Diskuse k článku

Radní se neshodli na trase vnitřního okruhu, Trojkoalice nechce další Blanku

Pražští radní se během úterního jednání nedohodli o podobě pokračování východní části Městského okruhu. Proti plánované trase vedené tunelem vystupuje část vedení pražského magistrátu. Trojkoalice navrhuje alternativu trasy vedenou na povrchu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

L90u23k40á69š 66F66o98k56t 5974802849453

Hlavně to chce 2018 trojkoalici od válu !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

+4/0
24.5.2017 0:47

R30a92d65e40k 27N55o26v66a33k 9324253409950

Roli bude podle Trojkoalice hrát i dokončení jihovýchodní části Pražského okruhu, u kterého se předpokládá, že odčerpá část vnitroměstského tranzitu.

Takže rok 2024, nebo 2124?

Chce se mi zvracet.

+3/−1
23.5.2017 17:16

M62a11r64t17i52n 35R25u27z43i49c20k94a 1692388216787

Ja take nevidim nic pozitivniho na nejdrazsi variante mestskeho okruhu planovaneho jeste z dob komunismu...

Me nejlogictejsi prijde vyuzit stavajicich komunikaci ktere lze upravit a je vyrazne levnejsi... Jen bych opravil Prumyslovou od Sterbohol po Hloubetin, zde mostem az po krizovatku Vysocanske radialy a Kbelske (neco jako nuselak), rozsireni Kbelske, dal po Liberecke na Bulovku a zde tunelem k Pelc-Tyrolce a Blance. K tomu pouze mimourovnove resit Spojovaci. Tohle je vyrazne levnejsi a take resi danou situaci. Pokud by byl problem s dopravou v Malesicich, pak by stacil tunel od spojovaci po Limuzskou. Kapacitne pak postacuje i Balabenka,..

0/−3
23.5.2017 19:38

P27e23t13r 76Č26e88r21m69á67k 9838275789220

To že je ta varianta již letitá neznamená že je z dob komunismu ale jen to že vedení magistrátu je impotentní v tom tu schválenou trasu začít realizovat.

Finance jsou pak jen zástupný důvod, stálo by to cca jako Blanka což je pro rozpočet Prahy snadno únosné a přínos podpovrchové dopravy oproti povrchové je značný. Naopak rekonstuovat a upravovat stávající komunikace znamená velmi drahou věc a především nemožnost komunikaci po tu dobu užívat, takže další dopravní kolaps a nebo stavba pararelních komunikací což se zase prodraží. Nemluvě o tom že ta povrchová varianta znamená roky navíc zpoždění.

+2/0
23.5.2017 20:09

M66a89r24t39i69n 13R97u90z90i37c59k30a 1792858526547

Je z dob komunismu, dokonce na chlup stejna a byla casti zakosu...

Podpovrchova doprava je prinosna predevsim v zastavenych oblastech, ale take narocnejsi na udrzbu a nachylna k uzavirkam celych useku...

Ta druha varianta je prakticky hotova, jediny usek ktery je kriticky je kbelska, ktera supluje i vnejsi okruh... Navic resi i ulici v holesovickach...

0/−2
23.5.2017 21:00

P44e56t26r 15Č87e15r19m22á62k 9798735889940

Nikoliv, zákos určoval pouze systém komunikací a zhruba trasu, že by v něm byla obsažena konkrétní zvolená trasa vč. tolika tunelů a pod je nesmysl, koneckonců o podobě Blanky (resp. o tom že to bude Blanka a ne Dana nebo Hana) se rozhodovalo až v polovině 90.tých let.

Jak správně píšete tak podpovrchová doprava je v zastavěných oblastech přínosem, a na údržbu je také vnodnější - když zavřu tunel tak mohu dopravu dočasně vést právě po povrchu v adekvátní trase, když ale zavřu ten povrch tak už dopravu nikam nepřevedu a vzniká problém.

Jestliže by ta povrchová varianta měla být akoro hotová, tak to je jasný důvod proč stavět tu schválenou, protože evidentně absolutně nestíhá a nefunguje ;-)

0/0
24.5.2017 11:11

M49a68r17t45i15n 75R59u94z65i98c35k22a 1862368856537

Souhlasim, ze nektere zmeny nastaly, ale de facto porad ke to zakos...

