Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Asociace segway žaluje Prahu kvůli zákazu vjezdu do centra

Asociace provozovatelů dvoukolek segway podala žalobu kvůli zákazu vjezdu vozítek do centra Prahy. Žaloba se týká vyhlášky, kterou magistrát loni zakázal vjezd vozítek do historických lokalit. Na provoz dvoukolek si stěžovali radnice i obyvatelé centra. Za nerespektování vyhlášky hrozí až dvoutisícové pokuty.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J44a80n25a 28M73a77x48o28v23á 7155658958417

Byla jsem svědkem toho jak byl chodec poražen na chodníku v centru turistou jedoucím ve skupině. Ve předu jel nějaký "možná" průvodce, který pánovi vynadal co se tam motá. Segway na chodník prostě nepatříRv. A už vůbec nechápu jak mohou party turistů jezdit v hloučcích, pozorovat město, bavit se a naprosto se nesoustředit na to, že něco řídí. Jana

0/0
7.2.2017 12:58

P70e94t55r 66H73o13f40m74a72n53n 6569304605400

Chci mit povoleni jezdit na ctyrkolce po lese. Vzdyt jsem si ji koupil, tak mi prece stat nebude zakazovat, kde s na nim muzu jezdit. Prece vsude.

0/−1
6.2.2017 17:55

O14t65a 82F88u73k56s 2550168765178

Důvod žaloby: zisk nadevše. To jsem zvědav, zda to soud posvětí.

+2/0
5.2.2017 11:31

J66o20s36e31f 45K86a65r91f97í78k 7472685816210

Rozhodnutí soudu závisí váhradně na několika skutečnostech.

Kdo má jak šikovného právníka, kdo má jaký posudek a jak se vyspí pan soudce. Na čí straně je pravda a právo je zcela nepodstatné.

.

Když se kouknu na naše soudy jak rozhodují, kdy po několika letech to vypadá, že konečně padne rozsudek v Kauze Ráth (osvobozující verdikt).

Člověk upadl na zmrzlém ledu a finální soudní rozhodnutí zda odškodnit či nikolv padlo již za pouhých 10 let.

Použití střelné zbraně pro obranu, jeden soud vyhodnotil jako vraždu na 25 let nepodmíněně, druhý soud se stejnými důkazy vyhodnotil jako nepřimněřenou obranu se sazbou podmínka.

.

Takže v kauze Segway je zde možnost, jak zamítnutí žaloby, tak odškodnní provozovatelů a okamžité odstranění cedulí a zrušení vyhlášky:-P

0/0
7.2.2017 14:42

L60u52c21i71a36n 67P96a23p46a44z62i39a26n 5914497841635

Jen ať žalují, ostatně to tvrdí už několik měsíců. Tak se na to zmohli až včera?

0/0
5.2.2017 11:08

J27i47ř98í 62P75r19a38ž85á87k 9630322811922

Většina lidí ví, kdo za těmi "firmami z asociace" stojí. Takže strach bude podstatný činitel při rozhodování....

0/0
5.2.2017 10:51
Foto

K82a71r17e22l 13D43v44o49r48a69k 2952888862816

Zhruba 66 000.- Kc za jednu znacku - tomu rikam vejvar.

+2/0
5.2.2017 9:48

J56o49s10e57f 92K83a50r43f22í27k 7842435826850

Tak ono když potřebujte na každou jednu značku celé schcvalovací kolečko...

A pak si taky musí zobnu příslušní majitelé fa.úředníci atd.;-)

0/0
7.2.2017 14:45
Foto

I48m14r74i41c53h 98S79u67c18h78a46r51s29k76ý 8976393665851

Další pokus darmožroutu o peníze ze státního rozpočtu, vůbec bych se nedivil kdyby je zastupoval náš vele známí Sokol, ochránce všech mocných pardon neplatičů daní a nerespektováni zákona.

+2/0
5.2.2017 9:36

T31o55m38a48s 63B73a87r18t93o48s 5584883373689

Ja mam pocit, ze provozovatele Segway vozitek byli tak trochu nenapapani a pujcovali to kazdemu moulovi. Bydlim na Praze 1 a casto mi vyraz a chovani nekterych "jezdcu" nahanel strach. Nejednou jsem byl svedkem nebezpecne situace. Jednou jsem videl, jak jedna z turistek nezvladla ovladani najela do lidi na zahradce. Ja zakaz vitam! A to i kvuli turistum, kteri se bez neceho jako je Segway, obejdou.

