Diskuse k článku

Praha chystá dvacet nových tramvajových tratí, první zamíří do Slivence

Rozvoj tramvajových tratí v metropoli byl v posledních desetiletích spíše symbolický, nyní však nastal obrat. Do deseti let se může síť významně rozšířit. A dokonce až za hranice města. Nejblíže dokončení je trať z Barrandova do Slivence, která by mohla vzniknout mezi lety 2018 a 2020.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J92a50r83o40m53í93r 78Š88r57á20m11e63k 3617916307532

No, jestli to půjde podobně jako jiné velké projekty, tak bych věřil spíše potrubní lidopoště do Brna a rozvoji MHD v Brně, díky čemuž bude snazší bydlet např. ve Střelicích u Brna ;-D

0/0
15.3.2017 11:14

K68a47r70e66l 69D68r97d33a 6914202947

A pak "studenti" z Moravské malují nové trati v Praze citlivě a s ohledem na ostatní Pražany. ;-D

Trať na Dědině je jen jedna obrovská katastrofa, co zničí bezpečnost dětí před školou, klid pro místní vilky a na sídlišti parkoviště. Odkryje vojenské pozemky a ukáže na jejich zužitkování. Takže tady mohou čekat dík tramvaji developery, mohutnou výstavbu a nové sousedy. Do toho hádanice rychlodráha, metro nebo tramvaj na Ruzyň. Zatím není ani jedno, ale tahat přes soukromou zahradu MHD na Ruzyň je fakt boží (ehm, bolševický) nápad.

V Opletalce je na stole zmasakrování Vrchlického sadů, aby Šervůdem drnčely tramvaje a rozvážely bezdomovce po Praze.

A Praha 11, to je taky síla. Tady se povedlo ve volbách vykopnout Mlejnského, že zkorumpovaná kriminální radnice, co jde na ruku developerům končí. Vítězný revoluční výbor to projel na celé čáře a byl z radnice rukou koaličních partnerů a opozice včetně Mlejnského vykopán. Stavěl se negativně k veškerým budovatelským nesmyslům na Jižním Městě. Provizorní kompromisní starosta Jirava první co udělal, tak prohlásil, že když mu odborníci z DPP radí trať na Háje, nemá důvod ji nějak blokovat.

Takže zpět na začátek, zkorumpovaní kriminálníci se pustili do budování nesmyslné trati na Jižní Město. ;-D

Cílem této trati je zhodnotit pozemky na Opatově za dálnicím, kde má vyrůst TESCO, které nemá při té smůle slušné napojení na MHD jako Centrum Chodov. Tak je v plánu tramvaj. Aby to šlo udělat za veřejné peníze, tak se to dělá za cenu zavšivení tramvajovou tratí jako veřejně prospěšné trati pro obyvatele sídliště.

A kdyby to nestačilo, stejná trať má obsloužit Trojmezí. Developeři se již těší na mohutnou výstavbu pod okny Babiše za státní prachy. ;-D

0/−4
15.3.2017 9:42

P58e56t81r 42Č43e72r28m36á75k 9388425779580

Zůstaňte raději v té své Opletalce, dění na Praze 11 dlouhodobě nerozumíte. ;-)

Na Praze 11 vyhrálo volby jisté aktivistické hnutí, bývalý starosta si však své voliče našel také a skončil v opozici. Aktivistické hnutí předvedlo za 2 roky pozoruhodnou neschopnost a naprostou nekompetentnost řídit město, natož jej rozvíjet, proto byly jeho zástupci odvolání (samotným se jim nechtělo rezignovat ani za nic, koryto jim chutnalo), a dál na radnici zůstavají jejich koaliční partneři a mají menšinovou radu. R^

0/0
20.3.2017 11:04

K66a14r68e51l 90D13r36d62a 6504102937

Pravidelně chodím na trénink přes Moravskou. Vždy je tady k večeru na chodníku před Dopravkou banda uřvaných sprostých kuřáků. Taková sprostá chátra, co na klidných Vinohradech působí jak křupani spadlí z Marsu. A on je to prosím pěkně pedagogický sbor zdejšího výchovného ústavu DPP. Neskutečně mě uráží, jaká spodina může vychovávat českou mládež v 21. století. :-P

