Diskuse k článku

Praha brojí proti taxislužbě Uber, snaží se prosadit změnu zákona

Kolem mobilní aplikace Uber, pomocí které si zákazníci sjednávají dopravu u často amatérských řidičů, je opět živo. Primátorka Adriana Krnáčová společnosti Uber pohrozila, že proti ní bude metropole vystupovat přísněji, a přidal se k ní i brněnský primátor Petr Vokřál.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

O42n81d69r29e87j 90P54a57t59e13k 5820840569311

Ta Slovena kdyz uz vladne Praze by myslim mela resit dulezitejsi veci...

+1/−1
10.3.2017 16:26

O82n37d80r37e23j 89P61a38t61e73k 5810330119351

Já po letech potřeboval klasické taxi. Spechal jsem do divadla a zbývalo přeběhnout Václavák od koně dolu. Každá sekunda drahá. Stopl jsem taxi a řekl, že jsem v kopru... :-). Taxikář nás nejen nevyhodil, ale zvezl dolu a chtěl dvacku! Snad jsem někomu nezavařil...u mně to byl borec! Představení jsem díky němu stihl bez infarktu a mokrého obleku...

0/0
10.3.2017 16:25

M15a73r75t41i47n 59M73a34t81ý97s43e54k 6688241296220

Mimochodem, když už jsem píchnul do vosího hnízda, zkusím to ještě jednou.

Vážení diskutéři, koho z Vás v poslední době okradl taxikář? Osobně. Ne, že to povídal Fanda, protože Máňa říkala, že Pepu okradl v 90. letech nějakej zmetek, kterej neměl ani svítilnu.

Neříkám, že nekradou. Nicméně na druhou stranu, slyšel jsem, že v hospodě vás ošmelí čísník a do alkoholu přilejvaj vodu. takže přestanu chodit do hospody a budu se opíjet doma.

Mezi taxikařema v Praze (nemluvím o malých městech, tak je to o něčem jiném) je spopusta poctivých a inteligentních lidí. No a pak pár zlodějů. Jenže těch pár zlodějů je vidět nejvíc.

0/0
10.3.2017 15:42
Foto

J92i59ř59í 49K12r94á11k82o83r72a 9119133

Mně okradl loni v létě a ještě mi drze řekl, že nemá na pětikilo zpět (tři stovky). Od té doby jsem si taxíka nevolal, jezdím jen Uberem.

+1/−1
10.3.2017 18:27

M29a95r46t64i89n 28M52a84t37ý50s46e96k 6568581556820

Já vím, že tu budu za černo ovci. Vím, že mne bude hanit a peskovat spousta "odborníků", kteří tu píšou svá moudra a mají spoustu zkušeností z oboru. Musím se však pozastavit nad nepřesnostmi, které jsou v článku.

Nadpis ... taxiuslužba Uber? Tak buď to je taxislužba a nebo není. Autor by si měl vybrat. Aktuálně vládne myšlenka, že Uber není taxislužba. S tím souhlasím, Uber je aplikace.

"Primátorka Adriana Krnáčová společnosti Uber pohrozila, že proti ní bude metropole vystupovat přísněji, a přidal se k ní i brněnský primátor Petr Vokřál." Pokud si dobře vzpomínám, tak humbuk začal v době, kdy Uber expandoval do Brna. Brněnský magistrát se vzepřel a oznámil, že Uber je nelegální. Po týdnu MHMP zveřejnilo, že Uber je nelegální. Kdo se ke komu přidal?

"Na úředníky si taxikáři stěžují i přesto, že Krnáčová dlouho tvrdí, že Uber není jen sympatickým startupem a součástí sdílené ekonomiky, jak o sobě firma tvrdí." Krnáčová v době vstupu Uberu na pražský trh prohlásila, že je to sympatický startup, výborná ukázka sdílené ekonomiky a zejména zdravá konkurence. Tak nevím.

"...v případě UberBlack sice ke klientům přijíždějí řidiči, kteří mají doklady pro vykonávání taxislužby v pořádku, ale chybí jim označení auta názvem provozovatele a svítilnou s nápisem TAXI." No ono jim chybí ještě taxametr. Podle zákona musí mít taxametr nebo písemnou objednávku. Je jedno jestli je to zastaralý zákon. Prostě to tak je. Pokud se změní zákon, můžou jezdit jinak.

