Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Radní se neshodli na trase vnitřního okruhu, Trojkoalice nechce další Blanku

Pražští radní se během úterního jednání nedohodli o podobě pokračování východní části Městského okruhu. Proti plánované trase vedené tunelem vystupuje část vedení pražského magistrátu. Trojkoalice navrhuje alternativu trasy vedenou na povrchu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

L68u78k77á51š 76F27o57k90t 5464682889173

Hlavně to chce 2018 trojkoalici od válu !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

+4/0
24.5.2017 0:47

R23a71d73e26k 82N57o58v18a83k 9734953769960

Roli bude podle Trojkoalice hrát i dokončení jihovýchodní části Pražského okruhu, u kterého se předpokládá, že odčerpá část vnitroměstského tranzitu.

Takže rok 2024, nebo 2124?

Chce se mi zvracet.

+3/−1
23.5.2017 17:16

M24a58r85t73i45n 29R47u19z51i90c44k83a 1182758196567

Ja take nevidim nic pozitivniho na nejdrazsi variante mestskeho okruhu planovaneho jeste z dob komunismu...

Me nejlogictejsi prijde vyuzit stavajicich komunikaci ktere lze upravit a je vyrazne levnejsi... Jen bych opravil Prumyslovou od Sterbohol po Hloubetin, zde mostem az po krizovatku Vysocanske radialy a Kbelske (neco jako nuselak), rozsireni Kbelske, dal po Liberecke na Bulovku a zde tunelem k Pelc-Tyrolce a Blance. K tomu pouze mimourovnove resit Spojovaci. Tohle je vyrazne levnejsi a take resi danou situaci. Pokud by byl problem s dopravou v Malesicich, pak by stacil tunel od spojovaci po Limuzskou. Kapacitne pak postacuje i Balabenka,..

0/−3
23.5.2017 19:38

P52e22t51r 85Č93e25r14m67á37k 9478355369840

To že je ta varianta již letitá neznamená že je z dob komunismu ale jen to že vedení magistrátu je impotentní v tom tu schválenou trasu začít realizovat.

Finance jsou pak jen zástupný důvod, stálo by to cca jako Blanka což je pro rozpočet Prahy snadno únosné a přínos podpovrchové dopravy oproti povrchové je značný. Naopak rekonstuovat a upravovat stávající komunikace znamená velmi drahou věc a především nemožnost komunikaci po tu dobu užívat, takže další dopravní kolaps a nebo stavba pararelních komunikací což se zase prodraží. Nemluvě o tom že ta povrchová varianta znamená roky navíc zpoždění.

+2/0
23.5.2017 20:09

M22a93r82t11i54n 61R68u70z27i11c49k50a 1962718806397

Je z dob komunismu, dokonce na chlup stejna a byla casti zakosu...

Podpovrchova doprava je prinosna predevsim v zastavenych oblastech, ale take narocnejsi na udrzbu a nachylna k uzavirkam celych useku...

Ta druha varianta je prakticky hotova, jediny usek ktery je kriticky je kbelska, ktera supluje i vnejsi okruh... Navic resi i ulici v holesovickach...

0/−2
23.5.2017 21:00

P41e73t81r 49Č61e41r61m53á89k 9128985539280

Nikoliv, zákos určoval pouze systém komunikací a zhruba trasu, že by v něm byla obsažena konkrétní zvolená trasa vč. tolika tunelů a pod je nesmysl, koneckonců o podobě Blanky (resp. o tom že to bude Blanka a ne Dana nebo Hana) se rozhodovalo až v polovině 90.tých let.

Jak správně píšete tak podpovrchová doprava je v zastavěných oblastech přínosem, a na údržbu je také vnodnější - když zavřu tunel tak mohu dopravu dočasně vést právě po povrchu v adekvátní trase, když ale zavřu ten povrch tak už dopravu nikam nepřevedu a vzniká problém.

Jestliže by ta povrchová varianta měla být akoro hotová, tak to je jasný důvod proč stavět tu schválenou, protože evidentně absolutně nestíhá a nefunguje ;-)

0/0
24.5.2017 11:11

M45a97r92t21i34n 38R95u60z82i63c24k49a 1852348206127

Souhlasim, ze nektere zmeny nastaly, ale de facto porad ke to zakos...

