Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Nekupujte SUV, nabádá pražský magistrát řidiče v nové kampani

Pražský magistrát na internet umístil video, které varuje řidiče před koupí vozů SUV. Video je součástí kampaně Čistou stopou Prahou, kterou magistrát spustil loni na jaře.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P90a17v41e50l 47V57o69l72f 2397802204580

SUV s LPG je ekokogictejsi=nizsi CO2, NOx, PM, HC tak jaky pak znecistovani pri porovnani paliv. Do Prahy jezdi vsichni co maj motor na vsechny mozny paliva, tak bych prosil kdyby se panove zamerily na ty podstatne veci. Vyhled z SUV je mnohem lepsi nez kdyz sedi clovek zapadly v nizkem aute, ten kdo nevyzkousel nevi. A propo male dite vbehne do vozovky, tak snad jsou za nej zodpovedni rodice, ze jim nebeha do vozovky. Takze pokud nekdo prejede dite tak proto, ze mu vbehne do vozovky a tam je uplne jedno co ridis a jestli vetsi auto udela vic skody na zdravi nez mensi tak to nevim jestli to nekdo zkoumal, ale rict to takhle od stolu je dost odvazne. Dolinek by to mel trochu vyladit tu kampan nez neco takoveho pusti do sveta a zacne s tim oblbovat lidi.

0/0
24.5.2017 19:44

T60o93m28á10š 84V13r22á54b43e26l 8150644473654

Video o namachrovaném arogantním cyklistovi bez helmy v protisměru, který sbalí ženskou co nepočká na přítele ani pár minut a o dítěti, které nechají rodiče pobíhat uprostřed silnice, to všechno za naše prachy. Verbeži rudá táhněte už z toho magistrátu do ....

+1/0
24.5.2017 18:44

J11o26s76e42f 53D67o26h93n34a98l 6653527952251

A SUV na elektriku by jim nevadilo? Podle zelených to má nulové emise.;-D

0/0
24.5.2017 13:57

J64i44ř14í 88S98t42r95ž48í59n73e31k 3605428516239

Pokud by emisní údaje automobilů nebyly lživé, ale pravdivé, stačilo by omezit vjezd do centra horním limitem produkovaných emisí.

Tahle kampaň je směšná - vyhozené peníze.

+1/0
23.5.2017 19:26

J43i78n58d58ř81i18c44h 82L16u21k60e90š 3929774343740

Musím připustit, že na té kampani něco bude. Bydlím na Praze 1 a opravdu je nutné, aby třeba herci na představení jezdili do už tak přeplněného centra Toyotou Landcruiser, Mercedesem G, ML, Jeepem Cherokee a já nevím čím ještě? Pak jezdí dokola, hledají místo...Těch Landcruiserů jsem při procházce k Václaváku napočítal snad deset. Nezávidím majitelům, jestli s tím chtějí jet do Maroka do pouště nebo do Rumunska do Karpat, nebo zapřáhnout vlek s koňma, prosím, ale do centra na otočku? To se klidně mohou pochlubit BMW i3, Fiátkem 500 Abarth nebo tak něčím, malým stylovým :-)

+1/0
22.5.2017 23:39
Foto

J84i47r68k58a 27V61a70n60o58u65r67e30k 6387824788450

Vzdyt to je dlouhe jako Oktavka .. o co vam jde?

0/0
23.5.2017 9:13

J65i60n81d84ř31i72c46h 65L82u36k68e16š 3929304443560

To rozhodně není, minimálně 10 cm rozdíl je, oproti starší generaci 20 i víc. pak je tu ještě šířka a výška. Když se taková krabice postaví u nás na dvoře (v Jungmannce, bojujeme tu s místem, jak se dá), zabere víc místa jak Octávka. A když stojí na ulici před vjezdem, není přes to vidět ani na vyjetí z průjezdu. Ale jak píšu. Nechápu nutkání chlubit se v centru města velkými SUV a offroady. Také jsem pro, aby si odpovědnost za to, kam uklidí své káry, přebírali majitelé(já s manželkou jsme si pořídili garáž). Ulice by byly hezčí s širšími chodníky a zelení, než s plechovými krabicemi...