+9/0
5.2.2017 9:03

P60e57t11r 44Č93e63r45m86á12k 9888405309200

Jak píšete - šlo o některé jezdce, především o turisty. Ti se bez toho skutečně obejdou, ale co ti bežní uživatelé kteří tím jezdili každý den do práce, nikdy nikoho cíleně neohrozili, a nyní jsou tím biti zcela stejně... Prostě paskvil, najednu stranu si Praha hraje ne ekologické a moderní způsoby dopravy (a v centru obavlášť), a na druhou je pak zakáže. Kocourkov.

+2/−4
5.2.2017 11:52

M50a63r72e45k 82T60u97r21n36o56v10e50c 7105522440146

A on tím fakt někdo jezdil do práce? Jestli si dobře pamatuji, klasický Segway stál asi čtvrt milionu, ale možná, že už je to dnes levnější, a nebo nějaké napodobeniny konkurují hlavně cenou. Za tolik už má člověk auto. Nebo za zlomek ceny si člověk může pořídit mopeda nebo skútr.

Jak se to parkuje? Nechá se to před domem a zamkne zámkem jako kolo? To bych se tedy docela bál, takovou věc za tolik peněz takto někde nechávat. Nebo si to lidi berou do kanceláře? Co když jsou po cestě chody? A co doma? To si to berou do bytu? Dá se s tím třeba do metra? Jasně, po eskalátorech asi ne, ale tam kde je třeba výtah... To musí být horší a ještě méně praktické, než kolo...

Ne, fakt se mi nechce věřit, že to někdo používá opravdu jako dopravní prostředek. No a pokud jde o ty firmy, co si na tom založily byznys - ne, vůbec mi jich není líto. O tom, že to skončí, už se mluvilo dost dlouho, tak se na to ty firmy mohly připravit a vymyslet si nějaký jiný byznys plán. Kola na chodníky nesmějí, tak nevím, proč by se tam měla prohánět tahle vozidla.

Že na tom můžou turistické zajímavosti poznávat hůře pohybliví lidé? Že jsem na tom zatím viděl jen samé mladé a zdravé. Jen ať se pěkně projdou, pokud chtějí centrum Prahy vidět...

+1/0
5.2.2017 21:28

P40e18t28r 51Č77e90r70m75á63k 9448135509430

Pochopitelně, segway používá spousta normálních uživatelů (tzn. ne půjčovny ani turisti), a jezdí s ním do práce (a nebo třeba v rámci práce). Za čtvrt milionu byla top verze, základní stály skoro polovinu. A porovnáváte neporovnatelné - segway jednak nebyl zcela jistě pro každého (a pokud někdo zcela normálně dává za auto 1-2 mil, tak tohle bylo dostupné), a především právě nabízel to co skůtr nabídnout nemohl - pohyb po přímé trase, nikoliv jen po silnici jako auto, což byla právě ta hlavní výhoda + to že byl na elektriku. Ač mezi ně rozhodně nepatřím, tak to byl sen ekologů a zelených vizionářů dopravy ve městě.

Jinak se s tím dalo normálně po pár schodech vyjet, takže se dalo uskladnit v podstatě kdekoliv bylo místo nebo kam vedl výtah.

Takže ano, je to dopravní prostředek a stejně tak se i využívá. Firmy co to měly na business jsou mě osobně taky jedno, na druhou stranu chápu že se bouří - je to hrubý zásah ze strany státu do jejich podnikání, na přípravu bylo sotva půl roku, za kterých stroj pochopitelně nedožije, takže mělo být minimálně přechodné období kdy by se stávající stroje začali evidovat a žádné nové nesměly provozovat. Ale to by bylo moc práce, takhle to na prasáka zaříznout bylo pro úředníky samozřejmě snazší.

Takže jak jsem psal - turisty vem čert, proč ale mají trpět i normální uživatelé nedává logiku.

0/0
5.2.2017 23:04

M52a49r17e42k 63T47u53r30n13o75v38e39c 7565332100116

No, "spousta normálních uživatelů" - by mě fakt zajímalo kolik, speciálně tady v Praze... Víte o nějakých statistikách? Nebo nějaké takové lidi znáte?

