Diskuse k článku

Cyklisté přijeli na zastupitelstvo Prahy 1, protestovali proti zákazu

Pražští cyklisté se v poledne sjeli před Palác Žofín, aby na zastupitelstvu Prahy 1 protestovali proti připravovaném zákazu jízdy na kolech po pěších zónách během dne. Podle nich neexistuje žádná alternativní cesta pro kola, která by procházela centrem metropole.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J71i83ř43í 62T93i65n76t61ě86r76a 6220559483560

Vážení,

dlouhá léta jsem jezdil ulicemi Prahy i jiných měst a obcí, na kole a nepotřeboval jsem k tomu vyhrazené jízdní pruhy. Prostě jsem byl běžným účastníkem silničního provozu.:-/

+1/0
29.6.2017 23:58

L28u82m96i87r 55N65o31v55a59k 8401233716678

mě fascinuje ta nenávist některých vůči cyklistům... jako proč? já jsem cyklista, mam i auto, taky sjezdový lyže (nenenávidim běžkaře), nebo běžky (bez zášti ke snowboardistům)... jako mam nenávidět nohejbalisty nebo co? :D jedu po silnici v autě - vidim motorku, trochu uhnu (2 sec) - motorka mě předjede - jedu dál... jedu na kole - pouštim auta, některá pustí mě, kejvnu "díky" (oba ztráta 3 sec) - nevidím problém... jedu po cyklostezce (Vypich) - couraj tam ženský s kočárkama, usměju se, zpomalim (děti) a jedu dál, pak bruslaři do toho - nějak se vyhneme... ale abych seděl doma a nenáviděl kočárky, protože mi překážely dneska 5 vteřin??? stojím na semaforech na kole a přijede chlap v autě, na sobě oblek, padesát let, stáhne okýnko a začne na mě ječet "že kvůli mě nestihl zelenou"?! co je to za společnost, když se k sobě chovají lidi jak tady píšou v diskusi? kdo napíše, že praha neni amsterdam, když existujou i elektrokola a navíc v amstru prší 2x tolik a jezdí tam lidi s deštníkama, v dánsku jezdí lidi i v zimě? proč plácáte hlouposti ze vzteku, nenávisti?

+3/−2
21.6.2017 14:07

P31e20t47r 62Č22e39r16m61á87k 9128625529150

V každé skupině se najdou normální lidé ale také nesvéprávní jedinci. Cyklisté mají tu nevýhodu, že ač jich je absolutně nejmíň tak ve svém středu mají velké procento ekoteroristů a cyklofašistů a ti jsou navíc velmi viditelní (ať už opravněně nebo jen díky mediím a úřadům), přičemž zpravidla jakoukoliv svojí aktivitou chtějí omezovat jiné, násobně početnější skupiny, ať už jde o chodce, řidiče nebo třeba i jen obyvatele dotčených lokalit. Z toho pak logicky plyne ten konflikt a u některých možná i ta nenávist, protože není v pořádku aby se představami méně než 1% řídilo třeba 50% a prosazovalo se to samozřejmě silou, navíc ve městě které historicky nemá i kvůli své geografii k cyklistice jako způsobu dopravy žádné extra vazby.

Takže chápu co vám vadí, ale je to prostě o tom že i slušní jedinci trpí za své viditelnější kolegy, a za to primárně nemůžou ti ostatní ale právě ti kolegové (v tomto případě v sedle) R^

+1/0
21.6.2017 14:39

L35u56m53i27r 38N77o51v49a16k 8721303286428

jenže ti ekoteroristé a cyklofašisté tady bojujou za cyklistický stezky a to mi přijde cajk... otázka není: bude-li se v praze (jinde) jezdit na kole. na to odpověď známe: bude a čím dál víc. otázka je: jak se bude v praze jezdit na kole? a ti, co bojují za cyklostezky a pruhy pro cyklisty jsou tak paradoxně největší přátelé automobilistů :D cyklista ve svym pruhu nikoho neohrožuje ani neomezuje a naopak... to samé platí na chodníku, pěší zóně atp. každý cyklista je dobrý, už jen tím, že najedu místo v autě na kole do práce, z práce, za zábavou ročně tak 2500 km.