+1/0
23.5.2017 14:58
Foto

M65i95r96o84s56l14a54v 84B61u96d87í30n 8595787242

Mám střední SUV (shodou okolností podobné, jako ve videu, jen o číslo menší).

a) Přes "vysoký nárazník" vidím docela dobře.:-)

b) Co nevidím, vidí kamera a čidla (líp než skrz okénka malého auta). Dítě se jim fakt neschová.

c) Produkuju výrazně menší emise než ten odhadovaný milion naftových traktůrků s vylágrovaným filtrem pevných částic.

d) V parkování mě neomezuje velikost auta, ale nedostatek parkovacích míst, modré zóny, malá kapacita P+R.

0/0
22.5.2017 22:44

P84a82v76e22l 56Z22a72j92í10č25e94k 8214600776440

at si kazdy jezdi v cem chce ty regulace jsou naprosto nesmyslne... nekdo se nechce vzdat suv a ja si taky nikdy nebudu kupovat auto jen se 150kw...

+2/−1
22.5.2017 11:02

A91l51e72š 46V85í80t26e82k 2485792147771

Jo a rozčilují mne papalášské normy EU, pokuty za zvýšenou produkci CO2 se platí z celé flotily automobilky, ne podle konkrétního vozu. Tzn. člověk, který jezdí úspornou malou fabií přispívá bojhatým papalášům na pokutu za to, že jejich SUV bere 10 l/100 Km. Papaláši si prostě udělali předpisy tak, ať na ně "spodina" platí.

0/0
22.5.2017 9:04

J39o46s21e49f 77N61o75v88á90k 2172479663449

Za to ale nemůže majitel SUV, ale předpisy EU.

0/0
22.5.2017 14:20

A19l83e33š 91V56í88t59e72k 2105282537381

Jako SUV jsou opravdu pakárna, velké zvenku, malé uvnitř, zvýšená spotřeba, je to jen taková ukázka "já na to mám". Bezpečnější je to jen při srážce s osobákem, kdy skutečně rozhoduje poměr hmotností sražených aut. Ale když budou všechna auta dvakrát těžší, budeme na tom úplně stejně jako když budou všechna auta dvakrát lehčí. Jsou to prostě závody ve zbrojení. A proti kamiónu to stejně nepomůže, to by to SUV muselo mít 20 tun.

+4/−1
22.5.2017 9:02

J15i77t98k12a 60J38a18n41ý68r24o69v77á 6828713820266

To video je značně nereálné

1. Nepřirozená situace okolo parkování není způsobena tím, že část řidičů preferuje SUV.

2. Slečna nebude stát na rohu jako prodejná ..., ale bude sedět v pohodlí v kavárně. 3. Slečna si ráda počká na toho kdo má na drahé auto. Protože jí to naznačuje, že dotyčný nemá nouzi o peníze.

0/0
22.5.2017 8:19

L46u17k98á24š 86M56o88u79č73k20a 9316346333206

Vtipne je, ze Vy jste zena... A mate samozrejme pravdu. Nezajdete na rande? Haha

0/0
22.5.2017 18:26

J83o23s17e44f 16N15o10v51á64k 2762869203759

Až soudruzi zlikvidujou SUV, pustí se do něčeho jiného, takže majitelé "normálních" aut, nejásejte. Další na řadě můžete být vy. A nakonec dopadnete jako ten playboy na kole. Jenže v reálu to taková romantika není. Jsou i jiné životní situace, než dojet v klídku a nalehko k blízké kavárně za slunečného počasí.

+2/0
20.5.2017 19:58

P11a27v11e84l 35J16e49ř78á79b65e52k 7391922534217

No na kole to může být zajímavé.

Mladá žena úplně bez šatů zastaví muže na kole, zda by ji nemohl svést k rybníku.

