Diskuse k článku

Do pěších zón v Praze nebudou smět kvůli elektrokoloběžkám ani cyklisté

Na hlavních pěších zónách v Praze 1 nebude od června mezi desátou hodinou dopoledne a šestou večer povolena jízda na elektrokoloběžkách ani na běžných kolech. Cyklisté plošný zákaz kritizují.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J20a92n82a 66N25o23v15a54k60o72v92a 1969103720597

No konecne, uz mi to lezlo na nervy jak se na tech elektrokolobezkach prohaneji po staromaku a s kamaradkou jsme nad tim kroutili hlavou, zdaji se mi vice nebezpecne nez segway

Ty co nevi o co jde tak jdete na staromak, je to robusni kolo ezka, ktera rozhodne na chodnik nebo pesich zon nepatri

0/0
12.7.2017 14:47

M23i24c60h73a30l 12J42a59r43o86š 7564390232495

Sice po Praze na kole nejezdím, ale moc nechápu, proč z toho roky dělají takový problém. V Evropě jsou běžné vymezené linie pro kola i na komunikacích a chodnících v centru. Sice to stoprocentně nezabrání kolizi (zejména turisté značení ignorují), ale je to desetkrát lepší než plošné zákazy.

0/0
21.6.2017 0:51

M70i36c14h25a49e86l 87R73a12d82a 4780507438516

Ohledy by měly brát všichni, obzvláště ti, co nejvíce kříčí a co způsobili onu situaci. Neznám žádné město, v němž by se provozovatelé půjčoven SEGWAY chovali tímto způsobem, možná i proto je Praha jediným městem na světě, kde se špatná politika řeší ještě horší.

0/0
4.5.2017 11:54

M46i65r94k67o 69N98a41v63a97r37a 1236398764433

Průjezd cyklisty těmito místy je problém a vyžaduje ohled k chodcům, ale zákazem se rozpadne síť cyklotras, takže nepůjde projet. Zatímco automobilistům se prostor dělá a potřebují ho mnohem víc.

+1/−1
4.5.2017 10:44

J49i78ř67í 82D90u15š89e46k 1884802594857

Ale ale, pan Filler dostal ochutnat vlastní medicínu a nechutná mu? :)

+2/−4
4.5.2017 10:17

J71i48r22k76a 93C79h67a89r23y76p90a88r 7689249175162

Teď už zbude jen ještě zakázat vstup turistům a zrušit pěší zóny. Proč cyklisty???

0/0
4.5.2017 9:11

J38i75ř12i19n19a 53S34a32v24o94v58a 1381615106763

protože cyklista není pěší - tedy pokud kolo nevede?;-)

0/0
4.5.2017 9:35

J24a17k83u36b 91F51e30i42f43a71r 7869309716879

Pěší zóna je pěší zóna. Tedy pro pěší. Ani segway, ani koloběžka, a cyklista může kolo vést. Já také nejezdím autem po cyklostezkách.

+6/−3
4.5.2017 8:56

J77i24ř75í 96K82ü17h22r 2780506760276

V pěších zónách se kola běžně legálně pohybují, stačí dodatková značka....

A stále to bude pěší zóna.

0/0
4.5.2017 22:31

D24a89v62i98d 30H39o38r23a10t76i81u83s 8862251639

Taky vás nikdo nenutí, aby jste své auto přetlačil přes Barrandovský most, nebo vystoupil z metra na Můstku a pokračovat mohl až na Náměstí republiky...

0/0
6.5.2017 0:28

D17a43v67i47d 31H33o61r44a45t80i82u40s 8772911639

Také Vás nikdo nenutí, aby jste své auto přetlačil přes Barrandovský most, nebo vystoupil z metra na Můstku a pokračoval až na Náměstí republiky...

0/0
6.5.2017 0:29

M45a66r17t19i77n 61R67u43z23i42c58k17a 1702208956397

Co maji co tady pujcovat turistum tyhle nesmysly rusove? Kazdy turista tu v kazdem suvenyrstvi zjistuje, ze je asi v moskve a jeste tu je nahani rusove...

