Diskuse k článku

Zájem o MHD roste, cena ročního kuponu se měnit nebude, rozhodla Praha

Roční kupon na cestování pražskou MHD nezdraží. Cena ročního jízdného tak zůstane i nadále 3 650 korun. V úterý o tom rozhodli pražští radní. Důvodem zachování ceny je zvyšující se zájem obyvatel o MHD.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J53a12n 90Z87e87m71a81n 1486405334386

No kdyby roční tramvajenku chtěli zdražit, tak zase začnu jezdit načerno.

0/0
23.5.2017 19:10

M59a33t77ě32j 55P28r60o23c22h45á60z60k56a 2107929574396

Jedno menší srovnání cen ročního kupónu na celé město:

Berlín 761 €

Budapešť 720 €

Drážďany 566 €

Vídeň 365 €

Bratislava 264 €

Krakov 228 €

Liberec 209 €

Brno 180 €

Praha 138 €... R^

+4/−3
23.5.2017 17:51

L69u16k80á71š 52M39a63l11í49č18e45k 3203332305737

Jak můžete srovnávat Berlín, Drážďany, Vídeň... s Prahou a dalšími českými městy? Porovnání mezi jednotlivými městy v Čechách, budiž. Ale mezi Německem a Čechy? Když vezmete v úvahu průměrné platy, tak na přelomu roku 2016 / 2017 byl průměrný plat v Německu 4.330 €, tj. 117.000 Kč, zatímco v ČR byl ve stejném období průměrný plat 25.000 Kč. Opakuji PRŮMĚRNÝ! Přičemž se ví, že většina Čechů na tento plat ani nedosahuje! Hoďte si to do kalkulačky, jestli to nespočítáte z hlavy. Ale v Praze je proti Berlínu výrazně dražší doprava (ve vztahu k reálné mzdě).

Váš argument je stejně hloupý, jako třeba srovnávání cen paliva v ČR a v Německu. Vždyť ty ceny jsou na obou stranách hranice téměř totožné, ne? Totéž platí pro ceny totožného zboží v obchodech v ČR a v Německu. Ale to, že Čech bere v průměru čtvrtinu až pětinu toho co Němec, na to se jaksi "nenápadně" pozapomíná.

0/−5
24.5.2017 7:17

M19a78r46e60k 86M92a13l55ý 1162488381720

"Ale v Praze je proti Berlínu výrazně dražší doprava (ve vztahu k reálné mzdě)."

Jste si jistý? Zkuste kalkulačku, i když mě to i počítáním z hlavy vyšlo tak, že ten Berlín je dražší i vzhledem k mzdě.

+2/0
24.5.2017 8:35

M41a65t40y37á40š 71B88u90k 6118632321788

Rozhodně bych netvrdil, že v Praze je oproti Berlínu výrazně dražší doprava ve vztahu k platu. Dle vámi uvedených čísel, si Berlíňan za průměrný plat koupí 5,69 ročního kupónu, zatímco Pražan 6,85.

+2/0
24.5.2017 8:44

M60a34t92ě91j 27P20r15o75c35h36á39z82k89a 2237209784816

Co bych nemohl srovnávat? Všechno jde srovnávat, jenom je potřeba si to vyložit, jak potřebuju. ;-DR^

0/0
24.5.2017 11:46

K22a76r25e46l 90M34a37r18t52i15n82e91c 6588838276764

Vediém si evidenciju a v roku 2016 som platíl 1x 800,-,

v roku 2015 - 0,

v roku 2014 - 1 x 800 (a jednů 300 bez dokladu od kontrolórov),

v roku 2013 - 2x 700 (tehdáj to bolo ešče ibá 700 na miéstě)

v roku 2012 - 0.

A v letostajšku doposiál naščastije tiéž nič.

Tak mi vysvetlitě, čo je výhodnejšije?

Ono tých revizórov zasaj tolko niéje a keď vókol seba sledujetě čo sa děje, kto pristúpil a ták, tak sa vam mnohdy podarí včas vystúpiť či něnastúpiť a počkať na ďalší spoj, či sa dokonce vyhovoríť.

