Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Trávu mezi kolejemi vedra vysušila na troud, Praha na zalévání nestačí

Travnaté koberce položené mezi kolejemi měly nejen zkrášlit okolí, ale snížit hluk a lapat prach. Jenže na místech bez automatické závlahy jsou nyní seschlé drny a kropení není v možnostech města. Podle odborníka na údržbu trávníků nemá koberec bez zalévání šanci přežít.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M61i40l94a81n 45V15e67s89e85l52ý 1598231193166

tak stačí jeden větší déšť a situace se obrací.... teď je možná někdo rád, že travnaté pásy pobraly část vody a zpomalily odtok :-)

škoda jen, že ta vrstva má tak 20 cm a za pár dnů zas vyschne

+1/0
29.6.2017 13:45

K17a20r54e87l 41D50r50d42a 6464922217

Zalévání jsem viděl osobně asi před měsícem. V Olšanské chodila parta, co kropila na kolejích pár pampelišek ve štěrku prevítem na zabíjení plevele. ;-D

Haldy vajglů na přilehlé zastávce nikdo roky neřeší. Samozřejmě, vyasfaltovanou trať z dob bolševika zde musel nahradit levnější otevřený kolejový svršek ve štěrkovém provedení bez trávníku plný prachu a odpadků. A teď je průšvih, když v tom šterku něco vyroste. Musí to být přece šedé a špinavé. Na to je norma. ;-D

A bomba, v Olšanské jede přestavba, zastávkové ostrůvky jsou rozkopané. Takže to kropení pesticidy vzalo za své. Taková škoda. ;-D

+1/−1
29.6.2017 9:54
Foto

M80i78l84a89n 16P43o88h42o27ř26e81l59i18c29k58ý 7968832977376

Pane Šafhauser, každý solidní novinář si nejdříve shromáždí všechny možné podklady od zainteresovaných subjektů, ověří si informace a potom s chladnou hlavou napíše článek. A to vy jste neudělal! A potom se k tomu vašemu paskvilu vyjadřují rádoby odborníci a výsledek je vidět v ubohé diskuzi. Takže si zapamatujte: o kropení se stará speciálně upravená tramvaj (obecně známá jako mazačka) . Vodu pro kropení si bere z vozoven DPP. Když se podíváte na foto, tak až taková trgedie, jak píšete to není. Tráva je sice žlutá, ale to je i na jiných místech, nejenom na tramvajových kolejích. A věřte tomu, že jeden nebo dva deštivé dny z ní udělají opět zelenou plochu. Je rovněž známo, že tráva v kolejišti tlumí hluk projíždějících souprav. Takže až budete příště psát nějakou reportáž, vemte si k srdci pár dobře míněných rad. ;-O;-€

+2/0
28.6.2017 22:55

F36i27l15i32p 68H79e88r74c65í13k 9439212977575

Jinde naprostý standard a není problém s trávníkem na tramvajové trati.

Praha je fakt Kocourkov ;-D

+1/0
28.6.2017 20:16

P88a33v33e88l 14P94i46l26á33t 8761879895384

Proč se autor článku neptá, co dělá mazačka s nedávno instalovanou nádrží na vodu? Asi o tom neví.

+6/0
28.6.2017 20:11

P94a79v21e90l 52Š57t47í65p84e63k 5739623314365

Kdyby tak redaktor znal rozdíl mezi kolejí a kolejnicí..

+1/0
28.6.2017 19:56

V54í23t 76M24r82h69a60l 1595409353720

Tak nad tím už se ani nepozastavuji. Když dokážou páni redaktoři na železnici najít ,,zatáčku", tak v tom případě tohle už proti tomu prkotina. ;-)

0/0
28.6.2017 22:39

P93a93v42e89l 11Š80t55í79p88e60k 5789843904515

Někdy najdou i "koleje do zatáčky". Pak už si jen říkám, kdy najdou trolejnici.

0/0
28.6.2017 23:48

Z67d49e20n32ě48k 69S25n50á73š19e70l 3208988730172

Ono není extrémní sucho.Problém začíná v tom, že nemáme dobytek, chlévskou mrvu, která drží vlhko v půdě.Dusičnany v písku s vodou nic nezachrání.Les se také vytěžil. Bude hůř.

0/0
28.6.2017 19:51

M67i43r29o80s65l79a63v 53G33r94o61s91s17m50a46n93n 8442909334

Zelené tramvajové pásy chtějí obvykle městské části, namísto otevřených svršků. Ale o údržbu až takový zájem nejeví. Zakryté tratě jsou obecně drahé, hlučné a pokud je podél tratí 6 metrů vozovky v každém směru, je betonovaní dráhy divná věc, na kterou jsme byli v minulosti zvyklí díky technologii panelů.

