Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Praha brojí proti taxislužbě Uber, snaží se prosadit změnu zákona

Kolem mobilní aplikace Uber, pomocí které si zákazníci sjednávají dopravu u často amatérských řidičů, je opět živo. Primátorka Adriana Krnáčová společnosti Uber pohrozila, že proti ní bude metropole vystupovat přísněji, a přidal se k ní i brněnský primátor Petr Vokřál.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

O40n23d29r19e20j 93P91a88t94e84k 5800330289321

Ta Slovena kdyz uz vladne Praze by myslim mela resit dulezitejsi veci...

+1/−1
10.3.2017 16:26

O43n16d96r39e39j 62P78a70t36e98k 5680230519381

Já po letech potřeboval klasické taxi. Spechal jsem do divadla a zbývalo přeběhnout Václavák od koně dolu. Každá sekunda drahá. Stopl jsem taxi a řekl, že jsem v kopru... :-). Taxikář nás nejen nevyhodil, ale zvezl dolu a chtěl dvacku! Snad jsem někomu nezavařil...u mně to byl borec! Představení jsem díky němu stihl bez infarktu a mokrého obleku...

0/0
10.3.2017 16:25

M56a17r40t33i53n 96M22a37t43ý54s70e85k 6458161536900

Mimochodem, když už jsem píchnul do vosího hnízda, zkusím to ještě jednou.

Vážení diskutéři, koho z Vás v poslední době okradl taxikář? Osobně. Ne, že to povídal Fanda, protože Máňa říkala, že Pepu okradl v 90. letech nějakej zmetek, kterej neměl ani svítilnu.

Neříkám, že nekradou. Nicméně na druhou stranu, slyšel jsem, že v hospodě vás ošmelí čísník a do alkoholu přilejvaj vodu. takže přestanu chodit do hospody a budu se opíjet doma.

Mezi taxikařema v Praze (nemluvím o malých městech, tak je to o něčem jiném) je spopusta poctivých a inteligentních lidí. No a pak pár zlodějů. Jenže těch pár zlodějů je vidět nejvíc.

0/0
10.3.2017 15:42
Foto

J56i86ř24í 44K76r36á55k55o39r88a 9389613

Mně okradl loni v létě a ještě mi drze řekl, že nemá na pětikilo zpět (tři stovky). Od té doby jsem si taxíka nevolal, jezdím jen Uberem.

+1/−1
10.3.2017 18:27

M52a92r20t51i80n 50M59a48t77ý50s10e73k 6348301776630

Já vím, že tu budu za černo ovci. Vím, že mne bude hanit a peskovat spousta "odborníků", kteří tu píšou svá moudra a mají spoustu zkušeností z oboru. Musím se však pozastavit nad nepřesnostmi, které jsou v článku.

Nadpis ... taxiuslužba Uber? Tak buď to je taxislužba a nebo není. Autor by si měl vybrat. Aktuálně vládne myšlenka, že Uber není taxislužba. S tím souhlasím, Uber je aplikace.

"Primátorka Adriana Krnáčová společnosti Uber pohrozila, že proti ní bude metropole vystupovat přísněji, a přidal se k ní i brněnský primátor Petr Vokřál." Pokud si dobře vzpomínám, tak humbuk začal v době, kdy Uber expandoval do Brna. Brněnský magistrát se vzepřel a oznámil, že Uber je nelegální. Po týdnu MHMP zveřejnilo, že Uber je nelegální. Kdo se ke komu přidal?

"Na úředníky si taxikáři stěžují i přesto, že Krnáčová dlouho tvrdí, že Uber není jen sympatickým startupem a součástí sdílené ekonomiky, jak o sobě firma tvrdí." Krnáčová v době vstupu Uberu na pražský trh prohlásila, že je to sympatický startup, výborná ukázka sdílené ekonomiky a zejména zdravá konkurence. Tak nevím.

"...v případě UberBlack sice ke klientům přijíždějí řidiči, kteří mají doklady pro vykonávání taxislužby v pořádku, ale chybí jim označení auta názvem provozovatele a svítilnou s nápisem TAXI." No ono jim chybí ještě taxametr. Podle zákona musí mít taxametr nebo písemnou objednávku. Je jedno jestli je to zastaralý zákon. Prostě to tak je. Pokud se změní zákon, můžou jezdit jinak.

