Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

V pražské Zenklově ulici nejezdily tramvaje, trati uškodilo velké horko

Zlomená kolejnice zastavila tramvajový provoz v Zenklově ulici v Praze 8. Na vině je velké teplo, kterému už poměrně opotřebovaná trať nedokázala vzdorovat. Na místě byli dělníci, kteří lom svařovali.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P45a86t85r19i65k 40E37g32e78r 2318790979831

Takhle to dopadá když se na vše dlouhodobě čeká aspoň, že už je to horkou jehlou dáno na chvilku zpátky do provozu. Proč se na nesprávných místech šetří? Třeba poruchové výtahy v nových stanicích áčka? Proč do podzemky zatéká? Jednou jsem myslel, že na I.P. Pavlova vystoupím z vlaku a nahlavu mi střihne splašková voda.

0/0
12.6.2017 14:59

O46n12d73r66e13j 78L38i12p64t70a27k 7611150620879

Ted uz jenom zbyva doufat, ze neco podobneho se nestane v napriklad v Praze v Seifertove ulici, v jeji spodni casti, kde signaly blizi se tragedie jsou uz davno patrne. Tramvaje v tomto u useku musi zpomalit (v pripade, ze na to ridic nezapomene), neb kolej je pricne praskla jak pod zeleznicnim mostem tak v krizovatce s ulici Italska, tam tedy primo v oblouku. Myslim, ze rekonstrukce zde by rozhodne neskodila, tyto praskliny se tam totiz objevuji pravidelne a pravidelne jsou provizorne opravovany... Zrejme se ceka az tam nejaky vlak skutecne vykoleji a ridic pujde do teplaku. :-/

0/0
12.6.2017 14:51

R22o41b13e18r98t 36P87r13a77ž26á18k 4648726905580

Totéž v ul. Na Slupi, Jaromírova. Hotová horská dráha.

0/0
12.6.2017 19:05

J13i21ř16í 47J30o55z92a 3358543600271

V lednu renovovat tramvajovou trat?

+2/−1
12.6.2017 14:25

P46e80t26r 67P56e59t76r 6483192468273

Lepsim je to delat v lete, kdyz je horko a koleje praskaji, co?

+2/0
12.6.2017 15:27

P71a97v56e58l 98Š94t49í93p23e65k 5209153664165

Ano. Ono kolejnici jaksi nevadí napnutí, ale roztažení ji dokáže zcela zdeformovat. Proto se budují zejména když je teplo

0/0
12.6.2017 22:48

Z55d67e42n42ě29k 16D57u56f80e89k 2164864208

Byla tam pěkně ruplá už delší dobu

0/0
12.6.2017 13:14

J69a57n 86Č33e81k22a84l 7499175894714

Lom kolejnice díky teplu se může stát i na zbrusu nové trati...

0/0
12.6.2017 13:06

J56a97n 84V59a46l61o35u74c58h 6602107918440

Ano, může, ale je trochu rozdíl mezi kolejnicí klasickou s hlavou, patou a stojinou (uchycené k podkladu bytelnými šroby) a kolejnicí blokovou, tedy pouze hlavou (a tedy náchylné k ohybu "nahoru-dolů"), používanou na tratích stavěných podle zlepšováku budapešťských soudruhů (uchycené v drolícím se panelu pouze pryžovými bloky)...

Jen škoda, že ilustační zobrazuje naopak právě trať stavěnou klasicky, kde musí být síly potřebné k deformaci řádově vyšší.

+1/0
12.6.2017 14:14

O16n88d40r69e24j 27L66i51p22t83a79k 7451350410389

ja bych uplne neomital reseni madarskych "soudruhu", zejmena pak v mestske aglomeraci. jednou z vyhod takto lozene koleje jsou vibrace, ktere guma/pryz v niz je kolej lozena, tlumi coz ma zasdni vliv na stavby kolem. Dale pak nesmime zapominat na to, ze diky teto konstrukci je mozne cele teleso pouzit nejenom pro kolejova vozidla, coz je nesmirnou vyhodou prave zrovna ve mestech, kde obvykle tramvaje jezdi. ani jedna z techto vlastnosti nemuze byt dodrzena v pripade klasickeho uchyceni. A to ze se beton v miste kontaktu s ocelovym sedlem droli, je problem technologie, nikde neni napsano ze to musi byt prave beton, ktery je co do estetiky tak do kvality materialu jiny. ;-)

0/0
12.6.2017 14:42

P92a81v66e48l 76Š70t85í31p30e97k 5209283634405

Jiná než panelová konstrukce podle vás nejde zakrýt?

0/0
12.6.2017 22:50

O38n58d68r65e52j 27L91i80p25t34a88k 7331290440239

jak jako zakryt? no nejsem stavebni inzenyr, ale neumim si predstavit zakrytou prazcovou konstrukci tak aby po ni moha jezdit i automobilova doprava. asi by reseni bylo, ale takove teleso musi pracovat, zrejme bude drazsi nez uvazani do panelu, pripadne do "kocicich/psych" hlav lozenych na pevnem telese v pryzovymi uchyty koleji. Zkratka, panel neni spatne reseni ale je potreba o nej pecovat a ne nechat to dojit do havarijniho stavu a pak brecet, ze je rozdroleny a lyziny jsou prorezle.

0/0
13.6.2017 10:00

P15a23v20e30l 96Š81t75í93p61e24k 5729293674195

Zakrytá pražcová konstrukce je ve většině Prahy. Naopak BKV panely mají nejnižší životnost, nejvyšší cenu i hlučnost a jedinou výhodou je, že takovou trať lze postavit celkem rychle. Zdaleka největší problémy způsobují v obloucích, protože se hýbou.

0/0
13.6.2017 12:47







Najdete na iDNES.cz