Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Medici chtějí z Prahy pryč. Bojí se ztráty motivace a toho, že se neuživí

MF DNES oslovila přes čtyři sta studentů medicíny. Anketa ukázala, že v metropoli chtějí zůstat jen skalní patrioti, většina jich chce Prahu opustit. Medici se bojí, že budou mít málo peněz a děsí je také syndrom vyhoření. Nejlákavějším oborem je pro ně chirurgie nebo gynekologie.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M56o19n65i97k23a 75H77a38l51m36o77v90á 6747731703696

V tom případě to tak musíme ale udělat všem kdo v ČR vystudovali více než ZŠ! Co je to za způsob myšlení - máme málo doktorů protože tu mají špatné podmínky - tak aby nám neutíkali přivážeme je tu smlouvou či platem za studium. Ale ostatní profese od architektů, inženýrů, pokladních přes dělníky až po zedníky necháme být, ti tu mohli vystudovat za naše peníze a pak odejít do zahraničí!

Pokud by to tak mělo být tak v tom případě každý, kdo po střední odejde do zahraničí musí zaplatit co naší společnosti dluží! A nebo nikdo;-O;-O;-O;-O!

+4/0
10.5.2017 13:03

M24o54n49i98k72a 62H66a47l32m95o84v78á 6197121793576

Omlouvám se, měla to být reakce na zdejší příspěvek o tom, že by medici měli zaplatit miliony když budou chtít odejít do zahraničí. Nevím proč je můj příspěvek v hlavním vláknu.

0/0
10.5.2017 13:12

K13a23r27e24l 88V75a33c45h37u34t 9923962929273

Řada sudentů na stážích v zahraničí působí demotivovaně? - Opravdu si neděláte legraci? - Tak proč tam tedy na ty stáže vůbec jezdí??? :-/

0/−2
10.5.2017 9:38

N16a67t18á40l51i30e 13P89t80á59č34n86í87k21o95v29á 7358375184633

Nic takového se v článku nepíše. „Na praxích a stážích v nemocnici mě zarazilo, že mnoho mladých lékařů působí demotivovaně, proto se bojím ztráty motivace a radosti z práce,“ popisuje druhačka H. F.

+3/0
10.5.2017 13:01

P11e97t49r 35D41r89a60p52a15l 3545558983385

no, podle těch názorů jsou medici dost odtrženi od reality...asi podle nich v Praze nežijí prodavači, dělníci, učitelé a stovky dalších profesí obyčejných zaměstnanců, co si taky musí pořídit byt a uživit rodinu.

+3/−6
10.5.2017 9:04

P91e54t63r 74N28i31v29n33i26c34k15ý 3282694505947

Tady se musím mediků zastat. Kolik úsilí a času svému vzdělávání věnovali ti dělníci a prodavači?

Co se týká učitelů, tak tady děláme fatální chybu. Učitelé by měli být nejlépe placení lidé. Lépe než v bankách a soukromých firmách. Vzdělání je nejlepší investice do budoucnosti, proto by do škol měli jít ti nejlepší lidé a dostat nejlepší platy.

+4/0
10.5.2017 9:09

K36a73r32e94l 56V66a85c26h17u65t 9343962739143

Myslím, že P.Drápal chtěl naznačit, že všichni lidé bydlící v Praze přece lékaře potřebují - jde tedy o jisté R^ pacienty - ti určitě nebudou chtít za ošetřením jezdit někam mimo Prahu! ;-D;-)

0/0
10.5.2017 9:41

P60e87t15r 70N21i68v89n75i95c18k12ý 3122444405567

Já jsem to pochopil (a je to tak napsané), že nejen medici/doktoři mají problém si v Praze pořídit bydlení a mít z čeho žít. Nevidím tam nic o dostupnosti lékařské péče.