+1/−9
23.5.2017 15:09

M82i38c17h41a78l 62C24h31a28l67u64p40a 6138970579803

Se máš teda čím chlubit.

+6/0
23.5.2017 19:55

K75a79r32e81l 19M12a45r87t11i67n89e12c 6628698526444

Tak si spočítajtě koľko som ušpórovál ... a pokiál viém nění som jediný kto tákto špóruje.

...a naiác som taký slušný, že v prípadě pristihnutijá platím na miéstě. (tedáj pokiál sa s tými kontrolórmi niéje možné dohodnúť sa inákšije - viz štatistýka z roká 2014)

+1/−4
23.5.2017 20:03

M79i97c72h46a37l 49C73h80a96l62u32p68a 6168680529213

Ono taky člověku nic jiného nezbude, pokud se nechce prát nebo čekat na exekutory. Pořád to ale nic nemění na tom, že to je parazitismus. Používání služby, za kterou se nezaplatí. Doufám, že v zaměstnání jste taky bez nároku na výplatu.

+6/0
23.5.2017 20:08

K12r83i44s77t18ý46n54a 11B29e15n95e90š60o55v41á 5254156946863

Vy nejste ve skutecnosti Slovak, ze.

+4/0
23.5.2017 22:43

K68a27r59e18l 38M52a81r17t37i15n81e65c 6428618306584

Prečo sa pýtatě? ... ja su prosto čiérný pasager.

0/0
23.5.2017 23:10

J50i66ř67i98n12a 88S35a91v35o30v68a 1841165116753

to je místní otravný troll

0/0
24.5.2017 8:24

K37a89r63e57l 34D43r65d83a 6684782927

Jezdím metrem přes Muzeum. V centru a v metru potkávám revizory také 3x týdně, a také 3x denně, když je to baví. Minule jsem viděl kontrolu i pozdě v noci.

Kontroly jsou namátkové a nechtěl bych plošné kontroly...

Umím si představit, že někde v zapadákově či na "pár stanicích autobusem" by se dalo v klidu existovat bez legitky, ale při dlouhých cestách centrem nevěřím, že by se jízdy na černo vyplácely. Zvláště ne mladším lidem.

+2/0
24.5.2017 6:01

M71i92c90h10a23l 35C28h93a20l66u63p37a 6298680249693

V metru je potkám párkrát do roka. Pak jezdím kousek vlakem, tam je tak 90% šance, že někdo stihne přijít.

0/0
25.5.2017 7:34

L81e46n26k60a 48Č51e97r80n88á 2140708668101

To se máte čím chlubit... My ostatní holt raději jednou ročně dáme 3650,-Kč a pak jezdíme v MHD v klidu, nemusíme sledovat každého, kdo přistoupí a hlídat stránky na facebooku, kde jsou zrovna revizoři...

+1/0
24.5.2017 8:21

J26i33ř11í 25F42r19o41l29e42c 7385674712797

Proč je v Brně roční jízdenka o tisícovku dražší než v Praze?8-o

0/0
23.5.2017 15:05

K81a80r27e32l 98M29a14r74t50i23n86e42c 6768208536494

...pretože tam jazdítě šalinů, a my všeci v civilízovanom svetě jazdíme s tramvájami.

+1/−1
23.5.2017 15:11

J11i41ř45í 24F32r53o65l47e14c 7275534812607

No to jo, ale v Brne by za tu cenu mohla byt aspon ta podzemni trubka jak je v Praze ;-)

+2/0
23.5.2017 15:20

M49a27r83e32k 79M79a27l97ý 1182868481660

Možná proto, že Brno tolik nedotuje MHD ze svého rozpočtu (jako Praha) a tudíž si ji musí více platit ti, co ji opravdu využívají.