„Samozřejmě kontrolujeme i jiné aplikace a třeba s Liftagem či Taxify problémy nejsou. Jejich řidiči jezdí se vším, co mají mít,“ říká Jiří Bureš, vedoucí odboru taxislužby. Pan Bureš nebyl dlouho v ulicích, nebo nemá aktuální údaje. Příápadně je nemá autor. Taxify začala fungovat na stejném principu jako Uber. Bere každého kdo nemá staré auto a má řidičák. Účtují ujete kilometry a strávený čas. Mají nižší sazbu než Uber a nenásobí. Snad jen v tom jsou jiní než Uber. Jo a jsou to litevci. To je fakt.

Dlouho jsem se tak nezasmál..

0/0
10.3.2017 15:37

R93a68i30n46e19r 49E80l31l72e61d32e19r 2723923579736

Vrchnost v CR jiste nepripusti omezovat US-aktivity "volneho trhu", ktery se prevazne vyviji k modernimu otrokarstvi, coz vetsina obcanu jeste nepochopila.

0/−2
10.3.2017 9:43

Z57u70z14a84n60a 78K64a49u71f43m83a51n22o62v91á 8538484276887

Už nic jiného nevyužívám, Uber tady vyloženě chyběl. Krnda a taxikářská lobby ať si tržnou.

+5/−2
10.3.2017 8:07

M25i52c63h93a78l 25K25u90d38l95á42č22e44k 9921724484

Souhlas. Se sousedem sdílím jeho auto, řidičák a občas i manželku a začnu pro Uber jezdit. Zastaralé zákony jsou k ničemu a budu už jen sdílet se všemi vše.

+1/0
11.3.2017 22:48

L85u53k69a32s 24M13a80d73l74e 4640386187208

A pak,ze se ten komunismus nevybuduje;-)

0/0
12.3.2017 5:51

J68a78n 70D54l14o41u31h92ý 2760354699457

O ostude ve svete diky zlutym strakam ani nemluvim.

+1/−1
10.3.2017 7:31

J86a36n 53D39l31o49u57h49ý 2230164989777

Taxikar te okrade kdy muze. Uber ti s navigaci usetri penize. Na co je mi taxi ridic kdyz pak se mnou napali tic-tac audina na kruhac u NKU protoze si hraje s telefonem? Zlodeji se proste boji ze jim nepokvete ta jejich zlodejska psenka. Maji moznost stat se Uber ridicem.

+4/−2
10.3.2017 7:30

J93a73n 21D70l88o28u23h85ý 2160804689277

Zlodej troubi Zakazte poctivemu! To je teprve absurdistan

+3/−2
10.3.2017 7:18

S71l66a39v60o50m54í19r 28Š10t86ě36p76á36n 1448524252804

Dost mě zaráží jak pražští radní poslouchají taxikáře na místo aby podpořili to co je pro pražany a návštěvníky Prahy výhodnější

+6/−2
10.3.2017 6:19

O67n95d62r78e91j 59K39o30d59a13d 8571213821387

Praha si brání svoje zlodějské taxikáře, místo aby s těmi šmejdy vymetla! Neskutečné, co se tady děje...

+5/−2
10.3.2017 6:02

V16l66a36d67i64m19í95r 98R67o96z80e77h17n46a43l 5448540757976

Pražská taxikářská mafie v ohrožení;-D.

+14/−1
10.3.2017 2:11

V15í47t 84J16ů47z78a 8162106401898

Pokud na to není patřičný živnosťák, je to jednoznačně nedovolené podnikání. Stejně, jako když si doma sami uvaříte nebo uklidíte. V zákoně formulováno skutečně tak, aby se nedal jen tak obcházet.

+2/−2
10.3.2017 1:46
Foto

J51i60ř17í 26K58r30á20k10o76r87a 9159833

Já bych si kolikrát i taxíka zavolal, ale pak si vždycky přečtu něco takového a jsem z toho opět na dlouho vyléčen.

+1/−1
10.3.2017 0:52

O68n37d65r97e23j 52K92o86d25a58d 8811223771897

To radši budu půl hodiny čekat na smradlavou socku, než abych si v Praze objednal tágo...