+1/0
10.5.2017 9:44

P54e98t67r 66D64r95a47p68a39l 3905728673575

ano, myslel jsem to tak, jak píšete...jenže zatímco ta prodavačka bude mít celý život plat podprůměrný, doktor má před sebou perspektivu opačnou

0/0
10.5.2017 11:34
Foto

M88a69r67t42i24n 62H14e64j25h52a72l 1427929332383

No nevim, kdo je odtrzeny od reality...

0/0
10.5.2017 11:28

P90e48t11r 67H27á58l52a 6684856375446

Jenže ti už tu žijí. Bydlení je problémem až poslední dobou, kdy magistrát sabotuje výstavbu nových bytů, takže je nedostatek prostor k bydlení a jejich cena pak nutně roste.

0/0
10.5.2017 13:55

P22e86t29r 56Š80k51o11d56a 5607430134460

Ty názory nejsou tak úplně mimo, jak bych čekal. Vcelku s nima souhlasím. Lékaři by měli být lépe placeni, mělo by se jim ubrat byrokracie. Pokud jde o studium, v tom ale zásadně nesouhlasím - jednou tady studují za naše peníze, tak by to měli vrátit tím, že hned po škole nepůjdou do zahraničí. Nemám tím na mysli stáže a různá školení, to je něco jiného.

0/−4
10.5.2017 7:50

P85e91t66r 24N61i74v38n74i26c93k79ý 3502794485147

Bráníš jít do zahraničí i jiným profesím? Inženýrům, zedníkům, ošetřovatelkám, řidičům? Ti všichni taky vystudovali za "naše" peníze. Proč jen doktorům.

Práve možnost odejít do zahraničí a konkurence pomáhá těm, kteří jsou tady, aby měli vyšší platy. Je to obyčejný ekonomický tlak a buďme za něj rádi.

+8/0
10.5.2017 9:11

J81a29n 54V56á79v22r67a 1802621639688

No jo no. Pro same tvoreni zisku proste ve zdravotnictvi nejsou penize na adekvatni zaplaceni mladych lekaru. To ze z nich stat dela otroky a dal to krivi prichod lekaru z ukrajiny pro ktere jsou i tyhle podminky porad o tisic procent lepsi nez doma. Takze prvni krok, jedna jedina zdravotni pojistovna, krok dve nemocnice nesmi generovat zisk pro soukrome majitele. Jenze to bude diky sibrum jako Babis a Chrenek velmi spatne prosaditelne.

0/−3
10.5.2017 6:51

M90a39r38t55i46n 46R34u33z49i92c87k82a 1352748166857

Je to presne naopak nez pisete...

0/0
8.7.2017 9:13

J63o72s82e47f 37C36h93o31d43o92u61n50s82k27ý 4101376849150

Zajímavý průzkum, ve spoustě zbytečných a nepřesných či polopravdivých článků se takovýhle zajímavý článek hledá těžko.

0/0
10.5.2017 4:50
Foto

D38a90v50i91d 53K86o61p96a22l 5383752424899

Pokud takto uvažují, proč tedy nešli rovnou studovat do zahraničí? Byli by tak nejen odborně, ale i jazykově vybaveni. Takto pak nemá kdo léčit obyvatele na malých městech apod. Hlavně brát, to jim jde, ale vrátit společnosti to co do nich investovala to už jim nevoní. Inu brát německý plat je lákavé, ale vystudovat si v Německu za jiné náklady než u nás, to ne. Čecháčkovská vyčůranost.

+4/−8
10.5.2017 4:31

J82a95r74o39m53í68r 41Š35r97á76m86e71k 3297466957472

Čecháčkovsky vyčůraný jste především vy, když si myslíte, že máte nárok na péči lepší než v Německu za tu cenu, že zdravotníci jsou placeni prakticky nejhůře v Evropě (skutečný hodinový příjem přepočítaný na HDP) a jednou nohou v kriminále (bez nezákonných přesčasů by se zdravotnictví zhroutilo, nezákonný přesčas je v případě pochybení z únavy přitěžující okolnost).