„Samozřejmě kontrolujeme i jiné aplikace a třeba s Liftagem či Taxify problémy nejsou. Jejich řidiči jezdí se vším, co mají mít,“ říká Jiří Bureš, vedoucí odboru taxislužby. Pan Bureš nebyl dlouho v ulicích, nebo nemá aktuální údaje. Příápadně je nemá autor. Taxify začala fungovat na stejném principu jako Uber. Bere každého kdo nemá staré auto a má řidičák. Účtují ujete kilometry a strávený čas. Mají nižší sazbu než Uber a nenásobí. Snad jen v tom jsou jiní než Uber. Jo a jsou to litevci. To je fakt.

Dlouho jsem se tak nezasmál..

0/0
10.3.2017 15:37

R84a67i76n42e63r 81E17l21l36e36d93e78r 2793833769236

Vrchnost v CR jiste nepripusti omezovat US-aktivity "volneho trhu", ktery se prevazne vyviji k modernimu otrokarstvi, coz vetsina obcanu jeste nepochopila.

0/−2
10.3.2017 9:43

Z17u83z75a90n60a 60K43a64u65f93m52a78n45o24v69á 8518154766917

Už nic jiného nevyužívám, Uber tady vyloženě chyběl. Krnda a taxikářská lobby ať si tržnou.

+5/−2
10.3.2017 8:07

M54i31c61h28a87l 20K12u39d53l23á65č69e96k 9651324594

Souhlas. Se sousedem sdílím jeho auto, řidičák a občas i manželku a začnu pro Uber jezdit. Zastaralé zákony jsou k ničemu a budu už jen sdílet se všemi vše.

+1/0
11.3.2017 22:48

L27u46k12a72s 33M16a42d77l97e 4870646427898

A pak,ze se ten komunismus nevybuduje;-)

0/0
12.3.2017 5:51

J22a33n 37D74l17o84u68h85ý 2310574129507

O ostude ve svete diky zlutym strakam ani nemluvim.

+1/−1
10.3.2017 7:31

J58a14n 20D51l37o81u80h79ý 2900194349677

Taxikar te okrade kdy muze. Uber ti s navigaci usetri penize. Na co je mi taxi ridic kdyz pak se mnou napali tic-tac audina na kruhac u NKU protoze si hraje s telefonem? Zlodeji se proste boji ze jim nepokvete ta jejich zlodejska psenka. Maji moznost stat se Uber ridicem.

+4/−2
10.3.2017 7:30

J74a29n 31D24l29o50u89h32ý 2460964639117

Zlodej troubi Zakazte poctivemu! To je teprve absurdistan

+3/−2
10.3.2017 7:18

S41l41a32v58o47m90í40r 24Š54t69ě82p57á37n 1668564592814

Dost mě zaráží jak pražští radní poslouchají taxikáře na místo aby podpořili to co je pro pražany a návštěvníky Prahy výhodnější

+6/−2
10.3.2017 6:19

O60n20d30r24e12j 16K41o64d46a70d 8121173221287

Praha si brání svoje zlodějské taxikáře, místo aby s těmi šmejdy vymetla! Neskutečné, co se tady děje...

+5/−2
10.3.2017 6:02

V21l16a56d49i95m50í57r 30R53o27z92e53h30n58a48l 5668900827426

Pražská taxikářská mafie v ohrožení;-D.

+14/−1
10.3.2017 2:11

V71í64t 45J52ů80z27a 8382266261818

Pokud na to není patřičný živnosťák, je to jednoznačně nedovolené podnikání. Stejně, jako když si doma sami uvaříte nebo uklidíte. V zákoně formulováno skutečně tak, aby se nedal jen tak obcházet.

+2/−2
10.3.2017 1:46
Foto

J54i69ř22í 46K56r64á45k30o19r17a 9639413

Já bych si kolikrát i taxíka zavolal, ale pak si vždycky přečtu něco takového a jsem z toho opět na dlouho vyléčen.

+1/−1
10.3.2017 0:52

O13n88d76r95e19j 61K21o15d97a13d 8201333781557

To radši budu půl hodiny čekat na smradlavou socku, než abych si v Praze objednal tágo...