Ja take preferuju podpovrchovou dopravu, mj. Blanku planovali komunisti povrchovou, ale tam kde dava smysl, u teto varianty, ktera je prezentovana to smysl dava, ale porad zustane povrchova Ceskobrodska, a vyzaduje i libenskou a vysocanskou radialu/spojku. Proto mi smysluplnejsi prijde vyuzit variantu pres prumyslovou zonu, ktera tak bude primo na okruhu, a Kbelskou s existujici Libereckou, ktere jsou uz hotove a povrchove, stavene uz drive v polich, to vyjde vyrazne levneji, nez soustava tunelu, ktera je planovana, pricemz prumyslova-kbelska je ted v planu v hloubetine zahloubit stejne, a Prumyslova musi tak jako tak zustat polookruhem, s napojenim na vnitrni okruh.

Je to zbytecne vyhazovani mestskych penez, staci jen tunel v holesovickach, uprava krizovatek na proseku a ve sterboholech a most pres hloubetin oproti tunelu balabenka, malesice, libenske spojky, vysocanske radialy, pricemz stejne se bude resit ulice v holesovickach i kdyz to neni v planu, a mimourovnove reseni v hloubetine na kbelske...

0/0
24.5.2017 11:30

P44e96t53r 33Č38e95r72m53á86k 9338805429380

Tak za zákos lze pak označit defacto cokoliv, to byl především koncept jak to dělat a k tomu jen velmi zhruba trasování, na tom předcházejícím úseku (nakonec Blanka) je to krásně vidět, a to dokonce podle zákosy měla mít Praha okruhy 3. Každopádně i kdyby to zákos byl, tak je to jen ku prospěchu věci, takto komplexně a kvalitně zpracovaný systém od té doby navržen nebyl, a spousta věci byla tak moderní a nadčasová že lze i dnes bez problému použít.

K té povrchové dopravě - ta právě dnes zcela evidentně nestíhá, úprava stávajících komunikací a dořešení jejích napojení a křížení bude velmi nákladná a řádově srovnatelné se stavbou podpovrchové, přitom tu nikdy nedosáhne toho přínosu jak pro dopravu jako takovou, tak pro ty lokality které nemusí být nutně jen průmyslové.

Celkově tedy dává větší smysl investovat podobnou sumu do podpovrchové komunikace, na kterou je navíc skoro vše připraveno, resp. násobně více než na jakoukoliv jinou.

0/0
24.5.2017 18:52

J20a51n 62D25l51o80u13h55ý 8396720423830

chceme vést dopravu po stávajících komunikacích - ale stávající komunikace, zejména třeba Povltavská, jsou vhodné tak nejvýš pro koloběžky...

+2/−1
23.5.2017 14:55

J77a58n 20V67o98j74t16í50š51e55k 6152541295886

Nikdo neříká, že maj ty komunikace zůstat bez úpravy.

0/0
23.5.2017 15:02

J49a34n 49D33l11o57u63h32ý 8726210613330

Stropnický ano - http://www.metro.cz/zase-tunel-mesto-resi-pokracovani-okruhu-f17-/praha.aspx?c=A170522_175229_metro-praha_lam

+2/0
23.5.2017 15:07

J43a52n 17V56o14j33t20í48š60e47k 6612851875576

Nic takovýho tam neříká. Naopak tam Dolínek plácá nesmysly o tom, že všechna Evropská města mají okruh. Což není pravda.

0/−2
23.5.2017 15:14

J73a90n 86D64l46o17u94h62ý 8416770153160

"„Nesouhlasíme ale s verzí Blanka 2, chceme vést dopravu po stávajících komunikacích,“ řekl Matěj Stropnický, předseda dopravního výboru města."

0/0
23.5.2017 15:17

J70a84n 30V55o84j98t15í74š41e62k 6422931505806

Ano. A nikde neříká, že maj zůstat bez úprav. Naopak.

0/−2
23.5.2017 15:29

J44a80n 38D12l72o63u45h53ý 8826710443170

Jak jsem psal níže, nedokážu si představit některé ulice (už dneska přetížené), jak je budu upravovat. Třeba tu Povltavskou...

