Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Nové záchytné parkoviště vznikne na Zličíně, bude se vznášet nad silnicí

Praha plánuje vybudovat P+R stání na Zličíně. Bude zastřešovat Rozvadovskou spojku nedaleko metra a kapacitně by mělo být až pro dva tisíce řidičů. Město na něj vynaloží okolo 1,5 miliardy korun.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P90e98t70r 72P61e67t69r 6943422758573

Tak proč nejde Praha ve směru západních měst? Tzn vlaková zastávka na hranici města a u ní parkoviště? Nebo proč něco takového neudělá středočeský kraj, když má pořád potřebu se prát za svoje občany a jejich parkování v Praze? Vybudovat novou zastávku někde v poli za prahou a u toho parkoviště je finančně úplně někde jinde jak tyhle fantasmagorie. Vlaky dnes jezdí v krátkém taktu (a ten se dá ještě zkracovat) a lidi by dojeli do centra za pár minut. Navíc cestou do centra je většinou na několika stanicích umožněn přestup na metro nebo tramvaje.

Konkrétně touhle lokalitou vlaky vedou. Z Hostivic vede trať na Řepy a pak dál do centra. Udělat velké P+R v místě, kde trať křižuje pražský okruh tak máte perfektní dopravní obslužnost a nikomu to nebude vadit. Za ty roky, co P+R plánují už mohla být ta trať dávno elektrifikovaná a zdvojkolejněná. Cestou se mohly vybudovat nové zastávky tak, aby lépe navazovaly na mhd a napojení na smíchovské nádraží, kdyby lidi nechtěli jezdit vyhlídkovou jízdou. Stejně tak by středočeský kraj mohl udělat parkoviště v Jenči u nádraží, aby lidi od KV nemuseli až na okruh. Kdyby tam každých 10 minut jezdili po nové trati CityElefanty tak by lidí jezdilo dost. Do Hostivice se stejně trať bude opravovat kvůli Kladnu (opět dřív nebo později to bude nevyhnutelné)

Mně celkově připadá, že Praha i kraje dost opovrhují železnicí, přitom zrovna v případě dojíždění do měst a stahování lidí z P+R do centra je to nejlepší řešení. Je kapacitní a proti metru levné. A to by stačilo zmodernizovat stávající tratě, ono se jim to stejně nevyhne. V Londýně se i v centru jezdí vlakem v pár minutových taktech a u nás se každá otevřená zastávka v centru oslavuje s fanfárama a průvodem jak za socíku prvního máje.

+1/0
23.6.2017 11:29
Foto

P52a22v76e27l 95P61e89t44e97r90k60a 1745934643

Dobře, že Magistrát konečně praští do ostudně tragického nedostatku parkovišť P+R na západě Prahy. Je zde jen směšných cca 300 míst, přičemž pro začátek je jich potřeba cca 10 000 ! To by uvolnilo provoz v širším centru o znatelných 5 až 10 % a výrazně tak zmenšilo otravné zácpy. Bývalé Magistráty a místní samosprávy však promarnily šanci. Kdyby víc dbaly na územní plánování, neprodávaly klíčové pozemky, mohlo by jedno parkovací stání stát obvyklých cca 300 tisíc Kč místo 750 tisíc Kč, protože teď se už jiná jiné než "vznášející se" parkoviště se v blízkosti metra postaví těžko. Připomeňme P+R u metra Nové Butovice: nebýt bdělosti občanských sdružení a spolků, už vzal územní plán na P+R za své a stavěly se zde další kanceláře.

0/0
22.6.2017 21:57

P44e23t52r 49T27o86m32e51k 1876382580351

Na Zličíně je o parkovací stání nouze kvůli idiotským modrým zónám v Praze. Je to přímý útok na obyvatele Zličína.

+2/−2
22.6.2017 18:18

R76u96d98o60l76f 13H59r13a62z87d33í86r92a 1165189973678

Stavba 1,5 mld., ale copak ten provoz? A soláry na střeše to nevytrhnou.

