Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Praha se vrací k vizi nízkoemisních zón, na podobě se koalice neshodla

Pražský magistrát oprášil myšlenku vykázat z centra stará a neekologická auta. Celkem jsou ve hře čtyři varianty zákazu, ale na žádné se koalice neshoduje. Odborníci jsou k zavedení nízkoemisních zón opatrní, výsledek je podle nich nejistý.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

T68o52m81á74š 67Z12e87m71a95n 3265638104145

http://portal.chmi.cz/files/portal/docs/uoco/isko/grafroc/13groc/gr13cz/png/o04_1_20.png

Nízkoemisní zóny mohou těžko fungovat, když osobní doprava se na škodliivnách podílí jen asi 6%..

60% jsou lokální topeniště..

Jestli chcete opravdu omezit emise z dopravy, tak omezte zklidňovací opatření, kde stačí pár aut a už se brzdí a popojíždí.

+2/0
16.3.2017 17:43

J67o18s53e26f 78B19r12o66ž72e62k 7263215302531

Jestli chcete, aby bylo méně emisí z aut, tak jsou na to opravdu jednoduché způsoby.

a) zavést tvrdé kontroly na emise u aut - těch viditělně čudících je hodně, ale policajti radši řeší 52 na padesátce, než čudící diesel.

b) zrušit většinu retardérů. Nejvíc splodin vzniká při rozjezdu - a pokud auto musí po každých ujetých 20-50 metrech zabrdit, přehoupnout se přes retardér a znovu rozjet, tak samozřejmě má mnohem víc splodin, než když může projet plynule.

c) vzrušit (vypnout) polovinu semaforů. Většina je zbytečná a navíc seřízena tak, že nutí buď jet 70, nebo povolenou rychlostí zastavit každých cca 100 metrů. Praha má nejvíc semaforů na počet km ulic na světě.

d) vrátit značení hlavních a vedlejších silnic. Stejně jako retardéry i přednosti zprava vedou k tomu, že tam kde se dříve projíždělo bez problémů je to nyní jen styl brzda-plyn, protože prostě nic jiného nezbývá.

e) odstranit úzká hrdla v dopravě, způsobená většinou úmyslně tzv.zklidňováním. Zajistit průzjezdnost okruhů. Zrušit nesyslné přednosti tramvají tam, kde to nesmyslné je - pokud semafor blikne na 5 vteřin na zelenou a pak zpět na červenou a takhle to dělá každé 3 minuty, tak prostě vznikají zbytečné kolony, zbytečné rozjezdy apod. ̈

Cílem bodů b-e je prostě plynulost dopravy a ne její nesmyslné blokování za každou cenu včetně ceny za zhoršené ovzduší a zdraví lidí, jak to dělá magistrát nyní.

+4/−1
16.3.2017 17:00

J21i55ř85í 78S39o52l31d54á71t 1121101171819

Dolinku jestli si myslíte že když jedu do Prahy takže toužím po tom jezdit někam do centra tak jste na omylu. Pokud budu moci zaparkovat někde na okraji (sever) tak to rád udělám ale není kde protože Vás toto nezajímá , máte akorát plnou hubu keců o záchytných parkovištích ale skutek utek. Jo a pro ty Pražáky;-D co melou o venkovanech - každý víkend vyráží z Prahy ven desetitisíce pražáků a lidi na venkově musí dýchat taky jejich smrady a to je v pořádku?

+1/0
16.3.2017 15:51

J89i32ř55í 67S28o16l29d83á67t 1841141101369

No jo zase Dolinek;-€;-€;-€;-€;-€;-€;-€

+1/0
16.3.2017 15:42

K70a26r94e88l 65L63a47n57g76r 2252197470338

Krasne jsou ty vymontovane filtry a dalsi prasarny. Denne vidam "drazsi" vozy co huhej jak Sergej v plnym zaprahu a klidek tabacek.

