Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Za potíže řidičů v Praze nemohou „pasti“, ale neznalost, tvrdí odborníci

Špatně viditelné dopravní značení křižovatek, nejasné řazení do pruhů, nebo dva svítící zelené semafory. To je několik příkladů pastí na řidiče v Praze, které zaslali redakci iDNES.cz čtenáři. Podle odborníků by ale měli řidiči nejdříve hledat chybu u sebe a dávat za jízdy pozor.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

T83o92m65á22š 48A45n73d57e76r64l87e 2932781714377

V noci autor v bodě 1 mylně uváděl "U Palackého mostu". Teď si to opravil na "U Jiráskvého mostu". Tak nevím, co je horší varianta. Ještě že je nízká nezaměstnanost...

+3/0
8.3.2017 11:05

M75a86r46t25i10n 87Š92v71o96r84c 9129503658530

A já bych přivítal opětovné vymalování pruhů na všech hlavních křižovatkách v Praze. Po zimě je značení už téměř neviditelné. Jedná se o Bulhar, I.P. Pavlova komplet, Nám. Míru, celá Veletržní, nábřeží od Intercontinentalu až po Těšnovský tunel, křižovatka Sokolská-Žitná ... to jsou největší průšvihy, kde skoro každý mimopražský nemůže tušit, co tím básník myslel ...

+4/0
8.3.2017 9:42

J54a31k27u52b 68K50o55r29e90c 6554160831393

Tak u toho bodu dva (křižovatka na Karlově náměstí) nechápu, kde je problém. Pokud mám šipku doprava, je jasné, že mi umožňuje vjezd do křižovatky, ale současně dávám přednost ostatním autům. V podstatě tak mohu jet za situace, kdy bych, kdyby tam ta šipka nebyla, nemohl. Např. v USA to zvládají i bez šipky, kde na většině křižovatkách je umožněno zatáčet doprava na červenou.

+4/−1
8.3.2017 7:40

J79o32s21e80f 33M58i20k98u35l81í13k 8484117976

To platí hned za hranicemi v Pirně. Je tam zelená plechová šipka doprava. Také by mohlo být zavedeno u nás na některých místech

0/0
8.3.2017 8:55

M89a24r56t94i89n 52R40ů33ž94i47č48k59a 9804801698139

ale mám tam hlavní - značka dle fotky (křižovatku neznám)

jak mají vědět, že je volný i ten druhý směr - na ten semafor přece nevidí

jaký § to upravuje přesně ... díky za doplnění vzdělání :)

pokud by ten semafor nesvítil, tak má určitě přednost ten co odbočuje - hlavní silnice

---

o USA jsem to slyšel

kolegu tam překvapilo, že semafor je až za křižovatkou ... a ze zvyku zastavil u něj a z boku auto :)

0/−1
8.3.2017 8:59

M17a45r77t75i22n 48R47ů74ž13i25č82k49a 9154301288619

už jsem si to našel ... ale ta značka hlavní je tam matoucí opravdu :)

jako normálně při odbočování dávám přednost!, ale poprvé jsem na té fotce viděl i jinou značku než přednost nebo bez značky

0/0
8.3.2017 9:24

V54á92c59l38a48v 25Z82e87l91i40n71k40a 2982630553132

Světelná signalizace, pokud je v činnosti, je svislým dopravním značkám nadřazena. Ty značky jsou tam pro případ, že signalizace vypadne.

+1/0
8.3.2017 11:25

M63a56r15t90i10n 62R33ů86ž98i72č54k84a 9314211708509

já to chápu, ale tohle je první místo s takovou šipkou a u toho značka hlavní silnice

každý den jedu přes několik podobných, ale tam je i dej přednost - takže to je takové logické, tohle ... vypadnou světla a přednost je obráceně :)

tak jsem to myslel

0/0
8.3.2017 12:17

J53a87k30u42b 65K85o25r24e14c 6164450231843

To s tou zelenou šipkou je upraveno v pravidlech silničního provozu, např. zde http://www.ibesip.cz/cz/ridic/zasady-bezpecne-jizdy/jizda-krizovatkou, skoro dole.

To že tam je značka hlavní není rozhodující, protože značkami se řídíte jen v případě, že semafory nefungují.