0/−1
22.6.2017 11:33

J46i98ř47í 95P77r96a32ž56á51k 9920572691292

Bezmozci v akci. 750 000 Kč za jedno stání. Asi jde o rozkrádání "dotací" EU. Za tyto peníze by mohlo být postaveno 10 x více stání na normálním parkovišti. Je vidět, že problém s parkováním vyřešit nechtějí.

+4/−1
22.6.2017 10:08

J69o88s87e47f 36S23t46r97á40s82k70ý 5442603814348

Proč,proboha proč? Parkoviště je dávno v ulici Ringhoferova, těsně u metra. Stačí tam "jen" postavit pořádný parkovací dům - 5 pater dolů, 3 patra nahoru, který pojme asi pětinásobek aut než tahle hrůza a bude určitě levnější. Tohle je nepochopitelné a idiotské megalomanství. Samotná křižovatka je na jednom z nejvyšších míst u Prahy, až tam vznikne tahle hrůza, tak to bude opravdu nová dominanta...

+3/−1
22.6.2017 9:39

J28i61t34k79a 24T53o29m90k59o86v79á 8286123372302

to je špatný nápad. V blízkosti metra Zličín je také bytová zástavba a to by nebylo pro celkovou situaci dobré.

0/−2
22.6.2017 14:24

J61a65k54u91b 67F63e97i14f68a80r 7839309486689

Tak asi zjistili, že takto se dá prostavět nejvíc...

+2/0
22.6.2017 9:34

K64a34r42e46l 50N31o33v41o33t89n15y 4267684962862

To sem ještě nežral - tunel co se vznáší nad dálnicí, to fakt vyplodí jen končící Modrá čára Hurvínek z magistrátu. Kdyby se postaral o otevření parkingů pod Hradem a na Letné a ne o takovéto fantasmagorie. Je tam metro? Kolik času bude třeba k dosažení centra - autobus, metro - 30 min či více?

+2/−1
22.6.2017 9:08

O49n42d27ř95e12j 62H19r78d15l88i66č64k63a 7297209421683

A neni lepsi, aby lidi jezdili třeba vlakem?

Z toho Zlicina je to jeste furt 20 min do centra.

Např. z Berouna jsem na Hlavnim nádraží za 37 min a na Smichove za 30 min.

Jinak architektonicky je to hnus. A i daleko na to metro v podstate...

+2/−1
22.6.2017 8:39

J97i52t90k32a 54T84o65m86k97o38v34á 8316113612462

Chtějí ho prodloužit do stanice Depo Zličín.

0/0
22.6.2017 14:26

P39a17v81e41l 51L12á51n65í12k 5259635402607

Řešení to je pokud to lidi budou využívat. Osobně když jedu do Prahy autem vždycky ho nechám hned na kraji na P+R a dál jedu metrem, cena je směšně nízká a je to mnohem pohodlnější ... Jen přiblížit se k centru s autem rovná se sebevraždě :D

+3/0
22.6.2017 2:59

J63a67n 77K13o79h72l 4573697541954

Jen jedno? Praha by měla mít dvě u každého vyústění dálnice. A jestli politik slibuje stavbu v roce 2018, reálný termín je tak 2028.. v lepším případě.

+2/0
21.6.2017 21:27

J27a86n 42O40n25d63ř80e53j 6829868144280

Dřív než začnou stavět tak budu mít vousy jak Krakonoš a až postaví první místo tak už se ze mě bude dávno kouřit a budu rozloženej na tisíci metrech čtverečních a můžou na mě klidně postavit parkoviště...

+2/0
21.6.2017 20:38

J33a22n 38B10u27b95i10k 9342291392317

Další z fantasmagorií současné radnice. V Praze je cca 3000 parkovacích P+R míst, podle studie je jich potřeba nejméně 10krát tolik. V souvislosti ze zří zením zón se Dolínek kasal, co jich do roka otevřou.

