Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Vozy T3 zachránily tramvaje v Praze, teď pojedou na nostalgické lince

Legendární pražské vozy Tatra T3 opustily běžné linky. Nyní budou jezdit už jen na nostalgické s číslem 23, která se rozjela v sobotu. Autoři nápadu doufají, že si nová linka získá podobnou oblibu jako ta autobusová s dvoupatrovými autobusy v Londýně.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P24a17v90e19l 23K59u17b25i44š82t95a 7236484122850

Tak s tou oblíbeností se Londýnu asi nepřiblíží.

A kdo vymyslel, že bude linka končit na Zvonařce, to je pěkný blb. Zrušili tam polovinu parkovacích míst. Přitom stačilo protáhnout kousek dál na nám. bratří Synků, kde se tramvaj může otočit a nemusí couvat.

0/0
31.3.2017 11:12

J75i52ř68í 59K56r18e13j86č53í71k 2307528574766

Zrušily se tam asi tak dvě parkovací místa a ta smyčka je tam několik desetiletí, takže není důvod jí nepoužívat. Zámecká je dál, tj.dražší provoz, navíc už Bělehradskou dvě linky jezdí a třetí by těžce zkousával hygienik, jakkoliv k tomu není reálný důvod...

+1/0
1.4.2017 7:52

V60á50c93l48a94v 70H79a88v94l16í78k 2927894711

Jako jediny nedostatek T3 vnimam, ze neni nizkopodlazni. Jinak je to takrka dokonaly dopravni prostredek.

+4/0
31.3.2017 10:24
Foto

P17a28v29e19l 24F49r96u67m10e73r34t 5627204297468

Aniž bych chtěl snižovat kvality této tramvaje, tak já za další nedostatek považuju nízká okna, takže při své výšce 182 cm (žádný extrém) koukám při stání do stropu a z okna vidím maximálně protější chodník ale baráky už mám useknutý. ;-D

+2/0
31.3.2017 11:13

J46i92ř17í 59K47o83c41u11r74e52k 6405164855568

Našlo by se toho víc - neúsporná odporová regulace výkonu, špatná ochrana prostoru řidiče v případně nehody ...

Ale vysoká podlaha je hlavní důvod. Ať už kvůli kočárku, berlím, invalidnímu vozíku.

0/0
31.3.2017 14:42

P62e79t62r 28P41e79t35r 6523202378183

"Autoři nápadu doufají, že si nová linka získá podobnou oblibu jako ta autobusová s dvoupatrovými autobusy v Londýně."

To úplně nechápu, když jsem byl před 2 lety v Londýně tak tam těch dvoupatrových autobusů jezdilo všude dost a spousta z nich byla poměrně nová.

0/0
31.3.2017 9:19

J79a91n 49H30a23v41r59d59a 2518576221718

a nejde náhodou právě o ty původní stařičké dvoupatrové typy? ;-)

+1/0
31.3.2017 9:59

M43i51l86a74n 26V53o66l82e42k 5209203466939

Likvidace ČKD Tatra je důkazem neschopnosti našich šéfíků (Václavem Klausem počínaje) po roce 1989. Ano, vypadl velký trh socialistického bloku, ale zároveň se otevřel prostor pro modernizace velkého počtu tatrováckých tramvají v bývalé NDR, kam proudily peníze ze západního Německa. Každý schopný vlastník by vrhnul všechnu energii do vývoje, aby měl v nových podmínkách co nabídnout. U nás se jen intrikovalo, privatizovalo, rozkrádalo...beztrestně.

+2/0
31.3.2017 8:27

J70o44s77e49f 21C92h81o78d51o67u91n90s80k60ý 4211796569430

Jako je to pravda, naprostý souhlas s tím, co jste napsal, ale ruku na srdce, kde se měli najednou z ničeho nic po revoluci ti schopní vlastníci vzít, když tu všechny schopné lidi zavřeli či vyhnali do zahraničí? Zůstali tu jen lemplové, komouši a zase lidi, co radši nic neříkali, aby nevyčuhovali z davu? Ta generace, co něco uměla se musela teprv narodit a bude ještě dlouho trvat, než jich tu bude většina.

