Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Praha chystá dvacet nových tramvajových tratí, první zamíří do Slivence

Rozvoj tramvajových tratí v metropoli byl v posledních desetiletích spíše symbolický, nyní však nastal obrat. Do deseti let se může síť významně rozšířit. A dokonce až za hranice města. Nejblíže dokončení je trať z Barrandova do Slivence, která by mohla vzniknout mezi lety 2018 a 2020.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J62a27r74o66m37í58r 48Š79r61á16m16e27k 3767576597482

No, jestli to půjde podobně jako jiné velké projekty, tak bych věřil spíše potrubní lidopoště do Brna a rozvoji MHD v Brně, díky čemuž bude snazší bydlet např. ve Střelicích u Brna ;-D

0/0
15.3.2017 11:14

K26a15r10e26l 98D31r76d14a 6904942507

A pak "studenti" z Moravské malují nové trati v Praze citlivě a s ohledem na ostatní Pražany. ;-D

Trať na Dědině je jen jedna obrovská katastrofa, co zničí bezpečnost dětí před školou, klid pro místní vilky a na sídlišti parkoviště. Odkryje vojenské pozemky a ukáže na jejich zužitkování. Takže tady mohou čekat dík tramvaji developery, mohutnou výstavbu a nové sousedy. Do toho hádanice rychlodráha, metro nebo tramvaj na Ruzyň. Zatím není ani jedno, ale tahat přes soukromou zahradu MHD na Ruzyň je fakt boží (ehm, bolševický) nápad.

V Opletalce je na stole zmasakrování Vrchlického sadů, aby Šervůdem drnčely tramvaje a rozvážely bezdomovce po Praze.

A Praha 11, to je taky síla. Tady se povedlo ve volbách vykopnout Mlejnského, že zkorumpovaná kriminální radnice, co jde na ruku developerům končí. Vítězný revoluční výbor to projel na celé čáře a byl z radnice rukou koaličních partnerů a opozice včetně Mlejnského vykopán. Stavěl se negativně k veškerým budovatelským nesmyslům na Jižním Městě. Provizorní kompromisní starosta Jirava první co udělal, tak prohlásil, že když mu odborníci z DPP radí trať na Háje, nemá důvod ji nějak blokovat.

Takže zpět na začátek, zkorumpovaní kriminálníci se pustili do budování nesmyslné trati na Jižní Město. ;-D

Cílem této trati je zhodnotit pozemky na Opatově za dálnicím, kde má vyrůst TESCO, které nemá při té smůle slušné napojení na MHD jako Centrum Chodov. Tak je v plánu tramvaj. Aby to šlo udělat za veřejné peníze, tak se to dělá za cenu zavšivení tramvajovou tratí jako veřejně prospěšné trati pro obyvatele sídliště.

A kdyby to nestačilo, stejná trať má obsloužit Trojmezí. Developeři se již těší na mohutnou výstavbu pod okny Babiše za státní prachy. ;-D

0/−4
15.3.2017 9:42

P82e79t11r 53Č32e20r26m15á49k 9888795529490

Zůstaňte raději v té své Opletalce, dění na Praze 11 dlouhodobě nerozumíte. ;-)

Na Praze 11 vyhrálo volby jisté aktivistické hnutí, bývalý starosta si však své voliče našel také a skončil v opozici. Aktivistické hnutí předvedlo za 2 roky pozoruhodnou neschopnost a naprostou nekompetentnost řídit město, natož jej rozvíjet, proto byly jeho zástupci odvolání (samotným se jim nechtělo rezignovat ani za nic, koryto jim chutnalo), a dál na radnici zůstavají jejich koaliční partneři a mají menšinovou radu. R^

0/0
20.3.2017 11:04

K89a69r95e42l 52D55r23d79a 6334922927

Pravidelně chodím na trénink přes Moravskou. Vždy je tady k večeru na chodníku před Dopravkou banda uřvaných sprostých kuřáků. Taková sprostá chátra, co na klidných Vinohradech působí jak křupani spadlí z Marsu. A on je to prosím pěkně pedagogický sbor zdejšího výchovného ústavu DPP. Neskutečně mě uráží, jaká spodina může vychovávat českou mládež v 21. století. :-P

