Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Zájem o MHD roste, cena ročního kuponu se měnit nebude, rozhodla Praha

Roční kupon na cestování pražskou MHD nezdraží. Cena ročního jízdného tak zůstane i nadále 3 650 korun. V úterý o tom rozhodli pražští radní. Důvodem zachování ceny je zvyšující se zájem obyvatel o MHD.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J57a83n 23Z16e23m86a78n 1816795744186

No kdyby roční tramvajenku chtěli zdražit, tak zase začnu jezdit načerno.

0/0
23.5.2017 19:10

M34a89t74ě72j 59P25r94o25c65h49á14z51k37a 2727159784916

Jedno menší srovnání cen ročního kupónu na celé město:

Berlín 761 €

Budapešť 720 €

Drážďany 566 €

Vídeň 365 €

Bratislava 264 €

Krakov 228 €

Liberec 209 €

Brno 180 €

Praha 138 €... R^

+4/−3
23.5.2017 17:51

L51u21k90á10š 87M45a60l75í63č15e26k 3273212695737

Jak můžete srovnávat Berlín, Drážďany, Vídeň... s Prahou a dalšími českými městy? Porovnání mezi jednotlivými městy v Čechách, budiž. Ale mezi Německem a Čechy? Když vezmete v úvahu průměrné platy, tak na přelomu roku 2016 / 2017 byl průměrný plat v Německu 4.330 €, tj. 117.000 Kč, zatímco v ČR byl ve stejném období průměrný plat 25.000 Kč. Opakuji PRŮMĚRNÝ! Přičemž se ví, že většina Čechů na tento plat ani nedosahuje! Hoďte si to do kalkulačky, jestli to nespočítáte z hlavy. Ale v Praze je proti Berlínu výrazně dražší doprava (ve vztahu k reálné mzdě).

Váš argument je stejně hloupý, jako třeba srovnávání cen paliva v ČR a v Německu. Vždyť ty ceny jsou na obou stranách hranice téměř totožné, ne? Totéž platí pro ceny totožného zboží v obchodech v ČR a v Německu. Ale to, že Čech bere v průměru čtvrtinu až pětinu toho co Němec, na to se jaksi "nenápadně" pozapomíná.

0/−5
24.5.2017 7:17

M32a67r55e23k 60M94a92l84ý 1342218311530

"Ale v Praze je proti Berlínu výrazně dražší doprava (ve vztahu k reálné mzdě)."

Jste si jistý? Zkuste kalkulačku, i když mě to i počítáním z hlavy vyšlo tak, že ten Berlín je dražší i vzhledem k mzdě.

+2/0
24.5.2017 8:35

M42a85t42y17á18š 85B92u38k 6628272341128

Rozhodně bych netvrdil, že v Praze je oproti Berlínu výrazně dražší doprava ve vztahu k platu. Dle vámi uvedených čísel, si Berlíňan za průměrný plat koupí 5,69 ročního kupónu, zatímco Pražan 6,85.

+2/0
24.5.2017 8:44

M39a22t82ě60j 88P97r47o38c44h77á14z15k59a 2647419924586

Co bych nemohl srovnávat? Všechno jde srovnávat, jenom je potřeba si to vyložit, jak potřebuju. ;-DR^

0/0
24.5.2017 11:46

K36a65r87e65l 90M27a89r31t97i18n41e27c 6408208156434

Vediém si evidenciju a v roku 2016 som platíl 1x 800,-,

v roku 2015 - 0,

v roku 2014 - 1 x 800 (a jednů 300 bez dokladu od kontrolórov),

v roku 2013 - 2x 700 (tehdáj to bolo ešče ibá 700 na miéstě)

v roku 2012 - 0.

A v letostajšku doposiál naščastije tiéž nič.

Tak mi vysvetlitě, čo je výhodnejšije?

Ono tých revizórov zasaj tolko niéje a keď vókol seba sledujetě čo sa děje, kto pristúpil a ták, tak sa vam mnohdy podarí včas vystúpiť či něnastúpiť a počkať na ďalší spoj, či sa dokonce vyhovoríť.

