Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Praha chce zklidnit Malou Stranu, zvažuje sloučit pruhy pro tramvaje a auta

Pražští radní chtějí odradit řidiče aut od jízdy centrem Prahy a snaží se je nasměrovat do tunelů. Plánují proto úpravy ulic na Malé Straně a zvažují tři návrhy, jak dopravu omezit. Praha 1 je pro to, aby řidiči jezdili jen po spodní části Malostranského náměstí v jednom směru po kolejích.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

T13o57m48á73š 33H50u32d35e52č29e92k 3763393719543

Richard Bureš se snaží občanům otravovat život. A to si ODS dovolí sebe samu nazývat pravicovou? Je to banda kréťanů.

0/0
7.2.2017 22:18

P71e12t19r 90N82o66v89a21k 3610337699827

cílem dopravy by mělo být, dostat se někam co nejrychleji, nejbezpečněji a s co nejmenším vlivem na okolí (hluk, prach, atd.) Tzv. zklidňování dopravy jde opačným směrem. Dopravu zpomaluje, bezpečnost ... (to nevím), ale smrad a hluk určitě zvyšuje. Když někde nemají jezdit auta, tak je tam zakažte nebo snižte teda rychlost na 30, ale nesnažte se z ulicí dělat dráhu pro jízdu zručnosti.

+2/0
6.2.2017 9:40

P63e61t15r 53Č67e81r38m37á30k 9548815239470

Aneb my tu lokalitu umrtvíme a zničíme za každou cenu. Rv

+2/0
3.2.2017 10:32

J29a41n 90D87l46o70u29h24ý 8496580153590

Takže tramvaje budou čekat v kolonách spolu s auty. Možná je to první krok, než se zakáže vjezd aut do centra všem úplně.. ;-)

+1/0
3.2.2017 8:55

J73o58s49e22f 46N85o50v63a67k 5678732466748

Dnes jsem vezl ženu k lékaři. Proměnlivý cedule hlásily smogoviu situaci. Na hlavních tazích jsem všude chytil červenou vlnu. Ty rozjezdy fakt smog vylepší.

Místo vymejškení krávovin by měli poštelovat semafory. A dostavět okruh.

+3/0
2.2.2017 14:38

J34i93ř10í 43Č33e26r29n94ý 7522626341

Teoreticky je to výborné.

0/−4
2.2.2017 13:41

K97a32r25e62l 49D67r23d12a 6104932937

Co tam dělá kolaborující vrah Radecký? Proč ne rovnou Babinský? ;-D

Na Malostranské patří jedině Ernest Denis, který se svojí pohádkou o slovanském osvíceném vůdčím národě Čechů, vydupal ze země Československo. Němci si dali záležet a jeho pročeskou sochu během okupace fofrem zlikvidovali. Likvidaci Ernesta Denise podepisoval děda Kaslové. Tedy, rodina vnučky Pertoutky v akci. ;-D

A co se týká dopravy, s těmi plky to spěje k vídeňským zastávkám. Odfrčí tramvaj a mezi zmatené turisty "na chodníku" vletí černá audina a bude houkat jak na lesy, že jí hloupí chodci neuskakují. V zabedněné Praze to jinak dopadnout nemůže. Rv:-P

0/0
2.2.2017 12:41

J33a88n 24H83r68u41z58a 8794608679537

Poslat auta na koleje je bezva nápad. Tramvaje si občas trochu počkají. Třeba když pojedou popeláři nebo když nějaké auto prostě zdechne. A je třeba udělat alespoň 20 cm obrubníky aby nebylo možné uhnout. To se občas zeleným hlavám daří i jinde, nejen v Praze.;-D

+5/−1
2.2.2017 11:34

P22a21v75e28l 80N26o42v84á63k 2303943246230

omezit vjezd do centra Prahy a bude klid:-) metro jede

+2/−4
2.2.2017 10:56

K23a70r87e23l 10N53o70v46o80t40n69y 4217284492572

No tak by si měla naše paní primátorka s Dolínkem a Kolínskou projet Blanku ráno cca 7,00 od Zlíchova a zpět mezi 16,30-18,00 oběma směry, pak by je trklo to co my denně zažíváme. Bém to totiž "zvoral", Blanka měla mít pruhy tři ;-D

0/0
2.2.2017 10:21

I87v46o 71J12a66n54á20č13e85k 8313863961692

Aneb jak naštvat co nejvíce lidí, jak zvýšit emise z aut. To, že tam zůstanou tramvaje, které dělají největší randál nikomu nevadí, protože to jaksi jinak nejde. Ale až za pár let budou jezdit tiché elektromobily, za dalších pár let zcela autonomně, pak bude klasická stará MHD pomalu končit a co pak? Zase nová rekonstrukce?