Ja take preferuju podpovrchovou dopravu, mj. Blanku planovali komunisti povrchovou, ale tam kde dava smysl, u teto varianty, ktera je prezentovana to smysl dava, ale porad zustane povrchova Ceskobrodska, a vyzaduje i libenskou a vysocanskou radialu/spojku. Proto mi smysluplnejsi prijde vyuzit variantu pres prumyslovou zonu, ktera tak bude primo na okruhu, a Kbelskou s existujici Libereckou, ktere jsou uz hotove a povrchove, stavene uz drive v polich, to vyjde vyrazne levneji, nez soustava tunelu, ktera je planovana, pricemz prumyslova-kbelska je ted v planu v hloubetine zahloubit stejne, a Prumyslova musi tak jako tak zustat polookruhem, s napojenim na vnitrni okruh.

Je to zbytecne vyhazovani mestskych penez, staci jen tunel v holesovickach, uprava krizovatek na proseku a ve sterboholech a most pres hloubetin oproti tunelu balabenka, malesice, libenske spojky, vysocanske radialy, pricemz stejne se bude resit ulice v holesovickach i kdyz to neni v planu, a mimourovnove reseni v hloubetine na kbelske...

0/0
24.5.2017 11:30

P55e45t12r 68Č24e33r36m10á73k 9338605809120

Tak za zákos lze pak označit defacto cokoliv, to byl především koncept jak to dělat a k tomu jen velmi zhruba trasování, na tom předcházejícím úseku (nakonec Blanka) je to krásně vidět, a to dokonce podle zákosy měla mít Praha okruhy 3. Každopádně i kdyby to zákos byl, tak je to jen ku prospěchu věci, takto komplexně a kvalitně zpracovaný systém od té doby navržen nebyl, a spousta věci byla tak moderní a nadčasová že lze i dnes bez problému použít.

K té povrchové dopravě - ta právě dnes zcela evidentně nestíhá, úprava stávajících komunikací a dořešení jejích napojení a křížení bude velmi nákladná a řádově srovnatelné se stavbou podpovrchové, přitom tu nikdy nedosáhne toho přínosu jak pro dopravu jako takovou, tak pro ty lokality které nemusí být nutně jen průmyslové.

Celkově tedy dává větší smysl investovat podobnou sumu do podpovrchové komunikace, na kterou je navíc skoro vše připraveno, resp. násobně více než na jakoukoliv jinou.

0/0
24.5.2017 18:52

J75a89n 39D18l95o50u68h51ý 8846740203920

chceme vést dopravu po stávajících komunikacích - ale stávající komunikace, zejména třeba Povltavská, jsou vhodné tak nejvýš pro koloběžky...

+2/−1
23.5.2017 14:55

J58a78n 57V90o91j11t78í33š68e17k 6432711305796

Nikdo neříká, že maj ty komunikace zůstat bez úpravy.

0/0
23.5.2017 15:02

J25a41n 16D70l80o24u78h92ý 8886190953140

Stropnický ano - http://www.metro.cz/zase-tunel-mesto-resi-pokracovani-okruhu-f17-/praha.aspx?c=A170522_175229_metro-praha_lam

+2/0
23.5.2017 15:07

J89a84n 26V11o70j69t90í74š65e54k 6782191805326

Nic takovýho tam neříká. Naopak tam Dolínek plácá nesmysly o tom, že všechna Evropská města mají okruh. Což není pravda.

0/−2
23.5.2017 15:14

J81a57n 43D68l55o66u86h26ý 8356360443230

"„Nesouhlasíme ale s verzí Blanka 2, chceme vést dopravu po stávajících komunikacích,“ řekl Matěj Stropnický, předseda dopravního výboru města."

0/0
23.5.2017 15:17

J92a95n 24V65o88j48t94í87š20e92k 6162661465726

Ano. A nikde neříká, že maj zůstat bez úprav. Naopak.

0/−2
23.5.2017 15:29

J79a54n 24D70l62o96u88h58ý 8416310583300

Jak jsem psal níže, nedokážu si představit některé ulice (už dneska přetížené), jak je budu upravovat. Třeba tu Povltavskou...

