Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Sanitka se po srážce na křižovatce převrátila na bok, pacienta nevezla

V pražských Štěrboholech se dopoledne srazila sanitka soukromé firmy s osobním autem. Policie předběžně vyhodnotila, že řidič sanitky průjezdem křižovatky na červenou ohrozil ostatní řidiče.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

T40o40m57á34š 63K49r88a29u91s 6906386574

Mě vadí hlavně fakt,že řidiči s majákem zapínají houkačku často jen na křižovatkách a řidiči tak mají málo času zareagovat na to, že se blíží něco,co nebude dávat přednost.

0/0
12.7.2017 9:34
Foto

M61i75l83a54n 16S42o13u27š19e30k 9866327281622

Bohužel velmi častá situace, sanity nejrůznějších provozovatelů prostě v zácpách a na křižovatkách zapínají majáky a jedou jakoby řešili kritickou situaci paciantů... To ale v naprosté většině případů není pravda, viz tento případ. V sanitě žádný pacient, jen řidič.

Jak si myslíte, že tyhle houkající sanitry vnímají běžní řidiči? Část především těch starších uhne, zastaví, pustí... Hodně těch ostatních na to kašle, jako by nebyly... jedou dál podle svého. A může se někdo divit? Problém je to pak na straně pacientů skutečně ohrožených na životě. S tímhle by se mělo něco dělat, podle mne zakázat soukromým sanitám používání světelných a zvukových signálů navozujících přednost v jízdě. Povolil bych to jen v jednotlivých případech odsouhlasených státními zdravotními organizacemi. Sami o sobě prostě nic. Jen převoz. Máš naléhavý případ? Projednej ho s ústředím státního sektoru a vyžádej si souhlas k přednosti v jízdě s majáky a houkačami. Jinak tučné pokuty včetně zákazů řízení pro ty, co tyhle praxe provozují.

0/0
12.7.2017 1:19

M53i92c56h65a22l 89C27h27a56l85u90p82a 6838770519663

Tohle zneužívání je v třeba v Praze celkem normální, dělají to i sami policajti. Třeba aby se jenom otočili v křižovatce na červenou nebo mohli někde projet jednosměrkou. Jenom nechápu, že jim to už ani není blbé, projet křižovatku, tam maják vypnout a jet dál jako by se nechumelilo.

+1/0
11.7.2017 20:45

R37a65d76o73v20a86n 97D23l75u28g15o20s47z 3196521348166

Tak u policie je zneužívání a nadužívání VRZu nejnebezpečnější.

Ne nadarmo jezdí příslušníci PČR pod VRZem nejnebezpečněji ze všech složek IZS. Hloupé zdůvodnění rizikem smrti napadené osoby je výsměchem záchranné službě, která v křižovatkách někdy i zastavuje a to jede k jednoznačnému ohrožení života při resuscitacích.

Policie je mistrem vymluv. Což je jedním z důvodů nedůvěry veřejnosti v PČR.

Jen si vezměte rozdíl o senzuchtivém informování o nehodách příslušníků PČR (viz posledně BMW) a ostatních účasntíků provozu. U PČR se nikdy příčina neví přesně, i když jsou stovky svědků porušení předpisu policií či videozáznamy. Kdežto u ostatních je vinikem ihned řidič, i když vyšetřování ještě neskončilo.

+1/0
11.7.2017 20:55

R11a95d95o72v36a77n 48D40l43u29g96o63s32z 3576351748526

Policií ČR opět otrnulo a nechybí rychlé soudy, podsouvání viny, nepravdivé informování až lživé informování o nehodách a to před ukončením vyšetřování a případného správního řízení. Kde jsou ty doby, kdy při havárií BMW v barvách PČR bylo vše nejasné a muselo se počkat na vyšetření.

K havárií samotné. Dle videozáznamu řidič sanitního vozidla jel dle doporučení k minimalizaci rizika havárie v křižovatkách. Zpomalil k hranicí zastavení před křižovatkou, poté se pomalu začal rozjíždět. V době míjení mixu a "vystrčení" přídi sanitky ve směru jízdy fabie byla fábie dle hrubých přepočtu vzdálená 16 metrů od sanitky. Reakce fabie přišla po 1,3 sekundách od možnosti spatření sanitky (norma řidiče bez ovlivnění jakýmikoliv látkami, bez únavy 1 sekunda, tj. 12 metrů). V přepočtu představuje reakce 1,3 sek začátek brzdění 1 METR před sanitkou, což dosvědčuje viditelné intenzivní brzdění na videu (změna těžiště).

