Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Škodováci v sobotu nenastoupili na směnu, chtějí lepší pracovní podmínky

Zaměstnanci mladoboleslavské automobilky Škoda Auto nenastoupili z pátku na sobotu na noční směnu. Odboráři ji zablokovali a bude to tak nejspíš i během příštích týdnů.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J19a68n 38M74a65z81ů89r91e13k 2988834438145

bych je vycházel a nabral Ukrajince za polovinu kdyz si neváží práce podmínek ktere nemá většina národa

+1/0
4.4.2017 21:11

J66i35ř33í 28E35r26b71e72n 1573144426637

Ukrajinec za polovinu peněz udělá desetinu kvality.

0/0
4.4.2017 21:13

J20a31n 34M21a18z21ů26r30e83k 2438904618485

Mam jinou zkušenost,....cesky zedník drahy, chodil jak chtěl do práce a kvalita špatná....Ukrajinec za polovinu ráno nástup a vše jak ma byt a kvalitně

0/0
4.4.2017 21:17

J59i74ř81í 84E28r57b63e89n 1253284496247

Auto montované ukrajinským zedníkem bych si teda nekoupil ;-D

0/0
4.4.2017 21:18

J56a70n 15M39a26z11ů51r57e25k 2658804658125

Nehledě na to, ze dnes u toho výrobního pásu muze stát i cvicena opice

0/0
4.4.2017 21:18

J60i30ř20í 55E65r26b72e56n 1513394726317

Zjevně jste to v životě neviděl, natož abyste tam dělal.

0/0
5.4.2017 20:44

A45l14a68n 89Ř45e93p26k13a 4865156

Nojo, odborům se pořád něco nelíbí... Aby nakonec firmu nepřivedli ke krachuRv

0/−2
4.4.2017 7:47

J32i22ř19í 43E68r82b97e93n 1513784866497

Jojo, už čtvrt století kvůli nim ta škodovka stojí před krachem ;-D

0/0
4.4.2017 21:11

M91a28r68e30k 17J81a49n39e35č90k45a 1347596883361

Že by to nebyl až tak skvělej zaměstnavatel, jak se o Škodovce rádo píše? Upřímně, i sebelepší plat je na nic, pokud základní podmínky pro práci jsou dlouhodobě neúnosné.

+4/0
3.4.2017 15:21

Z71d95e55n33e60k 25Z73a24j87í42c56e82k 1131726532457

Víte, pan Povšík , jen kalí vodu. Ještě před dvěma lety při osobním setkání, kdy podpořil mimořádnou směnu v létě nad rámec dohodnutých Flexikont ho nezajímalo, že jsou lidé unavený ,mají toho plný zuby. Okomentoval to slovy že se ty auta sami nevyrobí. To vědí všichni že se samo nic nevyrobí. Dodavatelský firmy nestíhají vyrábět nad nasmlouvanou výrobu a to jedou o víkendech pomalu 24h denně.

Pana Povšíká , zajímá, jen hospodářský výsledek , za který je jako řádný člen dozorčí rady bohatě odměňován a až potom se chová ,jako odborový boss.

+4/0
3.4.2017 12:27

B30e52n 58P63a76v71k76a 1727193317461

Bych nebyl tak měkký v tom vyjednávání. Kdyby to bylo na mně, tak si vyjednám, že se doveze 30 tisíc Ukrajinců či Mongolů a současní zaměstnanci se na ně budou chodit za svou stávající mzdu dívat jako do zoo. Vám říkám, já bych byl odborář!

0/0
3.4.2017 12:26

J75i95ř30í 72E19r18b92e70n 1313544326627

A jako zákazník byste si koupil nějaké auto smontované nezaučeným Mongolem? ;-D

0/0
4.4.2017 21:12

L88u76k53á53š 42R73y34c66h35l62ý 5477986133177

Odboráři podle jeho slov mají k dispozici odborné studie zabývající se zátěží lidského těla, svalů, kostry a dalších faktorů včetně pracovního prostředí zatěžující zaměstnance. „Nejhůře přitom vychází noční práce zejména umocněná pásovou výrobou a vnuceným taktem,“ říká Povšík. „Bohužel, nejvíce zatížená pracoviště s vysokou hloubkou výroby ve firmě vykazují často nevhodné zatížení. Je to například práce nad hlavou, práce v podřepu a mnohdy i v omezeném prostoru,“ dává konkrétní příklady šéf odborářů.

