Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Asociace segway žaluje Prahu kvůli zákazu vjezdu do centra

Asociace provozovatelů dvoukolek segway podala žalobu kvůli zákazu vjezdu vozítek do centra Prahy. Žaloba se týká vyhlášky, kterou magistrát loni zakázal vjezd vozítek do historických lokalit. Na provoz dvoukolek si stěžovali radnice i obyvatelé centra. Za nerespektování vyhlášky hrozí až dvoutisícové pokuty.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J26a46n84a 72M28a20x97o15v57á 7345668618587

Byla jsem svědkem toho jak byl chodec poražen na chodníku v centru turistou jedoucím ve skupině. Ve předu jel nějaký "možná" průvodce, který pánovi vynadal co se tam motá. Segway na chodník prostě nepatříRv. A už vůbec nechápu jak mohou party turistů jezdit v hloučcích, pozorovat město, bavit se a naprosto se nesoustředit na to, že něco řídí. Jana

0/0
7.2.2017 12:58

P94e98t83r 56H19o28f31m98a63n92n 6689464545260

Chci mit povoleni jezdit na ctyrkolce po lese. Vzdyt jsem si ji koupil, tak mi prece stat nebude zakazovat, kde s na nim muzu jezdit. Prece vsude.

0/−1
6.2.2017 17:55

O36t29a 86F54u11k51s 2760158405768

Důvod žaloby: zisk nadevše. To jsem zvědav, zda to soud posvětí.

+2/0
5.2.2017 11:31

J75o94s41e86f 44K35a80r43f45í49k 7472685726480

Rozhodnutí soudu závisí váhradně na několika skutečnostech.

Kdo má jak šikovného právníka, kdo má jaký posudek a jak se vyspí pan soudce. Na čí straně je pravda a právo je zcela nepodstatné.

.

Když se kouknu na naše soudy jak rozhodují, kdy po několika letech to vypadá, že konečně padne rozsudek v Kauze Ráth (osvobozující verdikt).

Člověk upadl na zmrzlém ledu a finální soudní rozhodnutí zda odškodnit či nikolv padlo již za pouhých 10 let.

Použití střelné zbraně pro obranu, jeden soud vyhodnotil jako vraždu na 25 let nepodmíněně, druhý soud se stejnými důkazy vyhodnotil jako nepřimněřenou obranu se sazbou podmínka.

.

Takže v kauze Segway je zde možnost, jak zamítnutí žaloby, tak odškodnní provozovatelů a okamžité odstranění cedulí a zrušení vyhlášky:-P

0/0
7.2.2017 14:42

L93u76c75i32a62n 52P26a36p73a93z71i84a70n 5784647191805

Jen ať žalují, ostatně to tvrdí už několik měsíců. Tak se na to zmohli až včera?

0/0
5.2.2017 11:08

J89i68ř16í 79P24r85a43ž63á38k 9220352111152

Většina lidí ví, kdo za těmi "firmami z asociace" stojí. Takže strach bude podstatný činitel při rozhodování....

0/0
5.2.2017 10:51
Foto

K77a67r55e47l 59D33v74o54r52a87k 2602498302476

Zhruba 66 000.- Kc za jednu znacku - tomu rikam vejvar.

+2/0
5.2.2017 9:48

J25o58s63e11f 77K35a67r57f10í66k 7682795896410

Tak ono když potřebujte na každou jednu značku celé schcvalovací kolečko...

A pak si taky musí zobnu příslušní majitelé fa.úředníci atd.;-)

0/0
7.2.2017 14:45
Foto

I67m34r39i90c34h 67S26u14c39h32a28r41s43k36ý 8466803555391

Další pokus darmožroutu o peníze ze státního rozpočtu, vůbec bych se nedivil kdyby je zastupoval náš vele známí Sokol, ochránce všech mocných pardon neplatičů daní a nerespektováni zákona.

+2/0
5.2.2017 9:36

T92o48m28a14s 73B20a56r74t47o29s 5674883783799

Ja mam pocit, ze provozovatele Segway vozitek byli tak trochu nenapapani a pujcovali to kazdemu moulovi. Bydlim na Praze 1 a casto mi vyraz a chovani nekterych "jezdcu" nahanel strach. Nejednou jsem byl svedkem nebezpecne situace. Jednou jsem videl, jak jedna z turistek nezvladla ovladani najela do lidi na zahradce. Ja zakaz vitam! A to i kvuli turistum, kteri se bez neceho jako je Segway, obejdou.