Závěr - řidič sanitky fabií omezil, nikoliv ohrozil, jelikož řidič fabie mohl a měl v případě normální reakce zpomalit o 0,3 sekundy dříve, tím byl sanitku bezpečně minul. Dle videa je patrné nevěnování se řízení se zpožděnou reakční dobou řidiče fabie. K tomu není počítáno užití VRZu sanitním vozidlem, které měl řidič fábie brát v potaz a pokud netušil, ze které strany výstraha přichází, měl povinnost počínat si způsobem umožnění volného průjezdu tohoto vozidla a tedy zastavit do doby spatření vozidla s VRZem.

0/0
11.7.2017 20:15

T92o30m55á53š 51V65e94l42č88o93v83s16k79ý 4463438659768

Ve valmezu jsem taky musel jednou zastavit kvůli jednomu takovému, kterému se nechtělo dávat přednost, když odbočoval domů do dvora.. Rv

0/0
11.7.2017 16:01

J82o80s55e92f 11C87h37o43d76o66u11n59s53k69ý 4791456949260

Za to může ten travnatý pás uprostřed. Kdyby sanitka jela po vybetonované ploše, nic by se nestalo. #sarkasmus

0/0
11.7.2017 15:33

P31a78v61e58l 40R10u39s 9478838649340

Ale ta převozní sanitka je jen převozní taxi. Nic víc.

+4/0
11.7.2017 15:09

J63a82n 63Č97e55r73n54ý 3295588905

Co dovybavit ty prevozove sanitky nejakym elektrickym zaznamovym zarizenim, ktere zaznamena spusteni majaku a ridic by si musel kazdy zaznam zpetne obhajit, pokud by to takovy zaznam udelalo.

+1/0
11.7.2017 14:53

V42a27c20l74a98v 92M82e45d33e13k 5701832295215

Převozové sanitky zneužívají majáky naprosto běžně.

+7/0
11.7.2017 14:16

R85a24d34o49v54a63n 63D13l72u19g22o83s46z 3606961948356

Celá situace je složitější než pouhé - běžné zneužívání majáku.

Add 1 - Převozové sanitky (PS) vozí k vyšetření, ošetření pacienty, orgány k transplatnací, krevní deriváty ale suplují v okrajových případech i činnost záchranné služby a spolupracují při hromadných neštěstích u hromadného postižení zdraví ostatním složkám IZS. Tzn. vzít PS dle návrhu mnohých laiků modré světelné znamení je značně neuvážené.

Add 2 - Vzhledem k rozšířenému trendu rušení oddělení napříč republikou bude stoupat potřeba PS víc a víc a k tomu, aby se každý pacient, který má nárok na PS dostal včas na vyšetření či ošetření, bude potřeba namísto restrikce PS naopak nutnost navýšení počtu. Kapacita prozatím není nafukovací a mimo jiné i my, samotní pacienti, vyvíjíme na řidiče PS tlak. Nedočkaví pacienti neochotní čekat pár desítek minut navíc je toho také příčinou.

Pokud dojde k navýšení počtu PS (jako že dojde), dojde logicky k dalšímu zahuštění provozu a kruh se bude uzavírat - tlak systému (vedoucí, pacienti, lékaří apod) budou nutit k dodržování časových rozpisů - opět nutnost použiti VRZu.

Add 3 - Za nadužívání (neplést se zneužíváním) VRZu si může společnost ve velkých městech sama. Lidé znalí poměrů IZS potvrdí více než zneužívání VRZu zneužívání složek IZS, v tomto případě spojené nádoby PS a to zdravotnické záchranné služby (ZZS). Pacienti s neindikovanými stavy se domáhají stále častěji ZZS, namísto volby jiného dopravního prostředků (taxi, vlak, bus), čímž při omezené kapaciet (omezené finanční zdroje na provoz ZZS) dochází k nemožnosti poskytnutí pomoci všem volajícím a tím nutnosti občasného suplování činnosti PS. Suplování má za následek nemožnost věnovat se vlastní činnosti PS, což logicky musí PS někde nahnat, aby stihla poptávku volajících.