0/0
4.5.2017 8:44

M87i81c29h98a78e20l 13R54a93d61a 4540267288466

http://www.parlamentnilisty.cz/arena/nazory-a-petice/Michael-Rada-Rusove-a-prazske-segway-Ja-uz-vim-co-bude-dal-458023

0/0
4.5.2017 8:29

J97i59ř30í 45P40r24a76ž77á46k 9110492981542

Vjezd kol bez elektropohonu by šlo vyřešit dodatkovou tabulkou pod značkou. Žádný problém, jen chtít a používat mozek. Zkuste to také někdy, magistrátní úředníci a radní .

+1/0
4.5.2017 7:47

P14e72t26r 90Č33e49r50m93á57k 9588915849350

Nešlo, stejný problém se řešil právě už když se chtěli omezit segwaye a nakonec se musel měnit zákon.

0/0
4.5.2017 10:59

J63i61ř24í 25P16r51a25ž75á43k 9980852351782

To skutečně nechápu proč.

0/0
4.5.2017 13:09

P81e61t20r 44Č27e59r78m64á97k 9808775709310

Protože to není definované.

0/0
4.5.2017 19:34

V76i76k52t50o10r 38S60v15o60b24o62d31a 8942978832786

"Loni Prahu navštívilo kolem osmi milionů turistů a pěší zóny spojující hlavní náměstí jsou opravdu přeplněné."

Konečně na to někdo přišel. Tak hlavně poslat další prachy agenturám na podporu turistického ruchu, které v zahraničí dělají masivní kampaně a lákají ještě více turistů, aby prodavači cetek v historickém centru vydělali zase o nějaký ten zlaťáček více, z kterého by mohli dát zase nějaký desátek více na lobbing, aby se podpořilo ještě více turistického ruchu a ještě více turistů a více ...

A lidi z Prahy utíkají, protože se tu přestává dát žít. Akorát Ukrajinců na sídlištích přibývá, těm to nevadí.

0/0
3.5.2017 23:32

J70a73n 39C65h53o66b88o83t 5223418429167

Copak nejde zakázat doplňkovou tabulkou vjezd vozidel s motorovým pohonem, nebo povolit pouze ty a pohonem pouze lidskou silou?

0/0
3.5.2017 22:24

P69e64t80r 46Č54e84r73m47á33k 9928975579740

Nejde.

0/0
3.5.2017 22:51

J73a30n 46C56h23o32b61o93t 5853368179477

Proč? Kde je vůle, je cesta...

0/0
3.5.2017 22:55

P15e77t19r 86Č67e37r68m95á53k 9458945439260

Kde je zákon není vůle.

0/0
3.5.2017 23:09

J75a19n 33C46h55o77b74o81t 5903798469517

Řekl bych, že platí hlavně druhá půlka výroku. Zákon proti dodatkovým tabulkám určitě není...

0/0
3.5.2017 23:33

P37e97t19r 79Č21e83r38m72á97k 9498175649590

Ale jistěže je, nemůžete dělat dodatkovou tabulku podle toho co koho zrovna napadne.

0/0
4.5.2017 0:02

J64a64n 39C61h30o38b34o13t 5403468229377

Takže někde opravdu stojí seznam možných textů? Nebo jak je to podle Vás omezeno?

0/0
4.5.2017 0:40

P57e39t58r 41Č65e24r96m71á45k 9408385589250

Podle mě ne ale podle zákona R^Dopravní značení si opravdu nelze dělat jen tak podle potřeby.

0/0
4.5.2017 10:58

J41a60n 66C70h27o36b12o67t 5853898229457

Nu, tvrdíte pořád dokola to samé, ale zatím bez jakékoliv reference, kdeže to tedy stojí. Dopravní značky jsou vyjmenovány taxativně, jasně. Ale platí to samé i pro obsahy doplňujících tabulek?

0/0
4.5.2017 11:11

P29e69t51r 22Č48e95r61m96á52k 9638535789400

Opakovaně jsem vám napsal kde to stojí, a pokud neznáte celou anabázi ohledně segwayů, kdy se právě nakonec musel měnit až zákon a upravovat dopravní značení, doporučuju pohledat na internetu, v jedně větě to shrnout jde obtížně.

