Diskuse k článku

Noční spoje pražské MHD změní čísla. Pětku na začátku nahradí devítka

Dopravce Ropid chce přečíslovat všechny noční linky pražské MHD, které dosud jezdily pod čísly začínajícími pětkou. Nově by měly všechny tramvaje a autobusy začínat devítkou. Ke změně možná dojde už letos v dubnu. Linky se musí přečíslovat kvůli integraci pražské a středočeské veřejné dopravy.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M13a36r90t25i37n 79R73u64z43i54c42k88a 1622188526397

a uvolnena cisla 51-69 muzou opet pouzit pro trolejbusy ;-D;-)

0/0
19.1.2017 15:51

M39a70r45t16i72n 68R94u24z94i56c34k11a 1672268776397

Idelane precislovat nocni na N01-N99 (tramvaje i autobusy) a skolni linky na napr. A01-A99 a nebudou prekazet uz zadne ciselne rade, mj. skolni linky take museji precislovat a uvazuje se o linkach 251-299... a tudiz i precislovani mestskych linek v teto rade...

0/0
19.1.2017 15:48

M53a95r28t27i56n 83K70u45b95í31k 9407799876673

Patrně má Ropid dost peněz, jen co bude to přečíslování stát-výměna na všech zastávkách! Kdo to vymyslel ať to zaplatí z vlastních peněz.

0/0
19.1.2017 13:18

M74a38r16t40i55n 38R90u78z80i18c78k65a 1232698636957

Vzdyt na zastavkach meni jizdni rady skoro porad, tak s nimi vymeni i cisla...

0/0
19.1.2017 15:49

M34o88n58i23k70a 15R34. 4808935422486

tímto chci podekovat Ropidu, že mě v polední dobe neustále udržuje ve střehu a nedovolí mi jen tak volně popameti sednou na nejaký spoj.

A koukám už se chystá další trénink pameti. takže díky:-/

+2/0
18.1.2017 21:18

M14a35r83t10i29n 84R87u26z78i72c75k46a 1952318746407

Proc ne? Misto 54 vam prijede 94, misto 511 prijede 911, no nevim, na mou pamet to tedy moc zadny trenink neni...

+5/−1
18.1.2017 21:25

P15a57t91r86i46k 55E47g18e68r 2738630859801

Opět se zeptám. S tím, že budou noční autobusy mít čísla 901 - 915 a noční tramvaje čísla 91 - 99 bych komplikace neměl, ale historickou linku bych raději označil číslem 71. No a zajímá mě jak to bude s řadou nočních regionální autobusů 601 - 610 to použije ROPID třeba čísla 990 - 999? Myslím si, že by šlo přemýšlet o regionální tramvajové dopravě a použít čísla 31 - 39.

0/0
18.1.2017 19:16

J94i66ř35í 29Č53e89r58n94ý 7292616851

Ropid změňte na Rapid to bude také činnost.

+3/0
18.1.2017 15:31

M50a92t27o98u12š 24B28á18r23t23a 2465444474

Dejme tramvajím iracionální čísla. To nejlépe vyjádří myšlení těch, kteří tomu velí.

0/0
18.1.2017 15:22

J94i40ř44í 60Č30e24r48v88e31n89ý 5581283852862

Jsem po zachování čísla 91 pro histroickou linku tramvaje, idkyž bude z číselných řad nočních linek tramvají.

Přeci jen:

1891 ... Všeobecná výstava v Praze,

1991 ... Všeobecná výstava v Praze u příležitosti 100. výročí konání této výstavy.

Po roce 19991 zavedení linky 91 jako výroční linky tramvaje právě u příležitosti obou Všeobecných výstav, kdy v roce 1891 p. Křižík zprovoznil první pražskou tramvajovou linku.

Tak logicky zachoval číslo 91. Hodně lidí ji už tak zná za to přibližně čtvrt století jejího provozu.

Prostě nechápu, jaký význam a souvislost s čísly 1891, 1991 a 91 má číslo 41?

Ale odhaduji to na to nejjednodušší. Celé přečíslování řídí v podstatě jen "úředník" bez zájmu o souvislosti, význam a symboliku věcí. Prostě to neví nebo tuto symboliku ignoruje a přehlíží. Co si budeme povídat.