+9/0
5.2.2017 9:03

P43e42t85r 28Č57e68r24m61á30k 9218295419810

Jak píšete - šlo o některé jezdce, především o turisty. Ti se bez toho skutečně obejdou, ale co ti bežní uživatelé kteří tím jezdili každý den do práce, nikdy nikoho cíleně neohrozili, a nyní jsou tím biti zcela stejně... Prostě paskvil, najednu stranu si Praha hraje ne ekologické a moderní způsoby dopravy (a v centru obavlášť), a na druhou je pak zakáže. Kocourkov.

+2/−4
5.2.2017 11:52

M45a90r40e21k 28T20u38r85n50o23v63e60c 7285432580306

A on tím fakt někdo jezdil do práce? Jestli si dobře pamatuji, klasický Segway stál asi čtvrt milionu, ale možná, že už je to dnes levnější, a nebo nějaké napodobeniny konkurují hlavně cenou. Za tolik už má člověk auto. Nebo za zlomek ceny si člověk může pořídit mopeda nebo skútr.

Jak se to parkuje? Nechá se to před domem a zamkne zámkem jako kolo? To bych se tedy docela bál, takovou věc za tolik peněz takto někde nechávat. Nebo si to lidi berou do kanceláře? Co když jsou po cestě chody? A co doma? To si to berou do bytu? Dá se s tím třeba do metra? Jasně, po eskalátorech asi ne, ale tam kde je třeba výtah... To musí být horší a ještě méně praktické, než kolo...

Ne, fakt se mi nechce věřit, že to někdo používá opravdu jako dopravní prostředek. No a pokud jde o ty firmy, co si na tom založily byznys - ne, vůbec mi jich není líto. O tom, že to skončí, už se mluvilo dost dlouho, tak se na to ty firmy mohly připravit a vymyslet si nějaký jiný byznys plán. Kola na chodníky nesmějí, tak nevím, proč by se tam měla prohánět tahle vozidla.

Že na tom můžou turistické zajímavosti poznávat hůře pohybliví lidé? Že jsem na tom zatím viděl jen samé mladé a zdravé. Jen ať se pěkně projdou, pokud chtějí centrum Prahy vidět...

+1/0
5.2.2017 21:28

P96e46t50r 53Č48e97r10m49á28k 9328855249400

Pochopitelně, segway používá spousta normálních uživatelů (tzn. ne půjčovny ani turisti), a jezdí s ním do práce (a nebo třeba v rámci práce). Za čtvrt milionu byla top verze, základní stály skoro polovinu. A porovnáváte neporovnatelné - segway jednak nebyl zcela jistě pro každého (a pokud někdo zcela normálně dává za auto 1-2 mil, tak tohle bylo dostupné), a především právě nabízel to co skůtr nabídnout nemohl - pohyb po přímé trase, nikoliv jen po silnici jako auto, což byla právě ta hlavní výhoda + to že byl na elektriku. Ač mezi ně rozhodně nepatřím, tak to byl sen ekologů a zelených vizionářů dopravy ve městě.

Jinak se s tím dalo normálně po pár schodech vyjet, takže se dalo uskladnit v podstatě kdekoliv bylo místo nebo kam vedl výtah.

Takže ano, je to dopravní prostředek a stejně tak se i využívá. Firmy co to měly na business jsou mě osobně taky jedno, na druhou stranu chápu že se bouří - je to hrubý zásah ze strany státu do jejich podnikání, na přípravu bylo sotva půl roku, za kterých stroj pochopitelně nedožije, takže mělo být minimálně přechodné období kdy by se stávající stroje začali evidovat a žádné nové nesměly provozovat. Ale to by bylo moc práce, takhle to na prasáka zaříznout bylo pro úředníky samozřejmě snazší.

Takže jak jsem psal - turisty vem čert, proč ale mají trpět i normální uživatelé nedává logiku.

0/0
5.2.2017 23:04

M28a16r84e41k 37T21u83r16n17o48v77e49c 7925912280326

No, "spousta normálních uživatelů" - by mě fakt zajímalo kolik, speciálně tady v Praze... Víte o nějakých statistikách? Nebo nějaké takové lidi znáte?

