Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Průtrž mračen podemlela trať Praha - Plzeň, po opravě ji zasypal svah

Přívalové deště ve středních Čechách v noci vyřadily z provozu vlakovou dopravu na hlavní trati mezi Prahou a Berounem, kde je silný příměstský provoz a jezdí tudy i rychlíky na západ Čech a do Německa. Ve čtvrtek odpoledne opravy zbrzdil sesuv svahu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P26a71v87e49l 58C91h49a16l69u95p72a 2601936335881

Často nesmyslné kácení stromů, keřů - když není to v bezprostřední blízkosti kolejnic = sesuvy půdy. Jednoduché. A dokonce - až jednou vykácíme vše, nestačíme už ani ten "ráj" zabetonovat - zemřeme. Opět - jednoduché.

0/0
29.6.2017 20:38

M51a32r36t26i18n 54N30o68v95o98t42n62ý 3206196461224

Pražáci si furt užívají nějakých záplav a bouřek a Brno nic ... :-(

0/0
29.6.2017 19:19

P56e89t74r 90M32a54r51e29č88e58k 1643111579928

Stačí trochu vytrvalejší déšť a hned je vidět jak mizerně jsou provedené liniové stavby z posledních dekád. Rv Sesuvy půdy v koridorech .. potoky vody přes rychlostní silnice.

0/−2
29.6.2017 18:04

J90i29ř22í 68K52o31c15u24r22e54k 6625614785128

Sorry jako .... tahle trať je od 70. netknutá. Ještě jednou: Od totáče se na ni nesáhlo! Chápeme?

+1/0
29.6.2017 18:24

R46o44m59a40n 78P73o28l18á73č43e39k 5866319785

Takže si nemá soudruh s kapitalistou co vyčítat;-D;-D

0/0
29.6.2017 19:25

K33a26r35e18l 10N53a77s36t48o97u63p82i60l 3760871380551

tenhle úsek je čerstvě po rekonstrukci a to čerstvě myslím v řádu týdnů, chápeme?

0/0
29.6.2017 20:44

P71e23t72r 54S70e50d89l66á28k 1161694492887

Sedím tu v rozpáleném Brně a od rána tu čtu podobné články. Ono někde prší?!?!? :-O

+3/0
29.6.2017 17:25

J51i26ř23í 15H69o43v28o24r63k25a 8287846672715

Kdyby Praha nehamtala všechno, povodně nejsou. Pražáci neposlali do Brna ani kapku ;-D

+6/−1
29.6.2017 17:16

J12o32s11e15f 44L28a71m87p95a 2634603265567

Tak jestli to budou opravovat tak rychle jako sesuv na D8 tak se do Německa bude jezdit koněspřežkou 20 let;-D

+6/0
29.6.2017 17:10
Foto

R84o28b57e37r64t 30P77l63o44c68h 4956612681523

Když neprší je sucho a je to špatně. A když konečně (alespoň někde) trochu vydatněji zaprší, tak je to taky špatně, protože hrozí povodně?

+1/0
29.6.2017 11:54

S87t10a20n50i53s65l15a71v 94K39r20e16j88c71a94r 6417936573424

Povoden se dá regulovat vhodným opatřením, vybudováním a údržbou odvodných struh a příkopů do míst poldrů a míst minimálně škodících krajině a lidem. Zarostlé příkopy s bujnou vegetací náletových dřevin, stejně jako nevhodným zvolením plodin farmáři bez vytvoření souvratě na hranicích pozemků jsou přehlížené a tolerované chyby jež přinášejí problémy. To ale luftáci neznají.

+4/0
29.6.2017 12:07

J78a97n 46Č98e79k59a88l 7159125594434

A co na tom nechápete, že když prší hodně, tak vznikne povodeň?

0/0
29.6.2017 15:31
Foto

R11o93b93e74r16t 81P34l68o30c16h 4506952561623

Prostě je asi něco špatně v krajině české, když po čtrnácti dnech sucha trochu vydatněji zaprší a hned jsou z toho na některých místech povodně. Stanislav Krejcar to popsal celkem trefně ten problém...

0/0
30.6.2017 0:01
Foto

D95a69l72i45b83o46r 32B95a80r19t63o81š 5964590167519

dálnice a koleje se deformují teplem...koleje podemele déšť...zdá se že je to ukázka kvality práce....