Ono asi čekat, že úředník bude používat mozek je hodně bláhové...

+3/−3
2.2.2017 9:50

J24o39s72e38f 74K11a69r96f52í44k 7792165956160

Autonomní auta a vše tiše na elektřinu jo? No tou dobou už bude náměsrtí předělané několikrát;-)

+2/0
2.2.2017 10:04

I40v80o 15J17a61n75á83č95e27k 8583913571682

Do deseti let jich budou mraky. Na cesty po městě ideální. Lidi budou mít jedno klasické auto na delší trasy a po městě se budou pohybovat těmito taxíky. Vyjde je to levně a ještě navíc nebudou muset řešit parkování.

+2/−1
2.2.2017 10:20

K13a66r11e91l 23L56a11n32g50r 2662417450278

Jako vtip dobry.

+3/−1
2.2.2017 10:54

M78a59r44t11i91n 94Č69a47p78e32k 6800241347304

S těmi elektromobily, ostatně jako s automobily, máte trochu problém. A tím je prostorová i energetická náročnost. Takže to spíš vypadá na pomalý konec individuální dopravy ve prospěch hromadné. Ostatně rozumný hospodář by to udělal už dávno.

+2/−2
2.2.2017 10:39

I84v28o 22J24a45n27á41č65e40k 8503523651592

Kdepak, ono je to trochu naopak. Hromadná doprava má smysl na dlouhé vzdálenosti, ale pak se musíte dostat taky nějak na dané konkrétní místo a tam je prostě hromadná doprava drahá a těžkopádná.

0/0
2.2.2017 11:08

M94a83r88t23i72n 70Č43a96p34e60k 6250651967864

Hromadná doprava, má smysl nejen na dlouhé vzdálenosti, ale hlavně tam, kde jsou velké objemy přeprav. A ty ve městě jsou i na krátké vzdálenosti.

+1/0
2.2.2017 13:06

I31v34o 44J30a76n87á35č25e13k 8383523941282

Pokud je to na jedné trase, pak ano, ale pokud je to z jednoho bodu, ale každý jede jinam?

0/0
2.2.2017 13:12

M85a22r29t93i58n 36Č45a74p62e88k 6180171537904

Přestupy? MHD v podstatě funguje na demokratických principech: linky jsou v rámci možností (průjezdnost, cena, oběhy) vedeny tak, aby vyhovovaly většině. A menšina se musí přizpůsobit a jet s přestupem.

0/0
2.2.2017 17:53

I33v60o 66J95a58n48á40č20e41k 8943303741772

Víte co mám z toho, že se dostanu rychle vlakem z místa A do místa B třeba za tři hodiny, když dostat se na nádraží do místa A a pak z nádraží B do místa kam vlastně jedu trvá další dvě hodiny? Bohužel toto MHD není schopna vyřešit.

0/0
2.2.2017 18:01

V34á79c80l60a70v 77Z51e57l83i14n66k66a 2392610223682

Promiňte, ale tohle je ještě hodně dlouho utopie. I kdyby nakrásně byla k dispozici technika, tak se všechna ta osobní auta s průměrnou obsazeností 1,2 člověka do Prahy prostě nevejdou. Autem jezdí nejezdí zdaleka ani polovina obyvatel a i tak je město permanentně zacpané.

0/0
2.2.2017 16:12

I44v35o 23J33a96n11á64č46e42k 8933563871752

Auta spolu budou komunikovat, tím se podstatně zvýší kapacita. Navíc kdo říká, že budou lidi jezdit sami? Naopak díky tomu, že auta nebudou jejich, tak často pojede více lidí najednou a budou průběžně nastupovat a vystupovat.

0/0
2.2.2017 16:28

M80a33r72t82i57n 20Č94a81p38e47k 6390111427494

A co když každý bude chtít jinam? :-)

To co jste popsal už bylo dávno objeveno a říká se tomu veřejná hromadná doprava.;-)

0/0
2.2.2017 17:55

I55v98o 38J29a86n27á50č96e69k 8173513801322

Samozřejmě, že každý bude chtít jinam. Každý si zadá odkud kam chce jet a o víc se nebude muset starat.

