Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Cyklosouboj Prahy a Vídně: česká metropole za rakouskou zaostává

Kolem Vídeňské opery jezdí ročně milion a půl cyklistů. Okolo té pražské vede magistrála. MF DNES srovnala cyklodopravu v rakouské metropoli s Prahou. Ukázalo se, že Pražané jezdí na kole mnohem méně, a oproti Vídni u nás chybí vnitřní páteřní síť cyklostezek.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

L23i16b67o85r 33V69a66v82ř28í42k 7883632363612

To cyklistické propojení na severu města v případě, že nezůstane jen na papíře bude fajn :-)

0/0
29.1.2017 14:54
Foto

M12a50r57t81i59n 43P35i54š44t39o96r89a 8138618206559

Rozdíl je v tom, že Vídeň je placka. Srovnávat by se měla třeba s Hradcem Králové.

+6/0
28.1.2017 21:44

J35i27ř33í 64M71a42c52e18k 3765505154791

Rozdíl vidím především ve stupiditě pražských radních. Zatímco ve Vídni jsou pruhy pro cyklisty na širokých chodnících a bez problémů to tam funguje, tak u nás tam, kde jsou široké a prakticky nevyužívané chodníky (např. u některých sídlišť), je pruh pro cyklisty nesmyslně veden hned vedle – jako úzký pruh v části vozovky. Není to bezpečné (zvláště pro rodiny s dětmi) a automobilisté zbytečně nevraží na cyklisty.

+2/0
30.1.2017 7:45
Foto

M49a64r75t71i34n 35P42i13š91t62o62r71a 8358688706379

To je pravda.

Úplně bezpečná ale není ani jedna varianta. Oddělení cyklostezky na chodníku jenom čárou, jako ve Vídni, se u nás bude zavádět desítky let - než to začnou obě strany dodržovat.

+1/0
30.1.2017 8:47

M87a42r65t15i71n 72M17a71l40o70s 6885683971486

Placka není. Západní část je velmi hornatá. Placatý je centrum. To ale Staré Město v Praze taky. https://de.wikipedia.org/wiki/Kahlenberg#/media/File:Austria_Vienna_relief_location_map.jpg

0/0
1.2.2017 21:54

P14e19t38r 55Č15e78r63m35á65k 9778285179620

Krásnej PR článek cyklofašistů z automatu. Nejhorší že jim tu možnost prezentovat ty nesmyslné vize platíme my z veřejných rozpočtů.Rv

Obsah nemá smysl komentovat, slátanina od začátku do konce.

+10/−4
28.1.2017 21:33

T71o63m60á38š 13Z71e24m30a44n 3835988184765

Za Vídní zaostáváme kromě cyklostezek i v počtu mešit.

Hodlají neziskovkáři nejen z Automatu dotahovat Vídeň i v tomto?

+8/−2
28.1.2017 21:08

J56a14n 40M62a46z72ů15r52e57k 2538434798635

Je tu však jeden zasadni rozdíl....Vídeň je placka...v Praze je rovina prakticky jen podél Vltavy.

+7/0
28.1.2017 19:43

L91u73c62i75a87n 85P64a19p44a17z79i42a84n 5964827281695

S Vídní zaostáváme nejen v tomto, ale hlavně ve vztahu k životní úrovni.

0/0
28.1.2017 18:57

J34i38ř46í 37K31o59c93u13r40e54k 6115194245208

"Ve Vídni každé ráno usedá dva a půl milionu obyvatel!" hlásí víděňský cyklokoordinátor na schůzi cyklokordinátorů.

"V Praze každé ráno usedají TŘI milióny cyklistů!" trumfuje ho pražský cyklokoordinátor na schůzi cyklokordinátorů.

"Momen, vždyť máte jen jeden milion obyvatel?" podivuje se víděňský cyklokoordinátor na schůzi cyklokordinátorů.

"Nařidili jsme jim před jízdou dvakrát sesednout" blaženě se usmívá pražský cyklokoordinátor na schůzi cyklokordinátorů nebo vidí, že vyhrál. Podařilo se mu nařídit lidem nejvíce štěstí a uspojojení ze všech cyklokoordinátorů.

