Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Škodováci v sobotu nenastoupili na směnu, chtějí lepší pracovní podmínky

Zaměstnanci mladoboleslavské automobilky Škoda Auto nenastoupili z pátku na sobotu na noční směnu. Odboráři ji zablokovali a bude to tak nejspíš i během příštích týdnů.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J54a91n 79M16a10z11ů72r85e28k 2428624128665

bych je vycházel a nabral Ukrajince za polovinu kdyz si neváží práce podmínek ktere nemá většina národa

+1/0
4.4.2017 21:11

J34i38ř56í 19E87r90b88e17n 1243654456257

Ukrajinec za polovinu peněz udělá desetinu kvality.

0/0
4.4.2017 21:13

J40a46n 90M16a98z53ů76r60e48k 2918664528475

Mam jinou zkušenost,....cesky zedník drahy, chodil jak chtěl do práce a kvalita špatná....Ukrajinec za polovinu ráno nástup a vše jak ma byt a kvalitně

0/0
4.4.2017 21:17

J83i94ř14í 47E73r88b20e85n 1193484976607

Auto montované ukrajinským zedníkem bych si teda nekoupil ;-D

0/0
4.4.2017 21:18

J15a84n 90M44a68z39ů35r44e90k 2698644818795

Nehledě na to, ze dnes u toho výrobního pásu muze stát i cvicena opice

0/0
4.4.2017 21:18

J28i87ř85í 50E28r42b70e13n 1703134956837

Zjevně jste to v životě neviděl, natož abyste tam dělal.

0/0
5.4.2017 20:44

A68l49a76n 35Ř38e30p97k92a 4545936

Nojo, odborům se pořád něco nelíbí... Aby nakonec firmu nepřivedli ke krachuRv

0/−2
4.4.2017 7:47

J68i85ř25í 78E61r40b18e56n 1243404326677

Jojo, už čtvrt století kvůli nim ta škodovka stojí před krachem ;-D

0/0
4.4.2017 21:11

M55a10r33e44k 89J15a36n57e44č80k93a 1607106893581

Že by to nebyl až tak skvělej zaměstnavatel, jak se o Škodovce rádo píše? Upřímně, i sebelepší plat je na nic, pokud základní podmínky pro práci jsou dlouhodobě neúnosné.

+4/0
3.4.2017 15:21

Z18d61e48n65e87k 35Z34a28j10í35c48e80k 1391946232887

Víte, pan Povšík , jen kalí vodu. Ještě před dvěma lety při osobním setkání, kdy podpořil mimořádnou směnu v létě nad rámec dohodnutých Flexikont ho nezajímalo, že jsou lidé unavený ,mají toho plný zuby. Okomentoval to slovy že se ty auta sami nevyrobí. To vědí všichni že se samo nic nevyrobí. Dodavatelský firmy nestíhají vyrábět nad nasmlouvanou výrobu a to jedou o víkendech pomalu 24h denně.

Pana Povšíká , zajímá, jen hospodářský výsledek , za který je jako řádný člen dozorčí rady bohatě odměňován a až potom se chová ,jako odborový boss.

+4/0
3.4.2017 12:27

B65e60n 11P93a75v11k93a 1397923657961

Bych nebyl tak měkký v tom vyjednávání. Kdyby to bylo na mně, tak si vyjednám, že se doveze 30 tisíc Ukrajinců či Mongolů a současní zaměstnanci se na ně budou chodit za svou stávající mzdu dívat jako do zoo. Vám říkám, já bych byl odborář!

0/0
3.4.2017 12:26

J59i87ř90í 63E78r70b81e10n 1943754736437

A jako zákazník byste si koupil nějaké auto smontované nezaučeným Mongolem? ;-D

0/0
4.4.2017 21:12

L41u31k80á33š 18R51y33c96h62l30ý 5907376983987

Odboráři podle jeho slov mají k dispozici odborné studie zabývající se zátěží lidského těla, svalů, kostry a dalších faktorů včetně pracovního prostředí zatěžující zaměstnance. „Nejhůře přitom vychází noční práce zejména umocněná pásovou výrobou a vnuceným taktem,“ říká Povšík. „Bohužel, nejvíce zatížená pracoviště s vysokou hloubkou výroby ve firmě vykazují často nevhodné zatížení. Je to například práce nad hlavou, práce v podřepu a mnohdy i v omezeném prostoru,“ dává konkrétní příklady šéf odborářů.