0/0
2.2.2017 17:59

P25e43t27r 76Č30e63r81m12á79k 9928835809500

To je ale vinou nedostatečně infrastruktury, na západě pojmou obdobně velká města daleko větší počet aut.

0/0
3.2.2017 10:35

R27i85c15h87a82r32d 63H60l18a47d14í73k 2695693349829

Kdysi bylo řečeno, že Blanka nemůže být otevřena dříve než se postaví severní obchvat Prahy. Blanka se otevřela bez vnějšího okruhu, Břevnov, Dejvice a Smíchov jsou nyní enormně zatíženi dopravou. Pokud se ještě přiškrtí Malá Strana či protější nábřeží, doprava v západní části Prahy zkolabuje...

0/0
2.2.2017 9:47

J63o65s41e76f 86K78a47r20f70í18k 7472605466740

Pokud by se čekalo, až ekoteroristi, špekulanti a sdružení přátel brouka hovnivála přestane blokovat dostavbu okruhu, tak by se Blanka otevírala až v roce 2025 a to jsem ještě hoodně otimista:-P

0/0
2.2.2017 10:05

R15o53b47e45r10t 64V90i80l33i29m26o71v16s95k23ý 1129595924568

Tak to dopadá, když je magistrát prolezlej pseudohumanistama. Zmrtvejí další část města. Zjklidnit dopravu lze také číst jako umrtvit zklidňoanou část. Kam paznjecht těhle zakazovačů sáhne, tak nikdo žít nechce.

+4/−2
2.2.2017 9:03

M29a26r37t52i14n 62Č47a47p94e26k 6740841127234

Zajímavé je, že odkud se vyhnala jen auta, nikoliv doprava jako celek - to je kupodivu i MHD - tak tam to žije více než dříve. To co prostor nejvíce umrtvuje jsou ve skutečnosti auta, jelikož vytvářejí překážku pohybu lidí. Ať už jedou nebo parkují - ty hlavně. youtu.be

Problém ovšem je, že "ochránci lidských práv automobilů" už z aut tak zdegenerovali, že jim pojmy doparava a auto splívají.

+2/−1
2.2.2017 10:49

J42a41n 59H36r34u68z69a 8914818429227

Vám zase splývá češtin.;-D

+1/−1
2.2.2017 11:31

T59e25r72e51z96a 67H57a53j14k27o58v77a 5117432824620

Jenze Curych je mensi mesto a pesi zona je velice mrnava oproti historickemu centru Prahy. A taky tam nemaji metro.

Souhlasim, ze doprava v Praze je problem.

+1/0
2.2.2017 17:29

M26a95r64t57i44n 24Č57a72p64e62k 6750351347864

Ono jde o ten princip, kdy lidi řvou, že bez aut to tam "umře", protože jiný způsob dopravy neuznávají/neznají. Ve skutečnosti prostor "umře" po vyhnání dopravy, tedy i MHD, protože se tam lidé nebudou mít jak dostat a přiom se bez omezení pohybovat.

0/0
2.2.2017 17:46

J37a43n 93D40l54o46u73h95ý 8966580263400

Nemám nic proti uzavření nějakého bulváru, ale příjezd k objektům musí zůstat např. ze zadních ulic. To je v některých oblastech třeba právě Malé Strany problém.

0/0
3.2.2017 9:01

M97a94r83t62i58n 91V51e15v53e94r27k83a 8762448664

Řidiči nebudou čekat za tramvajemi. Tramvaje budou čekat mezi vozidly !!

+12/0
2.2.2017 8:54

J98a86n 44V91a31l29o26u89c24h 6822697888450

Ano, na první pohled to vypadá jako blbost, ale - pokud auta pojedou celou dobu za tramvají, pojedou stejně rychle a během stanicování se před tramvají kolona pohne a tramvaj pak může uvolněným prostorem. Pokud mají auta možnost stanicující tramvaj objet, pak kolonu doplní a tramvaj se zařadí do stále plné ulice až za ně, tedy jede pomaleji než auta.

+1/0
2.2.2017 8:54

M88i29r98o16s41l13a26v 61G88r11o14s82s83m28a43n41n 8262209624

Je vidět, že Vítěznou a Karmelitskou neznáte. V žádné zastávce není možné tramvaj objet. Ale ve Vítězné může tramvaj předjet kolonu aut.

0/0
2.2.2017 22:25

K19a79r74e18l 62M65a93r21t80i15n68e78c 6878138156264

S tým jednoznáčno súhlasím a ešče bysom navrhol akési isté zlepčenije, ktoré by mohlo vylepčít naviác aj životné prostredijé a ktoré sa osvedčílo aj v inakších prážských uliciách.

