- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Krásnej,velkej, ale na tomto místě uplně zbytečnej, přotom ho stačilo šoupnout o pár stovek metrů po proudu.
Proběhla architektonická soutěž, nikdy neproběhla soutěž dodavatelská, ve které by vyhrála firma s nejnižší cenou Ve vzhledu mostu problém nevidím. Můžeme se jen dohadovat, o co lepší by byla cena, která by také vzešla ze soutěže. Takhle to byly vícepráce.
"...oslaví zanedlouho svůj první rok." ?
No to mě taky překvapilo
Zajímavé. Antimonopolnímu úřadu trvalo několik let, než potvrdil, že bylo postaveno něco zcela jiného, než bylo vysoutěženo (jakoby nestačilo porovnat zadávací dokumentaci s realitou, méně technicky zdatní mohou porovnat cenu).
Na straně Prahy za to nikdo nemůže, asi k tomu došlo nedopatřením.
Právnicky zdatná firma Metrostav si nevšimla, že jedná s nesvéprávným objednatelem (nikomu nedošlo, že při takové změně veřejné zakázky je třeba nová soutěž na zhotovitele).
Pokuta byla udělena již 16. prosince 2014.
Takže to máte tak. Někdo na magistrátu změnil projekt, spolčené organizace inkasovaly o miliardu navíc a antimonopolní úřad dá Praze pokutu, kterou zaplatí magistrát ze svého rozpočtu. Proč z toho mám pocit, že pravý viník nezaplatí ani korunu, bude dál na svém místě a tu pokutu zase zaplatí veřejnost?
Bezva článek. Když už něco sdělují něco rozporujícího původní projekt, měli by také zveřejnit původní vizualizace.
Zarážejícím pak zůstává fakt, že most stál nakonec třikrát víc, než bylo předloženo v původním projektu.
Ani se nedivím, že to někdo udal...
Ta "Praha", která dostala pokutu, má nějaký vlastní majetek, z něhož pokutu zaplatí, nebo to zaplatí ze svého primátorka nebo její předchůdci a radní, nebo zase jen daňový poplatník?
Praha má majetek a rozpočet, zaplatí to z něj.
No zaplať pánbůh, že veřejné soutěže s rozhodující cenou zakázky dříve nebývaly. To bychom pak třeba místo Karlštejna měli roubenku, místo Národního muzea stany jako na výstavišti atd. A to nemluvím o tom, jak by vypadal třeba takový Řím či Paříž...
Neni nic lehciho nez utracet cizi penize...
Trojský most je sice jedna z mála architektonicky kvalitních veřejných nebo dopravních staveb posledního čtvrtstoletí, ale úřední šiml si holt zařehtat musí.
Teď jsem o to zvědavější, jak se příslušné úřady vyrovnají třeba se stavbou D8, která sice odpovídá původnímu návrhu, ale zato je od A do Z zfušovaná :)
On asi ten vzhled nebude to hlavní, jako spíš skutečnost, že původní vysoutěžená cena 500M byla překročena o 200%. Ta změna vzhledu je jen podružnej problém.