Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Pražská opozice chce smazat parkovací čáry, za stání by měl platit každý

Piráti představili svou vizi parkování v Praze. Podobně jako ODS navrhují odklon od dnešního rozdělení podle městských částí a barev. Rezidenti by si předplatili stání v lokalitách, kam často jezdí. V ostatních místech by společně s mimopražskými řidiči za parkování platili.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Z71d96e81n89ě71k 20Z98a42b46a22v33a 1172474616764

No jo,před volbami se i Dolínek rozhýbe... Socánek nebo Čapí ANO hnízdo, je to jedna partička... RvRvRvRv

0/0
4.3.2017 17:46

M35a45r50i56e 16H75r51d89i13n14o27v63á 5798171395536

Naprosto souhlasím se zrušením parkovacích míst pro rezidenty a to nejen v Praze. To, že někdo bydlí v centru, neznamená, že by měl mít výhodu oproti ostatním obyvatelům, i pro své auto. A za celodenní parkování v centru platit v některých městech 1,--/ročně nebo v Praze (jak někdo dole čtu) "zvýšených" 1200,--/ročně je pro nerezidenty naprostý výsměch. Vždyť přece je to stání na městských popř. státních pozemcích, ne?

Tak pokud se v poslední době stále píše o narovnání podnikatelského prostředí, toto je úplně to samé. Narovnání a přístup k parkování pro všechny stejně.

+2/−2
4.3.2017 13:52

O69l25d22ř11i51c74h 48K11r15a74t64o57c93h70v77í72l 9462707353787

Státní parkovací místa fakt neexistují. Patří městu, tak ho laskavě nechte si se svým majetkem svobodně nakládat. Zatím jste vymyslela jen parkování zdarma na Staromáku pro celý vesmír - gratuluji, fakt geniální myšlenka

+1/0
4.3.2017 16:50

M84a12r11i86e 29H16r77d84i53n55o29v35á 5168681635916

Pane Oldřichu, státní parkovací místa fakt existují. Ve svém příspěvku nepíšu nic o parkování zdarma. Jen o rovném přístupu k parkování pro všechny.

0/0
4.3.2017 17:43

O35l60d35ř60i96c49h 51K41r21a92t94o41c35h54v27í19l 9802607683667

Žádný zákon neříká, že u pronájmu čehokoli musí být aplikován rovný přístup

+1/0
5.3.2017 10:52

R35o81b44e95r63t 56H59o55m38o50l35k17a 2850462852451

Hej, jupí! Celý systém sesypeme na hromadu a zamícháme. Pak ho ještě zkomplikujeme a znepřehledníme. Proč ne? :-D

0/0
4.3.2017 13:41

J74a81k44u59b 68F74e35i20f45a58r 7989379206549

Ale jasně, ať se za parkování platí, je to služba jako každá jiná.

Ale hlavně ať je kde zaparkovat!!!

Spousta lidí trpí přesvědčením, že jiní jezdí někam jenom z plezíru nebo dlouhé chvíle.

Bohužel u většinu nemocnic, úřadů atd atd se zaparkovat legálně nedá.

Každý volný prostor se zastaví králíkárnou nebo kancly. A město jen bere od developerů.

Ale aby se postavily parkovací domy, zkapacitnili některé komunikace, to jen slyšíme tisíce důvodů, proč to nejde. Magistrát nejedná v zájmu občanů.

+4/−1
4.3.2017 8:42

V55í10t 95P77r10č77í89k 9638420914910

Většina lidí zajisté nejezdí z plezíru nebo dlouhé chvíle, ale nutno říct, že na jednání na úřadech nebo vyšetření v nemocnici se dá zvládnout z 90% i s MHD. Právo na parkovací místo rozhodně nikdy nebude patřit k základním lidským právům, protože tolik místa tady zkrátka není.

Zkapacitnění komunikací... Nic takového rozhodně potřeba není. Pouze dostavět okruhy kolem Prahy. Severojižní magistrála a jiné komunikace uvnitř města potřebují zklidnit či úplně zrušit, nikoliv zkapacitnit. Jinak dopravní problémy v Praze opravdu nevyřešíme.

