Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Vozy T3 zachránily tramvaje v Praze, teď pojedou na nostalgické lince

Legendární pražské vozy Tatra T3 opustily běžné linky. Nyní budou jezdit už jen na nostalgické s číslem 23, která se rozjela v sobotu. Autoři nápadu doufají, že si nová linka získá podobnou oblibu jako ta autobusová s dvoupatrovými autobusy v Londýně.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P31a40v32e83l 12K47u95b28i95š19t52a 7176614692960

Tak s tou oblíbeností se Londýnu asi nepřiblíží.

A kdo vymyslel, že bude linka končit na Zvonařce, to je pěkný blb. Zrušili tam polovinu parkovacích míst. Přitom stačilo protáhnout kousek dál na nám. bratří Synků, kde se tramvaj může otočit a nemusí couvat.

0/0
31.3.2017 11:12

J89i40ř31í 76K64r61e71j62č64í44k 2457978424106

Zrušily se tam asi tak dvě parkovací místa a ta smyčka je tam několik desetiletí, takže není důvod jí nepoužívat. Zámecká je dál, tj.dražší provoz, navíc už Bělehradskou dvě linky jezdí a třetí by těžce zkousával hygienik, jakkoliv k tomu není reálný důvod...

+1/0
1.4.2017 7:52

V84á43c16l56a17v 12H76a53v22l77í27k 2437444951

Jako jediny nedostatek T3 vnimam, ze neni nizkopodlazni. Jinak je to takrka dokonaly dopravni prostredek.

+4/0
31.3.2017 10:24
Foto

P47a51v56e11l 82F71r33u42m11e95r87t 5767594777668

Aniž bych chtěl snižovat kvality této tramvaje, tak já za další nedostatek považuju nízká okna, takže při své výšce 182 cm (žádný extrém) koukám při stání do stropu a z okna vidím maximálně protější chodník ale baráky už mám useknutý. ;-D

+2/0
31.3.2017 11:13

J48i65ř49í 63K28o21c74u45r60e54k 6665304465288

Našlo by se toho víc - neúsporná odporová regulace výkonu, špatná ochrana prostoru řidiče v případně nehody ...

Ale vysoká podlaha je hlavní důvod. Ať už kvůli kočárku, berlím, invalidnímu vozíku.

0/0
31.3.2017 14:42

P53e58t31r 26P74e24t22r 6863432258703

"Autoři nápadu doufají, že si nová linka získá podobnou oblibu jako ta autobusová s dvoupatrovými autobusy v Londýně."

To úplně nechápu, když jsem byl před 2 lety v Londýně tak tam těch dvoupatrových autobusů jezdilo všude dost a spousta z nich byla poměrně nová.

0/0
31.3.2017 9:19

J75a51n 41H19a68v40r52d98a 2868726211778

a nejde náhodou právě o ty původní stařičké dvoupatrové typy? ;-)

+1/0
31.3.2017 9:59

M78i25l84a72n 15V95o56l25e50k 5869243576469

Likvidace ČKD Tatra je důkazem neschopnosti našich šéfíků (Václavem Klausem počínaje) po roce 1989. Ano, vypadl velký trh socialistického bloku, ale zároveň se otevřel prostor pro modernizace velkého počtu tatrováckých tramvají v bývalé NDR, kam proudily peníze ze západního Německa. Každý schopný vlastník by vrhnul všechnu energii do vývoje, aby měl v nových podmínkách co nabídnout. U nás se jen intrikovalo, privatizovalo, rozkrádalo...beztrestně.

+2/0
31.3.2017 8:27

J65o59s84e62f 53C60h31o34d91o52u68n42s36k91ý 4241246319590

Jako je to pravda, naprostý souhlas s tím, co jste napsal, ale ruku na srdce, kde se měli najednou z ničeho nic po revoluci ti schopní vlastníci vzít, když tu všechny schopné lidi zavřeli či vyhnali do zahraničí? Zůstali tu jen lemplové, komouši a zase lidi, co radši nic neříkali, aby nevyčuhovali z davu? Ta generace, co něco uměla se musela teprv narodit a bude ještě dlouho trvat, než jich tu bude většina.