PS: Když jsme v tom přibližování se rozvojovým zemím, co kdybychom zakázali pluh?

+7/0
28.1.2017 18:40

O26l57d49ř78i49c66h 67K95r23a53t67o22c95h60v29í60l 9752317343877

Dokud bude cyklistika v Praze zdravá asi jako krabička cigaret denně, zůstane můj bicykl na chatě v kůlně. Na rozdíl od těchto dobrodinců své plíce neobětuji a beztak jezdím většinou tramvají nebo metrem.

+3/0
28.1.2017 15:22

V28i14k43t35o69r 24Š68e71d56i40v62ý 8986301960626

Nějaký "cyklosouboj" existuje jen v představách cykloaktivistů. Normální lidé se potřebují dostat do práce, na nákup, za zábavou a zpátky domů, to vše pokud možno rychle a pohodlně. V tom jim jízdní kolo zas až tak často pomoct nemůže.

+11/−1
28.1.2017 14:08

M83a45r27t43i60n 11S38p25i92c69a19k 8624438829796

opravdu nechapu proc se z cyklistu v praze delaj blazni ojedineli silenci (kteri proto nepotrebuji zadnou infrastrukturu) to jako kvuli par 30-50 metrovych prevyseni, nebo co. To je totiž opravdu jediná věc která prahu odlisuje od dejme tomu amsterdamu a kodane. nikoliv vidne, ta kopcovita je. ja jezdim na kole do prace celorocne vyjma dnu kdy prsi nebo je ledovka, nebezpecne je to jen proto, ze v klicovych mistech infrastruktury se na cyklisty nemyslelo!!!!!!!!

+3/−4
28.1.2017 10:46

P78e79t84r 36B90á22č24a 8235196355975

Nedelaji, oni jsou.

+5/−3
28.1.2017 11:25

M94a48r81t89i67n 91S98p96i45c24a57k 8874728859886

ja se ptam proc ale

+1/−2
28.1.2017 12:18

P88e49t64r 59B61á34č88a 8765616825235

Chovani na silnici a ignorace vsech predpisu.

+4/−5
28.1.2017 12:29

M93a15r50e68k 32T18u17r62n16o89v43e12c 7125272620456

Já bych ani ty kopce neviděl jako závažný problém. Docela dost kol jsem totiž viděl třeba i v Zürichu. A taky ne úplně každá trasa do práce je přes kopce. Když někdo bude jezdit třeba z Bráníka do Karlína, tak pokud nebude chtít, tak se při tom nezpotí. Víc ale bude nadávat při projíždění centra, kde A2 najednou mizí a objevuje se až o kilometr dál...

+1/0
28.1.2017 12:30

V47i64k30t90o21r 49Š11e33d74i58v58ý 8736721160716

Určitě jsou v Praze trasy, které se dají za slušného počasí vcelku pravidelně jezdit na kole. To ale není dopravní cyklistika, to je spíš kategorie sport a fitness.

Ta pražská stoupání totiž nejsou jenom třicetimetrová. Z centra do Kobylis nebo na Barrandov je převýšení přes stovku. A to se už většina lidí dost zpotí.

+4/−2
28.1.2017 14:06

K29a17r53e96l 92M56a75r91t49i79n20e79c 6988558466624

Prečo prebohá takéto zrovnávanié ??? Veď to svedčí ibá o tem ako sa v tem v tej našej zlatej, matíčke stovežátej máme skutočno dobre.

Načo byzme sa dakdě po mestě a jeho okolijú trmácali a unavováli šlapátím do pedálov, keď tuná máme jednu z najlepčích MHD v Európe, ktorá nas bez problémov všady zavezijé. A pokiál je aj to zložité, tak predsáj móžme jednoducho do auta sadnúť a pohodlno sa presunúť, kam trebárs.