0/−2
10.3.2017 6:08
Foto

J30i60ř87í 87K57r19á65k18o26r45a 9739603

Ještě mě napadlo, že kdysi měli drožkaři povinnost vozit s sebou lopatu a pytel na výkaly, které po sobě koně nechávali na dlažbě. Tak jestli to taxikáři stále vozí.

0/−1
10.3.2017 0:48

M58i25c33h43a77l 86K92u30d77l56á50č49e64k 9631164524

Sr*čky vozí skoro pořád to je pravda, takže lopaty určitě mají

0/0
11.3.2017 22:52

P73a91v78e93l 48S67o10b59o21t87k40a 5940284

ZDANIT!!!!!!

Netřeba nic novelizovat, stačí, aby finanční úřad udělal u Uberu křížovou da

ňovou kontrolu, tj. vytáhl si komu kolik zaplatili a zkontoloval zda to dotyční zdanili jakopříjem a narovnat tak podmínky na trhu, kdy taxikáři daně platit musí, zvlášť s EET.

+2/0
10.3.2017 0:43
Foto

J60i20ř29í 33K61r92á76k63o81r80a 9939293

Firma Uber nemusí a ani nesmí poskytovat data třetí straně.

+2/−2
10.3.2017 0:45

P56a22v73e19l 47S32o92b13o23t43k34a 5660784

TO JE NESMYSL.

Uber podléhá daňové kontrole stejně jako všichni ostatní.

A nejlepší je, že může dodanit řidiče několik roků zpětně - možná proto to váhání, aby výnos z kontroly stál za to.

+1/−2
10.3.2017 0:47
Foto

J22i90ř25í 73K31r88á56k96o12r27a 9459303

Uber ano, ale co s tím mají co dělat soukromá data jeho klientů?

+2/0
10.3.2017 0:49

P25a13v69e38l 88S91o20b83o74t90k54a 5350494

Řidič není klient, tale poskytovatel, tj. musí danit a to právě ta křížová kontrola FÚ zjišťuje - jestli daní všichni v řetězci.

Zákazníka se to netýká, ten s tím má jen náklad, leda by si ho uplatňoval jako podnikatel do daní, ale pak by se šlo od něj nahoru.

+2/0
10.3.2017 0:58
Foto

J73i65ř46í 91K15r26á85k62o54r49a 9129613

Jenže z pohledu Uberu je i řidič jeho klientem. Uber není jeho zaměstnavatel.

+3/−1
10.3.2017 9:23

R89a59i91n47e32r 53E93l37l87e31d29e32r 2733333519236

Vsechno co je USA, cili svetove vlady, vubec nicemu nepodleha, vzdyt je znamo, ze US-obcane v cizine podlehaji jen US-zakoneum a justici.

+1/0
10.3.2017 9:47

T81o14m30á45š 88H33u57d33e19č14e96k 3113583679703

A co zrušit buzerační regulace pro taxikáře a tak jim snížit náklady, aby byli konkurenceschopní?

+2/0
10.3.2017 0:38

P62a67v76e98l 42S28o46b51o46t60k96a 5600514

U Uberu jde především o obcházení daní - řidiči narozdíl od taxislužby neplatí DPH, daň z příjmů, zdravotní, sociální pojištění a ani silniční daň.

+1/−2
10.3.2017 0:44
Foto

J45i24ř28í 80K74r72á80k49o28r66a 9719653

To je věc finanční správy, že si to nedokáže vymoci.

+1/0
10.3.2017 0:45

P12a67v38e27l 56S92o77b30o59t65k64a 5960344

O tom píšu - FU prostě ještě do Uberu na křížovou kontrolu nevyrazil.

Ale viz výše, možná jen vyčkávají a pak to vezmou za X let zpětně.

+1/0
10.3.2017 0:48
Foto

J18i93ř45í 61K82r83á90k72o15r86a 9949853

FÚ nemá v Uberu co najít. Uber ty řidiče nezaměstnává. Tudíž nemá FÚ ani nárok dělat jakoukoliv křížovou nebo nekřížovou výpravu do Uberu. FÚ musí za těmi řidiči přímo.

+1/−1
10.3.2017 0:50

P26a35v85e86l 30S44o10b14o42t40k60a 5170344

Nechápete vo co gou - asi jste jen zaměstnanec.

