Diskuze

Libeňský most je nevratně poškozen, vzorky se odborníkům rozpadaly v ruce

Průzkumy vzorků Libeňského mostu dopadly mnohem hůře, než se čekalo. Odborníkům se rozpadaly v rukách. Praha proto zvažuje, že části Libeňského mostu nahradí novými. Čeká se, zda bude most památkou.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zakonzervovat, nesahat. Vedle postavit nový. Účet poslat na adresu odpůrců rekonstrukce.

1 2
možnosti

Rekonstruovat nebo postavit novy je tak jako tak nutne. Cena se zda zatim plus minus stejna,... Stav mostu zavinila prevazne nedostatecna/zadna udrzba, to predevsim, pak je otazkou nosnost a kvalita piliru, ktera dnes neodpovida normam a pozadavkum na zatizeni.

Jde jen o to, co z mostu zachranit a co ne, co je a neni pamatkou.

Jinak k novym mostum, jeden byl naplanovan z dnesni ulice Komunardu v Holesovicich do Saldovy ulice v Karline a ten nebyl nikdy realizovan.

0 0
možnosti

Všechno, co není fungl nové, je památka. Takže zbourat a postavit pořádně nový most. Ten bude taky jednou "památka".

1 0
možnosti

Domnívám se, že nejsme tak bohatí, abychom udržovali nefunkční dopravní stavby.

Most není zřícenina hradu, kterou stačí zakonzervovat, ale "živá" stavba, která denně musí plnit své poslání.

Jeden most v Praze je vymezen jen pro chodce, není třeba, aby se klíčová mostní konstrukce v dopravním systému Prahy opravila tak, že nebude po opravě ani plnit současné dopravní zatížení.

Most může mít nějakou historickou a technickou hodnotu. Ale pokud byl postaven špatně, tak se domnívám, že takový most lze chránit snad jen memento, jak se nemá stavět a šetřit.

Proto je mi podivné, že takovou nekvalitní práci historici chtějí chránit.

Jako symbol nekvalitní práce ?

5 0
možnosti

To pak klidne zbourejme i Karluv most, Jiraskum most, atd... proc je udrzovat, Karluv most take neplni puvodni pozadavky na dopravu? Proc by nemohla byt ziva stavba pamatkou??? To se vylucuje? Po rekonstrukci/oprave samozrejme musi plnit svou funkci.

Posledni vase vety, i kdyz v clanku je napsano, ze jde o nekvalitni praci ve videu uz je zminene, ze to neni az tak uplne pravda. Namitnu proc v Pise zachranuji sikmou stavbu, ktera je dilem nekvalitni prace, nema zajistene zaklady? Jako symbol nekvalitni prace?

Libensky most nema samozrejme takovou historickou hodnotu ani technickou, ale je to jediny most s prvky kubismu. Pilire nejsou nicim vyjimecnym, nejcenejsi jsou prvky kubismu a obloukova pole o trech kloubech z prosteho betonu.

Neni treba chranit cely most, ale jeho casti...

0 0
možnosti

Je to jen můj osobní názor, ale Libeňák mi jako nějaký skvost rozhodně nepřipadá. Když se boural hezký a zdravý dům na Václaváku, nikdo z "Prahy" se s tím nemazal a bylo....

5 0
možnosti

Tak o zbourani toho domu se jednalo snad 10 let, ale jinak souhlasim. O Libenskem mostu se takto jedno od roku 2004 uz dokonce. No a taky jako nejaky extra skvost nepripada a kvuli sve vytizenosti by mel hlavne fungovat

0 0
možnosti

otazka je co Praha potrebuje urgentneji a na co bude muset vynalozit nemale financni prostredky:

1) funkcni moderni most, ktery bude slouzit dlouha desetileti a bude schopny vystat zvyseny provoz co do frekvence i nosnosti

nebo ) za kazdou ceny zachovaly architektonicky skvost z 20. let 20. stoleti, ktery bude velmi nakladne opravit s vysledkem, ze jeho nosnost a schopnost vystat zvysenou frekvenci provozu se ani v nejlepsim pripade nezlepsi a v horsim bude dokonce nizsi.

Hlavne, ze most zustane predmetem pro historicke museum architektury!

2 0
možnosti

Foto č. 1 je zkreslující, to jsou vzorky které prošly zkouškou pevnosti v tlaku.

A pan ředitel KÚ se nejmenuje Kolísek. :-)

A docela by mě zajímalo, jak se dají u mostu nahradit základy. Postavíme druhej most nad ním, zavěsíme na něj ten starej a vybouráme mu základy?

1 0
možnosti

Zespodu. Pod Vltavou se vyrazí pracovní štola, pilíř se podepře (může se též zavěsit na velkokapacitní vzducholoď), základ ze štoly vydlabe (takový Metrostav má z Blanky zvládnutou technologii rychlokomínování) a prostor vyplní stříkaným betonem s nějakou tou injektáží kolem. To bude kubíků víkeprakí!

0 0
možnosti

"Pokud jde o výsledný účet, může se podle Kolíska stát, že oprava bude nakonec dražší než stavba nového přemostění přes Vltavu. ...Navíc podle něj přinese jen nejisté výsledky. „Čistě z technického hlediska s sebou stavba nového mostu nese méně rizik než oprava stávajícího,“

Oprava mostu a k ni vedouci zdlouhave nakladne vyzkumy jsou typickym prikladem toho, co anglicke prislovi nazyva jako " throwing good money after bad", hazet dobre penize za spatnymi a navic tu agonii jeste zbytecne prodluzovat. Cim dele se to tahne, tim vic penez to stoji.

Zbourat a postavit novy!!

Prestat se s tim mazat a nasmerovat penize urcene na opravu mostu na novou konstrukci.

6 0
možnosti

Doufám, že most bude brzy památkou a také, že se konečně začne opravovat. Pořád se na něco cosi čeká, ale pro ČSSD na magistrátu je patrně na vše času dost. Už dávno měl být opraven.

2 7
možnosti

uz davno měl byt zbouran a postaven nový

9 1
možnosti

Čekejte, čekejte, času je přece dost.

1 0
možnosti

Podle posouzení v roce 2004 je konstrukce mostu silně zanedbaná a některé části jsou poškozeny korozí až na hraně havarijních podmínek. V zanedbaném stavu byla tramvajová trať, vozovky, chodníky i povrch ramen, vozovky byly špatně odvodněné se zbytky posypů a bláta, spáry zahliněné a zarůstající vegetací. Odvodnění mostu je patrně nefunkční, odvodňovače nebyly dlouho čištěny a jsou zcela zkorodované. Mezi největší problémy patří dožití všech izolací. V rámovém otvoru na pravém břehu Vltavy sídlili bezdomovci, kteří zde pálí ohně, spodní líc mostu byl silně zakouřen a u schodiště bylo viditelné místo, kde došlo k silnému požáru a poškození povrchových vrstev betonu. Konzoly schodišť jsou silně napadené korozí výztuže, schodiště jsou v havarijním stavu, přesto na ně nebyl omezen přístup a konzoly nebyly ani podchyceny provizorním podepřením. V poměrně dobrém stavu byla zábradlí a původní osvětlovací stožáry, ty jsou však nefunkční a jsou k nim primitivní a nevzhlednou objímkou připojeny nové, ocelové stožáry. Troleje jsou zavěšeny na dvojice sloupů spřažené v patě a hlavě.

3 0
možnosti