Tedy, to co na první pohled vypadá jako zneužití VRZu může a má v podstatě závažné důvody, pro laika nerozpoznatelné a nepochopitelné.

Nemalým problémem v současné situací hraje i zbavení se PS zdravotnickou záchrannou službou.

0/0
11.7.2017 20:35

A25n46t34o88n61i50n 82C40h17a55l11o60u60p63k79a 8628516219400

A jak to ta cisterna valí dál ;-D

0/0
11.7.2017 14:08

A49n14t73o94n37i39n 53C11h62a24l55o31u47p37k77a 8548476949320

Tyto sanitky nevozí kritické případy, proto nemají důvod zapínat maják. Pokud by se pacientovi během převozu přitížilo, musí posádka zavolat záchranku.

Zdroj: http://praha.idnes.cz/prevozova-sanitka-zneuziti-majaku-dug-/praha-zpravy.aspx?c=A170711_101243_praha-zpravy_rsr

A proč je tedy proboha mají??

+1/0
11.7.2017 14:07

V34a73c50l19a47v 17M61e51d22e54k 5411312945495

Protože v případě nouze by teoreticky mohly být nasazeny místo sanitek záchranky. Jinak ho pro svoji činnost nesmí použít. Ale že to zneužívají vidíte naprosto běžně.

V Praze, pokud při dopravní zácpě pouštíme blikající sanitky, tak jen cca. 1 z 10 je skutečná záchranka, a 9 z nich je nějaký "Meditrans" ze středních Čech, nebo nějaký jiný "Taxík pro důchodce"

+5/0
11.7.2017 14:19

M66i55k31u51l50á96š 58K17a49l30i26n60a 1332633335

Meditrans je ale taky ZZS :)

)tak jako ZZS ASCR

0/0
11.7.2017 14:43

V81a19c42l67a29v 86M66e98d94e35k 5861752875415

na webu meditrans nic o provozu záchranné služby nevidím

0/0
11.7.2017 14:52

M55i31k92u60l81á80š 80K56a12l95i96n73a 1262333295

Tak už to asi nemají, ale vím že to měli :-)

0/0
11.7.2017 22:08

A92n86t82o96n27i39n 45C98h62a75l61o98u55p35k25a 8638316709750

Jde mi o tu větu a z té jaksi vyplývá něco jiného

0/0
11.7.2017 14:48

V92a98c32l98a51v 82M51e35d16e46k 5691552695425

Ta věta za normální situace platí. Jde jen o to, že za vyjímečné situace (hromadná havárie, pád letadla, teroristický útok ...) může být třeba více sanitek, než kolika disponuje ZZS, a v takovém případě si může zapůjčit sanitku od dopravní služby. A to by měl být jediný důvod, kdy sanitka dopravní služby smí zapnout maják.

0/0
11.7.2017 15:11

M78a11r48i14e 77Š69u11s20t31o39v84á 5295806354301

No, když se dívám na ten záznam, tak ten řidič osobáku byl taky borec :-/ I když jsem na zelené a někde to houká, tak nevjedu do křižovatky jako trubka, zvlášť když ta cisterna vedle mě zastaví .... Asi moc nahlas puštěné rádio:-)

+7/−1
11.7.2017 14:00

M86i42c75h12a50l 40M30i69n86a41ř24í74k 9142396629928

Pokud by tam jela skutečná záchranka, tak by řidič osobáku stejně narazil. Poučení je to spíš pro ostatní řidičem, že když zastaví auto ve vedlejším pruhu, že to má asi nějaký důvod. Takto zemřelo spoustu chodců na přechodech na dvouproudé silnici pod koly nezkušených řidičů stejně jako ta sanita.

+11/0
11.7.2017 13:29

M30i91c66h76a33l 75Š58r53o10u73b82e76k 8914246313110

Napadlo mě přesně to samé. I kdyby věděl o tom, že převozní sanitka nemá právo používat maják, nemohl přes ten kamion vidět, že to není záchranka.