.....................................................

člověk by řekl, že kolos jako Škodovka má toto dávno zpracováno v rámci kategorizace prací a dle toho vyhodnocení k tomu i skrz bezpečáka přistupuje co se lékařských prohlídek, ochranných pomůcek i pauz v pracovním procesu. Neznám interní situaci, ale tímhle může Povšík argumentovat leda v případě, že by toto měli změřeno ve Škodě špatně nebo vůbec. Tak či onak, otázkou je na kolik je toto na stávku.

0/0
3.4.2017 12:13

P94e82t17r 66P18o71s32p38í73š39i19l 4708694196576

Koukám, že ten "růst" nám začíná přerůstat přes hlavu. V naší firmě lidé běžně mají 40 a více hodin měsíčních přesčasů. Práce na 3 směny a o sobotách a nedělích se stala standardem. Stále čekám, že se dočkám toho, že lidé budou moci pracovat jen 6 hodin denně a 30 hodin týdně, ale spíše to jde směrem, že budeme moci pracovat 60 hodin týdně a ještě jim to bude málo.

+4/0
3.4.2017 11:52

R93o27m22a90n 26P68o72l93á77č84e87k 5686689445

30 hodin klidně, ale za odpovídající plat ;-D.

Ve Švédsku jim to moc nefungovalo.

+2/0
3.4.2017 11:59

J39a95n 62Š64v78e74c 5972916387679

Tak ať to vyjde. U nás odbory nejsou a my (zaměstnanci) to pociťujeme. Na lince si sice vydělám 22 000 čistého, což není zas tak špatné, ale nutí nás (někdy až vydírají) dělat strašně moc přesčasů. V 8 směnném provozu mám volný jen každý 3 víkend. Jinak dělám navíc noční z pátku na sobotu a ranní v sobotu.

Odbory by nám v tomhle určitě pomohli.

+7/−1
3.4.2017 11:43

M12i21l13a56n 51M24a47r80k24l 1488676128

nejsem si jistý, jestli dělat ranní hned po noční není protizákonné. Dřív když jsem dělal na směny, tak nám to tvrdili

+1/0
3.4.2017 12:22

Z78d46e81n40e32k 88Z38a80j29í12c62e92k 1441426552167

Pokud to mají jako ve škodovce , chodí při noční směně 6x a ranní směně taky 6x. Po noční končí normálně ráno v šest a nezůstává na ranní , jde v pondělí na odpolední , potom má ranní jde 6x a v neděli na noc.

0/0
3.4.2017 12:32

K89a43r59e12l 88S53t88a14n64n25e52r 2636470164543

Držím palce a žádné ustupování.

+5/−1
3.4.2017 11:38

T29o76m36á27š 26D81o48l52e19ž62a56l 3489985584205

Samozrejme...ľudia vo výrobe nemajú právo na rodinný život a volné víkendy.To môžu mať len MBA manažéry s kúpeným titulom a štátny úradníci.Panebože čo je to za názor.Ruku na srdce, vy by ste chodil na presčas 1 až 3x mesačne na piatkovú nočnú??? ;-O

+7/−1
3.4.2017 11:33

J22a18n 67Š40v90e79c 5882656227349

My chodíme na noční z pátku na sobotu i ranní v sobotu. A ještě nás přesvědčují, jak to děláme rádi. Když někdo odmítne, tak se po něm mistři vozí a je bez prémií.

+2/0
3.4.2017 11:45

T56o77m75á17š 45D74o42l22e57ž43a26l 3189255384345

A to u nás je zase zlepšovák že smena čo ma rannú, tak v sobotu má automaticky presčas a to hneď 12-ku.Od 06:00 do 18:00 :) Tento rok už im na to hádžem bobek a nech si na tie 12-ky chodia majstri s riaditelom ked su taky budovatelia ;-D V piatok som im to povedal, tuto sobotu smenu odignoroval (do prace som nesiel a nesla ani cela smena) a za chvilku idem na odpol.a som zvedavy co s tym vymysleli ;-)