Docela frčet by to mohlo třeba v Norsku, do elektrovozidel tam jsou tam docela blázni a hlavně na ně mají (aneb Tesla na každém rohu). Ale kupodivu tam jsem Segwaye snad vůbec neviděl.

Jako ne že by mě nenapadalo smysluplné využití - někde si to pořizuje třeba i policie - pro trochu rychlejší pohyb někde, kde by auta jezdit neměla to nemusí být špatné - i když zrovna v případě třeba pražské Městské policie to byl asi taky kanón na vrabce, podobně jako hummer a vznášedlo, co se jich pak stejně museli zbavit.

No a pokud jde o ten hrubý zásah proti firmám - o tom, že jsou se segwayisty problémy se v Praze mluví už pár let. A už docela dlouho se také mluvilo o tom, že se je Praha bude snažit omezit - minimálně několiv let. Takže to "sotva půl roku" je trochu mimo. Půl roku jen Praze trvalo pořídit značky - a to že to trvalo tak dlouho také vyvolává jistá podezření.

0/0
6.2.2017 0:15

K66a38r35e64l 41D33r74d77a 6864432477

Pouhá zabedněnost. Teď byl v TV dokument o Sinclairovi (autor ZX Spectrum). Vymyslel elektro vozítka do města. Jednoduchá praktická doprava, bez splodin a nenáročná na parkování. Jediný problém bezpečnost. V běžném provozu v případě nehody z toho vozítka udělá mohutnější auto hrst trsátek.

Aneb vize, jednou v centrech měst žádná páchnoucí plechová auta nebudou. A teď řešte segwaye. Praha si přijme vyhlášku, "Jsme zabedněnci a chceme jimi být navždy. Pražané" ;-D

Já jezdím v rodině invalidní vozík - električák. Roky to tady nebylo, protože xenofobní zabedněné Československo. Lidé s postižením se zavírali do ústavů, aby neobtěžovali zdravou majoritu na ulici! Trvalo to 40 let. Kultura nacistických lágrů - to byla česká společnost do roku 89.

Električáky se sem vozí z Německa a co vím, až po sametu. Je to v podstatě novinka. Za posledních 10 let sleduji docela obstojný vývoj. S tím souvisí také bezbariérovost, která se zavádí neskutečně pomalu a pracně 20 let. Nyní jsou navíc populární seniorské skútry. Na silnici to nesmí. Na chodníku to zabere víc místa než invalidní vozík. Obrovský problém legislativa. Ti nepohybliví senioři v podstatě nemají jistotu, že něco neporušují a jezdí tak trochu na černo. Takže vyhláška Prahy co umí "rychle" řešit elektro-dopravníky je pěkná podlost.

Osobně jsem segway uvažoval jako vhodnou kompenzační pomůcku pro procházky zdatnějších seniorů Prahou. Nemusí každý jezdit na kole, zvlášť když se nabízelo, že segway může tam, kam kolo ne. A pak, pěším zónám chybí dopravní prostředek pro drobné pochůzky. Opět je segway ideální, asi tak jako ho užívá městská policie.

Ten zákaz je nesmysl. Praha jen zamrzne v 80. letech 20. století. Rv

+1/0
6.2.2017 11:07

P52e48t47r 12Č88e27r43m76á16k 9828885419180

Přesnou statistiku na to rozdělení nemám, ale znám jenom takové lidi, turistů a půjčoven je max polovina, akorát že tím že na tom jezdí ve skupinkách a neumí s tím moc jezdit jsou samozřejmě daleko viditelnější než ti normální co jenom projedou okolo a ani si jich nikdo nevšimne.

Proč to nefrčí v norsku asi dojde každému ;-)

Pak ty firmy - opakuju že je mi to šumák, ale to že se o něčem "mluví" nic neznamená, o okruhu Prahy nebo nízkoemisních zónách v centru se mluví víc jak 10 let a neděje se nic. Takže chápu že řídit se tím že se něco někde možná jednou změní prostě nejde. Takže jako nějaký relevantní bod lze brát až to schválení, a od něj prostě skutečně utekla strašně krátká doba.

0/0
6.2.2017 20:37

A72n41t11o71n63í55n 36N75o72v73á95k 7581817970737

Je to vozidlo, ať jezdí po vozovce. Stejně tak tam nemá co dělat třeba cyklista.