+1/0
21.6.2017 14:58

P58e49t17r 16Č46e49r45m49á81k 9158255799720

Bohužel nikoliv výhradně. To že cyklista bojuje za cyklostezku se dá skutečně pochopit (byť stále zůstává ten problém že to je vždy na úkor jiné početnější skupiny), stejně jako si chodec bojuje za chodnik a řidič za silnici. Problém cyklofašistů a ekoteroristů je právě ten že se aktivně zapojují do omezování jiných druhů dopravy, což je vlastnost kterou vynikají oproti ostatním.

Je možně že díky masivní podpoře ze stran různých institucí a úřadů se časem skutečně povede o něco počet cyklistů zvýšit, a i kdybychom chtěli být megaoptimističtí a řekli že třeba o 100%, tak to stále bude znamenat že to je záležitost cca 2-4% populace. Tudiž jakákoliv cyklostezka pravděpodobně omezí klidně 90% dalších obyvatel, což tu averzi zákonitě prostě vyvolá.

0/0
21.6.2017 15:14

M38a90r18e55k 33T63u30r17n25o61v33e94c 7965792810146

A proč pořád máte pocit, že cyklostezka někoho omezuje? Řekněte nějaký konkrétní příklad...

Ty které si vybavuji já - třeba ta slavná (a předražená) cyklostezka v Hloubětíně - je to na tělese zrušené železniční vlečky. Koho to omezilo a jak?

Nebo docela známý projekt je cyklostezka místo trati pod Vítkovem - SŽDC prostě o tu trať nemělo zájem (kapacita nestačila), postavilo se Nové spojení - tohle by leželo ladem, tak se vytrhali koleje, udělala se asfaltka a dnes po ní jezdí cyklisté (a možná ještě víc inlinisté, podobně jako v tom Hloubětíně). Na čí to bylo úkor? Nechcete mi doufám říct, že to bylo na úkor železniční dopravy... Nebo tam měla být silnice? Cesta pro pěší? Tak zrovna ta tam je, pěších tam docela dost chodí také a světě div se, jde to současně i s těmi koly a inlinisty...

Nebo Vás nějak omezuje ta cyklostezka kolem Ladronky? I když tam už se cyklisté pro inlinisty taky skoro nevejdou.

No a nebo cyklopruhy - já už jsem to tady myslím psal, víckrát, ale kde se nějak významně omezila doprava pro auta čistě kvůli cyklistům? Vrchlického? To neberu - to vzniklo primárně kvůli autobusům, čistě kvůli cyklistům by tohle Praha ani náhodou neudělala, ti se na tom jen svezli. Cyklopruh při stoupání Jeremenkovou? Úplně přesně si to tam nepamatuji, ale mám pocit, že tam možná byly i dva pruhy - jenže to že teď nejsou, tak to je kvůli tomu, že se tam teď po stranách parkuje. Cyklopruh je zase spíš takový vedlejší produkt...

Magistrát, ale hlavně některé městské části nikde nepovolí nic pro cyklisty, pokud by mělo zaniknout byť jen jedno parkovací místo. Jako pardon, ale já tu masivní podporu cyklodopravy od města fakt nikde nevidím.

A jak jsem tu někde zmiňoval ten rozpočet na cyklodopravu - má to být letos snad 50 milionů. Za to se postaví někde na zelené louce 3 kilometry asfaltky někde z Počernic do Klánovic (vymyšlený příklad), za to se dá třeba 20 milionů, ale ježdění centrem to moc nezlepší. Spoustě cyklistů by udělaly radost drobnosti - a levnější.

+1/0
21.6.2017 16:35

L73u42c92i96e 82K13u47b94e56l15k64o56v84á 3744474125

cyklostezky OK, cyklopruhy na úkor šířky silnice - to je právě to "fašounství". Ač jinak nadšený cyklista, za malování cyklopruhů (ve kterém cyklistu nevidět) na už tak plných komunikacích, za to bych hustilkou těm "expertům" rozsekala pr...el.

0/0
21.6.2017 17:03

M58a15r22e57k 96T27u95r64n21o25v43e87c 7835212490696

Fajn, tak mi řekněte nějaký příklad, kde sebrali jeden pruh ze dvou, nechali pro auta jen jeden, zároveň tam udělali pruh pro cyklisty a zároveň tam neudělali po straně parkování. Mně se tedy v Praze takových míst moc nevybavuje...