+9/−1
28.1.2017 8:49

P42a97t88r50i22k 41E90g12e53r 2138270939721

Praha s Vídní má sice pár věcí společných, ale cyklostezky jsou asi nejlepší v Hradci Králové, aspoň se o tom dříve mluvilo. Praha by se ráda srovnávala i s Paříží. Na Jižňáku kolem Chodovec City jsou nedokončené cyklostezky. Zvažuje se zde výstavba obchodního centra (těch je v Praze asi pořád málo) a residence Blažimská má vzniknout Čenětická II.

+1/0
28.1.2017 8:04

L58a42d88i98s28l23a94v 57K29o69l88a70č71k79o20v10s69k11ý 5763371959261

Vídeň má svůj Ring postavený v 19. století a široké velkoměstské bulváry, kde se krásně vejdou tramvaje, chodci, kola, aniž by si překáželi a ohrožovali.

+8/0
28.1.2017 7:53

D75a83n64i58e87l 26D51r53á88b39e80k 8280900465312

Hlavně zavřete lidi z Automatu do blázince

A to nejsem proti cyklistům Přes léto na kole jezdím skoro každej den

+8/−2
28.1.2017 7:11

J79a80n 41I51š14t22v38á10n78e49k 5606790118828

Pise se kazdy

0/0
28.1.2017 13:12

T12o49m66á76š 42Z66e15m43a68n 3345778164755

V Praze?;)

+1/0
28.1.2017 17:42

R79i59c89h52a88r73d 78V88a29c45e84k 5901138472838

Člověk by řekl, že hlavní příčinou rozdílu jsou kopce v Praze, jen pár bláznů má chuť šlápnout do pedálů a jet od řeky na Petřín. To takový Hradec Králové - to je pro cyklistu ráj.

+10/−1
28.1.2017 2:31

T84o19m37á46š 49Z69e86m88a24n 3515578794265

Ale né, já si kopce rád vyjedu a sjedu, ale opravdu ne ráno v obleku cestou do práce..

+4/0
28.1.2017 8:28

K45a22r16e73l 97V46a57c50h88u95t 9703162329933

Ve Vídni víc rovina, v Praze víc i kopce - ve Vídni čistší vzduch, v Praze sportovci inhalují hustší smog... Více šlapat a ještě zhluboka inhalovat, komu by se chtělo - beztak je to nezdravé... :-/ ... boj za čistší vzduch v Praze má přednost před bojem za cyklostezky.

+3/0
28.1.2017 8:30

M81a14r81e85k 38T29u30r57n58o96v41e65c 7155912690746

Tak nemusí se jezdit jenom podél těch hlavních silnic s hustým provozem. V Praze je i dost klidnějších silnic. Jinak řidiči aut to dýchají také, nemyslím si, že by auta byla hermeticky utěsněná a s vlastní nádrží kyslíku. A HEPA filtry v klimatizaci asi taky každý nemá. Teoreticky v kolonách ten cyklista je v tom aspoň kratší dobu, když tu kolonu objede, než řidič, co v ní půl hodiny popojíždí. Viz třeba ta Plzeňská. :-)

+1/0
28.1.2017 12:33

G11a40b92r62i52e17l 38H21o92r65t88e43n 9941229663404

Nevzal jste v potaz velmi podstatný faktor - při jízdě na kole vykonáváte fyzickou práci, při řízení auta téměř nikoliv. Cyklista prostě potřebuje vzduchu mnohem víc.:-)

+3/−1
28.1.2017 15:21

M27a75r15e84k 42T64u29r60n94o86v63e19c 7415412410656

Ale jo, to mě napadlo také, ale to taky dost záleží, jestli ten cyklista zrovna jede do kopce. Pokud jede po rovině a zbytečně se moc nežene, nebo dokonce jede z kopce, tak zase o tolik víc toho nenadýchá. :-)

0/0
28.1.2017 17:00

V79i24k94t39o22r 68Š50e73d74i69v92ý 8726391860626

Šmarjá, zase z hysterických cykloaktivistů dělají odborníky na městskou dopravu.

