- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Z finančního hlediska je třeba velmi dobře zvážit, zda, a to píši naprosto obecně, vůbec některé kulturní památky opravovat a vůbec nějak chránit. Pokud je něco třeba totální ruina nebo něco před spadnutím (např. nějaká stará fara), pak je třeba si dobře spočítat, zda má smysl to opravit a chránit, tj. jestli z opravené a chráněné věci budou větší peníze třeba z hlediska turistického ruchu nebo jestli to klidně zlikvidovat či nechat spadnout a místo toho tam postavit něco smysluplného a mnohem potřebnějšího pro lidi, třeba školu, mateřskou školu, nemocnici, obchod, plovárnu ... Nejlépe prostě něco, z čeho budou ještě větší peníze než z té původní kulturní památky. Dle mých bohužel špatných zkušeností památkáři chtějí chránit skoro všechno a jen lidem otravují život. Proto si myslím, že ekonomické hledisko by mělo být naprosto prvotní a zásadní a nějaké památkaření by mělo být až dlouho potom. Památek je v ČR až dost a nějaký úbytek turistického ruchu z hlediska právě památek se dá vždy něčím nahradit.
Jaké peníze dostanete ze školy nebo z nemocnice?
Podobná benzínka je na Zličíně. https://www.google.cz/maps/@50.0606589,14.3005489,3a,75y,187.28h,91.4t/data=!3m6!1e1!3m4!1sUQx95iAfHmLPjPOvElRJrQ!2e0!7i13312!8i6656?hl=cs
Řekl bych, že hlavní směr přes Milín je na Strakonice a Písek. Proto se této trase říká "Strakonická", nesprávně "Zlatá stezka", protože oficiální "Zlatá 'někdy solná) stezka" končí v Prachaticích a tam se rozvětvuje na zemské obchodní stezky.
Tábor je dost stranou, musí se odbočit přes řeku a ještě. Ale pravda - taky se přes Milín do Tábora dostanete, stejně tak i do Vladivostoku.
Nicméně - že se čerpací stanice stal památkou je dobré - skoro nikde takové stavby již nejsou.