Notabene, tady se připravují zaměstnanci pro DPP. A aby měli jednou fajn platy z kapes Pražanů, tak jim přímo tady DPP rozdává výuční listy a maturity. Předpokládám, že v případě studentů jde vesměs o děti zaměstnanců DPP s IQ konve, kterým takto rodičové z DPP zametají cestičku ke "kvalitnímu vzdělání". Rv

Myslím, že jsem opět odhalil hlavní problém pražské MHD. Hulvátství s maturitou. ;-D

0/−3
15.3.2017 9:18

L37u64c48i50e 82K54u35b83e70l60k45o25v38á 3834344345

Fakt nepochopím, kterej jouda vymyslel tram-trať přes sídliště Dědina.. tedy vláčet koleje mezi paneláky!Vlastinou ulicí...Proč sakra prostě neprotáhnou trať po Evropské až na Ruzyni, když už metro vede kamsi do zadele! Neeee, to bude tramvaj pěkně rachotit lidem pod okny. Pane Bože, to se fakt politickou funkcí takhle zblbne, nebo to mají už od narození? Tram na Suchdol je dobrý nápad, mno ale do toho kopce by snad byla potřeba zubačka....

+1/−1
14.3.2017 15:55

P29a24v71e85l 63H77o29r74á66č41e44k 3817914252671

A co kdyby se dobudoval Pražský okruh?? nebylo by to lepší řešení a dle toho jak by se vyvíjela hustota provozu ve městě pokračovat dále ..... co hlavy pomazané??? p. Dolínek a další??

+7/−7
13.3.2017 11:17

O92n17d40ř59e88j 47S44e64m24e92c26k48ý 8741426798495

Pražský okruh je stavba státu. Město buduje Městský okruh. Ten by byl taky fajn.

+1/−1
13.3.2017 12:41

Š37i29m27o71n84-31E34r37i95c29h 65J58e66l85í42n75e39k 5100552773933

No jo, jenomže to, jak to tu bude vypadat po dostavbě Pražského okruhu, se dá těžko předvídat. Samozřejmě je to stavba státu, který ale nečinností brzdí rozvoj Prahy.

0/0
13.3.2017 15:14

P28e19t41r 12K74r96á53l 4834370918552

Tramvaje jsou pomalé, nepohodlné a bohužel i zapáchající především kvůli vzorku nižší a starší vrstvy obyvatel, která se třeba v metru v takové míře nevyskytuje. Pokud to je jen možné, tramvají nejedu. Jediný nápad, který dává smysl je tramvaj z Troji přes Vltavu na západ, jinak nechápu smysl nových dálkových tratí na nebo i za okraj Prahy, které budou mít i hodinovou délku ?

+2/−21
13.3.2017 10:06

O49l68d59ř60i66c86h 71K72r50a81t91o12c15h67v35í23l 9472487543557

Zato autobusy jsou rychlé, voňavé a pohodlné. Ono jde kolikrát i o provozní náklady, víte.

+10/0
13.3.2017 11:06

L32i47b47o61r 31M72o87h56o39u77t 3876367698142

Zkuste pochopit co je rychlík-tedy metro a co je osobák,courák-tramvaj.Určitě není účelem cestovat přes celou Prahu v tramvaji,ale jsou místa kde je tram.nenahraditelná.Osobně si myslím že tramvaje se mají vrátit na Václavské náměstí,Příkopy,do Hybernské a vést by měly na Novodvorskou,Lhotku a třeba opět na Pankrác a Budějovické náměstí i dál, jak už tam kdysi byly.

+3/−1
13.3.2017 20:05

J90i78ř24í 68J34o56z17a 3528723350921

V Drazdanech, ktere jsou mensi nez Praha, jezdi tramvajova linka c. 4 jeji jizdni doba z jednoho konce mesta na druhy je 83 minut.