Křížová kontrola FÚ se dělá tak, že jdete do jedné firmy, konkrétně do Uberu, a vytáhnete si všechny, kterým něco zaplatil. A pak jdete na daňovou kontrolu k nim (nebo se stačí podívat do informačního systému daňové spávy) a kontrolujete, zda to, co jim bylo zaplaceno, také řádně zdanili.

To se dělá naprosto běžně, nevím, proč dosud Uber má výjimku.

+3/−1
10.3.2017 1:00
Foto

J89i67ř29í 39K91r79á58k31o55r65a 9789443

Vy nechápete vo co gou. Jít do Uberu pro data jeho klientů (řidič je také klient) je jako jít do Googlu pro maily jeho klientů. Jasný?

0/−1
10.3.2017 9:24

M87a44r81t79i92n 95M80a43t40ý39s66e91k 6438391306630

Řidič není klient. Řidič je normální odběratel. Uber dodává lidi, řidič uskutečnuje jízdu. Tedy mezi Uberem a řidičem by měl existovat odběratelsko - dodavatelský vztah.

Uber na konci každého měsíce vydává každému řidiči seznam odjetých jízd. Zde by měl FU začít pracovat. jak může mít výkaz o přepravě osob někdo kdo nemá koncesi na přepravu osob. A pokud má koncesi na přepravu, jak může přepravovat lisi a nemít záznam o přepravdě z cejchovaného a ověřeného měřidla.

+1/0
10.3.2017 15:08
Foto

J91i91ř77í 43K37r37á92k26o71r42a 9239173

Uber nedodává lidi, Uber dodává aplikaci.

0/−1
10.3.2017 18:16

T45o64m69á68š 17H51u42d10e28č33e49k 3433793739923

Ale platí DPH a spotřební daň z paliv, takže daňově je to pozitivní.

0/0
10.3.2017 15:08

T59o10m36á95š 61K58u93c38h63a87ř 3447161608511

Proč nadáváte na magistrát? Podle stávajících zákonů je přeprava cizích osob koncesovanou živností a na řidiče uberu je pohlíženo stejně jako na řidiče taxislužby. Pokud to chcete změnit, tlačte na změnu zákona.

+1/0
10.3.2017 0:32
Foto

J64i18ř59í 82K72r96á75k69o96r83a 9909953

Nadáváme na magistrát, protože jde na ruku taxikářům, kteří sami, byť si na legislativu stěžují, tak ji nechtějí zrušit. Jde jim jen o likvidaci nepříjemné konkurence.

+3/−2
10.3.2017 0:39

A30n45t67o51n44í63n 63Č43e42c26h 7456457606589

Může mě někdo vysvětlit jak Pražaci mohli zvolit takové mafiáně do magistrátu? Myslel jsem že primátorka by měla starat o zájmy občanů, nikoliv o zájmy privátních firem :/

+14/−2
10.3.2017 0:23
Foto

J50i35ř16í 80K71r44á81k58o62r25a 9889593

Protože spousta z nás volí za koblihu.

0/−1
10.3.2017 0:40

J16i75ř27í 89L12e51ž15a64l 7374589709228

Takže doufám, že v okolí magistrátu se bude v daném termínu pohybovat dostatečné množství MP či dopravních policistů a vybere se dostatek pokut za zneužití zvukového výstražného znamení. Řekněme litr od každého x 100 taxikářů x 5 pracovních dnů v týdnu, to by mohl být celkem slušný příspěvek do rozpočtu. ;-D

0/−1
10.3.2017 0:11

M52i80l52a26n 18V48o72t23a32v24a 5564496631262

Hezké, pražské taxikáře, které zná celý svět a je před nimi varováno v každé druhé příručce nevyřešila, ale do fungující služby, která nedělá ostudu ve světě se ráda naveze. Tady je cosi shnilého ve státě dánském. https://www.stream.cz/praha-vs-prachy/10005776-praha-vs-krnacova pro neznalé doporučují i pár dílů před tím

+12/−2
9.3.2017 23:57
Foto

M22a55r24t71i81n 51K61o84p56á86s26e52k 9243920409944

Tak Taxify už dávno nezapojuje taxikáře, ale vytváří přímou konkurenci Uberu. Může pro něj jezdit kdokoli, kdo má auto mladší 10 let a platný řidičák. Auto ani nemusí být jeho, takže také porušují zákon.

