Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Cyklosouboj Prahy a Vídně: česká metropole za rakouskou zaostává

Kolem Vídeňské opery jezdí ročně milion a půl cyklistů. Okolo té pražské vede magistrála. MF DNES srovnala cyklodopravu v rakouské metropoli s Prahou. Ukázalo se, že Pražané jezdí na kole mnohem méně, a oproti Vídni u nás chybí vnitřní páteřní síť cyklostezek.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

L65i24b52o69r 26V41a46v50ř62í27k 7123422223202

To cyklistické propojení na severu města v případě, že nezůstane jen na papíře bude fajn :-)

0/0
29.1.2017 14:54
Foto

M21a82r55t69i31n 29P31i86š35t58o50r51a 8618168416449

Rozdíl je v tom, že Vídeň je placka. Srovnávat by se měla třeba s Hradcem Králové.

+6/0
28.1.2017 21:44

J62i57ř59í 21M11a34c46e69k 3925275714721

Rozdíl vidím především ve stupiditě pražských radních. Zatímco ve Vídni jsou pruhy pro cyklisty na širokých chodnících a bez problémů to tam funguje, tak u nás tam, kde jsou široké a prakticky nevyužívané chodníky (např. u některých sídlišť), je pruh pro cyklisty nesmyslně veden hned vedle – jako úzký pruh v části vozovky. Není to bezpečné (zvláště pro rodiny s dětmi) a automobilisté zbytečně nevraží na cyklisty.

+2/0
30.1.2017 7:45
Foto

M21a85r82t67i66n 17P80i38š39t56o61r77a 8918788886939

To je pravda.

Úplně bezpečná ale není ani jedna varianta. Oddělení cyklostezky na chodníku jenom čárou, jako ve Vídni, se u nás bude zavádět desítky let - než to začnou obě strany dodržovat.

+1/0
30.1.2017 8:47

M28a74r79t39i19n 28M63a53l81o10s 6195853451856

Placka není. Západní část je velmi hornatá. Placatý je centrum. To ale Staré Město v Praze taky. https://de.wikipedia.org/wiki/Kahlenberg#/media/File:Austria_Vienna_relief_location_map.jpg

0/0
1.2.2017 21:54

P76e14t56r 57Č74e48r74m82á83k 9538355129140

Krásnej PR článek cyklofašistů z automatu. Nejhorší že jim tu možnost prezentovat ty nesmyslné vize platíme my z veřejných rozpočtů.Rv

Obsah nemá smysl komentovat, slátanina od začátku do konce.

+10/−4
28.1.2017 21:33

T16o95m80á29š 32Z45e52m50a27n 3465428634915

Za Vídní zaostáváme kromě cyklostezek i v počtu mešit.

Hodlají neziskovkáři nejen z Automatu dotahovat Vídeň i v tomto?

+8/−2
28.1.2017 21:08

J32a38n 84M65a97z93ů91r53e78k 2578314438135

Je tu však jeden zasadni rozdíl....Vídeň je placka...v Praze je rovina prakticky jen podél Vltavy.

+7/0
28.1.2017 19:43

L49u28c44i89a36n 13P16a23p56a57z11i80a85n 5494917441585

S Vídní zaostáváme nejen v tomto, ale hlavně ve vztahu k životní úrovni.

0/0
28.1.2017 18:57

J66i24ř93í 81K26o46c97u28r55e41k 6205604365488

"Ve Vídni každé ráno usedá dva a půl milionu obyvatel!" hlásí víděňský cyklokoordinátor na schůzi cyklokordinátorů.

"V Praze každé ráno usedají TŘI milióny cyklistů!" trumfuje ho pražský cyklokoordinátor na schůzi cyklokordinátorů.

"Momen, vždyť máte jen jeden milion obyvatel?" podivuje se víděňský cyklokoordinátor na schůzi cyklokordinátorů.

"Nařidili jsme jim před jízdou dvakrát sesednout" blaženě se usmívá pražský cyklokoordinátor na schůzi cyklokordinátorů nebo vidí, že vyhrál. Podařilo se mu nařídit lidem nejvíce štěstí a uspojojení ze všech cyklokoordinátorů.