+1/−9
23.5.2017 15:09

M53i82c48h22a41l 95C36h73a92l19u63p81a 6378570529543

Se máš teda čím chlubit.

+6/0
23.5.2017 19:55

K98a79r36e60l 45M45a47r93t92i39n90e88c 6168208136664

Tak si spočítajtě koľko som ušpórovál ... a pokiál viém nění som jediný kto tákto špóruje.

...a naiác som taký slušný, že v prípadě pristihnutijá platím na miéstě. (tedáj pokiál sa s tými kontrolórmi niéje možné dohodnúť sa inákšije - viz štatistýka z roká 2014)

+1/−4
23.5.2017 20:03

M97i71c16h81a92l 80C26h39a39l24u72p81a 6638180929493

Ono taky člověku nic jiného nezbude, pokud se nechce prát nebo čekat na exekutory. Pořád to ale nic nemění na tom, že to je parazitismus. Používání služby, za kterou se nezaplatí. Doufám, že v zaměstnání jste taky bez nároku na výplatu.

+6/0
23.5.2017 20:08

K65r85i28s60t83ý54n96a 17B44e53n28e12š14o46v66á 5814166966823

Vy nejste ve skutecnosti Slovak, ze.

+4/0
23.5.2017 22:43

K65a51r69e61l 28M62a95r31t30i72n65e40c 6848458506324

Prečo sa pýtatě? ... ja su prosto čiérný pasager.

0/0
23.5.2017 23:10

J29i91ř51i81n53a 73S97a46v48o61v24a 1341915576903

to je místní otravný troll

0/0
24.5.2017 8:24

K74a65r35e37l 97D95r34d98a 6974862327

Jezdím metrem přes Muzeum. V centru a v metru potkávám revizory také 3x týdně, a také 3x denně, když je to baví. Minule jsem viděl kontrolu i pozdě v noci.

Kontroly jsou namátkové a nechtěl bych plošné kontroly...

Umím si představit, že někde v zapadákově či na "pár stanicích autobusem" by se dalo v klidu existovat bez legitky, ale při dlouhých cestách centrem nevěřím, že by se jízdy na černo vyplácely. Zvláště ne mladším lidem.

+2/0
24.5.2017 6:01

M76i44c78h23a43l 65C63h24a46l89u64p24a 6388910529323

V metru je potkám párkrát do roka. Pak jezdím kousek vlakem, tam je tak 90% šance, že někdo stihne přijít.

0/0
25.5.2017 7:34

L22e65n48k70a 38Č72e80r89n73á 2590188528361

To se máte čím chlubit... My ostatní holt raději jednou ročně dáme 3650,-Kč a pak jezdíme v MHD v klidu, nemusíme sledovat každého, kdo přistoupí a hlídat stránky na facebooku, kde jsou zrovna revizoři...

+1/0
24.5.2017 8:21

J94i92ř53í 94F30r95o63l67e35c 7285574702777

Proč je v Brně roční jízdenka o tisícovku dražší než v Praze?8-o

0/0
23.5.2017 15:05

K20a11r20e51l 95M44a54r72t21i42n58e26c 6938148626874

...pretože tam jazdítě šalinů, a my všeci v civilízovanom svetě jazdíme s tramvájami.

+1/−1
23.5.2017 15:11

J48i82ř56í 20F87r51o96l20e29c 7175944872637

No to jo, ale v Brne by za tu cenu mohla byt aspon ta podzemni trubka jak je v Praze ;-)

+2/0
23.5.2017 15:20

M86a46r90e98k 59M62a79l79ý 1322628721960

Možná proto, že Brno tolik nedotuje MHD ze svého rozpočtu (jako Praha) a tudíž si ji musí více platit ti, co ji opravdu využívají.