Docela frčet by to mohlo třeba v Norsku, do elektrovozidel tam jsou tam docela blázni a hlavně na ně mají (aneb Tesla na každém rohu). Ale kupodivu tam jsem Segwaye snad vůbec neviděl.

Jako ne že by mě nenapadalo smysluplné využití - někde si to pořizuje třeba i policie - pro trochu rychlejší pohyb někde, kde by auta jezdit neměla to nemusí být špatné - i když zrovna v případě třeba pražské Městské policie to byl asi taky kanón na vrabce, podobně jako hummer a vznášedlo, co se jich pak stejně museli zbavit.

No a pokud jde o ten hrubý zásah proti firmám - o tom, že jsou se segwayisty problémy se v Praze mluví už pár let. A už docela dlouho se také mluvilo o tom, že se je Praha bude snažit omezit - minimálně několiv let. Takže to "sotva půl roku" je trochu mimo. Půl roku jen Praze trvalo pořídit značky - a to že to trvalo tak dlouho také vyvolává jistá podezření.

0/0
6.2.2017 0:15

K93a92r20e10l 82D71r79d21a 6784422597

Pouhá zabedněnost. Teď byl v TV dokument o Sinclairovi (autor ZX Spectrum). Vymyslel elektro vozítka do města. Jednoduchá praktická doprava, bez splodin a nenáročná na parkování. Jediný problém bezpečnost. V běžném provozu v případě nehody z toho vozítka udělá mohutnější auto hrst trsátek.

Aneb vize, jednou v centrech měst žádná páchnoucí plechová auta nebudou. A teď řešte segwaye. Praha si přijme vyhlášku, "Jsme zabedněnci a chceme jimi být navždy. Pražané" ;-D

Já jezdím v rodině invalidní vozík - električák. Roky to tady nebylo, protože xenofobní zabedněné Československo. Lidé s postižením se zavírali do ústavů, aby neobtěžovali zdravou majoritu na ulici! Trvalo to 40 let. Kultura nacistických lágrů - to byla česká společnost do roku 89.

Električáky se sem vozí z Německa a co vím, až po sametu. Je to v podstatě novinka. Za posledních 10 let sleduji docela obstojný vývoj. S tím souvisí také bezbariérovost, která se zavádí neskutečně pomalu a pracně 20 let. Nyní jsou navíc populární seniorské skútry. Na silnici to nesmí. Na chodníku to zabere víc místa než invalidní vozík. Obrovský problém legislativa. Ti nepohybliví senioři v podstatě nemají jistotu, že něco neporušují a jezdí tak trochu na černo. Takže vyhláška Prahy co umí "rychle" řešit elektro-dopravníky je pěkná podlost.

Osobně jsem segway uvažoval jako vhodnou kompenzační pomůcku pro procházky zdatnějších seniorů Prahou. Nemusí každý jezdit na kole, zvlášť když se nabízelo, že segway může tam, kam kolo ne. A pak, pěším zónám chybí dopravní prostředek pro drobné pochůzky. Opět je segway ideální, asi tak jako ho užívá městská policie.

Ten zákaz je nesmysl. Praha jen zamrzne v 80. letech 20. století. Rv

+1/0
6.2.2017 11:07

P92e96t80r 47Č57e56r76m82á17k 9918175469150

Přesnou statistiku na to rozdělení nemám, ale znám jenom takové lidi, turistů a půjčoven je max polovina, akorát že tím že na tom jezdí ve skupinkách a neumí s tím moc jezdit jsou samozřejmě daleko viditelnější než ti normální co jenom projedou okolo a ani si jich nikdo nevšimne.

Proč to nefrčí v norsku asi dojde každému ;-)

Pak ty firmy - opakuju že je mi to šumák, ale to že se o něčem "mluví" nic neznamená, o okruhu Prahy nebo nízkoemisních zónách v centru se mluví víc jak 10 let a neděje se nic. Takže chápu že řídit se tím že se něco někde možná jednou změní prostě nejde. Takže jako nějaký relevantní bod lze brát až to schválení, a od něj prostě skutečně utekla strašně krátká doba.

0/0
6.2.2017 20:37

A89n83t36o41n89í22n 30N66o69v73á68k 7501917490607

Je to vozidlo, ať jezdí po vozovce. Stejně tak tam nemá co dělat třeba cyklista.