+4/0
18.1.2017 14:54

M11a12r22e53k 64H64r74u87b43y 6407292981558

Jakakoli logika jde stranou, kdyz je treba vykazat cinnost. Nejak se tech 70 milionu z rozpoctu obhajit musi, ne?;-)

+3/0
18.1.2017 14:55

M60a26r50t42i10n 36K89u68b33í75k 9207159966703

Číslo 41 bude patrně symbolizovat příjezd Heydricha do Prahy v roce 1941:-)

0/0
19.1.2017 13:19

M36a32r17t39i97n 10R12u73z53i57c47k58a 1112178756407

To mate pravdu...

0/0
19.1.2017 15:49
Foto

N88i98k13o72l15a 88K94a98r89a93f19i76á94t 1145500261412

Když se najde dostatek lidí, pohnou i s tím úředníkem. V Lipsku se v roce 2010 taky překopával systém značení linek, a to tak, aby byl z první cifry čísla linky poznat směr, resp. část města, kterou příslušná linka obsluhuje. Pro jih a východ byla určená sedmička. První na ráně, protože začíná/končí v centru, byla linka, která na památku revoluce měla číslo 89. No a lidi si "vypodpisovali", že plánovaná 71 nevyjela a 89 jezdí dodnes - tam, co vždycky, i když podle systému měla obsluhovat satelity na severozápadě...

0/0
1.2.2017 15:12

M57i45c88h42a38e54l 54C96h22a67r49v35á34t 9949118683292

Teda že to těm pražákům trvalo, takovou triviálnost jakou mají v brně už spoustu let, znovu vynalézt.;-D

+1/0
18.1.2017 14:43

M12i15l26a12n 70V46o37l96e61k 5139943606579

Až na to, že Ropid nejsou Pražáci.

+1/0
18.1.2017 17:12

M21a10r12t68i67n 78R30u85z90i86c45k33a 1782648986977

Tak ono v Praze bude problem jakakoliv ciselna rada...

0/0
19.1.2017 15:44

J31i74ř17í 71Č77e12r78v79e14n59ý 5821853462762

Jenže stavba železnice se zpožďuje jako vše a i s tím se mělo úplně samozřejmě počítat. Navíc, nikde není psáno, že i v budoucnu se najde blbeček, který nahlásí na železnici na letiště nějaký problém typu bomba ve vlaku nebo na kolejích a zase bude potřeba přestup na Veleslavíně z metra na autobus. Ta stanice prostě měla eskalátory být vybavena v každém případě! A ne že bylo v plánu ... , nepočítalo se, že ..., atp.

0/0
18.1.2017 14:38

J96i43ř96í 20Č97e80r56n13ý 7192206811

Světová výstava v Praze byla v roce 1891, nebo nově v roce 1941.8-o

+2/0
18.1.2017 13:47

L82e78n35k60a 12N72o25v61o89t89n34a 4921803765163

Bude jednodužší orientace... ale chápu, že zvyk je železná košile...

0/0
18.1.2017 12:58

M49a29r82e31k 11H32r51u93b75y 6467512311618

Je úplně jedno, jestli ta řada navazuje či ne. Málokdo využívá úplnou a systém už v t taky dávno není.

0/0
18.1.2017 13:14

M89a87r48t90i37n 45R27u98z16i63c51k69a 1912608536947

No, u tech tramvaji uz jste vycerpali vsechny moznosti na pripadne rozsireni... Desatou linku uz nepridate...

0/0
18.1.2017 12:56

M29a36r56t89i25n 59R54u79z66i25c15k46a 1362138986217

Meli jste zacit radou 8x a 8xx... Nebo u tramvaji udelejte opet i celodenni linky...

0/0
18.1.2017 13:20

P84e75t69r 61Š53k17o93d74a 5237630784360

Mám z toho pocit, že Ropid prostě musí vykazovat činnost.

+13/−1
18.1.2017 12:10

J31i76ř16í 13B25o47č85e31k 6911754805333

a co historická vyhlídková tramvaj ? mám pocit, že má číslo 91

+2/−1
18.1.2017 12:10

M71a43r54t11i41n 27R86u31z87i81c18k47a 1532598306167

41

0/0
18.1.2017 13:12

P71a76t63r92i81k 48E76g51e77r 2298250439361

Měla by podle mě dostat číslo 71. Protože o tom, že tramvaje pojedou za hranice Prahy se taky uvažuje a logicky dostanou čísla 31 - 39. Jen mě zajímá jak si ROPID poradí s čísly 601 - 610 asi použije čísla 990 - 999.