0/−1
16.3.2017 14:04

K57a81r22e46l 50M25a70r37t21i43n26e93c 6978148106694

Ja bysom jednoznáčno na hranícijách našej zlátej, matíčky stovežátej zaviédol podobné kontróly aké sú na Hradě a vóbec bysom sem něpustíl žiádné z tých vrákov ktorými sem jazdijú tý všeliký venkovánijá, ktorý nam niélen ovzdušijé kazijá ale aj na tých svojích pneumátýkách nam sem z tých polí hlinu a hnoj nanášajú, ktoré pak mosí TSK za naše peniáze čistíť.

Prosto ať si zvostánú v tej ich bohom zabudnutej krajíně a neotrávujú tuná niélen vzduch a vozóvky, ale aj nás všetkých Pražiákov.

+1/−1
16.3.2017 12:31

J52a70n 81L77u13d80y 6159590819

Nesmí se zapomínat, že starší vozy již nemají takový nájezd. Osobně držím ve firmě starší dodávku jen pro občasnou přepravu většího rozsahu.

+1/0
16.3.2017 11:10

K46a46r69e33l 23M16a45r30t93i58n46e70c 6318448876394

...a s tou "přepravou většího rozsahu" sem taháte aj větší rozsah emisí, že.

0/0
16.3.2017 14:53

J98a58n 81L77u94d66y 6599460879

Mám na mysli to, co se nevleze do osobního vozu. Pokud se to vleze do brašny, zaměstnanec vyrazí MHD.

0/0
16.3.2017 16:02

V33o54j37t68ě30c75h 76M62o63r13a78v10e13c 5975364796725

Dokud nebude dokončen vnitřní a vnější oktuh a dostatek P+R, tak ať na to ani nepomyslí.;-O

+5/0
16.3.2017 11:09

J13i54n62d97ř30i35c93h 48L13u31k33á80š 8867781860325

už pomysleli:-)

0/0
16.3.2017 11:14

P45e88t61r 18Č61e73r81m69á18k 9678405189380

Pomýšlet mohou, realizovat nikoliv. Právě existence hotových okruhů (resp. kapacitních objízdných komunikací) je momentálně nutnou legislativní podmínkou pro vznik takových omezení. Takže to máme mnoho let klidu R^

+1/0
16.3.2017 12:09

R94a60d54i96m 31S63v14o82b89o12d28a 9433299266542

tady nejde o emise, tady jde o dalsi zdaneni

+2/0
16.3.2017 11:06

T53a80d75e34a91s 76P67i18s74t71a 6209392721927

Mýtné je zlodějina! Začnese diskutovat o emisích a neekologických autech a nějaký ..... (to slovo nechci ani použít) už zase vyhrožuje s mýtným, ať už se s tím jdou jednou pro vždycky bodnout!!!!!!!

Na druhou stranu zakázat vjezd neekologickým autům rozumné asi je. Proti tomu bych si nic nenamítal, ale je třeba když už, tak bez vyjímek. Nebo vyjímky dávat v jednotkách kusů ročně (pro absolutně výjimečné případy), ne plošně, pak by to smysl nemělo.

0/0
16.3.2017 11:01

Z88d61e94n84ě20k 17W70e77r82n64h25a81r48t 6557865422748

Zajímavé. Auto rezidenta nesmrdí a auto člověka, co musí něco vyřídit na úřadě nebo u soudu zjevně ano. Když zákaz, tak úplný a pro všechny.

+5/−1
16.3.2017 11:01

J42o56s37e25f 37S91l16o26v60á37č52e78k 2359209337415

Je skoro jedno jaké má auto emise, když musíte při hledá místa na parkování kroužit po ulicích do zblbnutí, tak naděláte emisí až až

+2/0
16.3.2017 10:56

T89o10m49á33š 57C18h18r82a74s96t21n18ý 2191384211313

Že v Praze těch aut co jsou EURO2- jezdí že? Jo, vlastně polovina vozového parku DPP v autobusech, ale ty asi dostanou výjimku, hádám...

+4/0
16.3.2017 10:43

K41a95r77e82l 44N76o61v69o87t67n59y 4797284972572

No jo Dolínek;-D, takže zavedeme modré zóny, nízkoemisní zóny čímž bude v centru místo pro milované taxikáře a majitele výjimek, že?

+4/0
16.3.2017 10:09







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.