0/0
6.2.2017 13:15

P54e27t77r 16Č45e69r73m21á55k 9578695819600

Je to vozítko postavené právě na to aby po vozovce jezdit nemuselo. Cpát ho na ní by mělo stejný smysl jako montovat cyklistům spalovací motorek na kolo.R^

0/0
6.2.2017 20:39

A62n98t70o15n41í83n 51N82o51v81á70k 7911427440797

Když se podívám třeba na tenhle web

http://www.pujcovna-segway.cz/

Tak nabízejí tu nejmonstróznější terénní verzi

http://cz-cs.segway.com/products/segway-x2-se

která má na šířku 85cm a váží půl metráku, tedy jako babeta a výkon to má 4 kW, víc než dvakrát tolik co babeta. Tohle absolutně na chodníku nemá co dělat a v centru už vůbec ne.

0/0
6.2.2017 21:01

P74e51t53r 17Č28e69r32m87á14k 9818955489970

V centru to má rozhodně co dělat, na to je navržené, a centrum nejsou jenom úzké chodníky, ale především veřejná prostranství a pěší zóny.

A nevím proč jste vybral terénní verzi, existují normální, a zákon nerozlišuje kterou, bere plošně všechny, takže jste jen ukázal důvod navíc v čem je zákon špatný. R^

0/0
6.2.2017 21:09

A29n54t24o93n73í75n 23N72o12v90á27k 7971557890127

Vybral sem tu terénní protože to je ta co ty turistický agentury používaj. Pokud jsou zakázaná i vozidla na vlastní pohon jako kolo a koloběžka tak tohle prostě ne, to že je to zkonstruované na chodník je jen tvůj fantas.

0/0
6.2.2017 21:21

P45e17t24r 12Č35e93r46m14á14k 9618625909390

To že to je zkonstruované na pohyb po pěších zónách, chodnících a podobných plochách je jasný fakt, k ničemu jinému to ani užití nemá, pokud ti to uniklo tak máš celkem mezeru ;-)

A evidentně jsi nepochopil dotaz - proč je zákon plošný a omezuje stejně běžné uživatele na městských verzích stejně jako turistu na terénní???

Jinak s pohonem to nemá co dělat, elektrický invalidní vozík taky může na chodník, takže to chce si neplést pojmy s dojmy R^

0/0
6.2.2017 23:12

A21n65t32o44n44í53n 62N95o66v75á27k 7661317160727

Invalidi sou snad něco jinýho, ti si to nevybrali, elektrický kriplkáry nejezdí až 20 km/h, ale většinou tak 6.

Neterénní verze i2 je sice o 20 cm užší, ale jinak stejně výkonná a skoro stejně těžká, takže to skoro není rozdíl.

A je snad jedno kdo na tom jezdí, je to dost těžké a výkonné motorové vozidlo a na chodníku to prostě nemá co dělat, pokud někdo tvrdí, že půlmetráková kraksna s výkonem 4kW a maximálkou 20 km/h patří mezi chodce, tak je bezohledný hovado nebo patří k těm šmejdům co si na díře v zákone postavili byznys a teď se můžou podělat, že jim někdo zatnul tipec. Já tomu zákazu tleskám, jak se říká na každou svini se někde vaří voda a tady se povadlo, že se zas jednou dovařila.

0/0
6.2.2017 23:52

P59e35t18r 71Č78e30r52m96á67k 9928225139820

Invalidní vozíky nejsou nic jiného, je to ukázka toho že elektrický vozík na chodníku nebo v pěší zóně lze provozovat bezpečně a bez problému.

A s váhou nebo šířkou normální verze problém není, rychlost je stejně omezená a hmotnost je nižší než u těch invalidních vozíků.