0/−3
4.3.2017 17:44

P85e82t52r 69Č34e49r17m40á72k 9158785339160

Zkapacitnění některých komunikací potřeba zcela jistě je, na mnoha místech už se jedná jen o vnitroměstskou dopravu, žádný tranzit a pod., tudíž ani dokončení okruhu nepomůže. Navíc stále ani zdaleka nejsme na maximu úrovně dopravy, ta ještě poroste a musí se tudíž někam vejít.

Zklidňování je cesta do pekel - zatím nikde nepomohlo zlepšit jakkoliv źivotní prostředí, právě naopak. Rv

+1/−1
5.3.2017 20:33

V54í59t 55P33r59č14í57k 9318440824940

Samozřejmě pouze zaměňujete příčinu a následek. Ano, dojde-li ke zkapacitnění komunikací, úroveň dopravy jistě poroste.

Zklidňování je cesta do pekel; proto je ulice Na Příkopě, kterou "zklidnili" již komunisté kolem roku 1980 zřízením pěší zóny, jednou z nejživějších ulicí v metropoli, vysoce prestižní adresou a jednou z nejdražších lokalit v Evropě. Nevím, jak je možné, že Legerova a Sokolská, kdysi výstavní vinohradské bulváry, které místo zklidnění potkalo naopak zkapacitnění, jsou dnes smrdutým, hlučným a začouzeným místem, které nejenže není prestižní adresou, ale v podstatě mrtvou zónou, kam se nevydá nikdo, pokud nemusí.Rv

+1/−1
5.3.2017 22:09

P35e21t18r 45Č17e54r21m48á51k 9678825919820

Ale nesmysl, doprava roste zcela nezávisle i úrovni komunikací, tato sluníčkářská teze se už stihla díky nečinnosti některých vlád Prahy sama vyvrátit - přestože infrastruktura roste jen velmi velmi pomalu, počet vozidel a celkový přepravní výkon stoupl mnohonásobně. Jediný efekt který to tedy má je tvorba kolon vinou chybějících odpovídající kapacit.

Zklidňování je pak skutečně cesta do pekel, celá Praha 1 se vylidňuje, protože se z ní stává turistický skanzen ale nikoliv místo pro život R^

0/0
12.3.2017 23:12

M50a21r18t90i96n 46V48o75l75f 6885326503321

Kdo bydlí v Praze ať za parkování neplatí, kdo v Praze nebydlí, ať si ho platí. Mám několik známých co se odstěhovali za Prahu a denně do Prahy jezdí do práce dvěma auty, znám i třemi, nadávají, že je pořád zácpa, přitom ji sami tvoří a ještě se bouří, že nemají kde zaparkovat. Platím si na Praze 7 nemalý nájem a ještě k tomu parkování o pod okny mi smrdí s autama středočeši. Jsem pro mýto, velké p+r parkoviště a mastné placené stání v celé Praze pro mimopražské.

+7/−3
4.3.2017 8:37

K65a13m38i44l70a 50K98a56l44e23n41s70k32á 9286937407808

Ale copak, závidíte že známý měli na to si postavit někde kousek za Prahou kde

je čistší prostředí pro život? Věřte, že Praha by se bez těch tisíců dojíždějících do zaměstnání neobešla. Ano parkování je problém, ale je třeba ho řešit systémově. Ano je třeba P+R parkovišť a také je třeba pokud Praha zavede zóny, tak posílit MHD a PID dopravu.

+4/−3
4.3.2017 9:16

M48i71l67o72š 82S48e94t66í33k 3979449284580

Je to paradox, že. Přestěhovali se za Prahu, kde je čistší prostředí a nyní je právě i díky jim v té Praze prostředí horší. A doufám, že o té závisti to byl jen takový momentální výpadek rozumu, ne vážně myšlený brebt.

+4/−2
4.3.2017 9:22

M31a84r94t84i87n 17V20o17l96f 6415916363151

Nezávidím nikomu nic, vlastním v Praze dražší byt. Jsem pouze pro omezení vjezdu a parkování do širšího centra města. I pro ty, co se odstěhovali za čistším prostředím a nám ho sem jezdí kazit.