+4/0
31.3.2017 8:52

M97i49l17a29n 75V53o14l18e97k 5539533746689

Kdy přesně se už začnou rodit? V tom to není, schopných lidí bylo a je dost, problém je spíš v tom, že dělají něco jiného, než umí.

+1/0
31.3.2017 8:58

J80o13s36e52f 96C81h19o39d64o40u91n91s83k94ý 4821446929540

Jejda, jak tohle mám vědět? Ty lidi se už rodí, porozhlédněte se okolo, kolik úspěšných poctivých firem už je. A vedou je lidi, co to umí, pochybuju, že by uměli něco jiného než dělají, jak tvrdíte. Je jich jen pořád ještě moc málo a bude zase hůř, jestli je bude válcovat Babiš, Bakala & spol.

+1/0
31.3.2017 11:02

J12i85ř75í 21K95o85c51u68r34e44k 6135944385348

Mno pokut si myslíte, že je to dáno narozením .... tak narození v roce 1991 před dvěma, třemi léty teprve dokončili vysoké školy.

Nebo jste čekal zárak a patnáctiletého inženýra s desetiletou praxí ve vývoji?

0/0
31.3.2017 14:44

J75i97ř20í 87K54o18c23u97r46e14k 6435194255368

*pokud

0/0
31.3.2017 14:45

M90a58r31t73i15n 97Č51a87p91e68k 6160491107384

Vývoj byl - viz. RT6N1, ale byl typicky socialisticky nedůsledný a nedotažený. Ta tramvaj byla problémová a nikdy pořádně nejezdila. Ostatně typová řada T5/T6 + KT8 se také vyvíjela přes dvacet let a nic nového, kromě tyristorové výzbroje, nepřinesla.

Navíc ČKD nemělo díky nezaplaceným dodávkám lokomotiv do bývalého SSSR na nic peníze. To byl také hlavní důvod krachu.

0/0
31.3.2017 10:37

J56o73s36e69f 12C66h25o84d83o94u89n83s41k14ý 4481716779860

A cože jsme za ten sovětský dluh dostali? Pár tanků a pak ho Zeman pro jistotu úplně škrtnul...Těžko soudit, coby kdyby.

0/0
31.3.2017 11:01

J70i24ř76í 74K23o38c88u39r82e86k 6165504815148

RT6 jezdí vpohodě v Poznani. Je to placka, tak jim nevadí, že brzdy z rpostředního podvozku demontovali. To byl jediný problém.

PS: Podvozky byly licenční, Düwag.

0/0
31.3.2017 14:50

J17i83ř50í 72K76o73c17u57r21e15k 6735354825308

Ta fabrika byla nastavená na 1000 vozů ročně. Když jim 90 % odbytu vypadlo, a to vypadlo, tak měla problémy. Nejmodernější kus byla KT8, zatímco na západě už léta vyráběli nízkopodlažní tramvaje. RT6 není nic jiného než kopie TFS

https://en.wikipedia.org/wiki/Tramway_Fran%C3%A7ais_Standard

Kdyby se Škoda M.B. spoléhala na stodvacítku, tak by taky skončila. Bertoneho Favorit ji zachránil.

0/0
31.3.2017 14:48

O66n47d49r29e90j 29K78o85d61a81d 8591963791717

Tak nevím, ale občas ještě vídám neupravené T3 s původním interiérem a plastovým číslem i na běžných linkách.

0/0
31.3.2017 6:05

J82i37ř78í 43K23r84e75j56č62í75k 2947138784226

Už 14 dní určitě ne.

+2/0
31.3.2017 6:38

P13a70v10e87l 55K67o72s45e47k 4855583616355

Od 24.3.2017 to je již minulostí. Jediná možnost je potkat T3M2-DVC, interiér neupraven, ale místo cedulí jsou displaye.

+2/0
31.3.2017 6:42

A31n32t68o22n78í93n 45Č74e82c36h 7406227976549

Dobre tramvaje ale nostalgicka linka je blbost. Spis by mela byt futuristicka linka kde by testovali nove tramvaje a zajimave zlepseni.

