Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Průtrž mračen podemlela trať Praha - Plzeň, po opravě ji zasypal svah

Přívalové deště ve středních Čechách v noci vyřadily z provozu vlakovou dopravu na hlavní trati mezi Prahou a Berounem, kde je silný příměstský provoz a jezdí tudy i rychlíky na západ Čech a do Německa. Ve čtvrtek odpoledne opravy zbrzdil sesuv svahu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P80a28v15e49l 35C88h72a61l35u57p57a 2861226755871

Často nesmyslné kácení stromů, keřů - když není to v bezprostřední blízkosti kolejnic = sesuvy půdy. Jednoduché. A dokonce - až jednou vykácíme vše, nestačíme už ani ten "ráj" zabetonovat - zemřeme. Opět - jednoduché.

0/0
29.6.2017 20:38

M72a73r83t96i28n 39N85o67v93o27t71n92ý 3506606921844

Pražáci si furt užívají nějakých záplav a bouřek a Brno nic ... :-(

0/0
29.6.2017 19:19

P16e35t21r 87M39a92r26e24č77e96k 1563601989328

Stačí trochu vytrvalejší déšť a hned je vidět jak mizerně jsou provedené liniové stavby z posledních dekád. Rv Sesuvy půdy v koridorech .. potoky vody přes rychlostní silnice.

0/−2
29.6.2017 18:04

J48i27ř29í 71K26o88c70u32r86e89k 6935594215318

Sorry jako .... tahle trať je od 70. netknutá. Ještě jednou: Od totáče se na ni nesáhlo! Chápeme?

+1/0
29.6.2017 18:24

R63o94m32a10n 42P71o51l60á10č87e58k 5796579695

Takže si nemá soudruh s kapitalistou co vyčítat;-D;-D

0/0
29.6.2017 19:25

K28a31r82e35l 67N70a78s53t73o77u44p13i24l 3820471300921

tenhle úsek je čerstvě po rekonstrukci a to čerstvě myslím v řádu týdnů, chápeme?

0/0
29.6.2017 20:44

P78e80t93r 59S82e73d56l27á36k 1801864262417

Sedím tu v rozpáleném Brně a od rána tu čtu podobné články. Ono někde prší?!?!? :-O

+3/0
29.6.2017 17:25

J23i45ř41í 10H14o65v17o68r91k50a 8527196312545

Kdyby Praha nehamtala všechno, povodně nejsou. Pražáci neposlali do Brna ani kapku ;-D

+6/−1
29.6.2017 17:16

J65o39s56e67f 23L79a93m78p97a 2624203445577

Tak jestli to budou opravovat tak rychle jako sesuv na D8 tak se do Německa bude jezdit koněspřežkou 20 let;-D

+6/0
29.6.2017 17:10
Foto

R35o17b41e88r91t 37P41l63o97c71h 4246782811223

Když neprší je sucho a je to špatně. A když konečně (alespoň někde) trochu vydatněji zaprší, tak je to taky špatně, protože hrozí povodně?

+1/0
29.6.2017 11:54

S33t86a40n51i50s61l28a90v 87K78r22e72j45c46a43r 6477776893684

Povoden se dá regulovat vhodným opatřením, vybudováním a údržbou odvodných struh a příkopů do míst poldrů a míst minimálně škodících krajině a lidem. Zarostlé příkopy s bujnou vegetací náletových dřevin, stejně jako nevhodným zvolením plodin farmáři bez vytvoření souvratě na hranicích pozemků jsou přehlížené a tolerované chyby jež přinášejí problémy. To ale luftáci neznají.

+4/0
29.6.2017 12:07

J18a80n 61Č59e60k59a80l 7889895664664

A co na tom nechápete, že když prší hodně, tak vznikne povodeň?

0/0
29.6.2017 15:31
Foto

R42o88b40e66r70t 91P66l21o68c82h 4386442291613

Prostě je asi něco špatně v krajině české, když po čtrnácti dnech sucha trochu vydatněji zaprší a hned jsou z toho na některých místech povodně. Stanislav Krejcar to popsal celkem trefně ten problém...

0/0
30.6.2017 0:01
Foto

D75a28l91i93b30o60r 93B34a19r73t41o71š 5364790907689

dálnice a koleje se deformují teplem...koleje podemele déšť...zdá se že je to ukázka kvality práce....

