Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Řidiči vyměnili auta za vlaky a zahltili nádraží. Pomohou nová parkoviště

Stále více Středočechů vyráží po zavedení parkovacích zón v Praze do hlavního města vlakem nebo autobusem. Řidiči tak zahltili okolí nádraží odstavenými auty. Kraj chce městům pomoci stavět parkoviště.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

V67í11t55ě23z20s88l80a97v 35K22l86o93z60í63k 3531129654397

Jestli to hodlaji zpoplatnit tak to bude na hov..

0/0
5.5.2017 21:09

M40i67c46h83a65l 39J16a63r60o90š 7754540532495

Stejně jsou ty zóny blbost. Modrá čára nové místo nevytvoří, jen znemožní přejezdy rezidentů po Praze.

+2/0
5.5.2017 20:17

J73a76n 14Š17m50í61d95a 7395608719712

A neměla by se především na budování nových parkovišť pro svoje zákazníky podílet i naše národní železniční společnost v České republice, tzv.ČD?

+1/0
5.5.2017 9:01

J90o74s88e45f 74K11a58r30f55í14k 7432455316270

:-)))))

Tem je to u******... Kdyz jim ubudou zakaznici, tak proste dostanou dotace na nerentabilni spoj a hotovo.

+3/0
5.5.2017 10:28

M88i83c13h35a30l 16J58a67r42o53š 7854850482945

ČD navíc jen provozují vlaky a nádraží, ani ty koleje jim nepatří. Ty se dotují z dalšího balíku.

+1/0
5.5.2017 20:13

P25a76v43e38l 84O21b93d48r41ž73á25l26e74k 6946324938682

vlaky kolem Prahy byly narvané už před tím... úbytku se nebojí

0/0
5.5.2017 22:13

Ř42e68h84o33ř 72V22l35a35s50á64k 2414174551906

No a už na ty vlaky pořádně navazují autobusy? Kdo je ochoten po osmi kilometrech zanechat automobil na nehlídaném parkovišti, jistě by často dal přednost tomu strávit čtvrt hodinu v autobuse a o auto se vůbec nestarat.

Nevím, jak teď, ale před deseti lety to byla tragédie. Zastávky autobusu daleko od nádraží, spoje časově naprosto nenavazovaly. Tam by často stačila politická vůle a minimální náklady.

Nic proti parkovištím, ta mají vznikat také.

+1/0
5.5.2017 8:33

P87e24t20r 35Č39e37r98m16á45k 9158945449710

Jo to je tak když se problém místo řešení odsune, aneb když máme bordel v obýváku tak ho kopné do kuchyně, sice nezmizí ale nebude přece tolik vidět R^

+2/−6
4.5.2017 19:43

P60a15v89e83l 71O20b59d27r52ž78á19l91e13k 6316134598702

Co je za hranicemi Prahy, to pražskou radnici nezajímá...

0/0
5.5.2017 22:14

P38e16t33r 28Č33e37r59m84á96k 9638415429610

Tak ono jí nezajímá ani to co je před nimi, samotní pražané trpí zónama naprosto nejvíc...

0/0
6.5.2017 20:21

J48i27ř76í 76K63o73c45u74r57e45k 6455404705708

A co jste čekali, teleportaci nebo exodus?

0/0
4.5.2017 19:25

A40n25t47o33n77í13n 85S44v66o38b47o41d80a 3614333859222

Pražané přespávající mimo Prahu zahlcují dopravu do Prahy, v bytovce máme hodně lidí přihlášených v Praze a dojíždějících do Prahy pracovat, takže daně jdou Krnáčové ..... Stejné je to v satelitech, aby mohli dát děti do školky a školy v Praze, mají bydliště jeden v Praze a druhy v satelitu

+3/0
4.5.2017 19:17

J95i85ř19í 27K69o73c36u53r48e84k 6345624575878

Jaké daně? Zaměstnanci snad platí DPH? Jedna z mála daní, na kterou dosáhnou obce.

DPFO, Soc, Zdrav jde všecko státu. Obec z toho vidí tak max pracovní pozici na FÚ.