Notabene, tady se připravují zaměstnanci pro DPP. A aby měli jednou fajn platy z kapes Pražanů, tak jim přímo tady DPP rozdává výuční listy a maturity. Předpokládám, že v případě studentů jde vesměs o děti zaměstnanců DPP s IQ konve, kterým takto rodičové z DPP zametají cestičku ke "kvalitnímu vzdělání". Rv

Myslím, že jsem opět odhalil hlavní problém pražské MHD. Hulvátství s maturitou. ;-D

0/−3
15.3.2017 9:18

L14u17c14i84e 22K82u70b86e75l67k78o17v82á 3944104715

Fakt nepochopím, kterej jouda vymyslel tram-trať přes sídliště Dědina.. tedy vláčet koleje mezi paneláky!Vlastinou ulicí...Proč sakra prostě neprotáhnou trať po Evropské až na Ruzyni, když už metro vede kamsi do zadele! Neeee, to bude tramvaj pěkně rachotit lidem pod okny. Pane Bože, to se fakt politickou funkcí takhle zblbne, nebo to mají už od narození? Tram na Suchdol je dobrý nápad, mno ale do toho kopce by snad byla potřeba zubačka....

+1/−1
14.3.2017 15:55

P18a69v67e73l 65H33o35r39á34č43e60k 3457814702581

A co kdyby se dobudoval Pražský okruh?? nebylo by to lepší řešení a dle toho jak by se vyvíjela hustota provozu ve městě pokračovat dále ..... co hlavy pomazané??? p. Dolínek a další??

+7/−7
13.3.2017 11:17

O85n17d48ř25e16j 41S92e65m28e92c76k80ý 8961816858105

Pražský okruh je stavba státu. Město buduje Městský okruh. Ten by byl taky fajn.

+1/−1
13.3.2017 12:41

Š42i80m46o52n21-58E37r68i77c76h 79J50e60l46í87n25e26k 5810702673673

No jo, jenomže to, jak to tu bude vypadat po dostavbě Pražského okruhu, se dá těžko předvídat. Samozřejmě je to stavba státu, který ale nečinností brzdí rozvoj Prahy.

0/0
13.3.2017 15:14

P67e78t51r 51K74r96á83l 4354520538332

Tramvaje jsou pomalé, nepohodlné a bohužel i zapáchající především kvůli vzorku nižší a starší vrstvy obyvatel, která se třeba v metru v takové míře nevyskytuje. Pokud to je jen možné, tramvají nejedu. Jediný nápad, který dává smysl je tramvaj z Troji přes Vltavu na západ, jinak nechápu smysl nových dálkových tratí na nebo i za okraj Prahy, které budou mít i hodinovou délku ?

+2/−21
13.3.2017 10:06

O79l98d39ř59i98c58h 47K69r47a36t89o41c29h39v77í59l 9972367243287

Zato autobusy jsou rychlé, voňavé a pohodlné. Ono jde kolikrát i o provozní náklady, víte.

+10/0
13.3.2017 11:06

L12i94b11o46r 61M52o43h35o33u55t 3496797478582

Zkuste pochopit co je rychlík-tedy metro a co je osobák,courák-tramvaj.Určitě není účelem cestovat přes celou Prahu v tramvaji,ale jsou místa kde je tram.nenahraditelná.Osobně si myslím že tramvaje se mají vrátit na Václavské náměstí,Příkopy,do Hybernské a vést by měly na Novodvorskou,Lhotku a třeba opět na Pankrác a Budějovické náměstí i dál, jak už tam kdysi byly.

+3/−1
13.3.2017 20:05

J65i27ř33í 33J96o29z62a 3778463310221

V Drazdanech, ktere jsou mensi nez Praha, jezdi tramvajova linka c. 4 jeji jizdni doba z jednoho konce mesta na druhy je 83 minut.