Ale v zásadě jak píšete - i obsah doplňkových značek musí odpovídat předpisům - pakliže má být vymahatelný, samozřejmě může tam být teoreticky cokoliv ale pak to má jen informativní hodnotu typu reklamního poutače a nemůže za to nikdo být postihován.

0/0
4.5.2017 12:07

I42r34e19n92a 24P34l35a79c46h87e76t67k42o23v19á 1196684706490

nestacilo by zakazat chodce? stejne je vetsina kolizi s nimi

+7/0
3.5.2017 21:19

J45i95ř45í 53K55ü59h96r 2430766610716

Jasně.

0/0
3.5.2017 21:23

V76l17a86d39i83m11í92r 74H71o65r86á65k 6820814737543

Pokud by zákaz platil opravdu až od deseti dopoledne a přes Můstek by se brzo ráno projet dalo, tak by to šlo. Pro mě by se totiž prakticky nic nezměnilo. Brzo ráno cestou do práce to beru přes Můstek, protože je to nejkratší a je tam v tu dobu minimum lidí. A odpoledne při zpáteční cestě volím jinou trasu, přece se nebudu mačkat mezi turisty.

Všechno je to o slušnosti a vzájemné ohleduplnosti.

0/0
3.5.2017 21:04

M15i82l51a86n 82N91ě14m43e44c 1955800626426

To je zase co za zrůdnost, tyhle "koloběžky"? Já jak už do centra moc nelezu, tak vůbec neznám aktuální trendy v oboru pitomostí pro lenochody.

Stejně si myslím, že tahle divná kategorie vozidel a vozítek někde mezi kolem a motorkou je k akorát k vzteku.

Tak třeba hňup, který neumí bezpečně ovládat bicykl, na něm alespoň zpravidla nedokáže vyvinout nějakou větší rychlost. Teď mu ovšem šoupnou pod zadek něco, co sice nemá být schopno vlastní silou překonat 25 km/h (a ne že by to bylo v případě srážky málo), ovšem zoufalec je to pořád stejný a když si přišlápne, může valit i o dost rychleji.

+1/−1
3.5.2017 20:58

M26i90c57h27a73l 20G69r79i12v38a17l26s93k98ý 8823582407625

Na rohu Na Příkopech a Panské běžně vráží do lidí.;-(Jezdí jako "ho.ada".

0/0
3.5.2017 20:39

M70i80c15h90a59l 35G74r88i84v12a53l94s87k30ý 8393412547745

Elekrokoloběžky.

0/0
3.5.2017 20:44

M14i73c13h54a43l 70Z88e91l30e83n13ý 6434193805376

Jen nevím, co budou dělat s těmi cyklostezkami, které pěšími zónami vedou. To je zruší?

+2/0
3.5.2017 20:27

P34e40t32r 52Č84e35r66m35á16k 9508865869610

Jasně, cyklofašista Filler - odborník na dopravu... ;-D No právě proto jaký "odbornící" to jsou, se jí teď jejich doktrína vrací jako bumerang a stejně jako se nemyslně plošně omezily segwaye bez ohledu na to jestli jde o neřízenéno turistu nebo spořádaného soukromého majitele, tak nyní na to stejným způsobem dojedou normální cyklisti. Sice se to v podstatě bude týkat naprostého minima lidí (obecně je v Praze počet lidí co používá kolo jako dopravní prostředek pod 1% a tedy v podstatě pod hranicí statistické odchylky, takže těch na P1 bude zlomek), ale je to krásná ukázka kam nesmyslné zákazy vedou R^

+4/−2
3.5.2017 20:10

J54i18ř30í 91K53ü10h76r 2400876140916

A jak je chcete omezit jinak? Doplňkovou značkou platí jen pro turisty?

0/−2
3.5.2017 20:38

P13e98t91r 80Č68e90r54m20á57k 9148295439150

Tak jako si s tím poradili jinde ve světě ;-) Turista se dá od normálního uživatele odlišit celkem snadno. R^

+1/0
3.5.2017 20:49

J93i33ř45í 46K47ü95h14r 2550826360476

Odlišit možná, ale nesmíte ho diskriminovat.