+1/0
18.1.2017 19:52

M28a87r22t41i25n 60R22u88z16i53c34k81a 1702878776277

To mate pravdu, u tech tramvaji je to ale vubec divne, dvouciferna rada se rychle omezi, po rozsireni trati na jih mesta nemusi 30 cisel stacit. Uz v minulosti bylo v provozu 35 linek jen na cca soucasnem rozsahu trati a dnes mate uz volna jen cisla 19, 27, 28, 29 a 30... linka 23 uz je obsazena a mozna bude i linka 19... takze zbyvaji 4...

U tech nocnich je to ted tak, ze bude 91-99 a volne nic.

Takze by mi prislo logicke linky tramvaji, metra a vlaku neresit s vyjimkou nocnich a zacit cisly 80-99.

U autobusu je to snazsi jde o rad vyssi cisla, ale chtelo se mozna zamyslet nad tim, zda nepouzit radu 201-299 pro primestske, i kdyz v soucasnosti je mozne uvolnit pouze cisla 241-299 (alespon pro spoje z Prahy do 1. pasma), ale linky autobusu budou v Praze spise ubyvat, nocni spoje posunout pak na radu 800-999.

Nebo nocni spoje cislovat N01-N99 u tramvaji (N01-N30) i autobusu (N31-N99) a skolni linky (A01-A99),...

0/0
19.1.2017 15:26

L85i95b52o69r 31V37a20v37ř13í80k 7933242393662

V evropských metropolích používané značení N.. prý nezvládne zobrazovat informační systém. Nechápu proč se nepořídil takový, který to umí.

0/0
19.1.2017 18:23

M14a98r97e18k 55H65r56u35b63y 6527752801888

91 už bylo...

0/0
18.1.2017 13:14

J15a74r24o63m62í80r 97P18r96o86c33h98á24z16k28a 8274850922170

No jo,jak za za bývalého režimu,inženýři musí vykonat činnost,aby se jako něco dělo....to samé přeměna jizdního řádu v říjnu....nejlepší změna v neděli v pět ráno...kde jezdí pár lidí do práce a ještě jim to zkomplikují....

+7/−1
18.1.2017 11:40

S89t17a44n77i26s23l62a24v 73G19r24i63g63á56r22e55k 7731322820845

Nadšen nejsem ale u těch autobusů to jinak nepůjde..

A to furt není integrované Kladno..

+5/0
18.1.2017 11:40

M27a51r43e15k 83H90r89u38b79y 6627282731458

Tak ať třeba přihodí písmenka. Možností je spousta, rozvrtat stávající systém je ta nejhloupější.

+2/0
18.1.2017 13:16

J41o13s72e90f 22V10o89l53f65í44k 4538505739773

To zas bude bordel.

+1/0
18.1.2017 11:11

M35a91r33t42i10n 43R59u12z15i25c54k49a 1452608436507

Ani ne, pokud zmeni jen pocatecni pismeno, tak o nic nejde...

Navic nevidim problem v tom, ze se zmeni jen cislo a trasa zustava stejna...

0/0
18.1.2017 13:14

Š38t77ě21p90á71n 43F22r65a29n66c48l 8414759774640

Přečíslování nočních linek z 5* a 6* na 9* není problém. Ale který inteligent vymyslel, že elektrobus je (podle dvoumístného číslování) vlastně tramvaj, to by mě fakt zajímalo.... ;-D

+2/0
18.1.2017 11:08

L78u91b67o56š 38H46o12l26í67k 5297850622360

Označení linek podle mně není problém, že má jet 901kou místo 501kou snad pochopí i ti myšlenkově slabší. Náklady budou v celkovém objemu zanedbatelné - jízdní řády se mění stejně.

Rozhodně to považuji za menší "problém", než absenci eskalátorů na stanici metra Veleslavín a pochybnou koncepci pražské dopravy celkově.

+11/−1
18.1.2017 11:04

M40a77r59t60i75n 53R52u80z16i61c22k15a 1342848116337

Veleslavin nepotrebuje eskalatory, potrebuje dostavbu zel. stanice, kdyz podivate na projekt, tak se vytahy i eskalatory dostanete k peronum bez problemu...