0/0
3.4.2017 11:51

M51i90l49a48n 42M15a89r55k54l 1138446948

Tak pak napište jak to dopadlo ;-) Orat se sebou nenechejte. Dělalj sem v něčem podobném, ale už jsem naštěstí pryč

0/0
3.4.2017 12:24

T17o25m74á39š 21D23o91l69e14ž72a44l 3729875234355

Tak dopado to tak ze nas majster nalhal vedeni zavodu ze sme v praci byli(v sobotu okrem delniku nikdo jiny v zavode neni).To je neuveritelne... :O

0/0
3.4.2017 15:34

J51i24ř92í 13E91r39b16e48n 1873494266797

Jestli ta neodvedená práce nikomu nechybí, tak to můžete opakovat každý víkend :-)

0/0
4.4.2017 21:15

V29í66t 31G30a13b11r79i35e95l 6821136158939

Cítím roboty.

+9/−1
3.4.2017 10:52

L32u67d30e77k 55N75e60c28h79l48e41b60a 1983519641101

Začátek konce Škodovky a jejiho propadu na uroveň Seatu ... a ještě níž

+1/−11
3.4.2017 10:40

J76a85r89o93m42í72r 13Č82e51c40h 1713178867382

Pane Nechlebo,běžte si to vyzkoušet.Myslím že po týdnu změníte názor a nebudete tu psát takové nesmysly. Flexikonta děláme již 6 let v kuse.Práce na linkách je opravdu dost náročná,jak fyzicky tak psychicky,navíc nikdo kdo zde píšete neznáte podmínky flexikont.:-/

+4/0
3.4.2017 11:09

P67ř21e86m19y68s71l 85H69r42o72m65a61d48a 2284896698141

Jojo, tak to prostě je. Každý je odborník na práci toho druhého a umí vám vyjmenovat, jak moc se v práci flákáte.

Dobře to děláte, máte silné odbory a to je vaše výhoda.

Podívejte se jak dopadli odboráři ve školství. Ti se nechali zatlačit do kouta řečmi o rukojmích a krátké pracovní době a plných taškách školních obědů. Kde je jim dnes konec ;-D

+4/0
3.4.2017 11:34

P59e25t35r 29H96a22l21a60č59k64a 5468361242147

Tak proč toho nenecháte a nenajdete si něco lepšího ????

0/0
3.4.2017 13:37

R52o40m50a79n 29P73o88l81á92č24e16k 5536279375

Bude sranda, až přijde krize a půlka jich bude na ulici:-P

+6/−5
3.4.2017 10:17

J80a33r83o92m81í36r 21Č91e61c18h 1703988757582

No to bude strašná sranda.Pokud bude půlka lidí na ulici,tak to pocítí celá republika.Tito lidé pane Poláčku odvádějí daně do státní kasy,to vám asi ale zřejmě nedošlo.Nehledě na to,pokud má člověk peníze,utrácí je a tím hýbe ekonomikou tohoto státu.Zapojte prosím šedé buňky mozkové než začnete psát.Děkuji.;-)

+3/0
3.4.2017 11:57

M19i16c48h43a27l 67S23t30e97b47l69o 5949241764317

Jen jestli to ty směšný odbory už nepřehání. Noční navíc snad nemůže být žádný problém...1-3x měsíčně by to měl být standard ve výrobní firmě.

+10/−22
3.4.2017 9:16

R21a23d53e93k 82N78o36v79o53t54n87ý 5928592786415

Směšné odbory? Kdyby odbory u nás všude fungovaly jako ve Škodovce, tak nemáme měsíční průměrný plat směšných cca 1000 euro...

+21/−3
3.4.2017 9:54

J18i29ř97í 40P72l85a74v71s35k59ý 9240606351469

vy k vyjednavani o cene vasi prace potrebujete nejake pologramotne netahlo s mavatkem v jedne a lahvacem v druhe ruce?

+9/−11
3.4.2017 10:04

R32a85d22e44k 69N50o94v27o15t91n78ý 5828352936885

Já ne, ale spousta lidí ano. A jestli je u nás odborář, který svou práci dělá fakt dobře, tak je to Povšík ze Škodovky.

+13/0
3.4.2017 10:19

P38a74v62e51l 65J38o49s96e82f 14M44ö45r50t27l 9439681282117

Tak slaboduchý názor může mít jen skutečně "velké táhlo".