+4/0
31.3.2017 8:52

M54i42l80a51n 11V88o51l16e90k 5869983306879

Kdy přesně se už začnou rodit? V tom to není, schopných lidí bylo a je dost, problém je spíš v tom, že dělají něco jiného, než umí.

+1/0
31.3.2017 8:58

J36o83s72e12f 80C67h45o42d22o88u53n86s72k25ý 4391786139410

Jejda, jak tohle mám vědět? Ty lidi se už rodí, porozhlédněte se okolo, kolik úspěšných poctivých firem už je. A vedou je lidi, co to umí, pochybuju, že by uměli něco jiného než dělají, jak tvrdíte. Je jich jen pořád ještě moc málo a bude zase hůř, jestli je bude válcovat Babiš, Bakala & spol.

+1/0
31.3.2017 11:02

J11i29ř37í 69K24o65c23u57r94e21k 6465684445348

Mno pokut si myslíte, že je to dáno narozením .... tak narození v roce 1991 před dvěma, třemi léty teprve dokončili vysoké školy.

Nebo jste čekal zárak a patnáctiletého inženýra s desetiletou praxí ve vývoji?

0/0
31.3.2017 14:44

J71i63ř42í 58K62o88c43u56r84e26k 6425534375648

*pokud

0/0
31.3.2017 14:45

M38a72r21t37i86n 54Č97a10p60e66k 6680171887324

Vývoj byl - viz. RT6N1, ale byl typicky socialisticky nedůsledný a nedotažený. Ta tramvaj byla problémová a nikdy pořádně nejezdila. Ostatně typová řada T5/T6 + KT8 se také vyvíjela přes dvacet let a nic nového, kromě tyristorové výzbroje, nepřinesla.

Navíc ČKD nemělo díky nezaplaceným dodávkám lokomotiv do bývalého SSSR na nic peníze. To byl také hlavní důvod krachu.

0/0
31.3.2017 10:37

J71o34s94e52f 54C28h25o18d82o80u26n24s97k53ý 4431206379700

A cože jsme za ten sovětský dluh dostali? Pár tanků a pak ho Zeman pro jistotu úplně škrtnul...Těžko soudit, coby kdyby.

0/0
31.3.2017 11:01

J37i58ř29í 32K98o19c80u88r36e70k 6135744885558

RT6 jezdí vpohodě v Poznani. Je to placka, tak jim nevadí, že brzdy z rpostředního podvozku demontovali. To byl jediný problém.

PS: Podvozky byly licenční, Düwag.

0/0
31.3.2017 14:50

J10i20ř84í 59K30o88c98u18r49e29k 6885404205728

Ta fabrika byla nastavená na 1000 vozů ročně. Když jim 90 % odbytu vypadlo, a to vypadlo, tak měla problémy. Nejmodernější kus byla KT8, zatímco na západě už léta vyráběli nízkopodlažní tramvaje. RT6 není nic jiného než kopie TFS

https://en.wikipedia.org/wiki/Tramway_Fran%C3%A7ais_Standard

Kdyby se Škoda M.B. spoléhala na stodvacítku, tak by taky skončila. Bertoneho Favorit ji zachránil.

0/0
31.3.2017 14:48

O56n53d66r49e39j 97K78o40d12a48d 8351853701647

Tak nevím, ale občas ještě vídám neupravené T3 s původním interiérem a plastovým číslem i na běžných linkách.

0/0
31.3.2017 6:05

J91i53ř14í 17K90r69e24j86č68í82k 2887478714286

Už 14 dní určitě ne.

+2/0
31.3.2017 6:38

P19a10v42e67l 97K18o41s81e14k 4625453906755

Od 24.3.2017 to je již minulostí. Jediná možnost je potkat T3M2-DVC, interiér neupraven, ale místo cedulí jsou displaye.

+2/0
31.3.2017 6:42

A68n18t45o34n44í27n 43Č26e94c24h 7806487506589

Dobre tramvaje ale nostalgicka linka je blbost. Spis by mela byt futuristicka linka kde by testovali nove tramvaje a zajimave zlepseni.