+1/0
4.3.2017 10:55

P97e76t29r 73Č28e54r45m94á50k 9598815589810

Tak není jim co závidět, koupit domek v ležatém paneláku za městem mohl každý, to nebylo otázkou peněz - zpravidla to pokryl výnos z prodeje bytu v tom normálním paneláku R^ Spíš se málokomu chtělo opustit městký komfort a stát se poustevníkem v poli kde nic není a je absolutně závislý na autě.

0/−1
4.3.2017 11:33

R64o42b77e46r52t 64H37o85m90o55l74k46a 2390862292721

A myslíte, že v Praze je bydlení levnější než nějaký domek ve vidlákově? :-D

+2/−1
4.3.2017 13:42

J51a40k74u46b 77K49o27r46e59c 6794880811623

At jezdi prazaci mhd a nebudou je teapit ridic odjinud

+1/−1
4.3.2017 10:21

M80a34r23t36i15n 51V76o39l59f 6885376973291

A mimopražští vlakem a budeme všichni spokojeni.

+2/0
4.3.2017 13:28

J17a31k53u36b 87K67o26r31e97c 6294160221143

To bylo nejlepší, ovšem zase vlak nejezdí tolik co mhd.

0/0
4.3.2017 14:07

J25a24n 40J86o72r74d55a32n 5191307619

A hlavne je potrebaa zdrazit, aby si urednici namastili kapsy. Stejne to k nicemu jinemu neslouzi!

+3/0
4.3.2017 8:02

O20l33d44ř51i43c90h 50K47r48a57t42o95c91h32v90í31l 9652417813147

Zdražení bych coby rezident uvítal, parkování by mi to usnadnilo

0/0
4.3.2017 8:37

J16a23n 11J36o62r97d72a25n 5611517969

Zdražením se zvýší počet parkovacích míst??? To je mi logika Rv

0/0
4.4.2017 12:43

P96e10t91r 26Z64e32l73e86n17k77a 8687734563817

parkování v Praze a nejen tam, je pozůstalost komunistické totalitní doby, z které jsme se nedostali !!!

0/−1
3.3.2017 23:29

V27í48t 64P81r53č88í89k 9368250544960

Co tím myslíte? Jako, že za totality vzniklo v Praze málo parkovacích míst? proč by je taky tenkrát budovali, když byl provoz sotva třetinový. Proto tenkrát ani nebyla nutná žádná regulace parkování.:-)

0/0
4.3.2017 8:20

P32e17t88r 44Z28e34l84e95n60k45a 8947104153357

kdyby tu totalita nebyla ............................. .

0/0
4.3.2017 9:07

R97o91m53a74n 35P47o48l53á54č44e59k 5176439185

Zony jsou v překladu další zdanění obyvatel... Nic víc nic mín... Kdyby opravdu šlo o lidi, tak by se neporcoval nově medvěd půl na půl (MČ/velký magistrát) a zárověn se nezdražovalo. na 1200 ročně pro rezidenty...

+10/−2
3.3.2017 23:01

J62i16ř69í 83K46ü28h42r 2240836510886

Jak zdanění? Prostě se za nedostatkovou službu platí. (a to ještě minimálně pro residenty)

Si kupte/předplaťte parkovací místo v nějakém parkovacím domě na rok.

Za pár stovek to asi nebude........

+4/−2
3.3.2017 23:10

R53o82m77a94n 46P31o47l58á55č54e95k 5456619885

A kolik lidí prodalo auto kvůli zonám? A těch řečí jak se postaví parkovací domy... A peníze se v tichosti rozpouští v rozpočtech;-).

Navíc na 1000 karet připadá cca 800 reálných míst. To není podvod?

+5/−1
3.3.2017 23:14

J17i57ř77í 62K53ü84h20r 2900766420546

Není to podvod?

To mají jako těm posledním dvou stům říci, že prostě kartu nedostanou i když na ní mají nárok?