+2/0
14.3.2017 5:33

P95e93t63r 30O50t30ý45p89k39a 8342753808132

Aaaa pán je nejspíš papaláš...jednou budete taky starej. Teda tohle je hnus co jste napsal

+2/0
14.3.2017 8:20

J31a88n 98B44u13b46i89k 9232861452427

Blíží se volby, takže se opět vytáhly sliby. Na státní úrovni vysokorychlostní tratě, dálnice, obchvaty, na městské P+R parkoviště, tramvajové linky, metro D, pokračování Blanky........

Nic z toho nebude, na vše se už v listopadu na 4 roky zapomene.........

+9/0
13.3.2017 10:04

P77a15t93r74i28k 61E36g53e83r 2408790519511

Divím se, že se nezavede kloubová autobusová linka 198 v intervalech 4 minuty :01; 05; :09; :13; :17; :21; :25; :29; :33; :37; :41; :45; :49; :53; :57 v trase Cholupické náměstí - Písnice - Sídliště Písnice - Pavlíkova - Chýnovská [t] / Nové Dvory [z] - Novodvorská - Zálesí - Thomayerova nemocnice v Krči - Nad Rybníky - Na Strži - Pankrác (C) - Jezerka - Kloboučnická - Nádraží Vršovice (S) - Náměstí Bratří Synků [t] / Otakarova [z] - Nuselské schody - Bruselská - Náměstí Míru (A) - Římská - Náměstí W. Churchilla - Hlavní nádraží (C) - Masarykovo nádraží (B) - Náměstí Republiky (B) - Dlouhá třída - Strossmayerovo náměstí - Letenské náměstí - Hradčanská (A) - Vítězné náměstí - Nádraží Podbaba - V Podbabě - Kamýcká - Suchdol myslím si, že ul. Novodvorská od sídliště Libuš až po zastávku Novodvorská by mohla být omezena pouze pro vozy s povolením MČ Praha 4, IZS a MHD, stejně omezena by mohla být ul. U Krčského nádraží, Pujmanové, Na Veselí, Bělehradská, Suchdolská pokud by tudy jel autobus.

0/−2
13.3.2017 9:26

M66a98r53t22i55n 65Č81a12p79e78k 6650871667934

Důvod je prostý - málo řidičů a peněz. Když je poptávka po přepravě takhle vysoká, tak to je vyřešitelné jenom tramvají nebo metrem. Ale určitě ne autobusy, které jsou na spodku pyramidy.

+1/0
13.3.2017 11:02

R64a36d91i25m 89Š10o87l12c 1875935905154

Motol - Vypich už tu jednou bylo ;-) http://www.prazsketramvaje.cz/view.php?cisloclanku=2006041468

+8/0
13.3.2017 8:50

O98l53d33ř38i46c32h 44K85r88a46t63o87c42h18v79í54l 9212217383487

Paradoxně spolu s metrem by se to celkem hodilo ke svážení lidí ze Řep.

+2/0
13.3.2017 11:06

J35a46n 46K53o95ť38á91t57k59o 9605105982879

Minule se slibovala trať do Zdib z Kobylis. Kampak se dnes ztratila? Asi tam, kam se příště (po volbách) ztratí ty koleje, plánované dnes.

+11/0
13.3.2017 8:42

R26o29m59a66n 92P88o28l34á77č60e56k 5566479145

Opět oprášený článek, který známe cca deset let.

Seznam tratí je skoro neměnný, ale nepostaví se prakticky nic... Takže jsme se zasnili a hurá se probudit...

+20/0
13.3.2017 8:38

V77á70c48l75a51v 57Z47e19l69i61n75k78a 2842320443962

Tak nějak. A navíc zrovna ta prvně proklamovaná trať do Slivence prakticky nemá v této podobě význam. Celá čtvrť Slivenec se totiž rozprostírá za Barrandovskou spojkou směrem k Chuchli a Lochkovu. Na té mapce je pouze okrajová část. Pokud by to mělo mít význam, tak by museli podejít Barrandovskou spojkou a pokračovat po severozápadním a západním okraji Slivence směrem k Lochkovu. Takto to budou vyhozené peníze, protože 90% Slivence budou dál obsluhovat autobusy, které ovšem jezdí na Barrandov.

