Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

V pražské Zenklově ulici nejezdily tramvaje, trati uškodilo velké horko

Zlomená kolejnice zastavila tramvajový provoz v Zenklově ulici v Praze 8. Na vině je velké teplo, kterému už poměrně opotřebovaná trať nedokázala vzdorovat. Na místě byli dělníci, kteří lom svařovali.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P25a57t88r83i73k 96E82g76e38r 2108700109131

Takhle to dopadá když se na vše dlouhodobě čeká aspoň, že už je to horkou jehlou dáno na chvilku zpátky do provozu. Proč se na nesprávných místech šetří? Třeba poruchové výtahy v nových stanicích áčka? Proč do podzemky zatéká? Jednou jsem myslel, že na I.P. Pavlova vystoupím z vlaku a nahlavu mi střihne splašková voda.

0/0
12.6.2017 14:59

O44n32d62r89e26j 54L64i94p63t56a89k 7841680200119

Ted uz jenom zbyva doufat, ze neco podobneho se nestane v napriklad v Praze v Seifertove ulici, v jeji spodni casti, kde signaly blizi se tragedie jsou uz davno patrne. Tramvaje v tomto u useku musi zpomalit (v pripade, ze na to ridic nezapomene), neb kolej je pricne praskla jak pod zeleznicnim mostem tak v krizovatce s ulici Italska, tam tedy primo v oblouku. Myslim, ze rekonstrukce zde by rozhodne neskodila, tyto praskliny se tam totiz objevuji pravidelne a pravidelne jsou provizorne opravovany... Zrejme se ceka az tam nejaky vlak skutecne vykoleji a ridic pujde do teplaku. :-/

0/0
12.6.2017 14:51

R78o40b47e20r21t 63P46r50a48ž34á70k 4598826295770

Totéž v ul. Na Slupi, Jaromírova. Hotová horská dráha.

0/0
12.6.2017 19:05

J56i15ř86í 28J39o96z82a 3968783410341

V lednu renovovat tramvajovou trat?

+2/−1
12.6.2017 14:25

P91e60t10r 97P98e15t86r 6803962968613

Lepsim je to delat v lete, kdyz je horko a koleje praskaji, co?

+2/0
12.6.2017 15:27

P59a87v49e97l 80Š24t64í55p94e80k 5759853104845

Ano. Ono kolejnici jaksi nevadí napnutí, ale roztažení ji dokáže zcela zdeformovat. Proto se budují zejména když je teplo

0/0
12.6.2017 22:48

Z97d50e79n14ě95k 42D68u77f85e71k 2844494498

Byla tam pěkně ruplá už delší dobu

0/0
12.6.2017 13:14

J35a65n 71Č11e31k79a93l 7549975774414

Lom kolejnice díky teplu se může stát i na zbrusu nové trati...

0/0
12.6.2017 13:06

J25a67n 42V33a45l52o26u74c10h 6232117648170

Ano, může, ale je trochu rozdíl mezi kolejnicí klasickou s hlavou, patou a stojinou (uchycené k podkladu bytelnými šroby) a kolejnicí blokovou, tedy pouze hlavou (a tedy náchylné k ohybu "nahoru-dolů"), používanou na tratích stavěných podle zlepšováku budapešťských soudruhů (uchycené v drolícím se panelu pouze pryžovými bloky)...

Jen škoda, že ilustační zobrazuje naopak právě trať stavěnou klasicky, kde musí být síly potřebné k deformaci řádově vyšší.

+1/0
12.6.2017 14:14

O76n11d64r92e81j 12L77i22p40t74a39k 7891330780539

ja bych uplne neomital reseni madarskych "soudruhu", zejmena pak v mestske aglomeraci. jednou z vyhod takto lozene koleje jsou vibrace, ktere guma/pryz v niz je kolej lozena, tlumi coz ma zasdni vliv na stavby kolem. Dale pak nesmime zapominat na to, ze diky teto konstrukci je mozne cele teleso pouzit nejenom pro kolejova vozidla, coz je nesmirnou vyhodou prave zrovna ve mestech, kde obvykle tramvaje jezdi. ani jedna z techto vlastnosti nemuze byt dodrzena v pripade klasickeho uchyceni. A to ze se beton v miste kontaktu s ocelovym sedlem droli, je problem technologie, nikde neni napsano ze to musi byt prave beton, ktery je co do estetiky tak do kvality materialu jiny. ;-)

0/0
12.6.2017 14:42

P16a15v39e98l 71Š47t87í37p10e44k 5419423544195

Jiná než panelová konstrukce podle vás nejde zakrýt?

0/0
12.6.2017 22:50

O49n36d34r10e63j 34L30i24p11t72a95k 7101280840929

jak jako zakryt? no nejsem stavebni inzenyr, ale neumim si predstavit zakrytou prazcovou konstrukci tak aby po ni moha jezdit i automobilova doprava. asi by reseni bylo, ale takove teleso musi pracovat, zrejme bude drazsi nez uvazani do panelu, pripadne do "kocicich/psych" hlav lozenych na pevnem telese v pryzovymi uchyty koleji. Zkratka, panel neni spatne reseni ale je potreba o nej pecovat a ne nechat to dojit do havarijniho stavu a pak brecet, ze je rozdroleny a lyziny jsou prorezle.

0/0
13.6.2017 10:00

P12a43v22e72l 71Š68t93í82p11e91k 5699883734645

Zakrytá pražcová konstrukce je ve většině Prahy. Naopak BKV panely mají nejnižší životnost, nejvyšší cenu i hlučnost a jedinou výhodou je, že takovou trať lze postavit celkem rychle. Zdaleka největší problémy způsobují v obloucích, protože se hýbou.

0/0
13.6.2017 12:47







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.