+2/0
24.5.2017 8:38

K62a82t59e93ř77i36n91a 11V79a85š45á10k60o89v67á 5141982329885

ale pokud vím, nově vrací obyvatelům dotace, po zdanění kolem té tisícovky. Navíc můžete vozit o víkendu jednu dospělou osobu zadarmo, plus nějaké dítě tuším, takže ono se to tak nějak srovná :-)

0/0
24.5.2017 10:43

J49i66ř18í 34F95r67o26l43e50c 7815184262307

Pokud trvale nebydlíte tak nesrovná :-)

0/0
24.5.2017 13:57

V83í23t 34J68ů46z26a 8502806121858

Že jsou dlouhodobé jízdenky za symbolickou cenu a dotované je dobře odůvodnitelné, že jednotlivé jízdenky na krátké vzdálenosti jsou zejména v Praze silně předražené, to už je zcela nespravedlivé, zvrácené a kontraproduktivní. A teď by rádi dva okresy obrali o dvoje nejlevnější jízdenky ... já bych raději i v Praze středočeský tarif ....

+3/−2
23.5.2017 13:28

J83i10ř11i89n48a 69S93a75v79o10v73a 1331405536583

proč? středočeši se na dotacích nepodílejí, tak proč by je měli plně využívat?

0/0
23.5.2017 14:27
Foto

P62a36t61r91i50k 29C71h69r24z 4268479642989

Náhodou ten smysl to dává - donutit ke koupi roční jízdenky i ty, kdo jezdí jen občas. Prostě aby se i tomu, kdo jede třeba jen jednou, dvakrát týdně se vyplatilo koupit si roční jízdenku, protože pak je motivován použít hromadnou dopravu i v momentech, kdy by si býval vzal auto (když už to má zaplacené).

A turisti, ti si jízdenku za 40 Kč klidně zaplatí.

+3/−1
23.5.2017 14:49

P66e82t80r 18Č46e79r34m33á93k 9768765739560

Ta první část ke pravdivá (tedy že jde o snahu nahnat uživatele krátkodobějších forem či jednorázových jízdenek do ročního kupónu), ta druhá je pak omyl - motivace je to pouze virtuální, částka za roční kupón je tak nízká že si ho skutečně koupí i mnoho lidí co jedou jen občas, ale že by kvůli tomu odložili auto se ještě nestalo - právě naopak.

+1/0
23.5.2017 18:16

P15a38t26r56i59k 81E80g19e82r 2888880879611

Cena 3650 korun na 1 rok je super :). Denní jízdenka by v Praze měla stát 100 korun, v Brně je jízdenka na 5 dní za 250 korun taková by místo 3 denní mohla být i v Praze za 350 korun. Jízdenka pro všechna tarifní pásma za 160 korun je také super věc. Jízdenka za 32 korun respektive 40 korun si myslím, že by mohla mít sjednocenou cenu na 36 korun a 90 minut bych ponechal. Pamatuji si jízdenky za 4 a 6 korun respektive 8 a 12 korun jo a myslím si, že tehdy MHD fungovala lépe. Vždyť 260 jezdila v úseku Jižní Město - Koh-i-noor později Jižní Město - Bohdalec - Koh-i-noor - Slavia - Bohdalec - Jižní Město, Jižní Město - Bohdalec - Koh-i-noor - Na Míčánkách - Slavia - Bohdalec - Jižní Město. Po zrušení ji nahradila prodloužená linka 135 která v oblasti sídliště Jižní Město II. - Horní Roztyly, Chodov nahradila zkrácenou linku 118. Právě obyvatelé Jižního Města chtějí linku 118 za výměnu linky 170 na Sídliště Spořilov ta by pak mohla dojet až na Nádraží Radotín místo linky 120 a linka 105 by mohla jezdit až na Pražskou čtvrť.

0/−5
23.5.2017 13:16

M66a21r40t85i73n 11Š14t94r19o95s 4289657860608

Jakákoliv zmínka typ "když stály jízdenky X korun" je úplně mimo. V minulosti byly úplně jiné ceny úplně všeho, i platy. Byly doby kdy byla jízdenka za korunu, budou dobu, kdy bude 50 korun, a je to absolutně nicneříkající.

