Diskuse k článku

Praha se vrací k vizi nízkoemisních zón, na podobě se koalice neshodla

Pražský magistrát oprášil myšlenku vykázat z centra stará a neekologická auta. Celkem jsou ve hře čtyři varianty zákazu, ale na žádné se koalice neshoduje. Odborníci jsou k zavedení nízkoemisních zón opatrní, výsledek je podle nich nejistý.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

T18o48m83á75š 44Z41e88m16a80n 3515878904455

http://portal.chmi.cz/files/portal/docs/uoco/isko/grafroc/13groc/gr13cz/png/o04_1_20.png

Nízkoemisní zóny mohou těžko fungovat, když osobní doprava se na škodliivnách podílí jen asi 6%..

60% jsou lokální topeniště..

Jestli chcete opravdu omezit emise z dopravy, tak omezte zklidňovací opatření, kde stačí pár aut a už se brzdí a popojíždí.

+2/0
16.3.2017 17:43

J18o74s59e69f 81B75r19o72ž95e52k 7263625792651

Jestli chcete, aby bylo méně emisí z aut, tak jsou na to opravdu jednoduché způsoby.

a) zavést tvrdé kontroly na emise u aut - těch viditělně čudících je hodně, ale policajti radši řeší 52 na padesátce, než čudící diesel.

b) zrušit většinu retardérů. Nejvíc splodin vzniká při rozjezdu - a pokud auto musí po každých ujetých 20-50 metrech zabrdit, přehoupnout se přes retardér a znovu rozjet, tak samozřejmě má mnohem víc splodin, než když může projet plynule.

c) vzrušit (vypnout) polovinu semaforů. Většina je zbytečná a navíc seřízena tak, že nutí buď jet 70, nebo povolenou rychlostí zastavit každých cca 100 metrů. Praha má nejvíc semaforů na počet km ulic na světě.

d) vrátit značení hlavních a vedlejších silnic. Stejně jako retardéry i přednosti zprava vedou k tomu, že tam kde se dříve projíždělo bez problémů je to nyní jen styl brzda-plyn, protože prostě nic jiného nezbývá.

e) odstranit úzká hrdla v dopravě, způsobená většinou úmyslně tzv.zklidňováním. Zajistit průzjezdnost okruhů. Zrušit nesyslné přednosti tramvají tam, kde to nesmyslné je - pokud semafor blikne na 5 vteřin na zelenou a pak zpět na červenou a takhle to dělá každé 3 minuty, tak prostě vznikají zbytečné kolony, zbytečné rozjezdy apod. ̈

Cílem bodů b-e je prostě plynulost dopravy a ne její nesmyslné blokování za každou cenu včetně ceny za zhoršené ovzduší a zdraví lidí, jak to dělá magistrát nyní.

+4/−1
16.3.2017 17:00

J53i45ř70í 60S50o15l45d70á54t 1881611511159

Dolinku jestli si myslíte že když jedu do Prahy takže toužím po tom jezdit někam do centra tak jste na omylu. Pokud budu moci zaparkovat někde na okraji (sever) tak to rád udělám ale není kde protože Vás toto nezajímá , máte akorát plnou hubu keců o záchytných parkovištích ale skutek utek. Jo a pro ty Pražáky;-D co melou o venkovanech - každý víkend vyráží z Prahy ven desetitisíce pražáků a lidi na venkově musí dýchat taky jejich smrady a to je v pořádku?

+1/0
16.3.2017 15:51

J66i71ř48í 98S12o62l90d69á77t 1201201941559

No jo zase Dolinek;-€;-€;-€;-€;-€;-€;-€

+1/0
16.3.2017 15:42

K61a73r21e95l 66L23a63n75g45r 2702197900468

Krasne jsou ty vymontovane filtry a dalsi prasarny. Denne vidam "drazsi" vozy co huhej jak Sergej v plnym zaprahu a klidek tabacek.

