Diskuse k článku

Vozy T3 zachránily tramvaje v Praze, teď pojedou na nostalgické lince

Legendární pražské vozy Tatra T3 opustily běžné linky. Nyní budou jezdit už jen na nostalgické s číslem 23, která se rozjela v sobotu. Autoři nápadu doufají, že si nová linka získá podobnou oblibu jako ta autobusová s dvoupatrovými autobusy v Londýně.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P44a14v71e79l 83K61u85b23i34š16t66a 7466814572110

Tak s tou oblíbeností se Londýnu asi nepřiblíží.

A kdo vymyslel, že bude linka končit na Zvonařce, to je pěkný blb. Zrušili tam polovinu parkovacích míst. Přitom stačilo protáhnout kousek dál na nám. bratří Synků, kde se tramvaj může otočit a nemusí couvat.

0/0
31.3.2017 11:12

J74i89ř41í 11K97r59e89j27č70í58k 2457418814906

Zrušily se tam asi tak dvě parkovací místa a ta smyčka je tam několik desetiletí, takže není důvod jí nepoužívat. Zámecká je dál, tj.dražší provoz, navíc už Bělehradskou dvě linky jezdí a třetí by těžce zkousával hygienik, jakkoliv k tomu není reálný důvod...

+1/0
1.4.2017 7:52

V70á14c86l11a50v 36H82a66v11l84í92k 2857214961

Jako jediny nedostatek T3 vnimam, ze neni nizkopodlazni. Jinak je to takrka dokonaly dopravni prostredek.

+4/0
31.3.2017 10:24
Foto

P20a47v89e93l 28F75r24u61m74e22r92t 5437844237538

Aniž bych chtěl snižovat kvality této tramvaje, tak já za další nedostatek považuju nízká okna, takže při své výšce 182 cm (žádný extrém) koukám při stání do stropu a z okna vidím maximálně protější chodník ale baráky už mám useknutý. ;-D

+2/0
31.3.2017 11:13

J18i35ř26í 53K40o42c45u62r58e80k 6165744905338

Našlo by se toho víc - neúsporná odporová regulace výkonu, špatná ochrana prostoru řidiče v případně nehody ...

Ale vysoká podlaha je hlavní důvod. Ať už kvůli kočárku, berlím, invalidnímu vozíku.

0/0
31.3.2017 14:42

P39e25t15r 73P78e30t59r 6213552468633

"Autoři nápadu doufají, že si nová linka získá podobnou oblibu jako ta autobusová s dvoupatrovými autobusy v Londýně."

To úplně nechápu, když jsem byl před 2 lety v Londýně tak tam těch dvoupatrových autobusů jezdilo všude dost a spousta z nich byla poměrně nová.

0/0
31.3.2017 9:19

J24a56n 51H22a88v56r92d97a 2528566751668

a nejde náhodou právě o ty původní stařičké dvoupatrové typy? ;-)

+1/0
31.3.2017 9:59

M69i66l65a76n 12V36o45l47e69k 5489703506819

Likvidace ČKD Tatra je důkazem neschopnosti našich šéfíků (Václavem Klausem počínaje) po roce 1989. Ano, vypadl velký trh socialistického bloku, ale zároveň se otevřel prostor pro modernizace velkého počtu tatrováckých tramvají v bývalé NDR, kam proudily peníze ze západního Německa. Každý schopný vlastník by vrhnul všechnu energii do vývoje, aby měl v nových podmínkách co nabídnout. U nás se jen intrikovalo, privatizovalo, rozkrádalo...beztrestně.

+2/0
31.3.2017 8:27

J77o38s20e44f 33C57h24o70d16o76u28n87s20k46ý 4911586819920

Jako je to pravda, naprostý souhlas s tím, co jste napsal, ale ruku na srdce, kde se měli najednou z ničeho nic po revoluci ti schopní vlastníci vzít, když tu všechny schopné lidi zavřeli či vyhnali do zahraničí? Zůstali tu jen lemplové, komouši a zase lidi, co radši nic neříkali, aby nevyčuhovali z davu? Ta generace, co něco uměla se musela teprv narodit a bude ještě dlouho trvat, než jich tu bude většina.