+5/0
10.5.2017 6:42

M43o63n95i42k43a 30H29a33l66m60o53v71á 6937451203356

Já jsem třeba nevěděla jak se to má se zdravotnictvím když jsem do školy šla. Nikdo u mě z rodiny zdravotník není a můj názor byl v 19 letech asi takový jako zbytku společnosti - že je lékařské povolání dobře placené a o otročení, které se u nás děje, jsem neměla tušení.

Vystřízlivěla jsem až na praxích v nemocnici po třeťáku když jsem viděla, slyšela jak to chodí.

+2/−1
10.5.2017 13:10

P68a62v18e80l 51J90e12ř59á97b43e19k 7541542534197

Zlaté povolání instalatér.

nemusí studovat, ale stejně jako doktor sem tam protáhne nějaké potrubí, propláchne dutiny, někde něco uřízne a zaslepí, vymění nějakou chlopničku a odpovědnost skoro minimální.

A když přijde s bolavým palcem ke svému studovanému kolegovi, tak si na něj ještě vyskakuje, že mu ten palec jen třikrát pofoukal, když si myslí, že má nárok na pět pofoukání.

+2/−4
9.5.2017 22:05

P32e65t64r 78N18i56v18n33i32c51k12ý 3452184585157

Pobavila mě jedna historka doktora. Pozval si domů instalatéra na nějekou opravu. Během práce se instalatér vyptal, jak řešit různé zdravotní potíže svého širokého příbuzenstva. A doktor radil.

Nakonec instalatér vypsal účet se sazbou několik stovek za hodinu + dopravu a odkráčel. Vlastně by měl zpětně doktorovi zaplatit za odborné konzultace a v idelálním případě by si platby započetli a skončili na nule.

Ale z pohledu instalatéra, ON pracoval, ON tahal těžkou tašku s nářadím, ON se nadřel. Doktor jen tak "radil z hlavy", to nestojí ani za řeč.

+3/0
10.5.2017 9:15

J66a44k68u15b 29K37o44r46e49c 6104540511873

Tak je snad jasné ze na doktory se lidé dívají trochu jinak než na jiné povolání, protoze když jde člověk k lékaři tak jde o jeho zdraví coz je ta nejcennější hodnota kterou máme, proto je také potřeba k tomu tak přistupovat. I ti medici až jednou budou potřebovat pomoct poznají jaké to je když člověk musí čekat měsíce na vyšetření nebo zákrok. Jako na polobohy se na ně nikdo nedívá, ale lidé od nich prostě očekávají pomoc. Lékaři si stěžují na stav zdravotnictví ale mnoho z nich tomuto stavu výrazně napomáhá (samozřejmě ze zdaleka ne všichni).

0/0
9.5.2017 21:03

D89a20n95i67e12l 81J45a25n84í22č86e83k 8659277109327

Obecně mohu říci, že pacienti v ČR jsou hodně "rozmazleni" naším zdravotnictvím. Stačí si zkusit jen zdravotnictví v jiných, často opěvovaných zemích. Stačí si poslechnout historky z nemocnic v UK, nebo Finsku či Itálii. V ČR je obecně zdravotnictví velmi dostupné, takže až na výjímky se k péči v ČR dostane pacient mnohem mnohem rychleji než v jiných zemích. Bohužel, tento "blahobyt" vznikl na úkor pracujících zdravotníků. Jenže tento stav nelze udržet do nekonečna. To bychom museli nastolit nějakou variantu diktatury pacientů, variantu na diktaturu proletariátu. Ale to nejde. A ti nespokojení zdravotníci prostě jdou jinam. A noví nepřicházejí. Nedostatek zdravotníků bude pro další vlády velmi velký problém, který budou muset řešit.

+7/0
9.5.2017 21:20

J45a34k66u90b 91K23o81r20e18c 6134190771233

Abych pravdu řekl objednávací lhůty mi přijdou dost dlouhé, třeba na magnetickou rezonanci cca dva měsíce. Jak čekají dlouho v zahraničí nevim, možná déle.