0/−6
30.3.2017 23:29

D19a83v72i34d 87P50ě65c81h 1892817714

T3 jsou prostě dokonalé stroje: jsou neuvěřitelně spolehlivé (přece jenom u nás jezdí už přes 50 let), technicky i vzhledově vyspělé a zvládají vytížení i ve městech jako Praha, Brno nebo Ostrava.

Myslím, že dokud budou sloužit tak jako doposud, není jediný důvod je vyřazovat z provozu.

+5/0
30.3.2017 23:28

M51a21r98e46k 89D92e83m60č58á53k 9335924636255

T3 jsou krásné tramvaje, o tom není pochyb. Ale osobně jezdím radši KT8D5R nebo 15T4. Nastupovat do T3ky s kočárkem nebo taškou na kolečkách je problém, plynulost jízdy je horší, často bývá problém s topením (je to takový "vařič varlat") a z hlediska spolehlivosti už to taky není žádné terno (pamatuji, že dokud jezdily T3ky, tak jim často odešel za jízdy sběrač).

+1/0
31.3.2017 0:07

P18a43v47e29l 44K68o74s56e23k 4635603736605

Za mě TK8D5R nic moc, stání na schodech v prostředním článku, na schodech "propasti" protějších dveřích... ale nejvíc mi vadí nemožnost zadního výhledu z tramvaje :)

+1/0
31.3.2017 6:23

J69a21n 68V49a42l86o49u37c81h 6462377928420

Bohužel už dnes nežije mnoho pamětníků, kteří by Vám povyprávěli, jaké obrovské problémy měla ta dnes spolehlivá T3 při uvádění do provozu. A za nějakých 20 let nebude nikdo věřit, že problémy mívala 15T...

A že zvládají vytížení? Byly navrženy jako dobytčák s minimem míst k sezení v zemi, kde bylo auto těžko dosažitelné. A když je tento stav stále v našich končinách brán jako dostatečná kvalita MHD, pak je jasné, že něco postavené na standardy kvality vyšší (tedy poměr sedící/stojící 1/1), působí nový vůz dojmem nedostatečné kapacity.

+3/0
31.3.2017 7:17

L55u61b49o10š 84H90o19l18í78k 5167280612550

Snad to nebude znít trapně, ale T3 je taková "Dáma na kolejích".:-)

+6/0
30.3.2017 23:05

M22a96r94t97i44n 85K25o41ž24í48n 1885146901160

Z toho co jezdí v Brně mně různé modernizace T3 připadají nejpohodlnější, je v nich nejvíc místa.

+5/0
30.3.2017 22:51

T23o87m36á95š 20T36a11t23í22č16e23k 5770692640518

A otevíratelná okna, teda ty původní.

+3/0
30.3.2017 22:54

M89a14r50t86i85n 74S52k41á83l11a 2518771104415

Bude na te okruzni lince jezdit i T1 / T2?

0/0
30.3.2017 22:08

M22a59r94t92i83n 94S30k52á19l18a 2358531984835

Jsou nejlepší..

+3/0
30.3.2017 22:02

M87i83c66h25a59l 88D33o43l48e27ž14e41l 8709553511947

hlavne v nich je v lete aspon trochu pruvan, proto na ne nedam dopustit

+15/0
30.3.2017 21:59

M68i58r11o80s98l56a28v 84S85i68n31d46e93l41a60r 2425757674532

Schválně se koukněte, co že to mají v Luxembourgu za obrázek na kartičce na veřejnou dopravu....

"" http://colnect.com/en/transportation_tickets/transportation_ticket/34560-Looss_et_Rullen-Mobiliteit-AVL_Luxembourg-Luxembourg ""

+4/0
30.3.2017 21:17

M10a43r35t27i20n 18S78k20á76l87a 2528341744115

ja to nejak nepobral :(

+1/0
30.3.2017 22:03

M24i49r76o52s27l84a40v 65S80i39n90d67e85l49a17r 2655717654122

Misto na tu holku je treba zamerit pozornost na pozadi (obrazku).