0/0
23.5.2017 15:32

J73a53n 37V79o21j39t50í97š62e35k 6272141615626

Všechno jde. Není nutný tu silnici rozšiřovat (od toho je to navržený zdvojeně), ale jde upravit křižovatky, vybudovat nová napojení nebo třeba udělat ty větve jednosměrný, jako to je u magistrály (teoreticky). A kdyby na to přišlo, tak i rozšířit by šla.

0/−4
23.5.2017 15:54

V79i22k25t21o57r 91Š23e65d72i24v33ý 8396151510706

Pokud "úpravou komunikace" míníte zúžení pruhů, osázení stromy, vyznačení pruhu pro cyklisty a pravidelné retardéry a šikany (což je obvyklé vylepšení komunikací z poslední doby), pak to daným komunikacím kapacitně moc nepomůže.

A pokud taková úprava bude znamenat rozšíření na dvojnásobnou šíři a pár nových mimoúrovňových křížení, tak vyrábíte něco, co se té Blance 2 docela blíží.

+2/−1
23.5.2017 15:23

J27a12n 58D20l77o34u61h46ý 8606510133530

Právě, že třeba u té Povltavské by to muselo vést tak leda dnem Vltavy... ;-D

0/0
23.5.2017 15:25

J51a28n 18V62o33j50t19í82š32e37k 6712231515936

A nic mezi podle vás neexistuje, co? Nechte odborníky, ať rozhodnou.

0/−2
23.5.2017 15:30

J18a80n 23D56l81o34u98h37ý 8446330683930

zastupitelé odborníci? ;-D;-D;-D

0/0
23.5.2017 15:35

J82a38n 28V75o63j68t54í48š70e47k 6632611985876

Já naivně doufám, že to nechaj dělat odborníky a schválej doporučenou variantu, ale máte pravdu. ;-D

0/−1
23.5.2017 15:51

M94a67r47t88i40n 44R67u83z25i79c33k14a 1692788536247

Pokud myslite odborniky z IPR, tak jen vyndavaji desky z supliku ZAKOS, sfouknou prach a doplni sen tan nejakou drobnost. Jeste jsem nevidel zasadni zmenu, tedy v trasovani kvuli rozvoji mesta...

0/0
23.5.2017 19:41

J82a84k92u39b 66B80r64i56n73e12r 6677132322701

Kompletne nove Letenske namesti!!sayyy whaaat? Ta budka tam? Nebo co to zas mele ten Dolinek?

0/0
23.5.2017 12:59

T26o60m56a92s 38F41e88j55f92a33r 6357988222479

podzemni garaze na Letny

0/0
23.5.2017 14:05

V51l59a98d75i94s56l63a77v 68N68o31h24e12j90l 7258377768641

Institut rozvoje je další banda nemakacenku co jen vymýšlejí jak normální věci co nejvíc zkomplikovat. A Stropnický to samý.

+7/−3
23.5.2017 11:54

J60a54n 62V72o56j75t49í22š35e37k 6912681145666

IPR je naprosto odborný pracoviště, který supluje funkci hlavního architekta. Narozdíl od vás a Dolínka tam tomu rozuměj.

Mimochodem nechápu, co je na jejich návrhu komplikovanýho? Vám přijde tunel za x desítek miliard jednodušší, jo?

+2/−2
23.5.2017 13:33

V68i27k14t24o12r 90Š17e75d16i48v91ý 8876701240386

Pouhým soustředěním několika osob s určitou kvalifikací ještě odborné pracoviště nevznikne. A pokud je odborník poněkud zaslepen poněkud extrémní ideologií, může vyplodit šílená zvěrstva.

+4/−1
23.5.2017 13:47

T96o39m64a56s 69F48e67j83f78a12r 6327368812319

Ano muze, kdyz to laik se "skolou zivota" vyplnodi zverstva (ve veci mestskeho okruhu milionoveho mesa) s pravdepodobnosti hranici s jistotou

0/0
23.5.2017 14:07

J36a84n 98V63o64j55t84í86š11e34k 6842561845476

A jak vznikne odborný pracoviště? Tim, že tam přijde nějakej Šedivej a řekne: "To nechci, to jsou zvěrstva"?

0/−1
23.5.2017 14:08

V24i80k68t14o35r 83Š37e96d37i22v44ý 8286101420346

A jakpak byste nazval kupříkladu nápad zasypat mimoúrovňovou křižovatku na náměstí Hrdinů?

