Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Do pěších zón v Praze nebudou smět kvůli elektrokoloběžkám ani cyklisté

Na hlavních pěších zónách v Praze 1 nebude od června mezi desátou hodinou dopoledne a šestou večer povolena jízda na elektrokoloběžkách ani na běžných kolech. Cyklisté plošný zákaz kritizují.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J22a66n49a 34N50o19v17a58k24o98v77a 1629413650817

No konecne, uz mi to lezlo na nervy jak se na tech elektrokolobezkach prohaneji po staromaku a s kamaradkou jsme nad tim kroutili hlavou, zdaji se mi vice nebezpecne nez segway

Ty co nevi o co jde tak jdete na staromak, je to robusni kolo ezka, ktera rozhodne na chodnik nebo pesich zon nepatri

0/0
12.7.2017 14:47

M63i68c54h58a88l 59J60a75r69o17š 7874300882425

Sice po Praze na kole nejezdím, ale moc nechápu, proč z toho roky dělají takový problém. V Evropě jsou běžné vymezené linie pro kola i na komunikacích a chodnících v centru. Sice to stoprocentně nezabrání kolizi (zejména turisté značení ignorují), ale je to desetkrát lepší než plošné zákazy.

0/0
21.6.2017 0:51

M89i92c35h53a82e10l 89R30a32d90a 4170137858876

Ohledy by měly brát všichni, obzvláště ti, co nejvíce kříčí a co způsobili onu situaci. Neznám žádné město, v němž by se provozovatelé půjčoven SEGWAY chovali tímto způsobem, možná i proto je Praha jediným městem na světě, kde se špatná politika řeší ještě horší.

0/0
4.5.2017 11:54

M21i21r73k33o 80N92a23v13a29r98a 1856858604903

Průjezd cyklisty těmito místy je problém a vyžaduje ohled k chodcům, ale zákazem se rozpadne síť cyklotras, takže nepůjde projet. Zatímco automobilistům se prostor dělá a potřebují ho mnohem víc.

+1/−1
4.5.2017 10:44

J78i27ř61í 87D27u26š34e15k 1524182584647

Ale ale, pan Filler dostal ochutnat vlastní medicínu a nechutná mu? :)

+2/−4
4.5.2017 10:17

J90i43r46k63a 51C84h72a72r64y58p42a64r 7499949285852

Teď už zbude jen ještě zakázat vstup turistům a zrušit pěší zóny. Proč cyklisty???

0/0
4.5.2017 9:11

J73i36ř66i96n49a 98S51a14v39o28v85a 1691635156673

protože cyklista není pěší - tedy pokud kolo nevede?;-)

0/0
4.5.2017 9:35

J64a74k25u11b 79F66e64i56f10a22r 7879369306839

Pěší zóna je pěší zóna. Tedy pro pěší. Ani segway, ani koloběžka, a cyklista může kolo vést. Já také nejezdím autem po cyklostezkách.

+6/−3
4.5.2017 8:56

J95i48ř31í 96K47ü40h26r 2510616250916

V pěších zónách se kola běžně legálně pohybují, stačí dodatková značka....

A stále to bude pěší zóna.

0/0
4.5.2017 22:31

D91a41v33i32d 98H12o19r58a89t77i89u33s 8932471299

Taky vás nikdo nenutí, aby jste své auto přetlačil přes Barrandovský most, nebo vystoupil z metra na Můstku a pokračovat mohl až na Náměstí republiky...

0/0
6.5.2017 0:28

D19a78v65i83d 60H72o30r29a42t78i63u71s 8252741519

Také Vás nikdo nenutí, aby jste své auto přetlačil přes Barrandovský most, nebo vystoupil z metra na Můstku a pokračoval až na Náměstí republiky...

0/0
6.5.2017 0:29

M22a23r10t18i87n 34R40u33z10i20c77k76a 1392158166257

Co maji co tady pujcovat turistum tyhle nesmysly rusove? Kazdy turista tu v kazdem suvenyrstvi zjistuje, ze je asi v moskve a jeste tu je nahani rusove...