+2/0
14.3.2017 5:33

P96e47t85r 98O38t34ý22p36k77a 8132373228472

Aaaa pán je nejspíš papaláš...jednou budete taky starej. Teda tohle je hnus co jste napsal

+2/0
14.3.2017 8:20

J15a14n 44B24u79b50i60k 9812791212427

Blíží se volby, takže se opět vytáhly sliby. Na státní úrovni vysokorychlostní tratě, dálnice, obchvaty, na městské P+R parkoviště, tramvajové linky, metro D, pokračování Blanky........

Nic z toho nebude, na vše se už v listopadu na 4 roky zapomene.........

+9/0
13.3.2017 10:04

P74a12t26r98i58k 95E64g72e88r 2498230669431

Divím se, že se nezavede kloubová autobusová linka 198 v intervalech 4 minuty :01; 05; :09; :13; :17; :21; :25; :29; :33; :37; :41; :45; :49; :53; :57 v trase Cholupické náměstí - Písnice - Sídliště Písnice - Pavlíkova - Chýnovská [t] / Nové Dvory [z] - Novodvorská - Zálesí - Thomayerova nemocnice v Krči - Nad Rybníky - Na Strži - Pankrác (C) - Jezerka - Kloboučnická - Nádraží Vršovice (S) - Náměstí Bratří Synků [t] / Otakarova [z] - Nuselské schody - Bruselská - Náměstí Míru (A) - Římská - Náměstí W. Churchilla - Hlavní nádraží (C) - Masarykovo nádraží (B) - Náměstí Republiky (B) - Dlouhá třída - Strossmayerovo náměstí - Letenské náměstí - Hradčanská (A) - Vítězné náměstí - Nádraží Podbaba - V Podbabě - Kamýcká - Suchdol myslím si, že ul. Novodvorská od sídliště Libuš až po zastávku Novodvorská by mohla být omezena pouze pro vozy s povolením MČ Praha 4, IZS a MHD, stejně omezena by mohla být ul. U Krčského nádraží, Pujmanové, Na Veselí, Bělehradská, Suchdolská pokud by tudy jel autobus.

0/−2
13.3.2017 9:26

M95a97r43t22i12n 43Č30a52p78e27k 6280621147814

Důvod je prostý - málo řidičů a peněz. Když je poptávka po přepravě takhle vysoká, tak to je vyřešitelné jenom tramvají nebo metrem. Ale určitě ne autobusy, které jsou na spodku pyramidy.

+1/0
13.3.2017 11:02

R36a84d49i41m 84Š14o21l95c 1225355625404

Motol - Vypich už tu jednou bylo ;-) http://www.prazsketramvaje.cz/view.php?cisloclanku=2006041468

+8/0
13.3.2017 8:50

O22l39d48ř72i33c48h 69K48r26a46t37o58c47h59v68í62l 9562837633947

Paradoxně spolu s metrem by se to celkem hodilo ke svážení lidí ze Řep.

+2/0
13.3.2017 11:06

J56a63n 19K55o46ť82á71t79k81o 9895135802789

Minule se slibovala trať do Zdib z Kobylis. Kampak se dnes ztratila? Asi tam, kam se příště (po volbách) ztratí ty koleje, plánované dnes.

+11/0
13.3.2017 8:42

R55o78m57a23n 86P45o98l36á12č81e25k 5506639225

Opět oprášený článek, který známe cca deset let.

Seznam tratí je skoro neměnný, ale nepostaví se prakticky nic... Takže jsme se zasnili a hurá se probudit...

+20/0
13.3.2017 8:38

V58á40c85l70a42v 16Z90e19l24i92n33k64a 2542650553682

Tak nějak. A navíc zrovna ta prvně proklamovaná trať do Slivence prakticky nemá v této podobě význam. Celá čtvrť Slivenec se totiž rozprostírá za Barrandovskou spojkou směrem k Chuchli a Lochkovu. Na té mapce je pouze okrajová část. Pokud by to mělo mít význam, tak by museli podejít Barrandovskou spojkou a pokračovat po severozápadním a západním okraji Slivence směrem k Lochkovu. Takto to budou vyhozené peníze, protože 90% Slivence budou dál obsluhovat autobusy, které ovšem jezdí na Barrandov.