0/−6
30.3.2017 23:29

D68a84v82i59d 90P35ě60c31h 1122157664

T3 jsou prostě dokonalé stroje: jsou neuvěřitelně spolehlivé (přece jenom u nás jezdí už přes 50 let), technicky i vzhledově vyspělé a zvládají vytížení i ve městech jako Praha, Brno nebo Ostrava.

Myslím, že dokud budou sloužit tak jako doposud, není jediný důvod je vyřazovat z provozu.

+5/0
30.3.2017 23:28

M86a62r32e20k 49D50e71m10č92á54k 9785324586545

T3 jsou krásné tramvaje, o tom není pochyb. Ale osobně jezdím radši KT8D5R nebo 15T4. Nastupovat do T3ky s kočárkem nebo taškou na kolečkách je problém, plynulost jízdy je horší, často bývá problém s topením (je to takový "vařič varlat") a z hlediska spolehlivosti už to taky není žádné terno (pamatuji, že dokud jezdily T3ky, tak jim často odešel za jízdy sběrač).

+1/0
31.3.2017 0:07

P30a38v11e23l 84K61o29s57e58k 4725953316125

Za mě TK8D5R nic moc, stání na schodech v prostředním článku, na schodech "propasti" protějších dveřích... ale nejvíc mi vadí nemožnost zadního výhledu z tramvaje :)

+1/0
31.3.2017 6:23

J53a64n 25V47a16l40o66u56c63h 6202167558720

Bohužel už dnes nežije mnoho pamětníků, kteří by Vám povyprávěli, jaké obrovské problémy měla ta dnes spolehlivá T3 při uvádění do provozu. A za nějakých 20 let nebude nikdo věřit, že problémy mívala 15T...

A že zvládají vytížení? Byly navrženy jako dobytčák s minimem míst k sezení v zemi, kde bylo auto těžko dosažitelné. A když je tento stav stále v našich končinách brán jako dostatečná kvalita MHD, pak je jasné, že něco postavené na standardy kvality vyšší (tedy poměr sedící/stojící 1/1), působí nový vůz dojmem nedostatečné kapacity.

+3/0
31.3.2017 7:17

L19u48b56o14š 89H61o33l15í70k 5957580172260

Snad to nebude znít trapně, ale T3 je taková "Dáma na kolejích".:-)

+6/0
30.3.2017 23:05

M53a47r39t13i59n 23K28o48ž28í44n 1765176711910

Z toho co jezdí v Brně mně různé modernizace T3 připadají nejpohodlnější, je v nich nejvíc místa.

+5/0
30.3.2017 22:51

T91o96m65á28š 94T67a21t51í79č10e54k 5820432960968

A otevíratelná okna, teda ty původní.

+3/0
30.3.2017 22:54

M82a67r66t39i88n 85S28k26á60l59a 2918371344905

Bude na te okruzni lince jezdit i T1 / T2?

0/0
30.3.2017 22:08

M13a78r95t27i69n 41S17k15á77l62a 2498151114665

Jsou nejlepší..

+3/0
30.3.2017 22:02

M39i58c76h79a31l 50D45o75l19e76ž81e16l 8729803151677

hlavne v nich je v lete aspon trochu pruvan, proto na ne nedam dopustit

+15/0
30.3.2017 21:59

M12i40r85o60s76l30a57v 64S73i64n88d76e89l14a88r 2835837604852

Schválně se koukněte, co že to mají v Luxembourgu za obrázek na kartičce na veřejnou dopravu....

"" http://colnect.com/en/transportation_tickets/transportation_ticket/34560-Looss_et_Rullen-Mobiliteit-AVL_Luxembourg-Luxembourg ""

+4/0
30.3.2017 21:17

M11a82r22t16i82n 55S36k68á29l44a 2638681364105

ja to nejak nepobral :(

+1/0
30.3.2017 22:03

M20i59r19o28s49l89a19v 10S21i15n65d61e67l85a15r 2865977314212

Misto na tu holku je treba zamerit pozornost na pozadi (obrazku).

