Diskuse k článku

Praha plánuje „odpadkovou tramvaj“, mohla by svážet smetí do spalovny

V budoucnu bude možná po Praze jezdit nákladní tramvaj, která bude svážet smetí z ulic do spalovny v Malešicích. Projekt Dopravního podniku a Pražských služeb je ale teprve v počátku.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

K55a98r39e15l 96D56r96d53a 6104492837

Hledání ztraceného času. Ty služky čekající na odvoz odpadu, dobrý vzor pro DPP v 21. století. ;-D A je zde čenžování popelnic.

Myslel jsem, že zde bude odpadová tramvaj, a není. Zato je zde kropicí tramvaj. To by v létě nebylo marné. ;-)

https://youtu.be/I2uUFIzJ7wc

0/0
22.5.2017 8:02

K63a79r21e70l 61D20r27d23a 6114932497

Pročítám článek podrobněji. Deset tramvají, co mají objíždět domy. Či tramvaj, co bude vozit celé kontejnery... A to vše ve 3 ve 4 ráno. Rv

Řekl bych, zbytečné rušení nočního klidu. Pro kontejnery by muselo stát v Malešicích nějaké zařízení, co je vysype. Stačí vidět kuka vůz v akci. Není to zas tak hračka. A další detail, ty kontejnery mají dnes majitele, co je zaplatil. Určitě není zvědavý na to, že mu DPP odveze nový kontejner a vrátí jiný třeba v horším stavu.

Musel by to vše hradit provozovatel služby. Cítím z toho kulišárnu, kdy půjde o odlití peněz Prahy ve prospěch DPP bez vzniku skutečně nezbytné služby. Rv

0/0
22.5.2017 7:18

K86a22r81e24l 11D60r77d20a 6564622537

Na dohled od spalovny je smyčka. Koleje se budou muset nacpat přes Průmyslovou. Což omezí dopravu.

Pak to tady zarostlo bytovou výstavbou. Ta spalovna dnes stojí uprostřed obytných zón. Hnus fialový. Praha má spalovnu zase v centru. Ona ji nemůže mít za městem?

Pak nás DPP roky obšťastňuje otevřeným kolejovým svrškem, což je "železniční" trať zasypaná štěrkem plná smetí, bordelu, prachu a vajglů. Kterou nikdo nikdy neuklidí. Pro atraktivitu Prahy jako města, a ne bordelu na Východě, je to fakt parádní technická vymoženost. Městoprdnost tramvají. (Nemohla by raději začít jezdit nějaká tramvaj - vysavač a po Praze uklízet?)

(Minule jsem koukal na partu, co ten štěrk zalévala. Oni to prolévají chemií, aby si tam netroufla růst tráva a plevel. Oni v těch kolejích neuklidí vajgly, ale pampelišky představují bordel. To aby cestují nedýchali jen písek a rozdrobené vajgly, ale i trochu pesticidů. To je podle tramvajových lobbystů správná pražská kultura veřejného prostoru.) ;-D

V centru Prahy jsou pro chodce nejnebezpečnější sběrači odpadu v oranžových multikárách. Nejen, že chodce přejedou třeba uprostřed Karlova mostu, zablokují tramvajovou dopravu kdy si vzpomenou, ale občas i roznesou odpadky po ulici. Pražská arogance. Chtělo by to Prahu a její odpadky civilizovat.

Nemyslím si, že je chytré pustit do současného provozu nějakou tu oranžovou tramvaj, co bude pod nosy cestujících provážet hory páchnoucích odpadků a občas trousit bordel po trati. Že by odpadková tramvaj dokonce objížděla jednotlivé domy je patrně nesmysl. Někde v centru vznikne překladiště plné smradu a potkanů pro oranžové multikáry a kuka vozy. Odkud bude vyjíždět tramvaj do Malešic po trati mezi lidmi. Fakt takovou pitomost potřebujeme? ;-)

0/−4
20.5.2017 13:31

J41a73k35u41b 34K77o22s 3206372130594

A že ke spalovně v Malešicích nevedou koleje nevadí? :-)

0/0
19.5.2017 17:15

R62o51b16e94r84t 28P20r10a43ž54á56k 4158216265330

To je to nejmenší.

+1/0
19.5.2017 17:35

J81a54k45u75b 88K92o31s 3206482470454

Ano? 1 km tramvajové tratě v Praze vyjde na stovky milionů korun.