0/0
4.5.2017 8:44

M37i59c28h31a46e84l 76R63a29d70a 4220907538456

http://www.parlamentnilisty.cz/arena/nazory-a-petice/Michael-Rada-Rusove-a-prazske-segway-Ja-uz-vim-co-bude-dal-458023

0/0
4.5.2017 8:29

J39i92ř83í 47P64r76a33ž84á58k 9940772541642

Vjezd kol bez elektropohonu by šlo vyřešit dodatkovou tabulkou pod značkou. Žádný problém, jen chtít a používat mozek. Zkuste to také někdy, magistrátní úředníci a radní .

+1/0
4.5.2017 7:47

P73e82t94r 89Č24e36r63m35á22k 9968525159370

Nešlo, stejný problém se řešil právě už když se chtěli omezit segwaye a nakonec se musel měnit zákon.

0/0
4.5.2017 10:59

J45i45ř88í 27P22r49a79ž64á79k 9830922911492

To skutečně nechápu proč.

0/0
4.5.2017 13:09

P38e91t52r 10Č33e53r90m29á13k 9808345799960

Protože to není definované.

0/0
4.5.2017 19:34

V63i89k20t27o95r 40S42v37o40b86o94d41a 8812378742106

"Loni Prahu navštívilo kolem osmi milionů turistů a pěší zóny spojující hlavní náměstí jsou opravdu přeplněné."

Konečně na to někdo přišel. Tak hlavně poslat další prachy agenturám na podporu turistického ruchu, které v zahraničí dělají masivní kampaně a lákají ještě více turistů, aby prodavači cetek v historickém centru vydělali zase o nějaký ten zlaťáček více, z kterého by mohli dát zase nějaký desátek více na lobbing, aby se podpořilo ještě více turistického ruchu a ještě více turistů a více ...

A lidi z Prahy utíkají, protože se tu přestává dát žít. Akorát Ukrajinců na sídlištích přibývá, těm to nevadí.

0/0
3.5.2017 23:32

J93a97n 11C97h73o96b70o81t 5213738989237

Copak nejde zakázat doplňkovou tabulkou vjezd vozidel s motorovým pohonem, nebo povolit pouze ty a pohonem pouze lidskou silou?

0/0
3.5.2017 22:24

P18e42t64r 63Č47e24r85m89á53k 9618875619590

Nejde.

0/0
3.5.2017 22:51

J22a97n 15C56h68o50b25o26t 5283198819327

Proč? Kde je vůle, je cesta...

0/0
3.5.2017 22:55

P80e33t65r 28Č38e15r32m41á28k 9298975319400

Kde je zákon není vůle.

0/0
3.5.2017 23:09

J92a67n 51C84h56o41b20o49t 5483608989657

Řekl bych, že platí hlavně druhá půlka výroku. Zákon proti dodatkovým tabulkám určitě není...

0/0
3.5.2017 23:33

P34e52t32r 82Č96e88r32m82á41k 9658895299710

Ale jistěže je, nemůžete dělat dodatkovou tabulku podle toho co koho zrovna napadne.

0/0
4.5.2017 0:02

J25a55n 64C29h40o92b98o82t 5253748819737

Takže někde opravdu stojí seznam možných textů? Nebo jak je to podle Vás omezeno?

0/0
4.5.2017 0:40

P41e70t76r 71Č82e42r71m65á61k 9138625989570

Podle mě ne ale podle zákona R^Dopravní značení si opravdu nelze dělat jen tak podle potřeby.

0/0
4.5.2017 10:58

J31a39n 74C48h98o36b77o31t 5233418849547

Nu, tvrdíte pořád dokola to samé, ale zatím bez jakékoliv reference, kdeže to tedy stojí. Dopravní značky jsou vyjmenovány taxativně, jasně. Ale platí to samé i pro obsahy doplňujících tabulek?

0/0
4.5.2017 11:11

P29e17t67r 10Č81e18r76m50á19k 9658275559200

Opakovaně jsem vám napsal kde to stojí, a pokud neznáte celou anabázi ohledně segwayů, kdy se právě nakonec musel měnit až zákon a upravovat dopravní značení, doporučuju pohledat na internetu, v jedně větě to shrnout jde obtížně.