PS: Když jsme v tom přibližování se rozvojovým zemím, co kdybychom zakázali pluh?

+7/0
28.1.2017 18:40

O59l84d28ř95i34c16h 37K20r39a57t77o74c80h82v83í21l 9542107193307

Dokud bude cyklistika v Praze zdravá asi jako krabička cigaret denně, zůstane můj bicykl na chatě v kůlně. Na rozdíl od těchto dobrodinců své plíce neobětuji a beztak jezdím většinou tramvají nebo metrem.

+3/0
28.1.2017 15:22

V89i17k48t30o32r 81Š45e71d79i71v95ý 8626291180506

Nějaký "cyklosouboj" existuje jen v představách cykloaktivistů. Normální lidé se potřebují dostat do práce, na nákup, za zábavou a zpátky domů, to vše pokud možno rychle a pohodlně. V tom jim jízdní kolo zas až tak často pomoct nemůže.

+11/−1
28.1.2017 14:08

M94a66r52t66i37n 31S55p84i46c13a50k 8644248439436

opravdu nechapu proc se z cyklistu v praze delaj blazni ojedineli silenci (kteri proto nepotrebuji zadnou infrastrukturu) to jako kvuli par 30-50 metrovych prevyseni, nebo co. To je totiž opravdu jediná věc která prahu odlisuje od dejme tomu amsterdamu a kodane. nikoliv vidne, ta kopcovita je. ja jezdim na kole do prace celorocne vyjma dnu kdy prsi nebo je ledovka, nebezpecne je to jen proto, ze v klicovych mistech infrastruktury se na cyklisty nemyslelo!!!!!!!!

+3/−4
28.1.2017 10:46

P85e19t51r 16B58á52č46a 8975736525695

Nedelaji, oni jsou.

+5/−3
28.1.2017 11:25

M64a39r66t61i25n 55S71p42i87c53a11k 8424808989436

ja se ptam proc ale

+1/−2
28.1.2017 12:18

P32e12t26r 81B26á31č37a 8465846855215

Chovani na silnici a ignorace vsech predpisu.

+4/−5
28.1.2017 12:29

M23a59r97e58k 68T78u24r67n65o26v27e84c 7875942910816

Já bych ani ty kopce neviděl jako závažný problém. Docela dost kol jsem totiž viděl třeba i v Zürichu. A taky ne úplně každá trasa do práce je přes kopce. Když někdo bude jezdit třeba z Bráníka do Karlína, tak pokud nebude chtít, tak se při tom nezpotí. Víc ale bude nadávat při projíždění centra, kde A2 najednou mizí a objevuje se až o kilometr dál...

+1/0
28.1.2017 12:30

V55i88k84t76o69r 16Š24e30d44i80v91ý 8356481360926

Určitě jsou v Praze trasy, které se dají za slušného počasí vcelku pravidelně jezdit na kole. To ale není dopravní cyklistika, to je spíš kategorie sport a fitness.

Ta pražská stoupání totiž nejsou jenom třicetimetrová. Z centra do Kobylis nebo na Barrandov je převýšení přes stovku. A to se už většina lidí dost zpotí.

+4/−2
28.1.2017 14:06

K81a75r13e41l 22M43a39r84t31i27n23e42c 6278148266374

Prečo prebohá takéto zrovnávanié ??? Veď to svedčí ibá o tem ako sa v tem v tej našej zlatej, matíčke stovežátej máme skutočno dobre.

Načo byzme sa dakdě po mestě a jeho okolijú trmácali a unavováli šlapátím do pedálov, keď tuná máme jednu z najlepčích MHD v Európe, ktorá nas bez problémov všady zavezijé. A pokiál je aj to zložité, tak predsáj móžme jednoducho do auta sadnúť a pohodlno sa presunúť, kam trebárs.

