za den, těm bych zakázal jízdu také! Mohli by se bát...to jsou mi výmluvy. Je tak těžké trochu přisvítit?

Není špatné když něco nejde, ale když se nechce. V tomto případě asi ne u vás ale na straně ROPID/MHMP

0/0
18.1.2017 6:55

J65a96n 75S58v68a40t32e25k 4478626918206

S autobusy v Blance je to jako v Hospodě na mýtince (pravděpodobná velká oblíbenost autobusového spojení ze strany cestujících).

Čili - pořídil si hospodu a vadí mu, že mu tam lezou lidi...;-D

+6/0
17.1.2017 18:59







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.