A to že se redukuje šířka, tak to je hlavně kvůli chodcům. Ono totiž přechody pro chodce přes dva pruhy jsou považovány za dost nebezpečné - a já se ani nedivím. Jak typická je nehoda, kdy v jednom pruhu řidič před přechodem zastaví, aby pustil chodce, ale v druhém to řidič ignoruje, nebo někdy ještě zrychlí, aby toho "ňoumu" předjel. No a neštěstí je na světě...

Mimochodem - zrovna dnes jsem jel z práce na kole a jen za tu jednu cestu jsem 3x pouštěl na nějakém přechodu chodce a auto co jelo za mnou mně také hned muselo začít předjíždět a v jednom případě toho člověka na přechodu div nepřejelo. Takže toto zužování se dělá především kvůli takovýmto kreténům za volantem, ti to pak ale děsně rádi svádí na "cyklofašouny" a "pumpičkáře".

Jo a autem občas jezdím také, ale snažím se to minimalizovat, v práci se mi přeci jenom snáz parkuje s tím kolem, případně u metra naštěstí parkovací místo nemusím řešit vůbec...

0/0
21.6.2017 23:38

P63e45t18r 71Č31e82r88m35á52k 9238985279970

Chtělo by to se trochu informovat, více jak 80% cyklotras je vedeno po stávajících pozemních komunikacích nebo chodnících. A tam opět téměř vždy ubraly místo buď chodcům, řidičům a nebo rezidentům. Vámi zmíněných pár tras jsou ta světlá vyjímka.

Magistrát masivně podporuje plánování a realizace cyklopruhů, a parkovací místa naopak padají jak houby po dešti, stačí se podívat na Vinohradskou nebo Hornoměcholupskou. To že vy to nevidíte je pak skutečně jen neinformovanost.

Vámi zmíněný rozpočet je pak vytržené číslo z kontextu, drtivá většina projektů je financována z dotačních fondů různého typu, a částka magistrátu je pak především jako spoluúčast, nemluvě o tom že na spousta akcích (jako např. ta zmíněná Plzeňská) jsou tyto úpravy schovány v rozpočtu daného projektu a v této přímé sumě v rozpočtu se tedy neprojeví, takže reálný objem peněz který se proinvestuje je řádově větší. Nicméně to jsme odbočili od tématu, finance zas takový problém nejsou, problém je ta nesmyslnost preference něčeho co se týká 1-2% populace v situaci kdy dalších 80-90% stále nemá infrastrukturu na úrovni .

0/0
21.6.2017 18:31

M73a31r49e23k 31T46u90r66n33o16v55e45c 7385842670696

Cyklotrasa je v podstatě jen to, že se taková cesta (ano, obvykle už existující, takže klidně třeba silnice) obtáhne na mapě, dá se tomu nějaké číslo a v terénu se dají žluté cedulky. Opravdových cyklostezek v Praze zase tak moc není - a "čistých" cyklostezek už opravdu minimum - většinou je to "smíšená stezka pro chodce a cyklisty".

To že někde na nějaké silnici přibyly ty žluté cedulky, jak to na té silnici ubralo místo? To samé na chodnících. Pokud se na tom chodníku třeba rovnou na části nenamaloval červený pruh a neřeklo se, že tady budou cyklisti a be zvýbající části chodci - pár takových míst je (třeba Náběží Ludvíka Svobody) - jenže chodci na to stejně kašlou a nejsou schopni respektovat ani toto a chodí si klidně i v té "druhé" půlce, tak jak to "ubralo" místo chodcům? Ubírá to místo i ten cyklista, který tam zrovna nejede?

A pořád nevím, kde vidíte tu "masivní" podporu cyklopruhů. Co se třeba na Vinohradech dělalo v poslední době - rekonstrukce Bělehradské. Kde tam vidíte nějaký cyklopruh?

