Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Noční spoje pražské MHD změní čísla. Pětku na začátku nahradí devítka

Dopravce Ropid chce přečíslovat všechny noční linky pražské MHD, které dosud jezdily pod čísly začínajícími pětkou. Nově by měly všechny tramvaje a autobusy začínat devítkou. Ke změně možná dojde už letos v dubnu. Linky se musí přečíslovat kvůli integraci pražské a středočeské veřejné dopravy.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M32a66r22t10i66n 24R72u17z83i32c70k97a 1212958586117

a uvolnena cisla 51-69 muzou opet pouzit pro trolejbusy ;-D;-)

0/0
19.1.2017 15:51

M77a26r90t10i81n 65R61u74z47i86c69k37a 1122148926707

Idelane precislovat nocni na N01-N99 (tramvaje i autobusy) a skolni linky na napr. A01-A99 a nebudou prekazet uz zadne ciselne rade, mj. skolni linky take museji precislovat a uvazuje se o linkach 251-299... a tudiz i precislovani mestskych linek v teto rade...

0/0
19.1.2017 15:48

M92a85r27t72i36n 78K87u74b13í38k 9237659906143

Patrně má Ropid dost peněz, jen co bude to přečíslování stát-výměna na všech zastávkách! Kdo to vymyslel ať to zaplatí z vlastních peněz.

0/0
19.1.2017 13:18

M52a63r20t36i11n 78R14u32z83i56c47k91a 1762848466567

Vzdyt na zastavkach meni jizdni rady skoro porad, tak s nimi vymeni i cisla...

0/0
19.1.2017 15:49

M30o65n14i50k12a 72R82. 4808855982386

tímto chci podekovat Ropidu, že mě v polední dobe neustále udržuje ve střehu a nedovolí mi jen tak volně popameti sednou na nejaký spoj.

A koukám už se chystá další trénink pameti. takže díky:-/

+2/0
18.1.2017 21:18

M26a96r53t52i95n 82R42u44z15i26c74k12a 1242668706117

Proc ne? Misto 54 vam prijede 94, misto 511 prijede 911, no nevim, na mou pamet to tedy moc zadny trenink neni...

+5/−1
18.1.2017 21:25

P70a34t44r12i13k 38E56g18e56r 2608500119791

Opět se zeptám. S tím, že budou noční autobusy mít čísla 901 - 915 a noční tramvaje čísla 91 - 99 bych komplikace neměl, ale historickou linku bych raději označil číslem 71. No a zajímá mě jak to bude s řadou nočních regionální autobusů 601 - 610 to použije ROPID třeba čísla 990 - 999? Myslím si, že by šlo přemýšlet o regionální tramvajové dopravě a použít čísla 31 - 39.

0/0
18.1.2017 19:16

J80i38ř50í 12Č50e87r34n40ý 7132516181

Ropid změňte na Rapid to bude také činnost.

+3/0
18.1.2017 15:31

M43a50t40o39u54š 63B88á83r41t70a 2215564504

Dejme tramvajím iracionální čísla. To nejlépe vyjádří myšlení těch, kteří tomu velí.

0/0
18.1.2017 15:22

J95i35ř86í 50Č45e94r44v42e41n63ý 5341863332982

Jsem po zachování čísla 91 pro histroickou linku tramvaje, idkyž bude z číselných řad nočních linek tramvají.

Přeci jen:

1891 ... Všeobecná výstava v Praze,

1991 ... Všeobecná výstava v Praze u příležitosti 100. výročí konání této výstavy.

Po roce 19991 zavedení linky 91 jako výroční linky tramvaje právě u příležitosti obou Všeobecných výstav, kdy v roce 1891 p. Křižík zprovoznil první pražskou tramvajovou linku.

Tak logicky zachoval číslo 91. Hodně lidí ji už tak zná za to přibližně čtvrt století jejího provozu.

Prostě nechápu, jaký význam a souvislost s čísly 1891, 1991 a 91 má číslo 41?

Ale odhaduji to na to nejjednodušší. Celé přečíslování řídí v podstatě jen "úředník" bez zájmu o souvislosti, význam a symboliku věcí. Prostě to neví nebo tuto symboliku ignoruje a přehlíží. Co si budeme povídat.