0/0
30.3.2017 22:24

M93a13r83t89i33n 12S15k49á60l38a 2298201954625

Oznacnik jízdenky? Jinde takove nemaji? :) nevim...

0/0
30.3.2017 22:45

M76i79r53o79s64l43a69v 76S11i71n16d49e31l86a50r 2635417464412

Ok. Oznacnik je v tramvaji T3 (nebo jejim klonu) na lince 22.:-)

0/0
30.3.2017 22:51
Foto

B90r16o60n17i42s87l51a26v 11G22a82b83r80y28š 2972959961

Myslíte označovač Mikroelektronika? :-)

+1/0
30.3.2017 22:41

M82i77r48o31s79l54a82v 93S48i98n29d28e39l79a20r 2785327954442

Ano, ovsem i vcetne toho k cemu je pridelanej. :-)

0/0
30.3.2017 22:59

T12o33m14á52š 15T24a94t22í86č11e44k 5260512600738

Tak tohle už nedám, to už fakt vidím jenom tyč. 8-o

+1/0
30.3.2017 23:02

M18i27r31o76s20l61a77v 23S92i88n31d97e70l42a71r 2145577314632

Ta tyc se zda byt v T3, dal je pak videt oznaceni linky 22 presne v miste, kam deska s cislem v davala. A vzadu se rysuje druhy vuz soupravy s celem T3. A je to pravoleve prevracene...

+2/0
30.3.2017 23:06

M93i72r77o34s43l16a83v 41S95i92n14d82e76l67a65r 2705927574542

"...kam se deska s cislem v T3 davala..."

0/0
30.3.2017 23:07

T85o82m34á20š 20T63a82t26í33č78e25k 5950852930878

Aha! ;-)R^;-D

+1/0
30.3.2017 23:08
Foto

B15r71o77n55i13s45l79a69v 62G67a70b59r89y60š 2612809951

Pravda, toho linkového transparentu jsem si nevšiml... :-)

0/0
31.3.2017 8:12

F27r87a87n10t64i40š11e69k 83M59í63č52e89k 1312570382

Je to prostě legenda. T3 mám moc rád.

+16/0
30.3.2017 20:59

M85i28c17h46a49l 82G58r18i96v47a72l31s37k80ý 8743662107335

Doufám,že na lince nebudou jednovozové.

0/0
30.3.2017 20:06

R70o27b65i39n 49Ž41i75ž85k28a 2858264266716

Nejsou

0/0
30.3.2017 21:26

M26i67r79o42s12l83a95v 52Č65a60p40e71k 2553785758705

Pěkný a zajímavý článek R^

+10/0
30.3.2017 19:53

D63a63v72i90d 79Š74a36f18r16á76n43e21k 5667764357873

Stálo by za to ješte podotknout, že ta čtrnáctitisícová série je dodnes největší na světě.

I když jsou dnes nároky na tramvajovou dopravu někde jinde, tahle tramvaj je i po půl století velmi obstojně zvládá. Osobně ji mám rád, člověk ji má už tak nějak naučenou, takže ví, kam se postavit, aniž by o tom musel moc přemýšlet.

Asi je škoda, že tuhle ověřenou konstrukci nedokážeme za nějakou minimalistickou cenu dál vyrábět, protože v rozvojovém světě je spousta měst, kde by mohla lidem výrazně ulehčit život.

+13/0
30.3.2017 19:51

R85o35m32a73n 94P52o25l11á29č73e16k 5836819585

Já myslím, že dokážeme ;-). Krnov je dokáže vyrobit a myslím, že zrychl by se tam dal nacpat;-D.

Spíš podstatnější vidím problém v samotném obyvatelstvu. Zkuste vygooglit příběh tramvají ČKD v Egyptské Káhiře;-)

+3/0
30.3.2017 20:08

V56o62k78o71u91n 79V65l87a32d50i40m71i35r 8352508839848

Mylim, ze az vam bude kolem osmdesati a chodit o holi nebo s pomoci choditka, bedete mluvit jinak.

+1/−2
30.3.2017 20:37







Najdete na iDNES.cz