0/0
28.6.2017 19:07

R40o12m21a49n 17P86o12l78á52č67e79k 5406709555

Až na to, že se to rve ted kdekoli si to někdo vydupe a jsou z toho akorát problémy...

0/0
28.6.2017 19:54

M16i81r91o45s65l19a85v 87G85r66o98s52s18m32a43n32n 8722769754

Platí určité zásady. Například na významnějších komunikacích pokud vedle tratí není vozovka široká aspoň přibližně 6 metrů, se dělá pevný kryt. Občas jsou někde výjimky jako třeba kolem ostrůvku apod. Každá technologie má své výhody a nevýhody a nehodí se všude.

0/0
29.6.2017 7:57

R18o50b75e64r32t 79Š73í77p 9762830102643

Tråva mezi kolejemi je dobrý napad, jen by to chtělo párkrat za rok pokropit. Kdyz se můžou kropit silnice a chodniky proč ne tráva? Jistě také není nutné kropit pitnou vodou. Však by dopravni ho podniku neubylo, kdyby vybavil cisternou nějakou starši tramvaj .

0/0
28.6.2017 17:30

L24á31ď31a 61M43a63l11ý 5977346235535

Jedná s cisternou už tu je.

+1/0
28.6.2017 19:11

K23a34r81e18l 43L93a56n19g45r 2172627940468

Pár krát za rok je málo, v tohle horku by se musela kropit každé ráno.

0/0
28.6.2017 19:18

J65o15s36e22f 85C45h17o21d12o65u43n37s85k10ý 4811886189740

Mě by zajímalo, jak to dělají ve světě, kde otevřený tramvajový svršek je naprosto běžný a zabetonované tratě tam skoro nenajdete. Rozhodně ne na okrajích města.

+1/0
28.6.2017 17:24

T76o82m36á32š 51Z96e96m64a44n 3815368904295

Zalévání je ten nejmenší problém spojený s trávou v kolejišti.

Kdysi mohl kolejištěm v ul. Jug.Partizánů projet třeba autobus, sanitka nebo hasiči.

Dnes tam je suchý trávník. Navíc bylo kolejiště stejně stíněno stromy, takže ke snížení teploty moc nedošlo a prašnost se spíše zvýšila, jak i mimo špičku je v ulici popojíždějící (rozjezd+brzdění) kolona.

Prostě zelená vypadala na počítačové simulaci dobře a tak to odklepli. Bohužel jsme přišli o možnost jet v kolejišti.

+2/−3
28.6.2017 17:03

O17n67d36ř24e77j 57N73o85v48á77k 9457124329269

Praha 6 je posedlá kytičkami a zelení ... a cpe to (nesmyslně) úplně všude ...

0/−1
28.6.2017 17:06

M73a15r17t56i37n 55R98u87z27i62c38k82a 1842248876797

Na Jugoslavskych partizanu se v kolejisti jezdit nesmelo ani kdyz tam travnik nebyl, a problem kolony v ulicich vznikly diky uprave najezdu na kruhovy objezd.

Prasnost a hlucnost se snizila vyrazne, driv projela tramvaj a i viditelne zvedla prach z kolejiste,...

+6/−1
28.6.2017 17:09

T72o38m74á74š 24Z30e28m72a66n 3205598104895

Několikrát jsem tam viděl Autobusy i vozidla IZS.

+1/0
28.6.2017 19:09

V43a57c85l49a74v 80P90e39r74o79u63t72k18a 6798187604481

Derave silnice, preplnene tramvaje a ono by se melo jeste utracet za zalevani...

+1/0
28.6.2017 16:49

M74a88r70t60i97n 72R72u56z51i58c83k88a 1822698456497

Ehm, hlavne ze ma dopravni podnik mazaci a kropici tramvaj... ale kropit je drahe hmm...

http://praha.idnes.cz/mazacka-vyrazila-do-ulic-084-/praha-zpravy.aspx?c=A161216_121029_praha-zpravy_rsr

+4/0
28.6.2017 16:47

O86n37d28ř79e96j 44N49o17v87á42k 9637944209519

Lidem se zakazuje zalévat zahrádka - ale zároveň budeme kropit kilometry trávníků mezi kolejemi ?

+3/−2
28.6.2017 16:50

P22e48t63r 15P70e84t21r 6293822598223

Jenze ve meste ten zeleny koberec dost silne snizuje teplotu, hluk a hlavne prasnost. A to za cenu, ktera o dost nizsi nez jakekoliv technicke reseni.

Kdyby Praha chtela tak by aspon lokalne udelala kanalizaci pro destovku s rezervoary nekde v okoli a z toho travu zalevala. Lepsi jak kdyz vsechna destovka z tech domu jde do kanalu.