Ty semafory v USA za křižovatkou jsou mnohem lepší než tady u nás před křižovatkou, protože je pohodlně vidíte, tady když stojíte jako první, musíte si kolikrát kroutit krk, abyste je viděl.

0/0
8.3.2017 12:23

M91a70r49t67i77n 58R14ů66ž94i74č54k30a 9154521268139

jj ... to už jsem našel ... díky

značky vs semafory samozřejmě znám :)

"Při odbočování z ulice Resslova na světelné křižovatce s Karlovým náměstím svítí na semaforu zelená šipka doprava a to současně s přijíždějícími auty zleva, kteří mají také zelenou." - jako tyhle křižovatky jsou hodně, ale ještě jsem si nevšiml, že by u toho byla hlavní silnice

z článku jsem nepochopil co je matoucí (co uvedli v anketě) - podle mne spíš ta hlavní ... když přestanou fungovat semafory, tak je to obráceně a to je trochu proti logice a nebezpečné

jsou lépe vidět aspoň pro prvního ... naše občas zmizí za zpětným nebo sloupkem ... ale je to pro lidi, kteří to neznají a z filmů si to neuvědomí asi nezvyk ... já tam nebyl :)

0/0
8.3.2017 12:51

M21i47l48a51n 51N97o42v76á40k 2870585505695

Přijíždím ke křižovatce, kde je v provozu semafor (není zhaslý, nebliká oranžová). Na značky upravující přednost v jízdě vůbec nekoukám, protože mne vůbec nezajímají a pro mou jízdu neplatí. Je to pro mozek naprosto zbytečně zatěžující informace. Asi jste chodil do špatné autoškoly.

+1/0
8.3.2017 13:22

M77a24r69t61i47n 41R93ů95ž79i63č25k95a 9944321828769

mozek to zvládne :)

já psal, že to pravidlo znám ...

když myslíte ...

já tedy koukám i po značkách ... zda tam třeba není zákaz odbočení, jaké pruhy a kam... zvlášť když tu křižovatku neznám

nemám úzký průhled pouze na semafor, ale raději na celou křižovatku + zpětná :) ... takže i ostatní značky zaznamenám a automaticky vyhodnotím :)

některé takovéto křižovatky mají své vlastní semafory na odbočení a ne pouze tyhle šipky - když je tam samotný pruh pro odbočení (Holešovice ...) tak proč to je takto

- - -

podobné křižovatky mají být řešené podobně a jednoduše

0/−1
8.3.2017 14:08

M25i61l74a77n 75N61o64v46á79k 2170615815895

Zákaz odbočení ani značka Řadicí pruhy není značkou upravující přednost v jízdě o nichž jsem psal. Tyto značky se umisťují před křižovatkou samostatně. Značka upravující přednost v jízdě se u světelně řízené křižovatky umisťuje na semafor. Kde už koukám jaká světla svítí a ne na značku umístěnou na semaforu. Vy tu značku vyhodnocujete, ale ona vás pak mate a můžete dojít k chybným závěrům. --- Podstatný není samostatný pruh pro odbočení, ale zda je světlo celý kruh nebo šipka. A zda je zelená šipka v úrovni červeného světla nahoře nebo je dole na semaforu kde jsou pod sebou tři šipky (červená, oranžová, zelená). To je potřeba vyhodnotit.

0/0
8.3.2017 14:40

M26a17r80t88i96n 43R36ů23ž35i19č71k61a 9874241518259

psal jsem obecně o značkách ... vyhodnocuji celou křižovatku, včetně lidí na chodníku a hlavně druhé řidiče okolo ... tak nějak předvídám :)

na této křižovatce mi přijde matoucí (z fotky a popisu, protože jsem jí asi nikdy nejel ... třeba by to v reálu bylo jiné):

1, v odbočovacím oblouku je zase celý semafor + šipka --- na podobných křižovatkách (např. Holešovice tvarově, ale je tam vedlejší i značkou) je v oblouku semafor jiný - samostatný jen pro to odbočení (šipka v kruhu) ... svítí trochu déle než na silnici rovně (myslím)