Vy, co tu nadáváte na taxikáře, uvědomte si, že problém není v taxikářích, ale v legislativě. Buď platí pravidla hry pro všechny, nebo pro nikoho. I ti, co jezdí na Liftago, Hopin a já nevím co ještě, jezdí pro "registrované" zákazníky a přitom musí mít řádné koncese, licence, místopisy. Takže když to jde i přes moderní aplikace, musí to umět i Uber a Taxify. A pokud to nedělají, tak porušují zákon, resp. jejich řidič.

Je proto potřeba změnit zákon. Buď se budou dodržovat pravidla, nebo se řekne, že stačí nainstalovat appku a jedéééém. Taxikáři vyhodí taxametry, nebudou řešit metrologii, dražší pojištění, 1x ročně STK a všichni budou spokojení. A každý může být taxikářem. Ale zatím to tak není a o tom a jen o tom to je.

A jen pro zajímavost. Těm, co nadávají na taxikáře: připadá vám normální, že taxikář od března 2018 bude muset řešit EET a řidič Taxify a Uberu to hodí za hlavu? Myslíte si, že se stát přes Uber nedá okrádat? Probuďte se. Takže opět je tu nerovnováha. A opět o tom to je.

+3/−7
9.3.2017 23:54

T30o91m64á92š 38V89r91á64b49e24l 8520754373904

S tím souhlasím a jsem zastáncem řešení nainstalovat appku a jedéééém, ale obávám se, že ANO je spíše zastáncem taxislužby z 90.let.

+5/0
9.3.2017 23:58
Foto

J29i76ř36í 85K39r58á50k65o75r28a 9599673

Jenže zákon tu nechtějí měnit ani ti taxikáři. Chtějí jen zakázat konkurenci, a tom to je hlavně.

+3/−2
10.3.2017 0:00

R34a64d10i65m 33Z78e82h36e93r 3634840693871

Vy tu mluvíte o pravidlech hry? Tak fajn, tak ať přestanou taxíkáři okrádat lidi a přestanou s mafiánskýma praktikama. V první řadě by totiž s dodržováním pravidel měli začít oni. Když mi taxíkář řekl, že za jízdu z Vaníčkovy na Hradčany bere litr, tak jsem měl chuť mu opravdu ublížit.

+3/−1
10.3.2017 0:04
Foto

J31i62ř59í 32K67r97á85k57o64r67a 9489263

No jo, to je stará klasika. Spolu s tím, že chudák nemá drobné na pětikilo, takže očekává, že mu ty tři kila navíc necháte.

+1/−1
10.3.2017 0:05

Š38i62m80o54n 64D25a45l43e69c65k37ý 8630834896725

Zrovna systém plateb přes aplikace je daleko transparentnější a pro stát kontrolovatelnějš, než tomu bude díky EET. Jinak s vámi souhlasím, že legislavita by se měla dodržovat. Na druhou stranu tu máme nádherný příklad toho, jak regulace vůbec nereflektují potřeby a možnosti současného světa a bylo by lepší jí místo toho raději osekat. Popularita uberu dokazuje, že lidé tuto regulaci nevyžadují a nepotřebují, aby řidič v době GPS znal každou ulici v Praze, platil si koncesi a tak dále. Lidem nevadí, že auto neprochází každý rok STK. A co se týče porovnání řidičkých dovednost klasických taxikářů a lidech jezdch pro Uber, tak z vlastí zkušenosti mohu říct, že klasičtí taxikáři jezději v porovnání s řidičí Uberu jako větší hovada. Jestliže řidič Uberu jede jako prase, tak dostane špatné hodnocení a už si nezajezdí. Jak je vidno, tak současný model taxikařiny je zastaralý a v provnání s uberem neefektivní a zbytečně nákladný. Cestu vidím ne v regulaci Uberu, ale naopak deregulaci taxi služby jako obecně.

+4/−1
10.3.2017 0:09

J92a10n 96T64a90r65a96b17a 4946896429189

Nebýt problém v taxikářích a spřátelených úřednících, nikdo by Uber neřešil.

+3/0
10.3.2017 0:50



Najdete na iDNES.cz