0/0
30.3.2017 22:24

M12a51r60t42i41n 89S71k30á46l50a 2958421434555

Oznacnik jízdenky? Jinde takove nemaji? :) nevim...

0/0
30.3.2017 22:45

M45i79r91o83s89l57a82v 22S43i61n95d35e51l32a39r 2135217264852

Ok. Oznacnik je v tramvaji T3 (nebo jejim klonu) na lince 22.:-)

0/0
30.3.2017 22:51
Foto

B32r72o59n62i16s45l61a54v 63G93a25b84r95y56š 2222499681

Myslíte označovač Mikroelektronika? :-)

+1/0
30.3.2017 22:41

M24i81r80o17s29l88a17v 97S45i15n47d49e90l43a38r 2785557214822

Ano, ovsem i vcetne toho k cemu je pridelanej. :-)

0/0
30.3.2017 22:59

T85o27m85á48š 37T12a29t28í28č76e10k 5770392810698

Tak tohle už nedám, to už fakt vidím jenom tyč. 8-o

+1/0
30.3.2017 23:02

M87i38r44o78s13l82a51v 63S70i39n24d14e71l60a85r 2155497454382

Ta tyc se zda byt v T3, dal je pak videt oznaceni linky 22 presne v miste, kam deska s cislem v davala. A vzadu se rysuje druhy vuz soupravy s celem T3. A je to pravoleve prevracene...

+2/0
30.3.2017 23:06

M63i51r38o43s52l14a10v 70S88i31n45d36e17l67a30r 2545107444762

"...kam se deska s cislem v T3 davala..."

0/0
30.3.2017 23:07

T18o10m43á63š 25T18a23t97í56č67e41k 5710592420118

Aha! ;-)R^;-D

+1/0
30.3.2017 23:08
Foto

B27r28o59n94i91s73l13a22v 61G41a34b13r16y45š 2512159851

Pravda, toho linkového transparentu jsem si nevšiml... :-)

0/0
31.3.2017 8:12

F70r71a36n38t29i86š23e35k 39M16í52č12e57k 1592840922

Je to prostě legenda. T3 mám moc rád.

+16/0
30.3.2017 20:59

M15i50c12h94a14l 51G13r15i86v81a31l89s14k16ý 8613152617555

Doufám,že na lince nebudou jednovozové.

0/0
30.3.2017 20:06

R10o87b16i72n 96Ž40i45ž69k61a 2678594196146

Nejsou

0/0
30.3.2017 21:26

M81i49r20o10s94l48a20v 80Č28a68p31e50k 2473655338305

Pěkný a zajímavý článek R^

+10/0
30.3.2017 19:53

D32a54v47i50d 12Š58a96f86r42á52n70e58k 5447884457553

Stálo by za to ješte podotknout, že ta čtrnáctitisícová série je dodnes největší na světě.

I když jsou dnes nároky na tramvajovou dopravu někde jinde, tahle tramvaj je i po půl století velmi obstojně zvládá. Osobně ji mám rád, člověk ji má už tak nějak naučenou, takže ví, kam se postavit, aniž by o tom musel moc přemýšlet.

Asi je škoda, že tuhle ověřenou konstrukci nedokážeme za nějakou minimalistickou cenu dál vyrábět, protože v rozvojovém světě je spousta měst, kde by mohla lidem výrazně ulehčit život.

+13/0
30.3.2017 19:51

R77o76m48a49n 93P16o65l65á51č73e81k 5286839325

Já myslím, že dokážeme ;-). Krnov je dokáže vyrobit a myslím, že zrychl by se tam dal nacpat;-D.

Spíš podstatnější vidím problém v samotném obyvatelstvu. Zkuste vygooglit příběh tramvají ČKD v Egyptské Káhiře;-)

+3/0
30.3.2017 20:08

V58o73k22o48u39n 22V21l68a12d32i51m32i67r 8522768619468

Mylim, ze az vam bude kolem osmdesati a chodit o holi nebo s pomoci choditka, bedete mluvit jinak.

+1/−2
30.3.2017 20:37







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.