+1/−4
4.5.2017 19:23

A82n92t66o87n54í81n 25S17v64o58b62o82d20a 3484253429632

Podle počtu obyvatel se přerozdělují peníze obci, když nemá trvale bydlící, má smůlu

+2/0
4.5.2017 19:29

A23n34t58o32n44í83n 60S23v54o73b96o33d63a 3114193149792

Část daní podnikatelů jde obci, zdravotní jde pojišťovnám, vzpomeňte si na obec Modrava a Bakalu :-)

+1/0
4.5.2017 19:41

O59n58d87ř93e44j 41N40o79v77á54k 9677174899269

A co bude dál? Zavedou modré zony i Říčany a všechny obce u všech nádraží?

Byl by to jen logický krok ...

A nastane kolaps ....

+4/−1
4.5.2017 18:16

O15n33d52ř70e48j 33N38o59v57á81k 9377404369519

A to je přesně to, že naše veřejná doprva není dimenzována na to, že lidi -masivně- přestanou používat auta ...

Ono i v Praze už ROPID přiznal, že by to MHD neuneslo, kdyby se měli lidi začít o mnoho více přepravovat MHD ....

+5/−1
4.5.2017 18:13

P20e41t93r 60B73á16č67a 8645826745295

Jen houst, at se nam ty silnice trosku uvolni, predem diky ;-)

+2/0
4.5.2017 18:13

P88a27t91r63i16k 16E54g46e82r 2798270399581

Zavedení modrých zón právě tohle mělo za cíl splnit. Bohužel doplácejí na to pražané, nejenže teď nemohou zaparkovat v ulicích Karolíny Světlé, Belgické, Bieblova, Na Okraji, U Sluncové, Žitomírská, ale platí. Vzniknout přitom měly mírné brány u hranic Prahy a velkokapacitní parkoviště a bylo by rozhodnuto. Jsem však rád za integraci v pražské MHD.

+1/0
4.5.2017 17:54

O48n64d55ř31e97j 39N21o17v10á14k 9377664229739

Opravdu bylo cílem, aby se Praha rozparcelovala na 22 malých obcí, kdy občané jedné už nejsou svéprávní ve druhé?

Je nemálo příkladů, kdy člověk bydlí v jedné Praze, pracuje ve druhé, rodiče má ve třetí ...

A teď si vemte, že jsou profese, které musí jezdit po celé Praze a mohou na úřadech strávit i více než 3 hodiny ...

+7/−2
4.5.2017 18:19

M56i26r20e46k 68V68o94j29n44a21r 2671921753309

Nemohu si pomoci, ale modernizace tratí v okolí Prahy (ať už více či méně zdařilá) splnila mimo jiné jeden ze svých účelů: zatraktivnění cestování/dojíždění vlakem. Rozhodně se ale měla stavba parkoviště P+R zahrnout do oné modernizace trati a nádraží ... To, že se v této zemi nedokáže několik subjektů (= víc, než jeden) dohodnout, je věc druhá - jsem optimista, ale mám divný dojem, že potrvá ještě pár let, než bude pár nejpotřebnějších P+R hotových.

+6/0
4.5.2017 17:52

O85n88d68ř39e23j 63N12o34v50á22k 9427844459179

a kdo mohl ještě před 2 - 3 lety vědět, že začnou nové městské části takhle dovádět? a jaké to bude mít důsledky?

0/0
4.5.2017 18:14

M80i26r87e36k 49V92o80j89n66a69r 2791701893539

Tohle nebude JEN důsledkem zavedení modrých zón a kdoví čeho ještě. Stačí se podívat, jak vypadají dneska silniční přístupové cesty do Prahy: zahlcené, každou chvíli nehoda, každých pár km uzavírka/objížďka atd. Pro příklad netřeba chodit daleko - není to tak dávno, co i tady na idnesu potvrdili, že od dob, co se začalo ve velkém rubat na D1, stouplo využití vlaků na trase Praha - Brno řádově o desítky procent (nutno dodat, že co se týče zahlcenosti a uzavírek na tom např. Brno není nijak lépe už několik let...). Jet vlakem se na určitých trasách stává jednoduše rychlejší, pohodlnější (minimálně časově), bezpečnější už mnoho let ... a těch pár desítek minut sdílení prostoru s jinými není smrtelně jedovaté :-) . Teď ještě jen TROCHU navýšit parkovací kapacitu oněch přestupních míst.