0/0
23.5.2017 15:32

J62a38n 26V73o59j89t65í56š76e94k 6602981655396

Všechno jde. Není nutný tu silnici rozšiřovat (od toho je to navržený zdvojeně), ale jde upravit křižovatky, vybudovat nová napojení nebo třeba udělat ty větve jednosměrný, jako to je u magistrály (teoreticky). A kdyby na to přišlo, tak i rozšířit by šla.

0/−4
23.5.2017 15:54

V23i92k21t87o50r 76Š31e82d86i42v12ý 8636721470346

Pokud "úpravou komunikace" míníte zúžení pruhů, osázení stromy, vyznačení pruhu pro cyklisty a pravidelné retardéry a šikany (což je obvyklé vylepšení komunikací z poslední doby), pak to daným komunikacím kapacitně moc nepomůže.

A pokud taková úprava bude znamenat rozšíření na dvojnásobnou šíři a pár nových mimoúrovňových křížení, tak vyrábíte něco, co se té Blance 2 docela blíží.

+2/−1
23.5.2017 15:23

J44a63n 92D16l67o85u66h70ý 8456430253100

Právě, že třeba u té Povltavské by to muselo vést tak leda dnem Vltavy... ;-D

0/0
23.5.2017 15:25

J89a95n 83V93o24j15t33í82š94e46k 6532791815976

A nic mezi podle vás neexistuje, co? Nechte odborníky, ať rozhodnou.

0/−2
23.5.2017 15:30

J78a50n 83D71l95o27u27h31ý 8416410673910

zastupitelé odborníci? ;-D;-D;-D

0/0
23.5.2017 15:35

J96a53n 56V31o75j54t35í75š41e85k 6122481865586

Já naivně doufám, že to nechaj dělat odborníky a schválej doporučenou variantu, ale máte pravdu. ;-D

0/−1
23.5.2017 15:51

M49a64r38t96i19n 22R34u68z16i25c86k73a 1472978816677

Pokud myslite odborniky z IPR, tak jen vyndavaji desky z supliku ZAKOS, sfouknou prach a doplni sen tan nejakou drobnost. Jeste jsem nevidel zasadni zmenu, tedy v trasovani kvuli rozvoji mesta...

0/0
23.5.2017 19:41

J63a52k35u31b 17B78r35i73n70e97r 6537152662921

Kompletne nove Letenske namesti!!sayyy whaaat? Ta budka tam? Nebo co to zas mele ten Dolinek?

0/0
23.5.2017 12:59

T47o44m83a46s 76F62e92j44f31a54r 6677378462409

podzemni garaze na Letny

0/0
23.5.2017 14:05

V43l11a17d37i93s73l32a59v 22N64o50h69e38j64l 7358217688281

Institut rozvoje je další banda nemakacenku co jen vymýšlejí jak normální věci co nejvíc zkomplikovat. A Stropnický to samý.

+7/−3
23.5.2017 11:54

J12a23n 76V52o88j10t30í29š74e29k 6302791625796

IPR je naprosto odborný pracoviště, který supluje funkci hlavního architekta. Narozdíl od vás a Dolínka tam tomu rozuměj.

Mimochodem nechápu, co je na jejich návrhu komplikovanýho? Vám přijde tunel za x desítek miliard jednodušší, jo?

+2/−2
23.5.2017 13:33

V41i94k39t68o90r 26Š21e92d70i87v32ý 8286951170336

Pouhým soustředěním několika osob s určitou kvalifikací ještě odborné pracoviště nevznikne. A pokud je odborník poněkud zaslepen poněkud extrémní ideologií, může vyplodit šílená zvěrstva.

+4/−1
23.5.2017 13:47

T38o18m20a85s 49F34e33j62f90a22r 6167168742989

Ano muze, kdyz to laik se "skolou zivota" vyplnodi zverstva (ve veci mestskeho okruhu milionoveho mesa) s pravdepodobnosti hranici s jistotou

0/0
23.5.2017 14:07

J12a39n 41V12o70j37t43í34š65e29k 6512161195526

A jak vznikne odborný pracoviště? Tim, že tam přijde nějakej Šedivej a řekne: "To nechci, to jsou zvěrstva"?

0/−1
23.5.2017 14:08

V88i29k69t14o22r 94Š45e20d19i93v23ý 8546181410476

A jakpak byste nazval kupříkladu nápad zasypat mimoúrovňovou křižovatku na náměstí Hrdinů?