Neotevřeli jediné, jedno ktere vybrali uprostřed zástavby na Červeném vrchu jim smázli okolobydlící, jiné v Holešovicích kilometr od metra je stále nedokončené. Víc nic. A na podzim se budou rozšiřovat zóny.

Tak je potřeba případnou kritiku zaplácnout vizemi, aby se lid uklidnil a nevzal vidle.

+5/0
21.6.2017 20:25

M34i36c44h69a56l 28G31r88i88v68a61l84s24k63ý 8693212507475

Pár poznámek : Toto území není na Zličíně ale v Třebonicích,2 tis.aut ,autobusové nádr. rozšířit a zastřešit kde může být parkoviště,vybudovat druhý východ z metra.

+4/0
21.6.2017 20:18

R44o19b56e72r59t 49K53o89c50i71á40n 5739537706967

Přijde mi to jako zbytečně "zajímavé". Nechce se mi věřit, že nešlo najít jiné místo s jednodušším řešením a že je skutečně nutná cena 1,5 miliardy...

+3/0
21.6.2017 19:19

K57a20r15e88l 29T20r96o64n64n25e38r 2646604530844

Ale to by páni radní přišli o všimné !!!

0/0
21.6.2017 19:24

O62n35d87ř83e81j 94H21r76d62l83i30č13k38a 7807269581943

To jo. Proc musi parkoviště letat ve vzduchu nikdo nechape

0/0
22.6.2017 8:44
Foto

P17a23v27e16l 59B16ř61e28z33i22n91a 3179438201873

Ano parkoviště jsou potřeba, protože aut už asi nikdy míň nebude. Nebyla tady spíš snaha to udělat co nejdražší? 750.000 na jedno parkovací místo je docela slušná kláda.

Cena je možná nastavená ekonomicky, ale budou tam lidé, za takových podmínek parkovat? Obávám se, že záchytná parkoviště musejí být ze strany města spíš "charita". Tak jako sběrné dvory a přistavování kontejnerů zdarma. Sice to něco stojí, ale přesto se vyplatí.

+9/0
21.6.2017 19:18

P39a96v86e76l 48H65l86a24v62s98a 4379354449898

tohle by mělo být vrežimu P+R, tedy v současné době 20 Kč / den

+2/0
22.6.2017 5:37

Z93b35y83n98ě79k 69J52a39n67d56a 7753812325621

To byl zase flám kde tohle vymysleli :-(

+2/−1
21.6.2017 19:18

V70o97k84o54u50n 19V24l98a82d39i81m56i51r 8362128529598

Unikat to rozhodne nebude. Ve Stuttgart u letiste postavili parkoviste nad A8 uz dobre pred 10 roky.

+3/0
21.6.2017 18:55

K77a35r83e42l 28N66o33v44o40t28n86y 4677284292712

No ve Frankfurtu mají parking pod přistávací dráhou a údajně tam chtějí mít i diskotéku;-D

0/0
22.6.2017 9:10

P82a63t61r90i10k 52E79g93e80r 2788360109691

Tomu říkám stavba! Nebylo by jednodušší pro město postavit podzemní parkoviště? Velkou chybou je, že neexistuje plán vést metro E v trase Na Beránku - Čechova čtvrť - Poliklinika Modřany - Tylova čtvrť - Tyršova čtvrť - Hodkovičky - Nádraží Braník (S) - Hlubočepy - Dívčí hrady - Smíchovské nádraží (B) - Anděl (B) - Újezd - Malovanka - Střešovice - Dejvická (A) - Nádraží Podbaba (S) - Lysolaje - Suchdol - Bohnice - Čimice - Kobylisy (C) - Ďáblice - Čakovice - Kbely - Počernice - Nádraží Běchovice (S) - Štěrboholy - Měcholupy - Nádraží Uhříněves (S) - Petrovice - Háje (C) - Litochleby - Chodovec - Roztyly (C) - Nemocnice Krč (D) - Nové Dvory (D) - Libuš (D) - Levského - Na Beránku.