+9/−1
28.1.2017 8:49

P85a33t48r81i56k 98E18g50e16r 2448770249861

Praha s Vídní má sice pár věcí společných, ale cyklostezky jsou asi nejlepší v Hradci Králové, aspoň se o tom dříve mluvilo. Praha by se ráda srovnávala i s Paříží. Na Jižňáku kolem Chodovec City jsou nedokončené cyklostezky. Zvažuje se zde výstavba obchodního centra (těch je v Praze asi pořád málo) a residence Blažimská má vzniknout Čenětická II.

+1/0
28.1.2017 8:04

L86a87d28i38s32l45a19v 83K63o79l48a25č14k62o58v56s73k96ý 5253271539151

Vídeň má svůj Ring postavený v 19. století a široké velkoměstské bulváry, kde se krásně vejdou tramvaje, chodci, kola, aniž by si překáželi a ohrožovali.

+8/0
28.1.2017 7:53

D12a98n54i45e81l 66D61r34á76b64e25k 8970440395932

Hlavně zavřete lidi z Automatu do blázince

A to nejsem proti cyklistům Přes léto na kole jezdím skoro každej den

+8/−2
28.1.2017 7:11

J13a93n 68I17š52t32v53á10n65e52k 5466580938428

Pise se kazdy

0/0
28.1.2017 13:12

T47o61m95á43š 80Z85e29m83a86n 3625518324385

V Praze?;)

+1/0
28.1.2017 17:42

R13i82c10h16a28r29d 61V69a13c56e19k 5101828582988

Člověk by řekl, že hlavní příčinou rozdílu jsou kopce v Praze, jen pár bláznů má chuť šlápnout do pedálů a jet od řeky na Petřín. To takový Hradec Králové - to je pro cyklistu ráj.

+10/−1
28.1.2017 2:31

T87o92m45á17š 67Z91e38m13a28n 3635628534745

Ale né, já si kopce rád vyjedu a sjedu, ale opravdu ne ráno v obleku cestou do práce..

+4/0
28.1.2017 8:28

K28a16r15e65l 30V92a50c27h65u46t 9273392419713

Ve Vídni víc rovina, v Praze víc i kopce - ve Vídni čistší vzduch, v Praze sportovci inhalují hustší smog... Více šlapat a ještě zhluboka inhalovat, komu by se chtělo - beztak je to nezdravé... :-/ ... boj za čistší vzduch v Praze má přednost před bojem za cyklostezky.

+3/0
28.1.2017 8:30

M44a15r86e43k 97T37u30r95n92o27v44e63c 7465732790816

Tak nemusí se jezdit jenom podél těch hlavních silnic s hustým provozem. V Praze je i dost klidnějších silnic. Jinak řidiči aut to dýchají také, nemyslím si, že by auta byla hermeticky utěsněná a s vlastní nádrží kyslíku. A HEPA filtry v klimatizaci asi taky každý nemá. Teoreticky v kolonách ten cyklista je v tom aspoň kratší dobu, když tu kolonu objede, než řidič, co v ní půl hodiny popojíždí. Viz třeba ta Plzeňská. :-)

+1/0
28.1.2017 12:33

G51a65b75r86i51e95l 50H53o78r89t17e80n 9321569273774

Nevzal jste v potaz velmi podstatný faktor - při jízdě na kole vykonáváte fyzickou práci, při řízení auta téměř nikoliv. Cyklista prostě potřebuje vzduchu mnohem víc.:-)

+3/−1
28.1.2017 15:21

M36a29r93e96k 41T30u63r25n54o32v23e86c 7315662550756

Ale jo, to mě napadlo také, ale to taky dost záleží, jestli ten cyklista zrovna jede do kopce. Pokud jede po rovině a zbytečně se moc nežene, nebo dokonce jede z kopce, tak zase o tolik víc toho nenadýchá. :-)

0/0
28.1.2017 17:00

V47i82k93t60o62r 54Š30e48d63i42v63ý 8176291480736

Šmarjá, zase z hysterických cykloaktivistů dělají odborníky na městskou dopravu.