Kdyby se nezdrzovala vystavba trati na Kladno, tak by zadny problem nebyl...

Na Dejvicke taky nebyl eskalator...

+1/0
18.1.2017 13:17

M65i93r32o23s57l96a20v 98K57o27c81h 8185905575646

Jízdní řády mění hodně často (i na dvoudenní prázdniny) a pak je na každou zastávku vytisknou, někdo je rozveze, vymění.... Nakonec je stejně nedodržují.

0/0
18.1.2017 17:05

J40a64k61u14b 53Č22u94b59a 9690256527

Proč musí být v noci jiné číslo než přes den, pokud je to stejná trasa?

+1/−1
18.1.2017 19:02

P72a66t82r55i15k 79E17g92e54r 2718870529361

No ona trasa nočních linek se trochu mění třeba dříve jezdila linka 170 a 203 v trase Jižní Město - Vavřenova jen linka 170 zvládala obsloužit zst. Michelský les - Nemocnice Krč a linka 203 Nad Havlem - Višňová. Bohužel došlo k přetrasování linek. Jenže co vím tak některé linky jezdily v noci z 31. 12. na 1. 1. i do 2:00 hod. třeba 125 takže s Vámi souhlasím. Nevím ovšem jestli stejně jako v televizi se bere, že den má 30 hodin tedy, že začíná v 6:00 hod. a končí v 6:00 hod. noční linky bych měl v provozu od 22:00 do 6:00 hod. a víkendech a svátcích po celý den a denní provoz od 5:00 do 23:00 hod.

0/0
18.1.2017 20:02

K82a60r76e52l 83M94a87r49t50i98n17e61c 6218888506624

Tá zmená numér u tých nočných liniék všetkým prospeje, pretože luděj donutí trocháj aj mozok namáhať a premýšláť. A to predsáj je istú prevencijú protivá tej demencíji aj temu Alzheimérovi.

Mali bystě temu Ropídu byť vďačný, a njé tuná v dýškuziji ibá hlúpo plkáť.

+1/−8
18.1.2017 10:57

Z49d51e59n55ě74k 51K15o29v49á34ř 9378469139155

Nemělo by se změnit i značení linek metra? Linka A,B,C, zelená, žlutá, červená je to takové nelogické, moc složité.

+2/−1
18.1.2017 10:54
Foto

V37o57j14t84ě61c69h 27P16a19v28l26í45k 5214541924158

Na to bychom nejdříve museli zavést příměstské a noční linky metra. Třeba na letiště ...

+1/0
18.1.2017 11:18

L51a40d65i43s97l96a45v 46M17a43c36h48á15č80e88k 8599917467240

Potřebují 5 nočních tramvají pro příměstské tramvaje?;-D;-D;-D;-D;-D

0/0
18.1.2017 10:51

P55a91t93r82i40k 44E33g16e47r 2108800469631

Nevím zda o tom víte, ale třeba tramvaj měla jezdit do Průhonic a Čestlic, do Jesenice a do Odolné Vody, Brandýse nad Labem takže čísla 31 - 39 by určitě ROPID využil. Když už noční autobusy budou začínat 901 - 916 chtěl to ROPID vyřešit jednoduše i pro tramvaje 91 - 99. Myslím si však, že historická tramvaj by měla obdržet číslo 71 protože k výstavišti Holešovice jezdí 751 i k výstavišti Letňany jezdí 758.

0/0
18.1.2017 21:48

M87a82r89e39k 49S66a68j30d23a 2765450556888

Pokud to neni zamysleno jenom jako "kamaradsoft" pro nejakou spratelenou firmu, tak s tim asi nemam problem.

0/0
18.1.2017 10:49

H37e55l27e81n12a 88Z29v60o20n73í16č16k59o94v97á 4254986811281

Vypadá to, že Praha neví co s penězi na blbosti.

0/−4
18.1.2017 10:47

K60a45r19e65l 23N30a39s77t68o77u10p12i66l 3360231620311

platba jízdného běžnou bezkontaktní kartou? zase ne?

+4/−1
18.1.2017 10:41

O26n27d49ř70e72j 56Z80d32e94r41a34d67i85č12k62a 6414365893748

Nevím kam nastupujete vy, ale zrovna tohle už fungovat začíná. Pomalu, ale ty terminály přibývají.

+1/0
18.1.2017 11:09

Najdete na iDNES.cz