Takže jde jenom o to kdo na tom jezdí - a to má problém ve dvou faktorech - jednak v těch turistech co jezdili ve skupinkách a navíc to neuměli pořádně obsluhovat, a pak v české malosti a závisti, kdy ten kdo nemá ani na fabii samozřejmě odsuzuje ty co si koupí moderní elektrický přepravník za čtvrt mega, a budou vymýšlet teorie o tom jak je to nebezpečné a bla bla, přestože po většině civilizované evropy to naprosto normálně jezdí a funguje R^

Takže princip kolektivní viny je nepřijatelný - spousta chodců se obzvlášť v centru chovají jako hlupáci a skáčou doslova pod kola aut, zavřou se kvůli tomu snad chodníky? Asi ne, tady je to to samé, a pakliže Praha bude chtít rozvíjet svojí ekopolitiku dopravy, stejně na to bude muset časem přistoupit. R^

0/0
7.2.2017 22:29

J50i19ř41í 20Č84e82r61n46ý 7682816621

Jsou vyhrazená místa kam se nesmí. Auta mají také omezení.

0/0
9.2.2017 14:00

J12a37n 16S77l40o96v45í14k 3879737530778

On je hlavně rozdíl v tom, jestli jede na vozítku člověk, který jej využívá jako dopravní prostředek pro cestu z bodu A do B. Anebo jestli na něm jede turista, či dokonce houf turistů, čučících po památkách, jen ne na cestu a vynucujících si neustále volný průjezd v přecpaných a úzkých uličkách Prahy. Já jako turista si chci procházku užít a ne pořád koukat kolem sebe, kdy do mě někdo narazí. Jako by nestačili mnozí bezohlední cyklisté.

+9/0
5.2.2017 8:59

K53a90r21e19l 67D67r64d51a 6323495797549

Nejznámější kolize chodce a segwaye v Praze je případ lynče, kdy nasupená Češka napadla turistku na segwayi v Pařížské a srazila ji k zemi, protože se jí nelíbilo, že jede po chodníku. ;-D

Přesně v tomto duchu prosadili bezvýznamní politici Prahy 1 zákaz segwayů, aby se zviditelnili. Proč se snadno nezviditelnit podporou české xenofobie? ;-D

A přesně o tom je "nebezpečnost" segwayů v Praze. ;-)

+2/−9
5.2.2017 8:47

K57a44r17e81l 47N54o36v90o53t54n68y 4517234742662

A od kdy se po chodníku nechodí, ale jezdí? Ať jim dají RZ, povinnou výbavu, světla a jezdí si ulicích (rezervu bych jim odpustil;-D)

+1/−1
5.2.2017 11:21

P70e56t18r 25Č19e96r41m87á28k 9728725929770

Od té doby co někdo vymyslel elektrické vozítko které je právě na to určeno a které právě těží z toho že dokáže nabídnout alternativní trasy oproti běžné motorové dopravě. R^

+1/−1
5.2.2017 11:55

K13a39r40e62l 56N61o30v95o88t63n65y 4427474612342

Jo takže vozítko? A na chodníku? To máte trochu pomotané;-D

0/0
5.2.2017 15:31

P97e32t69r 95Č92e11r93m93á23k 9338705579250

Ani ne, máte pocit že invalidní vozík na chodník nesmí? ;-)

0/0
5.2.2017 15:52

J55a87n 19K73r60e57j87č23í 7240163936613

Tak ať tůristi jezdí na invalidních vozících.

0/0
5.2.2017 21:20

P54e70t80r 92Č51e81r71m44á17k 9898955129760

A normální uživatelé?

0/0
5.2.2017 23:05

J10o75s19e44f 26Z38a85h13á14l49k11a 4543919818886

Jedna komunikace a dvě rozdílné rozdílné rychlosti pohybu, to bude vždy riziko kolize. Do určité hustoty provozu to nemusí vadit (parky, stezky atp.), ale městské chodníky a pěší zóny na to nejsou. Ještě, kdyby to tak chtěli pochopit pumpičkáři.

+6/0
5.2.2017 8:47

J73a20n 82Z25e74m44a47n 1406235114716

Budou výrobci aut žalovat města za používání značek Zákaz vjezdu všech vozidel?

+3/0
5.2.2017 8:40

P50a97t22r18i65k 90E16g96e59r 2808770789961

Já doopravdy nevím. Podle mého názoru segway na chodník ani pěší zónu nepatří. Je to jako na osoba na on-line bruslích či na kole, ta také musí respektovat nějaká pravidla. Segway bych proto nezakazoval třeba v parku Stromovka, v Ladronce, ale na náměstí Republiky, v ulici Na Příkopě, na Karlově mostě sem určitě ne! Pokud zahraniční turista chce vidět krásy historické Prahy musí jít pěšky, pokud nemá nějaký hendikep. Věřím tomu, že 110 korun do MHD každý z nich může vrazit. Případně ať vzniknou pro segway úseky.