.....................................................

člověk by řekl, že kolos jako Škodovka má toto dávno zpracováno v rámci kategorizace prací a dle toho vyhodnocení k tomu i skrz bezpečáka přistupuje co se lékařských prohlídek, ochranných pomůcek i pauz v pracovním procesu. Neznám interní situaci, ale tímhle může Povšík argumentovat leda v případě, že by toto měli změřeno ve Škodě špatně nebo vůbec. Tak či onak, otázkou je na kolik je toto na stávku.

0/0
3.4.2017 12:13

P40e72t94r 34P78o60s51p92í37š48i90l 4228824726936

Koukám, že ten "růst" nám začíná přerůstat přes hlavu. V naší firmě lidé běžně mají 40 a více hodin měsíčních přesčasů. Práce na 3 směny a o sobotách a nedělích se stala standardem. Stále čekám, že se dočkám toho, že lidé budou moci pracovat jen 6 hodin denně a 30 hodin týdně, ale spíše to jde směrem, že budeme moci pracovat 60 hodin týdně a ještě jim to bude málo.

+4/0
3.4.2017 11:52

R78o81m24a75n 29P94o74l10á27č32e39k 5456969785

30 hodin klidně, ale za odpovídající plat ;-D.

Ve Švédsku jim to moc nefungovalo.

+2/0
3.4.2017 11:59

J50a43n 82Š73v16e11c 5622976367309

Tak ať to vyjde. U nás odbory nejsou a my (zaměstnanci) to pociťujeme. Na lince si sice vydělám 22 000 čistého, což není zas tak špatné, ale nutí nás (někdy až vydírají) dělat strašně moc přesčasů. V 8 směnném provozu mám volný jen každý 3 víkend. Jinak dělám navíc noční z pátku na sobotu a ranní v sobotu.

Odbory by nám v tomhle určitě pomohli.

+7/−1
3.4.2017 11:43

M53i11l46a82n 26M15a51r60k50l 1938406828

nejsem si jistý, jestli dělat ranní hned po noční není protizákonné. Dřív když jsem dělal na směny, tak nám to tvrdili

+1/0
3.4.2017 12:22

Z64d84e37n87e45k 97Z94a16j56í31c16e95k 1581976562397

Pokud to mají jako ve škodovce , chodí při noční směně 6x a ranní směně taky 6x. Po noční končí normálně ráno v šest a nezůstává na ranní , jde v pondělí na odpolední , potom má ranní jde 6x a v neděli na noc.

0/0
3.4.2017 12:32

K19a66r92e26l 83S87t55a75n92n37e26r 2116270874833

Držím palce a žádné ustupování.

+5/−1
3.4.2017 11:38

T55o84m19á60š 28D87o78l22e26ž10a40l 3239955794405

Samozrejme...ľudia vo výrobe nemajú právo na rodinný život a volné víkendy.To môžu mať len MBA manažéry s kúpeným titulom a štátny úradníci.Panebože čo je to za názor.Ruku na srdce, vy by ste chodil na presčas 1 až 3x mesačne na piatkovú nočnú??? ;-O

+7/−1
3.4.2017 11:33

J85a66n 16Š93v31e41c 5372466657799

My chodíme na noční z pátku na sobotu i ranní v sobotu. A ještě nás přesvědčují, jak to děláme rádi. Když někdo odmítne, tak se po něm mistři vozí a je bez prémií.

+2/0
3.4.2017 11:45

T96o81m22á51š 70D77o15l39e43ž31a50l 3739875954215

A to u nás je zase zlepšovák že smena čo ma rannú, tak v sobotu má automaticky presčas a to hneď 12-ku.Od 06:00 do 18:00 :) Tento rok už im na to hádžem bobek a nech si na tie 12-ky chodia majstri s riaditelom ked su taky budovatelia ;-D V piatok som im to povedal, tuto sobotu smenu odignoroval (do prace som nesiel a nesla ani cela smena) a za chvilku idem na odpol.a som zvedavy co s tym vymysleli ;-)

