Diskuse k článku

Řidiči vyměnili auta za vlaky a zahltili nádraží. Pomohou nová parkoviště

Stále více Středočechů vyráží po zavedení parkovacích zón v Praze do hlavního města vlakem nebo autobusem. Řidiči tak zahltili okolí nádraží odstavenými auty. Kraj chce městům pomoci stavět parkoviště.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

V19í39t98ě51z29s47l54a40v 85K82l61o89z22í29k 3291459814967

Jestli to hodlaji zpoplatnit tak to bude na hov..

0/0
5.5.2017 21:09

M82i82c89h92a43l 87J92a92r13o55š 7984130622725

Stejně jsou ty zóny blbost. Modrá čára nové místo nevytvoří, jen znemožní přejezdy rezidentů po Praze.

+2/0
5.5.2017 20:17

J78a23n 84Š25m83í41d55a 7605898659602

A neměla by se především na budování nových parkovišť pro svoje zákazníky podílet i naše národní železniční společnost v České republice, tzv.ČD?

+1/0
5.5.2017 9:01

J89o90s20e74f 50K84a45r80f18í61k 7302345746510

:-)))))

Tem je to u******... Kdyz jim ubudou zakaznici, tak proste dostanou dotace na nerentabilni spoj a hotovo.

+3/0
5.5.2017 10:28

M16i58c26h91a54l 37J33a19r82o75š 7374140442135

ČD navíc jen provozují vlaky a nádraží, ani ty koleje jim nepatří. Ty se dotují z dalšího balíku.

+1/0
5.5.2017 20:13

P35a46v91e27l 38O12b51d76r28ž52á28l20e28k 6936104528532

vlaky kolem Prahy byly narvané už před tím... úbytku se nebojí

0/0
5.5.2017 22:13

Ř47e43h19o35ř 25V63l15a61s42á50k 2174244821706

No a už na ty vlaky pořádně navazují autobusy? Kdo je ochoten po osmi kilometrech zanechat automobil na nehlídaném parkovišti, jistě by často dal přednost tomu strávit čtvrt hodinu v autobuse a o auto se vůbec nestarat.

Nevím, jak teď, ale před deseti lety to byla tragédie. Zastávky autobusu daleko od nádraží, spoje časově naprosto nenavazovaly. Tam by často stačila politická vůle a minimální náklady.

Nic proti parkovištím, ta mají vznikat také.

+1/0
5.5.2017 8:33

P15e80t19r 43Č25e43r90m31á32k 9738865159960

Jo to je tak když se problém místo řešení odsune, aneb když máme bordel v obýváku tak ho kopné do kuchyně, sice nezmizí ale nebude přece tolik vidět R^

+2/−6
4.5.2017 19:43

P80a36v42e32l 65O38b37d93r94ž19á87l71e40k 6396834878942

Co je za hranicemi Prahy, to pražskou radnici nezajímá...

0/0
5.5.2017 22:14

P37e92t56r 46Č47e10r83m78á65k 9618325259680

Tak ono jí nezajímá ani to co je před nimi, samotní pražané trpí zónama naprosto nejvíc...

0/0
6.5.2017 20:21

J31i29ř28í 81K78o29c20u83r78e85k 6885754945928

A co jste čekali, teleportaci nebo exodus?

0/0
4.5.2017 19:25

A47n12t84o59n13í36n 94S79v40o68b59o80d51a 3634653149152

Pražané přespávající mimo Prahu zahlcují dopravu do Prahy, v bytovce máme hodně lidí přihlášených v Praze a dojíždějících do Prahy pracovat, takže daně jdou Krnáčové ..... Stejné je to v satelitech, aby mohli dát děti do školky a školy v Praze, mají bydliště jeden v Praze a druhy v satelitu

+3/0
4.5.2017 19:17

J22i34ř72í 89K68o88c61u20r73e13k 6255514145808

Jaké daně? Zaměstnanci snad platí DPH? Jedna z mála daní, na kterou dosáhnou obce.

DPFO, Soc, Zdrav jde všecko státu. Obec z toho vidí tak max pracovní pozici na FÚ.