0/−2
10.3.2017 6:08
Foto

J56i70ř14í 67K78r21á41k13o70r72a 9329413

Ještě mě napadlo, že kdysi měli drožkaři povinnost vozit s sebou lopatu a pytel na výkaly, které po sobě koně nechávali na dlažbě. Tak jestli to taxikáři stále vozí.

0/−1
10.3.2017 0:48

M82i12c83h31a69l 73K35u18d32l42á62č14e31k 9291634154

Sr*čky vozí skoro pořád to je pravda, takže lopaty určitě mají

0/0
11.3.2017 22:52

P75a55v66e11l 23S76o18b88o59t15k48a 5840304

ZDANIT!!!!!!

Netřeba nic novelizovat, stačí, aby finanční úřad udělal u Uberu křížovou da

ňovou kontrolu, tj. vytáhl si komu kolik zaplatili a zkontoloval zda to dotyční zdanili jakopříjem a narovnat tak podmínky na trhu, kdy taxikáři daně platit musí, zvlášť s EET.

+2/0
10.3.2017 0:43
Foto

J70i85ř15í 32K85r30á38k13o24r81a 9509593

Firma Uber nemusí a ani nesmí poskytovat data třetí straně.

+2/−2
10.3.2017 0:45

P53a47v33e38l 50S63o57b90o77t97k93a 5270654

TO JE NESMYSL.

Uber podléhá daňové kontrole stejně jako všichni ostatní.

A nejlepší je, že může dodanit řidiče několik roků zpětně - možná proto to váhání, aby výnos z kontroly stál za to.

+1/−2
10.3.2017 0:47
Foto

J40i68ř34í 74K42r20á68k85o33r12a 9719763

Uber ano, ale co s tím mají co dělat soukromá data jeho klientů?

+2/0
10.3.2017 0:49

P97a97v42e42l 76S72o40b84o60t63k33a 5700644

Řidič není klient, tale poskytovatel, tj. musí danit a to právě ta křížová kontrola FÚ zjišťuje - jestli daní všichni v řetězci.

Zákazníka se to netýká, ten s tím má jen náklad, leda by si ho uplatňoval jako podnikatel do daní, ale pak by se šlo od něj nahoru.

+2/0
10.3.2017 0:58
Foto

J31i63ř84í 36K38r91á86k21o15r30a 9899683

Jenže z pohledu Uberu je i řidič jeho klientem. Uber není jeho zaměstnavatel.

+3/−1
10.3.2017 9:23

R78a49i48n39e89r 67E24l31l66e72d64e58r 2583443319316

Vsechno co je USA, cili svetove vlady, vubec nicemu nepodleha, vzdyt je znamo, ze US-obcane v cizine podlehaji jen US-zakoneum a justici.

+1/0
10.3.2017 9:47

T85o80m78á15š 11H14u77d88e14č11e95k 3723783889863

A co zrušit buzerační regulace pro taxikáře a tak jim snížit náklady, aby byli konkurenceschopní?

+2/0
10.3.2017 0:38

P92a21v51e17l 92S90o45b30o72t65k56a 5420644

U Uberu jde především o obcházení daní - řidiči narozdíl od taxislužby neplatí DPH, daň z příjmů, zdravotní, sociální pojištění a ani silniční daň.

+1/−2
10.3.2017 0:44
Foto

J89i29ř77í 78K56r65á88k28o49r20a 9639773

To je věc finanční správy, že si to nedokáže vymoci.

+1/0
10.3.2017 0:45

P44a70v50e85l 65S27o57b86o83t76k65a 5460924

O tom píšu - FU prostě ještě do Uberu na křížovou kontrolu nevyrazil.

Ale viz výše, možná jen vyčkávají a pak to vezmou za X let zpětně.

+1/0
10.3.2017 0:48
Foto

J23i37ř93í 44K58r41á44k57o44r34a 9239803

FÚ nemá v Uberu co najít. Uber ty řidiče nezaměstnává. Tudíž nemá FÚ ani nárok dělat jakoukoliv křížovou nebo nekřížovou výpravu do Uberu. FÚ musí za těmi řidiči přímo.

+1/−1
10.3.2017 0:50

P27a93v31e33l 96S74o71b40o53t25k56a 5730794

Nechápete vo co gou - asi jste jen zaměstnanec.