Nabídne ji, aby si sedla na rám a vyrazí.

Po chvíli žena říká - "vy jste si nevšiml, že jsem úplně nahá?"

Muž odpovídá - "vy jste si nevšimla, že jedu na dámském kole?"

Normální auta se zlikvidují až nebude ropa. A nezlikvidují je soudruzi, ale cena PHM.

0/0
21.5.2017 9:25
Foto

J35a88n14a 72B49í58l92k57o28v45á 1583631222407

Proto jezdí hybridy, elektromobily atp. Protože auto je auto.

0/0
21.5.2017 20:10

P17a56v58e20l 69P77e14l71c 2929293485

Nikdo nechce SUVy likvidovat, ale problem je, ze letos prekrocej 20% podil na novych prodejich a mesto na to neni pripraveno. Nen pres ne videt, nevejdou se na namalovany parkovaci cary. Vpodstate jedine co s takovymi auty poradne pocita je tunel Blanka a jizni obchvat.

+1/0
22.5.2017 1:44

J96o14s44e44f 36N78o63v75á16k 2972539503979

Města jsou plné dodávek, náklaďáků, tramvají, autobusů ... přes které nejde vidět. Nikdy mi nepřišlo jako problém, že nevidím přes auto přede mnou. Zvlášť ne ve městě. Nechám si odstup a nic víc mě netrápí. A nadměrná velikost SUV je taky víceméně fikce. protože ne všechny SUV jsou velikosti Q7. Řekl bych, že většina nepřesáhne cca půdorys octavie combi. A kampaň neřeší superby, mondea, transportery, MPV. Navíc v podstatě zesměšňuje řidiče SUV tím, jakého týpka vybrali do spotu. A co se týká velikosti parkovací míst ... auta obecně se zvětšují (podívejte se např. na VW Golf 1. generace a současný model), tak to není jenom problém SUV. Ale SUV jsou snadný terč. Soudruh si poctivou prací na něco takového nemůže vydělat a i kdyby jo, tak takové auto nepotřebuje a mělo by mu stačit citygo.

0/0
22.5.2017 8:17
Foto

J16a13n60a 67B18í37l17k69o89v25á 1673341452827

Koukám, že Praha má taky své cyklisty... Včera v Brně mi jeden před očima ukázkově přijel ke křižovatce, na semaforu červená, tak jen přibrzdil, odhadl, že to stihne, a na červenou profrčel. Za pět minut se mi na chodníku další tlačil na záda, než mu došlo, že vedle je prázdná silice. Myslím, že by si na chování cyklistů měli policajti došlápnout.

+1/0
20.5.2017 12:37

A44l43e50š 57V83í41t78e30k 2195942537821

To je vždy o lidech, tak jako se najde občas neukázněný cyklista, tak se občas najde neukázněný řidič, co ohrozí cyklistu. Je zde ale jeden fakt, ať už se zachová špatně řidič nebo cyklista, případnou srážku odskáče především cyklista. A cyklista nehlučí a nesmradí ani nezabírá ve městě místo. Tak bych ty cyklisty zase tak nedémonizoval :)

+1/0
22.5.2017 9:07

P11e31t83r 57D64r10a58p15a68l 3715718113215

vážený magistráte, zkratka SUV neznamená "Strašně Ultra Velké"

+4/0
20.5.2017 12:01

P34e20t21e88r 44N53e29š67v54a27r91a 8718636122927

SUV jsou vhodné právě do města. Tam jsou kočičí hlavy, tramvajové koleje, propadlé kanály, zrůdně velké retardéry a zvýšené přechody pro chodce. SUV na dálnici jsou blbost, to mám auto s lepšími jízdními vlastnostmi a menší spotřebou. No a na hory potřeba není, všude v Evropě jsou už na horách slušné asfaltky - na rozdíl od Prahy a jiných velkých měst. Takže velké SUV je auto vhodné právě do města. A samozřejmě musí to být diesel, benzín by vás sežral a diesel je do města lepší - má velký krouťák už od nízkých otáček a dobře se s tím rozjíždí na světlech. O pohodlí nastupování a lepším výhledu se ani nezmiňuji.