Ale v zásadě jak píšete - i obsah doplňkových značek musí odpovídat předpisům - pakliže má být vymahatelný, samozřejmě může tam být teoreticky cokoliv ale pak to má jen informativní hodnotu typu reklamního poutače a nemůže za to nikdo být postihován.

0/0
4.5.2017 12:07

I57r33e27n63a 19P21l92a65c70h19e62t33k44o26v47á 1146514286390

nestacilo by zakazat chodce? stejne je vetsina kolizi s nimi

+7/0
3.5.2017 21:19

J91i26ř62í 34K14ü65h78r 2930846580486

Jasně.

0/0
3.5.2017 21:23

V65l21a29d37i50m13í59r 67H13o29r90á88k 6570974157753

Pokud by zákaz platil opravdu až od deseti dopoledne a přes Můstek by se brzo ráno projet dalo, tak by to šlo. Pro mě by se totiž prakticky nic nezměnilo. Brzo ráno cestou do práce to beru přes Můstek, protože je to nejkratší a je tam v tu dobu minimum lidí. A odpoledne při zpáteční cestě volím jinou trasu, přece se nebudu mačkat mezi turisty.

Všechno je to o slušnosti a vzájemné ohleduplnosti.

0/0
3.5.2017 21:04

M47i91l39a46n 67N46ě87m62e93c 1945980236966

To je zase co za zrůdnost, tyhle "koloběžky"? Já jak už do centra moc nelezu, tak vůbec neznám aktuální trendy v oboru pitomostí pro lenochody.

Stejně si myslím, že tahle divná kategorie vozidel a vozítek někde mezi kolem a motorkou je k akorát k vzteku.

Tak třeba hňup, který neumí bezpečně ovládat bicykl, na něm alespoň zpravidla nedokáže vyvinout nějakou větší rychlost. Teď mu ovšem šoupnou pod zadek něco, co sice nemá být schopno vlastní silou překonat 25 km/h (a ne že by to bylo v případě srážky málo), ovšem zoufalec je to pořád stejný a když si přišlápne, může valit i o dost rychleji.

+1/−1
3.5.2017 20:58

M39i26c18h17a32l 53G50r14i16v74a44l53s83k24ý 8193102377155

Na rohu Na Příkopech a Panské běžně vráží do lidí.;-(Jezdí jako "ho.ada".

0/0
3.5.2017 20:39

M35i97c88h41a11l 55G21r79i28v33a65l43s55k13ý 8463692727135

Elekrokoloběžky.

0/0
3.5.2017 20:44

M82i81c34h54a64l 71Z40e27l93e91n82ý 6324773625666

Jen nevím, co budou dělat s těmi cyklostezkami, které pěšími zónami vedou. To je zruší?

+2/0
3.5.2017 20:27

P89e73t24r 17Č97e24r62m94á51k 9348265479720

Jasně, cyklofašista Filler - odborník na dopravu... ;-D No právě proto jaký "odbornící" to jsou, se jí teď jejich doktrína vrací jako bumerang a stejně jako se nemyslně plošně omezily segwaye bez ohledu na to jestli jde o neřízenéno turistu nebo spořádaného soukromého majitele, tak nyní na to stejným způsobem dojedou normální cyklisti. Sice se to v podstatě bude týkat naprostého minima lidí (obecně je v Praze počet lidí co používá kolo jako dopravní prostředek pod 1% a tedy v podstatě pod hranicí statistické odchylky, takže těch na P1 bude zlomek), ale je to krásná ukázka kam nesmyslné zákazy vedou R^

+4/−2
3.5.2017 20:10

J28i41ř17í 23K50ü16h26r 2540796800436

A jak je chcete omezit jinak? Doplňkovou značkou platí jen pro turisty?

0/−2
3.5.2017 20:38

P27e10t83r 60Č28e96r95m54á12k 9768655399310

Tak jako si s tím poradili jinde ve světě ;-) Turista se dá od normálního uživatele odlišit celkem snadno. R^

+1/0
3.5.2017 20:49

J61i74ř87í 30K85ü81h29r 2470336670986

Odlišit možná, ale nesmíte ho diskriminovat.