+2/0
13.3.2017 9:17

R77a89d17i76m 35K49o17k40t69a 7532307749489

Úplně stejný případ jako trať do Modřan. Koleje vedeny po okraji směřované na Karlovo náměstí. Vesele si po nich drnčí prázdné tramvaje a cestující se stále mačkají v nacpané 150, 139, protože nechtějí poslouchat plánovače a prostě jezdí na ten Kačerov potvory.

+3/−1
13.3.2017 9:43

J67a90r34o34s41l92a21v 57B95e88d69r40n85a 3346571421787

Celý život mi je záhadou, že nevede tramvaj z Podbaby do Tróje přes Vltavu... Ten pocit koukat přes řeku a autem to jet půl hodiny...

+24/0
13.3.2017 8:23

P66a67v13e35l 42T86o86m18a32n 1555106871859

Co zkusit vlakem z Podbaby na Holešovice a odtud metrem na Kobylisy?

+2/−2
13.3.2017 9:11

J26a70r56o11s98l40a22v 71B43e21d46r87n30a 3766891111917

No dobře.. 25min

+3/0
13.3.2017 9:54
Foto

M74a60r26t85i62n 71P22i34š14t46o26r19a 8478208686209

To není 25 minut, ale 4 plus 3 plus jak rychle stihnete přestup. Takže, když popoběhnete, lze to stihnout za 10 minut.

0/0
19.3.2017 23:58

T57o31m 96P61á24l13e34k 1331516359248

Souhlas, v těchto místech chybí most. Ten by tam byl vynikající i pro automobily a cyklisty. R^

+4/0
13.3.2017 11:32
Foto

M31a91r15t74i74n 55P53i17š39t41o56r17a 8678188606989

Je tam most. Úplně nový. Akorát ho asi o 3 km netrefili.

0/0
20.3.2017 0:01

J75a71n 90Z96e50m63a87n 1106245514806

Je tam přívoz ;-) Funguje na tramvajenku.

0/−1
13.3.2017 20:17

L96u84c47i94e 79K39u27b11e71l39k71o32v35á 3464564325

jezdí od jara do podzimu a pobere pár lidí. Most v téhle části je součástí okruhu, který Suchdol a Běchovice blokují. Kolo vezme Cháron jen jedno, s dětmi je to o strach, při horším počasí dokonce o zdraví. Od listopadu do cca dubna můžete řeku leda tak přeplavat. Most tu chybí, o tom žádná.

+1/0
14.3.2017 15:59

J93i27ř50í 57O60s13i59n93a 5957312102975

Je před volbama, čekám, že Česko bude mít brzo vlastní raketoplán. Jinak trolejbusy by byly levnější

+2/−3
13.3.2017 8:22

D98a72n87i73e11l 86S28o56b14o13t43a 9719184786700

Trolejbusy mají takovou drobnou nevýhodu a to, že jedou po stejné silnici jako ostatní provoz :-)

+10/−1
13.3.2017 8:34

M77a53r45t53i50n 27Š68ť70a58s65t90n76ý 6472905504730

A nebylo by jednodušší udělat vyhrazený pás jako je pro tramvaje, ale bez kolejí a potom by trolejbusy po stejné silnici nejely?

+3/0
13.3.2017 8:38

J79a41r28o37s83l65a69v 44B17e89d52r28n60a 3556421781887

Jako, že bychom postavili nová depa, novou trakci atd. ;-D ?

+4/0
13.3.2017 8:46

M35a15r57t52i80n 81Š39ť38a24s31t81n34ý 6492365154390

Ne, jen jsem reagoval na to, že jezdí v normální dopravě. Jinak je to nesmysl :)

+1/0
13.3.2017 9:03
Foto

B33r12o52n79i94s15l18a19v 38G63a96b97r18y24š 2262859111

A proč ne? V Praze existuje minimálně 50 autobusových linek, které by mohly jezdit pod dráty.

+1/−1
13.3.2017 9:06

J51a42r43o97s91l97a12v 89B23e61d82r45n93a 3806831221947

A k čemu by to bylo? O lepším ovzduší? ;-D

0/0
13.3.2017 9:08
Foto

B58r12o61n83i83s27l94a28v 87G82a82b30r23y96š 2442799811

Ano.