0/0
6.2.2017 13:15

P80e68t95r 62Č30e86r60m32á31k 9388805819780

Je to vozítko postavené právě na to aby po vozovce jezdit nemuselo. Cpát ho na ní by mělo stejný smysl jako montovat cyklistům spalovací motorek na kolo.R^

0/0
6.2.2017 20:39

A49n92t19o85n56í14n 20N97o44v48á31k 7661227920327

Když se podívám třeba na tenhle web

http://www.pujcovna-segway.cz/

Tak nabízejí tu nejmonstróznější terénní verzi

http://cz-cs.segway.com/products/segway-x2-se

která má na šířku 85cm a váží půl metráku, tedy jako babeta a výkon to má 4 kW, víc než dvakrát tolik co babeta. Tohle absolutně na chodníku nemá co dělat a v centru už vůbec ne.

0/0
6.2.2017 21:01

P33e22t95r 64Č17e25r12m48á94k 9548265289390

V centru to má rozhodně co dělat, na to je navržené, a centrum nejsou jenom úzké chodníky, ale především veřejná prostranství a pěší zóny.

A nevím proč jste vybral terénní verzi, existují normální, a zákon nerozlišuje kterou, bere plošně všechny, takže jste jen ukázal důvod navíc v čem je zákon špatný. R^

0/0
6.2.2017 21:09

A61n14t13o18n40í50n 26N76o64v81á93k 7861397620457

Vybral sem tu terénní protože to je ta co ty turistický agentury používaj. Pokud jsou zakázaná i vozidla na vlastní pohon jako kolo a koloběžka tak tohle prostě ne, to že je to zkonstruované na chodník je jen tvůj fantas.

0/0
6.2.2017 21:21

P30e74t95r 18Č93e37r98m19á41k 9258735629470

To že to je zkonstruované na pohyb po pěších zónách, chodnících a podobných plochách je jasný fakt, k ničemu jinému to ani užití nemá, pokud ti to uniklo tak máš celkem mezeru ;-)

A evidentně jsi nepochopil dotaz - proč je zákon plošný a omezuje stejně běžné uživatele na městských verzích stejně jako turistu na terénní???

Jinak s pohonem to nemá co dělat, elektrický invalidní vozík taky může na chodník, takže to chce si neplést pojmy s dojmy R^

0/0
6.2.2017 23:12

A53n23t41o40n85í79n 46N39o44v22á36k 7711757550687

Invalidi sou snad něco jinýho, ti si to nevybrali, elektrický kriplkáry nejezdí až 20 km/h, ale většinou tak 6.

Neterénní verze i2 je sice o 20 cm užší, ale jinak stejně výkonná a skoro stejně těžká, takže to skoro není rozdíl.

A je snad jedno kdo na tom jezdí, je to dost těžké a výkonné motorové vozidlo a na chodníku to prostě nemá co dělat, pokud někdo tvrdí, že půlmetráková kraksna s výkonem 4kW a maximálkou 20 km/h patří mezi chodce, tak je bezohledný hovado nebo patří k těm šmejdům co si na díře v zákone postavili byznys a teď se můžou podělat, že jim někdo zatnul tipec. Já tomu zákazu tleskám, jak se říká na každou svini se někde vaří voda a tady se povadlo, že se zas jednou dovařila.

0/0
6.2.2017 23:52

P39e11t77r 77Č62e65r28m30á57k 9178335119610

Invalidní vozíky nejsou nic jiného, je to ukázka toho že elektrický vozík na chodníku nebo v pěší zóně lze provozovat bezpečně a bez problému.

A s váhou nebo šířkou normální verze problém není, rychlost je stejně omezená a hmotnost je nižší než u těch invalidních vozíků.