+3/0
23.5.2017 14:48

J21a78n 64V35o54j79t62í91š33e16k 6682531205386

To je kupříkladu jeden z kroků, který městu prospějou. Snažíte se teda naznačit, že tomu rozumíte líp než odborníci?

0/−3
23.5.2017 15:02

V39i70k22t62o29r 69Š97e43d28i10v97ý 8926381570856

Uznávám, že na obrázcích je takové "zarovnané" náměstí hezčí.

Jenže ono (ať se to líbí nebo ne) musí být především funkční.

Nemluvě o tom, že za reálného provozu by ta křižovatka zdaleka nevypadala tak idylicky, jako na vizualizacích IPR.

+1/0
23.5.2017 15:19

J29a45n 54V52o62j88t54í29š31e40k 6672611875456

Ale navržené řešení je funkčnější, než stávající.

0/−3
23.5.2017 15:29

V97i66k40t27o68r 96Š50e31d64i80v71ý 8356771600646

8-o

+1/0
23.5.2017 15:47

T37o60m50a14s 16F13e69j23f10a56r 6487838512909

Ano, predstavte si, ze tam jdete pesky, uz jste to tam nekdy zkousel?

Je dobry si predstavit, ze SJM neni dalnice, ale ulice stredem mesta

+1/−1
23.5.2017 15:57

V32i61k18t20o97r 29Š43e67d75i69v59ý 8446971800736

- chodil jsem tamtudy poměrně často

- SJM ovšem není běžná ulice, ale jedna z páteřních komunikací (a čím hladší průjezd, tím lépe)

+2/0
23.5.2017 16:08

J79a36n 21V92o64j93t78í26š56e80k 6412371525396

Ale ona nemá bejt páteřní komunikací. Taková věc nemá v centru města co dělat. A čím hladší průchod, tím lépe.

0/−2
23.5.2017 20:27

P69e29t23r 98Č39e41r28m63á25k 9798405309680

Odborné pracoviště to je pouze do určité míry a silně závislé na tom kdo to řidí. Hudeček to kdysi založil především proto že se mu nedařilo svojí cyklofašistickou vizi protlačit do útvaru hlavního architekta, takže to radši zrušil a vytvořil IPR a ten solidně sluníčkářema zaplevelil. Je to sice již daleko lepší, ale dík zeleným ma magistrátu to má do odborného pracoviště stále daleko.

Jejich návrh je pak komplikováný z několika důvodů, jednak na něj neexistuje EIA, takže samo o sobě to protahuje stavbu o několik let. Z hlediska funkčnosti je pak svedení dopravy pod povrch daleko lepší i pro rozvoj okolních lokalit okolo té povrchové trasy, a finanční stránka věci je pak nejvíc na vodě - finanční a logistická náročnost úpravy a zkapacitnění stávajících komunikací bude stát také v řádu desítek miliard korun, takže ten skutečný rozdíl nemusí být zdaleka tak velký.

+1/0
23.5.2017 18:43

J84a80n 53V70o15j88t49í30š30e37k 6892851965526

Příspěvek plnej blábolů a urážek, jako vždy. Snad jen o tý finanční náročnosti by se dalo polemizovat.

0/−1
23.5.2017 19:19

P45e60t38r 65Č91e90r37m15á49k 9468455679480

Holá realita, ale oceňuju že ani nemáte snahu předstírat že byste o tom něco věděl a nějak to rozporoval ;-)

+1/0
23.5.2017 20:11

P54e25t21r 40Č61e44r34m93á44k 9128205359470

A i to že jste se zamyslel nad těmi věcnými argumenty. R^

0/0
23.5.2017 20:24

J12a18n 48V91o32j22t42í88š82e13k 6852231485396

"Obojí bude stát hodně" není zas tak silnej argument. A ano, na rozdíl od vás, já svým oponentům v diskuzi naslouchám a jsem ochoten uznat, když mají v něčem pravdu.

0/0
24.5.2017 0:40

P40e78t41r 16Č35e47r49m93á14k 9198955379510

Neřekl bych že obojí bude stát hodně, ale že to bude stát velmi podobně. Je to investice která navíc bude rozložena do mnoha let, v rozpočtu Prahy to tedy nebude hrát dominantnější sumu tak či tak.