+19/−1
28.1.2017 1:13

J46o98s65e37f 27C79h81o49d30o11u59n42s28k81ý 4621326219440

V Radiožurnálu byl nějaký hodinový pořad o smogové situaci v Praze a jinde, kde vystupoval mimo jiné i ten starosta Prahy 7. Na otázku, co město dělá pro to, aby se zimní smogové situace neopakovaly a odpověď: "Podporujeme alternativní druhy dopravy, hlavně cyklistiku..." Chlape, venku je mínus 10 a lidi budou jezdit na kole? Ano, takhle přemýšlí cykloteroristi. Cyklistika je lék na vše, i na zimní smogy.

+22/0
28.1.2017 1:10

Š41i43m48o61n66-24E80r98i54c42h 97J65e56l95í15n58e75k 5870642383383

No nevím, ve Finsku jezdí teda i v zimě.

0/0
28.1.2017 12:57

K95a64r42e73l 58H13o21f11m65a11n 7194511720872

Rozumím správně tomu, že ten, kdo slovem vyjádří podporu cyklistice, je cykloterorista? To máte zvláštní pojetí světa.

Kromě kol ještě v Praze existuje MHD (možná jste o ní slyšel). Zkuste ji, většinou tam nemrzne.

0/0
29.1.2017 15:03

R14a34d83i42m 51P55a28v34l48i51c63e54k 1630368691164

Ve Vidni jezdim na kole kazdy den. Procetl jsem si celou diskusi a musim se smat. To jako myslite, ze ve Vidni nejsou cykloztezky vedle zaparkovanych aut? Samozrejme, ze ano. Nekde proste neni misto, tak nic jineho nezbyde. Ano, mame tu paterni cykloztezky, ty jsou dobre, kdyz se chce clovek nerusene dostat na delsi vzdalenost. Napriklad kolem kanalu, nebo pres reku k UNO city. Mame tu most pres Dunaj jen pro cyklisty. Mame tu CityBike, kdy clovek muze za 1.- Euro jezdit na mestkem kole cely rok 60 minut zdarma. Co je ovsem nejvetsi rozdil jsou samotni ridici. V Rakousku proste ridic automaticky pribrzdi, v Cesku (v Brne) mi prijde, ze schvalne nedavaji prednost, aby ukazali ja nevim co. Dalsi vec - stojany. Ve Vidni na kazde ulici mate parkovaci stojany pro motorky a kola. V cesku sem nic opdobneho nevidel. Kola a hromadna doprava musi dostat prednost pred autama.

+1/−4
28.1.2017 1:05

T74o67m82á15š 44Z77e15m87a17n 3215688964875

Netuším proč by měl cyklista - slabý, pomalý, nanicovatý - dostat přednost před řidičem.

Pokaždé když 80 kg masa a kostí dostalo přednost před tunou a víc plechu, tak to dopadlo blbě.

+6/−1
28.1.2017 1:08

R41a88d24i82m 18P11a33v90l54i22c82e20k 1700268901194

Nemaji chodci uz ted prednost pred autama?

+1/−1
28.1.2017 7:19

T13o49m84á40š 59Z35e51m68a66n 3525368294955

Ano, to píšu v druhém souvětí.

A dopadlo to špatně.

0/0
28.1.2017 8:29

M34a40r85e30k 46T17u62r49n71o54v35e46c 7245292540986

No dopadne to blbě, když právě řidiči těch tun plechu nedodrží daná pravidla. Vy to píšete tak, jako kdyby cyklista, který jede po hlavní, měl dávat přednost autu, které jede z vedlejší jen proto, že je to auto. Co je to proboha za logiku?

0/0
28.1.2017 12:36

J94i73ř61í 23K78o13c70u83r65e38k 6155464545258

To je právě ta věc. Nastavíme pravidla a problém hodíme na jejich dodržování. Nebylo by lepší upravit pravidla? Ne, nebylo! Raději budeme lidi nutit ....

Hele má dát přednost chodci narvaný kloubový autobus? Musí! A pak to všichni čucháme.

0/0
28.1.2017 18:18

M65a73r13e94k 30T81u95r88n34o18v38e68c 7415932590936

Ano, i řidič kloubového autobusu, když se blíží k přechodu a uvidí tam chodce, co chce přejít, tak má zastavit a umožnit mu to. Stejné pravidlo platí snad v celém civilizovaném světě, tak nevím, co tu chcete vymýšlet za exoťárnu.