Vinohradskou mám zrovna docela dost projetou po celé délce. Už je to asi docela dávno, ale také si vybavuji, že těch úseků, kde byly dva pruhy, bylo víc. Kde se ubral pruh, tam se teď parkuje. Krásně je to vidět třeba od Flory k Želivského. Kde pociťujete to "ubrání" prostoru pro řidiče? Že tam je pro auta pruh 3,5 metru a 1,25 metru červený pruh pro kola, místo toho, aby tam byl 4,75 pruh pro auta? Tím se cítíte omezen? S čím jezdíte? S hummerem? :-) Já myslel, že jako ten jediný soukromý uživatel SegWaye v Praze jezdíte na něm. :-)

Jo a ještě těch 80-90 % - tím doufám nemyslíte auta, nebo ano? Nebo to je myšleno jako součet IAD + MHD? A ano, IAD využívá víc lidí, než kolik jich dopravně jezdí na kole - ale nesouhlasím s tím, že to je důvod, aby tento typ dopravy město v centru nějak podporovalo. IAD sebou nese spoustu negativ - hluk, emise... Takže svým způsobem to berte jako regulaci. Jinak ano, okruh kolem Prahy nechť se určitě dostaví, to mělo být už dávno...

0/0
21.6.2017 23:50

P59e20t44r 65Č94e91r49m65á74k 9798745269860

Takže už víte co je cyklotrasa, a podstatné je právě to že většinou je vedena po komunikacích kde vždy ubere prostor někomu jinému. Někde tento prostor zabere přímo (cyklopruhy), jinde nepřímo v rámci komunikace, vždy ale omezí primární uživatele. To že to nerespektují ani chodci je pravda, ale divte se jim když jim to zabírá půl chodníku a projede tam pár kol za hodinu.

Masivní podpora cyklistiky je vidět z jakéhokoliv kroku či materiálu magistrátu, a to jak v připravovaných projektech nebo těch již realizovaných. Je vidět že máte značné mezery v přehledu v této problematice, doporučuji nastudovat pro začátek ty dvě zmíněné věci - revitalizace Vinohradské a Hornoměcholupské.

Co se týče již proběhlých úprav Vinohradské, zde je v úseku mezi starou a novou Florou ukázkově vidět jak byly omezení obyvatelé lokality - kvůli cyklopruhu přišli o parkovací místa. Poznámce o segwayi se dá jen pousmát, vypadá to že jste Prahu viděl asi už hodně dlouho jen z obrázku, čemuž nasvedčuje již několik indicií výše ;-)

80-90% myslím všechny které cyklisté omezují, porovnání IAD a kola je poněkud mimo řády - IAD je dnes někde okolo 45%, kolo 1%. Nejde tedy o podporu ale o zajištění dopravní obslužnosti pro polovinu populace, čemuž dnešní stav infrastruktury neodpovídá, a v budoucnu s jejím nárustem bude ještě hůř. Okuh okolo Prahy samozřejmě ano, ale ten řeší tranzit, nikoliv vnitroměstkou dopravu, té částečně odlehčí vnitřní okruh a dokončení systému radiál.

0/0
22.6.2017 0:15

J15a83k27u78b 65F47e92i92f73a61r 7739579126399

Peší zóna jak název napovídá je prostor pro pěší.

Rozjetá pumpička je stejné nebo větší zlo než již zakázaný segway.

Pokud chce po pěší zóně, může kolo vést, stejně tak jak by to měl dělat na přechodu pro chodce a ne najížděním domáhat projetí. Asi tolik.

+12/0
21.6.2017 10:17

K39a61r35e92l 96H30o64f92m12a63n 7614131800812

O dopravních opatření v centru Prahy nic nevím, ale zanadávám si na cyklisty. Asi tolik, p. Feifare.

+3/0
21.6.2017 13:09

J82a47k50u70b 74F79e28i32f38a66r 7729479746759

asi nejste z Prahy co, pane Hofmane?

0/0
21.6.2017 13:24

K84a58r70e17l 91H62o19f14m49a86n 7764951310212

Kupodivu jsem a na rozdíl od vás znám i místní dopravní legislativu, takže vím, že pěší zóna nemusí být (a v centru Prahy není) jenom pro pěší.

