Diskuse k článku

Praha chce zklidnit Malou Stranu, zvažuje sloučit pruhy pro tramvaje a auta

Pražští radní chtějí odradit řidiče aut od jízdy centrem Prahy a snaží se je nasměrovat do tunelů. Plánují proto úpravy ulic na Malé Straně a zvažují tři návrhy, jak dopravu omezit. Praha 1 je pro to, aby řidiči jezdili jen po spodní části Malostranského náměstí v jednom směru po kolejích.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

T59o11m80á74š 68H24u49d91e13č77e95k 3223843829183

Richard Bureš se snaží občanům otravovat život. A to si ODS dovolí sebe samu nazývat pravicovou? Je to banda kréťanů.

0/0
7.2.2017 22:18

P30e24t94r 13N26o97v32a20k 3130927779147

cílem dopravy by mělo být, dostat se někam co nejrychleji, nejbezpečněji a s co nejmenším vlivem na okolí (hluk, prach, atd.) Tzv. zklidňování dopravy jde opačným směrem. Dopravu zpomaluje, bezpečnost ... (to nevím), ale smrad a hluk určitě zvyšuje. Když někde nemají jezdit auta, tak je tam zakažte nebo snižte teda rychlost na 30, ale nesnažte se z ulicí dělat dráhu pro jízdu zručnosti.

+2/0
6.2.2017 9:40

P75e10t45r 34Č11e70r10m82á17k 9318855549680

Aneb my tu lokalitu umrtvíme a zničíme za každou cenu. Rv

+2/0
3.2.2017 10:32

J71a70n 30D55l40o38u45h97ý 8376300483110

Takže tramvaje budou čekat v kolonách spolu s auty. Možná je to první krok, než se zakáže vjezd aut do centra všem úplně.. ;-)

+1/0
3.2.2017 8:55

J61o38s60e78f 69N71o75v45a45k 5258122426718

Dnes jsem vezl ženu k lékaři. Proměnlivý cedule hlásily smogoviu situaci. Na hlavních tazích jsem všude chytil červenou vlnu. Ty rozjezdy fakt smog vylepší.

Místo vymejškení krávovin by měli poštelovat semafory. A dostavět okruh.

+3/0
2.2.2017 14:38

J20i24ř82í 35Č42e97r38n49ý 7442546371

Teoreticky je to výborné.

0/−4
2.2.2017 13:41

K11a64r72e64l 41D16r47d79a 6954322497

Co tam dělá kolaborující vrah Radecký? Proč ne rovnou Babinský? ;-D

Na Malostranské patří jedině Ernest Denis, který se svojí pohádkou o slovanském osvíceném vůdčím národě Čechů, vydupal ze země Československo. Němci si dali záležet a jeho pročeskou sochu během okupace fofrem zlikvidovali. Likvidaci Ernesta Denise podepisoval děda Kaslové. Tedy, rodina vnučky Pertoutky v akci. ;-D

A co se týká dopravy, s těmi plky to spěje k vídeňským zastávkám. Odfrčí tramvaj a mezi zmatené turisty "na chodníku" vletí černá audina a bude houkat jak na lesy, že jí hloupí chodci neuskakují. V zabedněné Praze to jinak dopadnout nemůže. Rv:-P

0/0
2.2.2017 12:41

J41a48n 13H47r59u20z19a 8334558679877

Poslat auta na koleje je bezva nápad. Tramvaje si občas trochu počkají. Třeba když pojedou popeláři nebo když nějaké auto prostě zdechne. A je třeba udělat alespoň 20 cm obrubníky aby nebylo možné uhnout. To se občas zeleným hlavám daří i jinde, nejen v Praze.;-D

+5/−1
2.2.2017 11:34

P83a29v23e62l 71N94o32v19á61k 2263833336760

omezit vjezd do centra Prahy a bude klid:-) metro jede

+2/−4
2.2.2017 10:56

K15a97r20e13l 38N76o32v46o48t70n82y 4437314932482

No tak by si měla naše paní primátorka s Dolínkem a Kolínskou projet Blanku ráno cca 7,00 od Zlíchova a zpět mezi 16,30-18,00 oběma směry, pak by je trklo to co my denně zažíváme. Bém to totiž "zvoral", Blanka měla mít pruhy tři ;-D

0/0
2.2.2017 10:21

I28v40o 21J97a68n23á79č53e50k 8783433521562

Aneb jak naštvat co nejvíce lidí, jak zvýšit emise z aut. To, že tam zůstanou tramvaje, které dělají největší randál nikomu nevadí, protože to jaksi jinak nejde. Ale až za pár let budou jezdit tiché elektromobily, za dalších pár let zcela autonomně, pak bude klasická stará MHD pomalu končit a co pak? Zase nová rekonstrukce?