0/0
9.5.2017 21:24

D75a87n96i59e49l 31J50a16n86í59č94e70k 8319117279687

tak když jste nemocný v UK a máte 39-40 teploty, tak dostanete termín k obvodnímu za 14 dní

0/0
9.5.2017 21:31

J82a82k12u76b 54K57o85r71e40c 6784860111283

To už možná člověk ani nemusí chodit :D

0/0
9.5.2017 21:32

D54a35n92i47e64l 44J89a45n76í77č66e14k 8609247339487

někdy už tam nedojde

0/0
9.5.2017 21:33

P31a18v39e79l 42J62e54ř32á15b81e96k 7101952404947

Tam není o lidi nouze - každý je nahraditelný migrantem.

Tak ještě řešit rychlou péči - prostě přirozený výběr.

0/0
9.5.2017 22:01

P95e57t67r 31N24i15v35n53i32c59k64ý 3312684775387

Známý se objednal na magnetickou rezonanci a taky mu řekli za dva měsíce. Zkusil zavolat do jiné nemocnice a dali mu termín na příští týden. A skutečně to další týden proběhlo.

0/0
10.5.2017 9:16

J33a48k56u91b 97K26o41r77e23c 6714380911503

Ano, podle mě chybí nějaký systém, ktery by ukazoval jaka je aktuální čekaci doba v jednotlivých zařízení. Pri objednávani by tedy pacientovi bylo sděleno, ze tady se čeká třeba měsíc ale ve vedlejším městě třeba jen týden. Také by tyto pracoviště mohly fungovat v noci a kdo by chtěl, mohl by jít na vyšetření třeba za dva dny ale ve dvě v noci (bylo by to dobrovolne), jinak klasický až třeba za měsíc nebo za dva.

0/0
10.5.2017 9:47

J34i49n93d87ř19i55c52h 97M35i69t11t87e66r 6864705111146

Každý říká, že zdraví je nejcennější hodnota, ale když má vytáhnout šrajtofli a něco málo zaplatit, kroutí se jak had. Regulační poplatky vyhrály socanům volby. A teď sklízíme co jsme zaseli.

+4/−1
9.5.2017 22:17

J39a15k75u22b 83K79o68r27e27c 6334670641263

Stěžovali si hlavně důchodci a každý musi uznat ze co se týká peněz tak na tom jsou dost spatne a zdraví se v tomto věku také horší.

0/0
9.5.2017 22:29

J96i74n21d47ř44i75c17h 65M95i97t76t49e65r 6614855901926

Ti ale měli limit 2500 Kč ročně, to je cca 200 Kč měsičně. Pak jim to ZP vracela.

+1/0
9.5.2017 22:42

J86a35k12u11b 86K57o33r33e16c 6254360321913

Ale porad museli dát těch 2500, jsou rádi za každou usetrenou korunu, navíc mnoho z nich plati hromadu peněz za léky atd.

0/−1
9.5.2017 22:57

J58i76n86d87ř35i34c80h 10M90i71t33t64e72r 6534885301896

Když je pro ně 200 Kč měsíčně za zdraví mnoho, tak to pro ně není to nejcennější. Krabička cigaret stojí 80 Kč. A s tím nemá problém nikdo. Bez spoluúčasti to nejde nikde. A v Česku ji máme snad nejnižší v Evropě.

+5/0
9.5.2017 23:00

J91i42n25d25ř46i19c40h 92M89i58t83t24e51r 6274405771176

Jo a mimo jiné je tu problém nízkých důchodů, to je to podstatné. Neproběhla žádná reforma penzijního systému.

0/0
9.5.2017 23:02

J71i52ř68í 64E69r23b67e38n 1243814226797

Jestli chcete vyšší důchody, musíte na ně odněkud vysát víc peněz. Z ničeho se to vyčarovat nedá.