+3/0
23.5.2017 14:48

J56a83n 19V46o93j67t57í89š26e35k 6792891135516

To je kupříkladu jeden z kroků, který městu prospějou. Snažíte se teda naznačit, že tomu rozumíte líp než odborníci?

0/−3
23.5.2017 15:02

V90i43k42t24o80r 72Š70e51d12i92v79ý 8626901290476

Uznávám, že na obrázcích je takové "zarovnané" náměstí hezčí.

Jenže ono (ať se to líbí nebo ne) musí být především funkční.

Nemluvě o tom, že za reálného provozu by ta křižovatka zdaleka nevypadala tak idylicky, jako na vizualizacích IPR.

+1/0
23.5.2017 15:19

J87a25n 29V11o85j19t44í42š69e25k 6832411395526

Ale navržené řešení je funkčnější, než stávající.

0/−3
23.5.2017 15:29

V77i42k14t41o67r 28Š60e79d39i37v67ý 8756141800256

8-o

+1/0
23.5.2017 15:47

T66o40m75a37s 52F38e20j60f87a26r 6427558112729

Ano, predstavte si, ze tam jdete pesky, uz jste to tam nekdy zkousel?

Je dobry si predstavit, ze SJM neni dalnice, ale ulice stredem mesta

+1/−1
23.5.2017 15:57

V98i95k41t41o98r 33Š60e74d30i33v11ý 8856171840906

- chodil jsem tamtudy poměrně často

- SJM ovšem není běžná ulice, ale jedna z páteřních komunikací (a čím hladší průjezd, tím lépe)

+2/0
23.5.2017 16:08

J43a20n 14V63o26j13t84í18š13e86k 6242671815256

Ale ona nemá bejt páteřní komunikací. Taková věc nemá v centru města co dělat. A čím hladší průchod, tím lépe.

0/−2
23.5.2017 20:27

P24e35t72r 59Č17e40r40m35á44k 9158575649900

Odborné pracoviště to je pouze do určité míry a silně závislé na tom kdo to řidí. Hudeček to kdysi založil především proto že se mu nedařilo svojí cyklofašistickou vizi protlačit do útvaru hlavního architekta, takže to radši zrušil a vytvořil IPR a ten solidně sluníčkářema zaplevelil. Je to sice již daleko lepší, ale dík zeleným ma magistrátu to má do odborného pracoviště stále daleko.

Jejich návrh je pak komplikováný z několika důvodů, jednak na něj neexistuje EIA, takže samo o sobě to protahuje stavbu o několik let. Z hlediska funkčnosti je pak svedení dopravy pod povrch daleko lepší i pro rozvoj okolních lokalit okolo té povrchové trasy, a finanční stránka věci je pak nejvíc na vodě - finanční a logistická náročnost úpravy a zkapacitnění stávajících komunikací bude stát také v řádu desítek miliard korun, takže ten skutečný rozdíl nemusí být zdaleka tak velký.

+1/0
23.5.2017 18:43

J19a52n 36V65o30j34t68í54š16e38k 6912831695246

Příspěvek plnej blábolů a urážek, jako vždy. Snad jen o tý finanční náročnosti by se dalo polemizovat.

0/−1
23.5.2017 19:19

P87e38t54r 84Č64e77r58m16á96k 9388365109530

Holá realita, ale oceňuju že ani nemáte snahu předstírat že byste o tom něco věděl a nějak to rozporoval ;-)

+1/0
23.5.2017 20:11

P60e17t74r 97Č15e60r21m74á64k 9758305929430

A i to že jste se zamyslel nad těmi věcnými argumenty. R^

0/0
23.5.2017 20:24

J23a70n 17V95o80j74t47í26š52e96k 6892301915856

"Obojí bude stát hodně" není zas tak silnej argument. A ano, na rozdíl od vás, já svým oponentům v diskuzi naslouchám a jsem ochoten uznat, když mají v něčem pravdu.

0/0
24.5.2017 0:40

P42e13t54r 97Č39e30r79m17á46k 9418395859330

Neřekl bych že obojí bude stát hodně, ale že to bude stát velmi podobně. Je to investice která navíc bude rozložena do mnoha let, v rozpočtu Prahy to tedy nebude hrát dominantnější sumu tak či tak.