+4/0
11.7.2017 14:26

V26a14c28l14a93v 52M28e12d57e41k 5611722625935

ve skutečné záchranku je vyškolený řidič, který ví, že při vjezdu do křižovatky na červenou nesmí nikoho ohrozit. Vždy, když jsem viděl vjáždět takto skutečnou záchranku, počínala si velmi opatrně.

+4/0
11.7.2017 14:29

M96i79c68h46a64l 37M24i57n95a20ř82í32k 9112766569538

Ve skutečné záchrance je vyšlolený řidič stejně jako v převozní sanitce, a stejně jako v jakémkoliv jiném vozidle s právem použít mordrý maják.

A tenhle v tom videu jel dost opatrně, ale podle mě ten řidič osobáku nejel v křižovatce padesát ale daleko víc.

Závěr by měl být takový, že řidič osobáku porušil předpis dát přednost vozidlu s modrým majákem, a řidič sanitky by měl dostat jen pokutu, že ten maják použil i když nemusel. Pokud tedy opravdu nemusel.

0/0
11.7.2017 15:44

R76a72d19o22v58a98n 20D58l98u76g72o63s28z 3916241858896

Podle videa si řidič sestřelené sanitky nepočínal o nic lépe ani hůř, než řidič záchranné služby. Vzorové zpomalení až téměř zastavení před hranicí křižovatky, poté pozvolný průjezd křižovatkou.

Takovýchto nehod už se stalo mnoho i řidičům záchranné služby.

Problém vidím hlavně v řidiči fábie, který už 16 metrů předem musel sanitku vidět, přesto zareagoval brzděním až po 15 metrech, tedy po 1,3 sekundách od možnosti spatření sanitky.

Teď si vemte, dle mnohých serverů zaměřených na bezpečnost provozů je průměrná a normální reakční doba 1 sekunda.

Hrubé přepočtení rychlosti fabie je 47 km.h-1, což při normální reakční době 1 sek znamená 12 metrů reakce. V uvedeném případě však došlo k opožděné reakci a začátku brzdění po 15 metrech (viditelné brzdění 1 metr od sanitky).

Takže daleko nebezpečnější než řidič sanitky, který postupoval obezřetně tak, jak se běžně postupuje, byl řidič fabie. Už jen opožděná reakční doba o "hloupých" 0,3 sek. svědčí o nulové ostražitosti řidiče při průjezdu křižovatkou, což je situace, která by naopak měla být z pohledu řidiče brána za jednu z nejnebezpečnějších.

Možnost neslyšení VRZu u řidiče fabie lze vyloučit. Odhlučnění vozidla je značně nedokonalé. VRZ jde slyšet až 500 metru vzdálený.

Z mého pohledu řidič sanitky vozidlo omezil, ale neohrozil. Pokud by se řidič fabie věnoval řízení a zareagoval včas, bezpečně by projel.

0/0
11.7.2017 20:50

T16o75m12á17š 55B59í92l86ý 2685170177

Asi bude nutný nějaký zakazující zákon kvůli pár neukázněným. Je přeci jasně stanoveno, kdy a jaký vůz může sirénu používat. Například nechápu sanitky, které si vynucují přednost a houkají jako hasiči. Po projetí na červenou nebo objetí kolony či tramvaje v protisměru sirénu vypnou a je uhánějí dál.

Nechápu, kam mají řidiči uhnout třeba na ucpaném Nuselském mostě. To mají s autem skočit z mostu. A sanita tam vydrží houkat i tři minuty.;-)

0/−4
11.7.2017 13:09

J30i70r50k50a 54K14o63c88h 7624504453965

vypnou sirenu a nechaji pusteny majak? tak to je snad ok - proc by to melo rvat celou cestu, sirenu pusti na krizovatce, aby na sebe upozornili

+5/0
11.7.2017 13:10

T69o20m47á86š 63B59í39l14ý 2955950427

Vy jste asi ještě neviděl převozovou sanitku bez majáků ale s houkačkou. Tak se přijeďte podívat do Prahy. Tady houkají i sanitky, které žádné majáky nemají. A o těch byla řeč;-)

0/−3
11.7.2017 13:19

J94i10r54k45a 31K22o25c35h 7894914123375

ovsem to je pak nejaka domaci kutilska prace, protoze zakladem vystrazneho zarizeni je modry majak, ktery je doplneny zvukovym vystraznym zarizenim. bez majaku jen zvuk navic je zakazany protoze nesplnuje urcite homologaci

+3/0
11.7.2017 13:24

T37o36m32á18š 24B38í34l33ý 2495690787

O tom píši nahoře a kolega pode mnou. Do auta si může skoro každý namontovat co chce, i modré stroboskopy do masky a raději takové auto pustíte, než se dostat do problémů. Občas se ale stane, že ho někdo trefí.