+1/0
3.5.2017 21:24

P62e84t69r 80Č71e46r21m19á91k 9808885979400

Ale jistěže můžete, stejně jako se "diskriminuje" běžný řidič třeba od dopravní obsluhy/taxi/mhd, dá se i u kol/koloběžek/segwayů rozlišit kdo je soukromý majitel a kdo turista na stroji z půjčovny. Jak říkám, netřeba vymýšlet ameriku, pro začátkem by stačilo aplikovat to co funguje jinde.

0/0
3.5.2017 21:53

J11i75ř54í 38K71ü44h95r 2620116840606

Jako třeba Pražákům vjezd povolen? No to zajisté nepůjde. Rozhodně ne bez úpravy zákonu a t by spíše otevřelo pandořinu skříňku.

0/0
4.5.2017 1:24

P75e28t95r 67Č96e60r94m93á41k 9848975439360

Ale jistěže, to je stejný jako nedostanete parkovací kartu protože nemáte bydliště. Žádné zákony kvůli tomu nikdo měnit nemusí, stačilo využít stávajícího právního rámce co existuje, jenomže úkol holt zněl zabte krtka...

0/0
4.5.2017 11:01

D24a82v65i64d 55H46o50r71a76t56i28u20s 8362901759

No nevím. Podle průzkumů intenzit cyklodopravy jich je poněkud více. Jen ročenka TSK uvádí několik let 1% - a je otázka, jak je počítá. Nicméně - ať jedu na kole kamkoliv, projet přes Prahu 1 potřebuji celkem často. A kolo bohužel není auto. Když mám objížďkou najet o 2 km navíc a ještě se musím pohybovat po komunikacích jako jsou třeba nábřeží, Českomoravská, Ječná či Žitná, tak si to dobře rozmyslím...

0/0
6.5.2017 0:37

P87e71t45r 60Č10e18r15m53á50k 9528225419840

Podle všech odborných průzkumů a sledování je jich pod 1%, to je naprosto reálné a dlouhodobé číslo, vzhledem k statistické odchylce to může sice být o něco více, ale pokud někdo použije číslo 5% tak už zcela jednoznačně lže, to je jen sen automatu, stačí se podívat na většinu cyklostezek kde projede pár lidí za hodinu.

Jinak chápu že to problémy způsobí, ale jak jsem psal - to zkrátka důsledek předchozího arogantního vyhazování jiných alternativních způsobů dopravy z centra, a také toho že Praha vzhledem ke své geografii není pro cyklodopravu vůbec vhodná, takže pak tohle omezení řekněmě těch vhodnějších lokalit (geografií, nikoliv provozem) se projeví ještě zřetelněji.

0/0
6.5.2017 20:30

D94a65v55i13d 42H28o23r87a77t40i16u64s 8442871989

MČ P1 dlouhodobě cyklistiku příliš nepodporuje. Na ulicích dává přednost parkování před např. zřizováním cykloobousměrek tam, kde je cyklofašisté žádají (Šeříková, Jungmannova, Lannova, Opletalova, ... Filler by asi řekl), tak jsou cyklotrasy vedeny a vyznačeny pěšími zónami, kam povoluje vjezd kolům. Dá se to pochopit. Neomezilo to motoristy a společný provoz cyklistů a chodců je sice pro chodce nepříjemný, jelikož cyklisté jsou rychlejší a nejsou slyšet, ale nevznikají zde nehody s následky na zdraví. Alespoň ve srovnání se společným provozem kol a aut. Když cyklista vrazí do chodce, zpravidla spadne sám, z výšky a pohybuje se přitom rychleji, takže ho to ve výsledku bolí víc, než toho chodce... Zákon to umožňuje takto stanovit. Pěší zóny s povoleným vjezdem kol proto tvoří na území MČ P1 asi 1/3 veškeré cykloinfrastruktury. Ostatní cykloinfa je zde zpravidla na komunikacích ve správě magistrátu, ne MČ.

Podpora cyklodopravy (ne cyklorekreace, ale cyklodopravy) je daná jak platnou Dopravní politikou, platnou Národní strategií na rozvoj cyklistické dopravy (obojí vydalo Ministerstvo dopravy) i Koncepcí rozvoje cyklistické dopravy v hl. m. Praze. Na rozdíl od segway ani aut, kde se žádný orgán neusnesl, že kvůli jejich celkovým dopadům a externalitám je vhodné je podpořit.