+1/−4
4.5.2017 19:23

A50n53t62o80n92í16n 58S95v29o87b89o60d67a 3114363649532

Podle počtu obyvatel se přerozdělují peníze obci, když nemá trvale bydlící, má smůlu

+2/0
4.5.2017 19:29

A79n72t72o63n12í15n 33S57v50o74b84o98d20a 3534753589272

Část daní podnikatelů jde obci, zdravotní jde pojišťovnám, vzpomeňte si na obec Modrava a Bakalu :-)

+1/0
4.5.2017 19:41

O15n27d70ř70e58j 55N18o91v45á82k 9387114879359

A co bude dál? Zavedou modré zony i Říčany a všechny obce u všech nádraží?

Byl by to jen logický krok ...

A nastane kolaps ....

+4/−1
4.5.2017 18:16

O55n30d33ř51e77j 49N78o44v30á15k 9407284319589

A to je přesně to, že naše veřejná doprva není dimenzována na to, že lidi -masivně- přestanou používat auta ...

Ono i v Praze už ROPID přiznal, že by to MHD neuneslo, kdyby se měli lidi začít o mnoho více přepravovat MHD ....

+5/−1
4.5.2017 18:13

P85e75t22r 41B43á62č83a 8655936935335

Jen houst, at se nam ty silnice trosku uvolni, predem diky ;-)

+2/0
4.5.2017 18:13

P63a79t28r29i75k 32E68g24e28r 2638750679741

Zavedení modrých zón právě tohle mělo za cíl splnit. Bohužel doplácejí na to pražané, nejenže teď nemohou zaparkovat v ulicích Karolíny Světlé, Belgické, Bieblova, Na Okraji, U Sluncové, Žitomírská, ale platí. Vzniknout přitom měly mírné brány u hranic Prahy a velkokapacitní parkoviště a bylo by rozhodnuto. Jsem však rád za integraci v pražské MHD.

+1/0
4.5.2017 17:54

O35n79d81ř84e21j 39N51o37v96á32k 9267334519949

Opravdu bylo cílem, aby se Praha rozparcelovala na 22 malých obcí, kdy občané jedné už nejsou svéprávní ve druhé?

Je nemálo příkladů, kdy člověk bydlí v jedné Praze, pracuje ve druhé, rodiče má ve třetí ...

A teď si vemte, že jsou profese, které musí jezdit po celé Praze a mohou na úřadech strávit i více než 3 hodiny ...

+7/−2
4.5.2017 18:19

M47i14r68e60k 35V98o86j96n31a59r 2681961453259

Nemohu si pomoci, ale modernizace tratí v okolí Prahy (ať už více či méně zdařilá) splnila mimo jiné jeden ze svých účelů: zatraktivnění cestování/dojíždění vlakem. Rozhodně se ale měla stavba parkoviště P+R zahrnout do oné modernizace trati a nádraží ... To, že se v této zemi nedokáže několik subjektů (= víc, než jeden) dohodnout, je věc druhá - jsem optimista, ale mám divný dojem, že potrvá ještě pár let, než bude pár nejpotřebnějších P+R hotových.

+6/0
4.5.2017 17:52

O98n66d81ř27e10j 85N60o60v76á71k 9357514669369

a kdo mohl ještě před 2 - 3 lety vědět, že začnou nové městské části takhle dovádět? a jaké to bude mít důsledky?

0/0
4.5.2017 18:14

M41i63r93e77k 79V83o64j54n67a38r 2761791773149

Tohle nebude JEN důsledkem zavedení modrých zón a kdoví čeho ještě. Stačí se podívat, jak vypadají dneska silniční přístupové cesty do Prahy: zahlcené, každou chvíli nehoda, každých pár km uzavírka/objížďka atd. Pro příklad netřeba chodit daleko - není to tak dávno, co i tady na idnesu potvrdili, že od dob, co se začalo ve velkém rubat na D1, stouplo využití vlaků na trase Praha - Brno řádově o desítky procent (nutno dodat, že co se týče zahlcenosti a uzavírek na tom např. Brno není nijak lépe už několik let...). Jet vlakem se na určitých trasách stává jednoduše rychlejší, pohodlnější (minimálně časově), bezpečnější už mnoho let ... a těch pár desítek minut sdílení prostoru s jinými není smrtelně jedovaté :-) . Teď ještě jen TROCHU navýšit parkovací kapacitu oněch přestupních míst.