0/0
11.7.2017 13:40

P42a95v17e71l 39J37e39ř13á21b33e38k 7541502104677

Na Nuselském ucpaném mostě mají řidiči než se zapojí do kolony vytvořit mezi sebou jízdní pruh pro vozidla integrovaného záchranného systému.

Takže je patrné, jak jsou někteří řidiči bezohlední a ještě k tomu jiní si kladou otázku, kam mají uhnout když jede sanita.

+4/0
11.7.2017 13:37

T41o75m46á24š 55B15í66l82ý 2195600417

Stále mluvím o převozových sanitkách, do kterých se kritický pacient nedostane. O bezohledných řidičích bych v tomto případě nemluvil, již jsem sám viděl několik ťukanců,při uvolňování cesty. Komu pak dáte vinu. V těch autech také možná sedí mamina s dvouma prckama v sedačkách a ti serou děsem z toho kraválu.

0/0
11.7.2017 13:58

J50i24ř74í 70H72u91m34l 5312219482231

vy chytráku až vás povezou ze špitálu po zákroku tak bude každá minuta kdy budete k klidu doma velmi drahocenná ale to je pro sváteční jezdce zaclánšjící po Praze nepochopitelné :-P

+1/−1
11.7.2017 14:17

Z50d85e97n60ě87k 90W13o97l80f 9801180557955

U nás po Bělohorské jezdí pomalu jedna za druhou. Jsou to vyčůránci a jdou snadno poznat, ale pouštím je. Nikdy nevím koho zrovna náhodou poveze a bude to oprávněné.

+5/0
11.7.2017 13:08

P58e85t34r 24K73o74n23í97č21e96k 8854242385495

Pustit musíte i civilní auto s majákem. Jestli někdo něco porušuje, ať jsou to raději oni, za ty "problémy" vám to nestojí. ;-)

+4/0
11.7.2017 13:25

Z60d46e30n29ě87k 28D27u34f60e26k 2944274758

To není první případ zneužívání majáků u převozových sanitek. Tohle se děje denně , protože pospíchají s lidmi na vyšetření a nehodlají stát jako běžní řidiči. Kdyby vezli pacienta , kterému jde o život tak mlčím, ale kolikrát jsem viděl, že před křižovatkou zapne maják způsobí v koloně vozidel zmatek a za křižovatkou ho vypne a za chvilku stojí u pumpy a cpe si do hlavy bagetu.

+4/0
11.7.2017 13:05

R78o20m78a59n 42P68o77l22á86č67e20k 5566469355

Celý problém převozových sanitek je v tom, že oficiálně jsou v IZS. Proto mají modré majáky...

A zrovna tady ta nehoda je hodně hraniční, protože jel hodně opatrně a blb naprosto maják ignoroval... Takže papíry spíš sebrat řidiči osobáku..

+5/0
11.7.2017 13:01

T25o39m87á21š 45B59í51l52ý 2615600617

Vy jste dobrý, co asi řidič viděl, když mu rozhled kryla míchačka. Takže někdo zneužije majáky a sirénu a vy druhému seberete řidičák, že jel podle předpisů?

Dám vám hádanku, kdo je vinen, pokud někdo jede v jednosměrce v protisměru a vy mu nedáte přednost zprava.

0/0
11.7.2017 13:15

R29o36m78a33n 35P17o29l56á98č43e86k 5416479535

Používám mozek... Ta míchačka v levém asi měla nějaký důvod brzdit...