+2/0
29.6.2017 11:39

S70t21a95n87i56s84l47a68v 64K53r44e46j93c46a19r 6347106253424

Možná by MD mohlo porovnat stupen profesionalní údržby u ŘSD a SDŽC. Cestáře na jedničkách vídáme asi všichni, tratové údržbáře starající se o železniční prostor kolem tratí potkáváme pouze v době průserů. Zábor půdy přiléhající k vlastnímu železničnímu tělesu jež je majetkem železnice dříve obsahoval i ochranu železničního těles před kalamitní vodou, podobně jako tomu bylo u silničních komunikací formou odvodnovacích příkopů.

+1/−1
29.6.2017 12:00
Foto

D37a91l34i92b95o61r 13B43a86r32t44o70š 5374790727309

zdá se , že do problému vidíte více....tedy podle nějakých nových norem, se podle vás již o ochranu železničního tělesa před kalamitní vodou není třeba chránit??? vypustili to z textu? napište k tomu něco více...možná i s odkazy , pokud můžete...

A musím se přiznat, že nejsem spokojen s prací cestářů...jako řidič dost trpím, když auto skáče přes hrboly namísto aby jen jelo po silnici......ale vím, že když se snaží, tak to dokáží....takže je v tom něco jiného....

+1/0
29.6.2017 12:16

S12t37a90n18i60s32l77a98v 74K21r31e80j47c81a71r 6577146633544

Cestáři nejsou politici, tím je jen TOK, jenž sice šefoval Skansce, ale jako většina lékařských ministrů, vstupem do vysoké politiky svoji profesní zkušenost musel zapomenout.

0/0
29.6.2017 12:32
Foto

D48a37l33i72b53o85r 57B66a94r44t50o17š 5554850857859

nevím jak to myslíte, on tu lopatu v ruce nemá....

0/0
29.6.2017 12:51

S56t11a50n31i15s20l85a21v 34K13r98e79j42c83a17r 6467636363864

Ano, u silničního tělesa, je to problém. A to nejen v ČR ale v celém světě. Stačí si všimnout při etapových cyklistických závodech úprav a oprav tamních komunikací prováděných před závodem. Někdy za to může pohyb podloží pod silničním spodkem, někdy špatná šturmovština při generální opravě. Vyjeté koleje od přetížených kamionů, jež mohou být následně příčinou zatékání a destrukce povrchu díky střídání ročních období a klimatických teplot. V městských a obecních ulicích k tomu může přistoupit nezrevidovaná kanalizační a vodovodní sít mnohde stará více jak padesát let. Ale nejde vše svádět na komunisty a režim, ale spíše na profesionalitu pracovníků. Doba kdy si cestář na silnici do Prášil vystačil pouze s lopatou a palicí na kamení je už nenávratně pryč.

0/0
29.6.2017 12:47
Foto

D72a45l41i56b66o52r 76B90a23r88t63o29š 5404260757609

to je zhruba to samé co jsem napsal laicky...tedy ne dost dobrá kvalita práce....z jakéhokoliv důvodu...a díky za rozbor možností, kde se může stát chyba

+1/0
29.6.2017 12:58

J70i91ř38í 50K48o57c90u88r46e48k 6925404185708

Poslední větší stavbou na té trati byla elektrifikace v roce 1973 a od té doby nic. Koridorizace na tuto trať ještě nepřišla, což je velmi podstatná informace.

Je to měřítko kvality dnešních stavebních prací? Nebo je to měřítko kvality stavebních prací v 60. letech?

0/0
29.6.2017 18:35
Foto

D15a74l98i28b42o18r 64B87a60r66t85o79š 5694450737419

je to skutečně měřítko současné práce...tedy nechat něco 44 let bez jakékoliv podstatné rekonstrukce a opravy je dost trestuhodné...u auta je ze zákona kontrola každé dva roky.....kdyby každé dva roky minimálně kontrolovali pořádně, museli by to vědět a udělat opravu...kdykoliv za posledních 44 let...

vycházím z vašich údajů...