+3/−6
20.5.2017 10:44

V23l73a33d39i58s23l83a34v 67B68u40r19y69š45e34k 3383746782844

SUV má jistě ve městě spoustu výhod, rozhodně není vhodné na jízdy po dálnici, třeba já bydlím ve městě, jehož silnice jsou totálně rozbité, měl jsem obyčejná auta, třeba renault megane a pořád spravoval přední nápravu i když měla najeto třeby jen 30 tisíc kilometrů, pak přišly SUV, mám už třetí a nemůžu si to ve městě vynachválit, navíc přední náprava drží, ne nadarmo se říká, že jsou to auta do města, kde se cítí jako doma

+1/−2
20.5.2017 11:53

V82l30a54d20i97s15l19a39v 81B62u38r40y71š37e93k 3123746572974

navíc byl ten megan delší (4,5m) než ford kuga (4,42m) i když to tak na pohled nevypadá a hodně lidí, včetně autora videa by tomu určitě nevěřila

0/0
20.5.2017 11:56

V76á80c75l96a37v 64K75o83v87á57ř 1832811677434

Některé pražské komunikace připomínají tankodrom, takže bych spíše řekl, že SUV na větších kolech má své opodstatnění. Pro rejpaly - sám ho nemám, ale měl jsem možnost porovnat rozdíl mezi cestou v městském autíčku a v o něco málo větším SUV.

+2/0
20.5.2017 12:28

J88i32t17k39a 52J78a29n59ý17r73o93v84á 6158113780966

Diesel není moc výhodný, dokud se motor nezahřeje stojí to za houby a navíc se při jízdách na krátkou vzdálenost dost ničí motor.

0/0
22.5.2017 8:21

P17e39t36r 98H30o86r15á49k 1779223709504

Jak to funguje v praxi, si můžeme demonstrovat na tomto videu.

https://www.youtube.com/watch?v=NZLYse15cj4

0/0
20.5.2017 10:35

V42l54a93d14i54s57l14a93v 15B78u66r27y54š97e60k 3253896622694

co s tím jede za osla, je zjevný, že v nejblbějším bodě zatáčky dupe na brzdu, normální člověk v zatáčce nebrzdí, to se učí už malé děti v autoškole, takhle hamstnout na brzdu, tak to neprojede ani s ferrari

0/0
20.5.2017 11:46

K90a78r85e78l 85V74a37c16h88u12t 9303342129103

Problémy s parkováním mají spíše kombíky (jsou čím dál tím DELŠÍ - no hrůza!). Na vozech SUV nám vadí hlavně to, že z auta jedoucích za nimi nejsou vidět cyklisté - a tedy pokud řidič SUV nepoužívá blinkr (což je bohužel vidět často), tak hrozí, že auto jedoucí za SUVčkem toho cyklistu může velice snadno srazit... :-( 8-o ;-( ... no a obecně s tím, jak se zvyšuje počet vysokých vozů, zvyšuje se dál a dál celkový počet vozidel, přes které vlastně vůbec není dopředu vidět ... no - jen si uvědomte, jak neradi jezdíte za náklaďákem či dodávkou a hlavně PROČ, že... :-/

+4/−1
20.5.2017 8:52

P16a88v65e41l 49J90e10ř56á31b92e23k 7341562414127

Velké množství SUV v provozu stírá i tzv.: výhodu bezpečnosti. Protože při nehodě se srazí stejně těžká vozidla.

Nevidět přes SUV - to je o vzdálenosti mezi auty.

Mě víc vadí, že téměř dvě tuny těžká auta často slouží k rozvozu dětí do škol, kdy motory aut se neprohřejí a tím nepracují dobře katalyzátory a podobné vychytávky.