+5/0
4.5.2017 18:33

O30n23d86ř74e23j 52N69o25v14á25k 9467894449699

no, zrovna tento problém se začal vyskytovat AŽ PO ZAVEDENÍ modrých zon na Praze 5, 6 atd. atd. ....

a jízda vlakem rozhodně není pohodlnější ... to může tvrdit jenom ten, kdo vlakem - zejm. Českých drah - pravidelně necestuje ....

0/−2
4.5.2017 18:36

M41i43r19e67k 71V55o43j37n81a87r 2231801693419

Je pravda, že trať plus mínus Hostivař - Benešov už nějaký ten pátek hotová je, ovšem chvilku to trvá, než naláká nové cestující (to je všude). Ty modré zóny navýšení počtu cestujících jistě hodně pomohl - nezdá se mi, že by ale byly jedinou příčinou parkovacího problému zmíněného v článku.

Pohodlnější myšleno ČASOVĚ :-) ... zaveze mě to až do centra (pokud je tedy řeč o hl.městě) s možností přímého přestupu na metro či v docházkové vzdálenosti tramvaj ... K oné druhé pohodlnosti - o cestování vlaky ČD s dovolením určitou mnohaletou představu mám, na druhou stranu pokud jde o dojíždění v řádu desítek minut a člověk nežádá o moc víc, než se dostat z bodu A do bodu B (případně včas, když už by byl moc smělý), je to snesitelné. Ale tak je to věc názorů, ten Váš Vám neberu :-)

+3/0
4.5.2017 19:01

P38e14t47r 32Š81i40m47r89a96l 4217977965215

To je pravda. Trať je hotová a výluky z úseku Hostivař (mimo) - Praha hl.n. (mimo) teprve přijdou.

Již léta tvrdím, že dělat parkoviště u velkých stanic v hustě obydlených městech je blbost právě kvůli chybějícím místům pro parkování. V uvažování mysli úředníků rozhodujících o veřejné dopravě je totiž jedna základní chyba.

Oni řeší, jak celou cestu od vašich dveří až k recepci vašeho zaměstnavatele zvládnete veřejnou dopravou. Logicky je třeba napřed soustředit proudy, tedy nabízí málo častou a pomalou (všude zastavující a nabírající cestující) dopravu. Po soustředění proudů je třeba rychle přepravit velké množství lidí naráz na místo rozdělení proudů.

A co nám z toho vzniká. Jdete z domu, moc toho nejezdí a přitom to je na nádraží relativně kousek. Skočíme do auta a... není kam zaparkovat. Řešení je velice jednoduché. Udělejme tyto soustřeďovací zastávky za městy a s velikými parkovišti. Poděkují města, kde zase půjde zaparkovat, bude to rychlé a díky levnějším pozemkům i levnější.

Osobně bydlím i pracuji v Praze Uhřiněvsi. Často jezdím do města na jednání. I v osobních vlacích lidí přibývá a na jistá parkovací místa se již nedostanu, pokud jedu až po osmé hodině. Ještě před dvěmi lety jsem v Uhřiněvsi bez problémů zaparkoval (ul. Františka Diviše), v horních Měcholupech to ještě jde vždy, otázkou je, jak ta hrůzná zbahněná plocha vydrží dlouho.

Ale naučil jsem se chodit pěšky, do Uhřiněvsi to mám 1200 metrů, do Měcholup 2500 metrů, ale při cestě je Kaufland : - )

+1/0
5.5.2017 22:28

J36a47r56o86s45l23a33v 21L58e69b14e34d43a 3766489357720

Jestli by se firmy a úřednictvo taky nemohli zamyslet nad tím, jestli musí sídlit za každou cenu zrovna v Praze...

+3/−1
4.5.2017 17:46

J93a53n 21B41l20a66h92o64u58t 8958790444312

tohle mělo být připravené ještě před rýžováním (nejen) z modrých zón

+9/0
4.5.2017 17:42

Najdete na iDNES.cz