+2/0
29.6.2017 11:39

S71t38a33n30i46s32l41a77v 75K51r79e65j30c84a79r 6457416973834

Možná by MD mohlo porovnat stupen profesionalní údržby u ŘSD a SDŽC. Cestáře na jedničkách vídáme asi všichni, tratové údržbáře starající se o železniční prostor kolem tratí potkáváme pouze v době průserů. Zábor půdy přiléhající k vlastnímu železničnímu tělesu jež je majetkem železnice dříve obsahoval i ochranu železničního těles před kalamitní vodou, podobně jako tomu bylo u silničních komunikací formou odvodnovacích příkopů.

+1/−1
29.6.2017 12:00
Foto

D41a88l93i69b15o71r 17B78a66r35t98o64š 5864290987209

zdá se , že do problému vidíte více....tedy podle nějakých nových norem, se podle vás již o ochranu železničního tělesa před kalamitní vodou není třeba chránit??? vypustili to z textu? napište k tomu něco více...možná i s odkazy , pokud můžete...

A musím se přiznat, že nejsem spokojen s prací cestářů...jako řidič dost trpím, když auto skáče přes hrboly namísto aby jen jelo po silnici......ale vím, že když se snaží, tak to dokáží....takže je v tom něco jiného....

+1/0
29.6.2017 12:16

S98t21a97n25i52s85l23a28v 78K80r37e14j34c93a94r 6397386943594

Cestáři nejsou politici, tím je jen TOK, jenž sice šefoval Skansce, ale jako většina lékařských ministrů, vstupem do vysoké politiky svoji profesní zkušenost musel zapomenout.

0/0
29.6.2017 12:32
Foto

D79a77l67i27b57o38r 53B74a51r75t85o91š 5464300747799

nevím jak to myslíte, on tu lopatu v ruce nemá....

0/0
29.6.2017 12:51

S34t43a82n40i55s74l75a90v 34K44r13e54j72c40a68r 6367906693294

Ano, u silničního tělesa, je to problém. A to nejen v ČR ale v celém světě. Stačí si všimnout při etapových cyklistických závodech úprav a oprav tamních komunikací prováděných před závodem. Někdy za to může pohyb podloží pod silničním spodkem, někdy špatná šturmovština při generální opravě. Vyjeté koleje od přetížených kamionů, jež mohou být následně příčinou zatékání a destrukce povrchu díky střídání ročních období a klimatických teplot. V městských a obecních ulicích k tomu může přistoupit nezrevidovaná kanalizační a vodovodní sít mnohde stará více jak padesát let. Ale nejde vše svádět na komunisty a režim, ale spíše na profesionalitu pracovníků. Doba kdy si cestář na silnici do Prášil vystačil pouze s lopatou a palicí na kamení je už nenávratně pryč.

0/0
29.6.2017 12:47
Foto

D42a41l92i49b85o98r 21B70a51r91t87o90š 5824580237709

to je zhruba to samé co jsem napsal laicky...tedy ne dost dobrá kvalita práce....z jakéhokoliv důvodu...a díky za rozbor možností, kde se může stát chyba

+1/0
29.6.2017 12:58

J95i54ř64í 14K14o11c76u91r23e35k 6975114215178

Poslední větší stavbou na té trati byla elektrifikace v roce 1973 a od té doby nic. Koridorizace na tuto trať ještě nepřišla, což je velmi podstatná informace.

Je to měřítko kvality dnešních stavebních prací? Nebo je to měřítko kvality stavebních prací v 60. letech?

0/0
29.6.2017 18:35
Foto

D58a11l75i11b41o48r 40B92a95r40t44o14š 5334970467529

je to skutečně měřítko současné práce...tedy nechat něco 44 let bez jakékoliv podstatné rekonstrukce a opravy je dost trestuhodné...u auta je ze zákona kontrola každé dva roky.....kdyby každé dva roky minimálně kontrolovali pořádně, museli by to vědět a udělat opravu...kdykoliv za posledních 44 let...

vycházím z vašich údajů...