Kdo sliboval nějaké parkovací domy? Oni by je i investoři rádi postavili, kdyby lidi nemohli stát zdarma/za pakatel na cestě. To jim pak v takovém domě nikdo moc parkovat nebude a investice se jim nevyplatí.

+1/−1
3.3.2017 23:18

P74a20v63e86l 92Š83e17b12e85k 8814643692580

Od te doby co v Dejvicích a Bubenči musí drnohryzové za parkování platit tak já jako rezident zaparkuji pokaždé když přijedu z práce a už nemusím jezdit v zimě na motorce

0/0
4.3.2017 10:00

V18á22c22l58a87v 63K65ř69í18ž 3947382696635

a zase si někdo vydělá těžký prachy, nejdřív tisíce značek za desítky milionů, modrý čáry, který nejsou po třech měsících vidět, buzerace řidičů z jiných částí Prahy, kde na dvě auta obyvatel stojí jedno auto z venkova. a teď se to zase všechno demontuje a smaže aa všichni se na tom budeme podílet. Rád bych viděl, co by ti z těch modrých zón dělali, kdyby přijeli na chalupu a nemohli zaparkovat u obchodu, protože by měli pražskou značku.

Možná zase, až budete chtít dělat podobné kraviny, že byste se měli zamyslet nad důsledky svých rozhodnutí. Možná, že by bylo dobré, kdybyste se zamysleli nad tím, zda byste neměli z politiky vypadnout

+13/0
3.3.2017 22:21

J61i40ř66í 77K62ü15h45r 2500706210836

Residenti (voliči) rozhodli jasně. Chceme parkovat před barákem.(přednostně u bydliště)

Volení zástupci jim to umožnili, ovšem problém se posunul dále.

+2/0
3.3.2017 23:01

P71a61v70e88l 43Š74e17b51e86k 8294543402720

Až přijedu na chalupu,zaparkuji na svém pozemku a těch pár kroků do obchodu dojdu i kdybych měl jít na druhý konec vesnice pořád je to max pár stovek metrů a mimochodem vesničanům nikdo v Praze nebrání parkovat ....jen uż za to musí zaplatit

0/0
4.3.2017 10:05

O61l12d23ř76i83c65h 25K34r26a39t31o76c44h17v29í58l 9342177463117

Za parkování už dávno každý platí. A naprosto mi to vyhovuje.

+1/0
3.3.2017 22:16

P37e86t35r 91Z76e36l42e86n85k81a 8437164983937

postavit několik parkovacích domů by situaci pomohlo.

+1/−1
3.3.2017 22:02

J26i59ř91í 68K66ü15h94r 2580546320486

Vzhledem k tomu, že spousta lidí chce parkovat za minimální peníze v maximální blízkosti cíle, se to investorovi pravděpodobně nevyplatí.

To radši postaví bytový komplex.

+3/0
3.3.2017 22:04

O22l98d67ř86i91c62h 22K18r38a44t73o75c30h98v57í33l 9372477433947

Nevím, když pár milionů motoristů cítí právo mít zaručené místo zdarma na Staromáku

0/0
3.3.2017 22:17

M25i76r50o90s69l66a65v 50G40r16o78s41s13m53a63n36n 8742109924

Předplatné pro místo zaměstnání by popřelo systém zón, které mají za úkol mimo jiné regulovat individuální automobilovou dopravu.

0/−1
3.3.2017 21:52

P29e31t97r 69Č59e51r82m70á68k 9198815669200

Zóny absolutně nijak individuální dopravu neregulují.

0/0
4.3.2017 3:02

V21í37t 33P45r58č76í27k 9358950704760

Vůbec nejsem militantním odpůrcem automobilismu, osobní vůz kvůli svému zaměstnání používám denně. Přesto je mi jasné, že Praha není nafukovací a není stavěná na takový počet aut, jaký se v ní denně pohybuje. Proto je určitá regulace parkování nutná, neboť i ta zde na diskuzi opěvovaná svoboda pohybu, kterou nám zaručují automobily, končí v dopravní zácpě nebo na beznadějně přeplněném parkovišti. Hlavní problém není v chybějících parkovacích domech a dalších dopravních stavbách, ale v myšlení. Na západ od našich hranic není společensky únosné hlasité ofrňování se nad veřejnou dopravou, či dokonce nazývání hromadné dopravy "sockou", naopak tam hromadnou dopravu příležitostně i pravidelně využívají i velmi dobře situovaní lidé. Proto jsou v řešení dopravních problémů ve městech mnohem dál, než my. Praze nepomůže ani sto parkovacích domů, pokud bude postkomunistickému milovníkovi individuální dopravy zatěžko popojet pár stanic tramvají či metrem.