+2/0
13.3.2017 9:17

R72a26d14i30m 49K28o60k29t42a 7592807919869

Úplně stejný případ jako trať do Modřan. Koleje vedeny po okraji směřované na Karlovo náměstí. Vesele si po nich drnčí prázdné tramvaje a cestující se stále mačkají v nacpané 150, 139, protože nechtějí poslouchat plánovače a prostě jezdí na ten Kačerov potvory.

+3/−1
13.3.2017 9:43

J42a67r81o56s62l49a98v 22B50e39d47r22n47a 3436361311947

Celý život mi je záhadou, že nevede tramvaj z Podbaby do Tróje přes Vltavu... Ten pocit koukat přes řeku a autem to jet půl hodiny...

+24/0
13.3.2017 8:23

P26a11v29e57l 21T38o94m27a71n 1285896561879

Co zkusit vlakem z Podbaby na Holešovice a odtud metrem na Kobylisy?

+2/−2
13.3.2017 9:11

J19a89r64o62s17l21a75v 65B44e92d96r84n35a 3826771971537

No dobře.. 25min

+3/0
13.3.2017 9:54
Foto

M34a20r89t28i51n 58P66i36š45t27o86r79a 8478608296489

To není 25 minut, ale 4 plus 3 plus jak rychle stihnete přestup. Takže, když popoběhnete, lze to stihnout za 10 minut.

0/0
19.3.2017 23:58

T72o63m 42P79á65l19e56k 1701696479548

Souhlas, v těchto místech chybí most. Ten by tam byl vynikající i pro automobily a cyklisty. R^

+4/0
13.3.2017 11:32
Foto

M82a44r72t43i21n 40P58i34š80t26o59r51a 8828688546479

Je tam most. Úplně nový. Akorát ho asi o 3 km netrefili.

0/0
20.3.2017 0:01

J54a91n 68Z83e33m88a55n 1796705514716

Je tam přívoz ;-) Funguje na tramvajenku.

0/−1
13.3.2017 20:17

L64u71c45i44e 17K85u33b25e15l68k61o97v31á 3104764645

jezdí od jara do podzimu a pobere pár lidí. Most v téhle části je součástí okruhu, který Suchdol a Běchovice blokují. Kolo vezme Cháron jen jedno, s dětmi je to o strach, při horším počasí dokonce o zdraví. Od listopadu do cca dubna můžete řeku leda tak přeplavat. Most tu chybí, o tom žádná.

+1/0
14.3.2017 15:59

J80i27ř25í 87O86s96i34n33a 5817232662825

Je před volbama, čekám, že Česko bude mít brzo vlastní raketoplán. Jinak trolejbusy by byly levnější

+2/−3
13.3.2017 8:22

D41a71n18i70e74l 94S51o48b57o11t54a 9819314706330

Trolejbusy mají takovou drobnou nevýhodu a to, že jedou po stejné silnici jako ostatní provoz :-)

+10/−1
13.3.2017 8:34

M47a76r37t86i65n 17Š10ť68a82s46t27n89ý 6502145624130

A nebylo by jednodušší udělat vyhrazený pás jako je pro tramvaje, ale bez kolejí a potom by trolejbusy po stejné silnici nejely?

+3/0
13.3.2017 8:38

J44a76r61o49s19l27a22v 49B30e55d94r43n20a 3936771211597

Jako, že bychom postavili nová depa, novou trakci atd. ;-D ?

+4/0
13.3.2017 8:46

M19a67r26t80i54n 83Š46ť23a80s67t66n22ý 6912165714950

Ne, jen jsem reagoval na to, že jezdí v normální dopravě. Jinak je to nesmysl :)

+1/0
13.3.2017 9:03
Foto

B60r44o64n18i30s13l90a81v 92G76a71b38r88y18š 2732779111

A proč ne? V Praze existuje minimálně 50 autobusových linek, které by mohly jezdit pod dráty.

+1/−1
13.3.2017 9:06

J19a94r30o25s88l62a19v 94B36e27d20r50n53a 3686201391347

A k čemu by to bylo? O lepším ovzduší? ;-D

0/0
13.3.2017 9:08
Foto

B88r90o85n38i65s41l95a86v 91G45a19b68r22y71š 2712459961

Ano.