2. i v odbočovacím oblouku je hlavní = jiná přednost při světlech a jiná když nejdou ... kdo bude čekat, že když přejel hlavní směr - kde dal přednost, tak že z připojení mu nedá přednost

raději bych zjednodušení a nějakou štábní kulturu a logická řešení - nejlepší tam vůbec semafor nedávat a při odbočení vpravo musí dát vždy přednost - někdo tu vzpomněl USA

méně je někdy více

0/0
10.3.2017 7:27

S68t73a81n 79N12o62v22á95k 5857325965164

Tohle silniční pravidlo platí už o komunistů. Jenže 99,9% světelných signalizací bylo nastaveno tak, že při zelené šipce byly ostatní proudy, které by křížili její směr, uzavřeny. A tady platí, že stokrát opakovaná lež se stává pravdou...

+1/0
8.3.2017 14:22

M18i78l56a24n 86N24o90v66á81k 2690805955735

Ostatní proudy, které by křížili její směr, byly uzavřeny, ale proud chodců uzavřen nebyl. Máme již čtyři druhy signálů volno a) signál se zeleným plným kruhovým světlem "Volno" b) signál se zelenou směrovou šipkou c) signál "Doplňková zelená šipka" d) "Signál pro opuštění křižovatky". Chtěl by jste pro tento případ, kdy místní situace umožňuje zvětšit plynulost dopravy povolením jízdy ze dvou směrů v jeden čas, ještě pátý druh signálu, nebo by jste snížil plynulost a upřednostnil čekání v koloně ?

0/0
8.3.2017 14:53

S14t63a73n 59N35o59v92á89k 5647985155984

Nemám nic proti tomuhle pravidlu, ale upřednostnil bych, kdyby platilo všude. Už nejezdím profesionálně, takže nemám současné srovnání, ale když si teď v hlavě vybavuji dvě křižovatky, kterými projíždím skoro denně, tak obě mají signál "C", ale příčný směr je přitom uzavřen.

Několikrát za rok jezdím do "endéer" a tam jsem na tohle připraven (jak plechové, tak stále svítící) a zhruba stejně často do Prahy, kde by mne naopak vyvedlo z míry, kdybych na to někde narazil.

Pokud 10-20 let jezdíte s tím, že máte na tomhle signálu vždy přednost před příčným směrem (tak říkajích proti předpisům), tak najednou vás jedna křižovatka provozovaná předpisově vyvede z míry.

Sám si to zkuste porovnat. Kolik znáte křižovatek s touhle popisovanou šipkou a na kolika z nich dáváte přednost volnému směru.

0/0
8.3.2017 17:16

J69a93n 39K84o82h81l 4883637781984

Do centra Prahy nikdy.

0/−1
8.3.2017 7:37

M48a93r80t93i16n 54N69e28m93e68r28á16d 5519360618135

Prahou jsem projizdel parkrat a dalo mi to zabrat, ale ocividne to ma pan "odbornik" nastudovane, a narozdil odemne vi co a jak. Jen by me zajimalo jak by zvladl jizdu ve Valencii a nebo Barcelone, ty jejich kruhace bez znaceni jsou peklo a nebo tady u nas v Linzi, kdyz je dopravni spicka. Velice rad bych videl "odbornika" v praxi..

+1/−2
8.3.2017 7:11

P94a67v96e11l 18O19b62d83r12ž41á18l77e27k 6896814578792

Bych pána poslal i do Říma... skončil by na první křižovatce a nehnul se z místa.

+3/0
8.3.2017 7:14

P32a68v67e15l 64B40r97n31a 1452923631716

Jestli budete dělat Brno tak tam rozhodně patří tahle křižovatka: https://www.youtube.com/watch?v=orpT2KMSj4k

0/0
8.3.2017 7:11

P17a89v43e26l 84O80b79d54r26ž24á46l61e72k 6266874648872

Rád bych pana "odborníka" viděl, jak při přesném dodržování všech pravidel zvládne ve špičce přes Prahu vůbec někam dojet.

+4/0
8.3.2017 7:09

M70a24r45t59i47n 46S71t30a14n73ě31k 3141473450117

axikář Dominik Kolář považuje za jedno z takových míst sjezd z Palackého mostuu Dienzenhoferových sadů. Z dvou pruhů se stávají za křižovatkou tři.