+19/−1
28.1.2017 1:13

J46o40s11e48f 38C85h83o42d45o21u42n67s64k53ý 4281786609340

V Radiožurnálu byl nějaký hodinový pořad o smogové situaci v Praze a jinde, kde vystupoval mimo jiné i ten starosta Prahy 7. Na otázku, co město dělá pro to, aby se zimní smogové situace neopakovaly a odpověď: "Podporujeme alternativní druhy dopravy, hlavně cyklistiku..." Chlape, venku je mínus 10 a lidi budou jezdit na kole? Ano, takhle přemýšlí cykloteroristi. Cyklistika je lék na vše, i na zimní smogy.

+22/0
28.1.2017 1:10

Š32i62m80o27n36-27E57r35i40c19h 71J71e55l30í17n34e26k 5780402923123

No nevím, ve Finsku jezdí teda i v zimě.

0/0
28.1.2017 12:57

K79a94r80e58l 27H79o11f84m30a56n 7904411480172

Rozumím správně tomu, že ten, kdo slovem vyjádří podporu cyklistice, je cykloterorista? To máte zvláštní pojetí světa.

Kromě kol ještě v Praze existuje MHD (možná jste o ní slyšel). Zkuste ji, většinou tam nemrzne.

0/0
29.1.2017 15:03

R34a80d28i13m 83P89a13v54l74i70c72e65k 1220598401364

Ve Vidni jezdim na kole kazdy den. Procetl jsem si celou diskusi a musim se smat. To jako myslite, ze ve Vidni nejsou cykloztezky vedle zaparkovanych aut? Samozrejme, ze ano. Nekde proste neni misto, tak nic jineho nezbyde. Ano, mame tu paterni cykloztezky, ty jsou dobre, kdyz se chce clovek nerusene dostat na delsi vzdalenost. Napriklad kolem kanalu, nebo pres reku k UNO city. Mame tu most pres Dunaj jen pro cyklisty. Mame tu CityBike, kdy clovek muze za 1.- Euro jezdit na mestkem kole cely rok 60 minut zdarma. Co je ovsem nejvetsi rozdil jsou samotni ridici. V Rakousku proste ridic automaticky pribrzdi, v Cesku (v Brne) mi prijde, ze schvalne nedavaji prednost, aby ukazali ja nevim co. Dalsi vec - stojany. Ve Vidni na kazde ulici mate parkovaci stojany pro motorky a kola. V cesku sem nic opdobneho nevidel. Kola a hromadna doprava musi dostat prednost pred autama.

+1/−4
28.1.2017 1:05

T48o48m66á31š 52Z66e10m68a18n 3475558504195

Netuším proč by měl cyklista - slabý, pomalý, nanicovatý - dostat přednost před řidičem.

Pokaždé když 80 kg masa a kostí dostalo přednost před tunou a víc plechu, tak to dopadlo blbě.

+6/−1
28.1.2017 1:08

R62a80d40i17m 23P82a53v97l75i55c12e98k 1340308191844

Nemaji chodci uz ted prednost pred autama?

+1/−1
28.1.2017 7:19

T61o67m51á53š 93Z17e51m73a26n 3635668794595

Ano, to píšu v druhém souvětí.

A dopadlo to špatně.

0/0
28.1.2017 8:29

M93a45r43e61k 44T21u89r42n57o97v76e85c 7385722910636

No dopadne to blbě, když právě řidiči těch tun plechu nedodrží daná pravidla. Vy to píšete tak, jako kdyby cyklista, který jede po hlavní, měl dávat přednost autu, které jede z vedlejší jen proto, že je to auto. Co je to proboha za logiku?

0/0
28.1.2017 12:36

J32i27ř46í 89K82o56c79u14r95e25k 6555384655898

To je právě ta věc. Nastavíme pravidla a problém hodíme na jejich dodržování. Nebylo by lepší upravit pravidla? Ne, nebylo! Raději budeme lidi nutit ....

Hele má dát přednost chodci narvaný kloubový autobus? Musí! A pak to všichni čucháme.

0/0
28.1.2017 18:18

M58a26r72e47k 80T20u68r46n88o18v29e52c 7135682730676

Ano, i řidič kloubového autobusu, když se blíží k přechodu a uvidí tam chodce, co chce přejít, tak má zastavit a umožnit mu to. Stejné pravidlo platí snad v celém civilizovaném světě, tak nevím, co tu chcete vymýšlet za exoťárnu.