+2/0
24.5.2017 8:38

K79a21t57e59ř11i54n76a 64V18a87š88á66k39o44v67á 5571722669615

ale pokud vím, nově vrací obyvatelům dotace, po zdanění kolem té tisícovky. Navíc můžete vozit o víkendu jednu dospělou osobu zadarmo, plus nějaké dítě tuším, takže ono se to tak nějak srovná :-)

0/0
24.5.2017 10:43

J25i86ř31í 68F62r47o25l91e87c 7735694822427

Pokud trvale nebydlíte tak nesrovná :-)

0/0
24.5.2017 13:57

V36í37t 83J85ů84z35a 8552666511368

Že jsou dlouhodobé jízdenky za symbolickou cenu a dotované je dobře odůvodnitelné, že jednotlivé jízdenky na krátké vzdálenosti jsou zejména v Praze silně předražené, to už je zcela nespravedlivé, zvrácené a kontraproduktivní. A teď by rádi dva okresy obrali o dvoje nejlevnější jízdenky ... já bych raději i v Praze středočeský tarif ....

+3/−2
23.5.2017 13:28

J82i83ř18i94n42a 23S49a82v40o60v23a 1811155646343

proč? středočeši se na dotacích nepodílejí, tak proč by je měli plně využívat?

0/0
23.5.2017 14:27
Foto

P36a89t47r17i61k 72C30h24r28z 4828969172409

Náhodou ten smysl to dává - donutit ke koupi roční jízdenky i ty, kdo jezdí jen občas. Prostě aby se i tomu, kdo jede třeba jen jednou, dvakrát týdně se vyplatilo koupit si roční jízdenku, protože pak je motivován použít hromadnou dopravu i v momentech, kdy by si býval vzal auto (když už to má zaplacené).

A turisti, ti si jízdenku za 40 Kč klidně zaplatí.

+3/−1
23.5.2017 14:49

P72e85t80r 35Č69e29r78m42á78k 9638165959540

Ta první část ke pravdivá (tedy že jde o snahu nahnat uživatele krátkodobějších forem či jednorázových jízdenek do ročního kupónu), ta druhá je pak omyl - motivace je to pouze virtuální, částka za roční kupón je tak nízká že si ho skutečně koupí i mnoho lidí co jedou jen občas, ale že by kvůli tomu odložili auto se ještě nestalo - právě naopak.

+1/0
23.5.2017 18:16

P59a30t10r12i75k 23E12g80e30r 2118280769131

Cena 3650 korun na 1 rok je super :). Denní jízdenka by v Praze měla stát 100 korun, v Brně je jízdenka na 5 dní za 250 korun taková by místo 3 denní mohla být i v Praze za 350 korun. Jízdenka pro všechna tarifní pásma za 160 korun je také super věc. Jízdenka za 32 korun respektive 40 korun si myslím, že by mohla mít sjednocenou cenu na 36 korun a 90 minut bych ponechal. Pamatuji si jízdenky za 4 a 6 korun respektive 8 a 12 korun jo a myslím si, že tehdy MHD fungovala lépe. Vždyť 260 jezdila v úseku Jižní Město - Koh-i-noor později Jižní Město - Bohdalec - Koh-i-noor - Slavia - Bohdalec - Jižní Město, Jižní Město - Bohdalec - Koh-i-noor - Na Míčánkách - Slavia - Bohdalec - Jižní Město. Po zrušení ji nahradila prodloužená linka 135 která v oblasti sídliště Jižní Město II. - Horní Roztyly, Chodov nahradila zkrácenou linku 118. Právě obyvatelé Jižního Města chtějí linku 118 za výměnu linky 170 na Sídliště Spořilov ta by pak mohla dojet až na Nádraží Radotín místo linky 120 a linka 105 by mohla jezdit až na Pražskou čtvrť.

0/−5
23.5.2017 13:16

M28a31r21t86i80n 23Š39t52r74o10s 4869367100798

Jakákoliv zmínka typ "když stály jízdenky X korun" je úplně mimo. V minulosti byly úplně jiné ceny úplně všeho, i platy. Byly doby kdy byla jízdenka za korunu, budou dobu, kdy bude 50 korun, a je to absolutně nicneříkající.