+5/0
4.5.2017 18:33

O44n21d20ř39e45j 45N85o24v24á68k 9367974199549

no, zrovna tento problém se začal vyskytovat AŽ PO ZAVEDENÍ modrých zon na Praze 5, 6 atd. atd. ....

a jízda vlakem rozhodně není pohodlnější ... to může tvrdit jenom ten, kdo vlakem - zejm. Českých drah - pravidelně necestuje ....

0/−2
4.5.2017 18:36

M90i68r34e35k 82V58o22j62n93a79r 2661361363149

Je pravda, že trať plus mínus Hostivař - Benešov už nějaký ten pátek hotová je, ovšem chvilku to trvá, než naláká nové cestující (to je všude). Ty modré zóny navýšení počtu cestujících jistě hodně pomohl - nezdá se mi, že by ale byly jedinou příčinou parkovacího problému zmíněného v článku.

Pohodlnější myšleno ČASOVĚ :-) ... zaveze mě to až do centra (pokud je tedy řeč o hl.městě) s možností přímého přestupu na metro či v docházkové vzdálenosti tramvaj ... K oné druhé pohodlnosti - o cestování vlaky ČD s dovolením určitou mnohaletou představu mám, na druhou stranu pokud jde o dojíždění v řádu desítek minut a člověk nežádá o moc víc, než se dostat z bodu A do bodu B (případně včas, když už by byl moc smělý), je to snesitelné. Ale tak je to věc názorů, ten Váš Vám neberu :-)

+3/0
4.5.2017 19:01

P98e11t69r 43Š92i22m80r16a10l 4327557985715

To je pravda. Trať je hotová a výluky z úseku Hostivař (mimo) - Praha hl.n. (mimo) teprve přijdou.

Již léta tvrdím, že dělat parkoviště u velkých stanic v hustě obydlených městech je blbost právě kvůli chybějícím místům pro parkování. V uvažování mysli úředníků rozhodujících o veřejné dopravě je totiž jedna základní chyba.

Oni řeší, jak celou cestu od vašich dveří až k recepci vašeho zaměstnavatele zvládnete veřejnou dopravou. Logicky je třeba napřed soustředit proudy, tedy nabízí málo častou a pomalou (všude zastavující a nabírající cestující) dopravu. Po soustředění proudů je třeba rychle přepravit velké množství lidí naráz na místo rozdělení proudů.

A co nám z toho vzniká. Jdete z domu, moc toho nejezdí a přitom to je na nádraží relativně kousek. Skočíme do auta a... není kam zaparkovat. Řešení je velice jednoduché. Udělejme tyto soustřeďovací zastávky za městy a s velikými parkovišti. Poděkují města, kde zase půjde zaparkovat, bude to rychlé a díky levnějším pozemkům i levnější.

Osobně bydlím i pracuji v Praze Uhřiněvsi. Často jezdím do města na jednání. I v osobních vlacích lidí přibývá a na jistá parkovací místa se již nedostanu, pokud jedu až po osmé hodině. Ještě před dvěmi lety jsem v Uhřiněvsi bez problémů zaparkoval (ul. Františka Diviše), v horních Měcholupech to ještě jde vždy, otázkou je, jak ta hrůzná zbahněná plocha vydrží dlouho.

Ale naučil jsem se chodit pěšky, do Uhřiněvsi to mám 1200 metrů, do Měcholup 2500 metrů, ale při cestě je Kaufland : - )

+1/0
5.5.2017 22:28

J12a72r66o22s94l71a44v 74L11e55b44e16d93a 3326589257580

Jestli by se firmy a úřednictvo taky nemohli zamyslet nad tím, jestli musí sídlit za každou cenu zrovna v Praze...

+3/−1
4.5.2017 17:46

J18a59n 19B25l66a66h64o26u42t 8208620334122

tohle mělo být připravené ještě před rýžováním (nejen) z modrých zón

+9/0
4.5.2017 17:42







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.