0/0
29.6.2017 19:37

M17i50r90o45s59l55a74v 88Š47i78p14u33l84a 7605762771729

Ešte že mám dnes a zajtra volno...:-)

0/0
29.6.2017 11:18

M79a79r98t40i78n 59V89r79b11a 1561648192413

Všude takového deště, no, my asi nejsme Čechy ! ;-D

0/0
29.6.2017 10:50

J16o98s53e86f 91Š27v50e69c 6915116514243

Ranní dopravě pomohly autobusy, které podle informací Českých drah zajistily kyvadlový provoz

-----------------------------------------------------------------------------------------

Špatně placení autobusáci (v létě téměř bez nároku na dovolenou - jezdí náhradky za výluky vlaků, tramvají, metra) zase zachraňovali hromadnou dopravu.

+4/−1
29.6.2017 10:15

J67a65n40a 91M18e80r67o54p11e 7208549927399

No, pomohly... prý snad jel jeden autobus na Prahu, když jel druhý, tak kdo v něm jel, byl na tom kvůli zácpám nakonec hůř než již zprovozněná trať. Pomohlo to ale hodně v opačném směru, kde vlaky jely později a autobusy tam už byly, tak jely z Radotína až do Dobřichovic (celkem 3 autobusy). Pak už se doprava rozjela. A koneckonců kdyby se zalila ta silnice dole (jako že to se stane snáz než trať), tak zase budou vlaky zachraňovat dopravu do Černošic, kam neprojedou auta.

0/0
29.6.2017 12:48

S59t85a81n13i52s55l31a12v 54K61r62e63j92c59a35r 6637146243494

Jak kontroluje firma jež železniční tratě má i v názvu stav železničních dopravních cest v ČR? Jak může průtrž mračen během pár hodin podemlet železniční svršek tratě, a to ještě na významné nejen příměstské ale i mezinárodní? Jak se firma stará o předcházení podobných situací? Jak se bude předcházet podobným případům u tratí pro rychlovlaky jezdící rychlostí přes třista km v hodině? Je ČR v Evropě nebo Asii?

0/0
29.6.2017 10:14

K16a32r97e90l 45N78a90s11t71o78u80p30i27l 3490431460951

adekvátně prostředkům, může, adekvátně prostředkům, adekvátně prostředkům, v Africe....

+2/0
29.6.2017 10:21

V48l24a39d48i86m30í18r 40K75r86y93c40h60t31á12l28e19k 4232489587242

;-D;-D;-D

To si děláš srandu, ne?

Podemletí trati lijákem, dle mého názoru nelze nijak předejít.

+2/−1
29.6.2017 10:33

V13a32c32l38a81v 68P18e65r23o48u62t20k47a 6428957834721

otázka je jak bylo provedeno odvodnění a nešlo náhodou o rekonstruovaný úsek?

+2/0
29.6.2017 10:59

M28a38r66t40i23n 76Š72u91l57c 2397329150245

I kdyby šlo o rekonstuovaný úsek a odvodnění bylo uděláno dobře, tak když intenzivně prší, ze svahů teče voda, nese sebou kameny, větve a odvodnění může ucpat. Tomu se nedá zabránit, voda si hledá a najde svou cestu, bez ohledu na to, co lidé chtěli...

0/0
29.6.2017 12:02

J27i20ř17í 23K79o15c73u34r47e67k 6965914435908

NE, nešlo o rekonstruovaný úsek. Ani náhodou. Než začnu nadávat na Folksvágen, tak si napřed zjistím, kdy byla Škoda 110 vyrobena.

0/0
29.6.2017 18:38

K20a66r42e92l 44N86a94s46t74o65u65p72i98l 3260241640571

ale ano, spodek i svršek je po rekonstrukci, čeká ho ještě zabezpečovačka a trakce

0/0
29.6.2017 20:47

V11a51c43l43a87v 85P98e73r97o90u39t37k27a 6108977304411

I kdyby slo tak co jsem videl fotkY tak tam z lesa nad zeleznici doslova vtrhl potok a to nelze zvladnout.