+4/0
18.1.2017 14:54

M73a78r45e70k 66H82r35u68b61y 6967262621928

Jakakoli logika jde stranou, kdyz je treba vykazat cinnost. Nejak se tech 70 milionu z rozpoctu obhajit musi, ne?;-)

+3/0
18.1.2017 14:55

M70a65r69t18i68n 81K98u16b24í10k 9837949176163

Číslo 41 bude patrně symbolizovat příjezd Heydricha do Prahy v roce 1941:-)

0/0
19.1.2017 13:19

M74a12r85t15i52n 31R63u25z15i95c10k54a 1722258376727

To mate pravdu...

0/0
19.1.2017 15:49
Foto

N88i33k81o12l73a 76K71a55r65a15f33i92á58t 1775600751582

Když se najde dostatek lidí, pohnou i s tím úředníkem. V Lipsku se v roce 2010 taky překopával systém značení linek, a to tak, aby byl z první cifry čísla linky poznat směr, resp. část města, kterou příslušná linka obsluhuje. Pro jih a východ byla určená sedmička. První na ráně, protože začíná/končí v centru, byla linka, která na památku revoluce měla číslo 89. No a lidi si "vypodpisovali", že plánovaná 71 nevyjela a 89 jezdí dodnes - tam, co vždycky, i když podle systému měla obsluhovat satelity na severozápadě...

0/0
1.2.2017 15:12

M76i59c65h74a91e73l 40C39h55a60r72v18á23t 9189838773512

Teda že to těm pražákům trvalo, takovou triviálnost jakou mají v brně už spoustu let, znovu vynalézt.;-D

+1/0
18.1.2017 14:43

M20i59l22a15n 42V97o40l40e49k 5469973696659

Až na to, že Ropid nejsou Pražáci.

+1/0
18.1.2017 17:12

M36a44r34t94i95n 64R70u96z96i59c50k72a 1272258976467

Tak ono v Praze bude problem jakakoliv ciselna rada...

0/0
19.1.2017 15:44

J51i95ř48í 24Č17e67r10v62e53n43ý 5601353442512

Jenže stavba železnice se zpožďuje jako vše a i s tím se mělo úplně samozřejmě počítat. Navíc, nikde není psáno, že i v budoucnu se najde blbeček, který nahlásí na železnici na letiště nějaký problém typu bomba ve vlaku nebo na kolejích a zase bude potřeba přestup na Veleslavíně z metra na autobus. Ta stanice prostě měla eskalátory být vybavena v každém případě! A ne že bylo v plánu ... , nepočítalo se, že ..., atp.

0/0
18.1.2017 14:38

J36i42ř68í 88Č34e38r83n28ý 7212286171

Světová výstava v Praze byla v roce 1891, nebo nově v roce 1941.8-o

+2/0
18.1.2017 13:47

L53e22n10k70a 41N24o82v41o92t96n50a 4581543585673

Bude jednodužší orientace... ale chápu, že zvyk je železná košile...

0/0
18.1.2017 12:58

M43a70r51e62k 13H44r61u54b33y 6177142371898

Je úplně jedno, jestli ta řada navazuje či ne. Málokdo využívá úplnou a systém už v t taky dávno není.

0/0
18.1.2017 13:14

M68a62r33t83i30n 17R62u55z10i90c22k29a 1772938516537

No, u tech tramvaji uz jste vycerpali vsechny moznosti na pripadne rozsireni... Desatou linku uz nepridate...

0/0
18.1.2017 12:56

M84a83r24t40i65n 93R22u76z58i24c71k90a 1662758636377

Meli jste zacit radou 8x a 8xx... Nebo u tramvaji udelejte opet i celodenni linky...

0/0
18.1.2017 13:20

P85e91t71r 40Š73k65o37d46a 5947220434780

Mám z toho pocit, že Ropid prostě musí vykazovat činnost.

+13/−1
18.1.2017 12:10

J39i42ř35í 50B20o11č47e32k 6881954345743

a co historická vyhlídková tramvaj ? mám pocit, že má číslo 91

+2/−1
18.1.2017 12:10

M49a56r34t15i45n 71R87u33z37i83c42k84a 1312218796287

41

0/0
18.1.2017 13:12

P56a76t45r52i59k 42E46g26e88r 2318790659371

Měla by podle mě dostat číslo 71. Protože o tom, že tramvaje pojedou za hranice Prahy se taky uvažuje a logicky dostanou čísla 31 - 39. Jen mě zajímá jak si ROPID poradí s čísly 601 - 610 asi použije čísla 990 - 999.