+2/0
21.6.2017 13:33

L80u62m26i61r 65N21o19v35a20k 8131823316208

jsou tam normálně cedule s cyklotrasama ty vole :D dokonce existuje mapa "prahou na kole za prací a zábavou" a ve všech takových je to tam nakreslené :D

0/0
21.6.2017 13:59

P16e33t67r 30Č59e55r88m17á53k 9928535209270

Jo to je tak kdo jinému jámu kopá... Je dobře že radnice použivá stejný přístup, a stejně jako nesmyslně plošně omezila segwaye, tak nyní stejně nesmyslně zakáže kola. Věřím že cykloaktivisté jsou spokojení že radnice na jimi prosazované omezování dopravy přistupuje ;-)

0/−4
21.6.2017 10:10

K71a78r97e63l 92L78a58n16g51r 2742507200808

Reseni je pritom proste. Postavit ekektrokola, segwaye a elektrokolobezky na uroven motorovych vozidel. Ale to smrdi praci pro pany poslance.

+1/0
21.6.2017 7:49

P62e66t58r 47Č66e34r70m51á12k 9808805669270

To ten problém nijak neřeší, pořád by se motalo spoustu pumpiček mezi chodcema.

0/0
21.6.2017 10:25

K49a42r13e36l 68H72o50f48m49a39n 7374561190132

A proč vám to motání vadí, když nepřináší žádné problémy (viz statistiky nehodovosti). Mimochodem když je cyklista "pumpička", je pak motorista kompresor?

+1/0
21.6.2017 13:21

P72e13t64r 57Č27e19r78m91á31k 9588165359280

Mě nevadí, ale jiným evidentně ano.

0/0
21.6.2017 14:17

T49o74m68a97s 27K95o75h38o25u13t 7249151767682

Mělo by se pochopit, že Praha není Amsterdam.

+2/−2
21.6.2017 7:19

T42o23m36a31s 89K57o31h96o48u47t 7329621567472

Stezky jim nestačí, chtějí zabrat i pěší zóny?

+2/−3
21.6.2017 7:05

M57a21r54e30k 43T54u10r72n79o41v20e59c 7425742570106

Stezky kde? Viděl jste nějakou na Praze 1?

A cyklisté pěší zóny zabrat nechtějí, jestli jste si toho nevšiml, tak v Praze přes centrum už docela dlouho legálně jezdit mohou a celkem s tím nebyl problém. Problémy se objevily až se segwayi a nyní s různými motokoloběžkami, které spíš už parametry odpovídají skútrům a mopedům, ty tam nemají co dělat. Jenže Praha 1 tato vozidla neumí selektivně zakázat, tak to chce vyřešit zákazem kol. Nevím jak Vám, ale mně to tedy moc správné nepřijde...

+2/−1
21.6.2017 10:30

P50e51t50r 49Č46e77r93m36á25k 9768965529360

Problém nebyl ani se segwayi nebo elektrokoloběžkama. Problém byl a je pouze v některých jejích uživatelích, především těch organizovaných turistických co jezdí ve velkých skupinách. Jelikož česká legislativa neumí odlišit soukromého majitele od turisty, je plošný zákaz sice špatné řešení, ale aktuálně jediné možné.

+2/0
21.6.2017 10:49

K31a74r63e48l 37H80o14f57m93a71n 7324671680432

Právě proto, že se primárně jedná o poměrně úzkoprofilové podnikání v centru Prahy, je plošný zákaz tím nejhorším možným řešením.

0/0
21.6.2017 13:13

P94e21t39r 25Č56e48r47m96á80k 9228175119780

Však jak píšu - špatné ale jediné možné.

0/0
21.6.2017 14:18

J26o28s15e65f 57Š57v45e58c 6665556204143

Nevím, proč protestují proti zákazu :-/

Vlezou do tramvaje či metra a centrum bez problémů minou.

U Anděla, kde by měli ma příkaz svislé značky sesednout z kola a vést ho, jedou a riskují zdraví chodců.

+5/0
21.6.2017 1:42

K52a52r55e79l 28L80a76n44g98r 2252847610498

A kde to tam je?

http://www.praha.eu/jnp/cz/doprava/cyklisticka/aktuality/pres_andel_konecne_legalne.xhtml

+1/0
21.6.2017 8:09

M13i87r34o92s51l41a36v 11T87e39i88s16s74i20g 1330836375643

Na Vinohradech možná.