Křížová kontrola FÚ se dělá tak, že jdete do jedné firmy, konkrétně do Uberu, a vytáhnete si všechny, kterým něco zaplatil. A pak jdete na daňovou kontrolu k nim (nebo se stačí podívat do informačního systému daňové spávy) a kontrolujete, zda to, co jim bylo zaplaceno, také řádně zdanili.

To se dělá naprosto běžně, nevím, proč dosud Uber má výjimku.

+3/−1
10.3.2017 1:00
Foto

J86i98ř38í 83K76r16á52k22o42r63a 9519613

Vy nechápete vo co gou. Jít do Uberu pro data jeho klientů (řidič je také klient) je jako jít do Googlu pro maily jeho klientů. Jasný?

0/−1
10.3.2017 9:24

M33a14r61t31i42n 86M35a25t72ý84s98e63k 6658601786900

Řidič není klient. Řidič je normální odběratel. Uber dodává lidi, řidič uskutečnuje jízdu. Tedy mezi Uberem a řidičem by měl existovat odběratelsko - dodavatelský vztah.

Uber na konci každého měsíce vydává každému řidiči seznam odjetých jízd. Zde by měl FU začít pracovat. jak může mít výkaz o přepravě osob někdo kdo nemá koncesi na přepravu osob. A pokud má koncesi na přepravu, jak může přepravovat lisi a nemít záznam o přepravdě z cejchovaného a ověřeného měřidla.

+1/0
10.3.2017 15:08
Foto

J73i61ř69í 22K47r70á78k54o45r28a 9609573

Uber nedodává lidi, Uber dodává aplikaci.

0/−1
10.3.2017 18:16

T16o38m15á60š 66H80u45d50e66č78e31k 3813683479633

Ale platí DPH a spotřební daň z paliv, takže daňově je to pozitivní.

0/0
10.3.2017 15:08

T23o23m38á30š 20K55u72c31h67a12ř 3807481848431

Proč nadáváte na magistrát? Podle stávajících zákonů je přeprava cizích osob koncesovanou živností a na řidiče uberu je pohlíženo stejně jako na řidiče taxislužby. Pokud to chcete změnit, tlačte na změnu zákona.

+1/0
10.3.2017 0:32
Foto

J81i76ř95í 67K74r67á65k56o93r12a 9979783

Nadáváme na magistrát, protože jde na ruku taxikářům, kteří sami, byť si na legislativu stěžují, tak ji nechtějí zrušit. Jde jim jen o likvidaci nepříjemné konkurence.

+3/−2
10.3.2017 0:39

A43n49t17o81n48í39n 78Č32e25c40h 7326897406469

Může mě někdo vysvětlit jak Pražaci mohli zvolit takové mafiáně do magistrátu? Myslel jsem že primátorka by měla starat o zájmy občanů, nikoliv o zájmy privátních firem :/

+14/−2
10.3.2017 0:23
Foto

J60i64ř83í 92K64r98á95k65o33r95a 9539843

Protože spousta z nás volí za koblihu.

0/−1
10.3.2017 0:40

J11i71ř94í 57L65e44ž27a21l 7764389809608

Takže doufám, že v okolí magistrátu se bude v daném termínu pohybovat dostatečné množství MP či dopravních policistů a vybere se dostatek pokut za zneužití zvukového výstražného znamení. Řekněme litr od každého x 100 taxikářů x 5 pracovních dnů v týdnu, to by mohl být celkem slušný příspěvek do rozpočtu. ;-D

0/−1
10.3.2017 0:11

M29i42l19a16n 21V66o45t73a77v44a 5314156901192

Hezké, pražské taxikáře, které zná celý svět a je před nimi varováno v každé druhé příručce nevyřešila, ale do fungující služby, která nedělá ostudu ve světě se ráda naveze. Tady je cosi shnilého ve státě dánském. https://www.stream.cz/praha-vs-prachy/10005776-praha-vs-krnacova pro neznalé doporučují i pár dílů před tím

+12/−2
9.3.2017 23:57
Foto

M19a43r78t46i83n 83K85o93p53á77s59e29k 9823650559224

Tak Taxify už dávno nezapojuje taxikáře, ale vytváří přímou konkurenci Uberu. Může pro něj jezdit kdokoli, kdo má auto mladší 10 let a platný řidičák. Auto ani nemusí být jeho, takže také porušují zákon.