0/0
19.5.2017 17:59

J30e84r48o10n90ý66m 46P37r59ů40š18a 2169741590103

Tratě v ulicích se zastávkami a zakrytím a odhlučněním možná. Tady by nejspíš šlo o železniční kolej na principu vlečky a ta vyjde mnohonásobně levněji.

+2/0
19.5.2017 21:54

J55i28ř97í 83P67e24š 7246110953671

To majó v Práglu dobré nápad. Mohli by svážet do spalovny celó práglovskó kavárnu a ty fetky a feťáky s "kliniky".;-D

0/−1
19.5.2017 17:13

R73o60b24e66r40t 41P67r56a49ž97á34k 4608426635880

Ňáké zamindrákované křópal?

+3/0
19.5.2017 17:43

R68o83b66e92r73t 48P70r25a88ž46á12k 4218636785300

Odpadkova tramvaj není nic nového. Jezdily za 1.republiky. Jen ne do Malesic, nýbrž do Vysocan, kdy byla centrální skládka. Viz název ulice U skládky.

+5/0
19.5.2017 16:46

P15a83t51r42i26k 15E31g69e28r 2978500589341

Děkuji za užitečnou informaci.

0/0
19.5.2017 16:52

R61o74b94e85r43t 93P97r39a57ž18á32k 4298126455340

Podrobně "Zmizela Praha, Tramvaje a tramvajové tratě", 3.díl, str.115.

0/0
19.5.2017 17:42

M30a38r29t13i77n 28R92u50z18i10c46k83a 1462248476937

A take do Kobylis, za smyckou Vozovna Kobylisy je jeste kus trati vedouci k lesu Ladvi - http://www.prazsketramvaje.cz/view.php?cisloclanku=2006041481, castecne zabrane majitelem nemovitosti... mozna zustane i po rekonstrukci trati co prave probiha...

0/0
21.7.2017 14:48

J32a88n 46H63o24r51á25k 1773689809904

Na tahání dotací z Magistrátu jsou v Pražských službách ti praví experti.

+1/−1
19.5.2017 15:30

J56a74n 29H23o24r69á96k 1483889779464

Já se přihlásím o další dotaci.Pohřební tramvaj.Nevím, proč nebožtík, např.z nemocnice Motol si na ty Olšany nemůže dojet tramvají.

+3/−1
19.5.2017 15:25

J80a15k68u33b 85V85o95k20a60t25ý 8204237982394

mají z Nemocnice na Olšany metro :D na co tramvaj :D

0/0
22.5.2017 16:03

T65o80m20á78š 22V51č43e95l37i45č75k88a 8852323230499

Manager, který nepřijde třikrát do roka s nějakou pitomostí - vlastně inovací - je k ničemu.

+5/−2
19.5.2017 13:33

J74a57n 25P85l18š40e94k 6898649393808

Nic nového pod sluncem. Znalí čtenáři si vzpomenou na tramvaje za 1.světové války, kdy vozily raněné vojáky přímo z nádraží do nemocnic, případně na hřbitov. Podobné velkokapacitní přepravy jen vítám.

+6/0
19.5.2017 14:00

J58a29n 74J46í60c29h83a 8570870858681

Tak jeste do spalovny dotahnout koleje ;)

+1/0
19.5.2017 15:15

V75á36c12l83a76v 32S56v95o98b73o95d21a 5496618979

Existovaly třeba kropicí tramvaje.

+2/0
19.5.2017 16:48

J23a30n 35H85o30r23á82k 1703849769624

Čím je to blbější,tím víc se to líbí.

0/0
19.5.2017 15:28

R98o24m68a12n 74P35o63l15á81č88e82k 5346629715

Jenom další věc. Nechci brát iluze těm co to chtějí dělat, ale celkem pravidelně se řeší hluk co popeláři dělají, takže mnohdy nejezdí v 6 ráno, ale třeba v 10 dopoledne...

+3/0
19.5.2017 13:17

P42e68t40r 16B62a17č34a84v62č16í62k 3323128651559

Chudáci domovníci! Tahat o půlnoci kontejnery na zastávku, to bude zážitek! A třeba na Žižkově, když to neubrzdí z kopce.....;-D

+3/−1
19.5.2017 13:09

M92i64r27o16s24l33a42v 37G95r98o70s57s43m78a18n39n 8942719234

Tak si nejprve přečtěte článek před touto diskusí.