Prosto by sa ešče mála v tej tráse vytvoríť a zaviést tá "zelená zóna" a vysádzať tam trávu a rvózné strómky a krovíčká a bolo by to dokonálo ekologýcké.

0/0
2.2.2017 8:48

M33i95c21h52a73l 28J15a19r85o39š 7194460102825

Tak hlavní věc je dořešit, aby poslanci všech sněmoven nemuseli vyndat svůj drahocenný zadek z auta o ulici dřív.

+1/0
2.2.2017 8:47

J58i97t72k17a 78J64a23n20ý45r49o46v91á 6458563290316

Tak to udělejte jinak. Na stránkách policie se mají označovat nebezpečná místa na silnicích. Tedy označujte.

0/0
2.2.2017 8:35

J25a78n 77K11a19r44l14í66č88e90k 5748641329328

Nejdřív jsem myslel, že je apríla, ale podle kalendáře to vypadá, že ne... Auta budou častěji a déle stát za tramvajemi, ale že se tramvaje ani nehnou kvůli stojícím autům, to nikoho nenapadlo? Kam oko dohlédne panuje snaha dostat naopak auta tramvajím z kolejí, aby mohly tramvaje kolony stojících aut pohodlně objíždět. Na Malé Straně je tolik úřadů a institucí, že tam nějaká auta vždycky jezdit budou, a pokud budou překážet tramvajím, je to cesta do hrobu...

+4/0
2.2.2017 8:35
Foto

K56a56t20e96ř56i70n15a 80M34a50r12t22í60n71k15o81v82á 8577897631249

Jen ne auta na koleje!!! Koho ta blbost napadla??? 8-o

+5/0
2.2.2017 8:18
Foto

A39n68d98r73e23a 92Š16r28e87t89r58o87v23á 7911885800478

Ja to taky nechapu. To ty lidi nejezdi autem ve spicce po tech inkriminovanych mistech a jezdi vubec autem nebo alespon chodi po ulicich? Problemem asi vsech politiku je, ze neumi myslet komplexne a v souvislostech, vyberou si jeden nejaky usek, ktery chteji resit, ale vubec se nepodivaji, jak se to projevi jinde. Je to k uzoufani, obavam se, ze timto tempem Praha za chvili bude permanentne v kolapsu, byt to teda nikdy nebylo uplne optimalni.

0/0
2.2.2017 8:22

J10a58k25u43b 54R37o97u95s 3833420614162

Praha by hlavně měla zklidnit své magistrátní politiky.

+9/0
2.2.2017 8:09
Foto

A17n26d74r68e17a 27Š87r21e32t42r76o98v62á 7451595530348

Omlouvam se za ponekud silnejsi slova, ale jsou to tam do jednoho vsichni idioti. Tohle nemuze nikdo s rozumem myslet vazne. Byli tam vubec nekdy?

+4/0
2.2.2017 8:08

T46e78r25e10z44a 57H40a47j79k83o40v10a 5767392604540

Oni nejzdi predne HD.

0/0
2.2.2017 17:29

R21u79d73o83l28f 15P74e11k69a25r 6679809264805

Já to říkám pořád, že magistrátní politici nedělají nic jiného, mež že škodí. A to dokonce schválně.

+1/0
2.2.2017 8:03

M18a77r54e70k 46T63e45t15u72r 9689434306

No fuj, další odporná betonová džungle - tam bude krásně v létě.

+1/−1
2.2.2017 8:00

M37i42c57h20a54l 13Z26e54l51e65n84ý 6694153405136

A co na to rikaji obyvatele Letne? Pres Letnou by totiz jezdila ta auta, ktera by chtela vjet do tunelu.

Celkove je myslenka, ze auta vytlaci do Blanky dosti silena. Auta by kvuli objeti Malostranskeho namesti ujela o 5 km vic uplne zbytecne.

0/0
2.2.2017 7:51

R24u40d29o88l59f 31P98e75k61a55r 6159919964185

pak se v Blance stane nehoda a celá Praha se zastaví. Nebude jiná cesta.

+4/0
2.2.2017 8:05

P15e16t15r 50K96e77ř 8423524592698

A už je to tu zase! Místo aby usnadnili nájezd do tunelu a jeho užití se tak stalo výhodnější variantou, zákazy, restrikce a další zbytečnosti.

+1/0
2.2.2017 7:46







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.