0/−1
16.3.2017 14:04

K84a10r47e29l 70M17a39r70t51i10n57e52c 6248988886944

Ja bysom jednoznáčno na hranícijách našej zlátej, matíčky stovežátej zaviédol podobné kontróly aké sú na Hradě a vóbec bysom sem něpustíl žiádné z tých vrákov ktorými sem jazdijú tý všeliký venkovánijá, ktorý nam niélen ovzdušijé kazijá ale aj na tých svojích pneumátýkách nam sem z tých polí hlinu a hnoj nanášajú, ktoré pak mosí TSK za naše peniáze čistíť.

Prosto ať si zvostánú v tej ich bohom zabudnutej krajíně a neotrávujú tuná niélen vzduch a vozóvky, ale aj nás všetkých Pražiákov.

+1/−1
16.3.2017 12:31

J74a34n 59L65u94d53y 6709580589

Nesmí se zapomínat, že starší vozy již nemají takový nájezd. Osobně držím ve firmě starší dodávku jen pro občasnou přepravu většího rozsahu.

+1/0
16.3.2017 11:10

K31a48r87e39l 31M11a38r18t64i76n90e32c 6588488126644

...a s tou "přepravou většího rozsahu" sem taháte aj větší rozsah emisí, že.

0/0
16.3.2017 14:53

J84a19n 72L63u52d52y 6239740799

Mám na mysli to, co se nevleze do osobního vozu. Pokud se to vleze do brašny, zaměstnanec vyrazí MHD.

0/0
16.3.2017 16:02

V69o45j58t35ě51c41h 38M88o70r48a68v51e40c 5295984296445

Dokud nebude dokončen vnitřní a vnější oktuh a dostatek P+R, tak ať na to ani nepomyslí.;-O

+5/0
16.3.2017 11:09

J59i31n97d72ř26i85c57h 10L19u43k96á93š 8167781350235

už pomysleli:-)

0/0
16.3.2017 11:14

P59e61t64r 78Č82e22r45m61á42k 9868985439220

Pomýšlet mohou, realizovat nikoliv. Právě existence hotových okruhů (resp. kapacitních objízdných komunikací) je momentálně nutnou legislativní podmínkou pro vznik takových omezení. Takže to máme mnoho let klidu R^

+1/0
16.3.2017 12:09

R53a89d72i43m 17S92v90o75b16o52d59a 9113349416972

tady nejde o emise, tady jde o dalsi zdaneni

+2/0
16.3.2017 11:06

T40a93d64e69a43s 38P80i67s44t49a 6619462851457

Mýtné je zlodějina! Začnese diskutovat o emisích a neekologických autech a nějaký ..... (to slovo nechci ani použít) už zase vyhrožuje s mýtným, ať už se s tím jdou jednou pro vždycky bodnout!!!!!!!

Na druhou stranu zakázat vjezd neekologickým autům rozumné asi je. Proti tomu bych si nic nenamítal, ale je třeba když už, tak bez vyjímek. Nebo vyjímky dávat v jednotkách kusů ročně (pro absolutně výjimečné případy), ne plošně, pak by to smysl nemělo.

0/0
16.3.2017 11:01

Z39d38e85n23ě87k 64W52e34r60n97h85a43r46t 6537185152768

Zajímavé. Auto rezidenta nesmrdí a auto člověka, co musí něco vyřídit na úřadě nebo u soudu zjevně ano. Když zákaz, tak úplný a pro všechny.

+5/−1
16.3.2017 11:01

J57o79s46e30f 48S32l39o10v83á72č31e38k 2929549557155

Je skoro jedno jaké má auto emise, když musíte při hledá místa na parkování kroužit po ulicích do zblbnutí, tak naděláte emisí až až

+2/0
16.3.2017 10:56

T40o75m23á72š 87C46h75r54a16s43t65n83ý 2101914371583

Že v Praze těch aut co jsou EURO2- jezdí že? Jo, vlastně polovina vozového parku DPP v autobusech, ale ty asi dostanou výjimku, hádám...

+4/0
16.3.2017 10:43

K38a72r14e65l 48N24o90v16o56t23n13y 4917314942662

No jo Dolínek;-D, takže zavedeme modré zóny, nízkoemisní zóny čímž bude v centru místo pro milované taxikáře a majitele výjimek, že?

+4/0
16.3.2017 10:09



Najdete na iDNES.cz