+4/−1
23.5.2017 13:26

M93a15r56e57k 68M53a54l75ý 1742638971820

Já zas pamatuji litr benzínu za 8 KČs a je to stejně nicneříkající informace jako ta vaše o ceně jízdenky :-)

+2/−1
23.5.2017 13:32

M93i41c26h70a15l 60K34r50e51j75č23í 1566510281253

Já si stěžovat nemůžu. Praha má špičkovou MHD a za ty prachy je ten roční kupón skoro zadarmo.

+16/−1
23.5.2017 12:57

J41o29s77e35f 11K87a86r11f11í35k 7942715286440

Eště kdyby provedli něco s těma houmesákama co to mají v zimně jako ubytovnu...

+7/0
23.5.2017 12:59

P74a76t44r22i26k 24E56g57e42r 2838260309491

V metru tomu mohou zabránit zavedením turniketů.

+1/0
23.5.2017 13:17
Foto

B55r53o62n80i43s21l11a35v 60G43a44b30r57y92š 2522389691

Turnikety nebrat.

+4/−3
23.5.2017 13:29

J14i34ř38í 78K33ü40h48r 2790176160976

Což nikdy moc dobře nefungovalo a jak to pozná, že mám zaplacenou SMS jízdenku?

0/0
23.5.2017 13:31

P26e71t29r 91D27l71o65u60h54ý 5807419894834

Ono je technicky řešitelné všechno, ale turnikety zkrátka zdržují a jsou poměrně nákladné.

+5/0
23.5.2017 13:34

J32o72s51e83f 78K81a93r98f63í88k 7542565266250

Tak oni ti houmesáci mají mnohdy roční lítačku:-P

0/0
24.5.2017 12:40
Foto

B26r74o39n49i94s41l93a28v 61G26a71b10r64y75š 2802729181

Spickova neni, ale... pouzitelna je. :-)

+2/0
23.5.2017 13:29

M58a52r95e87k 48M18a74l37ý 1322368251320

Špičková je možná myšleno tak, že ve špičce je docela dobře použitelná a většinou i výhodnější než jiný druh dopravy :-)

+1/−1
23.5.2017 13:33
Foto

J71a64n 12H71o25r48á45č38e16k 7122496885898

Nevim jak moc jste z oboru, ale v soucasnem srovnani je prazska MHD rozhodne v prvni desitce nejlepsich MHD na svete. to jenom tak naokraj :)

+3/−1
23.5.2017 14:21
Foto

B78r32o32n61i20s92l44a87v 18G80a47b67r71y29š 2852899411

Jsem hodne z oboru a i kdyz je MHD v Praze pouzitelna a vyuzivam ji nekolikrat denne, presto tady vidim rezervy. Navic mi ty oslavne komentare moc nedavaji smysl, kdyz spousta lidi nadava na ROPID. V tom pripade jeho prace asi neni tak spatna...

0/0
23.5.2017 16:00

P29e14t71r 90Č45e93r98m45á62k 9138655339720

Špičkový není nic, ale v rámci možného to špičkové je, kvalitou patří do top 5 v EU což v kombinaci se směšně nízkým jízdným tvoří velmi luxusní poměr cena/výkon z pohledu uživatele. Z pohledu provozovatele který do te černé díry musí lít peníze už to pochopitelně vypadá jinak, tam by se dalo pravda zapracovat hodně.

+2/0
23.5.2017 18:20

R30o46b93e47r58t 27K95o14c98i74á15n 5389377766937

Měl jsem tu čest jezdit týden MHD, neboť jsem měl auto v servisu. Řvoucí děti a batolata, jejichž matkám je jedno, že tím obtěžují spolucestující, některé spoje přeplněné až hanba (proč proboha chce Praha nacpat všechny lidi do MHD, když na to MHD nemá kapacitu? Co by dělali všichni ti aktivisté, kdyby se jim splnil sen a nikdo nejezdil autem a všichni by se chtěli nacpat do MHD? Na to jaksi nepomysleli, že ideální je nějaká kombinace dopravních prostředků, tedy ne prosazovat tupou myšlenku auto = špatně, MHD = dobře), hluční teenageři, tupí lidé, kterých se sedm vestoje mačká u dvou prázdných sedaček, protože nikoho nenapadne, že když si dva sednou, zvětší se tím prostor pro zbylých 5, bezohlednost, kdy do vás někdo neustále vráží tělem nebo batohem na zádech a jako bonus neskutečně smradlaví a špinaví bezdomovci, po nichž zůstane odér v tramvaji i její sedačce, a další divnolidé...