Takže jde jenom o to kdo na tom jezdí - a to má problém ve dvou faktorech - jednak v těch turistech co jezdili ve skupinkách a navíc to neuměli pořádně obsluhovat, a pak v české malosti a závisti, kdy ten kdo nemá ani na fabii samozřejmě odsuzuje ty co si koupí moderní elektrický přepravník za čtvrt mega, a budou vymýšlet teorie o tom jak je to nebezpečné a bla bla, přestože po většině civilizované evropy to naprosto normálně jezdí a funguje R^

Takže princip kolektivní viny je nepřijatelný - spousta chodců se obzvlášť v centru chovají jako hlupáci a skáčou doslova pod kola aut, zavřou se kvůli tomu snad chodníky? Asi ne, tady je to to samé, a pakliže Praha bude chtít rozvíjet svojí ekopolitiku dopravy, stejně na to bude muset časem přistoupit. R^

0/0
7.2.2017 22:29

J94i70ř92í 65Č86e78r32n50ý 7502636101

Jsou vyhrazená místa kam se nesmí. Auta mají také omezení.

0/0
9.2.2017 14:00

J58a25n 16S84l61o69v45í27k 3819397790408

On je hlavně rozdíl v tom, jestli jede na vozítku člověk, který jej využívá jako dopravní prostředek pro cestu z bodu A do B. Anebo jestli na něm jede turista, či dokonce houf turistů, čučících po památkách, jen ne na cestu a vynucujících si neustále volný průjezd v přecpaných a úzkých uličkách Prahy. Já jako turista si chci procházku užít a ne pořád koukat kolem sebe, kdy do mě někdo narazí. Jako by nestačili mnozí bezohlední cyklisté.

+9/0
5.2.2017 8:59

K47a95r10e80l 35D91r83d32a 6623785837449

Nejznámější kolize chodce a segwaye v Praze je případ lynče, kdy nasupená Češka napadla turistku na segwayi v Pařížské a srazila ji k zemi, protože se jí nelíbilo, že jede po chodníku. ;-D

Přesně v tomto duchu prosadili bezvýznamní politici Prahy 1 zákaz segwayů, aby se zviditelnili. Proč se snadno nezviditelnit podporou české xenofobie? ;-D

A přesně o tom je "nebezpečnost" segwayů v Praze. ;-)

+2/−9
5.2.2017 8:47

K72a29r69e83l 96N32o27v87o47t77n28y 4467594432682

A od kdy se po chodníku nechodí, ale jezdí? Ať jim dají RZ, povinnou výbavu, světla a jezdí si ulicích (rezervu bych jim odpustil;-D)

+1/−1
5.2.2017 11:21

P87e71t15r 29Č31e24r40m55á68k 9868965969570

Od té doby co někdo vymyslel elektrické vozítko které je právě na to určeno a které právě těží z toho že dokáže nabídnout alternativní trasy oproti běžné motorové dopravě. R^

+1/−1
5.2.2017 11:55

K66a41r47e79l 41N70o21v42o98t61n30y 4587224902912

Jo takže vozítko? A na chodníku? To máte trochu pomotané;-D

0/0
5.2.2017 15:31

P69e76t62r 31Č91e33r95m60á56k 9588615299420

Ani ne, máte pocit že invalidní vozík na chodník nesmí? ;-)

0/0
5.2.2017 15:52

J73a11n 96K98r35e69j31č15í 7390483156873

Tak ať tůristi jezdí na invalidních vozících.

0/0
5.2.2017 21:20

P31e35t87r 19Č83e70r19m32á47k 9858905339740

A normální uživatelé?

0/0
5.2.2017 23:05

J15o33s69e80f 90Z30a78h50á77l68k97a 4633319328526

Jedna komunikace a dvě rozdílné rozdílné rychlosti pohybu, to bude vždy riziko kolize. Do určité hustoty provozu to nemusí vadit (parky, stezky atp.), ale městské chodníky a pěší zóny na to nejsou. Ještě, kdyby to tak chtěli pochopit pumpičkáři.

+6/0
5.2.2017 8:47

J69a86n 39Z38e56m43a69n 1976175504716

Budou výrobci aut žalovat města za používání značek Zákaz vjezdu všech vozidel?

+3/0
5.2.2017 8:40

P87a52t96r93i87k 19E73g33e30r 2458600349481

Já doopravdy nevím. Podle mého názoru segway na chodník ani pěší zónu nepatří. Je to jako na osoba na on-line bruslích či na kole, ta také musí respektovat nějaká pravidla. Segway bych proto nezakazoval třeba v parku Stromovka, v Ladronce, ale na náměstí Republiky, v ulici Na Příkopě, na Karlově mostě sem určitě ne! Pokud zahraniční turista chce vidět krásy historické Prahy musí jít pěšky, pokud nemá nějaký hendikep. Věřím tomu, že 110 korun do MHD každý z nich může vrazit. Případně ať vzniknou pro segway úseky.