0/0
3.4.2017 11:51

M30i87l80a98n 83M56a41r78k22l 1958406438

Tak pak napište jak to dopadlo ;-) Orat se sebou nenechejte. Dělalj sem v něčem podobném, ale už jsem naštěstí pryč

0/0
3.4.2017 12:24

T20o92m62á24š 57D72o93l47e90ž96a10l 3739395624185

Tak dopado to tak ze nas majster nalhal vedeni zavodu ze sme v praci byli(v sobotu okrem delniku nikdo jiny v zavode neni).To je neuveritelne... :O

0/0
3.4.2017 15:34

J66i46ř18í 45E92r28b96e20n 1203484656667

Jestli ta neodvedená práce nikomu nechybí, tak to můžete opakovat každý víkend :-)

0/0
4.4.2017 21:15

V95í49t 49G43a39b73r46i70e28l 6491686358269

Cítím roboty.

+9/−1
3.4.2017 10:52

L25u12d72e38k 89N80e34c54h92l33e21b74a 1863949491911

Začátek konce Škodovky a jejiho propadu na uroveň Seatu ... a ještě níž

+1/−11
3.4.2017 10:40

J94a51r13o18m16í37r 51Č50e56c66h 1443648257462

Pane Nechlebo,běžte si to vyzkoušet.Myslím že po týdnu změníte názor a nebudete tu psát takové nesmysly. Flexikonta děláme již 6 let v kuse.Práce na linkách je opravdu dost náročná,jak fyzicky tak psychicky,navíc nikdo kdo zde píšete neznáte podmínky flexikont.:-/

+4/0
3.4.2017 11:09

P32ř18e18m74y31s87l 42H23r89o88m77a86d72a 2774476848721

Jojo, tak to prostě je. Každý je odborník na práci toho druhého a umí vám vyjmenovat, jak moc se v práci flákáte.

Dobře to děláte, máte silné odbory a to je vaše výhoda.

Podívejte se jak dopadli odboráři ve školství. Ti se nechali zatlačit do kouta řečmi o rukojmích a krátké pracovní době a plných taškách školních obědů. Kde je jim dnes konec ;-D

+4/0
3.4.2017 11:34

P88e10t15r 32H58a31l94a10č93k41a 5448801772727

Tak proč toho nenecháte a nenajdete si něco lepšího ????

0/0
3.4.2017 13:37

R25o21m52a32n 86P68o92l29á24č92e25k 5706519605

Bude sranda, až přijde krize a půlka jich bude na ulici:-P

+6/−5
3.4.2017 10:17

J78a38r58o84m48í66r 57Č47e53c21h 1983588867782

No to bude strašná sranda.Pokud bude půlka lidí na ulici,tak to pocítí celá republika.Tito lidé pane Poláčku odvádějí daně do státní kasy,to vám asi ale zřejmě nedošlo.Nehledě na to,pokud má člověk peníze,utrácí je a tím hýbe ekonomikou tohoto státu.Zapojte prosím šedé buňky mozkové než začnete psát.Děkuji.;-)

+3/0
3.4.2017 11:57

M31i92c11h78a18l 21S14t70e60b35l24o 5979141944797

Jen jestli to ty směšný odbory už nepřehání. Noční navíc snad nemůže být žádný problém...1-3x měsíčně by to měl být standard ve výrobní firmě.

+10/−22
3.4.2017 9:16

R89a38d43e60k 53N48o25v13o85t95n38ý 5168672736975

Směšné odbory? Kdyby odbory u nás všude fungovaly jako ve Škodovce, tak nemáme měsíční průměrný plat směšných cca 1000 euro...

+21/−3
3.4.2017 9:54

J21i86ř19í 16P49l92a10v23s91k42ý 9490736661969

vy k vyjednavani o cene vasi prace potrebujete nejake pologramotne netahlo s mavatkem v jedne a lahvacem v druhe ruce?

+9/−11
3.4.2017 10:04

R58a33d67e53k 51N72o30v70o24t36n34ý 5818762976915

Já ne, ale spousta lidí ano. A jestli je u nás odborář, který svou práci dělá fakt dobře, tak je to Povšík ze Škodovky.

+13/0
3.4.2017 10:19

P22a81v96e13l 86J37o13s20e93f 88M39ö96r38t30l 9679211982507

Tak slaboduchý názor může mít jen skutečně "velké táhlo".