0/0
29.6.2017 19:37

M29i95r58o69s72l81a36v 65Š24i40p63u11l35a 7595112191589

Ešte že mám dnes a zajtra volno...:-)

0/0
29.6.2017 11:18

M44a43r86t25i80n 26V74r39b13a 1581338692103

Všude takového deště, no, my asi nejsme Čechy ! ;-D

0/0
29.6.2017 10:50

J77o77s55e70f 15Š11v52e51c 6445766734203

Ranní dopravě pomohly autobusy, které podle informací Českých drah zajistily kyvadlový provoz

-----------------------------------------------------------------------------------------

Špatně placení autobusáci (v létě téměř bez nároku na dovolenou - jezdí náhradky za výluky vlaků, tramvají, metra) zase zachraňovali hromadnou dopravu.

+4/−1
29.6.2017 10:15

J86a11n83a 39M66e45r38o34p54e 7878649597379

No, pomohly... prý snad jel jeden autobus na Prahu, když jel druhý, tak kdo v něm jel, byl na tom kvůli zácpám nakonec hůř než již zprovozněná trať. Pomohlo to ale hodně v opačném směru, kde vlaky jely později a autobusy tam už byly, tak jely z Radotína až do Dobřichovic (celkem 3 autobusy). Pak už se doprava rozjela. A koneckonců kdyby se zalila ta silnice dole (jako že to se stane snáz než trať), tak zase budou vlaky zachraňovat dopravu do Černošic, kam neprojedou auta.

0/0
29.6.2017 12:48

S47t78a82n39i68s33l13a95v 23K62r85e54j64c54a98r 6657176103664

Jak kontroluje firma jež železniční tratě má i v názvu stav železničních dopravních cest v ČR? Jak může průtrž mračen během pár hodin podemlet železniční svršek tratě, a to ještě na významné nejen příměstské ale i mezinárodní? Jak se firma stará o předcházení podobných situací? Jak se bude předcházet podobným případům u tratí pro rychlovlaky jezdící rychlostí přes třista km v hodině? Je ČR v Evropě nebo Asii?

0/0
29.6.2017 10:14

K22a15r93e25l 90N10a45s22t93o44u55p88i23l 3940431660321

adekvátně prostředkům, může, adekvátně prostředkům, adekvátně prostředkům, v Africe....

+2/0
29.6.2017 10:21

V68l22a74d53i70m23í72r 47K96r83y12c90h39t67á47l87e96k 4472329537622

;-D;-D;-D

To si děláš srandu, ne?

Podemletí trati lijákem, dle mého názoru nelze nijak předejít.

+2/−1
29.6.2017 10:33

V91a39c33l20a18v 61P67e72r72o59u30t86k76a 6968937354231

otázka je jak bylo provedeno odvodnění a nešlo náhodou o rekonstruovaný úsek?

+2/0
29.6.2017 10:59

M50a90r31t77i92n 25Š42u30l64c 2757179110255

I kdyby šlo o rekonstuovaný úsek a odvodnění bylo uděláno dobře, tak když intenzivně prší, ze svahů teče voda, nese sebou kameny, větve a odvodnění může ucpat. Tomu se nedá zabránit, voda si hledá a najde svou cestu, bez ohledu na to, co lidé chtěli...

0/0
29.6.2017 12:02

J56i21ř23í 69K76o82c50u42r61e61k 6145734345338

NE, nešlo o rekonstruovaný úsek. Ani náhodou. Než začnu nadávat na Folksvágen, tak si napřed zjistím, kdy byla Škoda 110 vyrobena.

0/0
29.6.2017 18:38

K80a14r61e70l 52N61a83s95t40o32u84p97i23l 3890891520841

ale ano, spodek i svršek je po rekonstrukci, čeká ho ještě zabezpečovačka a trakce

0/0
29.6.2017 20:47

V59a71c56l12a19v 72P17e29r21o83u80t88k39a 6268137684901

I kdyby slo tak co jsem videl fotkY tak tam z lesa nad zeleznici doslova vtrhl potok a to nelze zvladnout.