+4/−1
23.5.2017 13:26

M28a35r68e58k 83M28a93l23ý 1432538671650

Já zas pamatuji litr benzínu za 8 KČs a je to stejně nicneříkající informace jako ta vaše o ceně jízdenky :-)

+2/−1
23.5.2017 13:32

M64i83c88h82a93l 90K29r84e22j22č91í 1176130751683

Já si stěžovat nemůžu. Praha má špičkovou MHD a za ty prachy je ten roční kupón skoro zadarmo.

+16/−1
23.5.2017 12:57

J60o94s41e96f 90K72a31r61f83í24k 7402155696660

Eště kdyby provedli něco s těma houmesákama co to mají v zimně jako ubytovnu...

+7/0
23.5.2017 12:59

P52a77t86r28i17k 45E30g15e36r 2118360459111

V metru tomu mohou zabránit zavedením turniketů.

+1/0
23.5.2017 13:17
Foto

B47r15o42n60i54s17l58a42v 27G11a55b76r92y43š 2322159671

Turnikety nebrat.

+4/−3
23.5.2017 13:29

J62i85ř58í 27K68ü44h15r 2880956390476

Což nikdy moc dobře nefungovalo a jak to pozná, že mám zaplacenou SMS jízdenku?

0/0
23.5.2017 13:31

P55e68t39r 69D54l70o82u55h50ý 5637849964204

Ono je technicky řešitelné všechno, ale turnikety zkrátka zdržují a jsou poměrně nákladné.

+5/0
23.5.2017 13:34

J34o35s76e40f 50K23a12r97f98í67k 7482505856830

Tak oni ti houmesáci mají mnohdy roční lítačku:-P

0/0
24.5.2017 12:40
Foto

B78r70o37n71i58s77l21a85v 58G70a85b32r31y59š 2752649141

Spickova neni, ale... pouzitelna je. :-)

+2/0
23.5.2017 13:29

M77a87r48e92k 43M67a74l47ý 1812368491550

Špičková je možná myšleno tak, že ve špičce je docela dobře použitelná a většinou i výhodnější než jiný druh dopravy :-)

+1/−1
23.5.2017 13:33
Foto

J10a90n 28H67o86r14á83č23e90k 7362296985478

Nevim jak moc jste z oboru, ale v soucasnem srovnani je prazska MHD rozhodne v prvni desitce nejlepsich MHD na svete. to jenom tak naokraj :)

+3/−1
23.5.2017 14:21
Foto

B76r15o53n28i91s51l31a44v 63G69a62b47r89y44š 2132619331

Jsem hodne z oboru a i kdyz je MHD v Praze pouzitelna a vyuzivam ji nekolikrat denne, presto tady vidim rezervy. Navic mi ty oslavne komentare moc nedavaji smysl, kdyz spousta lidi nadava na ROPID. V tom pripade jeho prace asi neni tak spatna...

0/0
23.5.2017 16:00

P75e50t70r 39Č57e78r66m63á44k 9558905519220

Špičkový není nic, ale v rámci možného to špičkové je, kvalitou patří do top 5 v EU což v kombinaci se směšně nízkým jízdným tvoří velmi luxusní poměr cena/výkon z pohledu uživatele. Z pohledu provozovatele který do te černé díry musí lít peníze už to pochopitelně vypadá jinak, tam by se dalo pravda zapracovat hodně.

+2/0
23.5.2017 18:20

R51o67b48e54r66t 61K30o29c89i84á27n 5219467316657

Měl jsem tu čest jezdit týden MHD, neboť jsem měl auto v servisu. Řvoucí děti a batolata, jejichž matkám je jedno, že tím obtěžují spolucestující, některé spoje přeplněné až hanba (proč proboha chce Praha nacpat všechny lidi do MHD, když na to MHD nemá kapacitu? Co by dělali všichni ti aktivisté, kdyby se jim splnil sen a nikdo nejezdil autem a všichni by se chtěli nacpat do MHD? Na to jaksi nepomysleli, že ideální je nějaká kombinace dopravních prostředků, tedy ne prosazovat tupou myšlenku auto = špatně, MHD = dobře), hluční teenageři, tupí lidé, kterých se sedm vestoje mačká u dvou prázdných sedaček, protože nikoho nenapadne, že když si dva sednou, zvětší se tím prostor pro zbylých 5, bezohlednost, kdy do vás někdo neustále vráží tělem nebo batohem na zádech a jako bonus neskutečně smradlaví a špinaví bezdomovci, po nichž zůstane odér v tramvaji i její sedačce, a další divnolidé...