0/0
29.6.2017 21:26

J85a95n21a 64M65e48r51o27p92e 7928589317149

Na kus trati spadl i svah - část se podemlela. Na nějakém místě v Radotíně napršelo 110 mm vody, v Černošicích v podstatě "voda padala z oblohy". Nestíhalo nic - z kanálů spíše voda vytíkala ven na silnici než naopak. Na všech zahradách laguny po kotníky voda. Charakterem deště to byly opravdu spíše tropy než cokoli jiného. Nevím, jak častý je liják podobné intenzity, ale jsou věci, proti kterým se bránit, jsou to násobné náklady i proti nákladům na odstranění škod i nákladům z toho, že je zpoždění. Mimochodem - 7:30 vlak nejel a pak další po něm, 8:44 měl 7 minut zpoždění. Když se na Hlavním nádraží zbláznilo zabezpečovací zařízení, skoro hodinu vše stálo i klidně kousek od nádraží. Pořád mi přijde, že situace, která je zvládnuta do 90 minut od vzniku problému, není tak tragická. Ano, bude se tam teď jezdit chvíli po jedné koleji a musí se to co nejdříve opravit, ale i kdyby se snažili maximálně, může přijít ještě větší déšť a je to stejné.

+2/0
29.6.2017 12:53
Foto

P32e89t14r 79J21a92n68o91v29s37k15ý 1748440882748

ten mašinfíra je kaskarer, při představě podle titulku jak jede vlak jen po jedné koleji...... :)))))) asi bych se bál

0/−2
29.6.2017 10:11

S14t88a69n54i17s43l77a71v 47K63r17e92j22c38a64r 6947946933864

Jednokolejek je v regionech většina. Ano, myslíte to v nadsázce, ale je to i o vzdělání a používání zkušeností z praxe.

0/0
29.6.2017 10:17

L97u69b44o97š 71H92o54l95í95k 5307160752950

Vy myslíte asi po jedné kolejnici (kolejnice je ta dlouhá kovová věc, co asi metr a půl od ní leží ještě jedna...) - no to bych se bál taky:-).

+1/0
29.6.2017 10:44

M93a43r82e25k 30K21l66u96f39a 3778744244256

Pozor, abys tady nebyl od některých osočen z nevědomosti a z toho, že jsi napsal "asi metr a půl" namísto 1435 mm. ;-D

+4/0
29.6.2017 11:36

P96e74t14r 30N66ě69m75e71c 4955302172917

https://cs.wikipedia.org/wiki/Kolej#/media/File:Einschienerp.jpg

0/−5
29.6.2017 9:39
Foto

A48n47d41r47e82a 38Š63r47e85t80r54o41v35á 7271295780718

Hmmm, jsem sice velmi rada, ze prsi, ale dneska vecer jedeme autovlakem na Slovensko, tak doufam, ze na ten dest nakonec nebudu nadavat :-/

0/0
29.6.2017 9:35

J10i94ř39í 77P14a32u77l 3346105107972

Prší a pršet bude víceméně (asi spíše více :-) v Čechách a to hlavně za Prahou.

0/0
29.6.2017 9:49

M82a56r55e11k 45K42l91u56f28a 3208574334426

Buď ráda, máte tím pádem umytí auta v ceně cesty. ;-)

0/0
29.6.2017 11:33

M87i96l77a94n 42N30o71v39á97k 2670725515825

No pro jistotu bych naložil auto na tu horní plošinu.

0/0
29.6.2017 11:47

M91a47r49i58o 89V36á36p28e15n93í34k 4350318774939

Můžou být rádi, že vlaky nemusí jezdit po jedné kolejnici.

+8/0
29.6.2017 9:34

M85a90r73t31i10n 96V56e42s92e78l66ý 1370588257906

Eliáš, není to nějaký hokejista? ;-D

0/0
29.6.2017 9:30

P18e16t52r 54N15ě64m38e23c 4265332972217

Jezdit jen po jedné koleji - to jsou mašínfírové frajeři - moc tomu ale nevěřim.

+2/−12
29.6.2017 9:26

R20o13m90a14n 67P97a71n41t51l 2342798710269

Z Brna do Vyskova to funguje od pradavna a zatim to nikomu nevadi ;-D

+8/0
29.6.2017 9:28

M63a88r34t67i81n 30V83e72s10e38l94ý 1220158537956

Kdyby jen do Vyškova...

0/0
29.6.2017 9:30

R73o79m69a40n 94P39a58n69t60l 2372418570859

No co vim, tak Jancura navrhoval, ze renovaci toho koridoru bude z velke casti financovat on, pokud ale bude mit RJ prednostni pravo pro jizdni rady na tehle trati.

To mu ale zamitli.

0/0
29.6.2017 9:33







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.