Francouzové i Němci to umějí (vyjednávání) dobře a to díky odborům[>-]

+7/0
3.4.2017 10:57

M43i31l67o75š 57B88o37u46k90a24l 8153617893604

Kdyby nedržela Škodovka subdodavatele pod krkem, mohly by i ty mzdy mimo Škodu být vyšší... ale platí právo silnějšího a trh... odbory-neodbory.

+2/0
3.4.2017 10:11

R80a82d96e84k 60N18o68v17o81t88n38ý 5398352156535

Ano, to je další aspekt.

0/0
3.4.2017 10:19

R10o70m32a59n 80P91o71l30á62č26e72k 5236299475

Kolik asi berou lidi pracující pro ten samý koncern VW v Mexiku? V Bosně?

Kolik berou lidi pracující ve Francii v Renaultu vs. v Rumunsku?

0/−1
3.4.2017 10:22

R35a90d30e23k 83N63o67v30o58t17n20ý 5418362496785

Snad bysme se měli snažit přibližovat se k Německu a Francii spíš než Mexiku a Rumunsku, ne?

+6/0
3.4.2017 10:23

R46o27m63a32n 92P89o53l82á12č18e68k 5186619435

Protože pak zjistíte, že se naši mají jak prasata v žitě v porovnání s platy ve fabrikách dál na východ ;-).

Přibližování Německu je spíš porevoluční mantra všech politiků... Realita je ovšem jinde ;-)

+1/−2
3.4.2017 10:27

P68a86v94e49l 68J56o96s18e26f 50M50ö84r79t22l 9259491492647

No motat sem fabriky směrem na východ, to je skutečně skvělá práce.[>-]

+6/0
3.4.2017 11:00

R32o51m26a97n 19P89o35l56á80č18e28k 5156259555

Ale zamyslete se ...

Lidi jsou to stejní, práce je stejná a berou řádově ještě méně než v ČR...

0/0
3.4.2017 11:22

J15a86r88o29m24í91r 66Č91e81c38h 1113228817172

My také bereme řádově méně než lidé na západě.Pokud budete takhle přemýšlet pane Poláčku,tak budeme mít pořad velké H..no!:-/

+4/0
3.4.2017 11:48

J41a66n 62V68a13l84o20u26c70h 6772147238210

Jenže on ten tlak na platy vyhání i tradiční německé firmy na východ - např. plno autobusů Mercedes se dělá v Turecku, MAN už skoro v Německu nemá jedinou bus továrnu, v Polsku dvě slučuje do jedné, jinak opět Turecko...

0/0
3.4.2017 11:29

J74i87ř88í 21E35r93b79e91n 1323944346577

Jenže on je nevyhání tlak zaměstnanců na platy, nýbrž tlak akcionářů na zisk. Mzdy činí jen malou část nákladů, mnohem víc spolknou materiály a energie. A fabrika v Turecku spotřebuje úplně jiné množství levné elektřiny a plynu, než fabrika kdesi na německém severu s ekologisticky předraženou elektřinou...

0/0
5.4.2017 20:47
Foto

L97u40k69á87š 95N95o18v28o45t49n50ý 6646467218698

Tak kdyby Škodovka negenerovala zisky v řádech (desítek) miliard ročně, tak by platy zvyšovány nebyly a odbory by mohli dělat cokoliv... Však odborová organizace KOVO nepůsobí jenom ve Škodovce, že? S vaší logikou by pak stejné mzdy jako v MB měli mít lidé skoro všude...

Skutečnost je taková, že firma vychází odborům dost vstříc, ale asi někde to má nějaké hranice. A odboráři samotní by měli vědět, kde už tlačí moc.

+1/0
3.4.2017 10:23

R94a69d28e51k 20N77o54v27o92t48n89ý 5868862376275

Samozřejmě, že tlak na zvyšování mezd má smysl jen tam, kde si to firma může dovolit...což Škoda určitě je.

+1/0
3.4.2017 10:26

R18o71m38a20n 15P54o49l38á73č80e95k 5936759345

Otázka jestli bude taková ochota až se trend obrátí;-)

0/0
3.4.2017 11:23







Najdete na iDNES.cz