Ono asi čekat, že úředník bude používat mozek je hodně bláhové...

+3/−3
2.2.2017 9:50

J85o70s32e57f 24K35a42r60f98í15k 7932775446510

Autonomní auta a vše tiše na elektřinu jo? No tou dobou už bude náměsrtí předělané několikrát;-)

+2/0
2.2.2017 10:04

I45v57o 40J28a50n10á82č90e31k 8153843631632

Do deseti let jich budou mraky. Na cesty po městě ideální. Lidi budou mít jedno klasické auto na delší trasy a po městě se budou pohybovat těmito taxíky. Vyjde je to levně a ještě navíc nebudou muset řešit parkování.

+2/−1
2.2.2017 10:20

K34a54r69e34l 94L34a75n59g76r 2482347290948

Jako vtip dobry.

+3/−1
2.2.2017 10:54

M61a87r29t34i26n 29Č34a71p44e94k 6200591927514

S těmi elektromobily, ostatně jako s automobily, máte trochu problém. A tím je prostorová i energetická náročnost. Takže to spíš vypadá na pomalý konec individuální dopravy ve prospěch hromadné. Ostatně rozumný hospodář by to udělal už dávno.

+2/−2
2.2.2017 10:39

I73v94o 48J26a72n59á71č17e15k 8383803971532

Kdepak, ono je to trochu naopak. Hromadná doprava má smysl na dlouhé vzdálenosti, ale pak se musíte dostat taky nějak na dané konkrétní místo a tam je prostě hromadná doprava drahá a těžkopádná.

0/0
2.2.2017 11:08

M68a90r67t19i15n 98Č54a48p94e71k 6960871647394

Hromadná doprava, má smysl nejen na dlouhé vzdálenosti, ale hlavně tam, kde jsou velké objemy přeprav. A ty ve městě jsou i na krátké vzdálenosti.

+1/0
2.2.2017 13:06

I91v88o 59J58a73n12á81č11e64k 8373313611682

Pokud je to na jedné trase, pak ano, ale pokud je to z jednoho bodu, ale každý jede jinam?

0/0
2.2.2017 13:12

M33a53r81t89i52n 27Č75a65p79e76k 6850141607474

Přestupy? MHD v podstatě funguje na demokratických principech: linky jsou v rámci možností (průjezdnost, cena, oběhy) vedeny tak, aby vyhovovaly většině. A menšina se musí přizpůsobit a jet s přestupem.

0/0
2.2.2017 17:53

I13v77o 32J51a37n18á30č79e27k 8553783171952

Víte co mám z toho, že se dostanu rychle vlakem z místa A do místa B třeba za tři hodiny, když dostat se na nádraží do místa A a pak z nádraží B do místa kam vlastně jedu trvá další dvě hodiny? Bohužel toto MHD není schopna vyřešit.

0/0
2.2.2017 18:01

V70á66c36l39a86v 53Z40e31l93i23n80k53a 2692880723212

Promiňte, ale tohle je ještě hodně dlouho utopie. I kdyby nakrásně byla k dispozici technika, tak se všechna ta osobní auta s průměrnou obsazeností 1,2 člověka do Prahy prostě nevejdou. Autem jezdí nejezdí zdaleka ani polovina obyvatel a i tak je město permanentně zacpané.

0/0
2.2.2017 16:12

I22v72o 54J23a63n78á33č41e85k 8933533471522

Auta spolu budou komunikovat, tím se podstatně zvýší kapacita. Navíc kdo říká, že budou lidi jezdit sami? Naopak díky tomu, že auta nebudou jejich, tak často pojede více lidí najednou a budou průběžně nastupovat a vystupovat.

0/0
2.2.2017 16:28

M36a36r20t45i31n 14Č98a53p47e98k 6600301257184

A co když každý bude chtít jinam? :-)

To co jste popsal už bylo dávno objeveno a říká se tomu veřejná hromadná doprava.;-)

0/0
2.2.2017 17:55

I64v50o 97J66a28n57á67č15e81k 8343933421902

Samozřejmě, že každý bude chtít jinam. Každý si zadá odkud kam chce jet a o víc se nebude muset starat.