Takže rodiny v zájmu ochrany zdraví dětí na jedné straně dětem vaří biopotravu, ale na druhé straně je omezují v pohybu (do školy je vozí, přestože děti mají nožičky, aby se samy pohybovaly.

+3/−2
20.5.2017 9:43

A41n17t88o62n32í17n 79S51v75o18b35o67d82a 3754863259762

Soused má Tiguana v benzínu, je kratší a váhově lehčí než Passat TDI 4x4, v noci mu nesvítí dodávky zezadu do auta, zepředu ho tolik neoslňují, jako staršímu se mu lépe nastupuje i nakládá nákup u supráče, ceny byla podobná jako Passatu, klidnější podvozek je lepší na naše silnice, na parkování je kratší Octavie. Většinou vozí děti do školy ze satelitů, to by těžko došly

+3/0
20.5.2017 10:10

V46l92a52d96i53s35l33a30v 30B98u77r38y56š92e60k 3133596562984

stírá, bezpečnost stírá, tak furt je bezpečnější narazit audi Q7 do Trabanta než naopak a co se stírá či nestírá na to nemá žádný vliv

0/0
20.5.2017 17:24

M87a26r22t46i82n 81Š85t89ě73p81á74n88e48k 3277353183781

Ja to vidim na palebnou pripravu :-P

+1/0
20.5.2017 7:39

V94l18a87d19i45m37í98r 85C59e51c96h 8792786731315

Z Prahy mám strach, je to jungle. Takže jsem si pořídíl ultralarge dieselový Landrover. Discovery 4..a jsem za to rád, budím trochu respekt a nebojím se kočičích hlav, děr a patníků...:-)

+3/0
20.5.2017 7:36

B71ě37l67a 77H57o76r39á59k69o53v47á 1408552279130

Je to fakt! Jdu koupit třetí auto! Zatím mám dvě. Jedno na dálnici a druhé na chatu 

+1/−1
20.5.2017 7:07

K48a18r74e35l 93V79a61c89h98u17t 9763192839943

To děláte moc dobře - automobilky mají z takových zákazníků velkou radost! ;-)

0/−1
20.5.2017 8:54

B35ě48l75a 12H94o24r27á54k97o50v11á 1478412589580

Já dělám čistě přání z klipu! Proč mám mít před barákem jedno univerzální auto, když mohu na přání Krndy zabrat s rodinnou všechny parkovací místa v ulici?

+1/0
20.5.2017 12:36
Foto

M74a82r61e55k 13C33e93r40n69y 5988946767

;-)

0/0
21.5.2017 12:52
Foto

J56i16r87k57a 69V62a50n85o57u21r91e79k 6247174338890

Celou hloupost dokresluje i citace "Jsou to auta, která poskytují falešný pocit větší bezpečnosti, přitom ve městě jsou k ničemu. Myslím, že by se měly platit adekvátní poplatky za auta, která mají vyšší emise, protože ovlivňují životní prostředí víc, než malá auta" .... vetsi bezpecnost neni falesna, staci se podivat na vysledky .... a co se tyce vyssich poplatku? Ty prece ridic plati formou spotrebnich dani

+4/−1
20.5.2017 4:28

J29o36s53e78f 24Š57o50l57t11e35s 8314498310243

Je falešná. Výsledky to naopak dokládají. Naprostá většina lidí si totiž jako SUV nekupuje XC90, ale spíše menší a šizená SUV.

+1/−1
20.5.2017 7:20
Foto

J81i71r34k25a 31V77a50n43o23u88r71e94k 6187884358490

To, ze nekdo na presycenem evropskem trhu zacne rikat necemu SUV, neznamena, ze to je to, o cem se bavime ;-)

0/0
20.5.2017 22:53

P63e33t19r 85H16o79r78á67k 1339773909394

Je falešná, protože snadněji s takovým krámek opustíš silnici a převrátíš se.