Když ten autobus dojede ke křižovatce na červenou, tak musí brzdit taky (dost často, zdaleka ne na všech světelných křižovatkách funguje preference i pro autobusy). Navíc kromě autobusů jsou tu taky třeba ještě mnohem těžší kamióny. Podle Vaší logiky by jako tato vozidla měla v takových případech jet klidně na červenou, protože jsou větší?

0/0
28.1.2017 23:28

S65t43a58n19i93s45l29a89v 76B47r65a38b65e29c 2656600750671

Přesně tak!

http://ekonomicky-denik.cz/absolutni-prednost-chodcu-vzala-krvave-konce/

0/0
1.2.2017 17:06

V49i60k23t89o91r 81Š94e84d37i37v70ý 8406521200406

Ne, nemají přednost, to je obvyklý omyl.

+1/0
28.1.2017 10:27

M38a59g21d79a55l94e22n95a 82H70r42o53n39o79v69s52k67á 3750452294239

Pardon, mělo být plus.

0/0
29.1.2017 4:51

T54o74m51á75š 24Z18e18m91a28n 3455948554975

Považuji se za cyklistu - jezdím cyklomaratony -+100km jako je Malevil, Drásal, a pod..

Nicméně i s kondičkou, která mi umožňuje jet 100 km závod v terénu a v kopcích, mi cyklistika po Praze nepřipadá jako dobrá možnost - jsou tu kopce do kterých se nevyhnutelně zpotíte, značnou část roku vládne počasí, kdy je to na kolo jen se zapřením, atd.. Cyklistika nehraje a nikdy nebude hrát sebemenší dopravní roli v Praze. A těch pár bláznů, kteří ji využívají opravdu nepotřebuje žádnou zvláštní infrastrukturu, snad kromě povolení jízdy po chodnících (je tu mnoho chodníků, které jsou široké a málo používané).

Naopak jsem proti cikánizaci cyklsitů - žádné přednosti, vyhrazené pruhy a už vůbec automatická vina řidiče při srážce s cyklistou. To by z nás dělalo jen cikány silnic, už tak stačí že přednost dostali pěší - kam to vedlo asi všichni víme.

+16/0
28.1.2017 0:57

M37i69r53e80k 30N71o36v64o39t29n58y 1389653144670

Jest-li vam dela problem v Praze prekonat 50m prevyseni, tak nechapu co na tech cyklomaratonech delate.

0/−5
28.1.2017 7:19

M83a13r64t16i90n 26P82o83s69p13í41š86i14l 8135631346477

Jemu ne, píše i těch davech které mají jezdit do práce na kole místo autem. Většina ty kopce nedá.

+2/0
28.1.2017 7:40

T97o40m52á10š 97Z86e54m73a91n 3585248554915

On je trochu rozdíl sednou v 7 ráno v obleku na kolo a jet od práce (třeba dnes, kdy musíte být nabalený, aby člověk nezmrznul z kopce, čímž se zas vaříte do kopce).

A sednout na kolo o víkendu s tím, že až se z kola vrátím, dám si horkou vanu.

+2/0
28.1.2017 8:32

J47i58ř14í 50K17o25c79u87r63e80k 6535844835768

Je rozdíl, když celý den lítáte po střeše a pak byste měl naházet vercajk do batohu a sednout na kolo, šlapej domů. Oni cyklofanatici propagují, aby na kole jezdil každý. Strejda Pepin po operaci močového měchýře si zajede nakoupit na kole ... a druhý den ho poveze rychlá. Ale stále se bude tvrdit bickykl je vhodný pro všechny a všude.

+2/0
28.1.2017 18:22

J87o84s31e60f 74V93o21s39i34c61k66y 4853267196413

Na cyklostezky se vzdy nadavalo pokazde, kdyz byla zminka o evropskych dotacich.

Tohle vadilo vsem nejvice! Tak se nedivte.

0/0
28.1.2017 0:27







Najdete na iDNES.cz