Vy, co tu nadáváte na taxikáře, uvědomte si, že problém není v taxikářích, ale v legislativě. Buď platí pravidla hry pro všechny, nebo pro nikoho. I ti, co jezdí na Liftago, Hopin a já nevím co ještě, jezdí pro "registrované" zákazníky a přitom musí mít řádné koncese, licence, místopisy. Takže když to jde i přes moderní aplikace, musí to umět i Uber a Taxify. A pokud to nedělají, tak porušují zákon, resp. jejich řidič.

Je proto potřeba změnit zákon. Buď se budou dodržovat pravidla, nebo se řekne, že stačí nainstalovat appku a jedéééém. Taxikáři vyhodí taxametry, nebudou řešit metrologii, dražší pojištění, 1x ročně STK a všichni budou spokojení. A každý může být taxikářem. Ale zatím to tak není a o tom a jen o tom to je.

A jen pro zajímavost. Těm, co nadávají na taxikáře: připadá vám normální, že taxikář od března 2018 bude muset řešit EET a řidič Taxify a Uberu to hodí za hlavu? Myslíte si, že se stát přes Uber nedá okrádat? Probuďte se. Takže opět je tu nerovnováha. A opět o tom to je.

+3/−7
9.3.2017 23:54

T34o82m35á12š 42V45r66á86b58e21l 8380184203334

S tím souhlasím a jsem zastáncem řešení nainstalovat appku a jedéééém, ale obávám se, že ANO je spíše zastáncem taxislužby z 90.let.

+5/0
9.3.2017 23:58
Foto

J37i73ř52í 74K34r17á77k96o91r96a 9769433

Jenže zákon tu nechtějí měnit ani ti taxikáři. Chtějí jen zakázat konkurenci, a tom to je hlavně.

+3/−2
10.3.2017 0:00

R47a64d37i60m 47Z62e18h31e31r 3954310643161

Vy tu mluvíte o pravidlech hry? Tak fajn, tak ať přestanou taxíkáři okrádat lidi a přestanou s mafiánskýma praktikama. V první řadě by totiž s dodržováním pravidel měli začít oni. Když mi taxíkář řekl, že za jízdu z Vaníčkovy na Hradčany bere litr, tak jsem měl chuť mu opravdu ublížit.

+3/−1
10.3.2017 0:04
Foto

J76i97ř22í 58K34r71á56k85o43r54a 9329553

No jo, to je stará klasika. Spolu s tím, že chudák nemá drobné na pětikilo, takže očekává, že mu ty tři kila navíc necháte.

+1/−1
10.3.2017 0:05

Š40i89m30o15n 56D85a43l15e64c11k28ý 8320314596905

Zrovna systém plateb přes aplikace je daleko transparentnější a pro stát kontrolovatelnějš, než tomu bude díky EET. Jinak s vámi souhlasím, že legislavita by se měla dodržovat. Na druhou stranu tu máme nádherný příklad toho, jak regulace vůbec nereflektují potřeby a možnosti současného světa a bylo by lepší jí místo toho raději osekat. Popularita uberu dokazuje, že lidé tuto regulaci nevyžadují a nepotřebují, aby řidič v době GPS znal každou ulici v Praze, platil si koncesi a tak dále. Lidem nevadí, že auto neprochází každý rok STK. A co se týče porovnání řidičkých dovednost klasických taxikářů a lidech jezdch pro Uber, tak z vlastí zkušenosti mohu říct, že klasičtí taxikáři jezději v porovnání s řidičí Uberu jako větší hovada. Jestliže řidič Uberu jede jako prase, tak dostane špatné hodnocení a už si nezajezdí. Jak je vidno, tak současný model taxikařiny je zastaralý a v provnání s uberem neefektivní a zbytečně nákladný. Cestu vidím ne v regulaci Uberu, ale naopak deregulaci taxi služby jako obecně.

+4/−1
10.3.2017 0:09

J54a12n 11T15a77r30a19b27a 4396796839429

Nebýt problém v taxikářích a spřátelených úřednících, nikdo by Uber neřešil.

+3/0
10.3.2017 0:50







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.