- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
http://portal.chmi.cz/files/portal/docs/uoco/isko/grafroc/13groc/gr13cz/png/o04_1_20.png
Nízkoemisní zóny mohou těžko fungovat, když osobní doprava se na škodliivnách podílí jen asi 6%..
60% jsou lokální topeniště..
Jestli chcete opravdu omezit emise z dopravy, tak omezte zklidňovací opatření, kde stačí pár aut a už se brzdí a popojíždí.
Jestli chcete, aby bylo méně emisí z aut, tak jsou na to opravdu jednoduché způsoby.
a) zavést tvrdé kontroly na emise u aut - těch viditělně čudících je hodně, ale policajti radši řeší 52 na padesátce, než čudící diesel.
b) zrušit většinu retardérů. Nejvíc splodin vzniká při rozjezdu - a pokud auto musí po každých ujetých 20-50 metrech zabrdit, přehoupnout se přes retardér a znovu rozjet, tak samozřejmě má mnohem víc splodin, než když může projet plynule.
c) vzrušit (vypnout) polovinu semaforů. Většina je zbytečná a navíc seřízena tak, že nutí buď jet 70, nebo povolenou rychlostí zastavit každých cca 100 metrů. Praha má nejvíc semaforů na počet km ulic na světě.
d) vrátit značení hlavních a vedlejších silnic. Stejně jako retardéry i přednosti zprava vedou k tomu, že tam kde se dříve projíždělo bez problémů je to nyní jen styl brzda-plyn, protože prostě nic jiného nezbývá.
e) odstranit úzká hrdla v dopravě, způsobená většinou úmyslně tzv.zklidňováním. Zajistit průzjezdnost okruhů. Zrušit nesyslné přednosti tramvají tam, kde to nesmyslné je - pokud semafor blikne na 5 vteřin na zelenou a pak zpět na červenou a takhle to dělá každé 3 minuty, tak prostě vznikají zbytečné kolony, zbytečné rozjezdy apod. ̈
Cílem bodů b-e je prostě plynulost dopravy a ne její nesmyslné blokování za každou cenu včetně ceny za zhoršené ovzduší a zdraví lidí, jak to dělá magistrát nyní.
Dolinku jestli si myslíte že když jedu do Prahy takže toužím po tom jezdit někam do centra tak jste na omylu. Pokud budu moci zaparkovat někde na okraji (sever) tak to rád udělám ale není kde protože Vás toto nezajímá , máte akorát plnou hubu keců o záchytných parkovištích ale skutek utek. Jo a pro ty Pražáky co melou o venkovanech - každý víkend vyráží z Prahy ven desetitisíce pražáků a lidi na venkově musí dýchat taky jejich smrady a to je v pořádku?
Krasne jsou ty vymontovane filtry a dalsi prasarny. Denne vidam "drazsi" vozy co huhej jak Sergej v plnym zaprahu a klidek tabacek.
Ja bysom jednoznáčno na hranícijách našej zlátej, matíčky stovežátej zaviédol podobné kontróly aké sú na Hradě a vóbec bysom sem něpustíl žiádné z tých vrákov ktorými sem jazdijú tý všeliký venkovánijá, ktorý nam niélen ovzdušijé kazijá ale aj na tých svojích pneumátýkách nam sem z tých polí hlinu a hnoj nanášajú, ktoré pak mosí TSK za naše peniáze čistíť.
Prosto ať si zvostánú v tej ich bohom zabudnutej krajíně a neotrávujú tuná niélen vzduch a vozóvky, ale aj nás všetkých Pražiákov.
Nesmí se zapomínat, že starší vozy již nemají takový nájezd. Osobně držím ve firmě starší dodávku jen pro občasnou přepravu většího rozsahu.
...a s tou "přepravou většího rozsahu" sem taháte aj větší rozsah emisí, že.
Dokud nebude dokončen vnitřní a vnější oktuh a dostatek P+R, tak ať na to ani nepomyslí.
tady nejde o emise, tady jde o dalsi zdaneni
Mýtné je zlodějina! Začnese diskutovat o emisích a neekologických autech a nějaký ..... (to slovo nechci ani použít) už zase vyhrožuje s mýtným, ať už se s tím jdou jednou pro vždycky bodnout!!!!!!!
Na druhou stranu zakázat vjezd neekologickým autům rozumné asi je. Proti tomu bych si nic nenamítal, ale je třeba když už, tak bez vyjímek. Nebo vyjímky dávat v jednotkách kusů ročně (pro absolutně výjimečné případy), ne plošně, pak by to smysl nemělo.