- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Zakonzervovat, nesahat. Vedle postavit nový. Účet poslat na adresu odpůrců rekonstrukce.
Rekonstruovat nebo postavit novy je tak jako tak nutne. Cena se zda zatim plus minus stejna,... Stav mostu zavinila prevazne nedostatecna/zadna udrzba, to predevsim, pak je otazkou nosnost a kvalita piliru, ktera dnes neodpovida normam a pozadavkum na zatizeni.
Jde jen o to, co z mostu zachranit a co ne, co je a neni pamatkou.
Jinak k novym mostum, jeden byl naplanovan z dnesni ulice Komunardu v Holesovicich do Saldovy ulice v Karline a ten nebyl nikdy realizovan.
Všechno, co není fungl nové, je památka. Takže zbourat a postavit pořádně nový most. Ten bude taky jednou "památka".
Domnívám se, že nejsme tak bohatí, abychom udržovali nefunkční dopravní stavby.
Most není zřícenina hradu, kterou stačí zakonzervovat, ale "živá" stavba, která denně musí plnit své poslání.
Jeden most v Praze je vymezen jen pro chodce, není třeba, aby se klíčová mostní konstrukce v dopravním systému Prahy opravila tak, že nebude po opravě ani plnit současné dopravní zatížení.
Most může mít nějakou historickou a technickou hodnotu. Ale pokud byl postaven špatně, tak se domnívám, že takový most lze chránit snad jen memento, jak se nemá stavět a šetřit.
Proto je mi podivné, že takovou nekvalitní práci historici chtějí chránit.
Jako symbol nekvalitní práce ?
To pak klidne zbourejme i Karluv most, Jiraskum most, atd... proc je udrzovat, Karluv most take neplni puvodni pozadavky na dopravu? Proc by nemohla byt ziva stavba pamatkou??? To se vylucuje? Po rekonstrukci/oprave samozrejme musi plnit svou funkci.
Posledni vase vety, i kdyz v clanku je napsano, ze jde o nekvalitni praci ve videu uz je zminene, ze to neni az tak uplne pravda. Namitnu proc v Pise zachranuji sikmou stavbu, ktera je dilem nekvalitni prace, nema zajistene zaklady? Jako symbol nekvalitni prace?
Libensky most nema samozrejme takovou historickou hodnotu ani technickou, ale je to jediny most s prvky kubismu. Pilire nejsou nicim vyjimecnym, nejcenejsi jsou prvky kubismu a obloukova pole o trech kloubech z prosteho betonu.
Neni treba chranit cely most, ale jeho casti...
Je to jen můj osobní názor, ale Libeňák mi jako nějaký skvost rozhodně nepřipadá. Když se boural hezký a zdravý dům na Václaváku, nikdo z "Prahy" se s tím nemazal a bylo....
Tak o zbourani toho domu se jednalo snad 10 let, ale jinak souhlasim. O Libenskem mostu se takto jedno od roku 2004 uz dokonce. No a taky jako nejaky extra skvost nepripada a kvuli sve vytizenosti by mel hlavne fungovat
otazka je co Praha potrebuje urgentneji a na co bude muset vynalozit nemale financni prostredky:
1) funkcni moderni most, ktery bude slouzit dlouha desetileti a bude schopny vystat zvyseny provoz co do frekvence i nosnosti
nebo ) za kazdou ceny zachovaly architektonicky skvost z 20. let 20. stoleti, ktery bude velmi nakladne opravit s vysledkem, ze jeho nosnost a schopnost vystat zvysenou frekvenci provozu se ani v nejlepsim pripade nezlepsi a v horsim bude dokonce nizsi.
Hlavne, ze most zustane predmetem pro historicke museum architektury!
Foto č. 1 je zkreslující, to jsou vzorky které prošly zkouškou pevnosti v tlaku.
A pan ředitel KÚ se nejmenuje Kolísek.
A docela by mě zajímalo, jak se dají u mostu nahradit základy. Postavíme druhej most nad ním, zavěsíme na něj ten starej a vybouráme mu základy?
Zespodu. Pod Vltavou se vyrazí pracovní štola, pilíř se podepře (může se též zavěsit na velkokapacitní vzducholoď), základ ze štoly vydlabe (takový Metrostav má z Blanky zvládnutou technologii rychlokomínování) a prostor vyplní stříkaným betonem s nějakou tou injektáží kolem. To bude kubíků víkeprakí!
"Pokud jde o výsledný účet, může se podle Kolíska stát, že oprava bude nakonec dražší než stavba nového přemostění přes Vltavu. ...Navíc podle něj přinese jen nejisté výsledky. „Čistě z technického hlediska s sebou stavba nového mostu nese méně rizik než oprava stávajícího,“
Oprava mostu a k ni vedouci zdlouhave nakladne vyzkumy jsou typickym prikladem toho, co anglicke prislovi nazyva jako " throwing good money after bad", hazet dobre penize za spatnymi a navic tu agonii jeste zbytecne prodluzovat. Cim dele se to tahne, tim vic penez to stoji.
Zbourat a postavit novy
Prestat se s tim mazat a nasmerovat penize urcene na opravu mostu na novou konstrukci.
Doufám, že most bude brzy památkou a také, že se konečně začne opravovat. Pořád se na něco cosi čeká, ale pro ČSSD na magistrátu je patrně na vše času dost. Už dávno měl být opraven.
uz davno měl byt zbouran a postaven nový
Čekejte, čekejte, času je přece dost.
Podle posouzení v roce 2004 je konstrukce mostu silně zanedbaná a některé části jsou poškozeny korozí až na hraně havarijních podmínek. V zanedbaném stavu byla tramvajová trať, vozovky, chodníky i povrch ramen, vozovky byly špatně odvodněné se zbytky posypů a bláta, spáry zahliněné a zarůstající vegetací. Odvodnění mostu je patrně nefunkční, odvodňovače nebyly dlouho čištěny a jsou zcela zkorodované. Mezi největší problémy patří dožití všech izolací. V rámovém otvoru na pravém břehu Vltavy sídlili bezdomovci, kteří zde pálí ohně, spodní líc mostu byl silně zakouřen a u schodiště bylo viditelné místo, kde došlo k silnému požáru a poškození povrchových vrstev betonu. Konzoly schodišť jsou silně napadené korozí výztuže, schodiště jsou v havarijním stavu, přesto na ně nebyl omezen přístup a konzoly nebyly ani podchyceny provizorním podepřením. V poměrně dobrém stavu byla zábradlí a původní osvětlovací stožáry, ty jsou však nefunkční a jsou k nim primitivní a nevzhlednou objímkou připojeny nové, ocelové stožáry. Troleje jsou zavěšeny na dvojice sloupů spřažené v patě a hlavě.