+4/0
31.3.2017 8:52

M80i81l48a47n 14V21o63l82e19k 5289113256549

Kdy přesně se už začnou rodit? V tom to není, schopných lidí bylo a je dost, problém je spíš v tom, že dělají něco jiného, než umí.

+1/0
31.3.2017 8:58

J17o80s70e16f 78C64h86o18d33o28u52n97s60k87ý 4581236269970

Jejda, jak tohle mám vědět? Ty lidi se už rodí, porozhlédněte se okolo, kolik úspěšných poctivých firem už je. A vedou je lidi, co to umí, pochybuju, že by uměli něco jiného než dělají, jak tvrdíte. Je jich jen pořád ještě moc málo a bude zase hůř, jestli je bude válcovat Babiš, Bakala & spol.

+1/0
31.3.2017 11:02

J55i20ř66í 76K69o10c38u89r16e32k 6695744155518

Mno pokut si myslíte, že je to dáno narozením .... tak narození v roce 1991 před dvěma, třemi léty teprve dokončili vysoké školy.

Nebo jste čekal zárak a patnáctiletého inženýra s desetiletou praxí ve vývoji?

0/0
31.3.2017 14:44

J14i61ř73í 80K38o75c85u78r27e16k 6725584305948

*pokud

0/0
31.3.2017 14:45

M15a60r74t33i95n 11Č12a69p43e49k 6140101167504

Vývoj byl - viz. RT6N1, ale byl typicky socialisticky nedůsledný a nedotažený. Ta tramvaj byla problémová a nikdy pořádně nejezdila. Ostatně typová řada T5/T6 + KT8 se také vyvíjela přes dvacet let a nic nového, kromě tyristorové výzbroje, nepřinesla.

Navíc ČKD nemělo díky nezaplaceným dodávkám lokomotiv do bývalého SSSR na nic peníze. To byl také hlavní důvod krachu.

0/0
31.3.2017 10:37

J73o79s84e63f 52C47h56o55d36o84u41n86s32k68ý 4401496709960

A cože jsme za ten sovětský dluh dostali? Pár tanků a pak ho Zeman pro jistotu úplně škrtnul...Těžko soudit, coby kdyby.

0/0
31.3.2017 11:01

J50i17ř93í 11K71o93c51u19r49e11k 6905394405348

RT6 jezdí vpohodě v Poznani. Je to placka, tak jim nevadí, že brzdy z rpostředního podvozku demontovali. To byl jediný problém.

PS: Podvozky byly licenční, Düwag.

0/0
31.3.2017 14:50

J74i79ř38í 52K35o86c94u77r57e58k 6145484485638

Ta fabrika byla nastavená na 1000 vozů ročně. Když jim 90 % odbytu vypadlo, a to vypadlo, tak měla problémy. Nejmodernější kus byla KT8, zatímco na západě už léta vyráběli nízkopodlažní tramvaje. RT6 není nic jiného než kopie TFS

https://en.wikipedia.org/wiki/Tramway_Fran%C3%A7ais_Standard

Kdyby se Škoda M.B. spoléhala na stodvacítku, tak by taky skončila. Bertoneho Favorit ji zachránil.

0/0
31.3.2017 14:48

O24n79d10r12e10j 43K13o64d43a78d 8781223681117

Tak nevím, ale občas ještě vídám neupravené T3 s původním interiérem a plastovým číslem i na běžných linkách.

0/0
31.3.2017 6:05

J38i16ř53í 45K55r10e61j56č88í12k 2967448194546

Už 14 dní určitě ne.

+2/0
31.3.2017 6:38

P39a46v52e66l 55K13o54s35e31k 4895363406905

Od 24.3.2017 to je již minulostí. Jediná možnost je potkat T3M2-DVC, interiér neupraven, ale místo cedulí jsou displaye.