+1/0
3.5.2017 21:24

P22e63t21r 88Č19e14r95m46á35k 9398485849430

Ale jistěže můžete, stejně jako se "diskriminuje" běžný řidič třeba od dopravní obsluhy/taxi/mhd, dá se i u kol/koloběžek/segwayů rozlišit kdo je soukromý majitel a kdo turista na stroji z půjčovny. Jak říkám, netřeba vymýšlet ameriku, pro začátkem by stačilo aplikovat to co funguje jinde.

0/0
3.5.2017 21:53

J85i66ř25í 94K76ü38h57r 2340736240976

Jako třeba Pražákům vjezd povolen? No to zajisté nepůjde. Rozhodně ne bez úpravy zákonu a t by spíše otevřelo pandořinu skříňku.

0/0
4.5.2017 1:24

P30e63t39r 91Č90e10r45m30á72k 9538685159790

Ale jistěže, to je stejný jako nedostanete parkovací kartu protože nemáte bydliště. Žádné zákony kvůli tomu nikdo měnit nemusí, stačilo využít stávajícího právního rámce co existuje, jenomže úkol holt zněl zabte krtka...

0/0
4.5.2017 11:01

D64a10v53i17d 81H17o74r54a47t12i60u80s 8802181789

No nevím. Podle průzkumů intenzit cyklodopravy jich je poněkud více. Jen ročenka TSK uvádí několik let 1% - a je otázka, jak je počítá. Nicméně - ať jedu na kole kamkoliv, projet přes Prahu 1 potřebuji celkem často. A kolo bohužel není auto. Když mám objížďkou najet o 2 km navíc a ještě se musím pohybovat po komunikacích jako jsou třeba nábřeží, Českomoravská, Ječná či Žitná, tak si to dobře rozmyslím...

0/0
6.5.2017 0:37

P54e78t22r 47Č48e22r68m54á73k 9138555359920

Podle všech odborných průzkumů a sledování je jich pod 1%, to je naprosto reálné a dlouhodobé číslo, vzhledem k statistické odchylce to může sice být o něco více, ale pokud někdo použije číslo 5% tak už zcela jednoznačně lže, to je jen sen automatu, stačí se podívat na většinu cyklostezek kde projede pár lidí za hodinu.

Jinak chápu že to problémy způsobí, ale jak jsem psal - to zkrátka důsledek předchozího arogantního vyhazování jiných alternativních způsobů dopravy z centra, a také toho že Praha vzhledem ke své geografii není pro cyklodopravu vůbec vhodná, takže pak tohle omezení řekněmě těch vhodnějších lokalit (geografií, nikoliv provozem) se projeví ještě zřetelněji.

0/0
6.5.2017 20:30

D28a22v88i27d 60H44o40r75a84t50i52u66s 8482521819

MČ P1 dlouhodobě cyklistiku příliš nepodporuje. Na ulicích dává přednost parkování před např. zřizováním cykloobousměrek tam, kde je cyklofašisté žádají (Šeříková, Jungmannova, Lannova, Opletalova, ... Filler by asi řekl), tak jsou cyklotrasy vedeny a vyznačeny pěšími zónami, kam povoluje vjezd kolům. Dá se to pochopit. Neomezilo to motoristy a společný provoz cyklistů a chodců je sice pro chodce nepříjemný, jelikož cyklisté jsou rychlejší a nejsou slyšet, ale nevznikají zde nehody s následky na zdraví. Alespoň ve srovnání se společným provozem kol a aut. Když cyklista vrazí do chodce, zpravidla spadne sám, z výšky a pohybuje se přitom rychleji, takže ho to ve výsledku bolí víc, než toho chodce... Zákon to umožňuje takto stanovit. Pěší zóny s povoleným vjezdem kol proto tvoří na území MČ P1 asi 1/3 veškeré cykloinfrastruktury. Ostatní cykloinfa je zde zpravidla na komunikacích ve správě magistrátu, ne MČ.

Podpora cyklodopravy (ne cyklorekreace, ale cyklodopravy) je daná jak platnou Dopravní politikou, platnou Národní strategií na rozvoj cyklistické dopravy (obojí vydalo Ministerstvo dopravy) i Koncepcí rozvoje cyklistické dopravy v hl. m. Praze. Na rozdíl od segway ani aut, kde se žádný orgán neusnesl, že kvůli jejich celkovým dopadům a externalitám je vhodné je podpořit.