Když ten autobus dojede ke křižovatce na červenou, tak musí brzdit taky (dost často, zdaleka ne na všech světelných křižovatkách funguje preference i pro autobusy). Navíc kromě autobusů jsou tu taky třeba ještě mnohem těžší kamióny. Podle Vaší logiky by jako tato vozidla měla v takových případech jet klidně na červenou, protože jsou větší?

0/0
28.1.2017 23:28

S45t15a95n69i71s77l73a15v 27B30r68a12b63e18c 2116250940561

Přesně tak!

http://ekonomicky-denik.cz/absolutni-prednost-chodcu-vzala-krvave-konce/

0/0
1.2.2017 17:06

V88i60k42t28o98r 72Š12e16d49i52v84ý 8196711760336

Ne, nemají přednost, to je obvyklý omyl.

+1/0
28.1.2017 10:27

M71a91g10d49a84l52e86n10a 97H77r98o22n93o34v26s17k23á 3730832144989

Pardon, mělo být plus.

0/0
29.1.2017 4:51

T60o26m15á33š 66Z65e38m30a30n 3175578904775

Považuji se za cyklistu - jezdím cyklomaratony -+100km jako je Malevil, Drásal, a pod..

Nicméně i s kondičkou, která mi umožňuje jet 100 km závod v terénu a v kopcích, mi cyklistika po Praze nepřipadá jako dobrá možnost - jsou tu kopce do kterých se nevyhnutelně zpotíte, značnou část roku vládne počasí, kdy je to na kolo jen se zapřením, atd.. Cyklistika nehraje a nikdy nebude hrát sebemenší dopravní roli v Praze. A těch pár bláznů, kteří ji využívají opravdu nepotřebuje žádnou zvláštní infrastrukturu, snad kromě povolení jízdy po chodnících (je tu mnoho chodníků, které jsou široké a málo používané).

Naopak jsem proti cikánizaci cyklsitů - žádné přednosti, vyhrazené pruhy a už vůbec automatická vina řidiče při srážce s cyklistou. To by z nás dělalo jen cikány silnic, už tak stačí že přednost dostali pěší - kam to vedlo asi všichni víme.

+16/0
28.1.2017 0:57

M90i25r10e74k 19N13o12v59o44t50n10y 1599183804320

Jest-li vam dela problem v Praze prekonat 50m prevyseni, tak nechapu co na tech cyklomaratonech delate.

0/−5
28.1.2017 7:19

M45a70r44t86i72n 34P21o74s93p26í27š86i57l 8785771696507

Jemu ne, píše i těch davech které mají jezdit do práce na kole místo autem. Většina ty kopce nedá.

+2/0
28.1.2017 7:40

T31o25m42á10š 16Z47e64m80a11n 3485268754155

On je trochu rozdíl sednou v 7 ráno v obleku na kolo a jet od práce (třeba dnes, kdy musíte být nabalený, aby člověk nezmrznul z kopce, čímž se zas vaříte do kopce).

A sednout na kolo o víkendu s tím, že až se z kola vrátím, dám si horkou vanu.

+2/0
28.1.2017 8:32

J73i58ř84í 15K84o58c72u69r27e53k 6795494165588

Je rozdíl, když celý den lítáte po střeše a pak byste měl naházet vercajk do batohu a sednout na kolo, šlapej domů. Oni cyklofanatici propagují, aby na kole jezdil každý. Strejda Pepin po operaci močového měchýře si zajede nakoupit na kole ... a druhý den ho poveze rychlá. Ale stále se bude tvrdit bickykl je vhodný pro všechny a všude.

+2/0
28.1.2017 18:22

J90o25s54e79f 66V79o58s37i91c47k32y 4383337796163

Na cyklostezky se vzdy nadavalo pokazde, kdyz byla zminka o evropskych dotacich.

Tohle vadilo vsem nejvice! Tak se nedivte.

0/0
28.1.2017 0:27







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.