0/0
2.2.2017 17:59

P42e93t53r 92Č10e91r77m67á86k 9708185489830

To je ale vinou nedostatečně infrastruktury, na západě pojmou obdobně velká města daleko větší počet aut.

0/0
3.2.2017 10:35

R73i67c74h73a93r91d 47H70l68a89d86í36k 2345883849309

Kdysi bylo řečeno, že Blanka nemůže být otevřena dříve než se postaví severní obchvat Prahy. Blanka se otevřela bez vnějšího okruhu, Břevnov, Dejvice a Smíchov jsou nyní enormně zatíženi dopravou. Pokud se ještě přiškrtí Malá Strana či protější nábřeží, doprava v západní části Prahy zkolabuje...

0/0
2.2.2017 9:47

J53o84s50e87f 22K65a58r92f16í59k 7372465506760

Pokud by se čekalo, až ekoteroristi, špekulanti a sdružení přátel brouka hovnivála přestane blokovat dostavbu okruhu, tak by se Blanka otevírala až v roce 2025 a to jsem ještě hoodně otimista:-P

0/0
2.2.2017 10:05

R79o88b27e44r83t 10V40i18l40i11m93o30v73s14k65ý 1659745124928

Tak to dopadá, když je magistrát prolezlej pseudohumanistama. Zmrtvejí další část města. Zjklidnit dopravu lze také číst jako umrtvit zklidňoanou část. Kam paznjecht těhle zakazovačů sáhne, tak nikdo žít nechce.

+4/−2
2.2.2017 9:03

M46a43r84t66i59n 71Č17a18p80e67k 6430641107304

Zajímavé je, že odkud se vyhnala jen auta, nikoliv doprava jako celek - to je kupodivu i MHD - tak tam to žije více než dříve. To co prostor nejvíce umrtvuje jsou ve skutečnosti auta, jelikož vytvářejí překážku pohybu lidí. Ať už jedou nebo parkují - ty hlavně. https://youtu.be/CZDg6tO9sgo?t=2m40s

Problém ovšem je, že "ochránci lidských práv automobilů" už z aut tak zdegenerovali, že jim pojmy doparava a auto splívají.

+2/−1
2.2.2017 10:49

J90a19n 97H18r89u15z83a 8884448549497

Vám zase splývá češtin.;-D

+1/−1
2.2.2017 11:31

T93e90r90e54z37a 49H84a34j53k13o43v94a 5327662714750

Jenze Curych je mensi mesto a pesi zona je velice mrnava oproti historickemu centru Prahy. A taky tam nemaji metro.

Souhlasim, ze doprava v Praze je problem.

+1/0
2.2.2017 17:29

M90a59r50t95i45n 92Č10a82p93e67k 6560841967184

Ono jde o ten princip, kdy lidi řvou, že bez aut to tam "umře", protože jiný způsob dopravy neuznávají/neznají. Ve skutečnosti prostor "umře" po vyhnání dopravy, tedy i MHD, protože se tam lidé nebudou mít jak dostat a přiom se bez omezení pohybovat.

0/0
2.2.2017 17:46

J57a97n 39D26l65o79u26h63ý 8526270583390

Nemám nic proti uzavření nějakého bulváru, ale příjezd k objektům musí zůstat např. ze zadních ulic. To je v některých oblastech třeba právě Malé Strany problém.

0/0
3.2.2017 9:01

M26a56r24t75i50n 27V39e92v39e93r57k13a 8102898184

Řidiči nebudou čekat za tramvajemi. Tramvaje budou čekat mezi vozidly !!

+12/0
2.2.2017 8:54

J59a69n 91V98a37l45o55u45c64h 6152117918590

Ano, na první pohled to vypadá jako blbost, ale - pokud auta pojedou celou dobu za tramvají, pojedou stejně rychle a během stanicování se před tramvají kolona pohne a tramvaj pak může uvolněným prostorem. Pokud mají auta možnost stanicující tramvaj objet, pak kolonu doplní a tramvaj se zařadí do stále plné ulice až za ně, tedy jede pomaleji než auta.

+1/0
2.2.2017 8:54

M37i16r32o47s15l46a83v 36G78r90o16s67s67m25a27n14n 8802239644

Je vidět, že Vítěznou a Karmelitskou neznáte. V žádné zastávce není možné tramvaj objet. Ale ve Vítězné může tramvaj předjet kolonu aut.

0/0
2.2.2017 22:25

K88a18r13e82l 35M58a12r21t70i20n59e69c 6498358796644

S tým jednoznáčno súhlasím a ešče bysom navrhol akési isté zlepčenije, ktoré by mohlo vylepčít naviác aj životné prostredijé a ktoré sa osvedčílo aj v inakších prážských uliciách.