+2/0
13.3.2017 9:20

O12l52d62ř11i33c27h 53K67r76a43t80o51c68h86v80í52l 9592527413807

O nižších provozních nákladech pochopitelně. A i emise jsou poněkud znát. Obzvlášť v kopcovité Praze.

0/0
13.3.2017 11:08

J23a26r58o20s56l76a90v 46B58e39d25r67n87a 3526441911847

Jenže trolejbus neřeší zácpy, spíš je ještě prohlubuje. Nedochází vám nejspíš to, že výstavba tramvají se plánuje kvůli úspoře času, protože mají vlastní těleso. Trolejbusy jsou dobré pro města jako je Ústí n.L. např.

+2/−1
13.3.2017 8:38

J66a22k56u15b 85Š96a54f25a44n41d92a 7775867981541

Zda bude mít trolejbus vlastní pruh (třeba i vyvýšený) nebo ne je už věcí řešení. U trolejbusu jde snadno objet překážku, když se objeví (porouchaná tramvaj, nehoda...). Navíc ta trolejbusová trať bez kolejí může vyjít levněji.

0/0
13.3.2017 8:44

J22a34r49o34s61l25a51v 93B11e85d79r34n98a 3876651111737

Není to jenom o tom, pro trolejbus se musí postavit x dalších doplňkových věcí, které tramvaj už v Praze má...

+3/0
13.3.2017 8:47

P33e47t72r 54P86e65t77r 6843652428683

no hlavně tramvaje mají úplně novou životnost. 50 let stará tramvaj stále jezdí, trolejbusy na tom budou s životností jen o něco lépe jak autobusy.

+3/0
13.3.2017 9:33

J77a45r34o33s89l89a15v 71B10e50d90r98n86a 3876561261307

Mimochodem trolejbus má taky omezený objížděcí prostor, nevyhne se všemu, sběrač není nafukovací

+4/0
13.3.2017 8:48

J94a79k90u96b 67Š47a89f30a30n69d56a 7915797561261

Jde dát do trolejbusu malé baterie pro pár KM nezávislých na trakci. Myslím, že už se to i někde takto provozuje. S tramvají neuděláte vůbec nic.

+1/0
13.3.2017 10:51

O90l27d14ř21i80c17h 33K57r96a66t24o85c76h30v52í59l 9162747803277

To je jistě fajn, ale hlavní je kapacita a náklady. A zde trolejbus proti kolejovému vozidlu prostě nemůže mít šanci. Navíc kolej může být výhoda i v historickém centru, neboť pevná jízdní dráha nepotřebuje žádnou toleranci - řidič se nemusí trefovat a jede průjezdem vždy zcela stejně.

+2/0
13.3.2017 12:12

O27l52d47ř56i75c76h 41K19r43a88t80o81c46h78v27í78l 9632977283627

Místo některých autobusů jistě. S tramvají se trolejbus kapacitně nemůže rovnat.

+1/0
13.3.2017 11:09

M80a93r24t75i24n 87Č83a55p48e52k 6390481417984

To není tak jednoznačné. Trolejbus je mezi autobusem a tramvají. Trolejbus je levný tam, kde autobus (sólo 12m) jezdí v zhruba 15 minutovém intervalu (v kopcích i delší) anebo tam jezdí dlouhé (15 metrů) nebo kloubové vozy - výhoda většího výkonu při rozjezdu. Když je celodenní interval pod 10 minut je už lepší tramvaj, protože má větší kapacitu.

+2/0
13.3.2017 10:58

O50l23d84ř93i77c91h 35K50r21a27t49o44c31h77v11í89l 9772217603147

Levnější. Slyšel jste někdy o fixních a variabilních nákladech, pane "levnější"?

+2/0
13.3.2017 11:07

F12r38a68n91t17i33š47e91k 76V43a47n67ě96k 1517114357527

A teď o Karkulce.:-)

+6/−3
13.3.2017 7:49

Najdete na iDNES.cz