+1/0
19.5.2017 22:00

P54e52t63r 32L69u37k23á61š 4615484516335

Dvaadvacitku? :))

0/0
19.5.2017 13:09

P97a59t87r33i64k 27E47g48e10r 2408430179901

Myslím si, že by šlo udělat takové metro vlak by přijel do určitých míst odkud by se přes trubky sypal odpad a dojel by až do spalovny. Tramvaje nejsou špatný nápad, ale nevím zda by metro nebylo vhodnější.

+3/0
19.5.2017 13:07

M59i90l15a54n 76N67o59v87o77t10n50ý 3110941461861

Dobrý nápad, navíc z depa Hostivař to není do spalovny daleko ...

+2/0
19.5.2017 13:42

P19a79t74r56i56k 46E59g83e90r 2838730769341

Přesně kuka metro mi přijde lepší údajně se má od stanice Skalka prodlužovat přes stanice Průmyslová - Dolní Měcholupy - Slatiny - Nádraží Běchovice, ale známější je mi prodloužení od stanice Strašnická přes stanice Nádraží Strašnice - Zahradní Město - Na Groši - Nádraží Hostivař - Horní Měcholupy - Petrovice - Uhříněves. V dokumentech o výstavbě metra se nám i okružní trasa E. Spaloven by v Česku mělo být více myslím, že Praha, Brno, Liberec je hodně málo. Sice Ostrava je s Ústím nad Labem s ovzduším na tom špatně, ale spalovny by měly mít města Ostrava, Plzeň, Olomouc, Hradec Králové, České Budějovice, Ústí nad Labem, Pardubice, Zlín, Karlovy Vary a Praha aspoň další na Zličíně ve Stodůlkách nebo u Radotína.

+1/0
19.5.2017 14:33

O73n85d23ř18e55j 40Č19a46p18k17a 6841801913444

V metru na to není moc času, jak skončí provoz s cestujícími, okamžitě tam naběhne údržba - a ty 4 hodiny jsou tak akorát, aby se to do prvního ranního metra stihlo. Jedině snad ty popeláře nacpat do toho 10min intervalu večer nebo ráno.

0/0
19.5.2017 14:45

P29a59t47r32i69k 80E60g38e29r 2648850599541

To máte pravdu, že toho času na údržbu není myslím si, že metro vyjíždí i v 0:10 hod. než dojede na konečnou to je dobrých 40 - 50 minut takže vlastně konečná kolem 1:00 hod. a pak vyjíždí údržba. Zahájení denního provozu je tak nějak ve 4:30 hod. takže ještě prázdný vlak musí vyjet to je možná ve 4:20 hod. no mě přijde, že by noční provoz mohl fungovat:

Po: 0-6, 22-24

Út: 0-6, 22-24

St: 0-6, 22-24

Čt: 0-6, 22-24

Pá: 0-6, 22-24

So: 0-24

Ne: 0-24

denní provoz:

Po: 4:30-23

Út: 4:30-23 St: 4:30-23 Čt: 4:30-23 Pá: 4:30-22 So: 6-22 Ne: 7-22 pak by to možná bylo možné.

0/0
19.5.2017 17:02

R10o16m24a69n 12P89o35l23á91č85e41k 5546649365

Hlavně, že DP nemá na pořádné tramvaje, ale na blbosti evidentně peněz dost...

Ano dnes na pražské koleje dorazila první nová "wana" model 1960...

+1/−12
19.5.2017 13:00

M50i11l72a89n 75M64a12j39e33r52č61í14k 1950720454666

Ano, slyšel jsem - dopoledne cca mezi zast. Helichova a Malostranské nám. upadla z "pod podlahy" nějaké T3 z vozovny Žižkov velká součást její el. výzbroje = TRAM nemohla notnou dobu jet (ani být vlečena/sunuta) a linky 12, 15 a 20 musely být odkloněny na Malostranskou již z Anděla přes Jiráskovo nám. a Staroměstskou (přes tu i 22 a 23 z Národního divadla).

V danou dobu se po stržení kamionem opravovala navíc trolej u zast. Plzeňka = l. 12 a 20 měly chvíli dvojtý odklon (kvůli té troleji z Anděla nejely do konečné Sídl. Barrandov, ale Vozovna Motol).

+1/0
19.5.2017 14:55

J58e31r94o85n18ý39m 92P46r82ů90š65a 2309371720153

Myslíte nejúspěšnější model tramvaje všech dob, zdaleka nejlevnější nízkopodlažní vůz současnosti?

+1/0
19.5.2017 21:58



Najdete na iDNES.cz