+2/0
31.3.2017 6:42

A71n24t94o72n56í74n 35Č76e29c51h 7606137926629

Dobre tramvaje ale nostalgicka linka je blbost. Spis by mela byt futuristicka linka kde by testovali nove tramvaje a zajimave zlepseni.

0/−6
30.3.2017 23:29

D61a33v20i10d 12P97ě92c19h 1142427364

T3 jsou prostě dokonalé stroje: jsou neuvěřitelně spolehlivé (přece jenom u nás jezdí už přes 50 let), technicky i vzhledově vyspělé a zvládají vytížení i ve městech jako Praha, Brno nebo Ostrava.

Myslím, že dokud budou sloužit tak jako doposud, není jediný důvod je vyřazovat z provozu.

+5/0
30.3.2017 23:28

O55d23s97t82r80a32n54ě28n69ý 70U83ž74i16v33a87t44e29l

Uživatel požádal o vymazání
+1/0
31.3.2017 0:07

P61a27v10e16l 51K19o91s72e96k 4785353376915

Za mě TK8D5R nic moc, stání na schodech v prostředním článku, na schodech "propasti" protějších dveřích... ale nejvíc mi vadí nemožnost zadního výhledu z tramvaje :)

+1/0
31.3.2017 6:23

J78a14n 90V40a30l28o22u78c45h 6702387578730

Bohužel už dnes nežije mnoho pamětníků, kteří by Vám povyprávěli, jaké obrovské problémy měla ta dnes spolehlivá T3 při uvádění do provozu. A za nějakých 20 let nebude nikdo věřit, že problémy mívala 15T...

A že zvládají vytížení? Byly navrženy jako dobytčák s minimem míst k sezení v zemi, kde bylo auto těžko dosažitelné. A když je tento stav stále v našich končinách brán jako dostatečná kvalita MHD, pak je jasné, že něco postavené na standardy kvality vyšší (tedy poměr sedící/stojící 1/1), působí nový vůz dojmem nedostatečné kapacity.

+3/0
31.3.2017 7:17

L92u90b49o45š 92H78o20l58í89k 5517240352490

Snad to nebude znít trapně, ale T3 je taková "Dáma na kolejích".:-)

+6/0
30.3.2017 23:05

M70a87r90t17i34n 74K91o41ž77í14n 1705256911660

Z toho co jezdí v Brně mně různé modernizace T3 připadají nejpohodlnější, je v nich nejvíc místa.

+5/0
30.3.2017 22:51

T25o16m82á80š 39T76a93t45í97č81e57k 5430412580818

A otevíratelná okna, teda ty původní.

+3/0
30.3.2017 22:54

M30a23r49t25i93n 78S50k89á54l63a 2138821804615

Bude na te okruzni lince jezdit i T1 / T2?

0/0
30.3.2017 22:08

M22a44r74t77i86n 52S42k83á67l43a 2958711764515

Jsou nejlepší..

+3/0
30.3.2017 22:02

M91i34c76h40a60l 81D95o83l56e75ž75e72l 8459653911357

hlavne v nich je v lete aspon trochu pruvan, proto na ne nedam dopustit

+15/0
30.3.2017 21:59

M75i73r20o64s46l69a23v 68S63i71n38d86e39l80a80r 2975177724482

Schválně se koukněte, co že to mají v Luxembourgu za obrázek na kartičce na veřejnou dopravu....

"" http://colnect.com/en/transportation_tickets/transportation_ticket/34560-Looss_et_Rullen-Mobiliteit-AVL_Luxembourg-Luxembourg ""

+4/0
30.3.2017 21:17

M62a38r36t51i30n 78S25k59á27l12a 2208791964275

ja to nejak nepobral :(

+1/0
30.3.2017 22:03

M75i18r30o97s65l86a55v 64S62i71n95d20e67l96a26r 2935937734382

Misto na tu holku je treba zamerit pozornost na pozadi (obrazku).