+3/−1
21.6.2017 18:55

J83i67ř71í 50Š61t58ě35d54r89a 5610492391327

1url.cz/Jt4go to je jen 70 km, navíc jste vynechal Dubeč, Satalice, Šeberov, Pitkovice, Cholupice, Lipence, Lochkov, Zadní Kopaninu, Sobín a mnoho dalších hustě obydlených částí města.

0/0
22.6.2017 14:23

O74n42d15ř85e64j 62K25r55y79š66t81o61f 6303341

Hodina za 50 a bude prázdné. Jedno obrovské parkoviště je po Letnou. Je hotové již 4 roky do dnes ho nikdo nezprovoznil.

+11/−4
21.6.2017 18:48

R57o86b12e82r24t 84K58o45c38i41á40n 5249507666777

Vy snad víte o nějakém P+R parkovišti v Praze, kde by hodina stála 50? A parkoviště pod Letnou zaprvé není P+R, ale bude hlavně pro rezidenty a zadruhé hotové 4 roky opravdu není, je hotové cca 2 roky (což je i tak trapas). Chápu, že chcete jen všechno kritizovat, ale alespoň si zjistěte základní fakta, ať se neztrapňmujete.

+3/−1
21.6.2017 19:14

K51a88r75e39l 87T98r41o45n88n35e60r 2566454370874

No, pane Kociáne, a zdalipak znáte ceny za parkování v okolí Vítězného náměstí tzv. Kulaťáku?

0/−3
21.6.2017 19:26

R15o67b98e37r10t 95K12o59c65i24á47n 5259957766537

Tuším je, ale tam jsou normální zóny, ne P+R...

+3/0
21.6.2017 19:32

L33e48n74k88a 11Č25e92r85n89á 2450588558651

pardon! +1! Letná sice v provozu není, ale není to P+R, na P+R se opravdu stojí za pakatel, ale když někdo potřebuje dovézt zadek až před vchod, těžko ho přinutíme nechat auto na kraji....

+1/0
22.6.2017 8:35

A92n88t33o11n10í10n 52S34v56o50b38o76d54a 3864263739722

Parkoviště pro 2 tisíce řidičů, takže tam zaparkuji ženu a dál jedu sám :-), asi nebude chtít řídit

0/0
21.6.2017 18:44

F25i49l22i80p 36N18a70v47r85á89t74i23l 2477630473554

Aby to nedopadlo jako na Letňanech - ráno jezdí metro narvaný už od Proseka.

Praha by se měla spíše snažit o vlaky po vzoru S-Bahn v Německu. Metro není nafukovací.

0/0
21.6.2017 18:43

A92n71t35o23n23í94n 76S11v98o91b33o60d34a 3694153689262

Barcelona to má také slušně provedené, jejich S jsou rychlé a jezdí ze středu města

0/0
21.6.2017 18:46

S72t95a40n25i80s18l95a92v 39R61o65s44e80c37k90ý 9225169411329

Vždycky jsem si myslel, že parkoviště bude pro 2000 aut, a ono najednou pro 2000 řidičů.

+7/0
21.6.2017 18:38

A12n47t47o11n53í44n 79S37v26o47b86o61d29a 3684543309902

Řidič je skladnější než auto :-)

+8/0
21.6.2017 18:45

S50t25a76n89i27s27l30a65v 24R44o63s20e95c69k21ý 9625739451239

Pro řidiče ( některé) spíše záchytka.

0/0
21.6.2017 18:57

K34a58r38e71l 45N37o67v75o91t74n14y 4247214822692

Ta záchytka (nebo rovnou Bohnice) pro toho kdo to vymyslel, nebo to vyplodili v rámci organizované skupiny?

0/0
22.6.2017 9:13







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.