Praha má dobrou MHD, pokud jde o pokrytí, intervaly atd., ale těch minusů (od neochoty nějak řešit bezďáky až po bezohlednost samotných lidí) je tolik, že děkuji, ale zůstanu věrný autu, které je sice dražší , ale neporovnatelně pohodlnější a v drtivé většině případů i přes nutnost hledat parkovací místo rychlejší (i když se nám ekomaniaci a hvězdy z auto*matu snaží namluvit opak různými "závody" ušitými na míru MHD/kolu):-)

+3/−16
23.5.2017 12:51

M89a76r80t73i18n 29Š21t18r69o85s 4179407850668

Já jezdím MHD denně a nějak jsem v pohodě. Většinu času si čtu nebo vyřizuji zprávy na telefonu, takže čas využívám. Že občas uvidím bezdomovce nebo křičí dětí, mě netrápí, to je prostě život společnosti. Nemá cenu a asi ani není dobře se před ním skrývat v autě.

+10/−1
23.5.2017 12:59

V21í57t 80J84ů51z57a 8742466351358

Zlepšit kapacitu MHD by mělo být reálnější než pro stejný počet lidí v autech (ideálně po jednom) zvětšit kapacitu silnic.

+3/−1
23.5.2017 13:22

M48i41l24o33š 98S71e26t40í64k 3709689684220

Zvýšit kapacitu MHD je možné pouze teoreticky. Pokud jste si ještě nevšiml, tak nejen DPP se potýká s velkým nedostatkem řidičů. Takže i kdyby nakrásně nakoupili více vozidel, stejně by stála v garážích.

0/0
23.5.2017 13:39

J87a51n 97V21o26j81t39í88š40e88k 6732231175926

Kdyby jezdili MHD všichni, tak by se samozřejmě logicky využila uvolněná kapacita po silnicích. A že by jí bylo.

0/−1
23.5.2017 13:27

M80i56l90o51š 42S12e43t48í81k 3809799934450

A co by vám byly platné volné silnice, když by vám stejně neměl kdo s autobusy či tramvajemi jezdit? Byly by jen výrazně přecpanější, než dnes. Pokud vím, DPP (a nejen ten) má stále větší problém s nedostatkem řidičů.

0/0
23.5.2017 13:36

J86a44n 24V54o11j50t87í22š71e63k 6152751355186

By se jim zvýšily mzdy, aby se nalákali noví lidé a peníze by se na to ušetřily na údržbě silnic.

A nebo by se používaly vícevozové tramvaje. - víc kapacity, stejně řidičů

Možností je spousta. V zásadě vždycky platí, že hromadná doprava je efektivnější, než individuální.

0/0
23.5.2017 14:00

M53i18l51o82š 44S35e58t18í47k 3839249764260

Teoreticky ano, v praxi to nějak pokulhává. Nedostatek řidičů je již delší dobu a ani zvýšení mezd tomu zrovna nepomohlo. Krom toho zvýšení mezd nutně přinese i zvýšení ceny jízdného, takže to přinese efekt spíše opačný - pro více lidí bude individuální doprava výhodnější.

Hromadná doprava je efektivnější jen v některých ukazatelích. Jindy je výhodnější individuální doprava.

+1/0
25.5.2017 9:12

J79a84n 18V59o39j44t12í44š53e53k 6532581675166

Achjo. Pokud se bavíme o utopistickejch představách typu "Je jenom tohle," tak bude vždycky hromadná doprava efektivnější. V podstatě všechno, co se děje hromadně je efektivnější. Proto lidi taky bydlej ve městech.

0/0
25.5.2017 12:26



Najdete na iDNES.cz