Přesto se asi shodneme, že absolutní zákaz Segway není rozumná věc. Pokud by se regulovaly, např. časově jako je to nyní navrhováno u kol, mohla to být schůdná cesta. Dopoledne jezdí Segway, odpoledne mají turisté klid.

MČ Praha 1 argumentuje, že v jiných metropolích je obdobný zákaz kol běžný. Ano, ale už zapomíná dodat, že jinak jsou také běžné cykloobousměrky a plošná dopravní prostupnost pro kola. Kdo byl a zkusil, asi poznal.

A jeden postřeh k "Praha je kopcovitá". Na každý kopec dojedou v Praze tramvaje. Kam vyjede tramvaj, vyjede i kolo. Tedy pokud mu k tomu dáte prostor vedle kolejí, aby tu tramvaj moc nebrzdil...

MČ P1 by měla respektovat platné koncepce, ne zabíjet cyklisty.

0/0
7.5.2017 9:06

P78e21t19r 90Č66e74r93m41á30k 9658665959540

Chování P1 je ale vcelku logické. Jakékoliv schválené koncepce jsou sice hezké, ale pouze politické deklarace, bez vazby na realitu, a vzhledem k tomu jak extrémně jsou v posledních volebních obdobích tyto věci prosazovány, je dobře že úřad se řidí více realitou. Pochopitelně tak řeší (resp. neřeší ale zabývá se, na absolutním deficitu parkovacích míst se dlouhodobě nic nemění...) parkování a dopravu jako takovou, protože to je to co je skutečný problém, to že 1% cyklistů nemá ideální podmínky je sice pravda ale logicky to musí ustoupit zájmu většiny resp. v žádném případě nesmí být ta většina krácena ve prospěch 1%, což se bohužel v posledních letech často dělo.

Zákaz segwayů byl jednoznačně špatný, zatímco jinde v evropě je takový způsob přepravy podporován jako skutečně ekologická alternativa dopravy, u nás se použil princip kolektivní viny, přitom stačilo upravit to kdo na nich kde smí jezdit a soukromé majitele nechat být. Stejně tak vnímám jako špatný zmíněný zákaz cyklistů, jestli má někde cyklistika efektivnost tak právě v centru na rovině, do kopců se s tím prostě drtivá většina uživatelů vydávat nebude. Ale obojí je důsledek stejné doktríny automatu.

0/0
7.5.2017 13:48

D78a13n36i81e80l 35S35t23r43á29n46s77k12ý 9699383699807

Je pravda,že cyklista nemá na chodníku co dělat,to souhlasím,ale zároveň na cyklostezce nemá co delat pejskař se psem a chodec by měl dodržovat pravidla a pohybovat se na stezce na pravé straně to se tedy opravdu neděje.Dnes jsem v Praze na vlastní oči viděl jak cyklisti(byli dva, kluk s holkou) vjeli do cesty autu bez předchozího upozornění a docela ohrozili sebe i to auto,na druhou stranu je kolikrát vidět i na straně řidičů jak demonstrují svoji sílu auta proti cyklistům.Takže všechno je o vzájemné ohleduplnosti a trošku přemýšlení ze všech stran a to píšu jako cyklista který každý den na kole jezdí do práce,kde si sednu do náklaního auta a jezdím po Praze i celé Čr.

+3/0
3.5.2017 19:27

R10a69d86i92m 93S91i45m43u36n53e28k 2560950946764

já po chodníku na kole normálně jezdím... když se jede s rozumem a člověk si uvědomuje, že je na chodníku a ne na silnici, tak není problém

+1/−4
3.5.2017 19:54

J44i30ř15í 46K25ü83h66r 2260556480456

Dle zákona problém je.

0/0
3.5.2017 19:59

M90i72c23h64a15l 64U70r48b65a96n 2188619832208

Kdyby mel clovek v Cechach poslouchat vsechny zakony, tak by nic jineho nedelal ... ;-D

+1/−1
3.5.2017 21:47

Najdete na iDNES.cz