Zdroj: http://praha.idnes.cz/pasti-na-ridice-odbornici-neznalost-dba-/praha-zpravy.aspx?c=A170220_140132_praha-zpravy_rsr jen pro doplneni predchozi zpravy

0/0
8.3.2017 7:05

M71a49r84t55i36n 96S72t73a67n20ě27k 3591513780497

Dienzenhoferovy sady jsou za jirasokovym mostem a ne u palackeho mostu. Kdyz uz neco pisete podivejte se do mapy kde konkretni misto je .

+2/0
8.3.2017 7:03

J76i69ř82í 84P85r54a26ž10á85k 9850692931802

V Praze po zavedení placených parkovacích zón přestaly platit zákony. Radnice ve snaze maximalizovat zisky systematicky porušuje Zákon o provozu na pozemních komunikacích. Ponechává se pouze jediný jízdní pruh šířky necelé 3 metry, který je určen pro oba směry jízdy, protože po obou stranách ulic jsou vyznačeny parkovací místa, která jsou trvale obsazená. Uhnout protijedoucímu vozidolu není kam.

Neměla by policie ČR ve spolupráci se silničním správním úřadem (kterými jsou pro ulice III. třídy v obytných částech města odbory dopravy městských částí) zajistit nápravu? Ponechání protiprávního stavu nabádá řidiče, že zákony není potřeba dodržovat.

+4/0
8.3.2017 6:56

M43i44r52o53s73l61a16v 46U28r25b89a30n 1606967851179

Neco mi rika, zda nas neceka opet nejake utazeni sroubu... ?

0/0
8.3.2017 6:29

J68a95n 93D60l30o88u45h58ý 7304449240859

Redakce Vomacka neni zadnej "odbornik". Nema ani v oboru dopravy patricne vzdelani. Pouze pracuje u UAMK neco jako "mluvci". priste bude odbornikem baba co myje zachody v UAMK?! :-D

0/0
8.3.2017 6:18

D79a89v74i91d 62K29l29i92n58e21r 5228325621583

Buďme rádi, že nežijeme v Paříži, 6 souběžně vedoucích pruhů vedle sebe a naposledy v roce 2010 co jsem tam byl se na křižovatkách míjeli zprava, takže se vlastně v tý křižovatce navzájem ty odbočující auta zablokovali a byl z toho kolaps....

0/0
8.3.2017 5:46

J55i18ř85í 97T77e85p29r 4157350655795

Vzal bych odbornika do nejakeho mesta kde to nezna a kde maji podobne pasti a pak bych ho vypeskoval za neznalosti.

+15/0
8.3.2017 3:51

J58a31n 22D98l37o67u92h70ý 7414539650949

Mno vite hacek je hlavne v tom ze pan Vomacka je asi takovej odbornik jako mluvci hradu :-D

+2/0
8.3.2017 6:20
Foto

T69o36m11á85š 72A84n15d46e48r51l43e 2892671714117

Rubrika Praha a autor neví, který most je Palackého a který rozhodně není? 21. století a autor se neumí podívat do google maps? Pán asi nebude nejostřejší pastelkou v penálu...

+5/0
8.3.2017 3:21

R38a88d30e98k 41P52e78č63e91n61ý 8989868790

S tím mostem souhlas. S tím přirovnáním ale už moc ne. Chápu, že je to velká móda používat anglicismy, ale u idiomů je to poněkud ošemetné. Některé se dají doslovně přeložit a zachovají si smysl, jiné ne. Zrovna tenhle, založený na tom, že slovo sharp znamená jak ostrý, tak bystrý, v češtině, která pro to má dvě různá slova, působí dost kostrbatě.

Myslím, že máme dost vlastních frází, jak někomu dát najevo, že nevládne ostrovtipem, ale když už bych musel překládat tuhle , udělal bych něco jako: Pán asi bude z těch tupějších pastelek v penálu. Přijde mi to tak srozumitelnější.

+3/0
8.3.2017 6:26

M67a66r66t87i28n 17R10ů34ž92i80č81k66a 9824311898909

to bych neřekl ... označit někoho za tupého je urážlivé už významem

říct, že nění nejostřejší pastelkou je vtipné ... a třeba mu nedojde, že je to urážka a zasměje se i on :)

+1/0
8.3.2017 9:10

P59a21v69e47l 46S92o39b87o74t11k13a 5180374

jj, pokud jsou dopravními značkami všechny silnice označeny jako hlavní, na všech semaforech svítí zelená a dopravu řídí dva policisté a každý ukazuje jinak, je naprosto jasné, že platí pravidlo pravé ruky.