Ale vezměte si například Nové Město, kde průjezd z Lazarské ulice do Navrátilovy, což je vzdušnou čarou asi tak 30 metrů, znamená podle stávající úpravy pri striktním dodržování předpisů hrubým odhadem nějaké 2 kilometry (Lazarská - Spálená - Karlovo náměstí (západ) - U Nemocnice - Karlovo náměstí (východ) - Vodičkova - Navrátilova). Jako bonus k tomu tři světelné křižovatky, ve špičce náročné odbočení vlevo z Lazarské do Spálené proti čtyřem přednost majícím kolizním směrům nonstop jezdicich tramvají, na křižovatce Moráň neoprávněně, právem silnějšího, vymáhaná přednost ze strany řidičů tramvají přijíždějících zprava od Vltavy a více než "lahůdkový" povrch "vozovky" Karlovo náměstí (východ) mezi ulicemi U Nemocnice a Ječnou.

Kdo pojede podle předpisů?

+1/−5
21.6.2017 0:30

J28a21n 62H95l94a50v11á92č 4351349443

Kolo je možné i vést těch třicet metrů.

+11/0
21.6.2017 7:23

P26e12t29r 13M17a53r56š34o72u14n 5785778916646

"Podle nich neexistuje žádná alternativní cesta pro kola, která by procházela centrem metropole. "

Vážně? A pro auta existuje co? Kolo může na silnici, na chodníku nemá co dělat.

Nebo tím chtějí říci, že není ani silnice pro auta? Pak žádám možnost jezdit autem po pěší zoně, protože neexistuje žádná alternativní cesta..... ;-€

Jsem sváteční cyklista. Ale tyhle jezdce na pěší zóně nebo chodníku nemají co dělat. Prostě slezou a ošoupou si asi chudinky nožičky....

+14/−2
20.6.2017 22:40

M22a66r72e53k 70T53u59r70n60o65v50e86c 7175922820916

Znáte situaci v Praze, nebo jste odjinud a jenom tady ventilujete své rozhořčení? Souhlasím s Vámi, že na chodnících nemají cyklisté co dělat. Ale v pěších zónách, kde to značení umožňuje (což v centru Prahy dosud ano) jezdit mohou...

No a pokud jde o ty cesty pro auta - tak ono centrum pro auta právě úplně průjezdné není. Konkrétně když třeba pojedete kolem Národního divadla po Národní třídě, tak je tam značka, že jde pro auta o slepou a tudíž neprůjezdnou oblast. Cyklisté pak právě mohou pokračovat třeba přes Václavské náměstí - zatím. Praha 1 jim tuto možnost chce vzít...

A k tomu slézání z kola - tyhle značky v poslední době také někdo dává strašně rád všude možně a bohužel i na místa, kde to nemá moc smysl, rozumnější by bylo spíš omezení rychlosti (on takový cyklista vedoucí kolo na šířku potřebuje víc prostoru, než když na něm jede). A aby to bylo adekvátní, představoval bych si, že by někde v místě, kde řidiči nejsou dost opatrní a je tam hodně nehod, se třeba objevila cedule: "Řidiči, vystup z auta a 50 metrů ho tlač..." Množství nehod v takovém úseku by se určitě také snížilo...

+2/−1
21.6.2017 10:35

P65e70t36r 68K12n66ě66b75o59r64t 8602498439700

Cyklisti by měli platit něco na způsob dálniční známky.

+2/−2
20.6.2017 22:24

L40u81m82i37r 49N64o80v84a55k 8511623626298

ná zapadě platěj cyklistům za to, že jezdí na kole ve městě... dokonce jsou i příspěvky na kolo :D byste asi puknul :D

0/0
21.6.2017 14:09

J46i63ř50í 79V55o71g75e35l 6932842976698

Na válku cyklisté vs. automobilisté si už všichni zvykli. Ale že budou cyklisti chtít válčit i s chodcema, to bych snad ani nečekal.

+2/0
20.6.2017 22:16

T85o14m76a98s 16K98o26h16o26u75t 7209101647172

Cyklisté jsou dost agresivní sorta lidí. Jezdí po chodnících, na červenou, v protisměru. Pravidla neuznávají.

+7/−1
21.6.2017 7:09

L51a30d80i25s84l15a49v 47B29u22r18d83a 2147764678445

;-D Jistě, stejně jako kdokoliv jiný, chodci či řidiči.