Praha má dobrou MHD, pokud jde o pokrytí, intervaly atd., ale těch minusů (od neochoty nějak řešit bezďáky až po bezohlednost samotných lidí) je tolik, že děkuji, ale zůstanu věrný autu, které je sice dražší , ale neporovnatelně pohodlnější a v drtivé většině případů i přes nutnost hledat parkovací místo rychlejší (i když se nám ekomaniaci a hvězdy z auto*matu snaží namluvit opak různými "závody" ušitými na míru MHD/kolu):-)

+3/−16
23.5.2017 12:51

M30a95r68t80i60n 67Š59t78r37o17s 4289367850638

Já jezdím MHD denně a nějak jsem v pohodě. Většinu času si čtu nebo vyřizuji zprávy na telefonu, takže čas využívám. Že občas uvidím bezdomovce nebo křičí dětí, mě netrápí, to je prostě život společnosti. Nemá cenu a asi ani není dobře se před ním skrývat v autě.

+10/−1
23.5.2017 12:59

V57í94t 40J92ů50z28a 8932976451778

Zlepšit kapacitu MHD by mělo být reálnější než pro stejný počet lidí v autech (ideálně po jednom) zvětšit kapacitu silnic.

+3/−1
23.5.2017 13:22

M50i41l14o85š 65S53e28t21í57k 3119439474860

Zvýšit kapacitu MHD je možné pouze teoreticky. Pokud jste si ještě nevšiml, tak nejen DPP se potýká s velkým nedostatkem řidičů. Takže i kdyby nakrásně nakoupili více vozidel, stejně by stála v garážích.

0/0
23.5.2017 13:39

J19a90n 54V90o88j21t46í47š35e43k 6642421885866

Kdyby jezdili MHD všichni, tak by se samozřejmě logicky využila uvolněná kapacita po silnicích. A že by jí bylo.

0/−1
23.5.2017 13:27

M28i94l12o71š 31S60e89t39í28k 3639739234830

A co by vám byly platné volné silnice, když by vám stejně neměl kdo s autobusy či tramvajemi jezdit? Byly by jen výrazně přecpanější, než dnes. Pokud vím, DPP (a nejen ten) má stále větší problém s nedostatkem řidičů.

0/0
23.5.2017 13:36

J88a16n 78V84o30j19t18í30š12e95k 6362151865976

By se jim zvýšily mzdy, aby se nalákali noví lidé a peníze by se na to ušetřily na údržbě silnic.

A nebo by se používaly vícevozové tramvaje. - víc kapacity, stejně řidičů

Možností je spousta. V zásadě vždycky platí, že hromadná doprava je efektivnější, než individuální.

0/0
23.5.2017 14:00

M39i25l96o49š 52S75e65t98í25k 3549389224860

Teoreticky ano, v praxi to nějak pokulhává. Nedostatek řidičů je již delší dobu a ani zvýšení mezd tomu zrovna nepomohlo. Krom toho zvýšení mezd nutně přinese i zvýšení ceny jízdného, takže to přinese efekt spíše opačný - pro více lidí bude individuální doprava výhodnější.

Hromadná doprava je efektivnější jen v některých ukazatelích. Jindy je výhodnější individuální doprava.

+1/0
25.5.2017 9:12

J95a79n 71V90o27j74t36í57š40e55k 6572431325806

Achjo. Pokud se bavíme o utopistickejch představách typu "Je jenom tohle," tak bude vždycky hromadná doprava efektivnější. V podstatě všechno, co se děje hromadně je efektivnější. Proto lidi taky bydlej ve městech.

0/0
25.5.2017 12:26







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.