0/0
20.5.2017 8:44

V16l21a60d24i63s18l88a76v 96B52u81r18y68š51e85k 3193646342854

ale není falešná a s takovým krámkem neopustíš silninici a nepřevrátíš se, tyhle krámky se chovají na silnici srovnatelně jako jiná moderní auta, top se spíš převrátíš ty s tím tvým krámkem

+1/−1
20.5.2017 17:29
Foto

J54i48r21k10a 81V84a97n14o94u64r54e45k 6627544718510

Nesmysl

0/0
20.5.2017 22:54

M82a81r59t44i93n35a 26M59a85t35ě66j13k97o21v37á 5815232226666

Je mi jasné, že to tu schytám, ale podle mě prostě auta do města nepatří. Máme výbornou hromadnou dopravu a zdaleka ne všichni, dokonce ani většina těch, co po městě autem jezdí, skutečně musí. Není v moci žádného města zajistit dostatek parkovacích stání zdarma, protože každé volné místo se nakonec z principu vždy zaplní. V obecně tolik vychvalovaném Singapuru si člověk s autem musí koupit i stání. Ne garážované, prostě stání - dobře si ten nedostatek místa uvědomují.

+7/−5
20.5.2017 1:13

K53a60r71e48l 23N80o32v90o71t11n87y 2371715159960

Pokud by se jezdit autem nevyplatilo (prinejmensim casove), tak budou jezdit lidi MHD. Ja treba, pokud vezu manzelku do prace, tak jsme tam (pres celou Prahu) autem za pul hodky, zatimco MHD (autobus,metro,vlak,autobus) ji to trva nejmene hodinu, za predpokladu ze neni zadny problem zejmena na strane CD. A za dalsich 15 minut jsem v praci sam, takze celkove stravime cestou 45 minut, zatimco kdybychom jeli MHD, bude to celkove trvat 90 minut.

Magistrat ma predevsim vyresit to, aby do Prahy nemuseli zajizdet ti, co o to nejstoji, ale musi, protoze nemaji jinou moznost - tj. dokoncit vnejsi i vnitrni okruh. Zejmena severni cast vnejsiho okruhu uz mela byt hotova aspon 20 let.

A za dalsi - magistrat by se mel postarat o to, aby na konecnych metra byla dostatecne dimenzovana a zaroven dostatecne levna odstavna parkoviste. Ale samozrejme, oni to neudelaji - protoze z toho nejsou zadne penize. Lepsi je ukoncit metro tak, aby tam zadne parkoviste nemohlo vzniknout, a kolem poslednich stanic udelat modre zony, a kasirovat uplne vsechny, rezidenty i prichozi. Zarny priklad je ukonceni metra A na Praze 6. Takhle dementni reseni opravdu muselo stat hodne penez na uplatcich...

+6/0
20.5.2017 1:28

M23a67r81t52i35n20a 54M85a83t31ě98j71k47o90v65á 5435172806416

Pochopitelně nejlepší způsob, jak lidi k něčemu motivovat, je udělat to výhodné. Mám ale opačné zkušenosti než vy. Jet do města mhd se mi ve špičce vyplatí prakticky pokaždé, když nemusím autobusem (logicky). Jinak se na exponovaných místech tvoří kolony, je to k vzteku.

+1/0
20.5.2017 1:40

P58a84v38e30l 86J94e79ř53á92b68e23k 7331772754357

Na ježdění po Praze můžete oba využívat skútry i na elektropohon, kola, a nebo si najít práci v místě bydliště, případně si najít bydlení u práce.

Je paradoxem, že lidem na venkově, za to, že nejezdí hromadnou přepravou, ale autem, protože autobus do obce jezdí dvakrát denně, ale pokud to dělají lidi ve městě, kde hromadka je funkční, tak se auto obhajují více, jak příslušnost k nějakému náboženství.

0/0
20.5.2017 9:47

J15a40n 67D55l40o24u27h50ý 8276620393590

Vy jste blázen nebo fanatik

0/0
20.5.2017 10:28







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.