+4/−1
28.6.2017 16:57

O76n27d38ř41e54j 85N95o92v37á67k 9917804419689

Voda není ani v přírodě - jsou vypálené louky v Praze .... ty rezervoáry už by byly dávno prázdné ....

Mimochodem - je oddělena - většinou - kanalizace pro dešťovku a pro odpadní vody ...

Jenomže i ta dešťovka je plná olejů a špíny ....

0/0
28.6.2017 17:01

M76a53r30t52i19n 39R19u61z40i17c71k49a 1292648736637

Problem je sucho v cele CR, ale k tomu nam holt nejvice pomohli komunisti, hlavne nesmyslnou zemedelskou politikou v krajine a vodohospodarskou a lesnickou politikou...

Neprichazime jen o vodu, ale i o kvalitni pudu.

Ulice se take kropi a nikdo se nad tim nepozastavuje, v rozpalenem meste je to dulezite, tech par kilometru travniku (rovnez v ulicich) uz neni zadny problem...

0/−1
28.6.2017 17:06

M74a17r45t30i83n 67R32u77z55i87c77k98a 1262248536557

Ano, stejne jako se kropi kilometry ulic, to problem neni...

0/0
28.6.2017 17:07

O82n72d12ř17e67j 97N40o49v81á67k 9657974349829

Nekropí se kilometry ulic - kropí se jen centrum.

Kdežto zatravněné koleje už začínají být všude .... skoro celá Evropská například ... jen ta sama vydá za polovinu kropeného centra .....

Navíc se kropí jen při určitých teplotách - při nízkých teplotách se nekropí ani kdyby půl roku nepršelo .....

Trávník by se musel kropit několikrát za den neustále ....

0/−1
28.6.2017 17:12

M45a76r38t62i13n 26R72u95z47i91c84k97a 1732638516407

Nevedel jsem, ze Vysocany a Hloubetin jsou centrum... a ulic je mnohem vice nez tech s tram. trati...

+1/0
28.6.2017 18:12

O62n23d92ř27e93j 45N90o70v56á17k 9187144799119

Ono je extrémní sucho, ale budeme zalévat kilometry trávníků mezi kolejemi ????

+2/−3
28.6.2017 16:45

M10a65r79t31i14n 41K31r87á60l49í38č19e75k 4633253825105

Proboha na zavlahu staci snad destovka treba z Vltavy. Koukal jsem tam a vody je tam porad dost.

+1/0
28.6.2017 16:53

M65i85c40h36a13l 83K40r64á51s40n46ý 5911565191642

Byl to dobrá nápad, jelikož i takto malá plocha trávy dokáže trochu ochladit ulici, když chybějí stromy, ale soudruzi zapomněli na zavlažování, které mají v zahraničí. Pak jim tam chybí pruh, kam nesmí krom hasičů, sanitek a busů auta.

0/0
28.6.2017 16:39

O90n67d89ř83e41j 93N41o46v98á40k 9357424779649

Pruh sebrali kvůli cyklistům a "zklidňování" ... a zavlažovat kilometry trávníků? V tomto počasí? Když jsou po Praze vypálené skoro všechny louky?

+2/0
28.6.2017 16:48

M36a24r16t41i34n 18R48u92z70i73c62k94a 1902498896907

Nezapomeli, jen nekde setrili,... takze mame trate kde je zavlazovani a trate vysusene, protoze kropici vuz (ktery dopravni podnik ma) a mel i ve sve historii se nepouziva.

+2/0
28.6.2017 16:49

M50i67c91h29a54l 83S95t34e97b67l71o 5549921364727

I laik si říkal, jak tam ta tráva přežije...to byl zase nápad... :-/

+2/0
28.6.2017 16:31

K58a97r86l85a 13K32r84á25l84o55v52á 9735284193787

Bydlím na Petřinách. Do dneška nechápu, kdo schválil takovou blbost, jako tráva mezi kolejemi. Každý den čteme, jak je sucho a oni by chtěli zalévat trávu pod tramvají? Navíc kdysi po asfaltu jezdili záchranné složky, dnes houkají, troubí a nemají kudy projet. A to je ještě legrace, když se jeden směr zablokuje celý, například kvůli nehodě.Takže ano, někdo si asi namastil kapsu, bez ohledu na důsledky. Vypadá to pěkně tak maximálně měsíc po zimě a měsíc před zimou, praktické hledisko nula bodů.

+10/−5
28.6.2017 16:23

V97o50j96t19ě48c83h 73K84i45l81i40a20n 8166359505763

Plus je omyl, pardon. :(

0/0
28.6.2017 16:24

V48a77c47l89a46v 92P61e13r86o28u82t76k43a 6978417314151

Kdyz nesouhlasite napiste proc,jinak si to kliknuti muzete strcit kamsi.