0/0
30.3.2017 22:24

M91a53r72t46i46n 68S43k66á53l62a 2508611614575

Oznacnik jízdenky? Jinde takove nemaji? :) nevim...

0/0
30.3.2017 22:45

M89i21r15o72s77l18a17v 60S16i73n72d78e33l68a57r 2615117174252

Ok. Oznacnik je v tramvaji T3 (nebo jejim klonu) na lince 22.:-)

0/0
30.3.2017 22:51
Foto

B67r35o32n44i82s60l96a52v 88G20a10b31r44y58š 2192179141

Myslíte označovač Mikroelektronika? :-)

+1/0
30.3.2017 22:41

M88i31r94o29s84l91a65v 72S72i88n20d97e94l11a49r 2545457514312

Ano, ovsem i vcetne toho k cemu je pridelanej. :-)

0/0
30.3.2017 22:59

T85o82m37á94š 57T19a17t27í62č72e57k 5880192480548

Tak tohle už nedám, to už fakt vidím jenom tyč. 8-o

+1/0
30.3.2017 23:02

M95i27r93o20s48l49a39v 77S19i87n17d42e89l25a98r 2815897224662

Ta tyc se zda byt v T3, dal je pak videt oznaceni linky 22 presne v miste, kam deska s cislem v davala. A vzadu se rysuje druhy vuz soupravy s celem T3. A je to pravoleve prevracene...

+2/0
30.3.2017 23:06

M85i28r16o92s10l71a74v 83S48i20n98d41e30l87a56r 2555527364512

"...kam se deska s cislem v T3 davala..."

0/0
30.3.2017 23:07

T40o82m46á52š 58T84a69t11í73č36e46k 5730742970958

Aha! ;-)R^;-D

+1/0
30.3.2017 23:08
Foto

B80r68o77n20i10s19l75a73v 54G39a98b87r75y21š 2112689521

Pravda, toho linkového transparentu jsem si nevšiml... :-)

0/0
31.3.2017 8:12

F38r62a70n36t12i80š63e43k 25M12í72č19e21k 1722350652

Je to prostě legenda. T3 mám moc rád.

+16/0
30.3.2017 20:59

M32i91c74h86a74l 26G50r30i16v71a96l29s85k80ý 8353612357775

Doufám,že na lince nebudou jednovozové.

0/0
30.3.2017 20:06

R31o46b45i35n 54Ž65i95ž56k66a 2938734106446

Nejsou

0/0
30.3.2017 21:26

M27i35r61o19s88l19a92v 64Č62a46p30e15k 2943195658235

Pěkný a zajímavý článek R^

+10/0
30.3.2017 19:53

D38a30v47i57d 85Š94a13f29r86á65n30e30k 5787694827363

Stálo by za to ješte podotknout, že ta čtrnáctitisícová série je dodnes největší na světě.

I když jsou dnes nároky na tramvajovou dopravu někde jinde, tahle tramvaj je i po půl století velmi obstojně zvládá. Osobně ji mám rád, člověk ji má už tak nějak naučenou, takže ví, kam se postavit, aniž by o tom musel moc přemýšlet.

Asi je škoda, že tuhle ověřenou konstrukci nedokážeme za nějakou minimalistickou cenu dál vyrábět, protože v rozvojovém světě je spousta měst, kde by mohla lidem výrazně ulehčit život.

+13/0
30.3.2017 19:51

R42o70m62a11n 59P29o26l72á25č83e65k 5826979155

Já myslím, že dokážeme ;-). Krnov je dokáže vyrobit a myslím, že zrychl by se tam dal nacpat;-D.

Spíš podstatnější vidím problém v samotném obyvatelstvu. Zkuste vygooglit příběh tramvají ČKD v Egyptské Káhiře;-)

+3/0
30.3.2017 20:08

V49o69k85o89u52n 64V53l62a86d41i39m58i89r 8122528729438

Mylim, ze az vam bude kolem osmdesati a chodit o holi nebo s pomoci choditka, bedete mluvit jinak.

+1/−2
30.3.2017 20:37



Najdete na iDNES.cz