A jestli chcete nadnést kapitalizaci fondových úspor, pak mějte na paměti, že ne každý bere tolik, aby si mohl odkládat stranou dalších mnoho tisíc korun do penziního fondu - nemluvě o tom, že záruky na 30-40leté úspory vám nikdo nedá a při rozjeté inflaci je (na rozdíl od mezd, platů a důchodů) nejde valorizovat. Za naspořených sto tisíc jste v roce 1977 pořídil pozemek a slušný rodinný dům, v roce 1997 lehce ojeté malé auto a letos leda tak lepší rodinnou dovolenou. Jak to dopadlo s průmyslovými penzijními fondy v USA, víte sám. A v Evropě máme s měnami, inflačními vlnami a ničením úspor zkušeností dost.

Smiřte se s tím, že průběžný penzijní systém je bohudík/bohužel nejstabilnější verzí a záleží tam jen na nastavení parametrů. Civilizace s tím má praxi už skoro dvě stě let.

+2/0
10.5.2017 1:20

J95i65n90d17ř89i78c27h 90M98i67t27t12e72r 6834165491316

Ano chtěl bych fondový systém. Nějakou část zaručenou státem, a zbytek soukromě, aby byla korelace mezi tím, co odvedu a tím co dostanu. Tenhle průběžný je natolik solidární, že výšepříjmové skupiny vysloveně okrádá a tito lidé se z něj snaží uniknout ze všech sil a zajistit se jinak . A to i nelegálními způsoby. Průběžný systém je pyramida , která funguje jen do té doby když vám roste počet obyvatel. Ponziho schéma, které se zhroutí. Těch 200 let to funguje proto, že příbývají lidi. To ale končí. S průběžným systémem nesouhlasím, ale nemohu s tím nic dělat, než to, že do něj přispívám minimálně a na důchod volím jinou formu zabezpečení. Jinak penzijní fondy v USA celkem fungují. Mám tam bráchu , žije tam 33 let a o jeho důchodu si můžete nechat jen zdát. Nemáte ani 20% toho, co má on. Tedy pokud spoléháte jen na průběžný systém.

Příklady inflačního znehodnocení máte dobře, ale vyhýbáte se komoditám, které s inflací úspěšně bojují, nebo ji i překonávají. Třeba akcie Apple, Microsoft, Facebook, nemovitosti, zlato si drží cenu... Takže vámi uváděný dům s pozemkem za 100 000 má dnes cenu klidně 5 000 000. To je 50xzhodnocené. Nesmíte mít peníze doma ve štrozoku, že .

0/0
10.5.2017 10:45

Š82t98e80f95a17n 83F75r62i61č77a 7592128453496

Nevidím jediný důvod, proč by mladí lékaři měli zůstávat v Česku, kde je nikdo nezaplatí. Ve špitále dnes sanitář, pomocný personál se základním vzděláním, bere víc než lékař, který do 26 let studoval a potřebuje získat atestaci. No kde to jsme? Rv

+8/−2
9.5.2017 20:30

L52i49b84o98r 79V66a32v52ř58í22k 7753432873452

Sanitář bere víc? A od kdy? Základní hrubý plat sanitářů beu směn i s osobním příplatkem je 20 000 hrubého. Pečovatelky v Domově seniorů ještě méně. A práce je to náročná a každý na ní nemá.

+3/0
9.5.2017 22:27

J28a43r85o23m86í42r 17Š97r46á26m43e87k 3407156547382

Lékař v oboru bez služeb (např. patologie nebo soudní lékařství) může dostat na začátek i méně. A příslušný šiditel nebo šprýmař pak bude mít ještě tu drzost veřejně fňukat, že mu na jeho luxusní oddělení mladí nechtějí. Podobná finta je poloviční úvazek plus formální PhD s plnou prací (přetrvává už jen v některých oborech).