Přesto se asi shodneme, že absolutní zákaz Segway není rozumná věc. Pokud by se regulovaly, např. časově jako je to nyní navrhováno u kol, mohla to být schůdná cesta. Dopoledne jezdí Segway, odpoledne mají turisté klid.

MČ Praha 1 argumentuje, že v jiných metropolích je obdobný zákaz kol běžný. Ano, ale už zapomíná dodat, že jinak jsou také běžné cykloobousměrky a plošná dopravní prostupnost pro kola. Kdo byl a zkusil, asi poznal.

A jeden postřeh k "Praha je kopcovitá". Na každý kopec dojedou v Praze tramvaje. Kam vyjede tramvaj, vyjede i kolo. Tedy pokud mu k tomu dáte prostor vedle kolejí, aby tu tramvaj moc nebrzdil...

MČ P1 by měla respektovat platné koncepce, ne zabíjet cyklisty.

0/0
7.5.2017 9:06

P70e76t57r 69Č69e29r15m69á48k 9478435289190

Chování P1 je ale vcelku logické. Jakékoliv schválené koncepce jsou sice hezké, ale pouze politické deklarace, bez vazby na realitu, a vzhledem k tomu jak extrémně jsou v posledních volebních obdobích tyto věci prosazovány, je dobře že úřad se řidí více realitou. Pochopitelně tak řeší (resp. neřeší ale zabývá se, na absolutním deficitu parkovacích míst se dlouhodobě nic nemění...) parkování a dopravu jako takovou, protože to je to co je skutečný problém, to že 1% cyklistů nemá ideální podmínky je sice pravda ale logicky to musí ustoupit zájmu většiny resp. v žádném případě nesmí být ta většina krácena ve prospěch 1%, což se bohužel v posledních letech často dělo.

Zákaz segwayů byl jednoznačně špatný, zatímco jinde v evropě je takový způsob přepravy podporován jako skutečně ekologická alternativa dopravy, u nás se použil princip kolektivní viny, přitom stačilo upravit to kdo na nich kde smí jezdit a soukromé majitele nechat být. Stejně tak vnímám jako špatný zmíněný zákaz cyklistů, jestli má někde cyklistika efektivnost tak právě v centru na rovině, do kopců se s tím prostě drtivá většina uživatelů vydávat nebude. Ale obojí je důsledek stejné doktríny automatu.

0/0
7.5.2017 13:48

D39a25n21i43e15l 64S76t20r11á25n77s18k76ý 9869193409397

Je pravda,že cyklista nemá na chodníku co dělat,to souhlasím,ale zároveň na cyklostezce nemá co delat pejskař se psem a chodec by měl dodržovat pravidla a pohybovat se na stezce na pravé straně to se tedy opravdu neděje.Dnes jsem v Praze na vlastní oči viděl jak cyklisti(byli dva, kluk s holkou) vjeli do cesty autu bez předchozího upozornění a docela ohrozili sebe i to auto,na druhou stranu je kolikrát vidět i na straně řidičů jak demonstrují svoji sílu auta proti cyklistům.Takže všechno je o vzájemné ohleduplnosti a trošku přemýšlení ze všech stran a to píšu jako cyklista který každý den na kole jezdí do práce,kde si sednu do náklaního auta a jezdím po Praze i celé Čr.

+3/0
3.5.2017 19:27

R94a64d29i15m 81S72i94m51u71n65e89k 2950160656984

já po chodníku na kole normálně jezdím... když se jede s rozumem a člověk si uvědomuje, že je na chodníku a ne na silnici, tak není problém

+1/−4
3.5.2017 19:54

J98i13ř58í 62K28ü71h59r 2780216870696

Dle zákona problém je.

0/0
3.5.2017 19:59

M60i79c60h91a41l 94U38r18b51a77n 2978139562518

Kdyby mel clovek v Cechach poslouchat vsechny zakony, tak by nic jineho nedelal ... ;-D

+1/−1
3.5.2017 21:47







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.