+2/0
13.3.2017 9:20

O17l92d17ř47i35c10h 62K65r42a31t71o24c57h78v84í12l 9592227633127

O nižších provozních nákladech pochopitelně. A i emise jsou poněkud znát. Obzvlášť v kopcovité Praze.

0/0
13.3.2017 11:08

J27a34r46o24s19l19a24v 80B76e26d26r12n62a 3866871761737

Jenže trolejbus neřeší zácpy, spíš je ještě prohlubuje. Nedochází vám nejspíš to, že výstavba tramvají se plánuje kvůli úspoře času, protože mají vlastní těleso. Trolejbusy jsou dobré pro města jako je Ústí n.L. např.

+2/−1
13.3.2017 8:38

J69a58k49u94b 50Š61a54f80a70n18d96a 7795707111421

Zda bude mít trolejbus vlastní pruh (třeba i vyvýšený) nebo ne je už věcí řešení. U trolejbusu jde snadno objet překážku, když se objeví (porouchaná tramvaj, nehoda...). Navíc ta trolejbusová trať bez kolejí může vyjít levněji.

0/0
13.3.2017 8:44

J42a62r57o70s77l96a38v 20B28e84d49r26n28a 3196361691127

Není to jenom o tom, pro trolejbus se musí postavit x dalších doplňkových věcí, které tramvaj už v Praze má...

+3/0
13.3.2017 8:47

P20e42t10r 71P67e61t64r 6793642528103

no hlavně tramvaje mají úplně novou životnost. 50 let stará tramvaj stále jezdí, trolejbusy na tom budou s životností jen o něco lépe jak autobusy.

+3/0
13.3.2017 9:33

J21a43r19o75s82l83a49v 15B26e19d78r45n58a 3396631551347

Mimochodem trolejbus má taky omezený objížděcí prostor, nevyhne se všemu, sběrač není nafukovací

+4/0
13.3.2017 8:48

J42a45k53u11b 16Š85a47f69a38n73d79a 7965777151341

Jde dát do trolejbusu malé baterie pro pár KM nezávislých na trakci. Myslím, že už se to i někde takto provozuje. S tramvají neuděláte vůbec nic.

+1/0
13.3.2017 10:51

O95l27d76ř19i19c66h 41K78r13a20t59o32c74h82v70í17l 9222377313437

To je jistě fajn, ale hlavní je kapacita a náklady. A zde trolejbus proti kolejovému vozidlu prostě nemůže mít šanci. Navíc kolej může být výhoda i v historickém centru, neboť pevná jízdní dráha nepotřebuje žádnou toleranci - řidič se nemusí trefovat a jede průjezdem vždy zcela stejně.

+2/0
13.3.2017 12:12

O20l51d93ř34i95c48h 46K18r13a51t37o20c84h81v28í81l 9292547883917

Místo některých autobusů jistě. S tramvají se trolejbus kapacitně nemůže rovnat.

+1/0
13.3.2017 11:09

M63a41r43t51i82n 21Č63a98p31e61k 6520741437934

To není tak jednoznačné. Trolejbus je mezi autobusem a tramvají. Trolejbus je levný tam, kde autobus (sólo 12m) jezdí v zhruba 15 minutovém intervalu (v kopcích i delší) anebo tam jezdí dlouhé (15 metrů) nebo kloubové vozy - výhoda většího výkonu při rozjezdu. Když je celodenní interval pod 10 minut je už lepší tramvaj, protože má větší kapacitu.

+2/0
13.3.2017 10:58

O82l12d91ř80i69c72h 58K38r36a75t98o74c49h55v11í50l 9622337443677

Levnější. Slyšel jste někdy o fixních a variabilních nákladech, pane "levnější"?

+2/0
13.3.2017 11:07

F12r76a98n20t22i41š48e25k 55V59a76n92ě26k 1117794357107

A teď o Karkulce.:-)

+6/−3
13.3.2017 7:49







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.