+9/−7
3.3.2017 21:19

A32l64e42š 72C76h45a30l57o37u53p23k72a 6279162895

Mate pravdu,MHD ve všech mestskych aglomeracích je rychlejsi a nikdo to nenazyva sockou,je to normalni cestovni prostředek,a kdo potřebuje usetrit cas,cestuje takhle-ne tak v CZ

+1/−7
3.3.2017 21:31

K48a85r95e96l 41Č58e49r67n30ý 5756291289772

Pokud chci v Praze ušetřit čas na trasách, které nejčastěji jezdím, volím auto. Poloviční doba oproti MHD, bohužel. Pro upřesnění: jsou to trasy Letňany - Jinonice, Jinonice - Uhříněves, Letňany - Uhříněves (a zpět). Pravdou je, to přiznávám, že v naprosté většině nejsem nucen jet v největší špičce. Pokud jsem nucen jet v jednom dni celý tento trojúhelník, ušetřím hodinu až hodinu a půl času.

+9/0
3.3.2017 21:54

V97í82t 67P33r59č30í47k 9938190194920

Ano, doprava mezi okrajovými částmi Prahy, které jsou od sebe poměrně vzdálené, bude vždy rychlejší a pohodlnější autem než MHD. Navíc tam nejsou větší potíže s parkováním. Ale v širším centru je situace úplně jiná.

0/−1
3.3.2017 22:33

T33o87m33á38š 66Z96e63m15a39n 3675388404385

I Roztyly - Karlovo náměstí bylo rychlejší autem (když jsem měl parkování v areálu čvut) a to i v ranní špičce.

+1/0
3.3.2017 22:38

V97í39t 27P82r96č22í96k 9568260514590

Měl jste parkování v areálu ČVUT... Předpokládám, že v současné době ho už nemáte a proto tam nejezdíte, protože by to vzhledem k dlouhému hledání parkovacího místa, resp. k nákladům na parkování nebylo výhodné. A jsme u toho, oč tu běží.

0/0
3.3.2017 22:46

P53e84t88r 22Č95e67r95m38á75k 9138735529350

Ale bylo i tak, doba jízdy je podobná, a než někdo dojde od bytu k mhd a od mhd k cíli, tak je dávno zaparkováno R^

0/0
4.3.2017 3:05

E20v11a 32D21r24o88z20d69o52v39á 7359307125645

Z P5 na P7 ve špičce auto 35 min. MHD 45 min. Po otevření Blanky by to teď bylo ještě rychlejší. Nebo jsou to pro vás okrajové části Prahy?

0/0
3.3.2017 23:13

K95a96m22i45l16a 45K72a84l80e17n50s19k70á 9706987637358

MHD může být rychlejší puze za předpokladu, že se jedná o přímý spoj. Ale z praxe mám zkušenost, že pokud MHD použiju někam kde jsou třeba přestupy, tak auto je rychlejší. Např. z Choceadské ul. na P4 v Dolních Počernicích jsem za 10 min. ve špičce za 35min. Mhd 50min. ve špičce i déle než hodinu. Nebo z ul. V Zápolí na Ortenovo nám. autem 25-45min. MHD 50-70 min.

+3/0
3.3.2017 22:19

V33á86c90l72a95v 89K84o42v37á41ř 1892111557634

Jak kde, jezdím 2x denně trasu Černý most - Jeseniova (Praha 3) celkem 8 km tam a 8 zpět. Autem jedna cesta 12 minut, MHD 45 minut se dvěma přestupy.

Pardon ale můj čas je drahý luxus MHD si nemohu dovolit.

+4/0
3.3.2017 22:21







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.