0/0
29.6.2017 21:26

J60a25n12a 14M64e48r40o60p79e 7908839787689

Na kus trati spadl i svah - část se podemlela. Na nějakém místě v Radotíně napršelo 110 mm vody, v Černošicích v podstatě "voda padala z oblohy". Nestíhalo nic - z kanálů spíše voda vytíkala ven na silnici než naopak. Na všech zahradách laguny po kotníky voda. Charakterem deště to byly opravdu spíše tropy než cokoli jiného. Nevím, jak častý je liják podobné intenzity, ale jsou věci, proti kterým se bránit, jsou to násobné náklady i proti nákladům na odstranění škod i nákladům z toho, že je zpoždění. Mimochodem - 7:30 vlak nejel a pak další po něm, 8:44 měl 7 minut zpoždění. Když se na Hlavním nádraží zbláznilo zabezpečovací zařízení, skoro hodinu vše stálo i klidně kousek od nádraží. Pořád mi přijde, že situace, která je zvládnuta do 90 minut od vzniku problému, není tak tragická. Ano, bude se tam teď jezdit chvíli po jedné koleji a musí se to co nejdříve opravit, ale i kdyby se snažili maximálně, může přijít ještě větší déšť a je to stejné.

+2/0
29.6.2017 12:53
Foto

P59e51t18r 75J54a11n76o31v71s41k54ý 1508400772138

ten mašinfíra je kaskarer, při představě podle titulku jak jede vlak jen po jedné koleji...... :)))))) asi bych se bál

0/−2
29.6.2017 10:11

S17t11a15n80i38s31l38a74v 50K79r93e33j25c51a38r 6807326503514

Jednokolejek je v regionech většina. Ano, myslíte to v nadsázce, ale je to i o vzdělání a používání zkušeností z praxe.

0/0
29.6.2017 10:17

L33u38b79o62š 71H11o90l69í88k 5837570632340

Vy myslíte asi po jedné kolejnici (kolejnice je ta dlouhá kovová věc, co asi metr a půl od ní leží ještě jedna...) - no to bych se bál taky:-).

+1/0
29.6.2017 10:44

M70a37r53e78k 84K12l49u47f31a 3768674944596

Pozor, abys tady nebyl od některých osočen z nevědomosti a z toho, že jsi napsal "asi metr a půl" namísto 1435 mm. ;-D

+4/0
29.6.2017 11:36

P77e60t79r 43N59ě31m98e87c 4535742372477

https://cs.wikipedia.org/wiki/Kolej#/media/File:Einschienerp.jpg

0/−5
29.6.2017 9:39
Foto

A43n79d46r60e49a 89Š91r26e69t62r87o96v58á 7951295110148

Hmmm, jsem sice velmi rada, ze prsi, ale dneska vecer jedeme autovlakem na Slovensko, tak doufam, ze na ten dest nakonec nebudu nadavat :-/

0/0
29.6.2017 9:35

J12i61ř21í 67P21a32u39l 3896555347352

Prší a pršet bude víceméně (asi spíše více :-) v Čechách a to hlavně za Prahou.

0/0
29.6.2017 9:49

M63a45r26e62k 25K41l50u32f12a 3858804864756

Buď ráda, máte tím pádem umytí auta v ceně cesty. ;-)

0/0
29.6.2017 11:33

M77i88l25a72n 81N83o63v11á97k 2820505225265

No pro jistotu bych naložil auto na tu horní plošinu.

0/0
29.6.2017 11:47

M78a32r56i16o 70V93á64p65e62n34í45k 4350808274549

Můžou být rádi, že vlaky nemusí jezdit po jedné kolejnici.

+8/0
29.6.2017 9:34

M96a98r28t31i74n 44V88e32s17e66l18ý 1700708337656

Eliáš, není to nějaký hokejista? ;-D

0/0
29.6.2017 9:30

P61e74t49r 98N61ě28m74e94c 4255852312197

Jezdit jen po jedné koleji - to jsou mašínfírové frajeři - moc tomu ale nevěřim.

+2/−12
29.6.2017 9:26

R25o64m78a46n 10P66a18n14t98l 2642298470809

Z Brna do Vyskova to funguje od pradavna a zatim to nikomu nevadi ;-D

+8/0
29.6.2017 9:28

M89a98r49t49i61n 32V93e42s95e71l70ý 1850818647356

Kdyby jen do Vyškova...

0/0
29.6.2017 9:30

R32o13m12a44n 53P35a72n66t37l 2302188140619

No co vim, tak Jancura navrhoval, ze renovaci toho koridoru bude z velke casti financovat on, pokud ale bude mit RJ prednostni pravo pro jizdni rady na tehle trati.

To mu ale zamitli.

0/0
29.6.2017 9:33



Najdete na iDNES.cz