+3/−1
5.2.2017 6:12

P76e18t57r 49Č30e78r48m59á98k 9828705969160

Vcelku logický krok, každý se snaží chránit svoje zájmy - na tom není nic divného, a v situaci kdy se Praha zachovala tak diletantsky jak se zachovala, a místo skutečného řešení v duchu většiny západních měst radši strčila hlavu do písku a udělala tento plošný zákaz, je to asi očekávatelné.

+1/−5
5.2.2017 0:34

K79a36r42e62l 45L94a43n54g86r 2862907950838

Pokud by se provozovatelé segwayu nechovali jako zver co necti zakladni slusnost a neohrozovali chodce, nebyl by duvod tohle zavest. U ND bylo bezne, ze jeli na max a ohrozovali tak chodce. Park u Strahovskeho klastera byl to same, jizda jako dobytek, opirani vozitek o lavicky...

+11/0
5.2.2017 0:46

P20e47t93r 32Č17e94r41m85á48k 9668855969190

V pohodě, ale proč kvůli tomu dělat plošný zákaz který postihuje i soukromé majitele kteří nikoho neohrožovali??? Tento problém řešili skoro ve všech západních státech, a jen absolutní minimum z nich volilo stejně striktní zákaz jako u nás, většina zavedla opatření která to pouze nutně zregulovala R^

0/0
5.2.2017 11:47

J43o62s22e50f 25H50a21n59y20á78š 2644959453

Absolutní minimum? Takže Praha není jediná.

0/0
5.2.2017 15:29

P81e44t52r 88Č30e65r53m45á68k 9108645769740

Jediná ne, patří do té menšiny která se s tím neuměla popasovat lépe.

0/0
5.2.2017 15:31

J74o64s29e41f 69H55a64n36y61á79š 2424469713

Jsem rád, že jste se s vyjádřením problému popasoval zjištěním, že jiní se s problémem "segway" popasovali lépe. Tady prostě není co dodat.

0/0
5.2.2017 15:51

P49e83t34r 98Č68e39r35m71á22k 9958425599460

Přesně tak - není co dodat, to jsou fakta R^

0/0
5.2.2017 15:54

J52o72s74e61f 56H73a49n75y55á39š 2784199183

Hm, je vidět, že víte.:-/

0/0
5.2.2017 16:24

P41e18t30r 63Č20e52r57m26á69k 9218685409350

Ano, to jsou vcelku snadno dostupné informace R^

0/0
5.2.2017 16:43

O50n13d62ř68e86j 80L32o36š21o62t85h 1275845715321

Problém je v uživatelích těch samochodek, jezdili jako hovada, tak se jim to zakázalo.

+8/0
5.2.2017 1:33

P73e38t94r 30Č59e30r93m62á90k 9418325179870

Jenomže právě podle principu kolektivní viny - tedy plošně. Takže dnes nemůžou vyjet ani ti normální uživatelé. Rv

0/0
5.2.2017 11:45

L13i82b61o15r 31M30o32z45i22s 4855515969851

V tomhle state si kazdej dement zalozi asociaci k prosazovani svych zajmu... a vsichni jako padneme na zadnici?

+12/0
4.2.2017 22:47

P81a29v55e44l 46J34o79s35e52f 40M25ö48r80t14l 9569501702377

Ani ne tak "každej dement", ale podnikavec, který nic neumí a baží po vysokých ziscích. Odrbat cizince - to je v Práglu jeden z nejlepších způsobů, jak se stát zbohatlíkem. Mimochdem, těm co se na oněch vozítkách jak ovce (nečumím vpravo ani vlevo, jen jedu) jejich "vodiči" vyprávějí někdy naprosté zhovadilosti o tom co "nalevo vidíte, napravo vidíte, nebo uvidíte!" Leč, demokracie je holka prodejná, všudypřítomná[>-]

+1/−1
5.2.2017 5:30

M63i73r43o32s38l11a79v 95K64l48i85m60e51š 2520322728488

Pokud budou moci jezdit sewaye, po chodníku, tak tam mohou jezdit cyklisté, skůtry a motorky.

+17/0
4.2.2017 21:14







Najdete na iDNES.cz