Diskuse k článku

Oprava zavřela na dva roky Negrelliho viadukt. Vlaky musí jinudy

Vlaky na pražském Negrelliho viaduktu vystřídali od úterní noci dělníci, a to na dva roky. Opravy změnily jízdní řád na dvou vlakových tratích - do Kralup či do Kladna. Most byl v provozu nepřetržitě téměř 170 let.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

T87o50m 34P36á24l35e47k 1141336289788

170 let. To je neuvěřitelné! U nás se postaví Dálnice u Ostravy, za ohromně nesmyslné peníze, také samý most, a vydrží 170 dní než se začne vlnit. 8-o;-€

To není jen jeden případ, ale vše co se nyní postaví - všude se šidí. A jestli ta stavba vydrží 30 let, bez Generální opravy, tak budeme rádi.

+4/−1
4.7.2017 13:13

J52i91ř96í 37E79r63b85e83n 1563264186307

Pro vaši informaci: na dálnici u Ostravy se nevlní mosty, ale náspy mezi nimi...

0/0
6.7.2017 17:12

J63i64ř27í 33E68r95b51e49n 1673184526407

A jen tak mimochodem: všiml jste si, že Negrellák je stavěn na maximální rychlost 40 km/h? Tím pádem jste na úplně jiných dynamických a stochastických rázech. Navíc byl stavěn v době, kdy inženýři ještě neuměli tolik výpočtů a všechny "koeficienty bezpečnosti" bylo možné azývat spíš "koeficientem neznalosti", takže stavby byly klidně 50× předimenzované.

Ano, také díky tomu vydržely dodnes.

Ano, také díky tomu byly mnohem dražší, než by bylo nutné.

0/0
6.7.2017 17:15

J73i57ř31í 21E91r21b27e63n 1273424566397

A jen tak mimochodem II.:

- Jizerský most na polubenské zubačce se zčásti zřítil ještě před dokončením v roce 1902

- jaroměřský most na trati Hradec Králové - Trutnov byl vyměněn za 150 let provozu už asi 3×

- Stránovský viadukt u Krnska z roku 1923 je taky náhradou za starý neopravitelný most z doby monarchie

- a asi už nikdo nespočítá, kolik zásadních oprav bylo provedeno na Ivančickém viaduktu, než byl v roce 1978 konečně nahrazen novým.

;-)

0/0
6.7.2017 17:21



Najdete na iDNES.cz