A naslouchání jsem nakloněn i já, to bych jinak neměl na co reagovat, problém je jen najít to tvrzení které má alespoň trochu reálný základ ;-)

0/0
24.5.2017 11:22

J72a58n 10V57o28j40t54í87š29e65k 6562241325356

Nějaký ubohoučký bláboly o zaplevelení sluníčkama že mám rozporovat? To je pod mojí úroveň.

0/−3
23.5.2017 20:25

P59e71t22r 34Č26e23r15m92á25k 9138945849870

Božínku tak bláboly a dokomce ubohoučký? Že bych se dotkl i jiné vaší stránku než je ta skrytě sympatizační se sluníčkama? ;-D

O tom jak a proč vznikl IPR ví skutečně každý dost, stejně jako to že dodnes to je hlavní institucionalizovaný stav cyklofašistů, tam skutečně není co rozporovat, bylo by tedy asi spíše vhodné si při vaší "úrovni" tu znalost doplnit ;-)

0/0
24.5.2017 11:17

J96a17n 14V39o94j93t70í69š40e81k 6542671825926

Jojo, cyklofašisti v těch vašich "faktech" chyběli. ;-D;-D

0/0
24.5.2017 12:09

P50e21t22r 83Č91e12r21m89á32k 9918835799240

No oni by tam právě nechyběli, ale bohužel tam jsou Rv

0/0
24.5.2017 18:53

V46l78a42d95i61s42l51a56v 79N24o36h61e30j61l 7648287888661

Tunel neni jednodussi, ale vyrazne efektivnejsi nez cokoliv jinyho. A jednodussi je za stavajici situace realizovat jiz planovanou trasu s eia atd

+1/0
23.5.2017 23:25

J66a43n 29V63o80j12t29í13š82e75k 6162841225546

Efektivnější právě vůbec bejt nemusí. A argument s tim, že je to už připravený mě hrozně rozčiluje. Bude to tady s náma už navždycky. Dělat horší řešení jen proto, že na něj už máme posudek a bude to o chvíli dřív, je neuvěřitelně hloupý. Stejná situace nastala s metrem D. Architektonická soutěž se vypsat nemůže, protože na nekvalitně navržený stanice už je stavební povolení a stavba by se tim zdržela. Takže příštích sto let budem trávit ve špatnejch a nefunkčních stanicích. Fakt logika jak prase. O tom, že se ta stavba nakonec stejně zdržela kvůli výkupům pozemků o tolik, že by se daly soutěže stihnout tři, ani nemluvim. Tohle je prostě zhoubnej argument, kterej je prorostlej veřejností i politikama jak rakovina a kterej ničí prostředí.

0/−1
24.5.2017 0:37

P25e78t33r 89Č96e85r92m34á41k 9468695969850

Jak říká klasik - i cesta do pekel je lemována dobře myšlenými skutky.

Jde o to že přístup který navrhujete vy vede v praxi k nerealizaci čehokoliv. On totiž každý kdo dělá v nějaké době nějaké rozhodnutí tak činí v dobrě víře že je to tak správně, problém ale je že ten následný proces je násobně delší než volební období, a stane se tak přesně co se děje teď - dostane se tam jiná skupina (extremistů nebo fanatických aktivistů) co řekne že to chtějí jinak a zahodí tak třeba 10-15let práce (o tu samou dobu to zase prodlouží). Než se tenhle nový projekt zprocesuje, naplánuje, nakreslí, schválí, vypořádají se všechny připomínku tak jsou v propadlišti politických dějin a nová garnitura říká zase pravý opak - nejsme blázni a dopravu chceme pod zem. Mezitím samozřejmě EIA dávno vyprší, v plánované trase se díky změně územníno plánu realizují jiné projekty a jede to tak celé od začátku. A pak znova a znova a znova.

Proto je tisíckrát lepší řešení které nemusí být nutně to nelepší (což tady zrovna je, zrovna zelení blázní by měli být první v řadě kdo podporuje svedení dopravy pod povrch), ale je realizovatelné v dohledné době a bude přiměřeně funkční. Životnost dopravních staveb je vesměs kolem 40-50 let, jestliže tohle handrkování zabere reálně polovinu času tak je to absurdní.

0/0
24.5.2017 11:39







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.