+2/0
10.5.2017 6:45

J73a51k23u67b 46F45e50i41f57a37r 7559489216449

A to vzdělání jim zaplatit kdo???

Nevidím jediný důvod, proč by stát měl platit lidem vzdělání, aby z toho pak nic neměl, když ti lidé odejdou do zahraničí.Rv

0/−2
10.5.2017 7:22

D76a73n96i61e75l 29J70a61n64í28č15e64k 8189797549517

Úplně jim rozumím, k tomu je lákají na 4-5x větší peníze do zahraničí, takže stále mají nad čím přemýšlet. Najít práci v Praze na klinice na nízký úvazek, kdy máte peníze tak na nájem nebo bydlení u rodičů a upsat se do doktorandského studia, nebo jít na okres do plného provozu a někdy brát i více peněz, ale zase třeba i se 140 hodinami služeb nad běžných 160 hodin měsíčně??? Anebo se sebrat a odjet do zahraničí, daleko od nenávistných projevů české "veřejnosti", která stále považuje zdravotníky za služebníčky, kteří jsou povinní tu být vždy a všude za jakýchkoliv podmínek k plnění "přání" pacientů, protože to oni jim zaplatili studium. Jo, je to fakt složité, já bych radil zkusit Erasmus v zahraničí a pak se rozhodnout. Všude je chleba o dvou kůrkách, ale někde je to vydělávání na chleba prostě příjemnější než v ČR... A taky si těch doktorů za západ od hranic váží nejen v anketách, ale taky na výplatní pásce a v ostatních benefitech....

+5/0
9.5.2017 20:05

J92a79r38o89m74í40r 92Š56r87á90m86e47k 3127516647422

Ono ani s tím okresy to není tak růžové. Řada nemocnic je personálně zdevastovaných - někdy prostě není kde brát, někdy k tomu dost přispěl naprostý nezájem vedení nemocnice řešit problémy, které zrovna nepálí. Případ mělnické interny asi znáte a asi i víte, že to není výjimka. Ještě horší je situace v oborech málo atraktivních nebo bez služeb (např. patologie).

0/0
10.5.2017 6:51

D10a84n50i24e27l 77J49a35n32í19č42e42k 8239947519697

No to máte taky pravdu, ne všude v okrese je to na vyskakování, někde je to dokonce špíše na vyskočení z okna, to je pravda. Takže nakonec raději to Německo???

0/0
10.5.2017 7:19

J12a66r61o25m55í64r 56Š85r85á59m58e33k 3637376617792

Zahraničí je asi ta nejlepší volba, ne nezbytně Německo. Já jsem po hodně špatné zkušenosti na českém okrese nastoupil na teoretický ústav na lékařské fakultě (fun fact: za vyšší plat).

0/0
10.5.2017 7:30

M77a90r47t40i39n 28C28a83j47t94h75a78m87l 3321538306390

Děti by lidé met neměli. Doba je zlá a jestli je mít jako dogma, že spolužačka už děti má?? Kde to pak jsme? Chudák ten tvor který se tu naši sobeckosti ocitne.

0/−4
9.5.2017 19:47

K70a90t46e94ř78i56n50a 35V26ý60b89o26r69n57á 6410709129

Na době nic zlého nevidím. Lidé měli děti i za války, tak nevím, proč by je nemohli mít když se válejí maximálně tak u televize.

+2/−1
9.5.2017 20:01

M13a94r76t67i32n 16C89a81j37t33h20a35m56l 3241678226380

Objasnete mně poslední souvětí. Valeji se doma u televize!

0/0
9.5.2017 20:14

P83a80v20e53l 60J39e56ř24á69b69e85k 7221442914807

Možná, že jednou pochopíte, že právě lékařky si uvědomují riziko mít děti v pozdějším věku. zejména s ohledem na zdraví dětí.

A pokud jste nepochopil poslední větu, tak je zbytečné cokoliv objasňovat.

+2/0
9.5.2017 22:08







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.