To bych se hodně hádal ;-) Navíc si platím obdobu DAS

0/0
11.7.2017 14:40

M54i59l36a73n 77M19a71j51e92r11č94í71k 1150580664336

podle pražské PČR prý ten, co nedal přednost zprava - ovšem dotyčná konkrétní složka státu má nejen dle mne divný "úsudek" i o spoustě jiných typech nehod, takže jsou neojediněle (žel ne vždy) "posílány" do správního řízení.

0/0
11.7.2017 16:51

R36a57d27o97v22a41n 98D87l60u59g89o10s46z 3906381968506

Pokud jsou v okolí slyšet zvuky VRZu, je povinosti řidiče dbát zvýšené opatrnosti ve svém vlastním zájmu a zejména v křižovatce, kde je zvýšená pravděpodobnost výskytu a objevení se vozidla, které houká.

Bohužel toto základní pravidlo řidič OA ignoroval, jel do doby střetu ustálenou rychlosti +- 47 km.h-1 a začal brzdit až okolo 1 metru od sanitky.

Jednoznačná vina na straně řidiče fábie. IMHO i dle rozsudku NSS je řidič jedoucí na zelenou povinen dbát opatrnosti, což tento řidič rozhodně nedbal. Jinak by neměl opožděnou reakční dobu nad normální hranici.

0/0
11.7.2017 21:03

R67a89d10e24k 77N83o50v89o76t42n76ý 5378632116695

Naprosto běžná záležitost...kolona, a v ní si zdravotnický taxík vynucuje přednost prostřednictvím majáčku a sirény.

+7/0
11.7.2017 12:52

M88a74r17t38i24n49a 40L23e59v47á 6226278299

A proč tedy převozové sanitky mají majáky? K čemu slouží, když se nesmí používat?

+2/0
11.7.2017 12:51
Foto

M70i14l12a72n 97F30e47r67r66a19r57i73-76M17e44r98h32a60u96t 7576308217709

řekl bych že je to špatně napsané v článku - nesmí je používat když jedou prázdné, pokud mají pacienta v kritickém stavu tak samozřejmě maják použít mohou :-)

+1/−2
11.7.2017 12:57

J76i49r75k65a 65K31o28c72h 7394134393425

prevozova sanitka je spis taxi na kontrolu do a z nemocnice a podobne - ta zadne krick pripady neprevazi, neni zam zadny lekar ani zdravotnik. a v clanku je napsano, ze kdyz se pacientovi udela spatne, maji zavolat RZ a ne houkat a letet do nemocnice, coz je ovsem castecne diskutabilni

+5/0
11.7.2017 13:13

P63a12v31e65l 58J64e46ř41á94b23e37k 7861242694977

Někdy se ale nedivím, že majáky pustí. nezřídka tyto sanitky vozí lidi na vyšetření na určitou hodinu. Pokud přijede pozdě, tak nabourá celý den zdravotnického zařízení.

Převážně navíc vozí staré lidi, kde i když si vše naplánuje s dostatečnou rezervou, tak tu rezervu může ztratit právě tím, že starším lidem to ranní vypravení může trvat déle než obvykle.

0/−2
11.7.2017 13:41

T59o42m28á72š 25B29í20l89ý 2275420917

Bohužel při této situaci "Zákon o silničním provozu" použití těchto prostředků neumožňuje.

0/0
11.7.2017 14:03

V18a54c88l71a68v 28M30e64d93e28k 5891152345445

pozdě může na vyšetření dorazit i pacient, který jede svým autem nebo MHD.

Tohle NENÍ důvod pro používání majáků.

+1/0
11.7.2017 14:42

R45a69d40o63v22a87n 50D95l32u68g39o21s40z 3236221538216

Trochu hodně vás opravím.

Není pravda, že převozka nevozí kritické případy. Vozí. Ojediněle, ale vozí. Světe div se, ale záchranná služba při současném nadužívání a zneužívání záchranky si občas vypomůže i převozkou.

S čímž souvisí další nepravda, že v převozce není zdravotník. Je. Řidič. V mnohých převozkách pracují na pozici řidičů pracovníci - řidiči ze záchranných služeb.

+1/0
11.7.2017 21:07

V14a32c66l55a91v 52M33e54d19e66k 5591752795695

převozová sanitka nevozí pacienty v kritickém stavu

0/0
11.7.2017 14:40







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.