+2/0
28.6.2017 16:47

M88a88r72t14i94n 27R33u73z33i12c50k31a 1902748186587

Taky nesouhlasim, trat je mnohem mene hlucna, neprasi se, je chladnejsi a vypada lepe (pokud se udrzuje) nez rozpalena betonova/asfaltova plocha...

+6/−1
28.6.2017 16:59

O15n74d35ř50e71j 87N61o57v44á15k 9607654909179

Nejtišší tramvajová trať je v Radlické ... a to je zalitá asfaltem ....

+3/0
28.6.2017 17:01

M11a82r97t87i11n 46R60u13z44i81c29k65a 1712688596617

nevim jak v Radlicke, ale ve Vysocanech je na zakostkovane trati a zaasfaltovanych prejezdech vyrazne vyssi hluk nez na zatravnenych castech...

0/0
28.6.2017 17:11

J65o36s17e67f 83C92h65o94d64o26u10n21s55k59ý 4211716189410

A máte představu, jaký je cenový rozdíl mezi otevřeným TT a tímto "asfaltem", což je speciální technologie na stavbu tramvajových tratí?

0/0
28.6.2017 17:32

K93a49r47e92l 85N17o22v53o71t90n67y 2511325889870

Presne. Tam po te silnici jezdi kazdou chvili sanitky (diky blizke Vojenske nemocnici), nebo hasici (diky blizke velke zakladne u tramvajove tocny), a kdyz je tam dopravni zacpa, tak diky tem travnikum v tramvajovem pasu nemaji sanci projet.

A zalevat travu mezi kolejemi je skutecne zhovadilost a plytvani vodou.

+5/0
28.6.2017 16:30

P84e52t94r 38P82e49t26r 6893412928463

Zhovadilost je neustale prispivat k oteplovani prahy. Nastesti zastupitele maji aspon trosku rozum a snazi se s tim bojovat

+1/−2
28.6.2017 17:06

K29a60r90e87l 32N17o92v62o36t65n22y 2271435309590

Tak to doufam, ze stejne brojite i proti solarnim elektrarnam, ktere prispivaji k oteplovani cele planety, protoze pritahuji mnohem vic slunecniho svetla, nez puvodni louky a pole, na kterych stoji...

0/0
29.6.2017 10:54

K71a48r93e14l 95N73o76v31o67t74n67y 2761795579530

Tak az budete mit nekdy zastavu srdce ci mozkovou a sanitka dojede o par minut pozdeji kvuli tomu, ze se musela prodirat kolonou misto aby jela po tramvajovem pasu, tak doufam, ze to budete porad povazovat za projev rozumu i za cenu toho, ze diky tem par minutam budete treba do konce zivota ochrnuty...

0/0
29.6.2017 10:56

V32a56c60l92a70v 92P91e79r13o45u44t39k36a 6608297404771

Tohle si nekdo nechal zaplatit a ve Strasnicich to delaj skoro vsude a pritom vetsine ucpana silnice a sanitky a hasici neprojedou a vozovka uzka a auta nemaji kam uhnout.

+2/0
28.6.2017 16:45

O94n62d88ř54e51j 47N87o49v54á83k 9697294569489

Praha 6 už je proslavená svým tažením proti automobilové dopravě .... dělají to nenápadně, ale vytrvale a všude ....

+2/0
28.6.2017 16:47

T26o82m77á21š 88Z69e81m37a88n 3775558244115

Slovo nenápadně bych v případě P6 nepoužil.

Spíše bych napsal "jako pěst na oko".

+1/0
28.6.2017 17:05

J60o39s47e94f 16C55h37o97d83o94u63n77s15k23ý 4141306479180

Po kolejích hlavně jezdili popeláři, motorkáři, cyklisti a bezohlední řidiči osobáků, kterým se nechtělo čekat v kolonách. O IZS prakticky nezavadíte, jsou místa, kam se s tou sanitkou ani nevyšplhaj, protože by ji překlopili. Tenhle názor začal před lety razit ODSák Schwarz (bývalý šéf záchranky) a to při otevření první tratě u Bulovky. Tramvaj řídím nějaký pátek a sanitku jsem tam po té rozmlácené betonové trati neviděl jet nikdy, protože by si okamžitě proděravěla gumy!

Taky si představte, že máme v Praze docela dost parků, kde překvapivě beton není a třeba takové Karlovo náměstí by si o zabetonování přímo říkalo, protože tam je blízko nemocnice a sanitky mezi tramvajemi houkají a houkají...atd.

+5/−1
28.6.2017 17:27







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.