Francouzové i Němci to umějí (vyjednávání) dobře a to díky odborům[>-]

+7/0
3.4.2017 10:57

M45i87l46o15š 48B24o32u35k89a26l 8943787253204

Kdyby nedržela Škodovka subdodavatele pod krkem, mohly by i ty mzdy mimo Škodu být vyšší... ale platí právo silnějšího a trh... odbory-neodbory.

+2/0
3.4.2017 10:11

R32a24d98e30k 66N76o63v20o31t29n57ý 5588612426335

Ano, to je další aspekt.

0/0
3.4.2017 10:19

R41o93m67a23n 82P36o62l13á74č76e58k 5886639115

Kolik asi berou lidi pracující pro ten samý koncern VW v Mexiku? V Bosně?

Kolik berou lidi pracující ve Francii v Renaultu vs. v Rumunsku?

0/−1
3.4.2017 10:22

R23a93d98e19k 24N85o15v15o68t90n41ý 5728812776255

Snad bysme se měli snažit přibližovat se k Německu a Francii spíš než Mexiku a Rumunsku, ne?

+6/0
3.4.2017 10:23

R84o89m64a69n 91P66o83l11á21č11e37k 5956619945

Protože pak zjistíte, že se naši mají jak prasata v žitě v porovnání s platy ve fabrikách dál na východ ;-).

Přibližování Německu je spíš porevoluční mantra všech politiků... Realita je ovšem jinde ;-)

+1/−2
3.4.2017 10:27

P54a89v28e73l 55J29o16s62e59f 52M27ö47r35t87l 9989321512627

No motat sem fabriky směrem na východ, to je skutečně skvělá práce.[>-]

+6/0
3.4.2017 11:00

R79o35m59a91n 67P33o93l19á56č20e96k 5976239585

Ale zamyslete se ...

Lidi jsou to stejní, práce je stejná a berou řádově ještě méně než v ČR...

0/0
3.4.2017 11:22

J19a52r72o45m50í54r 17Č32e94c77h 1373158277732

My také bereme řádově méně než lidé na západě.Pokud budete takhle přemýšlet pane Poláčku,tak budeme mít pořad velké H..no!:-/

+4/0
3.4.2017 11:48

J28a57n 22V22a78l85o43u81c69h 6942977608500

Jenže on ten tlak na platy vyhání i tradiční německé firmy na východ - např. plno autobusů Mercedes se dělá v Turecku, MAN už skoro v Německu nemá jedinou bus továrnu, v Polsku dvě slučuje do jedné, jinak opět Turecko...

0/0
3.4.2017 11:29

J61i20ř59í 52E61r54b14e88n 1263454356857

Jenže on je nevyhání tlak zaměstnanců na platy, nýbrž tlak akcionářů na zisk. Mzdy činí jen malou část nákladů, mnohem víc spolknou materiály a energie. A fabrika v Turecku spotřebuje úplně jiné množství levné elektřiny a plynu, než fabrika kdesi na německém severu s ekologisticky předraženou elektřinou...

0/0
5.4.2017 20:47
Foto

L10u17k71á12š 63N23o40v28o76t44n37ý 6616847858448

Tak kdyby Škodovka negenerovala zisky v řádech (desítek) miliard ročně, tak by platy zvyšovány nebyly a odbory by mohli dělat cokoliv... Však odborová organizace KOVO nepůsobí jenom ve Škodovce, že? S vaší logikou by pak stejné mzdy jako v MB měli mít lidé skoro všude...

Skutečnost je taková, že firma vychází odborům dost vstříc, ale asi někde to má nějaké hranice. A odboráři samotní by měli vědět, kde už tlačí moc.

+1/0
3.4.2017 10:23

R72a75d70e12k 50N52o93v66o70t84n27ý 5838522726695

Samozřejmě, že tlak na zvyšování mezd má smysl jen tam, kde si to firma může dovolit...což Škoda určitě je.

+1/0
3.4.2017 10:26

R39o40m75a85n 91P84o35l19á67č40e83k 5306319845

Otázka jestli bude taková ochota až se trend obrátí;-)

0/0
3.4.2017 11:23







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.