+1/0
18.1.2017 19:52

M40a47r89t67i96n 89R27u41z32i11c33k34a 1192518546107

To mate pravdu, u tech tramvaji je to ale vubec divne, dvouciferna rada se rychle omezi, po rozsireni trati na jih mesta nemusi 30 cisel stacit. Uz v minulosti bylo v provozu 35 linek jen na cca soucasnem rozsahu trati a dnes mate uz volna jen cisla 19, 27, 28, 29 a 30... linka 23 uz je obsazena a mozna bude i linka 19... takze zbyvaji 4...

U tech nocnich je to ted tak, ze bude 91-99 a volne nic.

Takze by mi prislo logicke linky tramvaji, metra a vlaku neresit s vyjimkou nocnich a zacit cisly 80-99.

U autobusu je to snazsi jde o rad vyssi cisla, ale chtelo se mozna zamyslet nad tim, zda nepouzit radu 201-299 pro primestske, i kdyz v soucasnosti je mozne uvolnit pouze cisla 241-299 (alespon pro spoje z Prahy do 1. pasma), ale linky autobusu budou v Praze spise ubyvat, nocni spoje posunout pak na radu 800-999.

Nebo nocni spoje cislovat N01-N99 u tramvaji (N01-N30) i autobusu (N31-N99) a skolni linky (A01-A99),...

0/0
19.1.2017 15:26

L49i28b98o30r 29V75a22v60ř80í24k 7173192183262

V evropských metropolích používané značení N.. prý nezvládne zobrazovat informační systém. Nechápu proč se nepořídil takový, který to umí.

0/0
19.1.2017 18:23

M23a90r32e95k 96H46r52u27b34y 6307612861348

91 už bylo...

0/0
18.1.2017 13:14

J75a22r28o50m90í91r 25P48r12o79c44h18á63z34k38a 8864810822180

No jo,jak za za bývalého režimu,inženýři musí vykonat činnost,aby se jako něco dělo....to samé přeměna jizdního řádu v říjnu....nejlepší změna v neděli v pět ráno...kde jezdí pár lidí do práce a ještě jim to zkomplikují....

+7/−1
18.1.2017 11:40

S32t15a86n42i12s23l53a18v 56G32r93i78g68á42r51e46k 7481612730255

Nadšen nejsem ale u těch autobusů to jinak nepůjde..

A to furt není integrované Kladno..

+5/0
18.1.2017 11:40

M26a91r76e21k 20H86r86u43b21y 6237392521478

Tak ať třeba přihodí písmenka. Možností je spousta, rozvrtat stávající systém je ta nejhloupější.

+2/0
18.1.2017 13:16

J52o63s28e87f 79V26o36l46f83í67k 4268175119753

To zas bude bordel.

+1/0
18.1.2017 11:11

M75a21r87t89i34n 17R66u90z40i37c74k31a 1242358206957

Ani ne, pokud zmeni jen pocatecni pismeno, tak o nic nejde...

Navic nevidim problem v tom, ze se zmeni jen cislo a trasa zustava stejna...

0/0
18.1.2017 13:14

Š43t91ě51p40á25n 77F33r57a67n44c46l 8784429334600

Přečíslování nočních linek z 5* a 6* na 9* není problém. Ale který inteligent vymyslel, že elektrobus je (podle dvoumístného číslování) vlastně tramvaj, to by mě fakt zajímalo.... ;-D

+2/0
18.1.2017 11:08

L14u18b21o21š 31H33o32l15í44k 5807610322890

Označení linek podle mně není problém, že má jet 901kou místo 501kou snad pochopí i ti myšlenkově slabší. Náklady budou v celkovém objemu zanedbatelné - jízdní řády se mění stejně.

Rozhodně to považuji za menší "problém", než absenci eskalátorů na stanici metra Veleslavín a pochybnou koncepci pražské dopravy celkově.

+11/−1
18.1.2017 11:04

M22a57r12t11i36n 86R34u33z64i70c59k96a 1872398316887

Veleslavin nepotrebuje eskalatory, potrebuje dostavbu zel. stanice, kdyz podivate na projekt, tak se vytahy i eskalatory dostanete k peronum bez problemu...