+3/−1
5.2.2017 6:12

P27e36t46r 52Č65e89r55m62á47k 9668625609550

Vcelku logický krok, každý se snaží chránit svoje zájmy - na tom není nic divného, a v situaci kdy se Praha zachovala tak diletantsky jak se zachovala, a místo skutečného řešení v duchu většiny západních měst radši strčila hlavu do písku a udělala tento plošný zákaz, je to asi očekávatelné.

+1/−5
5.2.2017 0:34

K62a75r41e44l 35L62a39n28g42r 2352537830808

Pokud by se provozovatelé segwayu nechovali jako zver co necti zakladni slusnost a neohrozovali chodce, nebyl by duvod tohle zavest. U ND bylo bezne, ze jeli na max a ohrozovali tak chodce. Park u Strahovskeho klastera byl to same, jizda jako dobytek, opirani vozitek o lavicky...

+11/0
5.2.2017 0:46

P87e89t96r 11Č17e18r61m89á20k 9308965269410

V pohodě, ale proč kvůli tomu dělat plošný zákaz který postihuje i soukromé majitele kteří nikoho neohrožovali??? Tento problém řešili skoro ve všech západních státech, a jen absolutní minimum z nich volilo stejně striktní zákaz jako u nás, většina zavedla opatření která to pouze nutně zregulovala R^

0/0
5.2.2017 11:47

J27o94s18e49f 84H44a42n41y55á96š 2914859193

Absolutní minimum? Takže Praha není jediná.

0/0
5.2.2017 15:29

P97e94t29r 84Č10e91r68m84á11k 9648655459590

Jediná ne, patří do té menšiny která se s tím neuměla popasovat lépe.

0/0
5.2.2017 15:31

J54o98s64e52f 55H44a27n92y44á44š 2204929503

Jsem rád, že jste se s vyjádřením problému popasoval zjištěním, že jiní se s problémem "segway" popasovali lépe. Tady prostě není co dodat.

0/0
5.2.2017 15:51

P19e50t49r 42Č92e15r25m96á19k 9668705349290

Přesně tak - není co dodat, to jsou fakta R^

0/0
5.2.2017 15:54

J14o57s56e26f 40H52a13n35y89á43š 2754129503

Hm, je vidět, že víte.:-/

0/0
5.2.2017 16:24

P56e67t25r 63Č59e19r91m59á82k 9278455689700

Ano, to jsou vcelku snadno dostupné informace R^

0/0
5.2.2017 16:43

O59n29d61ř44e42j 93L27o35š40o69t46h 1285145665881

Problém je v uživatelích těch samochodek, jezdili jako hovada, tak se jim to zakázalo.

+8/0
5.2.2017 1:33

P24e29t16r 72Č39e51r57m57á80k 9548165609420

Jenomže právě podle principu kolektivní viny - tedy plošně. Takže dnes nemůžou vyjet ani ti normální uživatelé. Rv

0/0
5.2.2017 11:45

L69i30b39o20r 57M68o91z82i72s 4545115819841

V tomhle state si kazdej dement zalozi asociaci k prosazovani svych zajmu... a vsichni jako padneme na zadnici?

+12/0
4.2.2017 22:47

P25a26v96e77l 44J55o51s13e44f 63M21ö71r38t29l 9129711802887

Ani ne tak "každej dement", ale podnikavec, který nic neumí a baží po vysokých ziscích. Odrbat cizince - to je v Práglu jeden z nejlepších způsobů, jak se stát zbohatlíkem. Mimochdem, těm co se na oněch vozítkách jak ovce (nečumím vpravo ani vlevo, jen jedu) jejich "vodiči" vyprávějí někdy naprosté zhovadilosti o tom co "nalevo vidíte, napravo vidíte, nebo uvidíte!" Leč, demokracie je holka prodejná, všudypřítomná[>-]

+1/−1
5.2.2017 5:30

M35i42r84o64s19l40a35v 70K44l74i15m50e73š 2150892548368

Pokud budou moci jezdit sewaye, po chodníku, tak tam mohou jezdit cyklisté, skůtry a motorky.

+17/0
4.2.2017 21:14







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.