Prosto by sa ešče mála v tej tráse vytvoríť a zaviést tá "zelená zóna" a vysádzať tam trávu a rvózné strómky a krovíčká a bolo by to dokonálo ekologýcké.

0/0
2.2.2017 8:48

M32i70c19h97a63l 16J81a79r77o85š 7414690292375

Tak hlavní věc je dořešit, aby poslanci všech sněmoven nemuseli vyndat svůj drahocenný zadek z auta o ulici dřív.

+1/0
2.2.2017 8:47

J40i82t91k45a 12J51a33n33ý96r88o13v35á 6228253290316

Tak to udělejte jinak. Na stránkách policie se mají označovat nebezpečná místa na silnicích. Tedy označujte.

0/0
2.2.2017 8:35

J65a41n 87K59a93r43l71í24č11e81k 5368321149488

Nejdřív jsem myslel, že je apríla, ale podle kalendáře to vypadá, že ne... Auta budou častěji a déle stát za tramvajemi, ale že se tramvaje ani nehnou kvůli stojícím autům, to nikoho nenapadlo? Kam oko dohlédne panuje snaha dostat naopak auta tramvajím z kolejí, aby mohly tramvaje kolony stojících aut pohodlně objíždět. Na Malé Straně je tolik úřadů a institucí, že tam nějaká auta vždycky jezdit budou, a pokud budou překážet tramvajím, je to cesta do hrobu...

+4/0
2.2.2017 8:35
Foto

K90a42t78e75ř77i13n33a 37M41a97r72t30í94n38k93o65v60á 8567297981819

Jen ne auta na koleje!!! Koho ta blbost napadla??? 8-o

+5/0
2.2.2017 8:18
Foto

A69n42d96r21e76a 44Š29r25e10t29r57o71v69á 7431785450538

Ja to taky nechapu. To ty lidi nejezdi autem ve spicce po tech inkriminovanych mistech a jezdi vubec autem nebo alespon chodi po ulicich? Problemem asi vsech politiku je, ze neumi myslet komplexne a v souvislostech, vyberou si jeden nejaky usek, ktery chteji resit, ale vubec se nepodivaji, jak se to projevi jinde. Je to k uzoufani, obavam se, ze timto tempem Praha za chvili bude permanentne v kolapsu, byt to teda nikdy nebylo uplne optimalni.

0/0
2.2.2017 8:22

J52a62k18u59b 28R94o69u50s 3293710874692

Praha by hlavně měla zklidnit své magistrátní politiky.

+9/0
2.2.2017 8:09
Foto

A71n57d29r27e60a 31Š98r81e64t11r68o13v22á 7401785240588

Omlouvam se za ponekud silnejsi slova, ale jsou to tam do jednoho vsichni idioti. Tohle nemuze nikdo s rozumem myslet vazne. Byli tam vubec nekdy?

+4/0
2.2.2017 8:08

T34e93r24e30z16a 14H66a90j31k51o46v37a 5707562714400

Oni nejzdi predne HD.

0/0
2.2.2017 17:29

R54u38d70o38l53f 19P22e78k63a88r 6509929144465

Já to říkám pořád, že magistrátní politici nedělají nic jiného, mež že škodí. A to dokonce schválně.

+1/0
2.2.2017 8:03

M86a26r54e90k 94T77e72t48u64r 9529624366

No fuj, další odporná betonová džungle - tam bude krásně v létě.

+1/−1
2.2.2017 8:00

M38i78c62h53a92l 54Z96e72l66e12n17ý 6854153255816

A co na to rikaji obyvatele Letne? Pres Letnou by totiz jezdila ta auta, ktera by chtela vjet do tunelu.

Celkove je myslenka, ze auta vytlaci do Blanky dosti silena. Auta by kvuli objeti Malostranskeho namesti ujela o 5 km vic uplne zbytecne.

0/0
2.2.2017 7:51

R44u66d27o62l72f 85P84e63k30a81r 6789619934665

pak se v Blance stane nehoda a celá Praha se zastaví. Nebude jiná cesta.

+4/0
2.2.2017 8:05

P16e72t28r 75K27e79ř 8423264192948

A už je to tu zase! Místo aby usnadnili nájezd do tunelu a jeho užití se tak stalo výhodnější variantou, zákazy, restrikce a další zbytečnosti.

+1/0
2.2.2017 7:46



Najdete na iDNES.cz