Kdyby se nezdrzovala vystavba trati na Kladno, tak by zadny problem nebyl...

Na Dejvicke taky nebyl eskalator...

+1/0
18.1.2017 13:17

M69i87r57o16s75l70a23v 12K23o87c72h 8205865175586

Jízdní řády mění hodně často (i na dvoudenní prázdniny) a pak je na každou zastávku vytisknou, někdo je rozveze, vymění.... Nakonec je stejně nedodržují.

0/0
18.1.2017 17:05

J63a54k42u45b 20Č42u45b52a 9540986377

Proč musí být v noci jiné číslo než přes den, pokud je to stejná trasa?

+1/−1
18.1.2017 19:02

P48a46t61r24i43k 92E10g25e73r 2928130269231

No ona trasa nočních linek se trochu mění třeba dříve jezdila linka 170 a 203 v trase Jižní Město - Vavřenova jen linka 170 zvládala obsloužit zst. Michelský les - Nemocnice Krč a linka 203 Nad Havlem - Višňová. Bohužel došlo k přetrasování linek. Jenže co vím tak některé linky jezdily v noci z 31. 12. na 1. 1. i do 2:00 hod. třeba 125 takže s Vámi souhlasím. Nevím ovšem jestli stejně jako v televizi se bere, že den má 30 hodin tedy, že začíná v 6:00 hod. a končí v 6:00 hod. noční linky bych měl v provozu od 22:00 do 6:00 hod. a víkendech a svátcích po celý den a denní provoz od 5:00 do 23:00 hod.

0/0
18.1.2017 20:02

K51a44r98e86l 47M24a24r46t57i21n95e51c 6548938216554

Tá zmená numér u tých nočných liniék všetkým prospeje, pretože luděj donutí trocháj aj mozok namáhať a premýšláť. A to predsáj je istú prevencijú protivá tej demencíji aj temu Alzheimérovi.

Mali bystě temu Ropídu byť vďačný, a njé tuná v dýškuziji ibá hlúpo plkáť.

+1/−8
18.1.2017 10:57

Z34d45e12n17ě48k 32K75o50v98á54ř 9788199719425

Nemělo by se změnit i značení linek metra? Linka A,B,C, zelená, žlutá, červená je to takové nelogické, moc složité.

+2/−1
18.1.2017 10:54
Foto

V65o59j38t29ě93c75h 43P57a14v40l84í90k 5894341644718

Na to bychom nejdříve museli zavést příměstské a noční linky metra. Třeba na letiště ...

+1/0
18.1.2017 11:18

L88a98d88i68s48l57a10v 19M74a29c67h57á87č91e44k 8149747247550

Potřebují 5 nočních tramvají pro příměstské tramvaje?;-D;-D;-D;-D;-D

0/0
18.1.2017 10:51

P45a23t34r10i45k 22E76g40e71r 2318570419501

Nevím zda o tom víte, ale třeba tramvaj měla jezdit do Průhonic a Čestlic, do Jesenice a do Odolné Vody, Brandýse nad Labem takže čísla 31 - 39 by určitě ROPID využil. Když už noční autobusy budou začínat 901 - 916 chtěl to ROPID vyřešit jednoduše i pro tramvaje 91 - 99. Myslím si však, že historická tramvaj by měla obdržet číslo 71 protože k výstavišti Holešovice jezdí 751 i k výstavišti Letňany jezdí 758.

0/0
18.1.2017 21:48

M84a37r65e79k 30S12a93j18d59a 2295540746178

Pokud to neni zamysleno jenom jako "kamaradsoft" pro nejakou spratelenou firmu, tak s tim asi nemam problem.

0/0
18.1.2017 10:49

H85e68l21e95n79a 26Z74v78o29n57í63č98k52o56v70á 4264386861261

Vypadá to, že Praha neví co s penězi na blbosti.

0/−4
18.1.2017 10:47

K86a26r71e60l 36N63a83s71t30o47u85p93i79l 3350381350181

platba jízdného běžnou bezkontaktní kartou? zase ne?

+4/−1
18.1.2017 10:41

O28n74d51ř40e65j 71Z65d78e11r80a76d55i32č90k30a 6414375863898

Nevím kam nastupujete vy, ale zrovna tohle už fungovat začíná. Pomalu, ale ty terminály přibývají.

+1/0
18.1.2017 11:09







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.