To je přeci ze zákona zřejmé, stačí ho jen znát.

+3/0
8.3.2017 2:47

M23i16l15a27n 47N58o29v44á43k 2640745895285

Nikoli, platí signál toho policisty, který vám nedovoluje pokračovat v jízdě. Vyplývá z § 4a) a b) a a §22 odst.3 zákona 361/2000 Sb.

0/0
8.3.2017 13:42

V71e16n97d19u49l91a 66S92z53l24a15u57e90r92o64v63á 7792906927938

Já třeba nechápu odbočování z Mostu Barikádníků do Blanky. (Nebezpečné situace nevznikají.) Je tam semafor, na kterém jsem nikdy nikoho neviděla stát. Má normální světla jako dopředu a pak věčně svítící zelenou šipku doprava. Protože však vede do jediného pruhu, který vede doprava, nikdy se tam nikdo nezastaví, ani když je červená na hlavních světlech.

Teorie je zřejmě taková, že když chce někdo vjet do Blanky, měl by na červenou na světlech dopředu stát. Praxe je taková, že nikdo nestojí. Možná jsem tam nikdy nebyla ve správnou dobu a něco to dělá, ale nevím..

0/−2
8.3.2017 2:10

E29d74a 42D33r47á47b87e34k 7269682923977

nevím ale nejede náhodou někdy někdo zleva? kvůli němu by tam mohla být ta červená (nelze použít pouze zelenou šipku, to by ten zleva neměl přednost). Funguje to tedy možná jako normální křižovatka s rozlišením hlavní - vedlejší... Jinak obecně semafory před tunelem bývají proto, aby bylo možné je rozsvítit červeně a regulovat tak vjezd vozidel do tunelu (kolony v tunelech jsou nežádoucí).

0/0
8.3.2017 7:00

V41e47n83d88u94l17a 18S58z92l31a65u24e21r62o83v77á 7372506487448

No právěže jede a to docela hodně aut, která tam mají vlastní světla. Smysl mého příspěvku byl ale v tom, že ačkoli auta jezdí do toho pruhu do Blanky a mají červenou, stejně tam nezastavují. A to ve velkém, ne jakože občas to někdo projede..

0/0
8.3.2017 13:46

V98e56n93d34u67l20a 83S33z33l73a94u22e75r31o67v94á 7852566147868

Když o tom teď ale přemýšlím, nikdy jsem tam nebyla v opravdové špičce, to možná opravdu regulují auta do tunelu. Potom ovšem nechápu, proč je to zapnutý i když jede z každého směru jedno auto za půl minuty..

0/0
8.3.2017 13:49

D68o37r78a 18V21e58s55e19l96á 2480883269213

Pan Vomáčka očividně neopustil - coby řidič - centrum Phy. Tam se dobře oriientuje a přesně ví, kam se kdy má řadit, kde připojovací pruh je, kde je připojovák sakra krátký, kde není vůbec, ač u každého křížení je stejná značka P04-dej přednost v jízdě ...

Poslala bych ho do jiného velkoměsta, aby poznal, jak se cítí motorizovaný turista v cizím městě, v neznámém prostředí a zcela jiným dopravním značením, nebo pak do háje ...

+9/−2
8.3.2017 0:36

P97a73v72e37l 98J65e71ř43á22b45e26k 7101972294357

Nemusí to být turista - ale Pražan, který přijede z druhé strany.

Pokud ten odborník je odborníkem, tak by měl vědět, že v silném provozu je řidič rád, že uhlídá, to nejzákladnější.