+2/−2
21.6.2017 10:06

L46a95d84i66s63l60a13v 84B48u51r46d55a 2137694528505

Článek je ale o tom, že chodci válčí s cyklistama.

+3/0
21.6.2017 10:04

J25i47ř30í 54V53o78g10e91l 6302472836648

Článek je o tom, že cyklisté chtějí mermomocí jezdit na místech, kde není pro samé chodce k hnutí. A nejsou ochotni si to odpustit ani v dobu, kdy jich je tam opravdu moc. Přitom ty ostrůvky, kterých se to týká, lze bezproblémově objet souběžnou ulicí.

+2/0
21.6.2017 11:44

M89a32r94e48k 48T80u39r24n24o96v53e90c 7265952750426

Proč válčit? Jak? Četl jste ten článek vůbec? Nebo co o situaci víte? Mně přijde, že moc asi ne...

0/0
21.6.2017 10:36

J68i92ř44í 59V69o67g68e66l 6562222906678

Četl. Rozumní cyklisté už dávno jezdí souběžnýma trasama. Ale tady někdo musí za každou cenu jezdit místy, kde pro samé skupinky turistů už teď není k hnutí.

+2/0
21.6.2017 11:45

K95a92r45e25l 75H48o93f26m56a97n 7164311400382

"Souběžnýma trasama"....Které máte na mysli? Žádné často neexistují (několikakilometrová zajížďka není souběžná trasa). Ale hlavně, že mát další "válku"

0/0
21.6.2017 13:17

J35i27ř93í 39V37o57g12e66l 6332372136348

Mohu vědět, která konkrétní část z plánovaného zákazu nelze snadno objet?

0/0
21.6.2017 13:19

K94a32r62e37l 90H35o89f70m27a31n 7604371240772

náměstí Republiky, Václavského náměstí, Staroměstského náměstí, Příkopy. Modelový příklad "křižovatka" Panská, Na Příkopech, Hybernská (naproti Myslbeku), kam má cyklista jedoucí směr Národní Divadlo pokračovat?

0/0
21.6.2017 13:30

J12i58ř85í 69V85o23g28e40l 6412512726278

Tak třeba od toho Myslbeku můžete jet Havířskou, Rytířskou a pak dále na Uhelný Trh a na Perštýn.

0/0
21.6.2017 13:38

K84a42r64e38l 69H18o22f51m53a70n 7634281170792

Až na to, že se do Havířské nedostanu (pěší zóna) a zajedu si, celkem dobrý plán...

0/0
21.6.2017 13:53

J40i68ř20í 14V65o65g24e58l 6552522806628

Aha. Takže vy tu druhé školíte a sám o tom houby víte. Ten zákaz se netýká všech pěších zón, ale jen některých. Havířská bude i nadále pro cyklisty povolena. Taktéž zákaz nebude platný celý den, ale jen když se tam pohybuje nejvíce lidí. V době, kdy lidé jedou do práce (do 10 hod) si tam můžete jezdit jak chcete. Jinak z té Panské můžete jet ještě Vodičkovou a Jindřišskou. Jen to nebude tak pěkná cesta, jako v té Rytířské.

+2/0
21.6.2017 14:06

K50a89r15e63l 89H21o64f72m50a56n 7164881610522

Předně: doufám, že ten zákaz neprojde. Za druhé: Jak do té Havířské? Pokud by z toho zákazu byla vyjmutá ta část Na Příkopech, tak dejme tomu, ale záruka k tomu není, v původních plánech je. Z Panské do Vodičkovy jak? Nevšiml jsem si, že by tam byla cykloobousměrka, ale věřím, že něco vymyslíte. Podle dostupných dat cyklo-doprava v 10 nekončí, spíš naopak.

0/0
21.6.2017 14:30

J25i71ř34í 40V94o66g62e15l 6812582306378

Máte pravdu. Do té Havířské byste musel kolo asi 30 metrů vést. To určitě dáte :-)

No od Myslbeku do Jindřišské pochopitelně Nekázankou. Jako podle toho co píšete, mi přijde, že vůbec nemyslíte. Na co byste tam potřeboval obousměrku? Abyste ušetřil těch pár metrů do Nekázanky?

+1/0
21.6.2017 14:38

Najdete na iDNES.cz