A naslouchání jsem nakloněn i já, to bych jinak neměl na co reagovat, problém je jen najít to tvrzení které má alespoň trochu reálný základ ;-)

0/0
24.5.2017 11:22

J57a48n 32V61o34j90t31í64š86e97k 6102571615626

Nějaký ubohoučký bláboly o zaplevelení sluníčkama že mám rozporovat? To je pod mojí úroveň.

0/−3
23.5.2017 20:25

P37e17t19r 84Č77e23r73m78á70k 9208775909720

Božínku tak bláboly a dokomce ubohoučký? Že bych se dotkl i jiné vaší stránku než je ta skrytě sympatizační se sluníčkama? ;-D

O tom jak a proč vznikl IPR ví skutečně každý dost, stejně jako to že dodnes to je hlavní institucionalizovaný stav cyklofašistů, tam skutečně není co rozporovat, bylo by tedy asi spíše vhodné si při vaší "úrovni" tu znalost doplnit ;-)

0/0
24.5.2017 11:17

J62a15n 34V75o66j93t50í88š76e30k 6452651385696

Jojo, cyklofašisti v těch vašich "faktech" chyběli. ;-D;-D

0/0
24.5.2017 12:09

P31e54t15r 53Č50e76r67m51á98k 9368555619710

No oni by tam právě nechyběli, ale bohužel tam jsou Rv

0/0
24.5.2017 18:53

V58l78a76d21i83s42l28a67v 58N62o31h43e62j20l 7738597868731

Tunel neni jednodussi, ale vyrazne efektivnejsi nez cokoliv jinyho. A jednodussi je za stavajici situace realizovat jiz planovanou trasu s eia atd

+1/0
23.5.2017 23:25

J29a48n 53V51o33j65t65í36š23e14k 6202151965296

Efektivnější právě vůbec bejt nemusí. A argument s tim, že je to už připravený mě hrozně rozčiluje. Bude to tady s náma už navždycky. Dělat horší řešení jen proto, že na něj už máme posudek a bude to o chvíli dřív, je neuvěřitelně hloupý. Stejná situace nastala s metrem D. Architektonická soutěž se vypsat nemůže, protože na nekvalitně navržený stanice už je stavební povolení a stavba by se tim zdržela. Takže příštích sto let budem trávit ve špatnejch a nefunkčních stanicích. Fakt logika jak prase. O tom, že se ta stavba nakonec stejně zdržela kvůli výkupům pozemků o tolik, že by se daly soutěže stihnout tři, ani nemluvim. Tohle je prostě zhoubnej argument, kterej je prorostlej veřejností i politikama jak rakovina a kterej ničí prostředí.

0/−1
24.5.2017 0:37

P15e32t91r 19Č98e18r60m32á20k 9118725909820

Jak říká klasik - i cesta do pekel je lemována dobře myšlenými skutky.

Jde o to že přístup který navrhujete vy vede v praxi k nerealizaci čehokoliv. On totiž každý kdo dělá v nějaké době nějaké rozhodnutí tak činí v dobrě víře že je to tak správně, problém ale je že ten následný proces je násobně delší než volební období, a stane se tak přesně co se děje teď - dostane se tam jiná skupina (extremistů nebo fanatických aktivistů) co řekne že to chtějí jinak a zahodí tak třeba 10-15let práce (o tu samou dobu to zase prodlouží). Než se tenhle nový projekt zprocesuje, naplánuje, nakreslí, schválí, vypořádají se všechny připomínku tak jsou v propadlišti politických dějin a nová garnitura říká zase pravý opak - nejsme blázni a dopravu chceme pod zem. Mezitím samozřejmě EIA dávno vyprší, v plánované trase se díky změně územníno plánu realizují jiné projekty a jede to tak celé od začátku. A pak znova a znova a znova.

Proto je tisíckrát lepší řešení které nemusí být nutně to nelepší (což tady zrovna je, zrovna zelení blázní by měli být první v řadě kdo podporuje svedení dopravy pod povrch), ale je realizovatelné v dohledné době a bude přiměřeně funkční. Životnost dopravních staveb je vesměs kolem 40-50 let, jestliže tohle handrkování zabere reálně polovinu času tak je to absurdní.

0/0
24.5.2017 11:39



Najdete na iDNES.cz