+7/0
8.3.2017 0:48

J16a78n 89D68l23o69u36h87ý 7974489240709

On ale zadnym odbornikem neni. Nema v oboru dopravy zadne vzdelani ;-) a je to prazakR^

+1/0
8.3.2017 6:22

M71a93r16t21i74n 31P48e48r31o11u33t51k44a 1676703681395

pro nás čechy typické, každý všechno umí, každý všechno zná. Chraň bůh, aby někdo o nás řekl, že jsme špatní řidiči. Dopravní předpisy jsou od toho, aby se dodržovaly. To, že většina z nás si pamatuje z autoškoly jen význam tří barev je fakt, rychlost je pro nás jen doporučená a zip známe pouze z kalhot našich přítelkyň a manželek. Na silnicích se bohužel většina většina řidičů chová jako hovada a řeší si svoje mindráky sprinty mezi křižovatkami. Ten kdo jede v obci 50 je jen magor co všechny zdržuje a to samé si myslíme o pitomci co jede na dálnici pouhých 130. Hodně lidí se vystresuje samo už jen tím, že si nedávají dostatečný čas na cestu a podceňují , alespoň drobné nahlédnutí do mapy místa kam cestují. Ještě, že doprava v Praze je tak hustá, že při většině nehod nedojde k nejhoršímu a odnesou to jen plechy. Spěch je největší nepřítel řidiče - teda hnedka po chlastu.

+2/−4
8.3.2017 0:20

M59i81c15h79a64l 50S82t77e62l38m23a59c58h 2125643140587

Spíš je pro některé Čechy typické tohle sebemrskačství. Nerozporuji, že vše, co bylo zmíněno, je častým nešvarem, ale když jsem jel po dálnici Graz - Vídeň a před Vídní je možná pět a více pruhů a pro blbce jsou tam tabule s nápisem "Držte se v pravo", které jsem u nás neviděl, tak jsem si nevzpomněl na to, že u nás je pravý pruh taky sprosté slovo, ale na to, že by zas nějaký sebemrskač tvrdil, jak je to typické právě pro Čechy.

+1/0
8.3.2017 0:36

M59a68r89t96i76n 77P95e95r82o70u20t29k98a 1836203531815

jenže u nás je na rozdíl od Rakouska počet úmrtí na silnicích v průměru na ujeté kilometry skoro dvojnásobný, statistiky jsou v tomto neúprosné, dokonce i čobolové jsou na tom mnohonásobně lépe. To není sebemrskačství, ale fakt. Samozřejmě, že v tom hraje roli i stáří a kvalita vozového parku, ale nemyslím si, že třeba takové Srbsko, které je žebříčku nad námi má lepší auta a kvalitnější zdravotní péči.

0/0
8.3.2017 7:01

J27a82n 73D86l93o41u77h97ý 7244729460839

Jenom z mych vrstevniku ( a to nepatrim mezi oldschool generaci, co ma mobil pouze na volani ) nepouziva na denni bazi nikdo navigaci typu waze. Ja ji pouzivam denne vcetne planovani cilu a mobil mi vzdy vcas rekne kdy mam vyrazit a kudy jet ( dle hustoty provozu) a nikdy jsem nemusel spechat a dojel jsem vzdy vcas.R^

0/0
8.3.2017 6:27

M27a51r72c82e53l 70S93t89a43r62ý 9988434683459

jasně, před křižovatkou se složitým značením je třeba zastavit, pečlivě prohlédnout všechny značky, pruhy a výstrahy, pak zanalyzovat situaci a potom teprve jet. výborně "experti"

+7/−1
8.3.2017 0:05

F50r98a67n18t55i94š75e83k 25N70o71v80o61t53n27ý 7602919590

Odborníci, kteří ani nemají řidičák.

+9/0
7.3.2017 23:22

V53á33c98l27a49v 35K18u49r56e54š 9476589473326

Jasně, všichni řidiči jsou debilové, jenom já jsem expert. Přesně podle hesla "všichni blili, jen pan starosta zvracel".

+13/−2
7.3.2017 22:34

V86á35c32l31a13v 47Z87e30l23i54n70k21a 2382360203112

No, tak pokud někdo nepochopí doplňkovou zelenou šipku u křižovatky anebo dělá ty popisované vylomeniny u Ženských domovů, tak prostě označení za debila za volantem tak nějak zasluhuje. V tom má ten expert prostě pravdu. Ono tam by stálo za to dát kamery i na křížení ulic Ostrovského a Nádražní. To by bylo za den natočených dementů, kteří nemají co dělat za volantem.

+9/−1
7.3.2017 23:09







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.